Bajery w autach "po 2000" roku

Data: 2012-05-13 10:26:10
Autor: megrims
Bajery w autach "po 2000" roku
W dniu 2012-05-12 20:55,  Michał pisze:
Pytanie takie: jakie bajery w autach "po 2000" okazały się
użyteczne i chcielibyśmy je (dalej?) mieć a jakie nie bardzo ?

Co sądzicie o:

-tempomaty adaptacyjne z radarami ?
Fajna sprawa. Pozwala czytać gazetę w korku.
Auto samo jedzie za innym, utrzymuje odległość
i się zatrzymuje. Chociaż boje się, że się
spierdoli (jak to elektronika) i wjadę komuś
do kufra.

-automaty DSG i podobne ?
Bardzo fajne skrzynie, chociaż
wnerwia mnie, że w Yeti 2.0TDI
manual a 170 km, a DSG ma 140.
Jak jest auto z DSG i do tego ma Launch
control, to wkrzynia wytrzymuje około 50
takich startów kontrolowanych. Potem
skrzynia do remontu (w EvoX z DCSST lub
Turbo z PDK i Chronosport).

-tempomaty start stop ?
Start/Stop do dupy. Niby ekologia,
ale koszty produkcji, utylizacji oraz
większego zużycia wszystkiego podczas rozruchu
powodują, że to tylko marketingowy gadżet.

-czujniki zjazdu z pasa ruchu ?
Bardzo dobry pomysł.

-hybrydy ?
Dopóki nie opracują trwałych akumulatorów,
to nie ma to sensu.

-fotele wentylowane ?
Bardzo fajna rzecz. Przejedź się 600km w samej
koszuli bez wentylowanej skóry to będziesz
wiedział o co mi chodzi.

-fotele z masażami ?
Fajna rzecz na długie trasy. Do tego aktywny fotel,
który pompuje boczne podparcia w zakrętach. Chociaż
to się jebie okrutnie.

-automatyczne parkowanie ? (w wielu odmianach)
Nie używałem, ale IMO odmóżdża.

-noktowizory ? (termiczne i podczerwone)
Gadżet. Niewiele daje. Nie da się prowadzić
patrząc tylko w ekran Night Vision.

-doświetlanie zakrętów ?
Przydatne.

-światła dzienne led/ światła led ?
Pewnie spełnia swoje funkcje, ale póki co oświetlenie
LED w autach średnio mi się podoba. W nowych Audi
jest OK, w Nowych MB - nie podoba się. A doklejanie
listew LED do starych trupów powinno być karane.

-światła ruszające się w 2 osiach, sterowane komputerem ?
Bixenon skrętny - rewelacja.

-rozpoznawanie mowy ?
Zbędny gadżet.

-karty bezdotykowe ?
Karty? Jeśli chodzi ogólnie o system Keylessgo (MB) lub
dostęp komfortowy (BMW) to super sprawa. Nie wyciągasz
kluczyka z kieszeni i to jest bardzo wygodne.

-BAS, to chyba po 2000 - break assist
Dobre

-jakieś lepsze adaptacyjne zawieszenia niż kiedyś ?
Komfort bardzo wysoki, ale jak się to zjebie, to wydatki
kosmiczne.

-kamery cofania, tryb wyświetlenia panoramy dookoła auta ?
Nie mam zdania. Ale pewnie odmóżdża.

dopisałbym jeszcze z przydatnych gadżetów:
- domykanie drzwi
- zamykanie klapy bagażnika
- ogrzewanie postojowe
- HUD (wyświetlanie informacji na szybie)
- mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu (szpera)

Data: 2012-05-13 12:28:29
Autor: Icek
Bajery w autach "po 2000" roku
dopisałbym jeszcze z przydatnych gadżetów:

dobrze działające niepsujące się części w fiatach

Im więcej bajerów tym więcej problemów. Milion czujników, kabelków, złączek, wtyczek i nie wiem czego jeszcze.

Jak masz auto w wieku 0-9 lat to jest spoko. Jak typowo sprowadzamy auta starsze to zaczyna się jazda.

Jak tylko rozpowszechni się system automatycznego parkowania to i ta umiejętność zatraci się w narodzie.

Czytałem o takim przypadku w stanach, że złodziej się włamał do auta żeby je ukraść. Okazało się, że ma manualną skrzynię biegów i nie poradził sobie z ruszeniem!

Karty zbliżeniowe już potrafią oszukać. Jak nie sklonować to zrobić tunel Jeden człowiek stoi za tobą w kolejce w sklepie a drugi przy samochodzie. Tunelują transmisję i auto stoi otworem. Pozatym co to za zabezpieczenie. Otwierasz maske, podmieniasz czip pamięci i uruchamiasz na swoją kartę.

W samochodzie dla wygody potrzeba:
- centralny na pilota
- elektryczne szyby/lusterka
- podgrzewane fotele
- klimatyzacja (zwykły manual jest całkiem spoko) byle miał moc właściwą
- dobry napęd na 4 kapcie + blokady mechanizmów
- kontrolki badania płynu do spryskiwaczy, powietrza w kapciach
- systemy sprawdzania czy nie padła mi żarówka
- dwa liczniki osobne przebiegów dziennych
- elektrycznie ustawiane siedzenia wraz z profilami z detekcją kluczyka/pilota
- taki bajer pamiętający za ile mam zmienić olej
- wyłącznik innych denerwujących bajerów (czasami nie pasuje mi jakiś bajer i nie chcę wyciągać bezpie3cznika a jedynie w menu wybrać aby auto czegoś nie robiło)
- wyłącznik oświetlenia mijania podczas pracy rozrusznika
- tempomat (robie prawie samo miast to mi nie potrzebny ale jak robię autostradę to by się zdało), da się zaoszczędzić lekko paliwa i noga nie boli od trzymania w jednej pozycji
- kontroli oświetlenia przyczepy (w volvo fajnie działa)
- pikanie gdy zapalają się czerwone kontrolki)
- dwustopniowe przyciski elektrycznych szyb (w sumie to 5 pozycyjne tak jakby)
- zapalniczka dla tylnych siedzeń lub komory ładunkowej(aby podpiąć laptopa)
- czujniki cofania z dalmierzem (kamera jest zbędna jak są dobre czujniki)
- radio ze sterowaniem w kierownicy, mp3, usb
- synchronizacja I biegu
- abs z możliwością wyłączenia tak samo jak inne bajery trakcji
- wyłącznik masy pod maską
- antyradar zintegrowany
- kamera typu czarna skrzynka samochodu nagrywająca wszystko dookoła na wypadek kolizji
- ręczny naprawdę ręczny a nie jakiś elektroniczny badziew
- przepływomierz do wskazania przybliżonego zużycia
- termometr zewnętrzny ale zrobiony z głową z próbkowaniem co sekundę najlepiej i dokładnością 0,1 stopnia.
- szyberdach elektryczny
- dobry filtr kabinowy
- czujnik poziomu oleju elektroniczny
- nadmuchy na tylną kanapę sterowane z przycisków dostępnych z tylnej kanapy (skoda ma całkiem nieźle zrobione)

denerwujące bajery:
- samo włączające/wyłączające/zmieniające ustawienia wycieraczki
- samo włączające/wyłączające/zmieniające światła
- samo myślące za mnie mechanizmy wspomagające zmianę biegów i krzyczące jak jazda jest nieekonomiczna (na razie jeszcze nie są tak denerwujące bo mogą mi naskoczyć ale jak będzie automat i nie pojedzie bez zmiany biegu to będę się złościł)

- wszystko inne co za mnie będzie coś robić czego sam nie włączę

- elektroniczne bajery kontrolujące stan naładowania akumulatora niepozwalające mi uruchomić auta jak ten jest lekko rozładowany

bajery przyszłości:
- HUB ze wspomaganiem widzenia

Icek

Data: 2012-05-13 16:05:57
Autor: Shrek
Bajery w autach "po 2000" roku
On 2012-05-13 10:26, megrims wrote:

[...]

