Bagażnik rowerowy do samochodu.

Data: 2009-12-07 13:40:06
Autor: Boch
Bagażnik rowerowy do samochodu.
Temat nie stricte rowerowy , ale powiązany z rowerem oraz z społecznością rowerową .
Szukam bagażnika rowerowego do samochodu typu SEAT Cordoba w sedanie . I teraz właściwie  moje pytanie , przeglądając allegro i sklepy z bagażnikami , za interesowałem się takim oto bagażnikiem na hak :
http://www.allegro.pl/item839119817_bagaznik_rowerowy_na_hak_ze_swiatlami_3_rowery.html
Co sądzicie na temat tego bagażnika , może ktoś takiego używa , napisałby plusy i minusy .
Koszt w porównaniu z innymi bagażnikami jest niewielki , do tego posiada jeszcze listwę z dodatkowym świetleniem i miejscem na tablicę rejestracyjną .

Pozdrawiam
Boch

Data: 2009-12-07 14:12:07
Autor: Kudłaty Konservateesta
Boch pisze:
[...]

mogę się pozbyć bagażnika dachowego do starej cordoby (do nowej mi nie pasuje) z dwoma uchwytami na rowery. Tylko 23.12 będę dopiero w w-wie i tam możliwy odbiór osobisty

Data: 2009-12-08 00:13:12
Autor: Boch
Bagażnik rowerowy do samochodu.

mogę się pozbyć bagażnika dachowego do starej cordoby (do nowej mi nie
pasuje) z dwoma uchwytami na rowery. Tylko 23.12 będę dopiero w w-wie i tam możliwy odbiór osobisty

Podaję swój meil do kontaktu , ten z grupy jak w wiekszości jest fikcją antyspamową. mr_doctor@otlen.pl  - wiadomo "o" po @ wykasować i jest prawdziwy meil . Odezwji się.
Pozdrawiam .
Boch

Data: 2009-12-11 20:25:09
Autor: Kudłaty Konservateesta
Boch pisze:

[...]

jutro z rana podam ci maila (alias) żeby mi potem śmieci nie przychodziły

Data: 2009-12-07 14:23:36
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
[OT] Re: Bagażnik rowerowy do samochodu.
Dnia 07.12.2009 13:40 użytkownik Boch napisał :
Szukam bagażnika rowerowego do samochodu typu SEAT Cordoba w sedanie

A czemu nie w Cordobie?

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-12-07 16:29:50
Autor: AL
Boch pisze:
[...]

IMHO lepsza platforma (fakt, ze drozsza, ale rowery nie bujaja sie (= obijaja o siebie) jak w bagazniku z linku).
Dodatkowym atutem platformy jest mniejsza wrazliwosc na typ ramy roweru (damka, meski, dzieciecy) + ze przy zakladaniu tablicy ze swiatlami nie musisz jej za kazdym razem demontowac.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-12-07 13:16:49
Autor: Jedrus
On 7 Gru, 16:29, AL <a...@skads.tam> wrote:
Boch pisze:

> [...]

Dodatkowym atutem platformy jest mniejsza wrazliwosc na typ ramy roweru
(damka, meski, dzieciecy) + ze przy zakladaniu tablicy ze swiatlami nie

Fakt, platforma generalnie lepsza, ale też znacznie droższa. Najtańsze
(acz warte grzechu) Thule kosztuje ok 700pln. Wcześniej też jeździłem
z bagażnikiem podobnym do tego z linku (tylko, że też Thule) i tak
naprawdę warto mieć oba. Ten z platformą jest fajny, jak się gdzieś
daleko wyjeżdża i zabiera kilka rowerów. Ale jak mam nieść dobre 20kg
żelastwa tylko po to, żeby przewieźć rower o 30km to mi się nie chce i
albo wrzucam go (rower, nie bagażnik) do samochodu, albo biorę stary,
lekki i poręczny bagażnik.

Pozdr.

