Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Bagaznik na klape

Bagaznik na klape

Data: 2011-07-05 07:21:39
Autor: Grzegorz
Bagaznik na klape
Witam,

Czy ktos z Was jest uzytkownikiem bagaznika na klape, montowanego z tylu
auta (nie chodzi o bagaznik na hak)?

Przykladowa aukcja:
http://allegro.pl/promocja-bagaznik-na-3-rowerowy-na-klape-zamek-i1689135025.html


Jakies wrazenia? Czy taki sprzet sprawdza sie lepiej/gorzej od
standardowego bagaznika dachowego?

Sąsiedzi mają. Zadowoleni ! Na Avensisie, wcześniej Corolla, oba kombi.

Jak się sprawuje ??? Zależy od modelu auta, a przede wszystkim obciążenia i wytrzymałości klapy. Ja bym na pewno trzech rowerów nie powiesił na klapie (mam taki na hak, na 3 rowery, polska konstrukcja - jeżdżę z nim od 16 lat). Ale na 1-2 lekkie rowery jest to wspaniałe rozwiązanie, *zdecydowanie* lepsze od bagażnika dachowego. Praktycznie nie ma zwiększonych oporów powietrza, i przy hamowaniu nie zamieniasz się w rozrzutnik rowerów po drodze :-D !

Ale - klapa musi to wytrzymać, i pamiętaj przy wibracjach / dziurach siły działające na takie mocowanie są naprawdę duże !

Aha - Thule jest przereklamowane, i najlepiej zobacz takie bagaĹźniki w tych nieco lepszych sklepach samochodowych czy rowerowych.

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

Data: 2011-07-05 07:30:01
Autor: Liwiusz
Bagaznik na klape
W dniu 2011-07-05 07:21, Grzegorz pisze:
Witam,

Czy ktos z Was jest uzytkownikiem bagaznika na klape, montowanego z tylu
auta (nie chodzi o bagaznik na hak)?

Przykladowa aukcja:
http://allegro.pl/promocja-bagaznik-na-3-rowerowy-na-klape-zamek-i1689135025.html



Jakies wrazenia? Czy taki sprzet sprawdza sie lepiej/gorzej od
standardowego bagaznika dachowego?

Sąsiedzi mają. Zadowoleni ! Na Avensisie, wcześniej Corolla, oba kombi.


Czy można jeździć z zasłoniętym numerem rejestracyjnym?

--
Liwiusz

Data: 2011-07-05 07:46:40
Autor: PeJot
Bagaznik na klape
W dniu 2011-07-05 07:30, Liwiusz pisze:

Czy można jeździć z zasłoniętym numerem rejestracyjnym?

Nie.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-07-05 08:23:29
Autor: Grzegorz
Bagaznik na klape
Hello Liwiusz !:

standardowego bagaznika dachowego?

Sąsiedzi mają. Zadowoleni ! Na Avensisie, wcześniej Corolla, oba kombi.


Czy można jeździć z zasłoniętym numerem rejestracyjnym?


Nie wszystkie zasłaniają.

Oczywiście że nie można - teoretycznie należałoby przełożyć tablicę. Ale ja mam taką z kartonu - też czytelna :-D ! Jeszcze nie miałem problemów. Ale ważniejsze są światła - tych w żadnym wypadku nie wolno zasłaniać ! Nawet szprychy pogarszają widoczność i mogą trochę kosztować w razie "dyskusji" z misiakami.

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

Data: 2011-07-05 08:24:59
Autor: Mariusz Kruk
Bagaznik na klape
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Liwiusz"
Czy można jeździć z zasłoniętym numerem rejestracyjnym?

To jak z bombardowaniem szpitali - można, ale nie wolno ;-)

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,38804171
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2011-07-05 17:18:45
Autor: Ryszard Mikke
Bagaznik na klape
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(a):
W dniu 2011-07-05 07:21, Grzegorz pisze:
> Witam,
>>
>> Czy ktos z Was jest uzytkownikiem bagaznika na klape, montowanego z tylu
>> auta (nie chodzi o bagaznik na hak)?
>>
>> Przykladowa aukcja:
>> http://allegro.pl/promocja-bagaznik-na-3-rowerowy-na-klape-zamek-i1689135025
.html
>>
>>
>>
>> Jakies wrazenia? Czy taki sprzet sprawdza sie lepiej/gorzej od
>> standardowego bagaznika dachowego?
>
> SÄ&#65533;siedzi majÄ&#65533;. Zadowoleni ! Na Avensisie, wczeĹ&#65533;niej Corolla, oba kombi.


