Bajka dla dzieci a skręcanie w lewo

Data: 2011-05-17 08:24:29
Autor: m
Bajka dla dzieci a skręcanie w lewo
Ogladałem z synem bajkę
http://www.minimini.pl/program/?full/ciekawski-george_33965

"Pan w żółtym kapeluszu" (ciekawa nazwa dla postaci ;) )
uczył małpkę jeździć na rowerze i pokazywał jak sygnalizować skręty.
I o ile w prawo to było normalnie czyli prawa ręka w prawo to w lewo już trochę się zaskoczyłem bo była prawa ręka do góry (przedramię prostopadle do ramienia)

Tak z ciekawości w jakim to kraju tak sie sygnalizuje ?

Data: 2011-05-17 09:25:38
Autor: Marcin \"bydle\" Szwarc
"m" <m@m.pl> wrote in message news:iqt4fk$gp5$1inews.gazeta.pl...

Tak z ciekawości w jakim to kraju tak sie sygnalizuje ?

Cos mi sie zdaje, ze tam gdzie mozna malpki spotkac czyli m.in. w Indiach.

bydle

Data: 2011-05-17 13:02:50
Autor: Mike
Bajka dla dzieci a skręcanie w lewo
Cos mi sie zdaje, ze tam gdzie mozna malpki spotkac czyli m.in. w Indiach.

"Sygnalizowanie skrÄ™tu"  i "Indie" nie idÄ… ze sobÄ… za bardzo w parze ;)))
http://www.youtube.com/watch?v=RjrEQaG5jPM

Mike
[WRO][M.T.Fuji]
[GG:1303401] mikemtb małpa o2 pl
http://mikemtb.org

Data: 2011-05-17 13:18:45
Autor: Marcin \"bydle\" Szwarc
"Mike" <mikemtb@mail.patrz.w.sigu> wrote in message news:iqtl5d$8b4$1mx1.internetia.pl...
Cos mi sie zdaje, ze tam gdzie mozna malpki spotkac czyli m.in. w Indiach.

"Sygnalizowanie skrÄ™tu"  i "Indie" nie idÄ… ze sobÄ… za bardzo w parze ;)))
http://www.youtube.com/watch?v=RjrEQaG5jPM

Coz, widac jak dziala teoria w praktyce po prostu ;-)

bydle

Data: 2011-05-17 13:24:35
Autor: Krzysztof Naworyta
Marcin "bydle" Szwarc wrote:

| Coz, widac jak dziala teoria w praktyce po prostu ;-)

Jak dla mnie ten filmik pokazuje jak ¶wietnie sobie tam radz±.
I unaocznia jak nadmiar regulacji (u nas) prowadzi kompletnie do niczego.

KN

Data: 2011-05-17 13:35:06
Autor: Marcin \"bydle\" Szwarc
"Krzysztof Naworyta" <k.naworyta@datacomp.com.pl> wrote in message news:iqtltr$q01$1news.onet.pl...

| Coz, widac jak dziala teoria w praktyce po prostu ;-)

Jak dla mnie ten filmik pokazuje jak ¶wietnie sobie tam radz±.
I unaocznia jak nadmiar regulacji (u nas) prowadzi kompletnie do niczego.

Nie tak dawno temu byl podobny watek na pl.rec.motocykle. Osoba ktora byla i sprobowala tej organizacji ruchu na sobie twierdzi, ze jezdzi sie tam spokojnie i stosunkowo powoli ale za to prawie bez zatrzymywania sie. Kultura jednak jest totalnie inna od naszej wiec i zwyczaje inne. Wszyscy na okolo trabia na siebie nawzajem ale nie jest to wygrazanie czy przeklinanie tylko raczej sygnal ostrzegawczy "uwazaj, jade" i nikt sie za to nie obraza. Tak opisywali.

Watpie zeby ten system sprawdzil sie u nas :-)

bydle

Data: 2011-05-17 14:00:19
Autor: Bartłomiej Zieliński
Użytkownik Marcin "bydle" Szwarc napisał:
Wszyscy na okolo trabia na siebie nawzajem ale nie jest to wygrazanie
czy przeklinanie tylko raczej sygnal ostrzegawczy "uwazaj, jade" i nikt
sie za to nie obraza. Tak opisywali.

U nas - o dziwo - do rzadko¶ci należy obtr±bienie wymuszaj±cego pierwszeństwo. Jakie¶ to społeczeństwo tolerancyjne dla kieruj±cych inaczej ;-)

Data: 2011-05-17 13:37:48
Autor: Paveu
Bajka dla dzieci a skręcanie w lewo
W dniu 2011-05-17 13:24, Krzysztof Naworyta:

Jak dla mnie ten filmik pokazuje jak świetnie sobie tam radzą.
I unaocznia jak nadmiar regulacji (u nas) prowadzi kompletnie do niczego.

