Bandycka monarchia

Data: 2015-09-13 17:44:12
Autor: zdumiony
Bandycka monarchia
Tacy politycy jak JKM czy Braun mogą bezkarnie pluć na Demokrację i być za monarchią. A monarchia to bandycki system. Starożytni Rzymianie wygnali króla i rozpoczął się u nich złoty okres Rzeczpospolitej, gdzie Rzym z mikroskopijnego państewka rozrósł się do dużego państwa, gdzie wprowadzono cywilizowane prawa, inne niż w barbarzyńskich monarchiach. Dopiero monarchię wprowadził bandyta Juliusz Cezar, które to postać powinno się odbrązowić, wprowadzić system, gdzie u władzy są ludzie przypadkowi, gorsi nawet niż przypadkowi jak Neron, Kaligula i inni chorzy umysłowo. Wprowadził to na wieki, po upadku Rzymu, ten system odziedziczyła Europa. Dopiero się poprawiło gdy obalono monarchie. Ale ludziom jest za dobrze i zwolennicy monarchii chcą klęczeć przez jakimś palantem w koronie.

Data: 2015-09-13 10:06:10
Autor: szklanynocnik
Bandycka monarchia
u¿ytkownik zdumiony napisa³:
Staro¿ytni Rzymianie wygnali króla i rozpocz±³ siê u nich z³oty okres Rzeczpospolitej, gdzie Rzym z mikroskopijnego pañstewka rozrós³ siê do du¿ego pañstwa

Ciekawe co sobie my¶la³y te niewolnice dupczone na ¿yczenie,
galowie, spartakusy etc:)

Zreszt± amatorów darmochy nigdy nie brakowa³o:
https://www.youtube.com/watch?v=wiXeL7VkUtw&feature=youtu.be&t=53s

Zara? Czy 2 lata temu we w³oszech nie odkryto obozów w których si³± trzymano polaków? Czy nie by³o
piêknie:)

Data: 2015-09-13 19:12:48
Autor: the_foe
Bandycka monarchia
W dniu 2015-09-13 o 19:06, szklanynocnik@gmail.com pisze:
> [...]
>Rzym z mikroskopijnego pañstewka rozrós³ siê do du¿ego pañstwa

Ciekawe co sobie my¶la³y te niewolnice dupczone na ¿yczenie,

Galowie sami sobie winni, mieli kilka razy mozliwosc likwidacji Rzymu woleli cyklicznie pl±drowaæ, gwa³ciæ braæ okup i nie zarzynaæ kury. Az tu nagle kura sta³a siê or³em ;)

--
@foe_pl

Data: 2015-09-13 18:00:59
Autor: Chiron
Bandycka monarchia

Użytkownik "zdumiony" <zdumiony@jestem.pl> napisał w wiadomości news:mt45kd$1be$1node1.news.atman.pl...
Tacy politycy jak JKM czy Braun mogą bezkarnie pluć na Demokrację i być za monarchią. A monarchia to bandycki system. Starożytni Rzymianie wygnali króla
Wygnali ETRUSKIEGO króla. Na dodatek dyktatora- satrapę.

 i rozpoczÄ…Å‚ siÄ™ u nich zÅ‚oty okres Rzeczpospolitej, gdzie Rzym z mikroskopijnego paÅ„stewka rozrósÅ‚ siÄ™ do dużego paÅ„stwa, gdzie wprowadzono cywilizowane prawa, inne niż w barbarzyÅ„skich monarchiach.
I tÄ™ zÅ‚otÄ… republikÄ™ omal nie rozpirzyÅ‚ im Hannibal. Ta republika miaÅ‚a też wiele wad.  Tyle, że nie byÅ‚ to system demokratyczny- jak demokracja ateÅ„ska. ByÅ‚a to republika- a wiÄ™c rzÄ…dy prawa. Najgorszym i najbardziej bezlitosnym dyktatorem jest lud. Lud, który myÅ›li- że wszystko wolno mu przegÅ‚osować. Bo im wiÄ™ksza ilość- tym lepsza racja. I tak naprawdÄ™ w tej sytuacji- ktoÅ› tym wszystkim rzÄ…dzić musi. Tak jest zawsze- jak Å›wiat Å›wiatem.

