Bagażniki rowerowe

Data: 2010-08-04 18:23:33
Autor: R.Madejski
Bagażniki rowerowe
Przejrzałem archiwum i nie wiem, czy dobrze rozumiem: czy faktycznie nie każdy bagażnik nadaje się do sakw?

Nie mam na myśli tylko nośności ale jego konstrukcję, która umożliwia lub nie przymocowanie sakw. Jak to jest?

I druga sprawa: kiedyś miałem bagażnik z takim sprężynowym uchwytem. Można było dzięki temu przycisnąć przewożone przedmioty na górze bagażnika. Teraz widuję bagażniki, które nie mają takiego mocowania. Czy takie modele nie są przystosowane do przewożenia czegoś na górze, tylko po bokach w sakwach?

RM

Data: 2010-08-04 13:55:30
Autor: Marek
Bagażniki rowerowe
R.Madejski:

czy faktycznie nie
każdy bagażnik nadaje się do sakw?

Nie każdy. Niektóre bagażniki to tylko platforma, w których rurki
boczne pełnią jedynie funkcję konstrukcji wspierającej.
Owszem, na czymś takim można zamocować sakwy, szczególnie jeśli ich
system mocowania to dwa haki z góry i jeden z dołu :). Ale nie jest to
stabilne i ryzykuje się ocierane sakw o koła. Nawet jeśli te sakwy
mają płytę usztywniającą. Dlatego jeśli szukasz bagażnika pod sakwy,
powinieneś wybrać turystyczny. Czyli taki, który ma dodatkowe rurki
tworzące stelaż, na których opiera się sakwa. Czasem też konstrukcja
nośna pełni jednocześnie funkcję takiego stelaża.

[...]

Są przystosowane, bo mają odpowiednią platformę. Opcje mocowania
bagażu do takich platform podał już poprzednik.
Najwidoczniej producenci uznali, że "sprężynowy uchwyt" w warunkach
turystycznych jest niepraktyczny. I coś w tym jest. Mając taki patent
nie użyłem go ani razu. Troki i ekspandery są bardziej funkcjonalne.

--
Marek

Data: 2010-08-04 21:06:16
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Bagażniki rowerowe
R.Madejski bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):
[...]

Zależy od konstrukcji sakw i obciążenia. Do sakw Ortlieba powinien się
nadawać każdy, nawet taki na sztycę z bocznymi ramkami. Do Crosso trzeba
mieć jeszcze hak na dole (Crosso sprzedaje odpowiedni adapter)

[...]

http://www.tubus.com/en/spares-and-accessories
Albo:
<http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_Guma+do+baga%BFnika+TUBUS__P_53069741-53010001__PZTA_8__PD_53010786.html>
(lub: http://tinyurl.com/339nd3k). IMO to drugie rozwiązanie jest znacznie
wygodniejsze, drobnica w postaci kurtki czy namiotu jest stabilniejsza. A
na sprężynę to i tak namiotu nie wsadzisz. Alternatywą są stosowane przeze
mnie z powodzeniem troki:
http://www.e-horyzont.pl/trok-fn-120-cm-przelotka-vatne_20627t.html lub
http://www.e-horyzont.pl/trok-fn-120-cm-klamra-horte_20628t.html

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-08-05 08:47:40
Autor: Paweł Suwiński
Bagażniki rowerowe
Dnia śro, 04 sie 2010 tako rzecze Marek 'marcus075' Karweta:

Do  Crosso  trzeba  mieć  jeszcze  hak  na  dole  (Crosso  sprzedaje
odpowiedni adapter)

E, można się spokojnie obejść bez tego zawiązując na dole bagażnika po
obu stronach  pętelki z cienkiej,  a mocnej linki (np.  ze sznurówki).
Mam tak w jednym rowerze. Sporo to przetrwało i nigdy nie zawiodło.

Paweł Suwiński

Data: 2010-08-05 04:37:10
Autor: Marek
Bagażniki rowerowe
Paweł Suwiński:

pętelki z cienkiej,  a mocnej linki (np.  ze sznurówki).

Linka, sznurek czy cienki, miękki  drut stalowy to także przydatne
elementy naprawcze do bagażnika. Warto mieć je przy sobie.
http://tiny.pl/h7js1

--
Marek

Data: 2010-08-05 12:50:40
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Bagażniki rowerowe
Paweł Suwiński bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne
skreślić):
a mocnej linki (np.  ze sznurówki).

Co przypomina mi, że muszę kupić linkę kevlarową do stuptutów, tak
offtopiczni.