Sygnalizacja zajętości martwego pola (jak masz wrzucony kierunek).

Shrek.

Data: 2012-05-13 16:17:40
Autor: Adam Płaszczyca
Bajery w autach "po 2000" roku
Dnia Sun, 13 May 2012 16:05:57 +0200, Shrek napisał(a):

Sygnalizacja zajętości martwego pola (jak masz wrzucony kierunek).

Wole po prostu dobrze skonstruowany samochód i obejrzenie się. --
     ___________ (R)

Data: 2012-05-13 17:14:41
Autor: Shrek
Bajery w autach "po 2000" roku
On 2012-05-13 16:17, Adam Płaszczyca wrote:
Dnia Sun, 13 May 2012 16:05:57 +0200, Shrek napisał(a):

Sygnalizacja zajętości martwego pola (jak masz wrzucony kierunek).

Wole po prostu dobrze skonstruowany samochód i obejrzenie się.

Jedno drugiemu nie szkodzi.

Shrek.

Data: 2012-05-13 18:34:47
Autor: Adam Płaszczyca
Bajery w autach "po 2000" roku
Dnia Sun, 13 May 2012 17:14:41 +0200, Shrek napisał(a):

Wole po prostu dobrze skonstruowany samochód i obejrzenie się.

Jedno drugiemu nie szkodzi.

Szkodzi. Wszelkiego rodzaju przypominacze powodują zanik odruchów
upewniania sie. --
     ___________ (R)

Data: 2012-05-13 20:40:46
Autor: Shrek
Bajery w autach "po 2000" roku
On 2012-05-13 18:34, Adam Płaszczyca wrote:
[...]

Taa. A ABS powoduje zanikanie puszczania hamulca przed przeszkodą. A nawigacja wjeżdzanie do jeziora, itd. A w szczególności samochody powodują zanik umiejętności jazdy konno.

Shrek.

Data: 2012-05-13 20:51:00
Autor: DoQ
Bajery w autach "po 2000" roku
W dniu 13-05-2012 20:40, Shrek pisze:
Taa. A ABS powoduje zanikanie puszczania hamulca przed przeszkodą. A
nawigacja wjeżdzanie do jeziora, itd. A w szczególności samochody
powodują zanik umiejętności jazdy konno.

Ja np. przez klimatyzację zapominam, że na zewnątrz może być +36 i wysiadam w jesionce!

--
Pozdr.

Data: 2012-05-14 10:01:54
Autor: Marek Dyjor
Bajery w autach "po 2000" roku
DoQ wrote:
[...]

grunt że nie w sosnowej  ;-)

Data: 2012-05-13 21:10:57
Autor: Adam Płaszczyca
Bajery w autach "po 2000" roku
Dnia Sun, 13 May 2012 20:40:46 +0200, Shrek napisał(a):

[...]

Istotnie, ABS powoduje zanikanie takiego odruchu. jednak akurat ABS jest
jednym z tych systemów, które postrzegam jako pomagające.
Nawigacja istotnie, powoduje, że ludzie tracą umiejętność orientacji w
terenie. --
     ___________ (R)

Data: 2012-05-13 21:39:23
Autor: Shrek
Bajery w autach "po 2000" roku
On 2012-05-13 21:10, Adam Płaszczyca wrote:

[...]

A samochody, że ludzie zatracają umiejetność przejścia dystansu większego od 300m.

Shrek.

Data: 2012-05-13 22:39:22
Autor: Adam Płaszczyca
Bajery w autach "po 2000" roku
Dnia Sun, 13 May 2012 21:39:23 +0200, Shrek napisał(a):

A samochody, że ludzie zatracają umiejetność przejścia dystansu większego od 300m.

Częściowo tak.

--
     ___________ (R)

Data: 2012-05-14 10:34:07
Autor: kamil
Bajery w autach "po 2000" roku
On 13/05/2012 20:10, Adam Płaszczyca wrote:
[...]

A ty z rodziną na wakacje jeździsz na wakacje, czy podchody harcerskie? Bo ja, generalnie mówiąc, w dupie mam orientowanie się w drodze do hotelu w terenie, którego więcej na oczy nie zobaczę.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-15 00:33:54
Autor: Adam Płaszczyca
Bajery w autach "po 2000" roku
Dnia Mon, 14 May 2012 10:34:07 +0100, kamil napisał(a):

[...]

Widzisz, fajnie móc dojechac, jak navi padnie. Ja potrafię,a Ty wtedy nie
masz w dupie, tylko w niej jsteś. --
     ___________ (R)

Data: 2012-05-15 12:09:46
Autor: kamil
Bajery w autach "po 2000" roku
On 14/05/2012 23:33, Adam Płaszczyca wrote:
[...]

Rozumiem, że według Twojego ograniczonego światopoglądu każdy korzystający z nawigacji automatycznie zapomina, jak czytać mapę upchniętą gdzieś w bagażniku.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-15 14:28:58
Autor: Grejon
Bajery w autach "po 2000" roku
W dniu 2012-05-15 13:09, kamil pisze:

Rozumiem, że według Twojego ograniczonego światopoglądu każdy
korzystający z nawigacji automatycznie zapomina, jak czytać mapę
upchniętą gdzieś w bagażniku.

O ile ją ma, bo już tu byli tacy co twierdzili, że w dobie smartfonów z Google Maps jest niepotrzebna.

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:gzesiu@jabber.wp.pl
Green Trafic 140 dCi

Data: 2012-05-15 13:44:51
Autor: kamil
Bajery w autach "po 2000" roku
On 15/05/2012 13:28, Grejon wrote:
[...]

Nie trafiłem jeszcze nigdy w miejsce, którego nie miałbym na mapie w google, łącznie z widokiem street view, w zeszły weekend telefon na androidzie doprowadził mnie bezbłędnie do do hotelu na szkockich Orkadach. Po co mi gapienie się w pomiętoloną mapę, zamiast na drogę?

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-15 15:19:04
Autor: J.F
Bajery w autach "po 2000" roku
Użytkownik "kamil"  napisał w wiadomości grup
[...]

Niestety nie pokaze - bo nastapila wiekopomna chwila i AOW jest juz na googlu.
Ale przez rok jej nie widzial i jechales w szczerym polu, mimo ze juz ja na zdjeciach mieli, a przeciez zaczeli ja robic pare lat wczesniej.

Poza tym na malym ekraniku nie daje sie zaplanowac trasy, a czasem wiesz lepiej niz nawigacja.

J.

Data: 2012-05-15 14:20:59
Autor: kamil
Bajery w autach "po 2000" roku
On 15/05/2012 14:19, J.F wrote:
[...]

Myślenia nic nie zastąpi, ale śmieszy mnie wmawianie ludziom, że myśleć przestali korzystając z udogodnień.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-15 15:27:06
Autor: J.F
Bajery w autach "po 2000" roku
Użytkownik "kamil"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jotl7q$41p$2@inews.gazeta.pl...
On 15/05/2012 14:19, J.F wrote:
[...]