Data: 2009-12-08 00:24:51
Autor: Boch
Bagażnik rowerowy do samochodu.
Platforma wiadomo lepsza , ale tak jak ktoś zauważył , że trochę jednak waży i dodatkowo obciąża tył , który i tak jest nisko - wtedy to już wszystkich "leżących policjantów"(ograniczniki) na osiedlu bym chyba wyrwał . Cordoba ma to do siebie , że jak zamontuje się do niej hak,to elementy haku często uderzają w wszelkie wzniesienia itp. - jest po prostu mały prześwit z tyłu .
Bagażnik który wybrałem jednak mniej waży, nawet przy dwóch rowerach doliczam wagę tych rowerów plus około 7 kg.

Pozdrawiam
Boch

Data: 2009-12-08 02:53:42
Autor: AL
Boch pisze:
[...]

mam platforme na 3 rowery - waga platformy: 15kg.

dodatkowo jest odchylana, wiec dostep do bagaznika jest, ale....
.... jesli sa trzy rowery to klapy (X.Picasso) i tak nie otworze - bo za duza. (ale jesli sa dwa rowery tylko, ustawione na skrajnych-zewnetrznych rynnach - to mozna otworzyc)

Poprzednio mialem platforme tylko na dwa rowery i jakos tak nisko byla zawieszona, bo czesto zdazalo mi sie przy gwaltownym zjezdzie z wysokiego kraweznika lupnac tylna tablica o kraweznik - stad byla poobijana :).
Obecna platforma (3 rowery + odchylana) ma nieco inna konstrukcje - sam poziom platformy (rynienki) jest o ok. 10-15cm wyzej niz to bylo w poprzedniej - wiec obaw o zachaczenie kraweznika juz nie ma (w te wakacje sprawdzil sie idealnie).

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-12-08 02:05:56
Autor: Lukas
Bagażnik rowerowy do samochodu.
A ja mam bagażnik platformowy na dwa rowery z Norauto i jest
identyczny jak Thule (np taki
http://www.allegro.pl/item818602310_bagaznik_na_hak_thule_9502_rideon_na_2_rowery.html)
niczym się od Thule nie różni nawet zamek  na śrubę mocującą bagażnik
na haku pasuje do niego od Thule a cena jaką zapłaciłem czyli ok 370
zł 2,5 roku temu była prawie 2 razy niższa jak za bagażnik z napisem
THULE. Sprawdza się ok tylko trzeba dopracować ustawianie rowerów
względem siebie (np ustawienie pedałów) tak żeby przy dalszej podróży
sie nie poobijały. Jeżeli chodzi o zaczepianie o progi czy krawężniki
to nie ma problemu wisi on dość wysoko (Golf IV Variant). Posiada tez
listwe ze światłami i miejscem na rejestrację, której zresztą nie
można przełożyc z samochodu ale jak narazie żaden mandat mnie nie
spotkał:) Moge go szczerze polecić (Są tez takie na 3 rowery ale
oczywiście troche droższy)

Data: 2009-12-08 02:55:35
Autor: Jedrus
On 8 Gru, 11:05, Lukas <z...@interia.pl> wrote:
[...]

Owszem, tylko, że teraz różnica w cenie pomiędzy Norauto a Thule
wynosi ok 100pln. Dodatkowo ten z Norauto ma tak sprytnie pomyślane
rynienki na opony, że nie da się w nie włożyć opony szerszej niż
1,9"-2". Dla mnie wada dyskwalifikująca.

A co do tablicy - są dwa rozwiązania:
1 - prostsze, ale nie do końca legalne. Dorabiasz sobie trzecią
tablicę, tylko na Boga bez gwiazdek, orzełka, flagi, hologramów etc.
2 - skomplikowane, acz jedyne prawnie dopuszczalne. Rejestrujesz w
wydziale komunikacji bagażnik jako przyczepę lekką, kupujesz polisę OC
i masz z bańki :)

Pozdr.

Pozdr.

Data: 2009-12-08 03:12:43
Autor: Jedrus
Bagażnik rowerowy do samochodu.
On 8 Gru, 11:57, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

Rozwiń.

--
Ale co?

Data: 2009-12-08 11:33:45
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-12-08, Jedrus wrote:
On 8 Gru, 11:57, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

Rozwiń.

Ale co?

Dlaczego "broń Boże nie gwiazdki" itd.

