Bagażnik rowerowy na klapę - ?

Data: 2017-04-19 12:46:36
Autor: radekp@konto.pl
Bagażnik rowerowy na klapę - ?
Rozpoczyna się sezon, więc postanowiłem kupić bagażnik rowerowy na klapę (na
dach nie chce mi się wkładać). Dystanse raczej krótkie, więc niespecjalnie mi
zależy na czymkolwiek - po prostu w miarę łatwo ma się rowery zamontować, a
całość ma nie odpaść :)

Samochód: hatchback (Sandero, ale raczej jakiś uniwersal do hatchbacków by się
przydał)

Szybkie spojrzenie na A -- te bagażniki montowane są do nadwozia jakimiś
pasami. To taki standard? (Sądziłem, że przynajmniej jest w paru miejscach
przykręcany jakimiś chwytakami). Jakie są wady takiego rozwiązania?

Da się z takim bagażnikiem jeździć na stałe?

I co kupić, a czego unikać? :)

Data: 2017-04-19 06:46:48
Autor: Kris
Bagażnik rowerowy na klapę - ?
W dniu środa, 19 kwietnia 2017 12:47:28 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał:
[...]

https://jx.pl/sys/prod/831.jpg
Mam od 2-3 lat cos bardzo podobnego. Kupiłem w Netto za ok 100zł chyba
Po pierwszej trasie(30km, 3 rowery) stwioerdziłem ze oryginalne zaciski napinające(tego typu:

http://www.sklep.r-pas.pl/466-2180-large/klamra-zaciskowa-do-pasa-25mm.jpg

sa kiepskie, więc zainwestowałem kolejne kilkanaście zł i kupiłem takie:

http://inrekta24.pl/pl/p/Napinacz-pasa-transportowego-25mm-0%2C8-t/340

3 lub 4 sztuki potrzebne są
Wymieniłem i w tym roku 3 sezon z tym bagażnikiem rozpoczniemy.
W dalsze trasy 3 rowery bym chyba nie ryzykował ale po 30-50km to kilkanaście razy do roku jeździmy i daje rade

Da się z takim bagażnikiem jeździć na stałe?

Zdarzało mi sie ze po 2-3 tygodnie z tym jeździłem na klapie bo nie chciało mi się odpinać. Ale to z lenistwa bo odpięcie tego to poluzowanie 3 klamer a założenie to dociągnięcie 3 klamer

Data: 2017-04-19 19:48:51
Autor: radekp@konto.pl
Bagażnik rowerowy na klapę - ?
Wed, 19 Apr 2017 06:46:48 -0700 (PDT), w
<7cb8ba5c-0340-49a3-a31d-e3db8af7f75b@googlegroups.com>, Kris
<kszysztofc@gmail.com> napisał(-a):

https://jx.pl/sys/prod/831.jpg
Mam od 2-3 lat cos bardzo podobnego. Kupiłem w Netto za ok 100zł chyba
Po pierwszej trasie(30km, 3 rowery) stwioerdziłem ze oryginalne zaciski napinające(tego typu:

Coś takiego właśnie jest na A jako jedne z najtańszych, ale raczej za >100zł.

sa kiepskie, więc zainwestowałem kolejne kilkanaście zł i kupiłem takie:
http://inrekta24.pl/pl/p/Napinacz-pasa-transportowego-25mm-0%2C8-t/340

Dzięki -- cenna uwaga :).

3 lub 4 sztuki potrzebne są
Wymieniłem i w tym roku 3 sezon z tym bagażnikiem rozpoczniemy.
W dalsze trasy 3 rowery bym chyba nie ryzykował ale po 30-50km to kilkanaście razy do roku jeździmy i daje rade

Mój nawet tyle nie będzie eksploatowany.
I te wiszące rowery nie latają w te w wewte?
Damka/młodzieżowe da się do tego zamontować? Coś nie mogę sobie zwizualizować
:)

Data: 2017-04-20 08:07:00
Autor: Kamil 'Model'
Bagażnik rowerowy na klapę - ?
W dniu 2017-04-19 o 19:48, radekp@konto.pl pisze:

Mój nawet tyle nie będzie eksploatowany.
I te wiszące rowery nie latają w te w wewte?
Damka/młodzieżowe da się do tego zamontować? Coś nie mogę sobie zwizualizować
:)

Do damki musisz mieć coś takiego. Aukcja przykładowa

http://allegro.pl/adapter-do-ramy-damka-do-bagaznika-samochodowego-i6639500888.html

Data: 2017-05-02 14:34:01
Autor: radekp@konto.pl
Bagażnik rowerowy na klapę - ?
Thu, 20 Apr 2017 08:07:00 +0200, w <od9j64$14jf$2@gioia.aioe.org>, Kamil
'Model' <kamil.wytnijto.komodzinski@gazeta.pl> napisał(-a):

> [...]

> :)
Do damki musisz mieć coś takiego. Aukcja przykładowa

No i kupiłem bagażnik na klapę (tego typu - opierany na zderzaku
http://bagazniki-akcesoria.pl/751-thickbox_default/hi-bike-uchwyt-rowerowy-na-tylna-klape.jpg)

Stabilny, nawet damka się wcisnęła bez dodatkowego pałąka.

Ale pytanie -- czy da się tym przewozić rower juniorski? Nic nie mogę
wygooglać, uchwyt od damki chyba nie będzie pasował (nie ma jak chwycić za
ramę, a za kierownicę to chyba niezbyt dobry pomysł).

