Bandzior vs. tdm

Data: 2012-09-04 06:55:25
Autor: Mikolaj Jopczynski
Bandzior vs. tdm
Witajcie,

Nie mam zbyt duzego doswiadczenia w motocyklach, raptem siedzialem/jezdzilem trzeba - o ile aprile 650 mozna nazwac motocyklem ;)

Ale do rzeczy - jezdzilem juz pre razy bandziorem, ktory z zalozenia, ma bardziej "zacieta" charakterystyke niz tdmka i ...... dupy nie urywa. Powiem wiecej, tdmka urywala ja znacznie bardziej niz bandzior.

Rozumiem, ze tdma ma wieksza pojemnosc, ale tam sa tylko 2 cylindry, a tutaj 4.

Czy tak rzeczywiscie jest, czy trafil mi sie zmulony bandyta?

M.

P.S.
Nie, nie kupielm - pozyczony:)

Data: 2012-09-03 23:01:31
Autor: ursyn
Bandzior vs. tdm
W dniu wtorek, 4 wrze¶nia 2012 06:55:29 UTC+2 u¿ytkownik Miko³aj Jopczyñski napisa³:
[...]

Moment obrotowy? A osoba po¿yczaj±ca wie jak traktujesz motocykle? :P

Pozdrawiam
ursyn

Data: 2012-09-04 08:15:52
Autor: kakmar
Bandzior vs. tdm
Dnia 04.09.2012 Mikolaj Jopczynski <mikolaj.jopczynski@gmail.com> napisał/a:
[...]

Ale co to niby znaczy? Jest 2x mocniejszy i 2x lżejszy? Niewydajemisię.

...... dupy nie urywa. Powiem wiecej, tdmka urywala ja znacznie bardziej niz bandzior.

Rozumiem, ze tdma ma wieksza pojemnosc, ale tam sa tylko 2 cylindry, a tutaj 4.

Więcej gazu, to że ma 2x więcej cylindrów, znaczy _zwykle_, że wymaga więcej obrotów.

Czy tak rzeczywiscie jest, czy trafil mi sie zmulony bandyta?

Były/są słabsze wersje sprowadzane z krajów, gdzie są jakieś regulacje
co do mocy motocykli. Ale jest bardziej prawdopodobne że z przyzwyczajenia do wolniej kręcącego się silnika, nie dokręciłeś R4 do znamionowej mocy.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2012-09-04 09:24:03
Autor: ditron
Bandzior vs. tdm
[...]

Zbaczaj±c z tematu... co jest nie tak z t± Aprili± ¿e nie zas³uguje na miano prawdziwego motocykla ?

Data: 2012-09-04 09:39:32
Autor: Magic
Bandzior vs. tdm
W dniu 2012-09-04 06:55, Mikolaj Jopczynski pisze:

Ale do rzeczy - jezdzilem juz pre razy bandziorem, ktory z zalozenia, ma
bardziej "zacieta" charakterystyke niz tdmka i ...... dupy nie urywa.
Powiem wiecej, tdmka urywala ja znacznie bardziej niz bandzior.

Bandyta 600 ? No to masz odpowiedź - mniejsza pojemność i krótszy skok tłoków, więc mniejszy moment w dolnym zakresie obrotów -> trzeba ostrzej i wyżej kręcić.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800/k11rs.

Data: 2012-09-04 16:14:19
Autor: Ivam
Bandzior vs. tdm
Użytkownik "Magic"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:k24b7l$i9t$1@news.icm.edu.pl...
Bandyta 600 ? No to masz odpowiedź - mniejsza pojemność i krótszy skok tłoków, więc mniejszy moment w dolnym zakresie obrotów -> trzeba ostrzej i wyżej kręcić.

Poza tym badzmy realistami - maly bandzior i tak dupy nie urywa. Moim zdaniem (mialem okazje przewiezc sie na kilku bandziorach, wiec ktorys musial byc sprawny:P) przy niskich obrotach kompletnie nic sie nie dzieje, a przy wyzszych nic sie nie dzieje.

Duzy bandzior to inna historia.

TDM'ka za to ma dol i srodek ma konkretny.

--
pzdr:
Ivam

scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo

Data: 2012-09-04 11:19:02
Autor: Jacot
Bandzior vs. tdm
Mikolaj Jopczynski <mikolaj.jopczynski@gmail.com> wrote:

...bandziorem, ktory z zalozenia, ma bardziej "zacieta" charakterystyke niz tdmka i ...... dupy nie urywa. Powiem wiecej, tdmka urywala ja znacznie bardziej niz bandzior.

