Ba³tyk-Bieszczady Tour 1008km - relacja

Data: 2010-08-25 08:27:42
Autor: Micha³ Wolff
Ba³tyk-Bieszczady Tour 1008km - relacja
Zapraszam na relacjê i kilka fotek z tego wy¶cigu, w którym mia³em
przyjemno¶æ braæ udzia³:
http://wyprawyrowerowe.neostrada.pl/bbtour/bbtour.html
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-08-25 19:12:48
Autor: szufla
Ba³tyk-Bieszczady Tour 1008km - relacja

Zapraszam na relacjê i kilka fotek z tego wy¶cigu, w którym mia³em
przyjemno¶æ braæ udzia³:

Gratulacje i ciesze sie, ze to opisales bo obserwowalem online. Swoja droga pierwsza 8 to niesamowici mocarze, jechali cala trase bez snu w niesamowitym tempie. Lipczynski do Wsoli chyba praktycznie nie odpoczywal.
Gdybys nie spal Michale, stracilbys do nich tylko kilka godzin ;)

sz.

Data: 2010-08-25 19:59:55
Autor: amrac
Ba³tyk-Bieszczady Tour 1008km - relacja
W dniu 25.08.2010 19:12, szufla pisze:
 bo obserwowalem online.

A mnie to nie dzia³a³o. ITTV wypisywa³o, ¿e nie maj± wozu transmisyjnego i nic nie poka¿±, a "monitoring zawodników" mi pod Debianem nie dzia³a pomimo zainstalowania Munlajta... Co wicej, nie rozumiem, czemu kolega ma tylko 3 punkty kontrolne
http://1008.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=182

Data: 2010-08-25 20:41:47
Autor: biodarek
amrac pisze:
W dniu 25.08.2010 19:12, szufla pisze:
 bo obserwowalem online.

A mnie to nie dzia³a³o.

A u mnie by³o widaæ co nieco. Kibicowa³em osobi¶cie mi znanym elbl±¿anom, w tym jednemu na góralu :) Akurat przeje¿d¿ali blisko mnie w czasie kiedy niestety nie mog³em do nich wyjechaæ. Widzia³em jak ludzie ¼le skrêcali w Toruniu. Pierwszy zawodnik ¶mign±³ S10, inni zjechali ze ¶rednicówki do centrum. Widzia³em nawet na mapce cz³owieka na starówce w Toruniu :)
Mo¿e zachcia³o mu siê pierników ;-)
Ale jednego zawodnika, z Torunia zreszt±, to mi ci±gle pokazywa³o na Atlantyku w okolicach Kamerunu :D
A potem shakowali Shoutbox na www.1008.pl ;)

Wiêc dzia³o ró¿nie. Czasami dobrze. Np. rozmawia³em przez telefon z Mareckim w czasie jego jazdy i mówi mi, ¿e musi koñczyæ, bo rozjazd a ja go zagadujê. Po chwili patrzê na ekran - gdzie on jedzie?! Do centrum Bydgoszczy? W Paw³ówku nie pojecha³ na obwodnicê. Szybko dzwoniê do niego - zawracaj! A on - ju¿ wiem, cofam siê.
Tak, ¿e emocje by³y nawet w domu :)

--
biodarek

Data: 2010-08-25 13:06:25
Autor: Micha³ Wolff
On 25 Sie, 20:41, biodarek <darkm_usu...@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Pod tym wzglêdem bezkonkurencyjny jest GPS, nawet je¶li ¼le skrêcisz -
natychmiast siê zorientujesz. Do tego mia³em wgrane lokalizacje
punktów kontrolnych, co tak¿e u³atwia³o jazdê
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-09-04 21:56:20
Autor: Marek KAMM
Ba³tyk-Bieszczady Tour 1008km - relacja
biodarek <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisa³(a):
amrac pisze:

> [...]

Wiêc dzia³o ró¿nie. Czasami dobrze. Np. rozmawia³em przez telefon z Mareckim w czasie jego jazdy i mówi mi, ¿e musi koñczyæ, bo rozjazd a ja go zagadujê. Po chwili patrzê na ekran - gdzie on jedzie?! Do centrum Bydgoszczy? W Paw³ówku nie pojecha³ na obwodnicê. Szybko dzwoniê do niego - zawracaj! A on - ju¿ wiem, cofam siê.

Tak, akcja z Osow± Gór± to by³o spore nadu¿ycie :-)

Data: 2010-08-25 19:51:52
Autor: Mariusz
Ba³tyk-Bieszczady Tour 1008km - relacja
Gratulujê!
¯e te¿ znalaz³e¶ jeszcze czas na zdjêcia :-)

Mam jednak pytanie, jak to jest z jazd± po ekspresówkach i innych drogach z zakazami dla rowerów? Trasa by³a wytyczona po takich drogach, czy te¿ organizator przymyka na to oko?

pozdrawiam,
Mariusz

Data: 2010-08-25 13:13:55
Autor: Micha³ Wolff
On 25 Sie, 19:51, "Mariusz" <eme...@niespamujmitu.op.pl> wrote:

Mam jednak pytanie, jak to jest z jazd± po ekspresówkach i innych drogach z
zakazami dla rowerów? Trasa by³a wytyczona po takich drogach, czy te¿
organizator przymyka na to oko?

Na ca³ej trasie wy¶cigu nie by³o ¿adnej ekspresówki, kilka zakazów siê
trafi³o, nie sposób wytyczyæ tak trasy g³ównymi drogami przez ca³±
Polskê, by nie by³o ¿adnego. Natomiast po ekspresówkach jecha³o wielu
zawodników (³ami±c regulamin) - bo po prostu jest to du¿o
wygodniejsze, szczególnie chodzi tu o 40km odcinek za Grójcem, bo
jazda techniczn± drog± dla osób, które tam nigdy nie jecha³y i nie
maj± GPS - by³aby bardzo problematyczna, ³atwo siê zgubiæ. No i
zyskiwa³o siê w ten sposób ze 20min, bo ekspresówk± zawsze leci siê
szybciej - du¿o lepsza os³ona przed wiatrem i pchaj±cy pêd
samochodów.

My¶lê, ¿e najrozs±dniej by³oby za³atwiæ zezwolenie policji na taki
przejazd, bo tak naprawdê na ekspresówce z dwumetrowym poboczem rower
przeszkadza samochodom du¿o mniej ni¿ na typowej jednojezdniowej
drodze bez pobocza, gdzie zakazu nie ma.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-08-25 19:53:42
Autor: arturbac
W dniu 2010-08-25 19:51, Mariusz pisze:
[...]

To mnie te¿ ciekawi bo wygl±da to na jazdê punktu do punktu kontrolnego
w my¶l zasady w PL nie zakombinujesz zbytnio bo nie ma gdzie.

Data: 2010-08-25 19:59:10
Autor: MadMan
Ba³tyk-Bieszczady Tour 1008km - relacja
Dnia Wed, 25 Aug 2010 19:51:52 +0200, Mariusz napisa³(a):

Mam jednak pytanie, jak to jest z jazd± po ekspresówkach i innych drogach z zakazami dla rowerów? Trasa by³a wytyczona po takich drogach, czy te¿ organizator przymyka na to oko?

Jest w tek¶cie i galerii opis - formalnie jedziesz dooko³a, w koñcu
wzd³u¿ ka¿dej drogi ekspresowej musi byæ droga dla innych u¿ytkowników.
W praktyce niektórzy poginali ekspresówk±. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-09-05 09:28:50
Autor: Kosu
On 2010-08-25 19:51, Mariusz wrote:
Mam jednak pytanie, jak to jest z jazd± po ekspresówkach i innych
drogach z zakazami dla rowerów? Trasa by³a wytyczona po takich drogach,
czy te¿ organizator przymyka na to oko?

Trasa nie by³a wytyczona, a jazda rowerem po ekspresówce w ogóle nie jest zgodne z prawem, wiêc regulamin wyj¶cigu jest tylko tworem wtórnym dla nieogarniêtych w przepisach (uprzedzaj±c w±tpi±cych: tak - pobocze, chodnik i pas zieleni s± czêsciami drogi). Musia³by¶ mieæ sta³± obstawê Policji.

Wzd³u¿ wielu dróg ekspresowej i autostrad s± wytyczone w±skie drogi dodatkowe. Najczê¶ciej tu¿ obok, czasem trochê odje¿d¿aj±. S³u¿a do holowania, dojazdu do najbli¿szego wêz³a i ruchu pojazdów, które siê nie za³apuj± na szybsz± drogê. Je¶li jej nie ma, to trzeba szukaæ innej trasy. Na pocieszenie tylko tyle, ¿e dróg ekspresowych w Polsce wci±¿ nie ma zbyt wielu :]

W³a¶ciwie temat o którym mówimy, to chyba jedyny, który przekonuje mnie, ¿e autostrady s± lepsze ni¿ ekspresówki. S± lepsze, bo ka¿da autostrada musi mieæ wytyczon± drogê alternatywn± (o podobnym przebiegu i d³ugo¶ci). W Polskich realiach drog± alternatywn± dla autostrady bêdzie najczê¶ciej w³a¶nie ekspresówka. Co gorsza: o ile autostrady buduje siê u nas od zera, to drogi ekspresowe najczê¶ciej w miejscu dawnych tras (dorabiaj±c drug± jezdniê). Rowerom, zaprzêgom i pieszym zostaj± drogi powiatowe :/

pozdrawiam,
PK

Data: 2010-08-25 19:52:30
Autor: arturbac
W dniu 2010-08-25 17:27, Micha³ Wolff pisze:
Zapraszam na relacjê i kilka fotek z tego wy¶cigu, w którym mia³em
przyjemno¶æ braæ udzia³

Gratulacje z powodu ukoñczenia touru prze¿ycie i powód do dumy na ca³e
¿ycie ;-), i dziêki za fajny opis.

Ja ci±gle marzê o swoim pierwszym 200km bo w tym roku zacz±³em je¼dziæ
dalej ni¿ 15km od domu i dopiero co niedawno pierwszy raz przejecha³em
142km w ci±gu jednego wyjazdu i wydawa³o mi siê to du¿ym osi±gniêciem :-)

Data: 2010-08-25 19:56:52
Autor: Wojciech Waga aka wojek
Ba³tyk-Bieszczady Tour 1008km - relacja
Czapki z g³ów.

W zesz³y weekend spotka³em rowerzystê z Jeleniej Góry, który pokaza³ mi swój album podró¿y, mia³ natrzaskane 300k km. A ja my¶la³em ¿e moje 50kkm to sporo :).

pozdr.
w.

Data: 2010-08-25 22:54:09
Autor: amrac
Ba³tyk-Bieszczady Tour 1008km - relacja
W dniu 25.08.2010 19:56, Wojciech Waga aka wojek pisze:
300k km.
50kkm.

Ile?

Data: 2010-08-25 22:57:09
Autor: MadMan
Ba³tyk-Bieszczady Tour 1008km - relacja
Dnia Wed, 25 Aug 2010 22:54:09 +0200, amrac napisa³(a):

300k km.
50kkm.

Ile?

Chodzi tu zapewne o Mm. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-08-25 23:14:26
Autor: Wojciech Waga aka wojek
Ba³tyk-Bieszczady Tour 1008km - relacja
MadMan pisze:
Chodzi tu zapewne o Mm.

Sam bym tego lepiej nie uj±³.

w.

Data: 2010-08-26 13:49:47
Autor: ...::QRT::...
Ba³tyk-Bieszczady Tour 1008km - relacja
Dnia Wed, 25 Aug 2010 22:57:09 +0200, MadMan napisa³(a):

Dnia Wed, 25 Aug 2010 22:54:09 +0200, amrac napisa³(a):

300k km.
50kkm.

Ile?

Chodzi tu zapewne o Mm.

mile morskie? Jestem znad morza ale jednak w ten sposób od³ego¶ci nie
podaje :)

Data: 2010-08-26 14:05:46
Autor: MadMan
Ba³tyk-Bieszczady Tour 1008km - relacja
Dnia Thu, 26 Aug 2010 13:49:47 +0200, ...::QRT::... napisa³(a):

300k km.
50kkm.

Ile?

Chodzi tu zapewne o Mm.

mile morskie?

My¶la³em ¿e mila morska jest oznaczana jako NM. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-08-26 14:35:40
Autor: ...::QRT::...
Ba³tyk-Bieszczady Tour 1008km - relacja
Dnia Thu, 26 Aug 2010 14:05:46 +0200, MadMan napisa³(a):

[...]

Tak¿e. Aczkolwiek "wersji polskiej" u¿ywa sie Mm.

Data: 2010-08-26 14:48:47
Autor: MadMan
Ba³tyk-Bieszczady Tour 1008km - relacja
Dnia Thu, 26 Aug 2010 14:35:40 +0200, ...::QRT::... napisa³(a):

[...]

Ja Mm u¿ywam na okre¶lenie miliona metrów (megametr) - M od mega, m od
metr. Co¶ jak megabajt, tylko inaczej. Elementarne :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-08-26 14:54:32
Autor: bans
W dniu 2010-08-26 14:48, MadMan pisze:

Ja Mm u¿ywam na okre¶lenie miliona metrów (megametr) - M od mega, m od
metr. Co¶ jak megabajt, tylko inaczej.
Elementarne :)

Ja ci dam elementarne!

Wiesz, czym ró¿ni siê student I roku informatyki od studenta V roku?

Ten pierwszy my¶li, ¿e kilobajt ma 1000 bajtów, a ten drugi my¶li, ¿e kilometr ma 1024m...

--
bans

Data: 2010-08-26 16:59:57
Autor: MadMan
Ba³tyk-Bieszczady Tour 1008km - relacja
Dnia Thu, 26 Aug 2010 14:54:32 +0200, bans napisa³(a):

No ale kilobajt ma 1000 bajtów. To kibibajt (KiB) ma 1024. Kilo to zawsze 1000, mega to zawsze 1000000. Vide: http://pl.wikipedia.org/wiki/Mebibajt

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-08-27 07:51:13
Autor: bans
W dniu 2010-08-26 16:59, MadMan pisze:

Vide: http://pl.wikipedia.org/wiki/Mebibajt

Matoboskaczestochowska, ¶wiat siê koñczy.

Ale dopóki mój komputer kieruje siê star± zasad± to mam te nowe w nosie ;)

--
bans

Data: 2010-08-27 13:03:52
Autor: arturbac
W dniu 2010-08-27 07:51, bans pisze:
Matoboskaczestochowska, ¶wiat siê koñczy.

Ciekawe sam zarabiam pisz±c w C++ a o nazwie Mebico¶ tam nie s³ysza³em i
w ¶wiecie w którym pracuje kB = (2<<9)B a je¶li kto¶ ma na my¶li uk³ad
SI to musi o tym wspomnieæ choæ nikt nie ma bo i po co marnowaæ czas
procesora na mno¿enie czy udawaæ ¿e komputer pracuje w systemie
dziesiêtnym,nie binarnym, je¶li mam 10bitów w danych na adresowanie np
danych na no¶niku to za ch..a Pana nie wyjdzie z tego adresowanie
dziesiêtne SI.

Data: 2010-08-28 09:34:21
Autor: Wojciech Waga aka wojek
Ba³tyk-Bieszczady Tour 1008km - relacja
Te jednostki typu MiB s± wci¶niête przez marketing. O ile w przypadku 1KB ró¿nica to tylko 2% o tyle w przypadku 1TB to ju¿ jest 10% a lepiej na dysku napisaæ ¿e ma 1TB ni¿ 0.9TB.

Ale tak by³o zawsze, na starym 3GB dysku jest napisane ¿e ma 3GB gdzie GB to 1000 000 000 bajtów...

PS: Te¿ zarabiam pisz±c w C++ ;).

pozdr.
w.

Data: 2010-08-28 08:58:21
Autor: Jan Srzednicki
Bałtyk-Bieszczady Tour 1008km - relacja
On 2010-08-28, Wojciech Waga aka wojek wrote:
Te jednostki typu MiB są wciśnięte przez marketing. O ile w przypadku 1KB różnica to tylko 2% o tyle w przypadku 1TB to już jest 10% a lepiej na dysku napisać że ma 1TB niż 0.9TB.

Nie przez marketing, tylko przez niejednoznaczność, z którą prędzej czy
później trzeba było się uporać. Stosowanie tego samego prefixu z różnymi
znaczeniami w zależności od jednostki było chybione od samego początku.

Data: 2010-08-26 15:22:26
Autor: ...::QRT::...
Ba³tyk-Bieszczady Tour 1008km - relacja
Dnia Thu, 26 Aug 2010 14:48:47 +0200, MadMan napisa³(a):

[...]

Ja kumam te wasze megametry i ca³a idee czemu niby te kkm sa niepoprawne. Co nie zmienia faktu ze jednak je te kkm wolê :)
Poprostu to bardziej zrozumia³e dla ogó³u.

Data: 2010-09-09 13:04:30
Autor: amrac
W dniu 26.08.2010 15:22, ...::QRT::... pisze:
Poprostu to bardziej zrozumia³e dla ogó³u.

Tak samo jak WZI¡¦Æ, na murze PISZE oraz WE W£OSZCZOWEJ?

Data: 2010-08-25 23:47:16
Autor: geos
Micha³ Wolff wrote:
[...]

czo³em,

przeczyta³em z zainteresowaniem i mam pytanie o uzupe³nianie p³ynów. czy wyruszaj±c na tak± trasê nie powiniene¶ raczej unikaæ napojów wyp³ukuj±cych magnez z organizmu (kokakola) co z kolei mo¿e przyczyniaæ siê/przyczynia siê do pojawienia siê bolesnych skurczów miê¶ni? czy organizator zadba³ o napoje bilansuj±ce gospodarkê wodno-elektrolitow± organizmu?

pozdrawiam,
geos

Data: 2010-08-26 03:46:40
Autor: Micha³ Wolff
On 25 Sie, 23:47, geos <g...@nowhere.invalid> wrote:

[...]

Na punktach by³a g³ównie woda, na paru te¿ jakie¶ magnezy i
multiwitaminy w tabletkach, w nocy kawa/herbata. Teorie o wp³ywie
magnezu na skurcze miê¶ni ¶rednio mnie przekonuj±, coca-colê pije
tak¿e wielu zawodowców z najwy¿szej pó³ki. W moim przypadku na silne
skurcze po 300km wp³yw mia³o ogromne tempo, jakim nigdy w ¿yciu nie
jecha³em (33km/h na 300km, z niesprzyjaj±cym wiatrem i spor± ilo¶ci±
ma³ych górek). Na dalszej trasie, gdy jecha³em ju¿ swoim tempem
¿adnych skurczów nie mia³em, a coli wypi³em ze 4-5 litrów, dobrze
pomaga walczyæ ze snem, tak¿e bardzo kaloryczna jak na napój, no i
bardzo smaczna. Po tegorocznym wyje¼dzie do Pragi trochê siê
rozczarowa³em do Tigerów/Red Bulli itd, po wypiciu litra tego produktu
(du¿e problemy ze snem) po powrocie mia³em przez parê dni du¿e
problemy z ¿o³±dkiem.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-08-26 13:14:54
Autor: arturbac
W dniu 2010-08-26 12:46, Micha³ Wolff pisze:
Na punktach by³a g³ównie woda, na paru te¿ jakie¶ magnezy i
multiwitaminy w tabletkach, w nocy kawa/herbata.

Powiedz mi na d³ug± (jak dla mnie) trasê 250km ci±g³ej jazdy (zapewne
9-10h) co byæ wybra³ aby wie¼æ p³yny i jedzenie bo mam mo¿liwo¶æ:
- lekki baga¿nik i mini torbê na baga¿nik na górê
- plecak

bo widzia³em ¿e wiêkszo¶æ jecha³a z plecakami.

Btw w±sów, my¶la³em jak kto¶ tu napisa³ ¿e¶ ju¿ _stary_ mentor a ty
m³odszy ode mnie jeste¶ (1975) ;-)

Data: 2010-08-26 08:43:04
Autor: Micha³ Wolff
Ba³tyk-Bieszczady Tour 1008km - relacja
On 26 Sie, 13:14, arturbac <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl>
wrote:

[...]

Zdecydowanie torba, albo sztycowa, albo nawet zwyk³a sakwa. Ja z
plecakami w ogóle nie umiem je¼dziæ, nawet lekkie obci±¿aj± mi plecy,
ale to ró¿ni ludzie ró¿nie odbieraj±.

bo widzia³em ¿e wiêkszo¶æ jecha³a z plecakami.

Jaka¶ czê¶æ ma³e plecaczki mia³a, ale na pewno nie wiêkszo¶æ.
Wiêkszo¶æ to nie mia³a ani baga¿ników, ani plecaków - tylko wioz³a
wszystko w malutkich torebkach podsiod³owych i kieszonkach koszulek
kolarskich, oraz dwa bidony na ramach. Przy zorganizowanym wyje¼dzie i
pewnej pogodzie to ca³kiem dobre rozwi±zanie.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-08-27 09:30:05
Autor: Michał Missima
Bałtyk-Bieszczady Tour 1008km - relac ja
W dniu 2010-08-26 13:14, arturbac pisze:

Powiedz mi na długą (jak dla mnie) trasę 250km ciągłej jazdy (zapewne
9-10h) co być wybrał aby wieźć płyny i jedzenie bo mam możliwość:
- lekki bagażnik i mini torbę na bagażnik na górę
- plecak

Ja robiłem w ostatnią niedzielę 200 km i gdyby nie to, że lustrzankę z zasady wożę tylko w plecaku to jechałbym tylko z jedną sakwą. Bo faktycznie na takim długim dystansie ciężar (nawet jeśli jest niewielki)na plecach zaczyna się odczuwać.

--
Michał Missima
GG: 4030941

Data: 2010-08-27 13:06:20
Autor: arturbac
W dniu 2010-08-27 09:30, Michał Missima pisze:
 Bo
faktycznie na takim długim dystansie ciężar (nawet jeśli jest
niewielki)na plecach zaczyna się odczuwać.

Czyli mnie uspokoiliście że jednak bagażnik jest dobry i mam dobre
odczucia z wyjazdów, dodam od siebie że torba się fajnie sprawdza jako
błotnik podczas ulew :-)

Data: 2010-08-26 07:54:10
Autor: bans
[...]

Gratulacje. Cyborgi cholerne :)

A na marginesie:

http://www.1008.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=136

1. Podoba mi siê nazwa "Viaguara energy drink" ;)
2. Ty jeste¶ rocznik 1977?! Rany, jestem o rok starszy, te w±sy to ci z 20 lat dodaj±! ;)

--
bans

Data: 2010-08-26 10:44:33
Autor: Wojciech Waga aka wojek
bans pisze:
2. Ty jeste¶ rocznik 1977?! Rany, jestem o rok starszy, te w±sy to ci z 20 lat dodaj±! ;)

Ale i +10 do si³y ;).

w.

Data: 2010-08-26 13:57:30
Autor: ...::QRT::...
Ba³tyk-Bieszczady Tour 1008km - relacja
Dnia Wed, 25 Aug 2010 08:27:42 -0700 (PDT), Micha³ Wolff napisa³(a):

Zapraszam na relacjê i kilka fotek z tego wy¶cigu, w którym mia³em
przyjemno¶æ braæ udzia³:
http://wyprawyrowerowe.neostrada.pl/bbtour/bbtour.html

o fak! Piewsze miejsce - go¶æ ma 65 lat i ¶rednia 38!

Data: 2010-08-26 14:09:14
Autor: Wojciech Waga aka wojek
....::QRT::... pisze:
o fak! Piewsze miejsce - go¶æ ma 65 lat i ¶rednia 38!

Popatrz dobrze.

Po pierwsze to nie ranking a numery startowe a po drugie go¶æ nie dojecha³ do mety i czas ma gdzie¶ ze srodka trasy :)

w.

Data: 2010-08-26 14:37:42
Autor: ...::QRT::...
Ba³tyk-Bieszczady Tour 1008km - relacja
Dnia Thu, 26 Aug 2010 14:09:14 +0200, Wojciech Waga aka wojek napisa³(a):

...::QRT::... pisze:
[...]

ufff - dzieki za wyja¶nienia - nie to zebym mu nie ¿yczy³ takich osi±gów
ale jednak nie wydawa³o mi sie to normalne :)

Data: 2010-08-26 14:44:55
Autor: bans
W dniu 2010-08-26 14:37, ...::QRT::... pisze:

ufff - dzieki za wyja¶nienia - nie to zebym mu nie ¿yczy³ takich osi±gów
ale jednak nie wydawa³o mi sie to normalne :)

Go¶æ przejecha³ 638km w 26h45min - czyli ze ¶redni± prawie 24km/h - dla mnie to tak czy inaczej nieosi±galne :)

--
bans

Data: 2010-08-26 08:46:27
Autor: Micha³ Wolff
On 26 Sie, 14:44, bans <g...@o2.pl> wrote:

Go¶æ przejecha³ 638km w 26h45min - czyli ze ¶redni± prawie 24km/h - dla
mnie to tak czy inaczej nieosi±galne :)

To jest ¶rednia z postojami, wiêc realn± ¶redni± jazdy mia³ sporo
wy¿sz±. Ludzie w granicach 50-60 lat nie byli na tym maratonie
nadzwyczajnym zjawiskiem, wielu by³o lepszych ode mnie. W takim
maratonie trzeba przede wszystkim ogromnej wytrzyma³o¶ci, a to nie
jest tylko domena 20 i 30-latków; wielk± rolê ma te¿ do¶wiadczenie.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-08-27 02:48:26
Autor: Micha³ Wolff
Ba³tyk-Bieszczady Tour 1008km - relacja
On 27 Sie, 08:16, bans <g...@o2.pl> wrote:

Nie istnieje co¶ takiego, jak "realna ¶rednia"! ¦rednia prêdko¶æ jest
jasno zdefiniowana, i to chyba ju¿ w podstawówce na fizyce.

Nie napinaj siê za bardzo. Niemal wszystkie podawane ¶rednie na
wycieczkach czy Bikestats - dotycz± tylko czasu jazdy, bez postojów -
szkoda, ¿e tego nie wiesz. A podaje siê je w taki sposób dlatego, ¿e
to one w bardziej wiarygodny sposób mówi± o sile rowerzysty (a temu
s³u¿y w g³ównej mierze podawanie ¶redniej). Taka impreza jak BB Tour
rz±dzi siê innymi prawami, tu ogromny wp³yw na wynik ma wytrzyma³o¶æ,
zdolno¶æ d³ugiej jazdy z jak najkrótszymi postojami, dlatego ¶redni±
podaje siê bardzo rzadko, natomiast czas przejazdu znacznie czê¶ciej.

Nie wiem, z czego to wynika, pewnie z nadmiaru testosteronu, który nie
pozwala _uczciwie_ przyznaæ siê do wyniku, tylko ka¿e naci±gaæ definicje.

Nadmiar testosteronu - to najwyra¼niej Tobie ka¿e pisaæ tego typu
teksty; w jednym celu - ¿eby mi dowaliæ. Je¶li nie wiesz, ¿e niemal
wszêdzie podaje siê ¶rednie "licznikowe" - czyli samej jazdy, to po
prostu widaæ, ¿e o rowerowym ¶wiatku masz mgliste pojêcie.

Takie naci±ganie, które proponujesz stawia na równi wynik cz³owieka,
kóry przejecha³ 1000km non stop ze ¶redni± - powiedzmy - 25km/h z
wynikiem cz³owieka, kóry przejecha³ 1000km z przerawami, ale nie
doliczy³ czasów odpoczynku i... te¿ mu wysz³a ¶rednia 25km/h! Nie
widzisz, ¿e to bzdura?

Bzdur± to jest Twoja interpretacja mojej wypowiedzi, wyczytujesz z
niej co¶ czego nigdzie nie napisa³em. ¦rednia liczona z czasu jazdy -
pokazuje "kolarsk±" si³ê danego zawodnika, natomiast ¶rednia z
postojami - mówi o jego wytrzyma³o¶ci, lub z góry za³o¿onym stylu
jazdy (mimo ¿e jest bardzo mocnym zawodnikiem jedzie bez napinki na
wynik - jak np. Oskar Szproch, który mia³ wynik du¿o gorszy od mojego,
a jest ode mnie wiele mocniejszy).
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-08-27 08:33:32
Autor: bans
W dniu 2010-08-26 17:46, Micha³ Wolff pisze:

> To jest ¶rednia z postojami,

Czyli normalna ¶rednia. Tak siê j± liczy, jak ja to zrobi³em. Dystans przez czas jego przebycia - je¶li by³y przerwy, to albo podajemy osobne ¶rednie poszczególnych fragmentów trasy, albo doliczamy czas postoju do podró¿y na ca³ym dystansie.

> wiêc realn± ¶redni±  jazdy mia³ sporo
> wy¿sz±.

Nie istnieje co¶ takiego, jak "realna ¶rednia". ¦rednia prêdko¶æ jest jasno zdefiniowana, kiedy¶ uczyli tego ju¿ w podstawówce, nie wiem,jak teraz ;)

Takie naci±ganie, które proponujesz stawia na równi wynik cz³owieka, który przejecha³ 1000km non stop ze ¶redni± - powiedzmy - 25km/h z wynikiem cz³owieka, który przejecha³ 1000km z przerwami, ale nie doliczy³ czasów odpoczynku i... te¿ mu wysz³a ¶rednia 25km/h! Nie widzisz, ¿e to bzdura?

Innymi s³owy: liczcie, jak chcecie - ale informujcie o sposobie liczenia, a nie wciskajcie kitu.

Bo inaczej na napiszê tak: przez ostatni rok przejecha³em 100km/h ze ¶redni± 40km/h - nie¼le, nie?

Tylko ¿e wiecie, taki szczegó³ - je¼dzi³em tylko w ¶rody i niedziele po 1km. Ale to przeciez niewa¿ne, nie? Bo przecie¿ "preclowa realna ¶rednia" z licznika siê liczy!

A w ci±gu nastêpnych 10 lat planujê t± metod± ze ¶redni± prêdko¶ci± 40km/h pokonaæ dystans 1000km!

;)

--
bans

Data: 2010-08-27 08:48:39
Autor: MadMan
Ba³tyk-Bieszczady Tour 1008km - relacja
Dnia Fri, 27 Aug 2010 08:33:32 +0200, bans napisa³(a):

> [...]

Nie istnieje co¶ takiego, jak "realna ¶rednia". ¦rednia prêdko¶æ jest jasno zdefiniowana, kiedy¶ uczyli tego ju¿ w podstawówce, nie wiem,jak teraz ;)

Niemniej chyba rozró¿niasz ¶redni± prêdko¶æ wycieczki/wy¶cigu i ¶redni±
prêdko¶æ jazdy?

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-08-27 09:04:34
Autor: bans
W dniu 2010-08-27 08:48, MadMan pisze:

Niemniej chyba rozró¿niasz ¶redni± prêdko¶æ wycieczki/wy¶cigu i ¶redni±
prêdko¶æ jazdy?

Napisa³em: "innymi s³owy: liczcie, jak chcecie - ale informujcie o sposobie liczenia, a nie wciskajcie kitu."
Tyle mi wystarczy.

Jak sobie kto¶ podbudowuje ego to ju¿ nie moja sprawa,najwy¿ej mnie rozbawi.