Czy moĹźna jeĹşdziÄ&#65533; z zasĹ&#65533;oniÄ&#65533;tym numerem rejestracyjnym?

Numer widac, chyba ze masz wysoko na klapie. Swiatla troche zaslania.

--
rmikke

--


Data: 2011-07-05 13:53:18
Autor: Zbrochaty
Bagaznik na klape
Ale na 1-2 lekkie rowery jest to wspaniałe
rozwiązanie, *zdecydowanie* lepsze od bagażnika dachowego. Praktycznie
nie ma zwiększonych oporów powietrza,

Tak moze sie wydawac, ale tak nie jest.

Kilka lat temu widzialem wyniki badan dla Focusa w tunelu
aerodynamicznym przy 120km/h dla 2 rowerow zamocowanych: dach, klapa i
hak. Mogloby sie wydawac, ze rowery na dachu powoduja najwiekszy opor
powietrza ze wzgledu ze najbardziej zwiekszaja powierchnie czolowa.
Wyniki byly nastepujace:
- najmniejszy opor i najmniejszy wzrost zuzycia paliwa przy bagazniku
dachowym
- potem hak
- a na samym koncu, czyli najwiekszy opor na klapie

Zamieszczal to Motor, albo Auto Swiat, juz nie pamietam

Poza tym wiezienie rowerow z tylu samochodu przy naszych zasyfionych
drogach powoduje duze ich zabrudzenie.
O ile dachu nie mamy zajetego kajakiem, deska windsurfingowa albo
boxem dachowym i przez to nie mozemy zainstalowac rowerow to wtedy
klapa albo hak, jak nie, to bagaznik dachowy jest najlepszy.

Aha - Thule jest przereklamowane, i najlepiej zobacz takie bagażniki w
tych nieco lepszych sklepach samochodowych czy rowerowych.

Nie jest. W perspektywie lat, a nie jednorazowego zakupu wychodzi
taniej, a do tego jeszcze wazna jest pewnosc mocowania. Nawet jak ci
sie przy wyprzedzaniu, za granica, na autostradzie, z gorki, pod
wiatr, auto rozpedzi do 180-190km/h to masz pewnosc, ze rower, kajak,
albo decha nie odleci w powietrze. Konsekwencje tego (nawet przy duzo
mniejszej predkosci) mozesz sobie wyobrazic jak sprzet odleci i
spadnie na przednia szybe auta jadacego z przeciwka...

pozdr, Zbrochaty

Data: 2011-07-06 09:36:32
Autor: Grzegorz
Bagaznik na klape
Hello Zbrochaty !:
Ale na 1-2 lekkie rowery jest to wspaniałe
rozwiązanie, *zdecydowanie* lepsze od bagażnika dachowego. Praktycznie
nie ma zwiększonych oporów powietrza,

Tak moze sie wydawac, ale tak nie jest.

Kilka lat temu widzialem wyniki badan dla Focusa w tunelu
aerodynamicznym przy 120km/h dla 2 rowerow zamocowanych: dach, klapa i
hak. Mogloby sie wydawac, ze rowery na dachu powoduja najwiekszy opor
powietrza ze wzgledu ze najbardziej zwiekszaja powierchnie czolowa.
Wyniki byly nastepujace:
- najmniejszy opor i najmniejszy wzrost zuzycia paliwa przy bagazniku
dachowym
- potem hak
- a na samym koncu, czyli najwiekszy opor na klapie

Hmmm, ja mam swoje prywatne doświadczenia, z prędkościami rzędu 200 kmh. Przy czymkolwiek na dachu z rowerem na czele te prędkości są co najmniej nierozsądne. A wyniki spalania są dla mnie najbardziej wymowne. A te testy ... wiesz, prasa to prasa.

Poza tym zapominasz o paru drobiazgach, jak np. opłaty za autostrady, ograniczenia wysokości an bramkach itd. I te chwiejące się rowery mnie osobiście nakłaniają do wciśnięcia do dechy i wyprzedzenia jak najszybciej !