Zalezy o jakiej charakterystyce myslisz.
Najogolniej, to co subiektywnie czujesz pod tylkiem, to jest moment
obrotowy i jego 'rozpolozenie' wzgledem obrotow. Tzw mocy nie
poczujesz, bo to jest taki przelicznik wirtualny...

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2012-09-04 17:19:36
Autor: Hinek
Bandzior vs. tdm
Uzytkownik "Jacot" <jacot@bez_riders.pl> napisal

Najogolniej, to co subiektywnie czujesz pod tylkiem, to jest moment
obrotowy i jego 'rozpolozenie' wzgledem obrotow. Tzw mocy nie
poczujesz, bo to jest taki przelicznik wirtualny...

O! I tak zblizamy sie do pytania co jest wazniejsze: moc czy moment
obrotowy. Mam cicha nadzieje, ze watek sie rozwinie w tym kierunku :)
Moze doc.dr. Tom01 sie odezwie...?

--
Hinek

Data: 2012-09-04 20:42:29
Autor: Ivam
Bandzior vs. tdm
Użytkownik "Hinek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:50461bf8$1@news.home.net.pl...
O! I tak zblizamy sie do pytania co jest wazniejsze: moc czy moment
obrotowy.

Moment. Pod warunkiem, ze przebieg krzywej momentu jest rowny (tzn. liniowy) w calym zakresie obrotow, ktore nie moga byc zbyt niskie. Moment nie moze byc rozwijany zbyt wczesnie i nie moze sie konczyc zbyt pozno, i nie moze sie zaczynac zbyt pozno.

Czyli wazna jest moc ;)

Data: 2012-09-04 18:49:29
Autor: masti
Bandzior vs. tdm
Dnia pięknego Tue, 04 Sep 2012 20:42:29 +0200 osobnik zwany Ivam napisał:

Czyli wazna jest moc ;)

ale tylko jej Ciemna Strona ;)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-09-05 13:06:05
Autor: kakmar
Bandzior vs. tdm
Dnia 04.09.2012 masti <gone@to.hell> napisał/a:
Dnia pięknego Tue, 04 Sep 2012 20:42:29 +0200 osobnik zwany Ivam napisał:

Czyli wazna jest moc ;)

ale tylko jej Ciemna Strona ;)

Amen, a w razie braku mometów, zwykle można podejść do tematu z większą zębatką. --
kakmaratgmaildotcom

Data: 2012-09-04 22:23:44
Autor: Magic
Bandzior vs. tdm
W dniu 2012-09-04 20:42, Ivam pisze:
[...]

Powiedz to silnikowi elektrycznemu.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800/k11rs.

Data: 2012-09-04 22:48:33
Autor: Ivam
Bandzior vs. tdm
Użytkownik "Magic"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:k25o0e$gjd$1@news.icm.edu.pl...
Powiedz to silnikowi elektrycznemu.

No tak :)

Mialem okazje sie karnac puszka elektryczna (VW jetta zbudowana przez studentow UZ). Naprawde fajnie ciagnie.

Ale tam znika wiele problemow powstajacych przy silniku spalinowym (chociazby skrzynia biegow i sprzeglo).

Data: 2012-09-08 18:09:02
Autor: The_EaGle
Bandzior vs. tdm
W dniu 2012-09-04 22:48, Ivam pisze:> Użytkownik "Magic"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup

> [...]
> studentow UZ). Naprawde fajnie ciagnie.
>
> Ale tam znika wiele problemow powstajacych przy silniku spalinowym

Nooo i powstają nowe jak np straty falownika i beznadziejne straty na akumulatorze podczas jego ładowania i rozładowywania i tym samym mamy sprawność gorszą niż samochód benzynowy :) Naprawdę wynalazek godny XIX wieku ;>

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2012-09-08 21:34:19
Autor: Ivam
Bandzior vs. tdm
Użytkownik "The_EaGle"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:k2fqr4$k9l$3@mx1.internetia.pl...
Nooo i powstają nowe jak np straty falownika i beznadziejne straty na akumulatorze podczas jego ładowania i rozładowywania i tym samym mamy sprawność gorszą niż samochód benzynowy :)

I pamietaj, ze trzeba prad produkowac - najlepiej z elektrowni wodnych, slonecznych i wiatrowych, bo wegiel i atom to zlo.

Data: 2012-09-19 22:56:08
Autor: The_EaGle
Bandzior vs. tdm
W dniu 2012-09-08 21:34, Ivam pisze:> Użytkownik "The_EaGle"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup

> I pamietaj, ze trzeba prad produkowac - najlepiej z elektrowni wodnych,
> slonecznych i wiatrowych, bo wegiel i atom to zlo.