He he - pokaze. wpisz sobie trasie z Opola do Poznania.
AOW juz jest, ale z niej nie korzysta :-)

I nawet wiem dlaczego - zapomnieli paru kluczowych jezdni na skrzyzowaniu z A4 :-)

[...]

Kiedy troche tak to jest, popatrz - masz nawigacje, mowi ci prawo, lewo, doprowadzila do hotelu na ostatnim zadupiu - i nawet sie nie zainteresowales ktoredy pojechales ani bedziesz jechal.

J.

Data: 2012-05-15 14:51:25
Autor: kamil
Bajery w autach "po 2000" roku
On 15/05/2012 14:19, J.F wrote:
[...]

A dlaczego miałbym się tym interesować? Ustawiam sobie punkty po drodze, które chcę odwiedzić i tyle, a na dywagacje czy dojadę tam drogą B384 czy B192 szkoda mi życia.

O funkcjonalności typu "znajdź mi chińską restaurację na trasie" oraz "tam były takie fajne wodospady, może zajedziemy" nie warto nawet wspominać, przecież ma to każda papierowa mapa. ;)

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-15 21:13:31
Autor: Adam Płaszczyca
Bajery w autach "po 2000" roku
Dnia Tue, 15 May 2012 14:51:25 +0100, kamil napisał(a):

[...]

Wiesz, jakos z doświadczenia lepiej na CB spytać. Szczególnie, jesli się
chce zjeśc DOBRZE, a nie syfiaście i drogo, bo reklama przecież kosztuje
(ta w mapach również).

--
     ___________ (R)

Data: 2012-05-16 09:33:03
Autor: kamil
Bajery w autach "po 2000" roku
On 15/05/2012 20:13, Adam Płaszczyca wrote:
[...]

Wiesz, nie każdy CB ma w samochodzie, telefon jednak częściej.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-16 13:55:55
Autor: Adam Płaszczyca
Bajery w autach "po 2000" roku
Dnia Wed, 16 May 2012 09:33:03 +0100, kamil napisał(a):

[...]

Nie każdy telefon ma na sobie nawigację :P

--
     ___________ (R)

Data: 2012-05-16 12:59:48
Autor: kamil
Bajery w autach "po 2000" roku
On 16/05/2012 12:55, Adam Płaszczyca wrote:
[...]

Jeśli do telefonów podejście masz jak do samochodów, to twój pewnie nawet SMSów nie obsługuje. Jakoś to przeżyjemy.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-16 15:19:52
Autor: Adam Płaszczyca
Bajery w autach "po 2000" roku
Dnia Wed, 16 May 2012 12:59:48 +0100, kamil napisał(a):

[...]

Telefon słuzy do rozmów :D

--
     ___________ (R)

Data: 2012-05-16 14:22:40
Autor: kamil
Bajery w autach "po 2000" roku
On 16/05/2012 14:19, Adam Płaszczyca wrote:
[...]

No widzisz, a internet do wymiany informacji z innymi instytucjami naukowymi.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-16 15:44:02
Autor: Adam Płaszczyca
Bajery w autach "po 2000" roku
Dnia Wed, 16 May 2012 14:22:40 +0100, kamil napisał(a):

[...]

W każdym razie Ty masz nawigacje i małe szanse na dobre jedzenie, a u mnie
jeszcze umiejętność znalezienia dobrego jedzenia jeszcze nie zanikła :D

--
     ___________ (R)

Data: 2012-05-16 15:54:30
Autor: kamil
Bajery w autach "po 2000" roku
On 16/05/2012 14:44, Adam Płaszczyca wrote:
[...]

Sam polujesz, oprawiasz i wędzisz? W końcu tak robili nasi przodkowie, sklepy prowadzą do zidiocenia.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-16 17:23:11
Autor: Adam Płaszczyca
Bajery w autach "po 2000" roku
Dnia Wed, 16 May 2012 15:54:30 +0100, kamil napisał(a):

[...]

Szczerze mówiąc, żeby zjeść dobrze, to niestety trzeba samemu uwędzić. To,
co jest w sklepach to g....

--
     ___________ (R)

Data: 2012-05-17 09:23:12
Autor: kamil
Bajery w autach "po 2000" roku
On 16/05/2012 16:23, Adam Płaszczyca wrote:
[...]

To jak, wędzisz sam, czy nie? Beczki na śledzie też sam skleciłeś, czy trzymasz je w plastikowych pojemnikach prowadzących do zidiocenia?

No i dlaczego masz Granadę, zamiast furmanki?

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-17 10:48:22
Autor: J.F
Bajery w autach "po 2000" roku
[...]

Znam takich co sami wedza.
Takie czasy - chcesz wiedziec co jesz, to musisz zaczac od karmienia swini :-)

Beczki na śledzie też sam skleciłeś, czy trzymasz je w plastikowych pojemnikach prowadzących do zidiocenia?

Ale wiesz - kapusta z plastiku to nie to samo ..

No i dlaczego masz Granadę, zamiast furmanki?

Bo te Granade to sam zlozyl :-)

J.

Data: 2012-05-17 10:27:12
Autor: kamil
Bajery w autach "po 2000" roku
On 17/05/2012 09:48, J.F wrote:
[...]

Na szczęście mięsa nie jadam, a warzywa bez problemu w ogrodzie rosną. :)

Beczki na śledzie też sam skleciłeś, czy trzymasz je w plastikowych
pojemnikach prowadzących do zidiocenia?

Ale wiesz - kapusta z plastiku to nie to samo ..

Kiszona kapusta to też zidiocenie, powinien biegać boso po lesie i korzonki zbierać.

No i dlaczego masz Granadę, zamiast furmanki?

Bo te Granade to sam zlozyl :-)

hehe

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-17 12:16:08
Autor: Adam Płaszczyca
Bajery w autach "po 2000" roku
Dnia Thu, 17 May 2012 09:23:12 +0100, kamil napisał(a):

[...]

Zdarza się, że wędzę. Potem zlatiują się 'sępy' i mnie obżerają. Beczek nie skleciłem, i nie twierdzę, że coś prowadzi do zidiocenia, a
tylko do zaniku umiejętności. Plastikowej beczki nie zrobię, drewnianą od biedy sklecę.

No i dlaczego masz Granadę, zamiast furmanki?

Nie mam Granady. Jesteś kilka lat zapóźniony :D

--
     ___________ (R)

Data: 2012-05-17 13:22:36
Autor: J.F
Bajery w autach "po 2000" roku
Użytkownik "AdamPłaszczyca"  napisał w wiadomości
[...]

Nie sklecisz.
To wymaga umiejetnosci, a tych nigdy nie miales (tzn umiejetnosci klecenia beczek).

No moze po dwoch miesiacach dziesiata beczka ci wyjdzie :-)

J.

Data: 2012-05-18 01:13:21
Autor: Adam Płaszczyca
Bajery w autach "po 2000" roku
Dnia Thu, 17 May 2012 13:22:36 +0200, J.F napisał(a):

Nie sklecisz.
To wymaga umiejetnosci, a tych nigdy nie miales (tzn umiejetnosci klecenia beczek).

A tu się zdziwisz, kilka zrobiłem :D

--
     ___________ (R)

Data: 2012-05-16 17:35:12
Autor: Michał Baszyński
Bajery w autach "po 2000" roku
W dniu 2012-05-16 16:54, kamil pisze:

Sam polujesz, oprawiasz i wędzisz?

w zasadzie władza zakazała tych dwóch pierwszych rzeczy..

