Bagaznik do FS

Data: 2013-07-02 19:13:36
Autor: atm
Bagaznik do FS
Dobra, ostatnie pytanie z serii :]
Jak sprawuja sie bagazniki mocowane do sztycy w przypadku fulla 29"?
Czy to wogole zadziala? Nie wiem czy kolo przy maksymalnym wychyleniu nie dobije o bagaznik a nie chcialbym o tym przekonac sie po zakupie roweru. Nie trawie plecakow i zwiazanego z tym pocenia sie, stad
taki wlasnie bagaznik.
Mocno mysle o tym rowerku i do niego bylby mocowany bagaznik:
https://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/anthem.x.29er.2/9162/49276/#specifications

Data: 2013-07-02 13:12:09
Autor: Yeti
Bagaznik do FS
On Tuesday, July 2, 2013 10:13:36 AM UTC-7, atm wrote:
Dobra, ostatnie pytanie z serii :]
Jak sprawuja sie bagazniki mocowane do sztycy w przypadku fulla 29"?

Mialem kiedys bagaznik na sztyce w fullu 26" - sprawowal sie srednio, obracal sie, byl wysoko i wplywal negatywnie na prowadzenie sie roweru. Jakbym mial jezdzic wiecej z bagaznikami to wolalbym kupic sztywny rower.

Widzialem ostatnio cos takiego, podobno dziala niezle:
http://www.thule.com/en-us/us/products/luggage-and-bags/bike-bags-and-racks/racks/thule-pack-n-pedalt-tour-rack-_-pp_100016

Yeti

Data: 2013-07-02 22:16:27
Autor: atm
Bagaznik do FS
On 2013-07-02 22:12, Yeti wrote:
[...]

Szukajac jakiegos fajnego rozwiazania tez natknalem sie na ten patent. To co mi sie w tym nie podoba to zwiazanie z amortyzowanem kolem dodatkowej masy. Nie wiem jak wplynie na prace zawieszenia dodatkowe 8kg uwiazanie do tylnego trojkata. No i kwestia mocowania, zeby przez
przeoczenie poluzowanego zaczepu nie wytrzec sobie slicznej bruzdy jak ktos tu niedawno precentowal cos w ten desen wygenerowane przez linke.
Ale dzieki za podpowiedz :]

Data: 2013-07-03 00:20:58
Autor: Prot Ogenes
Bagaznik do FS
Yeti wrote:
[...]

Obraca? sie;? Kilka lat juz. jez.dze; z Author ACR-149 i nie zanotowa?em takich efektów.

pozdr
Prot

Data: 2013-07-02 19:53:51
Autor: atm
Bagaznik do FS

Mocno mysle o tym rowerku i do niego bylby mocowany bagaznik:
https://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/anthem.x.29er.2/9162/49276/#specifications

tak sobie to wyglada, uwzgledniajac max skok czyli 4"=10.16cm bagaznik laduje dosc wysoko: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84a6d29d12401cc9.html
Co o tym sadzicie?

Data: 2013-07-02 12:26:17
Autor: rmikke
Bagaznik do FS
W dniu wtorek, 2 lipca 2013 19:53:51 UTC+2 użytkownik atm napisał:
> Mocno mysle o tym rowerku i do niego bylby mocowany bagaznik:
> [...]

Ma wygl±dać, czy ma działać?
Jak ma wygl±dać, odpu¶ć sobie.
Jak ma działać, to cóż, tak wła¶nie będzie wygl±dać...

A nie my¶lałe¶ o dużej torbie pod ramę? Akurat w tej ramie powinna się zmie¶cić...

Data: 2013-07-02 22:03:41
Autor: atm
Bagaznik do FS
On 2013-07-02 21:26, rmikke wrote:
[...]