No baaa, nawet tak "ekologiczny" pojazd jak tramwaj jest mniej zielony od smrodzącego ikarusa właśnie przez straty od elektrowni na przesyle do większej masy tramwaju w porównaniu do autobusu. Kiedyś to liczyłem i wyszło chyba z 30% więcej CO2 emituje tramwaj niż stary zapyziały ikarus... Generalnie tramwaj ma taką samą sprawność (liczoną od spalonego węgla w Polsce do mocy na kołach) jak parowóz z początku XX wieku.

* nie wziąłem pod uwagę ilości emisji CO2 przy wydobywaniu i przesyle oraz rafinacji ropy. Pewnie by wyszło lepiej o parę procent...
Rafał

Data: 2012-09-20 09:02:58
Autor: AZ
Bandzior vs. tdm
On 2012-09-19, The_EaGle <the@pl.pl> wrote:

> [...]

No baaa, nawet tak "ekologiczny" pojazd jak tramwaj jest mniej zielony od smrodzącego ikarusa właśnie przez straty od elektrowni na przesyle do większej masy tramwaju w porównaniu do autobusu. Kiedyś to liczyłem i wyszło chyba z 30% więcej CO2 emituje tramwaj niż stary zapyziały ikarus... Generalnie tramwaj ma taką samą sprawność (liczoną od spalonego węgla w Polsce do mocy na kołach) jak parowóz z początku XX wieku.

Owszem, tylko roznica jest w tym, ze to CO2 nie jest produkowane w centrum
miasta.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-09-06 00:25:11
Autor: Jacot
Bandzior vs. tdm
"Hinek" <hinek.nic@tlen.pl> wrote:

O! I tak zblizamy sie do pytania co jest wazniejsze: moc czy moment
obrotowy. Mam cicha nadzieje, ze watek sie rozwinie w tym kierunku :)

Nnno, nie wiem;) Zagadnienie tak postawione dalekie jest od "mechaniki
stosowanej" czy w ogole nauk scislych:)
Wiec to raczej na onecie cy jako...
--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2012-09-08 18:05:46
Autor: The_EaGle
Bandzior vs. tdm
W dniu 2012-09-04 11:19, Jacot pisze:> Mikolaj Jopczynski <mikolaj.jopczynski@gmail.com> wrote:

> Zalezy o jakiej charakterystyce myslisz.
> Najogolniej, to co subiektywnie czujesz pod tylkiem, to jest moment
> obrotowy i jego 'rozpolozenie' wzgledem obrotow.

Czyli jest to MOC. Obr/min x Nm= POWER.

> Tzw mocy nie poczujesz, bo to jest taki przelicznik wirtualny...

Przepraszam ale...Co ty bredzisz ;))) Kiedyś był kult mocy, teraz jest kult Nm. Ciekawe co te pismaki tym ludziom jeszcze nakłamią ;))

Tymczasem Nm nie mówiÄ… NIC jeżeli nie uwzglÄ™dnisz przy jakich obrotach one sÄ… dostÄ™pne podobnie też Moc max nic nie mówi. Jedynym wÅ‚aÅ›ciwym sposobem porównywania osiÄ…gów silnika jest jego charakterystyka  MOCy przy zadanych obrotach.

Jednym słowem zamiast pierniczyć o wyższości Nm nad kW lepiej popatrzeć na szybkość narastania charakterystyki mocy.

  Wtedy można naprawdÄ™ porównać czemu np Vka przy niskich obrotach jest bardziej żwawa niż 4cyl... który z kolei lepiej siÄ™ spisuje przy obr max.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2012-09-08 21:36:37
Autor: Ivam
Bandzior vs. tdm
Użytkownik "The_EaGle"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:k2fqkv$k9l$2@mx1.internetia.pl...
Czyli jest to MOC. Obr/min x Nm= POWER.

Jeszcze gdzies tam po drodze jest 9550 ;)

Tzw mocy nie poczujesz, bo to jest taki przelicznik wirtualny...

Jednym słowem zamiast pierniczyć o wyższości Nm nad kW lepiej popatrzeć na szybkość narastania charakterystyki mocy.

Na moment tez nalezy. IMHO oczywiscie.

