Bagażnik rowerowy na klapę - ?

Data: 2017-04-19 13:39:32
Autor: Kamil 'Model'
Bagażnik rowerowy na klapę - ?
W dniu 2017-04-19 o 12:46, radekp@konto.pl pisze:
Rozpoczyna się sezon, więc postanowiłem kupić bagażnik rowerowy na klapę (na
dach nie chce mi się wkładać). Dystanse raczej krótkie, więc niespecjalnie mi
zależy na czymkolwiek - po prostu w miarę łatwo ma się rowery zamontować, a
całość ma nie odpaść :)

Samochód: hatchback (Sandero, ale raczej jakiś uniwersal do hatchbacków by się
przydał)

Szybkie spojrzenie na A -- te bagażniki montowane są do nadwozia jakimiś
pasami. To taki standard? (Sądziłem, że przynajmniej jest w paru miejscach
przykręcany jakimiś chwytakami). Jakie są wady takiego rozwiązania?

Da się z takim bagażnikiem jeździć na stałe?

I co kupić, a czego unikać? :)

Mam taki i na krótkie dystanse (do 30km) jest w miarę do przeżycia.
Dłuższe dystanse to niestety trzeba co jakiś czas stawać i poprawiać ten bagażnik (naciąg właśnie tych pasów). Raz się wybrałem z tym bagażnikiem nad morze (trasa Toruń - Władysławowo) i to był dramat. średnio co 30-35km trzeba było bagażnik poprawić. Do tego, jeżeli masz rower typu "damka" to trzeba dokupić "kawałek ramy" do roweru.
Ja szczerze odradzam. Od 4-5 lat bagażnik leży nieużywany w garażu. Mogę go oddać za czteropak...

Data: 2017-04-19 19:44:15
Autor: radekp@konto.pl
Bagażnik rowerowy na klapę - ?
Wed, 19 Apr 2017 13:39:32 +0200, w <od7i9j$1lt5$1@gioia.aioe.org>, Kamil
'Model' <kamil.wytnijto.komodzinski@gazeta.pl> napisał(-a):

[...]

Masz wersję z "wiszącymi" rowerami czy ze stojakami pod kółka?

Ja szczerze odradzam. Od 4-5 lat bagażnik leży nieużywany w garażu. Mogę go oddać za czteropak...

Jak jesteś z Wrocławia to nawet wziąłbym za 8-pak :) Najwyżej zezłomuję.

Data: 2017-04-20 07:59:27
Autor: Kamil 'Model'
Bagażnik rowerowy na klapę - ?
W dniu 2017-04-19 o 19:44, radekp@konto.pl pisze:
[...]