Poza tym wiezienie rowerow z tylu samochodu przy naszych zasyfionych
drogach powoduje duze ich zabrudzenie.
O ile dachu nie mamy zajetego kajakiem, deska windsurfingowa albo
boxem dachowym i przez to nie mozemy zainstalowac rowerow to wtedy
klapa albo hak, jak nie, to bagaznik dachowy jest najlepszy.

Chyba jednak jeszcze nie widziałeś skutków ostrego hamowania z takim bagażnikiem na dachu i 4 rowerami. Albo polskich dziur ... Właściwie to wyłącznie auta z fabrycznymi mocnymi relingami mogą przewozić 3-4 rowery na dachu.

Aha - Thule jest przereklamowane, i najlepiej zobacz takie bagażniki w
tych nieco lepszych sklepach samochodowych czy rowerowych.

Nie jest. W perspektywie lat, a nie jednorazowego zakupu wychodzi
taniej, a do tego jeszcze wazna jest pewnosc mocowania. Nawet jak ci
sie przy wyprzedzaniu, za granica, na autostradzie, z gorki, pod
wiatr, auto rozpedzi do 180-190km/h to masz pewnosc, ze rower, kajak,
albo decha nie odleci w powietrze. Konsekwencje tego (nawet przy duzo
mniejszej predkosci) mozesz sobie wyobrazic jak sprzet odleci i
spadnie na przednia szybe auta jadacego z przeciwka...

Właśnie dlatego pisałem, że mocowanie na hak jest DUŻO pewniejsze od dachowego !!! Chyba że masz na myśli marne bagażniki dachowe, z mocowaniem do rynienki. To już czasem zgroza ...

A co do Thule - porównywałem tzw. trumny na dach, Thule i inne, wybrałem porządne polskie z laminatu. A bagażniki na hak - niewielu jest producentów, i poza bardzo starym rozwiązaniem typu "nożyce" wszystkie jakie widziałem były dość solidne. Tyle że ja dodatkowo dodaję mocowanie pełnego bagażnika do tyłu relingów dachowych - zdecydowanie redukuje to kołysanie na dziurach. Po prostu mam długą belkę od haka, jest lekko elastyczna. Ale ... mocniejsza od Golfa IV, który ją próbował przetestować :-D !

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

Data: 2011-07-06 03:21:51
Autor: Zbrochaty
Bagaznik na klape
Hmmm, ja mam swoje prywatne doświadczenia, z prędkościami rzędu 200 kmh.
Przy czymkolwiek na dachu z rowerem na czele te prędkości są co najmniej
nierozsądne.

Wiem, ze nierozsadne, ale czasami sytuacja wymaga zeby wdepnac, wtedy
na ogol nie pamieta sie o bagazniku.
Zreszta jadac pod 60-70km/h wiatr na wakacje (albo wracajac) i jadac
przepisowe 130km/h (autostrada) tak jak wszyscy - to na rower dziala
sila taka jak przy 190km/h w ciszy. Mozna jechac mniej i np walczyc z
sennoscia na b. dlugiej trasie albo ryzykowac, ze cos nas najedzie z
tylu...

A wyniki spalania są dla mnie najbardziej wymowne.

Dlatego warto policzyc bo oplaca sie pozyczyc rowery na miejscu, aby
sie pokrecic po okolicy (nie dotyczy trudnych tras, gdzie potrzebujesz
sprawdzonego, czyli swojego sprzetu)

A te testy ... wiesz, prasa to prasa.

Ale to nie o to chodzi, to jest dosc intuicyjne. Prawie kazdy mysli,
ze jak rowery sa w tzw.cieniu aerodynamicznym auta to wzrost zuzycia
bedzie niewielki, z tym, ze dotyczy to np furgonetki albo vana. Sedan,
czy hatchback zaprojektowany jest tak, aby struga powietrza splywala w
sposob niezawirowany jak najnizej z tylu (tylna szyba i klapa) jesli
na klapie powiesisz rower w poprzek to wzrost oporu jest porownywalny
z tym, jakby zamocowac rower na dachu w poprzek, a nie wzdluz. Stad na
klapie najwiekszy opor, a na haku juz mniejszy

Chyba jednak jeszcze nie widziałeś skutków ostrego hamowania z takim
bagażnikiem na dachu i 4 rowerami. Albo polskich dziur ... Właściwie to
wyłącznie auta z fabrycznymi mocnymi relingami mogą przewozić 3-4 rowery
na dachu.