Data: 2012-09-05 04:15:06
Autor: grzech
Bandzior vs. tdm
o ile aprile 650 mozna nazwac motocyklem ;)

Co masz przeciwko apce?;) Zanim zmieni³em na tedeemê mia³em pegaso i
to ca³kiem fajne moto.
Du¿o zale¿y od tego - do czego potrzebujesz moto, bo ¿e do urywania
dupy to ju¿ wiem:)
Do tego jednak rozejrzyj siê raczej za hajk± albo innym,
conajmniejlitrem.
Dla zje¿d¿aj±cych z czarnego, apka jest zdecydowanie lepszym
rozwi±zaniem ni¿ tedzia.
Gdzie pegazin± wjecha³em bez problemów tam tedzi± ju¿ nie, albo
przynajmniej nie z tak± fantazj±:)

_____
grzech
tdm

Data: 2012-09-05 13:23:44
Autor: Mikolaj Jopczynski
Bandzior vs. tdm
W dniu 2012-09-05 13:15, grzech pisze:
[...]

Urywania dupy i liftingu na twarzy ;)

[...]

Wiesz, mam 2 m, waze ze 113 kg wiec jest co ciagnac, a aprila malenka, slabiutka i se robi pyr pyr pyr ;)

Po prostu to nie motocykl dla mnie ;)

M.

Data: 2012-09-05 05:38:56
Autor: grzech
Bandzior vs. tdm
Wiesz, mam 2 m, waze ze 113 kg wiec jest co ciagnac, a aprila malenka,
slabiutka i se robi pyr pyr pyr ;)

to venture sobie spraw - nie zginie pod Tob±:)

_____
grzech
tdm

Data: 2012-09-05 13:37:44
Autor: Piotr Klimek
Bandzior vs. tdm
Dnia (Wed, 05 Sep 2012 13:23:44 +0200) ktos podajacy sie za Mikolaj Jopczynski
wyklawiaturowal co nastepuje:

Wiesz, mam 2 m, waze ze 113 kg wiec jest co ciagnac, a aprila malenka, slabiutka i se robi pyr pyr pyr ;)

Jakies litrowe V2 powinno spe³niæ Twoje wymagania co do urywania dupy :)

Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2012-09-05 16:58:55
Autor: Ivam
Bandzior vs. tdm
U¿ytkownik "Piotr Klimek"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:slrn.pl.k4eld9.rdi.usenet@piko.homelinux.net...
Jakies litrowe V2 powinno spe³niæ Twoje
wymagania co do urywania dupy :)

Najlepiej TL'ka.

Z pierwszych lat produkcji ;)

--
pzdr:
Ivam

scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upo¶ledzonych Umys³owo

Data: 2012-09-06 08:58:24
Autor: Qlfon
Bandzior vs. tdm
W dniu 2012-09-05 16:58, Ivam pisze:
U¿ytkownik "Piotr Klimek"  napisa³ w wiadomo¶ci grup
Jakies litrowe V2 powinno spe³niæ Twoje
wymagania co do urywania dupy :)

Najlepiej TL'ka.

Z pierwszych lat produkcji ;)

To chyba do urywania mózgu:)

--
Qlfon, Lublin
Triumph Sprint ST 1050

Data: 2012-09-06 07:17:37
Autor: Piotr Klimek
Bandzior vs. tdm
Dnia (Thu, 06 Sep 2012 08:58:24 +0200) ktos podajacy sie za Qlfon
[...]

Chêtnie bym sie kiedy¶ przejecha³ TLS i zweryfikowa³ opinie o nim. Po
trzech sezonach na SV1000S chyba nie powinien mnie zamordowaæ na pierwszym
winklu :)

Data: 2012-09-06 11:51:16
Autor: Ivam
Bandzior vs. tdm
On Thu, 6 Sep 2012 07:17:37 +0000 (UTC), Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:
Chętnie bym sie kiedyś przejechał TLS i zweryfikował opinie o nim.
Po

Nie ma szans-wszystkie siÄ™ rozbily;)

--
pzdr:
Ivam

Data: 2012-09-06 12:35:02
Autor: Monster
Bandzior vs. tdm
W dniu 2012-09-06 11:51, Ivam pisze:
[...]

Trzy roki temu jeszcze ktoś z precla po Wawie latał,to może jeszcze żyje sprzęt.

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2012-09-05 20:14:07
Autor: Mikolaj Jopczynski
Bandzior vs. tdm
W dniu 2012-09-05 15:37, Piotr Klimek pisze:
[...]

No dobra, a cos konkretniej? (mondel?:))

Jak pisalem wczesniej, moja pierwsza teedeemka byla super (poza tym, ze sciorana strasznie i z krzywa rama) od samego dolu do gory ciagnela rownusienko. Ale tam byly dwa gary.

