Bagaznik na klape

Data: 2011-07-05 17:15:58
Autor: Ryszard Mikke
Bagaznik na klape
Kwik <kwik@interia.pl> napisał(a):
Witam,

Czy ktos z Was jest uzytkownikiem bagaznika na klape, montowanego z tylu auta (nie chodzi o bagaznik na hak)?

Przykladowa aukcja:
http://allegro.pl/promocja-bagaznik-na-3-rowerowy-na-klape-zamek-i1689135025.ht
ml

Jakies wrazenia? Czy taki sprzet sprawdza sie lepiej/gorzej od standardowego bagaznika dachowego?

Ja, od paru lat, bo kiedys wozilem rower codziennie i codziennie potem zona
jezdzila bez roweru.
W tej sytuacji niezastapiony, bagaznik sie w minute zaklada i zdejmuje.

Zalety:
* szybkie zakladanie/zdejmowanie
* nie trzeba roweru pchac na dach
* rowery prawie w calosci schowane za samochodem

Wady:
* wszystko, co nie ma standardowej trojkatnej ramy da sie przewiezc, ale
trzeba pokombinowac. Najgorzej jest z damka na jednej bardzo grubej rurze
* ryzykujesz zadrapania lakieru na klapie
* trzeba uwazac, jesli tylna wycieraczka wlacza sie automagicznie przy cofaniu
* troche zaslania swiatla

Mimo zmiany trybu zycia ani mi sie sni wybierac.

ALE. Nie idz w wynalazki, kup Thule Clip-on.

rmikke

Data: 2011-07-05 18:31:26
Autor: Ryszard Mikke
Bagaznik na klape
Ryszard Mikke <rmikke@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
> [...]

* szybkie zakladanie/zdejmowanie
* nie trzeba roweru pchac na dach
* rowery prawie w calosci schowane za samochodem

Aj, zapomnialem o bardzo waznej zalecie - spokojnie wyjezdzaszz garazu :D

Data: 2011-07-05 19:45:11
Autor: Michał Pysz
Bagaznik na klape
* szybkie zakladanie/zdejmowanie
* nie trzeba roweru pchac na dach
* rowery prawie w calosci schowane za samochodem

potwierdzam
[...]
też potwierdzam, ale jakoś mi nie koliduje z wycieraczką (jest na tyle daleko od szyby) a samochód i tak się zawsze gdzieś odrapie więc o klapę bym się nie martwił.

ALE. Nie idz w wynalazki, kup Thule Clip-on.

używam ten sam model i jest OK.

mp.

Data: 2011-07-05 18:25:42
Autor: Ryszard Mikke
Bagaznik na klape
Michał Pysz <pysz.michal@wp.pl> napisał(a):
> [...]

też potwierdzam, ale jakoś mi nie koliduje z wycieraczką (jest na tyle daleko od szyby) a samochód i tak się zawsze gdzieś odrapie więc o klapę bym się nie martwił.

Thule jest mocowany inaczej.

Ma haki na dol i gore klapy, posrodku opiera sie specjalnymi gumami o szybe.

Te wlasnie gumy sa na torze ruchu wycieraczki.

Nie bardzo widze, co powstrzymuje bagaznik z linku przed przesunieciem sie do
przodu i wyhaczeniem od gory przy hamowaniu...

--
rmikke

Data: 2011-07-05 20:06:27
Autor: Inead
Bagaznik na klape

ALE. Nie idz w wynalazki, kup Thule Clip-on.

używam ten sam model i jest OK.

Ja rownież i nie wiem co Wam nie pasuje, trochę chiński jakościowo ale na tle konkurencji wypada rewelacyjnie.

Data: 2011-07-05 18:16:55
Autor: Ryszard Mikke
Bagaznik na klape
Inead <a.frost@gazeta.pl> napisał(a):

> używam ten sam model i jest OK.

Ja rownież i nie wiem co Wam nie pasuje, trochę chiński jakościowo ale na tle konkurencji wypada rewelacyjnie.

To, ze ja na swoim woze te trzy rowery, a michal przed tym ostrzega?

--
rmikke

Data: 2011-07-05 20:32:23
Autor: Inead
Bagaznik na klape

To, ze ja na swoim woze te trzy rowery, a michal przed tym ostrzega?

Woże dwa i jest OK, jakbym wlożył trzy to nic by sie nie zmieniło. Skoro ktoś z firmy Thule (która jest liderem w produkcji takich sprzetów w Europie) zaprojektował a następnie dopuścił do uzytkowania taki bagaznik, uzyskując wszelkie niezbędne certyfikaty typu CE, TUV itd to pokuszę się tutaj o postawienie tezy, że ostrzegający Michał źle go zamontował, może nie przeczytał instrukcji - nie wiem, ale bagażnik przejechał ze mną parę tsyięcy km i NIGDY nie sprawił najmniejszego problemu. Jedynym minusem takich bagażników jest to że cały szajs spod kół leci na rowery za autem, jednak montaż na dachu jest nieco bardziej "higieniczny". Od siebie przestrzegam tylko przed chińskimi podróbkami Thule, które można znaleźć w sklepach - na tym bym sie bał nawet hulajnoge zaczepić.

Data: 2011-07-06 10:23:41
Autor: Ryszard Mikke
Bagaznik na klape
> [...]

Woże dwa i jest OK, jakbym wlożył trzy to nic by sie nie zmieniło. Skoro ktoś z firmy Thule (która jest liderem w produkcji takich sprzetów w Europie) zaprojektował a następnie dopuścił do uzytkowania taki bagaznik, uzyskując wszelkie niezbędne certyfikaty typu CE, TUV itd to pokuszę się tutaj o postawienie tezy, że ostrzegający Michał źle go zamontował, może nie przeczytał instrukcji - nie wiem, ale bagażnik przejechał ze mną parę tsyięcy km i NIGDY nie sprawił najmniejszego problemu. Jedynym minusem takich bagażników jest to że cały szajs spod kół leci na rowery za autem, jednak montaż na dachu jest nieco bardziej "higieniczny". Od siebie przestrzegam tylko przed chińskimi podróbkami Thule, które można znaleźć w sklepach - na tym bym sie bał nawet hulajnoge zaczepić.

Ale to ze mna sie spierasz? To ja napisalem, zeby brac Thule, a Michal ma ten
wynalazek z linku w pierwszym poscie...

--
rmikke

--