Nie tylko widzialem, ale siedzialem w aucie, ktore po gwaltownym
hamowaniu na suchej nawierzchni uderzylo w inne auto (mocna stluczka).
Na dachu byla deska WS, maszty, zagle etc, dwa rowery. Razem ok 70 kg.
Nic nawet sie nie przesunelo na dachu, (przereklamowane Thule,
mocowane do relingow)


Właśnie dlatego pisałem, że mocowanie na hak jest DUŻO pewniejsze od
dachowego !!! Chyba że masz na myśli marne bagażniki dachowe, z
mocowaniem do rynienki. To już czasem zgroza ...

Co do rynienek to zgoda, bagazniki mocowane srubami do nagwintowanych
otworow w karoserii tez sa niezle, z moich doswiadczen wynika, ze
najlepsze sa relingi i rowery na dachu, ale to moze wynik mojego
malego doswiadczenia z bagaznikiem hakowym. Po pierwsze hak trzeba
miec, a po drugie lubie miec latwy dostep do bagazu i kola zapasowego
w czasie podrozy, jak narazie udaje mi sie upchnac caly bagaz na dachu
w lecie czy w zimie

pozdr, Zbrochaty

Data: 2011-07-06 12:37:34
Autor: Grzegorz
Bagaznik na klape
Hello Zbrochaty !:
Hmmm, ja mam swoje prywatne doświadczenia, z prędkościami rzędu 200 kmh.
Przy czymkolwiek na dachu z rowerem na czele te prędkości są co najmniej
nierozsądne.

Wiem, ze nierozsadne, ale czasami sytuacja wymaga zeby wdepnac, wtedy
na ogol nie pamieta sie o bagazniku.
Zreszta jadac pod 60-70km/h wiatr na wakacje (albo wracajac) i jadac
przepisowe 130km/h (autostrada) tak jak wszyscy - to na rower dziala
sila taka jak przy 190km/h w ciszy. Mozna jechac mniej i np walczyc z
sennoscia na b. dlugiej trasie albo ryzykowac, ze cos nas najedzie z
tylu...

Też preferuję szybką jazdę .... i dlatego staram się żadnych "żagli" nie montować.

A wyniki spalania są dla mnie najbardziej wymowne.

Dlatego warto policzyc bo oplaca sie pozyczyc rowery na miejscu, aby
sie pokrecic po okolicy (nie dotyczy trudnych tras, gdzie potrzebujesz
sprawdzonego, czyli swojego sprzetu)

Akurat przy bagażniku na hak i dość dużym aucie przez tych dobrych parę tys km nie zauważyłem spalania wyższego niż o kilka dzieisątek na 100 km. Czyli - dla mnie pomijalne. Dlatego wolę zabrać swój. A jak przyczepą jadę - to już żaden dylemat :-D !

A te testy ... wiesz, prasa to prasa.

Ale to nie o to chodzi, to jest dosc intuicyjne. Prawie kazdy mysli,
ze jak rowery sa w tzw.cieniu aerodynamicznym auta to wzrost zuzycia
bedzie niewielki, z tym, ze dotyczy to np furgonetki albo vana. Sedan,
czy hatchback zaprojektowany jest tak, aby struga powietrza splywala w
sposob niezawirowany jak najnizej z tylu (tylna szyba i klapa) jesli
na klapie powiesisz rower w poprzek to wzrost oporu jest porownywalny
z tym, jakby zamocowac rower na dachu w poprzek, a nie wzdluz. Stad na
klapie najwiekszy opor, a na haku juz mniejszy

Ale to też trochę teoria. Jka masz np. 4 bagażniki na dachu, to jest taka masa turbulencji, że hamować musi. A za autem - i tak jest ich mnóstwo. Zresztą - ja się opieram na zużyciu paliwa, przy tych samych prędkościach i takich samych albo podobnych autach.

Chyba jednak jeszcze nie widziałeś skutków ostrego hamowania z takim
bagażnikiem na dachu i 4 rowerami. Albo polskich dziur ... Właściwie to
wyłącznie auta z fabrycznymi mocnymi relingami mogą przewozić 3-4 rowery
na dachu.