Wiec zakladam, ze 900 na wtrysku powinna dac rade.

M.

Data: 2012-09-05 21:57:09
Autor: Monster
Bandzior vs. tdm
W dniu 2012-09-05 20:14, Mikolaj Jopczynski pisze:
[...]

Dozbieraj trochê to oddam Ci swoj± Beemkê,choæ w takie rêce trochê szkoda:-P
Gabarytowo da radê,³adnie ci±gnie,no i mniej nerwowa od V.Mechanicznie nie dasz rady zamêczyæ,choæ zdolny jeste¶.

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2012-09-05 22:13:41
Autor: Kuczu
Bandzior vs. tdm
W dniu 2012-09-05 21:57, Monster pisze:

Dozbieraj trochę to oddam Ci swoją Beemkę,choć w takie ręce trochę
szkoda:-P
Gabarytowo da radÄ™,Å‚adnie ciÄ…gnie,no i mniej nerwowa od V.Mechanicznie
nie dasz rady zamęczyć,choć zdolny jesteś.

Eee tam. Wyjebie sie to i cylinder urwie.
--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-09-05 22:32:10
Autor: Monster
Bandzior vs. tdm
W dniu 2012-09-05 22:13, Kuczu pisze:
[...]

No tak,mi się nie udało,chociaż próbowałem,ale chociaż przy szlifie plastików nie popsuje,a pokrywa głowicy droga nie jest:-)

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2012-09-06 06:51:35
Autor: Mikolaj Jopczynski
Bandzior vs. tdm
W dniu 2012-09-05 22:32, Monster pisze:
[...]

Halo halo Panowie ;) Juz nie dramatyzujcie!

Wywalilem sie raz, na wlasne zyczenie, na parkingu.
A w miedzyczasie zrobilem tyle km, ile wiekszosc z Was robi w calym sezonie.

Co to za becia? Te "starsze" (bo zakladam, ze taka masz) srednio mi sie podobaja optycznie....

M.

Data: 2012-09-06 09:28:02
Autor: Monster
Bandzior vs. tdm
W dniu 2012-09-06 06:51, Mikolaj Jopczynski pisze:
[...]

  http://imageshack.us/photo/my-images/89/img2358vq.jpg/

Ta co w stopce,starsza to pojęcie względne- 99r,co do urody względem TDM to co tu dyskutować:-P

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2012-09-06 10:48:07
Autor: Mikolaj Jopczynski
Bandzior vs. tdm
W dniu 2012-09-06 09:28, Monster pisze:
[...]

No wlasnie, brzydal :D:D:D:)

A co do dozbierania - musialbym mocno dozbierac to raz, a dwa, po ukladzie kierownicy widze, ze to podjezdza bardziej pod scigacza niz turystyko/szowca jakim jest teedema. Ja lubie prosto siedziec, a nie jak szczur na miotle ;) - chyba, ze sie myle?

M.

Data: 2012-09-06 12:39:30
Autor: Monster
Bandzior vs. tdm
W dniu 2012-09-06 10:48, Mikolaj Jopczynski pisze:

No wlasnie, brzydal :D:D:D:)

Nie mów że Ci się nowe podobają,te kanciaste?

[...]

Licząc po kolei padliny to raczej szybko,pozycja jest akurat,lekko pochylona,występuje jeszcze jedna wersja clipów-wystające nad półkę,tam już całkiem jak turysta.

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2012-09-06 11:54:37
Autor: Ivam
Bandzior vs. tdm
On Thu, 06 Sep 2012 06:51:35 +0200, Mikolaj Jopczynski <mikolaj.jopczynski@gmail.com> wrote:
Co to za becia? Te "starsze" (bo zakladam, ze taka masz) srednio mi
sie
podobaja optycznie....

Powiedział były właściciel 2 TDMek noszący się z zamiarem zakupu trzeciej;)

--
pzdr:
Ivam

Data: 2012-09-06 11:58:35
Autor: Mikolaj Jopczynski
Bandzior vs. tdm
W dniu 2012-09-06 11:54, Ivam pisze:
[...]

Heh, jest takie stare powiedzenie, mowiace o tym, ze kwestia gustu nie jest sprawa dyskusji :) Jedni wola blondynki, inni brunetki, a jeszcze innym jest wsio ryba :)

M.