--
Pozdr.
Michał

Data: 2012-05-15 16:14:55
Autor: RoMan Mandziejewicz
Bajery w autach "po 2000" roku
Hello J.F,

Tuesday, May 15, 2012, 3:27:06 PM, you wrote:

[...]

[...]

I nie w każdej skali już jest... Pojawia się i znika, i znika...

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-05-15 14:36:06
Autor: J.F
Bajery w autach "po 2000" roku
Użytkownik "Grejon"  napisał w wiadomości
[...]

Mozesz tez uwazac ze nadal potrzebna, ale jak jest nieuzywana, to w pewnym momencie okazuje sie ze znikla :-)

Poza tym jakos coraz mniej widze sens kupowania papierowego atlasu i efekt taki ze ten co mam w bagazniku jest jeszcze mniej aktualny niz Google Maps :-)

J.

Data: 2012-05-15 15:01:31
Autor: Grejon
Bajery w autach "po 2000" roku
W dniu 2012-05-15 14:36, J.F pisze:

Mozesz tez uwazac ze nadal potrzebna, ale jak jest nieuzywana, to w
pewnym momencie okazuje sie ze znikla :-)

Moja jest używana - łatwiej mi przerzucić kilka kartek atlasu niż stukać w ekran telefonu. :)

Poza tym jakos coraz mniej widze sens kupowania papierowego atlasu i
efekt taki ze ten co mam w bagazniku jest jeszcze mniej aktualny niz
Google Maps :-)

Ale nieraz się zdarza, że w tym nieaktualnym papierowym jest ulica, której nie ma w (ponoć) aktualnym GM czy innym zumi.

Data: 2012-05-15 14:06:05
Autor: kamil
Bajery w autach "po 2000" roku
On 15/05/2012 14:01, Grejon wrote:
[...]

Dopóki nie trzeba liczyć siedemnasty nieoznaczony zjazd po lewej jadac w nocy z atlasem rozłożonym na kierownicy. Wygoda jak cholera. ;)

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-15 15:11:29
Autor: Grejon
Bajery w autach "po 2000" roku
W dniu 2012-05-15 15:06, kamil pisze:

Dopóki nie trzeba liczyć siedemnasty nieoznaczony zjazd po lewej jadac w
nocy z atlasem rozłożonym na kierownicy. Wygoda jak cholera. ;)

Dojeżdżam do klienta, który mieszka gdzieś na zadupiu. Chcę wrócić i potrzebuję raptem wyznaczyć sobie trasę 1-2 km do głównej drogi, dalej sobie poradzę. Ty będziesz stukał w smartfona a ja już dawno będę w domu.

Data: 2012-05-15 14:19:23
Autor: kamil
Bajery w autach "po 2000" roku
On 15/05/2012 14:11, Grejon wrote:
[...]

Jasne mistrzu, wklepanie adresu zajmuje mi 10 sekund, dłużej będziesz ten atlas ze schowka wyciągać.

Rozumiem awersję do technologii wśród emerytowanych mieszkańców jakiejś wsi przy wschodniej granicy, w końcu kuniem już dziad pole orał to i on kunia nie porzuci, ale tymi argumentami obrażasz moją inteligencję.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-15 15:26:30
Autor: Grejon
Bajery w autach "po 2000" roku
W dniu 2012-05-15 15:19, kamil pisze:

Jasne mistrzu, wklepanie adresu zajmuje mi 10 sekund, dłużej będziesz
ten atlas ze schowka wyciągać.

Wklepanie - 10 sekund. Dojście do wklepania kolejne 10 :P Jesteśmy ex equo :)

Rozumiem awersję do technologii wśród emerytowanych mieszkańców jakiejś
wsi przy wschodniej granicy, w końcu kuniem już dziad pole orał to i on
kunia nie porzuci, ale tymi argumentami obrażasz moją inteligencję.

Nie mam żadnej awersji, tylko IMO nadużywanie nawigacji prowadzi do zidiocenia.

Data: 2012-05-15 20:02:30
Autor: John Kołalsky
Bajery w autach "po 2000" roku

Użytkownik "Grejon" <grejon83@gmail.com>

Jasne mistrzu, wklepanie adresu zajmuje mi 10 sekund, dłużej będziesz
ten atlas ze schowka wyciągać.

Wklepanie - 10 sekund. Dojście do wklepania kolejne 10 :P Jesteśmy ex equo :)

Jak w minutę znajdziesz gdzie jesteś to będzie dobrze

[...]

Na czym by to używanie nawigacji miało polegać by zidiocało ? Chyba na używaniu jako argumentu w takich rozważaniach.

Data: 2012-05-16 10:50:09
Autor: kamil
Bajery w autach "po 2000" roku
On 15/05/2012 19:02, John Kołalsky wrote:

[...]

Coś ty, zanim wpiszesz adres w nawigacji, Grejon wyjmie atlas, znajdzie ulicę na indeksie, otworzy na odpowiedniej stronie, znajdzie tę ulicę, zorientuje się gdzie właśnie jest i ruszy z piskiem opon.

[...]

Czekam tylko, aż uznamy usenet za zidiocenie, w końcu kiedyś pisało się listy gęsim piórem i ludzie jakoś żyli.

A tymczasem idę klecić szałas z gałęzi, liści i krowich odchodów, żebym od tej wygody we własnym domku nie zidiociał na starość.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-15 15:39:33
Autor: Axel
Bajery w autach "po 2000" roku
"Grejon" <grejon83@gmail.com> wrote in message
news:jotklu$tfn$2usenet.news.interia.pl... W dniu 2012-05-15 15:06, kamil
pisze:
[...]

To akurat trzy klikniecia: [menu] [prowadz do] [dom] ;-)

--
Axel

Data: 2012-05-15 15:45:14
Autor: Grejon
Bajery w autach "po 2000" roku
W dniu 2012-05-15 15:39, Axel pisze:

To akurat trzy klikniecia: [menu] [prowadz do] [dom] ;-)

Pod warunkiem że program do navi już masz włączony :)

Data: 2012-05-15 14:49:16
Autor: kamil
Bajery w autach "po 2000" roku
On 15/05/2012 14:45, Grejon wrote:
W dniu 2012-05-15 15:39, Axel pisze:

To akurat trzy klikniecia: [menu] [prowadz do] [dom] ;-)

Pod warunkiem że program do navi już masz włączony :)

Faktycznie, dojdzie jeszcze kliknięcie w ikonkę. Masz rację, lepiej jest jechać z mapą na kolanach. ;)

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-15 15:53:19
Autor: Grejon
Bajery w autach "po 2000" roku
W dniu 2012-05-15 15:49, kamil pisze:

Faktycznie, dojdzie jeszcze kliknięcie w ikonkę.  Masz rację, lepiej jest
jechać z mapą na kolanach. ;)

Na kolanach? Masz pamięć złotej rybki, że nie potrafisz zapamiętać nazw 3-4 ulic? :)

Data: 2012-05-15 14:56:36
Autor: kamil
Bajery w autach "po 2000" roku
On 15/05/2012 14:53, Grejon wrote:
[...]

Trzy ulice? Na wsi chyba, dojedź sobie do centrum dużego miasta przez 30 skrzyżowań. O szukaniu drogi przez jakieś zadupie w środku nocy zastanawiając się, czy ten ominięty zjazd był czternasty czy piętnasty już pisałem.

Masz oczywiście prawo negować rzeczywistość i udowadniać, że furmanka jest lepsza od samochodu, internet wszystko przyjmie. ;)

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-15 16:08:27
Autor: Grejon
Bajery w autach "po 2000" roku
W dniu 2012-05-15 15:56, kamil pisze:

Trzy ulice? Na wsi chyba, dojedź sobie do centrum dużego miasta przez 30
skrzyżowań.

