Bagażnik samochodowy - niszczenie karoserii

Data: 2009-02-22 07:31:24
Autor: Agniecha
Bagażnik samochodowy - niszczenie karoserii
Było wiele tematów o przewożeniu rowerów i o bezpieczeństwie rowerów
podczas transportu, ale nigdzie nie znalazłam jak takie bagażniki
wpływają na sam samochód.

Nie mam relingów, ani specjalnych rowków do mocowania bagażników i tak
się zastanawiam, czy taki uniwersalny bagażnik bazowy na dach łapany
za blachę przy drzwiach (poprawcie mnie jeśli się mylę) niszczy
samochód w miejscach styku. Jak zachowuje się bagażnik na tylną klapę
(Hatchback), czy wygina blachę klapy, rysuje lakier itp?

Napiszcie jakie macie doświadczenia, jakie modele jakim samochodom
"zrobiły krzywdę" lub nie zrobiły.

Pozdrawiam, Agniecha

PS
Ja mam Rover'a 25 5D.

Data: 2009-02-22 17:40:46
Autor: PeJot ( home)
Agniecha pisze:
[...]

Przed rysowaniem lakieru łatwo się zabezpieczyć, wystarczy nakleić kawałki bezbarwnej folii samoprzylepnej.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-02-22 17:57:39
Autor: Andrzej Bedliński
Agniecha pisze:
[...]

Po otwarciu drzwi w górnej części  powinne być widoczne lekkie wgniecenia- przetłoczenia blachy karoserii - są to znaki gdzie producent auta przewiduje oparcie dla stóp bagażnika.
Odpowiedni dla danego auta bagażnik można sobie kupić porządny-
http://taurus.info.pl/pr.php?idg=109&id=3149
Po zmianie auta wymienia się właśnie tylko stopy.
Wersja budżetowa:
http://taurus.info.pl/pr.php?idg=109&id=2789

Bagażnik Thule jest zamykany kluczykiem, tańsze zwykle nie zamykają się.

Do kompletu potrzeba dokupić jeszcze uchwyty rowerowe.
Najtańszy Thule:
http://taurus.info.pl/pr.php?idg=113&id=2651

Taniutki:
http://taurus.info.pl/pr.php?idg=113&id=2654

Mam nadzieje na wprowadzenie zmian w przepisach i umożliwienie przewożenia rowerów z tyłu na haku.
Paniom często odpowiada taki sposób (nie dźwigają wysoko rowerów), ja polecam na niedługich odległościach.

Pozdrawiam

Data: 2009-02-22 10:05:56
Autor: sufa
On 22 Lut, 17:57, Andrzej Bedliński <lipnyad...@lipnyadres.com> wrote:

Mam nadzieje na wprowadzenie zmian w przepisach i umożliwienie
przewożenia rowerów z tyłu na haku.

Woże w ten sposób rowery któtys tam sezeon, robię to niezgodnie z
przepisami? Jakaś podstawa prawna?

Paniom często odpowiada taki sposób (nie dźwigają wysoko rowerów), ja
polecam na niedługich odległościach.

Dlaczego na niedługich?

Jacek

Data: 2009-02-23 08:10:47
Autor: Andrzej Bedliński
sufa pisze:
[...]

Za zasłanianie tablic/ świateł grzywna.
Za przeniesienie tablicy rej. z pojazdu na belkę - utrata dowodu rejestracyjnego.
Narysowanie własnej "blaszki" - paragrafy o fałszerstwo.

W jednym z ostatnich numerów tygodnika "Motor"(numer 6/2009 z 2 lutego strona 14) był obszerny artykuł.
Niebawem podobno jako kierowcy będziemy się mogli zwrócić do Wydziału Komunikacji o wydanie legalnej trzeciej tablicy - jak w krajach cywilizowanych (bardziej znaczy)

Paniom często odpowiada taki sposób (nie dźwigają wysoko rowerów), ja
polecam na niedługich odległościach.

Dlaczego na niedługich?

Wioząc rowery na dachu zabijamy manetkami miliony muszek, jednak podczas deszczu jedynie mokną.
Mocowane za pojazdem w deszczu bardzo intensywnie się brudzą.

Opory powietrza w obu przypadkach są znaczne i porównywalne.
Wystające poza obrys auta fragmenty kół i zwiększone zawirowania też zwiększają wydatnie zużycie paliwa.