Data: 2012-09-06 14:05:04
Autor: Ivam
Bandzior vs. tdm
On Thu, 06 Sep 2012 11:58:35 +0200, Mikolaj Jopczynski <mikolaj.jopczynski@gmail.com> wrote:
Heh, jest takie stare powiedzenie, mowiace o tym, ze kwestia gustu
nie
jest sprawa dyskusji :)

Tak. Są też tacy, którym podoba się kosz owoców w roli kapelusza. Niby kwestia gustu, ale każdy uzna kogoś noszącego owoce na głowie za wariata, albo dziwolaga.

Na TDMce jest wymowka, że maszyna jest użyteczna, wygodna, mocna, etc. Ale nie mów, że kupiłeś ją ze względu na wygląd.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2012-09-06 21:19:09
Autor: Mikolaj Jopczynski
Bandzior vs. tdm
W dniu 2012-09-06 14:05, Ivam pisze:
[...]

Wyglad nie, ale wlasnie wszystko to, o czym napisales - glownie gabaryt, moc, i pozycja. Wyglad daje rade;)

M.

Data: 2012-09-06 21:17:16
Autor: Qlfon
Bandzior vs. tdm
[...]

Proszę się odstosunkować od TDM:) To jest naprawdę fajne moto i w najnowszej budzie jest łądne i już. Miałem jedną i to podobno tą najbrzydszą a ostatnio pomimo tego że Sprint i szybszy, mocniejszy i ładniejszy to jak widzę TDM 900 to się zastanawiam czy się nie zamienić z kimś:)

--
Qlfon, Lublin
Triumph Sprint ST 1050

Data: 2012-09-06 21:34:29
Autor: Ivam
Bandzior vs. tdm
Użytkownik "Qlfon"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:k2asro$ugl$1@news.task.gda.pl...
To jest naprawdę fajne moto i w najnowszej budzie jest łądne i już.

W najnowszej to faktycznie mozna dyskutowac, ale poprzednie byly paskudne. A co do tego, ze fajne to nie dyskutuje - mialem powazny dylemat "fazer czy tdm".

Data: 2012-09-12 20:23:39
Autor: Jasio
Bandzior vs. tdm
Użytkownik "Mikolaj Jopczynski" <mikolaj.jopczynski@gmail.com> napisał w wiadomości news:50482bd4$1news.home.net.pl...

Wywalilem sie raz, na wlasne zyczenie, na parkingu.
A w miedzyczasie zrobilem tyle km, ile wiekszosc z Was robi w calym sezonie.

No, bez wątpliwości zasługujesz na to bym do Ciebie zwracał się per "Mistrzu".
Z przyklękiem na jedno kolano.

A jak się jeszcze wypierdolisz kolejny raz to nawet pełnym tytułem "Mistrzu Syndromie".

--
Jasio
vfr vfr etz

Data: 2012-09-14 20:18:12
Autor: Mikolaj Jopczynski
Bandzior vs. tdm
W dniu 2012-09-12 20:23, Jasio pisze:
[...]

Ale ze co..... zeszlo Ci z krzyza, bo nie rozumiem ?:)

M.

Data: 2012-09-14 21:12:12
Autor: Monster
Bandzior vs. tdm
W dniu 2012-09-14 20:18, Mikolaj Jopczynski pisze:
[...]

Poczytaj FAQ,jesteś klasycznym przykładem,po kilku pierwszych kkm przychodzi wiara we własne umiejętności.

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2012-09-15 08:00:42
Autor: Mikolaj Jopczynski
Bandzior vs. tdm
W dniu 2012-09-14 21:12, Monster pisze:

Poczytaj FAQ,jesteś klasycznym przykładem,po kilku pierwszych kkm
przychodzi wiara we własne umiejętności.

A kiedy napisalem, ze jestem zajebistym drajwerem i nic nie jest w stanie mnie zaskoczyc? To juz Wasza naditerpretacja.

M.

Data: 2012-09-15 16:13:37
Autor: Monster
Bandzior vs. tdm
W dniu 2012-09-15 08:00, Mikolaj Jopczynski pisze:
[...]

Wystarczyło że zacząłeś tłumaczyć komuś zagadnienia z techniki jazdy.

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2012-09-15 20:16:20
Autor: Mikolaj Jopczynski
Bandzior vs. tdm
W dniu 2012-09-15 16:13, Monster pisze:
[...]

No i? To, ze jezdze od tego sesonu ma jakis wplyw na to, ze nie wiem co to przeciwskret, ze go nie uzywam itp itd...

Do jasnej cisnej - czy tutaj wszyscy wyzej sraja niz dupe maja?

M.