[...]
Nie zmieniaj historii. On nie obalił republiki. Skoro jednak tak naprawdę władza już dawno wyszła poza parlament, a tylko ogłupiano naród ciągłymi obietnicami (ich spełnianie doprowadzało do pustki skarb Rzymu)- to postanowił, że oficjalnie (mając realną siłę)- przejmie władzę- pozostawiając jednak instytucje republikańskie- z którymi każdy cezar- do czasów Klaudiusza- liczył się. Mniej lub bardziej, ale jednak. Dopiero Klaudiusza wbrew Senatowi wyniesiono do godności cezara- pokazując, że władza armii jest ponad władzę Senatu.

Wprowadził to na wieki, po upadku Rzymu, ten system odziedziczyła Europa. Dopiero się poprawiło gdy obalono monarchie. Ale ludziom jest za dobrze i zwolennicy monarchii chcą klęczeć przez jakimś palantem w koronie.
No zaraz. Bezprecedensowo długo trwał ten system, oparty na realnej władzy cezarów- przy pewnej fasadowości instytucji republikańskich. Trwał, rozwijał się- i utworzył potężne imperium. Która demokracja tyle trwała? Ateńskie były tak skorumpowane, że dla utrzymania ciągłości państwa- tak realnie przekształcała się w dyktaturę. To, co zrobił np Perykles- to przecież dyktatura z fasadowością władzy ludu.
Jak nie wiadomo, kto rządzi- jak w demokracji- to rządzą mafie, loże, służby. Wolę, żeby rządził król. Czy w Twojej opinii- ludzie z kraju monarchii absolutnej- jak np Liechtenstein- uciekają czy na odwrót?

--

Chiron

Data: 2015-09-13 18:10:45
Autor: zdumiony
Bandycka monarchia
W dniu 13.09.2015 o 18:00, Chiron pisze:
Jak nie wiadomo, kto rządzi- jak w demokracji- to rządzą mafie, loże,
służby. Wolę, żeby rządził król. Czy w Twojej opinii- ludzie z kraju
monarchii absolutnej- jak np Liechtenstein- uciekają czy na odwrót?

Tylko w Republice Rzymskiej rządzili ludzie wybrani, a cezarami były takie potwory jak Kaligula czy Kommodus.

Data: 2015-09-13 18:31:39
Autor: Chiron
Bandycka monarchia

Użytkownik "zdumiony" <zdumiony@jestem.pl> napisał w wiadomości news:mt4765$359$1node1.news.atman.pl...
[...]

Kaligula na początku był ok- dopiero jak zachorował, to się zmienił. Dodaj do tego Karakallę. Każdy rządził w swym szaleństwie na tyle krótko, ze nie zdołał Rzymowi zaszkodzić. Zostali odsunięci od rządów.
Rzym przetrwał- jako państwo cezarów. I rządził całym światem. Nie republikański ,nie demokratyczny.

--

Chiron

Data: 2015-09-13 18:34:01
Autor: zdumiony
Bandycka monarchia
W dniu 13.09.2015 o 18:31, Chiron pisze:
[...]

Już jeden szaleniec u władzy to za dużo. A w Rzymie byli jeden po drugim, trwało to dłużej niż dynastia Lenin-Stalin.

Data: 2015-09-13 19:04:25
Autor: the_foe
Bandycka monarchia
W dniu 2015-09-13 o 18:31, Chiron pisze:

[...]

Dynastia Sewerów dokonała nieodwracalnych szkód, od tej pory władza w mniejszym lub wiekszym stopniu pochodziła od wojska.

--
@foe_pl

Data: 2015-09-13 19:00:57
Autor: the_foe
Bandycka monarchia
W dniu 2015-09-13 o 18:00, Chiron pisze:
Jak nie wiadomo, kto rządzi- jak w demokracji- to rządzą mafie, loże,
służby. Wolę, żeby rządził król. Czy w Twojej opinii- ludzie z kraju
monarchii absolutnej- jak np Liechtenstein- uciekają czy na odwrót?

monarchie sprawdzają się tylko w małych rejonach stad tendencja to długich rządów tej samej osoby w miasteczkach, gminach a krótkich w dużych państwach.
Jedno jest pewne, dynastia się nie sprawdza w ogole. zawsze nadejdą rządy debila który cofnie kraj o dziesięciolecia

--
@foe_pl

Data: 2015-09-14 01:11:36
Autor: andal
Bandycka monarchia
On Sun, 13 Sep 2015 19:00:57 +0200, the_foe wrote:

[...]

