Bagażnik tylny - Crosso czy Topeak?

Data: 2009-08-29 02:29:54
Autor: Saurus
Bagażnik tylny - Crosso czy Topeak?
Muszę na dniach kupić bagażnik tylny i chciałbym by mi spokojnie
posłużył, ale budżet mam ograniczony.
Co sądzicie o obu bagażnikach - Crosso albo Topeak Super Tourist Rack
MTX
http://ujeb.pl/topeak ?
W Topeaku niepewnie wyglądają dla mnie mocowania w górnym punkcie -
blaszki w przeciwieństwie do rurek w Crosso. Czy warto zapłacić 30 zł
więcej? W zasadzie to 20, ale Crosso mogę kupić na miejscu a Topeaka
zamówić.

Data: 2009-08-29 05:16:05
Autor: Michał Wolff
On 29 Sie, 11:29, Saurus <saur...@gmail.com> wrote:
[...]

Zdecydowanie nie. Bagażnik Crosso ma świetne opinie, to udana kopia
niezniszczalnego Tubusa Cargo (konstrukcja zerżnięta niemal w całości,
tylko że z aluminium), nie spotkałem się jeszcze z opinią człowieka
któremu by się ten bagażnik rozwalił. Górne mocowanie - nie ma
wielkiego znaczenia, bo tam działają symboliczne siły, ma to charakter
stabilizacyjny, natomiast Topeak ma wyraźnie gorsze dolne rurki - trzy
zespawane ze sobą, samego Topeaka nie używałem, ale bagażnik o
identycznej konstrukcji rozwalałem ze 3 razy - i zawsze ten spaw
puszczał jako pierwszy. W Crosso jest to zrobione zupełnie inaczej.
Tak więc Crosso nie dość że jest bagażnikiem wyraźnie lepszym - to
jeszcze do tego tańszym. Kupowanie Topeaka ma sens jedynie wtedy gdy
chcesz używać ich sakw z systemem MTX, które są kompatybilne z tym
bagażnikiem (specjalnie mocowanie na szyny)
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-08-29 06:28:38
Autor: Saurus
Bagażnik tylny - Crosso czy Topeak?
No to już wiem skoro sakwiarze mi tak mówią :) Do tej pory z Crosso
miałem low ridera i sakwy przednie, najbardziej póki co przydały się w
codziennym użytku (jedna połówka bagażnika i mała szczelna sakwa są
rewelacyjne dla mnie do miasta), ale teraz muszę się zapakować na inny
rower na krótki wyjazd :)

Data: 2009-08-29 16:28:03
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Bagażnik tylny - Crosso czy Topeak?
Saurus bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
[...]

Trochę oftopicznie, ale napiszę: po przejściach #:-) gpsa z lowriderem od
Crosso to jakoś nie miałbym do niego zaufania. Poza tym... Jakiś on taki...
No, wolę jednoczęściowego Tubusa, no. :-)
A w codziennym użytku mam przednią albo tylną sakwę Crosso Dry (zależnie
ile rzeczy mam zabrać) z bagażnikiem od Crosso i bardzo sobie chwalę.
Przynajmniej rzeczy na uczelnię przywożę suche mimo deszczu ;-) A bagażnik
wytrzymał takiej jazdy w tym sezonie około 2500km (tzn.: z jedną sakwą).

Data: 2009-08-29 07:51:26
Autor: Saurus
Bagażnik tylny - Crosso czy Topeak?
On 29 Sie, 16:28, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:
Trochę oftopicznie, ale napiszę: po przejściach #:-) gpsa z lowriderem od
Crosso to jakoś nie miałbym do niego zaufania. Poza tym... Jakiś on taki...
No, wolę jednoczęściowego Tubusa, no. :-)

To zależy ile się tam chce władować, przyjmuję zasadę że jakby co to
jest na lżejsze rzeczy ;) Poza tym ta prostota i uniwersalność
mocowania mi bardzo pasuje, dzięki temu po dokupieniu obejm o większej
średnicy mogę sobie jedną czy obie połówki tego bagażnika założyć do
poziomki z tyłu jeśli potrzebuję tylko małej sakwy na drobiazgi.

Data: 2009-08-29 20:37:41
Autor: Jaroslaw Jakubowski
[...]

Tylnego Topeaka uzywam od 2003r bez zadnej awarii, z przodu od 2006 mam Crosso. Produkty chyba porownywalne, przy czym przedni crosso srednio wspolpracuje z innymi sakwami- przewezenia ma zrobione pod rozstaw sakw Crosso. Co do blach w Topeaku to sa one zdecydowanie sztywniejsze niz rurki, przez co cala konstrukcja imho tez zachowuje sie stabilniej.

--
http://ZiemiaNieznana.Net
http://otwock.org.pl - Otwocki Portal Rowerowy

Data: 2009-08-31 08:57:23
Autor: Paweł Suwiński
Bagażnik tylny - Crosso czy Topeak?
Dnia sob, 29 sie 2009 tako rzecze Michał Wolff:

[...]

Ja też  mam ten  bagażnik. Zastąpił fabryczny,  który padł  na spawach
mniej więcej tak jak opisywałeś.

Natomiast co do  opinii to mimo wszystko miałbym mu  do zarzucenia to,
że jak dla mnie jest trochę za krótki oraz nie ma jakiegoś rantu (?) z
tyłu. Efekt  jest taki, że jak  układam długi bagaż w  worku wzdłuż to
bagaż tak jakoś  zwisa opierając się o tylną lampę.  Pomijam już fakt,
że  ją zasłania.  Podkładam  pod koniec  bagaznikaem kawałek  jakiegoś
twardego, ale  elastycznego czegoś  by bagaż szedł  lekko pod  kątem w
górę i dopiero wtedy jest OK.