Pozdrawiam

Data: 2009-02-23 09:03:04
Autor: AL
Andrzej Bedliński pisze:
sufa pisze:
[...]

dobrze, ze nie jestes policjantem (i dobrze, ze policjanci nie mysla podobnie do Ciebie) , bo bylbym juz recydywista ;)

Nie dorabiaj sobie teorii, jesli nigdy nie korzystales z haka.

  > Wioząc rowery na dachu zabijamy manetkami miliony muszek, jednak podczas
deszczu jedynie mokną.
Mocowane za pojazdem w deszczu bardzo intensywnie się brudzą.

na dachy tez sie brudza i syfia

Opory powietrza w obu przypadkach są znaczne i porównywalne.
Wystające poza obrys auta fragmenty kół i zwiększone zawirowania też zwiększają wydatnie zużycie paliwa.

no tu udowodniles, ze nigdy nie miales i nie jechales z platforma na haku
(chyba, ze na haku w PF126p i bez komentarzy)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-02-23 09:31:01
Autor: Andrzej Bedliński
AL pisze:
Andrzej Bedliński pisze:
sufa pisze:
[...]

Jakiś czas temu była tu na forum dyskusja o hakach i jako biorący w niej udział wiesz przecież nie ode mnie że z przepisami na ten temat jest póki co dziwnie.
Temat poprzedniego wątku:
"Bagażnik rowerowy na hak a rejestracja"

Sam staram się nie wypowiadać się w sposób ostateczny.
Dziele się raczej wątpliwościami.
Chciałem wykazać,że wożenie na dachu i z tyłu ma swoje plusy i ..te drugie.
Pozdrawiam

Data: 2009-02-23 11:06:13
Autor: AL
Andrzej Bedliński pisze:
AL pisze:
Andrzej Bedliński pisze:
sufa pisze:
[...]

no i na tym polega dyskusja :)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-02-23 14:10:41
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 23 Feb 2009, AL wrote:

Andrzej Bedliński pisze:

[...]

  A co stoi przeciw tezie że jesteś?
  To tylko policjanci naruszają prawo i przez to fakt recydywy nie
został dotąd ujawniony ;)

  Porównaj inny wątek:
http://groups.google.pl/group/pl.rec.rowery/browse_thread/thread/e00bd1e0955b2280/835e085cbec6aac4
(dwa moje kolejne posty, w opisanej sytuacji też łamię przepis który
NIE POZWALA aby *przed* skrzyżowaniej jechać przy lewej krawędzi
pasa, czekając aż sąsiedni pas będzie wolny)

  To że prawo mamy miejscami durne i w praktyce wszyscy tolerują
łamanie przynajmniej niektórych przepisów, działających wbrew
logice, nie powoduje uchylenia faktu iż przepis jest łamany
i *formalnej* możliwości ukarania na tej podstawie.
  To jest osobny temat, tak skontruowane prawo jest bardzo groźne:
jak ktoś będzie *chciał* przywalić akurat Tobie, to fakt iż
przepis jest nielogiczny i że 99,98% innych użyszkodników go
w podobnej sytuacji łamie (i nic się nie dzieje) nic nie zmieni.

Nie dorabiaj sobie teorii, jesli nigdy nie korzystales z haka.

  Ale pisał o teorii właśnie, czyli prawie, czyli tym za co MOŻNA
by ukarać jakby kto chciał :(
  Kiedy widziałem wątek o "fałszerstwie" (na .prawo) sprawdziłem
w KK - niestety, wychodzi że to prawda.
  Samo zrobienie "czegoś co przypomina dokument" (w tym przypadku
tablicę, która jest dokumentem) jest zagrożone karą i wcale
nie trzeba do tego "posłużyć się na szkodę" (kogokolwiek).
  Z tyłu pojadu jednocześnie ma być widoczna tablica i nie
wolno jej przewieszać na coś co nie jest pojazdem - wymyślił
to "geniusz inaczej", ale co mu zrobisz.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-02-23 10:11:21
Autor: click
Andrzej Bedliński pisze:

Opory powietrza w obu przypadkach są znaczne i porównywalne.
Wystające poza obrys auta fragmenty kół i zwiększone zawirowania też zwiększają wydatnie zużycie paliwa.
\
poczytaj
http://www.auto-swiat.pl/poradnik/wydania/artykul.asp?Artykul=16382
--
c l i c k 'n' r i d e   | kto nie pije, ten nie jedzie
"Who wants to pedal bike uphill?