Jedno jest pewne, dynastia siÄ™ nie sprawdza w ogole. zawsze nadejdÄ…
rządy debila który cofnie kraj o dziesięciolecia

slyszales moze o Piastach lub Jagiellonach ?

Data: 2015-09-13 18:05:55
Autor: Marek Czaplicki
Bandycka monarchia
zdumiony pisze na pl.soc.polityka w niedziela, 13 września 2015 17:44:

[...]

Oj tam, oj tam. Wspomniani przez Ciebie to tylko tak sobie gadają. Nie dlatego że tak naprawdę chcą, ale aby uciułać w wyborach 5%. No i dlatego, że wolno. A jak wolno, to znaczy że można i trzeba wg nich. Jakby nie było wolno być za jakąś inną formą rządów, co jest możliwe w demokracji tylko, to by tak nie gadali. Wyobrażasz sobie, że ktoś by mógł swobodnie narzekać w monarchii, że jest źle i trzeba tego króla obalić? :-)

Data: 2015-09-13 18:55:56
Autor: the_foe
Bandycka monarchia
W dniu 2015-09-13 o 17:44, zdumiony pisze:
Dopiero monarchię wprowadził bandyta Juliusz Cezar,

jak już coś to nie JC a Oktawian August i nie monarchię, ale pryncypat, czyli coś pośredniego między republiką a monarchią absolutną.
Monarchię dopiero wprowadził, na przełomach III i IV w Dioklecjan. I ten system zwany dominatem stał się podstawą średniowiecznej europejskiej monarchii.

--
@foe_pl

Data: 2015-09-13 18:58:07
Autor: zdumiony
Bandycka monarchia
W dniu 13.09.2015 o 18:55, the_foe pisze:
[...]

Czyli szło w dół, kolejni władcy domagali się coraz większej władzy aż nawet boskiej czci.

Data: 2015-09-13 19:09:42
Autor: the_foe
Bandycka monarchia
W dniu 2015-09-13 o 18:58, zdumiony pisze:
[...]

to był błąd, który rzutował na historię Europy az do 18. wieku. Dziwne, ze po doswiadczeniach dynastii Antoninów poszło to w odwrotną stronę. Doszło do tego, ze zmiana władzy budziła taki lęk wsród poddanych, ze woleli już władcę debila byle tylko był "prawowity".

--
@foe_pl

Data: 2015-09-13 20:20:28
Autor: Chiron
Bandycka monarchia

Użytkownik "the_foe" <the_foewytnijto@wp.pl> napisał w wiadomości news:mt4akm$bf3$1node2.news.atman.pl...
[...]

Błąd?! Dlaczego? Zauważ- republika w Rzymie tak naprawdę nie działała. Co się zadziało? Ano- kilku wodzów siadało sobie i dogadywali się, tworząc prawdziwą władzę. Czymże był triumwirat? A wcześniej były i inne zmowy. Republice chwała za rządy prawa. No ale cesarze też starali się rządzić zgodnie z prawem. W czasach współczesnych nie istnieje taki twór, jak państwo demokratyczne- choć tu bym się zastanawiałnad Szwajcarią. Tam, gdzie demokracja- to jest to tylko fasada rządów. Rządzą loże, mafie, służby. Dobrze dla danego państwa- jak rządzą służby tego państwa. To nas różni od takich Węgier- że tam za Orbanem stoją węgierskie służby. Wiedzą, że jak padną Węgry- to oni razem z nimi. U nas rządzą służby ruskie, pruskie, żydowskie, francuskie i Bóg wie- jakie tam jeszcze. Dlatego mamy to, co mamy. Mustafa Kemal na ten przykład był realistą. Chciał do Europy. No a Europa wtedy (jak i dziś) miała jakiś sentyment do demokracji. No to wprowadził w Turcji demokrację. Wiedział jednak, że to tylko pozór, fasada. No to żeby władzy nie przechwyciły loże (sam był masonem- wiedział, że to się dla państwa może źle skończyć)- postanowił, że demokracji pilnowac będzie wojsko. No i to państwo- w taki sposób zaprojektowane- przetrwało do dziś. Ba! Jest w bardzo dużym stopniu niezależne, rozwija się gospodarczo. Liczą się z nimi USA- to ich główny sojusznik w tym rejonie. No i zachowują się, jakby byli amerykanom równi. A w praktyce było widać niedawno, jak to działa: jak został wybrany ktoś nie po myśli wojska- to wojsko wyraził ozaniepokojenie- co przełożyło się natychmiast na nowe wybory. A jak wybrali kogo trzeba- to wojsko wyraziło zadowolenie.