Data: 2009-12-08 03:36:13
Autor: Jedrus
Bagażnik rowerowy do samochodu.
On 8 Gru, 12:33, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
On 2009-12-08, Jedrus wrote:

> Ale co?

Dlaczego "broń Boże nie gwiazdki" itd.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet ::http://wrzask.pl/

Fałszownie dokumentów?

Data: 2009-12-08 12:42:56
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-12-08, Jedrus wrote:

> Ale co?

Dlaczego "broń Boże nie gwiazdki" itd.

Fałszownie dokumentów?

A dlaczego "podróba" rejestracji bez gwiazdek nie jest fałszowaniem, a z
gwiazdkami jest?

Czy jak się napisze na tej rejestracji flamastrem "atrapa" lub
"falsyfikat" to dalej jest czy nie?

Jakieś podstawy prawne tego, co mówisz?

Data: 2009-12-08 15:42:26
Autor: MichałG
Jedrus pisze:
[...]

3. zgłaszasz w WK zagubienie tablicy i masz trzecią legalną .....

Michał

Data: 2009-12-08 14:43:38
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-12-08, MichałG wrote:
Jedrus pisze:

[...]

To nie zadziała, bo dostajesz nowe hologramy (i nalepkę na szybę), więc
któryś nie będzie pasował do zestawu.

Data: 2009-12-09 14:21:28
Autor: AL
identyczny jak Thule (np takihttp://www.allegro.pl/item818602310_bagaznik_na_hak_thule_9502_rideon...) niczym się od Thule nie różni nawet zamek  na śrubę mocującą bagażnik
[...]

a po co - wielokrotnie bylem zatrzymywany przez policje - nawet raz gonili mnie z kogutami ;) (bo skrocilem sobie trase i skrecilem na podwojnej ciaglej w lewo - 11 wieczorem - pustki na drogach, ale mialem pecha bo czujne zauwazylo moj haniebny czyn i poscili sie za mna w pogon na sygnale :).

Nigdy, zaden policjan nie pisnal na temat dorabianej rejestracji na platformie.  W pierwszej platformie sam sobie ja dorabialem, a w obecnej zamowilem w drukarni kopie swojej tablicy (i mam gwiazdki - o!).
Warunek jaki postawila mi drukarnia - to lekko zmieniony kroj czcionek (by nie bylo, ze podrabiam) - kosztowalo to cale 10pln na sztywnym podkladzie z tworzywa.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-12-09 05:45:02
Autor: jpogoda
Bagażnik rowerowy do samochodu.
Platforma fajna rzecz, ale mnie pod koniec września jakiś młody
bezmyślny kierowca wjechał pandą w tył mojej octavii i miałem tylko
auto do naprawy, bo thule na dachu utrzymało 3 rowery bez
najmniejszego problemu. Gdybym miał platformę to z rowerów byłaby
miazga a i kto wie, czy uszkodzenia auta nie byłyby większe. Więc ten
aspekt sprawy też warto wziąć pod uwagę.

Pozdrawiam,

--
Jarek Pogoda

Data: 2009-12-09 16:09:09
Autor: AL
jpogoda pisze:
[...]

1.
z rowerami na dachu balbym sie wjechac do lasu lub pod drzewa - grozba zniszczenia rowerow i upgradu samochodu na kabriolet ;)
Z platforma sie nie obawiam - rowery mieszcza sie w obrysie auta

2.
jadac droga np. autostrada z platforma z tylu, nie czuje sie, ze wiezie sie rowery (nie czuje sie w sensie oporow aerodynamicznych, bocznego wiatru, swiszczenia i zwiekszonych rachunkow na stacji benzynowej)

Tak wiec wszystko zalezy od punktu patrzenia/siedzenia

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-12-08 11:49:33
Autor: Danny
Dnia Tue, 8 Dec 2009 02:05:56 -0800 (PST), Lukas napisał(a):

[...]

za Thule na 3 rowery (taki jak w linku) dałem rok temu w sklepie 395 zł
(była promocja) - ale kosztuje koło 500 zł w sklepie Halfords.

Daniel
http://pl.openoffice.org/ - darmowy odpowiednik pakietu MS Office
http://www.mozillapl.org - narzędzia internetowe "nie tylko dla orłów"

Bagażnik rowerowy do samochodu.