Baga?nik do transportu rowerów

Data: 2011-02-07 12:48:15
Autor: Mario
Baga?nik do transportu rowerów
dachowe:

+ male ryzyko uszkodzenia rowerow w czasie nawet najmniejszech stluczki
+ latwiejsze manewry z rowerami zaladowanymi
+ te same belki uzywamy pozniej do boxow czy tez uchwytow na narty...
+ rowery w minimalnym stopniu sie brudza...
- jesli auto wysokie a ucwyt tani to czasami trzeba sie ubrudzic przy pakowaniu :)
- spalanie rosnie, a osiagi spadaja... wszstko zalezy od silnika ale przy przecietnym modelu i przecietnej polskiej predkosci przelotowej to +0,5 litra/100km

na hak

+ latwiej rowery jest zapakowac
+ widzimy je caly czas w listerku
- brudza sie mocniej
- duze ryzyko uszkodzen w razie najechania badz nieumiejetnego cofania :)
- jesli bagaznik jest tani to nie da sie go klasc i utrudnia to dostep do bagaznika
- zaslania swiatla i tablice... tansze wersje nie maja wlasnych lamp....
- w polskim prawodastwie jest luka i taki bagaznik ani nie moze otrzymac tablicy pojazdu (trzeciej) ani nowej jak dla przyczepki... trzeba kombinowac i liczyc na wyrozumialosc policmajstrow

wszystko ma plusy i minusy - ja wybralem dachowy i nie zaluje

pozdr
mario

Data: 2011-02-07 13:18:18
Autor: AL
Mario pisze:
dachowe:

+ male ryzyko uszkodzenia rowerow w czasie nawet najmniejszech stluczki

a rowerow nie obowiazuje zasada bezwladnosci?

+ latwiejsze manewry z rowerami zaladowanymi

tak, zwlaszcza pod drzewami :)

+ te same belki uzywamy pozniej do boxow czy tez uchwytow na narty...

zgoda

+ rowery w minimalnym stopniu sie brudza...

a to inna czesc prawdy

- jesli auto wysokie a ucwyt tani to czasami trzeba sie ubrudzic przy pakowaniu :)

i nie kazdy potrafi wlozyc ten trzeci rower (zwlaszcza plec piekna)

[...]

no tego nie zauwazylem.
(mam tylko jedna zasada - jak przewoze rowery na aucie - zdejmuje siodelka - lub zakladam na nie worek - wystarczy)

- duze ryzyko uszkodzen w razie najechania badz nieumiejetnego cofania :)

zalezy od kierownika

- jesli bagaznik jest tani to nie da sie go klasc i utrudnia to dostep do bagaznika

ja mam kladziony - ale mimo polozenia bagaznika do Picasso nie da sie dostac (za duza tylna klapa) - przeszkadza najblizej zamontowany rower.
Do bagaznika mozna sie (w Picasso) a to bezproblemowo dostac z kabiny pasazerskiej (trzy niezalezne fotele).

- zaslania swiatla i tablice... tansze wersje nie maja wlasnych lamp....

to tych tanszych wersji unikac - albo kupowac tylko platforme rowerowa.
Kazda *platforma* ma wlasne swiatla

- w polskim prawodastwie jest luka i taki bagaznik ani nie moze otrzymac tablicy pojazdu (trzeciej) ani nowej jak dla przyczepki... trzeba kombinowac i liczyc na wyrozumialosc policmajstrow

mimo wielu kontroli, zaden z policmajstrow sie nigdy nie doczepil.
Tablice mam wydrukowana na ploterze (a z takiego bagaznika hakowego korzystam juz ponad 10lat).

wszystko ma plusy i minusy - ja wybralem dachowy i nie zaluje

wniosek: nie korzystales nigdy (prywatnie) z bagaznika na hak
;)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-02-07 13:58:30
Autor: Mario
Baga?nik do transportu rowerów
wniosek: nie korzystales nigdy (prywatnie) z bagaznika na hak

prywatnie? :D
a jak wyglada publiczne korzystanie z bagaznika?
hehe:D

korzystalem, korzystalem...
zdarzalo mi sie nawet miec dachowy na 3 rowery i na klape bagaznika na 2 jednoczesnie...

moim zdaniem taki ktory montujemy na klape to doslownie klapa...
jesli sie zastanawiac to wlasnie tak jak autor watku: hak albo dach

moim zdaniem lepszy bedzie dachowy, Twoim zdecydowanie na hak...

autorowi watku radze pozyczyc i taki i taki i przetestowac kazdy na jednodniowych wycieczkach

gdyby jeden byl obiektywnie lepszy to nie sprzedawali by w sklepach drugiego :)

pzdr

Data: 2011-02-07 15:48:45
Autor: Michał Pysz
[...]

:)

A ja właśnie używam od jakiegoś roku taki na klapę.
Na początku uważałem, ze to pomysł do kitu a teraz mi się odmieniło i uważam, że jest zdecydowanie najlepszy.

W dachowym najbardziej doskwierał mi brak myjni samochodowej.

A mój Thule na klapę zakładam w kilka sekund, złożony może leżeć w bagażniku. Dwa rowery bez problemu się mieszczą (ale uchwyty są trzy jakby ktoś potrzebował).

mp.

Baga?nik do transportu rowerów