Pisałes o władcach- debilach, którzy się przecież zdarzali. Nie był najmądrzejszy król Karol Stuart. No ale po rządach Cromwella ludzie urządzali huczne zabawy na wieść, że zbliża się prawowity monarcha. Zastanawiałeś się, dlaczego?

--

Chiron

Data: 2015-09-13 20:25:28
Autor: zdumiony
Bandycka monarchia
W dniu 13.09.2015 o 20:20, Chiron pisze:
[...]
dziÅ›.

Mustafa Kemal Atatürk to wielki człowiek, uczynił z Turcji potęgę. Niestety teraz mamy do czynienia ze zdradą idei Założyciela. Popiera się islamistów, bombarduje Kurdów. Mam więcej zaufania do Iranu niż do współczesnej Turcji.

Data: 2015-09-13 23:43:47
Autor: the_foe
Bandycka monarchia
W dniu 2015-09-13 o 20:20, Chiron pisze:

Błąd?! Dlaczego? Zauważ- republika w Rzymie tak naprawdę nie działała.

MówiÅ‚em o doswiadczeniach Antoninów, a to gÅ‚Ä™bokie cesarstwo, kiedy starano nie budować dynastii dziedzicznej. Zamiast tego byÅ‚ pragmatyczne stopniowe scedowanie wÅ‚adzy jeszcze za życia cesarza. Wtedy "primus inter pares" miaÅ‚o realny wydzwiÄ™k. Moze gdyby nie przedwczesnma smierc Lucjusza Werusa historia poszÅ‚aby w innÄ… stronÄ™, a tak to nastaÅ‚ Kommodus  i Sewerowie.

--
@foe_pl

Data: 2015-09-14 07:35:58
Autor: Chiron
Bandycka monarchia

Użytkownik "the_foe" <the_foewytnijto@wp.pl> napisał w wiadomości news:mt4qmj$oc2$1node1.news.atman.pl...
[...]

OK- znam to. Jednakże- zapraszam Cię do wzięcia pod uwagę, że Rzym sobie eksperymentował, i nie wiemy, co by było, gdyby było. Wiemy, że praktycznie na całym świecie wykształciła się monarchia- jako proces naturalny. W sposób naturalny też dziedziczono z ojca na syna. Tam, gdzie władca musiał być wybieralny- stanowiło to o...słabości państwa (jak w I Rzeczypospolitej). No bo wybieralny musiał się naumizgiwać do wybierających- był więc od nich zależny. Kolejna rzecz- władca- syn władcy- od urodzenia jest w tę rolę wdrażany. On wie, że będzie królem, wszyscy inni też. Po śmierci ojca w państwie takim nie ma żadnego problemu: "umarł król! Niech żyje król!". Jeśli jest zbyt młody- prawo przewiduje i to. Jeśli będzie jasno powiedziane, że musi być prawowity władca i nigdy żaden inny uznany nie będzie- niejeden opiekun czy też inny ambicjoner po władzę nie sięgnie. Jeśli król nie będzie zbytnio rozgarnięty- no cóż, zdarza się. Można go przeczekać, otruć, namówic do abdykacji na rzecz mądrego młodszego brata, etc. Zaznaczam: w dobrze zorganizowanym państwie król- idiota nie jest w stanie wyrządzić poważnych szkód. Owszem, ten system ma i wady- choćby brak męskiego potomka (czyli prawowitego władcy). Jednak- w porównaniu z tym, co się dzieje w demokracji- ten system ma sens. Jest najlepszy dla rządzonych. Przecież państwo to własność króla, potem jego dzieci. Będzie o nie dbał- jak i o swoich poddanych. Obrazem tego jest taki chłop z dziada prapradziada- który najpierw będzie budował pomieszczenia gospodarcze, a na końcu swój dom. Najpierw da jeść zwierzętom, a na końcu- sam zje. To taki przykład, który mi się skojarzył. Bo demokracja mi się kojarzy z fornalem, który co ma- to przeje, przepije, a jak go zrobią szefem PGRu- to sam ukradnie, innym też trochę pozwoli. Każdemu według stanowiska. A lud wybierze takiego, no wiesz- na swoje podobieństwo:-)

--

Chiron

Data: 2015-09-14 08:37:24
Autor: zdumiony
Bandycka monarchia
W dniu 14.09.2015 o 07:35, Chiron pisze:
[...]

