Banalne - porzucone samochody jak przeciwdział ać

Data: 2019-03-05 16:38:13
Autor: Robert Tomasik
Banalne - porzucone samochody jak przeciwdział ać
W dniu 04.03.2019 o 23:13, Witold Z. pisze:
Witam, Czy można przeciwdziałać praktykom właścicieli samochodów,
którzy podrzucają niepotrzebne im auto i odjeżdżają w siną dal? Auto
jest prawidłowo zaparkowane na ulicy. Ma tablice rejestracyjne a
numery wskazują na mieszkańca innej miejscowości. Jest sfatygowane.
Stoi bardzo długi czas zajmując deficytowe miejsce parkingowe.
Kierowcy muszą omijać to auto łukiem (= jeden pas wyłączony). Niby
wszystko legalne ale jednak denerwuje. Czy można wykonać jakiś ruch
(policja, Straż Miejska) aby zmusić właściciela auta do "ruchu". Czy
jest zdefiniowany jakiś czas, po którym można uznać, że auto jest
wyłączone z eksploatacji i należy coś z nim zrobić? Znając uroki
demokracji podejrzewam, że nie. A może jednak...?

Problem jest szeroki. Na pewno warto zainteresować Policję takim
pojazdem, bowiem:

1) Czasem jest to samochód pochodzący z przestępstwa.

2) Spotkałem się z wykorzystywaniem takiego samochodu jako tzw. dziupli.
Kupiony na słupa samochód służy do ukrywania powiedzmy narkotyków.

3) Bywa, że przykładowo jakaś osoba zaparkowała samochód i wpadła pod
inny samochód, albo umarła. Rodzina nie wie, gdzie jest samochód.

W tym wypadku zawiadomienie Policji coś da. Gorzej, jak wartość pojazdu
nie jest wielka i właścicielowi nie opłaca się zholować uszkodzonego
pojazdu.

Są przepisy (nie chce mi się teraz szukać), że porzucony n a terenie
gminy samochód przechodzi na jej własność, ale nie ma jakiejś jasnej
informacji, po ilu miesiącach samochód jest już porzucony. Jesli Policja
nic nie da rady, to można jeszcze w tę stronę spróbować później,
zwłaszcza, że brak możliwości rozwiązania sprawy przez Policję, to też
dowód na to, ze ten samochód tam stoi.

Data: 2019-03-05 11:35:13
Autor: Witold Z.
W dniu wtorek, 5 marca 2019 16:38:16 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:
[...]

Bardzo dziękuję, skorzystam z porad.
Poprzednim razem zgłosiłem taki fakt Straży Miejskiej zakładając, że to bardziej podpada pod ich obszar działalności. Dotarli to właściciela auta, który z ociąganiem po 2-3 miesiącach je usunął. W sumie trwało to 13 m-cy.
Swoją drogą zastanawiają mnie 2 rzeczy:
- na zajęcie pasa ruchu w celu wykonania jakichkolwiek prac przy ogrodzeniu, bramie, instalacjach etc. konieczna jest zgoda zarządcy drogi + ew. opłata; tymczasem samochód może stać latami na pasie ruchu i obrastać trawą a z urzędu nikt się nad tym nie pochyli
- czemu ludziom tak trudno pozbyć się zbędnego grata, za który mogą bez trudu otrzymać jakąś kwotę pieniędzy

Data: 2019-03-05 20:56:33
Autor: Robert Tomasik
W dniu 05.03.2019 o 20:35, Witold Z. pisze:

[...]

O ile płot, czy inna przeszkoda na drodze rzuca się w oczy, to stojący
samochód nie. Ty pewnie masz go gdzieś, gdzie często bywasz: pod domem,
pracą itp. Natomiast pracownicy zarządcy drogi objeżdżając wiele ulic
niekoniecznie muszą na to zwracać uwagę. No i jeszcze czynnik ludzki -
to jest problem do rozwiązania. Po co go rozwiązywać, jak prościej nie
zauważyć.

Kolejnym problemem jest brak unormowań prawnych. Jak długo może na ulicy
stać samochód i dlaczego akurat taka ilość dni powoduje, że jest to
problemem. Generalnie prawidłowo zaparkowany pojazd może tam stać i tyle.

- czemu ludziom tak trudno pozbyć się zbędnego grata, za który mogą
bez trudu otrzymać jakąś kwotę pieniędzy

Tu przyczyny mogą być różne. Kilka z nich wcześniej wymieniłem. Ale może
to być długotrwała choroba. Może być problem spadkobierców z ustalenie,
kto akurat jest bardziej powołany do tego pojazdu (to może sie latami
ciągnąć). Może być czysta złośliwość.