Data: 2009-02-23 10:31:12
Autor: sufa
On 23 Lut, 08:10, Andrzej Bedliński <lipnyad...@lipnyadres.com> wrote:

W jednym z ostatnich numerów tygodnika "Motor"(numer 6/2009 z 2 lutego
strona 14) był obszerny artykuł.

Nie zrozumieliśmy się :)
Wspomniany artykuł to nie jest podstawa prawna.

> Dlaczego na niedługich?
[...]
Wioząc rowery na dachu zabijamy manetkami miliony muszek, jednak podczas
zwiększają wydatnie zużycie paliwa.

Te spostrzeżenia to autopsja czy twórcze wymysły?
To teraz fakty:

Renault Laguna kombi, platforma na cztery biki i nie Thule, lecz
tańsza - Norauto.
Cztery biki, pięć osób i kilkaset kilometrów (na przykład
Salzkammergut Trophy w Austrii - w obie strony około 1200). Jazda w
różnych warunkach z ulewą włącznie. Jakoś nie zauważyłem, żeby poza
zmoknięciem, biki jakoś specjalnie się pobrudziły, zachlapały cycóś.
Po przejechaniu pierwszych dziesięciu kilometrów na mokrym maratonie
były o wiele brudniejsze. Poza tym... one między inymi są tak
skonstruowane, żeby się na deszczy nie roztapiały. Ale oczywiście..
można nie używać :)
Spalanie... no to dałeś ognie :)
Gdy te cztery rowery woziłem na dachu spalanie oscylowało w okolicach
11/100 (pięć osób w środku, jazda niekoniecznie ekonomiczna).
Odkąd wożę na platformie spalam przy tym samym obciążeniu i liczbie
pasażerów około 9/100.
Szczytem obciążenie były 4 biki na platformie, trzy na dachu i wciąż
pięć osób w środku (Zawoja w 2008 roku). Wówczas spaliłem prawie
14/100,
A tak wygląda kar z platformą:

http://tnij.org/cylm

Jacek

--
http://zegarki.u2.pl

Data: 2009-02-24 05:24:13
Autor: Andrzej Bedliński
sufa pisze:
[...]

Zacznę "ab ovo".

Pani Agniecha zapytała o sposób mocowania bagażnika na dachu.
Odpowiedziałem zgodnie z moimi wyobrażeniami, jednocześnie zasygnalizowałem o dotychczasowych problemach z krajowymi przepisami o przewozie rowerów z tyłu pojazdu, niestety wyraziłem niestety swój pogląd o możliwym większym zabudzeniu tak właśnie wożonych rowerów.
Jakbym tym samym włożył kij w mrowisko.
Na swoją obronę dodam - uważam, że transport z tyłu jest wygodniejszy.

Wysilam się na dygresję:
Od pewnego czasu nabieram przekonania o innej czystości dróg i tym samym samochodów w Polsce i w innych krajach.
Być może nasze różne doświadczenia mają właśnie taki związek.
Nabieram przekonania że ja mam tyle samo drogi do Pana, jak Pan do Salzkammergut.

Pisząc nie powinniśmy robić sobie przykrości i jako ludzie, jako rowerzyści i ... jako użytkownicy laguny. :)

Pozdrawiam

Data: 2009-02-23 22:11:12
Autor: Agniecha
Bagażnik samochodowy - niszczenie karoserii
Ponieważ jak już pisałam wcześniej, nie mam haka w autku, pewnie
zdecyduje się na dachowy.
Dzięki wszystkim za wypowiedzi i pomoc.

Pozdrawiam, Agniecha

Data: 2009-02-22 19:51:15
Autor: kosik

Użytkownik "Agniecha" <ahcinga@gmail.com> napisał w wiadomości news:58090fb1-cc20-43ca-92a9-cb3da7260c8fv13g2000yqm.googlegroups.com...
Napiszcie jakie macie doświadczenia, jakie modele jakim samochodom
"zrobiły krzywdę" lub nie zrobiły.