To między wsią, a centrum dużego miasta to już nic dla ciebie nie istnieje?

Masz oczywiście prawo negować rzeczywistość i udowadniać, że furmanka
jest lepsza od samochodu, internet wszystko przyjmie. ;)

Nie neguję, tylko mówię, że nic na siłę. Niedługo do sklepu po żarcie będziemy chodzić z gpsem.

Data: 2012-05-15 15:13:12
Autor: kamil
Bajery w autach "po 2000" roku
On 15/05/2012 15:08, Grejon wrote:
[...]

To ty jezdzisz wylacznie po wsiach, gdzie sa 3 ulice?

[...]

Ja już chodzę. W obcym mieście każę mu znalść chińską knajpę z dobrymi recenzjami i tam idę jak po sznurku. Co mi zrobisz?

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-15 16:13:41
Autor: Grejon
Bajery w autach "po 2000" roku
W dniu 2012-05-15 16:11, kamil pisze:
[...]

To ty jeździsz wyłącznie po wsiach, gdzie są 3 ulice?

Nie, po Warszawie. Tak, korzystam z GPSa. Nie, nie zawsze mi się chce go włączać i sięgam po papierową mapę. Dotarło?

Data: 2012-05-15 15:15:11
Autor: kamil
Bajery w autach "po 2000" roku
On 15/05/2012 15:13, Grejon wrote:
[...]

Więc co ty właściwie próbujesz udowodnić? Że papierowa mapa jest wygodniejsza, bo "nie chce ci się włączać"?

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-15 16:21:14
Autor: Grejon
Bajery w autach "po 2000" roku
W dniu 2012-05-15 16:15, kamil pisze:

Więc co ty właściwie próbujesz udowodnić? Że papierowa mapa jest
wygodniejsza, bo "nie chce ci się włączać"?

Nic nie próbuję udowodnić. Po prostu polemizuję ze stwierdzeniem "w dobie smartfonów nie warto wozić zwykłych map". :P

Data: 2012-05-15 15:24:36
Autor: kamil
Bajery w autach "po 2000" roku
On 15/05/2012 15:21, Grejon wrote:
[...]

A ja nie wożę, więc twój dowód nie jest warty funta kłaków. :)

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-15 16:27:03
Autor: Grejon
Bajery w autach "po 2000" roku
W dniu 2012-05-15 16:24, kamil pisze:
On 15/05/2012 15:21, Grejon wrote:

Nic nie próbuję udowodnić. Po prostu polemizuję ze stwierdzeniem "w
dobie smartfonów nie warto wozić zwykłych map". :P

A ja nie wożę, więc twój dowód nie jest warty funta kłaków. :)

No to nie woź. Ale nie wmawiaj mi co jest dla mnie lepsze.

Data: 2012-05-15 15:32:10
Autor: kamil
Bajery w autach "po 2000" roku
On 15/05/2012 15:27, Grejon wrote:
[...]

Jak na razie, to Ty wmawiasz mi, że powinienem wozić papierową, bo szybciej się na niej adres znajduje. Upały jakieś macie, czy co?

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-15 16:47:10
Autor: Grejon
Bajery w autach "po 2000" roku
W dniu 2012-05-15 16:32, kamil pisze:

Jak na razie, to Ty wmawiasz mi, że powinienem wozić papierową, bo
szybciej się na niej adres znajduje. Upały jakieś macie, czy co?

Nie, opisałem konkretną sytuację, w której po mapę papierową sięgam zamiast nawigacji. Ty zacząłeś tworzyć opowieści o szukaniu zjazdu na autostradzie z mapą na kolanach albo rozłożoną na kierownicy. A w ogóle mam wrażenie, że dokonałeś jakiejś dziwnej nadinterpretacji, że ja z GPSa nie korzystam.

Data: 2012-05-15 15:51:58
Autor: kamil
Bajery w autach "po 2000" roku
On 15/05/2012 15:47, Grejon wrote:
[...]

Nie mam, nie korzystam, jest mi niepotrzebna. i co teraz?

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-15 17:40:07
Autor: J.F.
Bajery w autach "po 2000" roku
Dnia Tue, 15 May 2012 15:24:36 +0100, kamil napisał(a):
On 15/05/2012 15:21, Grejon wrote:
Nic nie próbuję udowodnić. Po prostu polemizuję ze stwierdzeniem "w
dobie smartfonów nie warto wozić zwykłych map". :P

A ja nie wożę, więc twój dowód nie jest warty funta kłaków. :)

Ale od ilu lat, moze po prostu jeszcze nie wiesz ze warto :-)

J.

Data: 2012-05-15 16:51:51
Autor: kamil
Bajery w autach "po 2000" roku
On 15/05/2012 16:40, J.F. wrote:
[...]

Jakoś tak odkąd zapomniałem wyciągnąć z samochodu przy sprzedaży 6 lat temu. :)

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-15 19:19:19
Autor: J.F.
Bajery w autach "po 2000" roku
Dnia Tue, 15 May 2012 16:51:51 +0100, kamil napisał(a):
[...]

To sie wkrotce moze nawigacja popsuc :-)

J.

Data: 2012-05-16 09:57:25
Autor: kamil
Bajery w autach "po 2000" roku
On 15/05/2012 18:19, J.F. wrote:
[...]

Straszne, popsuje się tomtom i będę musiał jechać z telefonem. :>

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-15 16:21:28
Autor: RoMan Mandziejewicz
Bajery w autach "po 2000" roku
Hello Grejon,

Tuesday, May 15, 2012, 4:13:41 PM, you wrote:

[...]

Warszawa jest tak prostym miastem do jazdy, że faktycznie byle mapka
wystarczy. Pojeźdź sobie po Pradze (tej czeskiej) bez nawigacji...
W Polsce - Wrocław też dobry.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-05-15 16:26:00
Autor: J.F
Bajery w autach "po 2000" roku
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup
Hello Grejon,
[...]

A co jest zlego we Wroclawiu, poza oznakowaniem na AOW ?

Tak czy inaczej - takie miasto to juz osobny plan lub atlasik.
Przejechac tranzytem w glownym kierunku moze sie uda bez mapy, dojechac na konkretna ulice - bagaznik bedzie za maly na wszystkie plany.
A jednostronnicowy planik w atlasie Polski jest malo przydatny.

J.

Data: 2012-05-15 19:13:22
Autor: Axel
Bajery w autach "po 2000" roku

"Grejon" <grejon83@gmail.com> wrote in message news:jotoak$48p$2usenet.news.interia.pl...

To ty jeździsz wyłącznie po wsiach, gdzie są 3 ulice?

Nie, po Warszawie. Tak, korzystam z GPSa. Nie, nie zawsze mi się chce go włączać i sięgam po papierową mapę. Dotarło?

Po Warszawie to ja uzywam glowy :-P A gps-a wlaczam, zeby mi piszczal o fotoradarach.
A Tobie polecam pojechanie bez GPS-a do naprawde duzego miasta. Zycze szczescia z papierowa mapa bez nawigatora obok. Zwlaszcza, jak glowna ulica ma 5 pasow w kazdym kierunku, obok 2 pasy rozprowadzajace i musisz na nie zjechac odpowiednio wczesniej, zeby skrecic we wlasciwa ulice (przyklad wziety z moich wakacji).

--
Axel

Data: 2012-05-15 15:53:12
Autor: J.F
Bajery w autach "po 2000" roku
Użytkownik "Grejon"  napisał w wiadomości grup
[...]

Prawdopodobnie zly przyklad - jak to jest zadupie, to nie bedziesz mial na mapie :-)

Poza tym dojechales do glownej, trase znasz, nawigacja jest ci potrzebna jak pusta butelka ... a tu nagle wypadek, korek, czy w radiu mowia ze droga zablokowana. I kolega ma juz w telefon wpisane, a ty dopiero musisz stawac, kabelka szukac, podlaczac, wklepywac. A czas leci i korek sie wydluza :-)

No i jego byc moze sama sobie znalazla ten korek i poprowadzila inna droga, a ty stoisz i nie wiesz co sie dzieje :-)

Oczywiscie to odmozdza - jechac jak nawigacja kaze i nie miec pojecia dlaczego  tak :-)

J.

Data: 2012-05-15 15:55:19
Autor: Grejon
Bajery w autach "po 2000" roku
W dniu 2012-05-15 15:53, J.F pisze:

Prawdopodobnie zly przyklad - jak to jest zadupie, to nie bedziesz mial
na mapie :-)

Jest na mapie, tylko jestem pierwszy raz i nie znam okolicznych uliczek.

Data: 2012-05-15 14:57:31
Autor: kamil
Bajery w autach "po 2000" roku
On 15/05/2012 14:55, Grejon wrote:
W dniu 2012-05-15 15:53, J.F pisze:

Prawdopodobnie zly przyklad - jak to jest zadupie, to nie bedziesz mial
na mapie :-)

Jest na mapie, tylko jestem pierwszy raz i nie znam okolicznych uliczek.

Mapę oczywiście kupujesz co pół roku nową, bo przed chwilą cieszyłes się, że masz coś czego na zumi jeszcze nie nanieśli.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-15 16:01:00
Autor: Grejon
Bajery w autach "po 2000" roku
W dniu 2012-05-15 15:57, kamil pisze:

Mapę oczywiście kupujesz co pół roku nową, bo przed chwilą cieszyłes
się, że masz coś czego na zumi jeszcze nie nanieśli.

Nie, używam mapy sprzed... 3 lat jakoś?

Data: 2012-05-15 15:03:40
Autor: kamil
Bajery w autach "po 2000" roku
On 15/05/2012 15:01, Grejon wrote:
W dniu 2012-05-15 15:57, kamil pisze:

Mapę oczywiście kupujesz co pół roku nową, bo przed chwilą cieszyłes
się, że masz coś czego na zumi jeszcze nie nanieśli.

Nie, używam mapy sprzed... 3 lat jakoś?

Wszystkie nowe drogi i adresy sam na niej dorysowałeś? Czapki z głów!

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-15 21:04:28
Autor: Adam Płaszczyca
Bajery w autach "po 2000" roku
Dnia Tue, 15 May 2012 12:09:46 +0100, kamil napisał(a):

[...]

Może zacytuję:
"Nawigacja [...] powoduje, że ludzie tracą umiejętność orientacji w
terenie" - tracą. Powoli, systematycznie traca ta umiejętnośc. --
     ___________ (R)

Data: 2012-05-16 09:34:03
Autor: kamil
Bajery w autach "po 2000" roku
On 15/05/2012 20:04, Adam Płaszczyca wrote:
[...]

Ludzie stracili też umiejętność polowania nocą, garbowania skór na buty, powożenia furmanką, oporządzania konia i zbierania w lesie ziół na bóle w krzyżu..

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-16 13:56:48
Autor: Adam Płaszczyca
Bajery w autach "po 2000" roku
Dnia Wed, 16 May 2012 09:34:03 +0100, kamil napisał(a):

[...]

Istotnie. I nieraz to sie odbija na tych ludziach. Umiejetności rzadko
przydatne okazuja sie nie raz kluczowe. Niekiedy - do przeżycia.

--
     ___________ (R)

Data: 2012-05-16 13:00:12
Autor: kamil
Bajery w autach "po 2000" roku
On 16/05/2012 12:56, Adam Płaszczyca wrote:
[...]

Adam, nie pij tyle od rana.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-16 17:38:16
Autor: Michał Baszyński
Bajery w autach "po 2000" roku
W dniu 2012-05-16 10:34, kamil pisze:

Ludzie stracili też umiejętność polowania nocą, garbowania skór na buty,
powożenia furmanką, oporządzania konia i zbierania w lesie ziół na bóle
w krzyżu..

nie wszyscy :-)

--
Pozdr.
Michał

Data: 2012-05-13 16:19:08
Autor: megrims
Bajery w autach "po 2000" roku
W dniu 2012-05-13 16:05, Shrek pisze:
On 2012-05-13 10:26, megrims wrote:

[...]

No to jeszcze:
- czujniki, które uniemożliwiają zatrzaśnięcie kluczyków w kabinie
   lub bagażniku.
- Presafe - darcie ryja i dociąganie pasów, jak za szybko zbliżasz
   się do przeszkody

Data: 2012-05-13 16:24:19
Autor: Adam Płaszczyca
Bajery w autach "po 2000" roku
Dnia Sun, 13 May 2012 16:19:08 +0200, megrims napisał(a):

- Presafe - darcie ryja i dociąganie pasów, jak za szybko zbliżasz
   się do przeszkody

A może po prostu autopilot? Bo zaczynam sie powoli zastanawiac po co
kierowca?

--
     ___________ (R)

Data: 2012-05-13 15:00:14
Autor: to
Bajery w autach "po 2000" roku
begin Adam Płaszczyca
A moĹźe po prostu autopilot? Bo zaczynam sie powoli zastanawiac po co
kierowca?

Niektórzy zwiedzają rowy, to może by im się przydał... ;)

Data: 2012-05-13 17:05:05
Autor: DoQ
Bajery w autach "po 2000" roku
W dniu 13-05-2012 17:00, to pisze:
A może po prostu autopilot? Bo zaczynam sie powoli zastanawiac po co
kierowca?
Niektórzy zwiedzają rowy, to może by im się przydał... ;)

LOL :D

--
Pozdr.

Data: 2012-05-13 17:16:38
Autor: Adam Płaszczyca
Bajery w autach "po 2000" roku
Dnia Sun, 13 May 2012 15:00:14 +0000 (UTC), to napisał(a):

A może po prostu autopilot? Bo zaczynam sie powoli zastanawiac po co
kierowca?

Niektórzy zwiedzają rowy, to może by im się przydał... ;)

żaden z wymienionych systemów w takiej sytuacji by nie pomógł. --
     ___________ (R)

Data: 2012-05-13 15:20:00
Autor: to
Bajery w autach "po 2000" roku
begin Adam Płaszczyca
żaden z wymienionych systemów w takiej sytuacji by nie pomógł.

Skąd wiesz?

Data: 2012-05-13 18:35:01
Autor: Adam Płaszczyca
Bajery w autach "po 2000" roku
Dnia Sun, 13 May 2012 15:20:00 +0000 (UTC), to napisał(a):

żaden z wymienionych systemów w takiej sytuacji by nie pomógł.

Skąd wiesz?

Z wiedzy. --
     ___________ (R)

Data: 2012-05-13 21:06:01
Autor: to
Bajery w autach "po 2000" roku
begin Adam Płaszczyca
żaden z wymienionych systemów w takiej sytuacji by nie pomógł.

Skąd wiesz?

Z wiedzy.

Dobrze się czujesz? ;)

Data: 2012-05-13 17:20:07
Autor: DoQ
Bajery w autach "po 2000" roku
[...]

Pewnie tak, bo jak wkładka słaba to samochód jedzie w pole albo do rowu :D

--
Pozdr.

Data: 2012-05-13 15:21:10
Autor: to
Bajery w autach "po 2000" roku
begin DoQ
Pewnie tak, bo jak wkładka słaba to samochód jedzie w pole albo do rowu
:D

I Ĺźaden trzyliterowy boĹźek nie pomoĹźe. :(

Data: 2012-05-13 17:23:07
Autor: DoQ
Bajery w autach "po 2000" roku
W dniu 13-05-2012 17:21, to pisze:
Pewnie tak, bo jak wkładka słaba to samochód jedzie w pole albo do rowu
I żaden trzyliterowy bożek nie pomoże. :(

AMEN

--
Pozdr.

Data: 2012-05-13 18:35:23
Autor: Adam Płaszczyca
Bajery w autach "po 2000" roku
Dnia Sun, 13 May 2012 17:20:07 +0200, DoQ napisał(a):

Niektórzy zwiedzają rowy, to może by im się przydał... ;)
żaden z wymienionych systemów w takiej sytuacji by nie pomógł.
Pewnie tak, bo jak wkładka słaba to samochód jedzie w pole albo do rowu :D

Istotnie. I żadne trójliterowe bożki nie pomogą. --
     ___________ (R)

Data: 2012-05-13 18:46:01
Autor: DoQ
Bajery w autach "po 2000" roku
[...]

Fakt, nie jechałem wtedy z Tobą bo bym Ci pomógł :P

--
Pozdr.

Data: 2012-05-13 20:02:28
Autor: J.F.
Bajery w autach "po 2000" roku
Dnia Sun, 13 May 2012 18:35:23 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):
[...]

Myslisz ze na A4 ESP by ci nie pomogl ? J.

Data: 2012-05-13 21:11:27
Autor: Adam Płaszczyca
Bajery w autach "po 2000" roku
Dnia Sun, 13 May 2012 20:02:28 +0200, J.F. napisał(a):

Istotnie. I żadne trójliterowe bożki nie pomogą.

Myslisz ze na A4 ESP by ci nie pomogl ?

Tam mógłby, natomiast nie w przypadku obydwóch rowów. --
     ___________ (R)

Data: 2012-05-13 21:06:50
Autor: to
Bajery w autach "po 2000" roku
begin Adam Płaszczyca
Istotnie. I żadne trójliterowe bożki nie pomogą.

Myslisz ze na A4 ESP by ci nie pomogl ?

Tam mógłby, natomiast nie w przypadku obydwóch rowów.

Dlaczego? ESP się wyłącza jak widzi rów?

Data: 2012-05-13 23:38:03
Autor: Adam Płaszczyca
Bajery w autach "po 2000" roku
Dnia Sun, 13 May 2012 21:06:50 +0000 (UTC), to napisał(a):

Tam mógłby, natomiast nie w przypadku obydwóch rowów.

Dlaczego? ESP się wyłącza jak widzi rów?

Dlatego, że ESP nie podsypie piasku na lód. --
     ___________ (R)

Data: 2012-05-14 00:03:06
Autor: J.F.
Bajery w autach "po 2000" roku
Dnia Sun, 13 May 2012 23:38:03 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):
Dnia Sun, 13 May 2012 21:06:50 +0000 (UTC), to napisał(a):
Tam mógłby, natomiast nie w przypadku obydwóch rowów.
Dlaczego? ESP się wyłącza jak widzi rów?

Dlatego, że ESP nie podsypie piasku na lód.

Ale pomoglby ci sie utrzymac na jezdni, nie musialbys sie odbijac od tira
:-)

J.

Data: 2012-05-14 13:58:04
Autor: AL
Bajery w autach "po 2000" roku
Dnia Sun, 13 May 2012 21:06:50 +0000 (UTC), to napisał(a):

Tam mógłby, natomiast nie w przypadku obydwóch rowów.

Dlaczego? ESP się wyłącza jak widzi rów?

Dlatego, że ESP nie podsypie piasku na lód.

Ciekawe swoja droga kiedy na ten pomysl wpadna?
W kolejnictwie jest stosowany od lat.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2012-05-14 14:01:01
Autor: AL
Bajery w autach "po 2000" roku
W dniu 2012-05-14 13:58, AL pisze:
[...]

ups - poprawka: w tramwajach (ale w sumie tez po torach jezdzi :)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2012-05-14 13:10:28
Autor: kamil
Bajery w autach "po 2000" roku
On 14/05/2012 13:01, AL wrote:
[...]

Przecież Granady mają podobny mechanizm - sypią rdzę z nadkoli.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-14 19:23:09
Autor: Shrek
Bajery w autach "po 2000" roku
On 2012-05-14 14:01, AL wrote:

Ciekawe swoja droga kiedy na ten pomysl wpadna?
W kolejnictwie jest stosowany od lat.

ups - poprawka: w tramwajach (ale w sumie tez po torach jezdzi :)

W kolei też standardowo. BTW w PKSach do Szczyrku również, tylko manualnie a nie w automacie. Nie chciał nam kierowca luku bagażowego otworzyć, a potem się okazało, że on tam ma tonę piachu;)

Shrek.

Data: 2012-05-15 00:34:21
Autor: Adam Płaszczyca
Bajery w autach "po 2000" roku
Dnia Mon, 14 May 2012 14:01:01 +0200, AL napisał(a):

Ciekawe swoja droga kiedy na ten pomysl wpadna?
W kolejnictwie jest stosowany od lat.

ups - poprawka: w tramwajach (ale w sumie tez po torach jezdzi :)

W kolejnictwie też. --
     ___________ (R)

Data: 2012-05-14 17:01:25
Autor: DoQ
Bajery w autach "po 2000" roku
W dniu 14-05-2012 13:58, AL pisze:
Dlatego, że ESP nie podsypie piasku na lód.
Ciekawe swoja droga kiedy na ten pomysl wpadna?
W kolejnictwie jest stosowany od lat.

Świetny pomysł! Tak ze 300kg. Tylko kiedy go sypać? Cały czas czy jak już wpadnie w poślizg i pojedzie bokiem?

--
Pozdr.

Data: 2012-05-14 13:00:35
Autor: kamil
Bajery w autach "po 2000" roku
On 13/05/2012 19:02, J.F. wrote:
[...]

Czekaj, coś mnie ominęło? Mistrz Płaszczyca miał wypadek?

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-14 16:19:57
Autor: to
Bajery w autach "po 2000" roku
begin kamil
Myslisz ze na A4 ESP by ci nie pomogl ?

Czekaj, coś mnie ominęło? Mistrz Płaszczyca miał wypadek?

Kolejny? KtĂłry to juĹź?

Data: 2012-05-14 19:25:03
Autor: Shrek
Bajery w autach "po 2000" roku
On 2012-05-14 14:00, kamil wrote:

[...]

Ze trzy (jak nie więcej). I twierdzi, że to dowód jego mistrzostwa, bo rozbija się, a dalej żyje i dzięki temu ma lepsze umiejętności od tych, co się nie rozbijają i nie mają doświadczenia:P

Shrek.