Data: 2012-09-15 21:04:20
Autor: Marcin N
Bandzior vs. tdm
W dniu 2012-09-15 20:16, Mikolaj Jopczynski pisze:

No i? To, ze jezdze od tego sesonu ma jakis wplyw na to, ze nie wiem co
to przeciwskret, ze go nie uzywam itp itd...

Nie używasz przeciwskrętu? A czego używasz w zamian?

--
MN

Data: 2012-09-15 21:08:44
Autor: Monster
Bandzior vs. tdm
[...]

Ma,za powiedzmy lat kilka(lub sprzÄ™tów) sam zobaczysz że nic nie umiaÅ‚eÅ›,maÅ‚o umiesz  i dalej siÄ™ uczysz,i tak do koÅ„ca.Gumy chociaż pozamykaÅ‚eÅ› jeÅ›li rozmawiamy o skrÄ™caniu?

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2012-09-15 21:42:35
Autor: duddits
Bandzior vs. tdm
W dniu 2012-09-15 21:08, Monster pisze:
Gumy chociaż pozamykałeś jeśli rozmawiamy o skręcaniu?

A to jest jakiś wyznacznik zajebistości? Bo znam takich co po trzech miesiącach jazdy zamykali, a teraz niestety nie ma ich już między nami.
Takie rzeczy lepiej robić w kontrolowanych warunkach, na torze.

--
[GoMoto.TV]
naszym motorem jest pasja

Data: 2012-09-15 21:53:48
Autor: Monster
Bandzior vs. tdm
W dniu 2012-09-15 21:42, duddits pisze:
[...]

Wyznacznikem zajebistości nie jest,ale co nieco świadczy,niekoniecznie o szybkiej jeździe.Na ulicach jak jest sam wiesz,większość miszczów ledwo ósemkę ogarnia.

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2012-09-15 22:16:03
Autor: Mikolaj Jopczynski
Bandzior vs. tdm
W dniu 2012-09-15 21:53, Monster pisze:
[...]

A jakie to ma znaczenie czy robilem to czy tamto .... .przeciez nie licytujemy sie kto ma dluzszego wacka - prawda?

Napisze moze inaczej - mimo, ze caly czas mam duza pokore do motocykla, po glebie i wydzieraniu asfaltu z krawiacej nogi nabralem jej jeszcze wiecej. Jezeli dodac do tego, ze mam syna, duzo jezdze i puszka i ostatnio motocyklem, wychodzi mi - ze leb na karku mam i ciagle sie ucze.

Ostatnio udalo mi sie na luku dosyc ostego wiaduktu niestracic panowania nad motocyklem, kiedy to kierowca puszki nie zauwazyl mnie.

Nie - to nie wyczyn, to nie zajebistosc - po prostu ja sie nie licytuje.

M.

Data: 2012-09-15 22:18:21
Autor: duddits
Bandzior vs. tdm
W dniu 2012-09-15 21:53, Monster pisze:
większość miszczów ledwo ósemkę ogarnia

A propos ósemki. Oponę można na niej spokojnie zamknąć :)

--
[GoMoto.TV]
naszym motorem jest pasja

Data: 2012-09-06 07:04:57
Autor: Piotr Klimek
Bandzior vs. tdm
Dnia (Wed, 05 Sep 2012 20:14:07 +0200) ktos podajacy sie za Mikolaj Jopczynski
[...]

Z tych tañszych to TL1000R, SV1000S. Je¶li na bogato to mo¿e Ducati 1098
:)

Data: 2012-09-20 12:47:27
Autor: Roman Niewiarowski
Bandzior vs. tdm
W dniu 2012-09-05 20:14, Mikolaj Jopczynski pisze:

No dobra, a cos konkretniej? (mondel?:))

Kupze VTR i nie marudz.

Wiec zakladam, ze 900 na wtrysku powinna dac rade.

Costy, 900 to dla dziewczyn motor. Liter najmniej bier.

pozdr
newrom
--
DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601

Data: 2012-09-20 10:50:45
Autor: AZ
Bandzior vs. tdm
On 2012-09-20, Roman Niewiarowski <newrom@poczta.onet.pl> wrote:
No dobra, a cos konkretniej? (mondel?:))

Kupze VTR i nie marudz.

Przeciez to popierdolka jest?
Wiec zakladam, ze 900 na wtrysku powinna dac rade.

Costy, 900 to dla dziewczyn motor. Liter najmniej bier.

Ja sie na 1200 nogami odpycham to co musi byc na litrze?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-09-20 12:54:37
Autor: Roman Niewiarowski
Bandzior vs. tdm
W dniu 2012-09-20 12:50, AZ pisze:

Przeciez to popierdolka jest?