Data: 2019-03-05 13:16:14
Autor: Witold Z.
W dniu wtorek, 5 marca 2019 20:56:36 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:
[...]
Scenariusz z wypadkiem czy chorobą na szczęście nie wchodzi w rachubę. Na kamerze jest nagranie. Podjechał samochód. Za jakiś czas podjechał drugi. Z 1-szego samochodu wysiadła pani a z drugiego pan i chwilę "pogadali". Potem pani przeparkowała samochód bliżej skrzyżowania (chyba aby bardziej utrudniać przejazd), wsiadła do samochodu pana i tyle ich widzieli. Niestety kamery nie są HD a odległość spora więc o numerze rejestracyjnym można zapomnieć. Pozostał jeden porzucony samochód. Coś czuję, że na długo...

Data: 2019-03-05 23:18:19
Autor: u2
W dniu 05.03.2019 o 22:16, Witold Z. pisze:
Potem pani przeparkowała samochód bliżej skrzyżowania (chyba aby bardziej utrudniać przejazd)

tamowanie ruchu jak najbardziej podpada na holowanie na koszt właściciela:)

--
George Orwell :

Data: 2019-03-05 23:30:05
Autor: Robert Tomasik
[...]

A jeśli ta Pani jadąc z tym Panem zginęli w wypadku drogowym? Taka
sugestia.

Data: 2019-03-06 00:37:10
Autor: u2
Banalne - porzucone samochody jak przeciwdział ać
A jeśli ta Pani jadąc z tym Panem zginęli w wypadku drogowym? Taka
sugestia.

fałszywe zawiadomienie podpada pod paragraf:)

--
George Orwell :

Data: 2019-03-05 22:43:28
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-03-05 o 20:35, Witold Z. pisze:

- czemu ludziom tak trudno pozbyć się zbędnego grata, za który mogą bez trudu otrzymać jakąś kwotę pieniędzy

Kilkanaście lat temu nie wyrobiłem się z wymianą auta przed
końcem ubezpieczenia poprzedniego. Więc zapłaciłem tradycyjnie
za rok i potem ten samochód przez dziesięć miesięcy zajmował
miejsce parkingowe na osiedlu.
Uznałem ze skoro mam opłaty to lepiej niech stoi bo może się przyda.
Nie przydał się.

Pozdrawiam

Data: 2019-03-06 00:32:22
Autor: J.F.
Dnia Tue, 5 Mar 2019 22:43:28 +0100, RadoslawF napisał(a):
[...]

W przypadku zlomowania mozna odzyskac niewykorzystana czesc skladki.

J.

Data: 2019-03-06 14:13:16
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-03-06 o 00:32, J.F. pisze:

[...]

Ale to było by raptem kilkaset złotych.
Dla bezdomnego czy alkoholika to może i jest kupa kasy, dla normalnie
pracującego i zarabiającego człowieka nie.
I całkiem świadomie podjąłem decyzję że niech na wszelki wypadek
postoi jakby ten "nowy" okazał się awaryjny.

Przypadki postoju kilkuletniego też mogę opisać, nie na swoim
przykładzie.
Znajomy jak pojechał do pracy na wyspy zostawił na parkingu swoje
auto. Uznał że jest dobre bo bezawaryjne więc zamiast je sprzedać
a po powrocie kupić inne i ryzykować że trafi na coś awaryjnego
zdecydował ze niech poczeka na parkingu. I auto czeka czwarty rok.
Ubezpieczenie opłaca ktoś z rodziny a przegląd zrobił jak był na
urlopie po dwu latach.

Pozdrawiam

Data: 2019-03-06 06:41:01
Autor: Witold Z.
W dniu środa, 6 marca 2019 15:10:03 UTC+1 użytkownik RadoslawF napisał:
[...]

Znam taki przypadek również. W kamienicy, w której kiedyś mieszkałem, mieszkał pracujący w konsulacie Anglik. Przyjechał do Polski autem wynajętym o ile pamiętam u Hertza. Auto stało przez kilka lat bez ruchu bo on po mieście jeździł taksówkami. Przez przypadek byłem świadkiem jak auto zabrano na lawecie gdyż nie nadawało się do jazdy. I nie była to kwestia akumulatora czy paliwa. Auto miało totalnie skorodowany silnik i wg mnie nadawało się na złom. Taki jest los tych "zostawianych na wszelki wypadek". W sumie lepiej gdyby jednak trafiały w ręce innych potrzebujących kierowców.

Data: 2019-03-06 16:06:53
Autor: RadoslawF
W dniu 2019-03-06 o 15:41, Witold Z. pisze:

[...]

A skąd pewność ze tam posiedzisz kilka lat a nie tylko kilka miesięcy?
Znam takich co siedzą lata ale znam i takich co wrócili po kilku
miesiącach.

Pozdrawiam

Data: 2019-03-06 16:21:25
Autor: u2
W dniu 06.03.2019 o 16:06, RadoslawF pisze:
A skąd pewność ze tam posiedzisz kilka lat a nie tylko kilka miesięcy?
Znam takich co siedzą lata ale znam i takich co wrócili po kilku
miesiącach.

większość nie wraca, nawet po kilku latach, co innego po Brexicie, wtedy UK może opustoszeć:)

--
George Orwell :

Banalne - porzucone samochody jak przeciwdział ać