Data: 2012-05-15 00:35:13
Autor: Adam Płaszczyca
Bajery w autach "po 2000" roku
Dnia Mon, 14 May 2012 19:25:03 +0200, Shrek napisał(a):

Ze trzy (jak nie więcej). I twierdzi, że to dowód jego mistrzostwa, bo rozbija się, a dalej żyje i dzięki temu ma lepsze umiejętności od tych, co się nie rozbijają i nie mają doświadczenia:P

Cóz, jednak umiejątnośc bezpiecznej ucieczki bez narazania innych, a nie
walenie naczołówke jest dośc cenna. --
     ___________ (R)

Data: 2012-05-15 05:54:49
Autor: Shrek
Bajery w autach "po 2000" roku
On 2012-05-15 00:35, Adam Płaszczyca wrote:
[...]

A nie mówiłem;) Zwłaszcza na A4;)

Shrek.

Data: 2012-05-15 19:19:30
Autor: Axel
Bajery w autach "po 2000" roku

"Shrek" <user@domain.invalid> wrote in message news:jorf5d$n5r$3inews.gazeta.pl...

[...]

Taaaa. Wspaniale umiejetnosci w _przelotach przez row_ na przyklad :-P

--
Axel

Data: 2012-05-16 09:34:31
Autor: kamil
Bajery w autach "po 2000" roku
On 15/05/2012 18:19, Axel wrote:

[...]

To pewnie był kontrolowany przelot, a nie wypadek.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-16 11:13:11
Autor: Axel
Bajery w autach "po 2000" roku
"kamil" <kamil@spam.com> wrote in message

[...]

"Przelot przez row" okazal sie (po dlugich dywagacjach) wjechaniem do rowu...

--
Axel

Data: 2012-05-16 13:57:59
Autor: Adam Płaszczyca
Bajery w autach "po 2000" roku
Dnia Wed, 16 May 2012 11:13:11 +0200, Axel napisał(a):

To pewnie był kontrolowany przelot, a nie wypadek.

"Przelot przez row" okazal sie (po dlugich dywagacjach) wjechaniem do rowu...

Mhm. Czyli jesli masz stan początkowy 'auto na jezdni', a końcowy 'auto na
polu', a między jezdnią, a polem jest rów, to jest to 'wjazd do rowu'?

--
     ___________ (R)

Data: 2012-05-16 15:57:29
Autor: Axel
Bajery w autach "po 2000" roku

"Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote in message news:c1.01.3VsvKj$1BUmike.oldfield.org.pl...

[...]

Zieeeew. Wymysl cos nowego, zebysmy sie wszyscy mogli posmiac. O rowie juz wystarczajaco naplotles.

--
Axel

Data: 2012-05-16 16:25:09
Autor: Adam Płaszczyca
Bajery w autach "po 2000" roku
Dnia Wed, 16 May 2012 15:57:29 +0200, Axel napisał(a):

[...]

Uuuu... ogonek pod siebie i ucieczka?

--
     ___________ (R)

Data: 2012-05-16 21:20:30
Autor: Axel
Bajery w autach "po 2000" roku

"Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote in message news:c1.01.3VsybW$1Bumike.oldfield.org.pl...
[...]

Nie - nudzi mnie ta jalowa dyskusja - mozna wszystko znalezc w googlach.

EOT

--
Axel

Data: 2012-05-14 22:53:25
Autor: J.F.
Bajery w autach "po 2000" roku
Dnia Mon, 14 May 2012 13:00:35 +0100, kamil napisał(a):
On 13/05/2012 19:02, J.F. wrote:
Istotnie. I żadne trójliterowe bożki nie pomogą.
Myslisz ze na A4 ESP by ci nie pomogl ?

Czekaj, coś mnie ominęło? Mistrz Płaszczyca miał wypadek?

No nie, wypadek nie, rannych nie bylo, nawet kolizja nie bardzo mozna to
nazwac :-) Ale to juz stara sprawa - dwa lata, trzy ? Ot pewnego zimowego dnia, jadac z predkoscia dopasowana do warunkow, i
wyprzedzajac jakies cioty w kapeluszach, zapomnial ze nie jedzie ukochana
granada, i przedni naped go zaskoczyl :-)

J.

Data: 2012-05-15 00:35:59
Autor: Adam Płaszczyca
Bajery w autach "po 2000" roku
Dnia Mon, 14 May 2012 22:53:25 +0200, J.F. napisał(a):

No nie, wypadek nie, rannych nie bylo, nawet kolizja nie bardzo mozna to
nazwac :-) Ale to juz stara sprawa - dwa lata, trzy ?

Tyle lat temu, to ja Granadę sprzedałem... To było w 2003 czy 2004... ;)

Ot pewnego zimowego dnia, jadac z predkoscia dopasowana do warunkow, i
wyprzedzajac jakies cioty w kapeluszach, zapomnial ze nie jedzie ukochana
granada, i przedni naped go zaskoczyl :-)

A, to o Berlingo :D --
     ___________ (R)

Data: 2012-05-15 12:11:24
Autor: kamil
Bajery w autach "po 2000" roku
On 13/05/2012 19:02, J.F. wrote:
[...]

Bez sensu, czterech metrów nawet na hamowanie nie miał?

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-15 18:22:15
Autor: jerzu
Bajery w autach "po 2000" roku
On Tue, 15 May 2012 12:11:24 +0100, kamil <kamil@spam.com> wrote:

Bez sensu, czterech metrów nawet na hamowanie nie miał?

Cztery metry to tylko w BMW bez ABS.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-05-15 14:09:32
Autor: Axel
Bajery w autach "po 2000" roku

[...]

Jaki tam wypadek - trupow nie bylo, to co to za wypadek :-P
Mial, i w dodatku wiecej niz jeden.
Klasyka - mial krotko PJ kat.B, poczul sie za pewnie...

--
Axel

Data: 2012-05-13 20:01:47
Autor: J.F.
Bajery w autach "po 2000" roku
Dnia Sun, 13 May 2012 17:16:38 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):
[...]

Dlaczego - taki presafe ostrzegl by cie ze zaraz p* w barierke :-)

P.S. Na Discovery lecialo Urban Challenge - te komputery sobie zaczynaja
juz radzic, a wrecz to bylo chyba dawniej, skoro juz sie staraja o prawo
jazdy.

J.

Data: 2012-05-13 21:06:19
Autor: to
Bajery w autach "po 2000" roku
begin J.F.
P.S. Na Discovery lecialo Urban Challenge - te komputery sobie zaczynaja
juz radzic, a wrecz to bylo chyba dawniej, skoro juz sie staraja o prawo
jazdy.

Jedno już chyba dostało. :>

Data: 2012-05-13 23:35:53
Autor: Grejon
Bajery w autach "po 2000" roku
W dniu 2012-05-13 16:19, megrims pisze:

- czujniki, które uniemożliwiają zatrzaśnięcie kluczyków w kabinie
lub bagażniku.

Wystarczą zamki, które uniemożliwią zaryglowanie drzwi, gdy są otwarte. Miałem coś takiego w zastępczym Traficu. Łatwiej by było trzasnąć obrotowymi drzwiami, niż kluczyki tam zatrzasnąć. :)

Data: 2012-05-14 21:53:00
Autor: jerzu
Bajery w autach "po 2000" roku
On Sun, 13 May 2012 23:35:53 +0200, Grejon <grejon83@gmail.com> wrote:

Wystarczą zamki, które uniemożliwią zaryglowanie drzwi, gdy są otwarte. Miałem coś takiego w zastępczym Traficu. Łatwiej by było trzasnąć obrotowymi drzwiami, niż kluczyki tam zatrzasnąć. :)

Ja mam to w Masterze. Ale mimo wszystko udało mi się kluczyki
zatrzasnąć w aucie. 300 kilometrów od domu.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Bajery w autach "po 2000" roku