Nie tylko widzialem, ale siedzialem w aucie, ktore po gwaltownym
hamowaniu na suchej nawierzchni uderzylo w inne auto (mocna stluczka).
Na dachu byla deska WS, maszty, zagle etc, dwa rowery. Razem ok 70 kg.
Nic nawet sie nie przesunelo na dachu, (przereklamowane Thule,
mocowane do relingow)

Ale do relingów ! Właśnie odpowiednie mocowanie jest ważne. No i żeby rowery postawione pionowo nie kołysały się na boki ...


Właśnie dlatego pisałem, że mocowanie na hak jest DUŻO pewniejsze od
dachowego !!! Chyba że masz na myśli marne bagażniki dachowe, z
mocowaniem do rynienki. To już czasem zgroza ...

Co do rynienek to zgoda, bagazniki mocowane srubami do nagwintowanych
otworow w karoserii tez sa niezle, z moich doswiadczen wynika, ze
najlepsze sa relingi i rowery na dachu,

Relingi - tak. A na hak - po prostu spróbuj ! Na targach rowerowych bywają ciekawe oferty inne niż Thule. Ja nie neguję tej marki, ale czasem nie gorszy produkt można kupić znacznie takiej.

ale to moze wynik mojego
malego doswiadczenia z bagaznikiem hakowym. Po pierwsze hak trzeba
miec, a po drugie lubie miec latwy dostep do bagazu i kola zapasowego
w czasie podrozy, jak narazie udaje mi sie upchnac caly bagaz na dachu
w lecie czy w zimie

Parę razy jechałem z trumną na dachu, niska ale długa i szeroka - dla mniejszych oporów. Owszem, wygoda jest. Ale spalanie miałem już o ok. 7-8 % wyższe. A przy rowerach na haku nie zauważyłem praktycznie żadnej różnicy.

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

Data: 2011-07-05 14:39:21
Autor: WS
Bagaznik na klape
On 5 Lip, 07:21, Grzegorz <bzd...@brakmaila.com> wrote:
Ale na 1-2 lekkie rowery jest to wspaniałe
rozwiązanie, *zdecydowanie* lepsze od bagażnika dachowego. Praktycznie
nie ma zwiększonych oporów powietrza, i przy hamowaniu nie zamieniasz
się w rozrzutnik rowerów po drodze :-D !

wydaje Ci sie...
opor powietrza zalezy glownie od powierzcni czolowej, wiec na dachu
wychodzi najmniejszy (no. moze na haku za jakims vanem, ktory ma
wysokie pionowe drzwi z tylu moze wyjsc porownywalny ...)
co do hamowania, to rowniez dachowy jest najwytrzymalszy... rower
zamocowany bokiem (na haku, klapie) bedzie chacial sie "przewrocic"...
zreszta ADAC robil takie testy...
http://www.adac.de/infotestrat/tests/autozubehoer-technik/fahrradtraeger_2011/default.aspx?tabid=tab1

http://www.adac.de/infotestrat/tests/autozubehoer-technik/fahrradtraeger/default.aspx

albo krocej http://tnij.com/ADACBagaz178



WS

Data: 2011-07-05 17:17:45
Autor: Ryszard Mikke
Bagaznik na klape
Grzegorz <bzdura@brakmaila.com> napisał(a):
Witam,
>
> Czy ktos z Was jest uzytkownikiem bagaznika na klape, montowanego z tylu
> auta (nie chodzi o bagaznik na hak)?
>
> Przykladowa aukcja:
> http://allegro.pl/promocja-bagaznik-na-3-rowerowy-na-klape-zamek-i1689135025.
html
>
>
> Jakies wrazenia? Czy taki sprzet sprawdza sie lepiej/gorzej od
> standardowego bagaznika dachowego?

SÄ&#65533;siedzi majÄ&#65533;. Zadowoleni ! Na Avensisie, wczeĹ&#65533;niej Corolla, oba kombi.

Jak siÄ&#65533; sprawuje ??? ZaleĹźy od modelu auta, a przede wszystkim obciÄ&#65533;Ĺźenia i wytrzymaĹ&#65533;oĹ&#65533;ci klapy. Ja bym na pewno trzech rowerĂłw nie powiesiĹ&#65533; na klapie

Spokojnie wozilem, po 250km za kazdym razem, na Toyocie Avensis i na Scenicu.

--
rmikke

--


Bagaznik na klape

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona