Data: 2010-08-25 19:51:52 | |
Autor: Mariusz | |
Ba³tyk-Bieszczady Tour 1008km - relacja | |
Gratulujê!
¯e te¿ znalaz³e¶ jeszcze czas na zdjêcia :-) Mam jednak pytanie, jak to jest z jazd± po ekspresówkach i innych drogach z zakazami dla rowerów? Trasa by³a wytyczona po takich drogach, czy te¿ organizator przymyka na to oko? pozdrawiam, Mariusz |
|
Data: 2010-08-25 13:13:55 | |
Autor: Micha³ Wolff | |
Ba³tyk-Bieszczady Tour 1008km - relacja | |
On 25 Sie, 19:51, "Mariusz" <eme...@niespamujmitu.op.pl> wrote:
Mam jednak pytanie, jak to jest z jazd± po ekspresówkach i innych drogach z Na ca³ej trasie wy¶cigu nie by³o ¿adnej ekspresówki, kilka zakazów siê trafi³o, nie sposób wytyczyæ tak trasy g³ównymi drogami przez ca³± Polskê, by nie by³o ¿adnego. Natomiast po ekspresówkach jecha³o wielu zawodników (³ami±c regulamin) - bo po prostu jest to du¿o wygodniejsze, szczególnie chodzi tu o 40km odcinek za Grójcem, bo jazda techniczn± drog± dla osób, które tam nigdy nie jecha³y i nie maj± GPS - by³aby bardzo problematyczna, ³atwo siê zgubiæ. No i zyskiwa³o siê w ten sposób ze 20min, bo ekspresówk± zawsze leci siê szybciej - du¿o lepsza os³ona przed wiatrem i pchaj±cy pêd samochodów. My¶lê, ¿e najrozs±dniej by³oby za³atwiæ zezwolenie policji na taki przejazd, bo tak naprawdê na ekspresówce z dwumetrowym poboczem rower przeszkadza samochodom du¿o mniej ni¿ na typowej jednojezdniowej drodze bez pobocza, gdzie zakazu nie ma. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-08-25 19:53:42 | |
Autor: arturbac | |
Ba³tyk-Bieszczady Tour 1008km - relacja | |
W dniu 2010-08-25 19:51, Mariusz pisze:
Gratulujê! To mnie te¿ ciekawi bo wygl±da to na jazdê punktu do punktu kontrolnego w my¶l zasady w PL nie zakombinujesz zbytnio bo nie ma gdzie. |
|
Data: 2010-08-25 19:59:10 | |
Autor: MadMan | |
Ba³tyk-Bieszczady Tour 1008km - relacja | |
Dnia Wed, 25 Aug 2010 19:51:52 +0200, Mariusz napisa³(a):
Mam jednak pytanie, jak to jest z jazd± po ekspresówkach i innych drogach z zakazami dla rowerów? Trasa by³a wytyczona po takich drogach, czy te¿ organizator przymyka na to oko? Jest w tek¶cie i galerii opis - formalnie jedziesz dooko³a, w koñcu wzd³u¿ ka¿dej drogi ekspresowej musi byæ droga dla innych u¿ytkowników. W praktyce niektórzy poginali ekspresówk±. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-09-05 09:28:50 | |
Autor: Kosu | |
Ba³tyk-Bieszczady Tour 1008km - relacja | |
On 2010-08-25 19:51, Mariusz wrote:
Mam jednak pytanie, jak to jest z jazd± po ekspresówkach i innych Trasa nie by³a wytyczona, a jazda rowerem po ekspresówce w ogóle nie jest zgodne z prawem, wiêc regulamin wyj¶cigu jest tylko tworem wtórnym dla nieogarniêtych w przepisach (uprzedzaj±c w±tpi±cych: tak - pobocze, chodnik i pas zieleni s± czêsciami drogi). Musia³by¶ mieæ sta³± obstawê Policji. Wzd³u¿ wielu dróg ekspresowej i autostrad s± wytyczone w±skie drogi dodatkowe. Najczê¶ciej tu¿ obok, czasem trochê odje¿d¿aj±. S³u¿a do holowania, dojazdu do najbli¿szego wêz³a i ruchu pojazdów, które siê nie za³apuj± na szybsz± drogê. Je¶li jej nie ma, to trzeba szukaæ innej trasy. Na pocieszenie tylko tyle, ¿e dróg ekspresowych w Polsce wci±¿ nie ma zbyt wielu :] W³a¶ciwie temat o którym mówimy, to chyba jedyny, który przekonuje mnie, ¿e autostrady s± lepsze ni¿ ekspresówki. S± lepsze, bo ka¿da autostrada musi mieæ wytyczon± drogê alternatywn± (o podobnym przebiegu i d³ugo¶ci). W Polskich realiach drog± alternatywn± dla autostrady bêdzie najczê¶ciej w³a¶nie ekspresówka. Co gorsza: o ile autostrady buduje siê u nas od zera, to drogi ekspresowe najczê¶ciej w miejscu dawnych tras (dorabiaj±c drug± jezdniê). Rowerom, zaprzêgom i pieszym zostaj± drogi powiatowe :/ pozdrawiam, PK |