Data: 2017-05-02 13:26:43
Autor: Kris
Bagażnik rowerowy na klapę - ?
W dniu wtorek, 2 maja 2017 14:35:11 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał:

Ale pytanie -- czy da się tym przewozić rower juniorski? Nic nie mogę
wygooglać, uchwyt od damki chyba nie będzie pasował (nie ma jak chwycić za
ramę, a za kierownicę to chyba niezbyt dobry pomysł).
Manualami się zafiksowałeś;)
Kołami do góry go uczep
Poważnie piszę
Da radę

Data: 2017-05-04 12:48:20
Autor: radekp@konto.pl
Bagażnik rowerowy na klapę - ?
Tue, 2 May 2017 13:26:43 -0700 (PDT), w
<3afad841-affc-4e3f-a89e-6ea236536843@googlegroups.com>, Kris
> [...]

> wygooglać, uchwyt od damki chyba nie będzie pasował (nie ma jak chwycić za
> ramę, a za kierownicę to chyba niezbyt dobry pomysł).

Interesujące... A ja się bałem, że coś mi si stanie jak w innym miejscu za ramę
powieszę, a mówisz aby kołami do góry :)

Data: 2017-04-19 13:39:32
Autor: Kamil 'Model'
Bagażnik rowerowy na klapę - ?
W dniu 2017-04-19 o 12:46, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Mam taki i na krótkie dystanse (do 30km) jest w miarę do przeżycia.
Dłuższe dystanse to niestety trzeba co jakiś czas stawać i poprawiać ten bagażnik (naciąg właśnie tych pasów). Raz się wybrałem z tym bagażnikiem nad morze (trasa Toruń - Władysławowo) i to był dramat. średnio co 30-35km trzeba było bagażnik poprawić. Do tego, jeżeli masz rower typu "damka" to trzeba dokupić "kawałek ramy" do roweru.
Ja szczerze odradzam. Od 4-5 lat bagażnik leży nieużywany w garażu. Mogę go oddać za czteropak...

Data: 2017-04-19 19:44:15
Autor: radekp@konto.pl
Bagażnik rowerowy na klapę - ?
Wed, 19 Apr 2017 13:39:32 +0200, w <od7i9j$1lt5$1@gioia.aioe.org>, Kamil
[...]

Masz wersję z "wiszącymi" rowerami czy ze stojakami pod kółka?

Ja szczerze odradzam. Od 4-5 lat bagażnik leży nieużywany w garażu. Mogę go oddać za czteropak...

Jak jesteś z Wrocławia to nawet wziąłbym za 8-pak :) Najwyżej zezłomuję.

Data: 2017-04-20 07:59:27
Autor: Kamil 'Model'
Bagażnik rowerowy na klapę - ?
W dniu 2017-04-19 o 19:44, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Wersja z wiszącymi rowerami.
Toruń to prawie Wrocław :)

Data: 2017-04-19 18:00:17
Autor: abn140
Bagażnik rowerowy na klapę - ?
unikac
chyba wlasnie tego.
kumpel mial taki i zamienil na 'nahakowy'.
ile kosztuje montaz haka jak nie ma?
kumpel na hak kupil Thule, ale cena wywala z butow...
jest cos na 4 rowery na hak tanszego ale w miare dobrego jakosciowo?
thx

-- -
Ta wiadomoĹ>Ä? e-mail zostaĹ,a sprawdzona pod kÄ...tem wirusĂłw przez oprogramowanie AVG.
http://www.avg.com

Data: 2017-04-19 20:44:46
Autor: Yogi\(n\)
Bagażnik rowerowy na klapę - ?
Użytkownik "abn140" <abn140@googlemail.com> napisał w wiadomości news:od81ck$kdm$1dont-email.me...

ile kosztuje montaz haka jak nie ma?
A to zależy od samochodu i haka.W wypadku mojego - od 600 do 2000 PLN.

jest cos na 4 rowery na hak tanszego ale w miare dobrego jakosciowo?

Ja niedawno kupiłem taki:
http://allegro.pl/bagaznik-uchwyt-rowerowy-na-4-rowery-twinny-nowy-i6780552949.html
https://www.youtube.com/watch?v=CUu1tajojvA
Nie najtańszy, ale solidny. Daleko z nim jeszcze nie jeździłem, ale zapowiada się obiecująco. Zrobiłem trasę 2x30 km po to, żeby go sprawdzić. Na boki ani drgnie, a góra-dół sporo mniej "tańczy", jak takie "tradycyjne".
Pierwsze mocownie trochę zajmuje, bo trzeba dopasować do korb rowerowych, ale potem zdejmowanie i zakładanie to już sama przyjemność. Wada - nie jest uchylny, do klapy się nie dostaniesz po założeniu rowerów.
No i bagażnik przysyłają spakowany jak meble ikei, złożenie zajmuje ok. godziny.

--
Yogi(n)

Data: 2017-05-04 23:04:32
Autor: Cavallino
Bagażnik rowerowy na klapę - ?
W dniu 19-04-2017 o 20:44, Yogi(n) pisze:
[...]

A nie ma wersji uchylnych?
Bo może i pomysł na mocowanie fajny, już mnie szlag trafia z moim Thule i przeciąganiem pasków każdorazowym.
Może sprzedam i kupię taki mniejszy twinny.

Bagażnik rowerowy na klapę - ?