Oprócz odczytania i chwalenia siê jakim¶ wynikiem trzeba rozumieæ jeszcze, co on oznacza - patrz mój przyk³ad z 1000km ze ¶redni± 40km/h - to jest _dok³adnie _ taki sam przypadek, my¶la³em, ¿e bardziej obrazowo siê ju¿ nie da przekonaæ, ¿e warto stosowaæ siê jednak do przyjêtej od dawna definicji "prêdko¶ci ¶redniej" :)

--
bans

Data: 2010-08-27 02:52:05
Autor: Micha³ Wolff
On 27 Sie, 09:04, bans <g...@o2.pl> wrote:

Jak sobie kto¶ podbudowuje ego to ju¿ nie moja sprawa,najwy¿ej mnie rozbawi.

Ego - to Ty sobie kolego podbudowujesz takimi tekstami na preclu.
Wszystkie ¶rednie które od ponad dziesiêciu lat podajê ze swoich
wyjazdów - s± ¶rednimi czasu jazdy bez postojów, w ten sam sposób
podaje je 99% rowerzystów, jedynie tak mo¿na mniej wiêcej porównaæ
swoje rowerowe osi±gi. Je¶li tego nie wiesz - jeste¶ po prostu
ignorantem.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-08-26 14:15:12
Autor: bans
W dniu 2010-08-26 13:57, ...::QRT::... pisze:

http://wyprawyrowerowe.neostrada.pl/bbtour/bbtour.html

o fak! Piewsze miejsce - go¶æ ma 65 lat i ¶rednia 38!

Piszesz o panu Stefanie Gêbie? On chyba jednak nie by³ pierwszy, ostatni czas kontrolny ma z punktu 11.

Zobacz tu:

http://www.1008.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=206

Fakt, nieciekawie to kto¶ wymy¶li³, ¿e ¿eby zobaczyæ kolejno¶æ na mecie trzeba klikn±æ w punkt kontrolny nr 19 - trzeba to by³o jako¶ bardziej wyeksponowaæ.

--
bans

Data: 2010-08-26 14:24:28
Autor: Wojciech Waga aka wojek
Ba³tyk-Bieszczady Tour 1008km - relacja
Du¿o w czo³ówce jest osób 50-60 letnich, do¶æ niespotykane w sumie.

pozdr.
w.

Data: 2010-08-26 14:49:30
Autor: MadMan
Ba³tyk-Bieszczady Tour 1008km - relacja
Dnia Thu, 26 Aug 2010 14:24:28 +0200, Wojciech Waga aka wojek
napisa³(a):

Du¿o w czo³ówce jest osób 50-60 letnich, do¶æ niespotykane w sumie.

Raczej normalne, osoby w wieko 40-60 lat s± zwykle najbardziej
wytrzyma³e na takie dystanse. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-08-29 23:50:10
Autor: ziulek
Ba³tyk-Bieszczady Tour 1008km - relacja

o fak! Piewsze miejsce - go¶æ ma 65 lat i ¶rednia 38!

Emeryt - ma czas :)  i pewnie na brak czasu nie narzeka na do¿ywotnich
wakacjach. Pozdr.

Data: 2010-09-04 21:54:59
Autor: Marek KAMM
Ba³tyk-Bieszczady Tour 1008km - relacja
No to zerknijcie jeszcze na relacjê tego, co widzia³ poza asfaltem ca³kiem
sporo :-).

http://marecky.bikestats.pl/index.php?did=376615

http://marecky.bikestats.pl/index.php?did=377018

Pozdrower.

Data: 2010-09-05 10:33:07
Autor: biodarek
Marek KAMM pisze:
No to zerknijcie jeszcze na relacjê tego, co widzia³ poza asfaltem ca³kiem
sporo :-).

Napisa³e¶ w I czê¶ci:
"Po powrocie na w³a¶ciwy azymut, DK 10 zamieni³a siê w S10 i przez rzêsi¶cie o¶wietlone dwa wêz³y drogowe przelecia³em jak burza. Potem wjecha³em w las, który ci±gn±³ siê a¿ do Torunia. Ruch na drodze usta³ zupe³nie, jecha³em sam otoczony ¶cian± lasu i ¶wiec±cym ksiê¿ycem. Brakowa³o tylko wyj±cych wilków :-)."

To Puszcza Bydgoska. Tam _naprawdê_ s± wilki :)

biodarek

Data: 2010-09-05 10:35:42
Autor: biodarek
Marek KAMM pisze:
No to zerknijcie jeszcze na relacjê tego, co widzia³ poza asfaltem ca³kiem
sporo :-).

Jeszcze jedno - przejecha³e¶ na góralu. To mo¿e jednak Maja W³oszczowska   mia³a racjê mówi±c, ¿e to najbardziej uniwersalny rower :)

--
biodarek

Ba³tyk-Bieszczady Tour 1008km - relacja