Paweł Suwiński

Data: 2009-08-31 09:02:05
Autor: Wojtek Paszkowski
"Paweł Suwiński" <dracono@wp.pl> wrote in message news:slrn.pl.h9mt2i.1bi.draconogod.gdynia.mm.pl...
[...]

świetnie do tego celu służą sandały podłożone między worek a bagażnik, lekko wystające nad lampę. Tylko tak się zastanawiam, co tam podłożyć jesienią ;)

pozdr

Data: 2009-08-31 09:55:43
Autor: Paweł Suwiński
Bagażnik tylny - Crosso czy Topeak?
Dnia pon, 31 sie 2009 tako rzecze Wojtek Paszkowski:

[...]

No tak, ale wtedy pozostanie problem co na nogi założyć ;).

Tylko tak się zastanawiam, co tam podłożyć jesienią ;)

Raz podkładałem do połowy napompowaną lub wypełnioną wodą butelkę PET.
Jednak pusta  hałasuje na każdym wyboju,  a pełna waży i  też nie jest
cicha  w 100%.  Na razie  znalazłem jakaś  twardą gąbkę  (taką jak  od
pakowania komputerów) i przywiązałem  sznurkiem do ramy bagażnika. Ale
to też  nie idealne bo mimo  wszystko gąbka się ugniata,  albo czasami
przesuwa.

Paweł Suwiński

Data: 2009-09-01 00:24:30
Autor: Titus Atomicus
Bagażnik tylny - Crosso czy Topea k?
In article <slrn.pl.h9n0fv.20b.dracono@god.gdynia.mm.pl>,
 Paweł Suwiński <dracono@wp.pl> wrote:

Dnia pon, 31 sie 2009 tako rzecze Wojtek Paszkowski:

> lekko wystające nad lampę. No tak, ale wtedy pozostanie problem co na nogi założyć ;).

Druga pare, rzecz jasna.

> Tylko tak się zastanawiam, co tam podłożyć jesienią ;)

Tez sandaly.
Wtedy powinna wystarczy jedna para.

TA

Data: 2009-09-01 00:54:45
Autor: Wojtek Paszkowski

"Paweł Suwiński" <dracono@wp.pl> wrote in message news:slrn.pl.h9n0fv.20b.draconogod.gdynia.mm.pl...

świetnie do tego celu służą sandały podłożone między worek a bagażnik,
lekko wystające nad lampę.
No tak, ale wtedy pozostanie problem co na nogi założyć ;).

problem ten rozwiązują pedały zatrzaskowe (tzn. w ogóle przeciwdziałają powstaniu tego problemu ;)

Raz podkładałem do połowy napompowaną lub wypełnioną wodą butelkę PET.
Jednak pusta  hałasuje na każdym wyboju,  a pełna waży i  też nie jest
cicha  w 100%

nno i stanowi jednak kiepskie oparcie, wór pewnie mniej stabilny jest. Oprócz sandałów używałem też zwiniętej "plandeki" (grubej folii ogrodniczej, a ostatnio starej podłogi od Gwinei), która na biwaku służy za przykrycie roweru albo podkładkę pod namiot.

pozdr

Data: 2009-08-29 14:13:44
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Bagażnik tylny - Crosso czy Topeak?
Saurus bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Co sądzicie o obu bagażnikach - Crosso

Mam Crosso od dwóch lat, w tym roku po różnych drogach przejechałem z nim
3500km z porządnym obciążeniem. Bagażnik co prawda trochę stracił farby (od
haków sakw), ale poza tym nic się z nim nie dzieje. Gdybym miał go kupić
jeszcze raz to właśnie to bym zrobił. Sądzę, że jest to bardzo dobry
bagażnik jak na tę cenę (wcześniej miałem cholernie niestabline coś).
Ale przymierzam się (po zajechaniu Crosso albo w wypadku przypływu
niepotrzebnej gotówki) do Tubusa ;-)

Data: 2009-08-29 20:41:37
Autor: Wojciech 'Wheart' Penar
Saurus pisze:
[...]

Topeak IMHO ma sens, jak przymierzasz się do ich torby "systemowej".
Używam bagażnika SUPER TOURIST DX w wersji normalnej (cyclotour ma
wersję pod tarcze) i jestem zadowolony.
Jak na razie mocno go nie obciążałem, po 500km przebiegu ciężko mówić o
wytrzymałości - spawy wyglądają porządnie, zobaczymy, jak będzie dalej.
Acha, w Halfordsie dałem za niego 100zł...

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2009-08-29 22:34:14
Autor: Wojtek Paszkowski
Bagażnik tylny - Crosso czy Topeak?

"Saurus" <saurus8@gmail.com> wrote in message news:7a702af0-4759-4e1e-ac3a-6f70be228c2fg23g2000vbr.googlegroups.com...

możesz śmiało brać Crosso. Co prawda należę do tych nielicznych, którym ten bagażnik pękł (akurat najmniej newralgiczne miejsce - spaw na rurce pałąku - od kilku sakwotysięcykm trzyma się na taśmie izolacyjnej i już zdążyłem dawno zapomnieć o tym pęknięciu), ale śmiało mogę go polecić, naprawdę solidna i praktyczna konstrukcja. No i ma jeden fajny patent, przez który następnym razem też kupowałbym Crosso niż Tubusa - poprzeczkę z przodu bagażnika, za którą można świetnie chwytać obciążony rower podczas noszenia po schodach (w Tubusie pręty się łączą). Gdy odkryłem tę metodę wnoszenia, schody przy 35 kg bagażu nie stanowią już problemu.

pozdr

Bagażnik tylny - Crosso czy Topeak?