Balcerowicz: Nie nazywajmy koniecznych reform ci?ciami

Data: 2011-02-16 06:07:10
Autor: u2
Balcerowicz: Nie nazywajmy koniecznych reform ci?ciami
... nie rozumiem jak można tak skutecznie w pojedynkę obniżać notowania
rządu PO-PSL :

http://gospodarka.dziennik.pl/forsal/artykuly/321774,balcerowicz-nie-nazywajmy-koniecznych-reform-cieciami.html

"Stał się pan jednoosobowym adwersarzem rządu. Ostatnio pełno pana w
mediach. Co się stało?

Ależ ja nie planuję, że dziś będzie mnie mało w mediach, a jutro stanę
się gwiazdą. Jeżeli coś niedobrego dzieje się w życiu publicznym,
staram się reagować. I próbuję to robić z maksymalną skutecznością.

Odnoszę się do kwestii, które uważam za ważne, zwłaszcza gdy widać
zagrożenia dla rozwoju gospodarczego Polski oraz jakości demokracji.
Zabierałem np. głos w sprawie naprawy finansów publicznych, próby
przejęcia przez państwowy bank
PKO BP prywatnego BZ WBK, fuzji dwóch państwowych przedsiębiorstw
energetycznych PGE i Energi. Najpoważniejsze są jednak ostatnie zmiany
w systemie emerytalnym.

W sprawie OFE jest pan rzeczywiście skuteczny. Pana krytyka była nawet
tematem spotkania zarządu Platformy Obywatelskiej. Uważają, że przez
pana tracą w sondażach.

Nie jestem przeciwnikiem rządu, tylko merytorycznym przeciwnikiem
złych działań.

Podobno Hanna Gronkiewicz-Waltz stwierdziła, że Leszek Balcerowicz za
wszelką cenę
chce wrócić do gry, a Donald Tusk przytaknął.

Jeśli to prawda, ze zdziwieniem stwierdzam, że coraz większa liczba
polityków uważa, że potrafi czytać w cudzych myślach. Może należałoby
stworzyć listę takich politycznych telepatów.

Nie ciągnie pana do polityki?

Ale ja jestem w polityce - obywatelskiej. Działam w ramach
społeczeństwa obywatelskiego. Najważniejsze w demokracji jest
wpływanie na bieg spraw poprzez kształtowanie opinii publicznej. Tak
jak w krajach zachodnich, zwłaszcza USA, gdzie widzimy potęgę
niektórych think tanków.

Ale w instytucjonalnej polityce forsowanie swoich poglądów jest
łatwiejsze. Politycy liczą się z opiniami polityków, a nie
ekonomistów.

Niczego nie forsuję. Staram się przedstawiać dowody i argumenty."

Data: 2011-02-16 18:22:27
Autor: Rudy 102

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:958097c6-de4c-439d-93f3-99e3c80b9f3cn11g2000vbm.googlegroups.com...
... nie rozumiem jak można tak skutecznie w pojedynkę obniżać notowania
rządu PO-PSL :

Mazurski kmiotku, Balcerowicz to taki sam komuch jak ty!

JanKos

Balcerowicz: Nie nazywajmy koniecznych reform ci?ciami