Banalne pytanie o głośniki komputerowe.

Data: 2015-02-12 09:57:17
Autor: arek
Banalne pytanie o głośniki komputerowe.
Witam,

Mam popularne głośniki Logitech Z120 zasilane przez USB i taki oto problem, że jak wyłączam komputer to świeci się w dalszym ciągu ta zielona lampka i nie wiem czy za każdym razem wyłączać głośniki pokrętłem (nie mają przycisku wyłączenia), czy też mogę zostawić je włączone cały czas na noc. Kiedy miałem stary komputer to zasilanie z USB było odcinane, ale na nowym komputerze zasilanie podaje cały czas. Osobiście wolałbym zostawić głośniki cały czas włączone dla wygody i żeby nie zepsuć wyłącznika, który jednocześnie jest galką potencjometru. Dlatego pytam na forum o poradę.

Pozdrawiam

Data: 2015-02-12 09:32:06
Autor: jureq
Banalne pytanie o goniki komputerowe.
Dnia Thu, 12 Feb 2015 09:57:17 +0100, arek napisał(a):

[...]

To czy USB ma być stale włączone w starszych komputerach ustawiało się gdzieś w BIOS. W nowszych w panelu sterowania w parametrach planów zasilania.

Data: 2015-02-12 10:12:40
Autor: Konspirator
W dniu 2015-02-12 o 09:57, arek pisze:
[...]

Możesz.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2015-02-12 10:18:57
Autor: \(c\)RaSz
Banalne pytanie o głośniki komputerowe.

Użytkownik "arek" napisał w
: ,
:
: (...) Kiedy miałem stary komputer to zasilanie z
: USB było odcinane, ale na nowym komputerze zasilanie podaje cały czas.
: (...)
:

Jakoś baaardzo się od tego zużywać nie będą, no ale wszystko to razem zżera trochę prądu. Np. mój PC-et, dość już wiekowy, po wyłączeniu, bez żadnych urządzeń wpiętych w USB — zajada 20 Watów! Kiedy to zmierzyłem, to zacząłem go odcinać od prądu, wyłącznikiem na listwie przeciwzakłóceniowej. Nie masz takiej?

--

Socjaliści, jak wiadomo, swój program kierują do tych, którzy czują się
pokrzywdzeni, i wyzyskiwani. Kiedy więc socjaliści są u władzy - tak

Data: 2015-02-12 10:28:48
Autor: Konspirator
W dniu 2015-02-12 o 10:18,  (c)RaSz pisze:
Jakoś baaardzo się od tego zużywać nie będą, no ale wszystko to razem zżera
trochę prądu. Np. mój PC-et, dość już wiekowy, po wyłączeniu, bez żadnych
urządzeń wpiętych w USB — zajada 20 Watów!

Jemu te głośniczki mogą brać w trybie standby max. 0,5 W.

Ja bym olał sprawę albo wyłączył zasilanie w BIOSie.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2015-02-12 10:35:15
Autor: arek
[...]

Listwy nie posiadam i na ekstremalnym oszczędzaniu prądu to mi raczej nie zależy. Bardziej mi chodzi o wygodę użytkowania (głośniki stale włączone) więc wnioskuję z Waszych postów, że bez obawy mogę zostawić głośniki włączone nawet na noc, ale jeśli ktoś ma inne doświadczenia (głównie co do zużywania się głośników) to opinia byłaby mile widziana.

Data: 2015-02-13 22:36:06
Autor: jakson
Banalne pytanie o głośniki komputerowe.
Dlatego pytam na forum o poradę.

Wylacz podtrzymywanie zasilania USB w BIOSie/UEFI
lub (czesto to samo) wlacz najbardziej energooszczedny tryb jaki mozesz (tez w BIOS/UEFI).

Banalne pytanie o głośniki komputerowe.