Przypomina mi to te holenderskie strefy wspólne, tyle że w Holandii wprowadzano je specjalnie, a w Indiach wydają się być tworem naturalnym...

P.

Data: 2011-05-17 14:23:23
Autor: Coaster
On 5/17/11 9:25 AM, Marcin "bydle" Szwarc wrote:
"m" <m@m.pl> wrote in message news:iqt4fk$gp5$1inews.gazeta.pl...

Tak z ciekawości w jakim to kraju tak sie sygnalizuje ?

Cos mi sie zdaje, ze tam gdzie mozna malpki spotkac czyli m.in. w Indiach.

Jezeli masz na mysli "Indie", do ktorych doplynal Krzysztof, to tak.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-05-17 11:13:20
Autor: Paveu
Bajka dla dzieci a skręcanie w lewo
W dniu 2011-05-17 08:24, m:
[...]

Z dawnych czasów pamiętam, że podobna sygnalizacja zamiaru skrętu, tyle że lewą ręką - wystawioną w lewo do skrętu w lewo, a zgiętą nad głową w prawo przy skręcie w prawo - obowiązywała motocyklistów. Wtedy motocykle nie miały migaczy. (Niektóre ciężarówki zresztą też, tylko takie wyskakujące semaforki po obydwu stronach szoferki.)

P.

Data: 2011-05-17 14:33:49
Autor: Coaster
On 5/17/11 11:13 AM, Paveu wrote:
[...]

wyskakujÄ…ce semaforki po obydwu stronach szoferki.)

Osobowki tez kiedys mialy semaforki - z reguly w slupku drzwiowym:
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/317341.jpg

A wczesniej jedna i ta sama reka (lewa w ruchu prawostronnym) trzeba bylo sygnalizowac skret w lewo i w prawo:
http://tinyurl.com/3nmdnc6
http://tinyurl.com/4yp85rw

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-05-17 14:37:10
Autor: Bartłomiej Zieliński
Bajka dla dzieci a skręcanie w lewo
Użytkownik Coaster napisał:
http://tinyurl.com/3nmdnc6
http://tinyurl.com/4yp85rw

Czyżby auto na zdjęciu miało popsute kierunkowskazy? Wygl±da na w miarę nowoczesne ;-)

Data: 2011-05-17 15:20:33
Autor: Wojtek Sobociński
W dniu 2011-05-17 14:33, Coaster pisze:
On 5/17/11 11:13 AM, Paveu wrote:
[...]

Widziałem kiedyś na własne oczy garbusa z takimi :) Ze 35 lat temu :)

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-05-17 12:34:09
Autor: zly
Bajka dla dzieci a skręcanie w lewo
Dnia Tue, 17 May 2011 08:24:29 +0200, m napisał(a):

Tak z ciekawo¶ci w jakim to kraju tak sie sygnalizuje ?

Bardzo słusznie. Ja lubię swoje ramiona i wolałbym, żeby jaki¶ wariat nie
urwał mi jednego, bo za blisko akurat pędził.
--
marcin

Data: 2011-05-17 14:22:08
Autor: Coaster
On 5/17/11 8:24 AM, m wrote:
[...]

W USA i w Kanadzie.

PS. W dzisiejszych dostep do informacji jest bardzo utrudniony, nieprawdaz? ;-)
http://en.wikipedia.org/wiki/Hand_signals
http://www.bikemiamivalley.org/safety1.htm
http://www.inlandempirecycling.com/Cycling/hand_signals.htm
http://www.ehow.com/how_2212227_do-bicycle-hand-signals.html
http://www.kidzworld.com/article/17102-bike-safe-use-hand-signals

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-05-17 14:52:47
Autor: Fabian
W dniu 17.05.2011 08:24, m pisze:
[...]

A czy w polskim prawie jest gdzieś zapisane jak sygnalizować zamiar
skrętu na rowerze?

Fabian

Data: 2011-05-17 14:59:28
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-05-17 14:52, Fabian pisze:
W dniu 17.05.2011 08:24, m pisze:
[...]

Nie ma. Można zatem na przykład KRZYYYCZEĆ :)

--
Liwiusz

Data: 2011-05-17 12:06:15
Autor: Rowerex
On 17 Maj, 13:59, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

> A czy w polskim prawie jest gdzie¶ zapisane jak sygnalizować zamiar
> skrętu na rowerze?