Nieprecyzyjnie sie wyrazilem piszac, ze tak sobie to wyglada mialem na mysli obciazenie sztycy na sporej wysokosci od mocowania w ramie co bedzie pewnie tworzylo niekorzystne sily. Nie planuje oczywiscie wozic
tam 20kg kanistra. Mysle, ze max obiciazenia to 7-8kg
Wyglad z bagaznikiem wogole mnie nie rusza, no moze troche ;]
Co do toreb, w rame chce wrzucic standardowy maly trojkat, w ktorym fajnie sie miesci detka, pompka i kompaktowy zestaw kluczy. Natomiast w wiekszej torbie i tak nie zmiesilby sie szpej, ktory chce wsadzic do sakwy, czyli 1.5 l napoju, czesto gdy temp jest niezdecydowana polarka itd czyli rzeczy wieksze objetowosciowo a niekoniecznie ciezkie.

Data: 2013-07-02 21:32:35
Autor: Prot Ogenes
Bagaznik do FS
atm wrote:
[...]

Ja tak sobie myślę, że kompletnie ci się zastosowania popierniczyły :-) (bez urazy)

pozdr
Prot

Data: 2013-07-02 22:11:49
Autor: atm
Bagaznik do FS
On 2013-07-02 21:32, Prot Ogenes wrote:
atm wrote:
[...]

Zero urazy, wiem co masz na mysli :] W przemysle samochodowym masz pelny zakres terenowek od naprawde dedykowanych pojazdow, ktorych nie uswiadczysz na asfalcie przez Mercedes Pucha, Rangerovera, Landrovera, VW Tuareg, do np Toyoty RAV a kazdy z nich ma przestrzen bagazowa, do kazdego z nich doczepisz bagaznik dachowy. Z rowerami zas zaczynaja sie tutaj problemy jak wspomniany bagaznik na sztyce.
Kiedys jezdzilem troche z plecakiem rowerowym - malym zgrabnym z siateczka ale i tak mialem mokre plecy, poza tym cokolwiek ma sie na plecach zawsze bedzie obciazalo i meczylo w w mniejszym lub wiekszym stopniu. Po zalozeniu sakw uczucie bylo i jest rewelacyjne, ten brak klamota na plecach jest nie do przecenienia. A ze przy okazji lubie czasem ostrzej pojezdzic to staram sie to jakos ozenic.

Data: 2013-07-03 00:18:37
Autor: Prot Ogenes
Bagaznik do FS
On 2013-07-02 21:32, Prot Ogenes wrote:
atm wrote:

[...]

Plecak odpada. Męczę się kiedy muszę laptoka wozić na grzbiecie.
Kiedy zamontowałem do HT bagażnik na sztycę odczułem wielką ulgę w wyjazdach pseudo-turytycznych. Zalety opisałeś wcześniej, picie, polarek i jakiś tam szpej. To ma sens.

>  A ze przy okazji lubie
> czasem ostrzej pojezdzic to staram sie to jakos ozenic.

No i ja też własnie lubię przycinąć jak sie asfalt skończy :-),
ale... bardzo niemiło mi się jedzie ostrzej w terenie, jeśli mam parę kilogramów dodatkowych z tyłu i to nad kołem :-|

Jak wiec jadę z kolegami na piwo i kiełbasę, to zapinam bagażnik na sztycę, a jak jadę depnąć po terenie, to mały Topeak pod siodełko i bidon.

pozdr
Prot

Data: 2013-07-03 11:38:22
Autor: Michał Pysz
Bagaznik do FS
roweru. Nie trawie plecakow i zwiazanego z tym pocenia sie, stad
taki wlasnie bagaznik.

A to kupujesz fulla i będziesz nim jeździł tak, że się nie spocisz?
No i będziesz tak jeździł, że te 8 kg nie będzie miało wpływu na jazdę (skręcanie, skoki, podjazdy itp)?

Jeśli tak to kup inny rower.
Dobry plecak dobrze założony nie jest idealny ale nie jest wcale taki zły i prawie go nie czuć. A taki balast na wysuniętym ramieniu w fullu dopiero unieprzyjemni jazdę.

mp.

Bagaznik do FS