Bagazniki rowerowe - Fabia, Lanos - porady

Data: 2010-06-27 12:44:26
Autor: Nuel
Bagazniki rowerowe - Fabia, Lanos - porady
W temacie jestem zupelnie zielony - prosze zatem o porady, typy, propozycje, linki do sklepów etc.

Mamy dwa wozy - Skoda Fabia i Daewoo Lanos - obydwa pojazdy to sedany bez haków. Chcialibysmy zamontowac bagażniki na rowery - nie wiem czy lepsze na dach (wymaga to jeszcze jakichs zabiegów oprocz zakupu bagaznika rowerowego) czy na klape bagaznika (trzeba miec hak?).

Nawet nie wiem o co pytac, bo nieobyty w temacie, temat wyszedl przy okaznij wyjazdu wakacyjnego, czas goni a nie wiem od czego zaczac.
Prosze o wskazówki. Do Fabii moze byc na jeden rower, do Lanosa na dwa rowery.

Pozdrawiam
Nuel

Data: 2010-06-27 08:58:12
Autor: Tomasso
Bagazniki rowerowe - Fabia, Lanos - porady
On Jun 27, 12:44 pm, Nuel wrote:

lepsze na dach
czy na klape bagaznika

Nie baw siê w baga¿nik na klapê - kup belki bazowe i uchwyt rowerowy.
To niekoniecznie najlepsze, ale zdecydowanie najtañsze rozwi±zanie
(poza oczywi¶cie roz³o¿eniem roweru i upchniêciem do wnêtrza).

Do sporadycznego u¿ytkownania niepotrzebne Ci drogie belki i uchwyty
aluminiowe, firmowe, z wodotryskiem i pompk± powiêkszaj±c±. Na
pocz±tek wystarcz± najtañsze.

Belki bazowe Lanos - takie lub podobne:
http://allegro.pl/item1098555798_bagaznik_bazowy_daewoo_lanos_4_5.html

Belki bazowe Fabia:
http://allegro.pl/item1095452141_bagaznik_polo_fabia_octavia_od_zlotowki.html
http://allegro.pl/item1080912412_bag_corsa_vectra_fabia_octavia_polo_toledo_caddy.html

Do tego uchwyt rowerowy:
http://allegro.pl/item1096559501_uchwyt_rowerowy_modena_supr_cena_krakow.html

Ka¿demu z tych elementów towarzyszy instrukcja monta¿u.

Po zamocowaniu roweru dla pewno¶ci ³apiesz go jeszcze gumami
elastycznymi za ramê, ¿eby siê nie wysun±³ ze szczêki uchwytu na
nierówno¶ci i tyle.

Data: 2010-06-27 11:38:11
Autor: tadek
On 27 Cze, 12:44, Nuel <2cie...@gazeta.pl> wrote:
W temacie jestem zupelnie zielony - prosze zatem o porady, typy,
propozycje, linki do sklepów etc.

Mamy dwa wozy - Skoda Fabia i Daewoo Lanos - obydwa pojazdy to sedany
bez haków. Chcialibysmy zamontowac baga¿niki na rowery - nie wiem czy
[...]

mimo ¿e w obydwu samochodam mam haki to wo¿ê rowery na dachu tak jest
mi wygodniej

Data: 2010-06-28 12:33:34
Autor: 666
Bagazniki rowerowe - porady.
No chyba, ¿e kto¶ ma gara¿ i w gara¿u chcia³by za³adowywaæ i roz³adowywaæ rowery, wtedy baga¿nik na hak ewentualnie na tyln± klapê bêdzie wygodniejszy.
No i dla kogo¶, komu ciê¿ko do dachu siêgn±æ z ciê¿arem.

-- -- -

mimo ze w obydwu samochodam mam haki to woze rowery na dachu tak jest mi
wygodniej

Data: 2010-06-27 13:05:09
Autor: arturbac
Bagazniki rowerowe - Fabia, Lanos - porady
W dniu 2010-06-27 12:44, Nuel pisze:
Mamy dwa wozy - Skoda Fabia
Montaz haka ok 1500zl (ASO)
Hakowy uchyt do rowerow z swiatlami ok 800zl -Sklepy rowerowe, w ASO cena x2

Data: 2010-06-27 18:15:05
Autor: M@tej
Bagazniki rowerowe - Fabia, Lanos - porady
Dnia Sun, 27 Jun 2010 13:05:09 +0200, arturbac
<artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl> napisal(a):

W dniu 2010-06-27 12:44, Nuel pisze:
Mamy dwa wozy - Skoda Fabia
Montaz haka ok 1500zl (ASO)

Moj ojciec okolo miesiac temu trafil w ASO Skody w Bydgoszczy na promocje
i za hak do Fabii Sedan z montazem zaplacil cos okolo 500 zl.

--
Maciej

Data: 2010-06-27 18:46:42
Autor: arturbac
W dniu 2010-06-27 18:15, M@tej pisze:
[...]

Ja podałem info na bazie tego ile chcieli za montaż do Octavi, choc nie
sÄ…dze aby do Fabi bylo znacznie mniej.

Data: 2010-06-27 19:28:26
Autor: PeJot
arturbac pisze:
[...]

Niestety, hak do Fabii w ASO to wydatek >1000 zł. Tymczasem sam hak na alledrogo kosztuje ok. 350 zł, do tego elektryka ok. 150 zł.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-06-27 22:40:05
Autor: arturbac
W dniu 2010-06-27 19:28, PeJot pisze:
Niestety, hak do Fabii w ASO to wydatek >1000 zł. Tymczasem sam hak na
alledrogo kosztuje ok. 350 zł, do tego elektryka ok. 150 zł.

Jeśli masz brykę na gwarancji lub w leasingu to nie możesz robić
samoróbek poza ASO.

Data: 2010-06-28 07:03:59
Autor: PeJot
arturbac pisze:
[...]

Od tego trzeba było zacząć. Moja FII już po gwarancji, właśnie rozpoznaję temat cen haków. Montaż da zrobić samodzielnie. Jaja są z elektryką, albo brutalnie - dodatkowy moduł świateł, albo elegancko - przeprogramowanie sterownika świateł w samochodzie.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-06-27 14:29:07
Autor: PeJot
Nuel pisze:
[...]

Jeden rower upchasz w kufrze sedana po demontażu kół. Bagaż trzeba umiejętnie porozkładać.

Fabia: rozważ bagażnik dachowy, do sedana powinien być tańszy niż hak z montażem. Inna opcja to box na bagaż ( zdaje się można pożyczyć ) a rower/y do kufra.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Bagazniki rowerowe - Fabia, Lanos - porady