Nie ma. Można zatem na przykład KRZYYYCZEĆ :)

Można jeszcze dzwonkiem podzwonić na ciężarówkę ;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-05-17 18:35:01
Autor: amrac
On 05/17/11 14:59, Liwiusz wrote:
Nie ma. Można zatem na przykład KRZYYYCZEĆ :)

Kurde, serio? Psujecie mi dzieciństwo... ale jaja:) A ja się bałem, że czasem sygnalizując nogą mogę mandat załapać:)

Data: 2011-05-17 19:12:35
Autor: Fabian
W dniu 17.05.2011 18:35, amrac pisze:
On 05/17/11 14:59, Liwiusz wrote:
Nie ma. Można zatem na przykład KRZYYYCZEĆ :)

Kurde, serio? Psujecie mi dzieciństwo... ale jaja:) A ja się bałem, że
czasem sygnalizując nogą mogę mandat załapać:)

Możesz, ale nie za błędną sygnalizację tylko nie przestrzeganie przepisu
nakazującego trzymanie obu nóg na pedałach.

Fabian.

Data: 2011-05-17 21:51:59
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-05-17 19:12, Fabian pisze:
[...]

Gdzie taki jest?

--
Liwiusz

Data: 2011-05-18 08:44:07
Autor: Mariusz Kruk
Bajka dla dzieci a skręcanie w lewo
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Liwiusz"
Nie ma. Można zatem na przykład KRZYYYCZEĆ :)
Kurde, serio? Psujecie mi dzieciństwo... ale jaja:) A ja się bałem, że
czasem sygnalizuj±c nog± mogę mandat załapać:)
Możesz, ale nie za błędn± sygnalizację tylko nie przestrzeganie przepisu
nakazuj±cego trzymanie obu nóg na pedałach.
Gdzie taki jest?

W PoRD

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,10161961
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2011-05-20 01:20:55
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 17 May 2011, Liwiusz wrote:

W dniu 2011-05-17 14:52, Fabian pisze:

A czy w polskim prawie jest gdzie¶ zapisane jak sygnalizować zamiar
skrętu na rowerze?

Nie ma.

  Skre¶liłe¶ art.87 Konstytucji?? :O

Można zatem na przykład KRZYYYCZEĆ :)

  Obawiam się, że ci sami którzy przy wyrokowaniu zapominali o istnieniu
powyższego (mam na my¶li np. wyrok w sprawie ¶mieszki nie oznakowanej
po prawej stronie wjeżdżaj±cego jezdni± rowerzysty), mogliby "w razie
gdyby" sobie o przepisie nt. ratyfikowanych umów przypomnieć :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-05-20 10:37:16
Autor: Fabian
[...]

Jest gdzie¶ to polskie prawo zapisane po polsku?

Fabian.

Data: 2011-05-20 16:13:03
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 20 May 2011, Fabian wrote:

[...]

[...]
gdyby" sobie o przepisie nt. ratyfikowanych umów przypomnieć :)

Jest gdzie¶ to polskie prawo zapisane po polsku?

  Jest.
  Po prawdzie w "Ľrodle prawa" (isip.sejm.gov.pl) jest tylko samo
stwierdzenie ratyfikacji bez zał±cznika, do tego w moim ulubionym
*WZORCOWYM* przykładzie na tezę "dlaczego PDF jest <tu wpisać
dowolne zło¶liwe, obraĽliwe b±dĽ wybrane wg innego kryterium
negatywne okre¶lenie>" o formacie :P
  Ale już użycie trudnego narzędzia w rodzaju gugla ;> pozwala
znaleĽć na przykład (na 1. stronie trafień) "portal nauki jazdy":
http://www.grupa33.jgora.pl/Article275.phtml

  Zakładam, że nie miałe¶ na my¶li Konstytucji RP :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-05-21 08:48:49
Autor: Fabian
[...]

Dzięki! Dzięki temu znalazłem tre¶ć w dziennikach ustaw:
http://dziennikustaw.gov.pl/D1988005004002.pdf
I ustalenia:
http://dziennikustaw.gov.pl/D1988005004401.pdf
http://dziennikustaw.gov.pl/D1988005004402.pdf

Fabian.

Data: 2011-05-17 15:19:35
Autor: Bartłomiej Zieliński
Użytkownik Fabian napisał:
A czy w polskim prawie jest gdzie¶ zapisane jak sygnalizować zamiar
skrętu na rowerze?

AFAIR nie, dlatego można krzyczeć, ale co¶ mi się obiło o narz±dy zmysłów, że nowa ustawa to precyzuje.

Data: 2011-05-17 15:00:00
Autor: Piotr M
Dnia 17-05-2011 o 08:24:29 m <m@m.pl> napisał(a):

I o ile w prawo to było normalnie czyli prawa ręka w prawo to w lewo już  trochę się zaskoczyłem bo była prawa ręka do góry (przedramię  prostopadle do ramienia)
 Tak z ciekawo¶ci w jakim to kraju tak sie sygnalizuje ?

A może całkiem niedaleko posługuj± się tak± sygnalizacj±, w Kopenhadze.
Wła¶nie na filmiku z niedawnego w±tku to zauważyłem.
http://wyborcza.pl/1,75477,9568234,Wywozka_rowerow_w_Kopenhadze.html

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?