Parenaście razy woziłem rowery na tylnej klapie w Suzuki Wagon. Bagażnik był mocowany pasami i niestety przytarł lakier w dolnym punkcie podparcia i porysował na zagięciach klapy. Wprawdzie mogłem się przed tym ustrzec gdybym nie był leniwy i coś nekleił ale mam uraz i wole dachowe :)

Pozdrawiam
kosik

Data: 2009-02-22 23:14:49
Autor: AL
kosik pisze:

[...]

a ja IMHO wole na hak :)
(zwlaszcza jak masz wysokie auto - nie musisz wozic dodatkowego stolka w bagazniku ;)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-02-22 20:21:33
Autor: Michał Rękowicz
[...]

Ja kupilem bagaznik na klape fapa nano bodajze, wiozlem swoja beta e36 dwa razy dwa rowery do szczyrku i spowrotem - porysowala sie klapa w punktach podparcia, zakladanie rowerow to meka trwajaca w nieskonczonosc i mialem wrazenie ze za moment spadna razem z bagaznikiem.
Teraz do swojej nowej e46 kupilem platforme thule na hak - rowery przewoze o wiele czesciej, wiozlem w zeszlym roku 2 nad Garde, zdarzalo sie nawet do 180km/h. To jest bajka - nie dzwigasz, zalozenie bagaznika to kilkanascie sekund, rowerow moze pol minuty, bardzo stabilna, poza tym dodatkowe swiatla i 3cia tablica. Nie ma dla mnie lepszego rozwiazania niz platforma(jeden minus to cena - no i hak muszisz miec, ja spejalnie auto z hakiem kupilem) :D
Pzdr
Michal

Data: 2009-02-22 11:54:27
Autor: Agniecha
Bagażnik samochodowy - niszczenie karoserii
On 22 Lut, 20:21, Michał Rękowicz <michal.rekowiczskasu...@telenet.be>
wrote:
Użytkownik "Agniecha" <ahci...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:58090fb1-cc20-43ca-92a9-cb3da7260c8fv13g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

Gdybym miała hak, to bym się w ogóle nie zastanawiała, bo widziałam
takie i wiem że pewne, jednak montaż haka tylko dla bagażnika
rowerowego trochę przekracza mój budżet, więc niestety odpada.

Agniecha

Data: 2009-02-22 20:41:37
Autor: a.staszczak.post
[...]

Wszystko cacy, do momentu kiedy ktos sie nie zagapi i nie wjedzie ci w kuferek ... a chwili kiedy rowery kosztują naście lub dziesiąt tysiecy pln to troche boli. Wole jednak je wozic na dachu, mniejsze ryzyko uszkodzenia, zawsze widze je z daleka jak gdzies zaparkuje a predkosci rzedu 140km/h na sutodradie nie stanowia problemu. Ponadto nic mi nie blokuje dostepu do bagaznika. Wozilem tak w hatchaku i woze tak w kombi. W hatchabku pozostały delikatne slady nad drzwiami ... tzn byly wytarta farba do zywej blachy. Posiadałem i posiadam Thula.

pozdrawiam

Data: 2009-02-22 20:54:54
Autor: Michał Rękowicz

Użytkownik "a.staszczak.post" <a.staszczak@post.pl123start> napisał w wiadomości news:2507bb9d07e28a03d4a529cafa8b5bdenews.home.net.pl...
)

[...]

Wiadomo, ze ryyzyko, jest, ale wtedy masz nowe rowerki z oc sprawcy. Ja woze speca sj fsr plus czasem gary tassajara i jakos nie mam stresu. Dostep do bagaznika mam caly czas- platforma sie odchyla (bez problemu rowniez obciazona rowerami). Platforma jest zamykana na klucz, rower tez osobno. Dla mnie duzym plusem jest tez spalanie - na autostradzie przy sredniej rzedu 140 wychodzi tylko okolo litra na setke wiecej.

Data: 2009-02-22 23:18:49
Autor: AL
a.staszczak.post pisze:
[...]

wszystko cacy dopoki nie trafisz na niskie galezie lub bedziesz chcial wjechac do lasu

wszystko ma swoje wady/zalety, jednak IMOHO platforma ma wiecej zalet niz wad

--
pozdr
Adam (AL)

Bagażnik samochodowy - niszczenie karoserii