Bagażniki rowerowe

Data: 2010-08-04 13:55:30
Autor: Marek
Bagażniki rowerowe
R.Madejski:

czy faktycznie nie
każdy bagażnik nadaje się do sakw?

Nie każdy. Niektóre bagażniki to tylko platforma, w których rurki
boczne pełnią jedynie funkcję konstrukcji wspierającej.
Owszem, na czymś takim można zamocować sakwy, szczególnie jeśli ich
system mocowania to dwa haki z góry i jeden z dołu :). Ale nie jest to
stabilne i ryzykuje się ocierane sakw o koła. Nawet jeśli te sakwy
mają płytę usztywniającą. Dlatego jeśli szukasz bagażnika pod sakwy,
powinieneś wybrać turystyczny. Czyli taki, który ma dodatkowe rurki
tworzące stelaż, na których opiera się sakwa. Czasem też konstrukcja
nośna pełni jednocześnie funkcję takiego stelaża.

I druga sprawa: kiedyś miałem bagażnik z takim sprężynowym uchwytem.
Teraz widuję bagażniki, które nie mają takiego mocowania. Czy
takie modele nie są przystosowane do przewożenia czegoś na górze, tylko
po bokach w sakwach?

Są przystosowane, bo mają odpowiednią platformę. Opcje mocowania
bagażu do takich platform podał już poprzednik.
Najwidoczniej producenci uznali, że "sprężynowy uchwyt" w warunkach
turystycznych jest niepraktyczny. I coś w tym jest. Mając taki patent
nie użyłem go ani razu. Troki i ekspandery są bardziej funkcjonalne.

--
Marek

Bagażniki rowerowe