Propaganda, widać że ludziom jest za dobrze, gdy chcą oddać władzę nad sobą jakiemuś palantowi w koronie. Jestem Obywatelem i to brzmi dumnie a nie chcę być poddanym jakiegoś przypadkowego człowieka.

Data: 2015-09-15 18:53:50
Autor: Chiron
Bandycka monarchia

Użytkownik "zdumiony" <zdumiony@jestem.pl> napisał w wiadomości news:mt5pv5$ne4$1node1.news.atman.pl...
[...]

Obywatel to ktoś, kto się systematycznie musi bez czegoś obywać.
Zdumiony- jeśli zbierze się całe społeczeńśtwo- i każdy wrzuci kartkę do urny- to jak uważasz, KOGO wybiorą?

--

Chiron

Data: 2015-09-15 19:06:28
Autor: zdumiony
Bandycka monarchia
W dniu 15.09.2015 o 18:53, Chiron pisze:
Obywatel to ktoś, kto się systematycznie musi bez czegoś obywać.

"Obywatel" źle się Polakom kojarzy, bo władza za PRL-u tak się zwracała do obywateli. Ale w rzeczywistości to brzmi dumnie. Obywatel Rzymu to był ktoś! A poddany musi się poddawać przeważającej sile.

Zdumiony- jeśli zbierze się całe społeczeńśtwo- i każdy wrzuci kartkę do
urny- to jak uważasz, KOGO wybiorą?
Chodzi o wybory prezydenckie?

Data: 2015-09-14 08:46:34
Autor: zdumiony
Bandycka monarchia

https://www.youtube.com/watch?v=v699phBmr_c

Data: 2015-09-14 09:01:22
Autor: zdumiony
Bandycka monarchia
W dniu 14.09.2015 o 07:35, Chiron pisze:
potomka (czyli prawowitego władcy). Jednak- w porównaniu z tym, co się
dzieje w demokracji- ten system ma sens.

WÅ‚adza to najsilniejszy afrodyzjak, dla pani WÅ‚adzi ludzie gotowi sÄ… na wszystko.

Jest najlepszy dla rzÄ…dzonych.
Chyba dla rzÄ…dzÄ…cych.

Przecież państwo to własność króla, potem jego dzieci. Będzie o nie
dbał- jak i o swoich poddanych.

Nie jestem niczyją własnością.

Data: 2015-09-14 09:14:27
Autor: A. Filip
Bandycka monarchia
zdumiony <zdumiony@jestem.pl> pisze:
[...]

To chyba JKM powiedział (jak _słabo_ pamiętam) że średnio dobry król jest
sporo lepszy od w miarę dobrej demokracji *ale* zły dziedziczny król twardo
trzymający się stołka jest o wiele gorszy od wielu z gorszych demokracji.
To nie są moje poglądy ale pokazują "problem" nawet dla zajadłych monarchistów
o ile nie są zaślepionymi idiotami.

UK jest monarchią a ile "kłującej w oczy" władzy ma tam Królowa?

--
A. Filip
Kto w naszych czasach jeszcze mówi o eksterminacji Ormian?

Data: 2015-09-15 18:55:16
Autor: Chiron
Bandycka monarchia

Użytkownik "zdumiony" <zdumiony@jestem.pl> napisał w wiadomości news:mt5rco$ovb$1node1.news.atman.pl...
[...]

Jesteś. Najgorszego ze wszystkich tyranów. Takiego, który nie zna litości. Jest głupi, łatwo nim manipulować. Nazywa się lud.

--

Chiron

Data: 2015-09-15 19:07:29
Autor: zdumiony
Bandycka monarchia
W dniu 15.09.2015 o 18:55, Chiron pisze:
Jesteś. Najgorszego ze wszystkich tyranów. Takiego, który nie zna
litości. Jest głupi, łatwo nim manipulować. Nazywa się lud.

Na szczęście idiotów jest mniejszość w ludzie, i psychopaci stanowią mniejszość. A tyranem może być idiota i psychopata.

Data: 2015-09-14 09:09:27
Autor: zdumiony
Bandycka monarchia
[...]

