Banda Tuska zabrała dziecim pieniądze

Data: 2011-06-01 04:15:40
Autor: Inc
Banda Tuska zabrała dziecim pieniądze

Co Platforma dzieciom (i ich Mamom też)? Zabrała pieniądze.

Ile Platforma dzieciom i Mamom zabrała? 202.000 zł. Na co miały być przeznaczone? Na pomoc kobietom w ciąży.

Kiedy Platforma je zabrała? Gdy redukując niektóre wydatki, władze m.st. Warszawy zmniejszyły fundusze na realizację programu „Zdrowie, Mama i ja” na Mokotowie z 300.000 zł w 2010 roku do 98.000 zł w 2011 roku.

Czy 98.000 zł starczy na cały rok? Nie starczy, bo wszystko wydano do 3 maja.

Dlaczego na Mokotowie nie rozłożono wydatków równomiernie na wszystkie 12 miesięcy?

Tak się składa, że dzieci i ich Mamy z dobrodziejstw programu „Zdrowie, Mama i ja” korzystają mniej więcej przez 9 miesięcy, więc tym do niego już włączonym nie można było przecież z dnia na dzień powiedzieć: adieu, nie ma dla Was kasy, bo pani prezydent Gronkiewicz-Waltz wydała ją na fontanny i iluminacje na bulwarach…

Co dalej? Po 3 maja program jest realizowany na Mokotowie na podstawie aneksu do umowy, w którym władze miejskie zobowiązały się znaleźć do lipca środki na kontynuację programu. Odpowiadając na moje pytanie dr Lucyna Hryszczyk (od listopada 2007 roku dyrektor mokotowskiego Samodzielnego Zespołu Publicznych Zakładów Lecznictwa Otwartego) uprzedziła radnych z dzielnicowej Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej i Rodziny, że aneks nie precyzuje, ile środków miasto ma znaleźć.

Mokotów musi teraz czapkować przez panią prezydent Gronkiewicz-Waltz, by władze Warszawy raczyły znaleźć środki dla mokotowskich Mam i dzieci.

Ilu Mam i dzieci ta kwestia dotyczy? W 2010 roku na ponad 200-tysięcznym Mokotowie  urodziło się 2353 dzieci – więcej niż w innych stołecznych dzielnicach i więcej niż w Toruniu (2164), Sosnowcu (1984) czy Kielcach (2037). Czy komuś to przeszkadzało?

A na czym polega program "Zdrowie, Mama i ja"?

„Zdrowie, Mama i ja” to program profilaktyki zdrowotnej m.st. Warszawy, w ramach którego kobieta w ciąży może bezpłatnie korzystać z opieki ginekologicznej.  Program jest realizowany przez poradnie i gabinety ginekologiczne w publicznych i niepublicznych zakładach opieki zdrowotnej. Można się zapisać do dowolnej przychodni na terenie Warszawy, biorącej udział w programie. Do programu przystępuje się w dowolnym momencie ciąży. Informacje o tym, jakie placówki biorą udział w programie, można uzyskać w swoim urzędzie dzielnicy, przychodni lub pod telefonem Biura Polityki Zdrowotnej – 22 443 07 00 lub na www.zdrowa.warszawa.pl.

Zakres świadczeń obejmuje m.in.:  • regularne badania lekarskie • pomiary wagi i ciśnienia u ciężarnej • pomiary i badania kontrolne krwi i moczu • USG ciąży w 12., 21., 30. I 40. tygodniu jej trwania • badania KTG • badania przeciwciał w kierunku toksoplazmozy • badania przeciwciała anty HIV • badanie antygenu HBS i odczynu VRDL • testy na obciążenie glukozą • badanie piersi • cytologię.

  Z programu „Zdrowie, Mama i ja” mogą skorzystać Mamy, które spełniają jeden z warunków: • są zameldowane na pobyt stały na terenie Warszawy • są zameldowane na pobyt czasowy na terenie Warszawy • przebywają w domu dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży lub w innej placówce opiekuńczej na terenie Warszawy albo takiej, z którą m.st. Warszawa podpisało właściwą umowę.

  Na Mokotowie program „Zdrowie, Mama i ja” realizują:

Szpital Ginekologiczno-Położniczy im.  Św. Rodziny przy ul. A. J. Madalińskiego 25 (tel. 22 450 22 10 www.szpitalmadalinskiego.pl),

Szpital Kliniczny im. prof. Witolda Orłowskiego CMKP przy ul. Czerniakowskiej 231 (tel. 22 584 12 02 www.szpital-orlowskiego.pl),

  Poradnie Ginekologiczno-Położnicze przy ul. Chełmskiej 13/17 (tel. 22 841 89 91), ul. J. Dąbrowskiego 75a (tel. 22 845 38 63), ul. Jadźwingów 9 (tel. 22 843 58 13), ul. S. Kostki-Potockiego 20 (tel. 22 736 80 10), ul. A. Malczewskiego 47a (tel. 22 848 06 19), ul. Przyczółkowej 33 (tel. 22 641 34 02) i ul. Soczi 1 (tel. 22 642 69 33 w 249),

Centralny Szpital Kliniczny MSWiA w Warszawie przy ul. Wołoskiej 137 (tel. 22 698 51 38 www.cskmswia.pl)

NZOZ REKOL-MED  przyul. J. S. Bacha 2 (tel. 22 843 68 13 www.rekolmed.home.pl).

Marcin Gugulski

Data: 2011-06-01 12:27:29
Autor: Leperchaun
Banda Tuska zabra?a dziecim pieni?dze

Uytkownik "Inc" <gfhf@lljl.pl> napisa w wiadomoci news:is4vvs$ocj$2dont-email.me...
Marcin Gugulski

Co to za jeden ten Gugulski? Cigle zmieniacie ksywki, nie nadam! ;)

BomBel

Data: 2011-06-01 17:17:47
Autor: cirrus
Banda Tuska zabra?a dziecim pieni?dze
[...]