Tak wygląda przyszły król Polski:
http://static1.stopklatka.pl/library/79/36/g-7_1.jpg/1.0/g-7_1.jpg
Król przyjedzie w dresie, złotym łańcuchu wypasioną bryką. Wraz ze swoimi ziomalami przejmą władzę siłą.

Data: 2015-09-15 18:59:56
Autor: Chiron
Bandycka monarchia

Użytkownik "zdumiony" <zdumiony@jestem.pl> napisał w wiadomości news:mt5rr7$ovb$2node1.news.atman.pl...
[...]

Może. Jednak jego syn ma szansę być Wielkim władcą

--

Chiron

Data: 2015-09-15 19:08:20
Autor: zdumiony
Bandycka monarchia
W dniu 15.09.2015 o 18:59, Chiron pisze:
Może. Jednak jego syn ma szansę być Wielkim władcą

A niby dlaczego jego synalek ma być ważniejszy ode mnie?

Data: 2015-09-15 19:10:19
Autor: zdumiony
Bandycka monarchia
W dniu 15.09.2015 o 19:08, zdumiony pisze:
W dniu 15.09.2015 o 18:59, Chiron pisze:
Może. Jednak jego syn ma szansę być Wielkim władcą

A niby dlaczego jego synalek ma być ważniejszy ode mnie?

Sprawdza siÄ™ jedynie monarchia brytyjska, ale to nie jest prawdziwa monarchia, nie rzÄ…dzi, ale rzÄ…dzi premier i parlament.

Data: 2015-09-14 09:21:56
Autor: boukun
Bandycka monarchia
"zdumiony" <zdumiony@jestem.pl> schrieb im Newsbeitrag news:
Tacy politycy jak JKM czy Braun mogą bezkarnie pluć na Demokrację i być za monarchią.

Demokracji w Polsce nie ma, tylko jest bandytyzm polityczny i zamordyzm!

boukun

Data: 2015-09-14 09:29:12
Autor: A. Filip
Bandycka monarchia
"boukun" <boukun@neostrada.pl> pisze:
[...]

*Rzeczywistej* demokracji nie ma, sporo więcej demokracji (lepsze maskowanie
braków demokracji) niż za PRL jest.

Polacy sobie mogą głosować o duperelach czy _chcą_ 500 PLN na dziecko czy nie
ale _wyborcy_ głosować o wysyłanie misji wojskowych do Iraku i Afganistanu albo
przyjmowaniu uchodźców odesłanych z Niemiec prawa mieć nie mogą bo jeszcze
wyjdzie "niewłaściwy" wynik demokracji jak w Egipcie przez "korektą" Sisiego.

Data: 2015-09-14 10:09:53
Autor: boukun
Bandycka monarchia
"A. Filip" <anfi@buntownik.pl> schrieb im Newsbeitrag news:anfi+aqicnom62f-f9e1@wp.eu...
[...]

Chuja prawda, nie pierdol farmazonow.
Jest zamordyzm, w PRLu bylo lepsze prawo czlowieka...

boukun

Data: 2015-09-14 10:27:42
Autor: A. Filip
Bandycka monarchia
[...]

A dlaczego mieszasz demokracje ze wszystkimi prawami człowieka?
Prawo do pracy RP3 *ma* w dupie IMHO.

Data: 2015-09-14 10:54:18
Autor: boukun
Bandycka monarchia
[...]

W Polsce jest kurestwo i bandytyzm, zamordyzm i dyktak i chuj, nie demokracja, Takiego zamordyzmu i dyktatu w PRLu nie bylo. W PRLu, wystrczylo, ze podniesiono cene bulki o 50 groszy, to narod wyszedl na ulice i sie o swoje prawa potrafil upomniec...

boukun

Data: 2015-09-14 13:21:23
Autor: andal
Bandycka monarchia
On Mon, 14 Sep 2015 10:54:18 +0200, boukun wrote:

[...]

ale prl zzydzial narod

i teraz narod siedzi cicho

Data: 2015-09-14 23:27:39
Autor: boukun
Bandycka monarchia
[...]

Okragly stol zazydzil scene polityczna, i teraz narod siedzi cicho...

boukun

Data: 2015-09-14 21:28:32
Autor: andal
Bandycka monarchia
On Mon, 14 Sep 2015 23:27:39 +0200, boukun wrote:

[...]

caly narod siedzial przy tym stole ?

Data: 2015-09-15 23:20:22
Autor: boukun
Bandycka monarchia
[...]