Ale za to jak fajnie zapierdala.

Ja sie na 1200 nogami odpycham to co musi byc na litrze?

Nie wiem, nie jezdzilem na litrowej kawasace. Ale pewnie tak samo lipnie jak na 1,2L kawasace albo i gorzej (choc trudno to sobie wyobrazic komus kto mial kontakt z honda).

pozdr
newrom
--
DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601

Data: 2012-09-20 11:03:13
Autor: AZ
Bandzior vs. tdm
On 2012-09-20, Roman Niewiarowski <newrom@poczta.onet.pl> wrote:
Przeciez to popierdolka jest?

Ale za to jak fajnie zapierdala.

Probowalem nieraz popatrzec w lusterku ale za szybko znikala.
[...]

W sensie co? Jazde trudno sobie wyobrazic zamiast siedzenia w garazu?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-09-20 13:42:58
Autor: Roman Niewiarowski
Bandzior vs. tdm
W dniu 2012-09-20 13:03, AZ pisze:

Probowalem nieraz popatrzec w lusterku ale za szybko znikala.

Za czesto pudrujesz nosek i wiele Cie omija.

W sensie co? Jazde trudno sobie wyobrazic zamiast siedzenia w garazu?

Nie jazde ino odpychanie nogami, o czym sam raczyles napisac :)

pozdr
newrom
--
DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601

Data: 2012-09-21 15:10:13
Autor: Sir Piernik
Bandzior vs. tdm
AZ pisze:
....>8
Ja sie na 1200 nogami odpycham to co musi byc na litrze?

Tak dlugo (jak to okreslil Jacot) uzyskujesz predkosc do schowania podwozia?! ;)

Pozdrawiam
Sir Piernik
Betvelwe

Data: 2012-09-21 18:48:30
Autor: MrGlub
Bandzior vs. tdm
Sir Piernik <dziadekpiernik@poczta.onet.pl> wrote:
AZ pisze:
...>8

Tak dlugo (jak to okreslil Jacot) uzyskujesz predkosc do schowania podwozia?! ;)

Aż wieża kontrolna zezwoli:-)

--
NC700XA

Data: 2012-09-05 14:05:26
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Bandzior vs. tdm
Mikolaj Jopczynski napisa³(a):

Po prostu to nie motocykl dla mnie ;)

Dla Ciebie nie ma motocykla, Ty po prostu sobie bedziesz tylko pisal o nich :) Tak sie czepiam :) Celowo, zeby Ci na ambicje wejsc :)

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2012-09-05 14:33:00
Autor: Mikolaj Jopczynski
Bandzior vs. tdm
Mikolaj Jopczynski napisa³(a):

Po prostu to nie motocykl dla mnie ;)

Dla Ciebie nie ma motocykla, Ty po prostu sobie bedziesz tylko pisal o
nich :) Tak sie czepiam :) Celowo, zeby Ci na ambicje wejsc :)

Wlasnie jest, tdmka 900 po lifcie :)

Ale to dopiero w przyszlym roku, na razie zostaja mi pozyczone aprilki i bandziory ;)

M.

Data: 2012-09-06 21:22:56
Autor: Mikolaj Jopczynski
Bandzior vs. tdm
[...]

Wiec pojezdzilem, pokrecilem do czerwonego, silnik nawet ladnie burczy, ale .... dalej nie ciagnie tak, jakbym chcial..... mimo, ze przednie kolko mu sie dzwiga....

M.

Data: 2012-09-07 11:08:35
Autor: Qlfon
Bandzior vs. tdm
W dniu 2012-09-06 21:22, Mikolaj Jopczynski pisze:

[...]

Mikołaj to może GSX 1400? Jak to nie będzie miało ciągu dla Ciebie to ja już nie wiem.... V-max, B-King, MT-01? Ale to już kasa jest a TDM podobno nadszarpnęły budżet...

--
Qlfon, Lublin
Triumph Sprint ST 1050

Data: 2012-09-07 11:29:42
Autor: Mikolaj Jopczynski
Bandzior vs. tdm
W dniu 2012-09-07 11:08, Qlfon pisze:
[...]

Mysle, ze ogarne sobie tdmke 900 i bede kombinowal dalej ;)

M.

Data: 2012-09-07 09:51:20
Autor: kakmar
Bandzior vs. tdm
Dnia 07.09.2012 Mikolaj Jopczynski <mikolaj.jopczynski@gmail.com> napisał/a:
[...]

Ktoś już sugerował Ci TL1000 R/S wg gustu, drogi nie jest i zapewnia moc wrażeń.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2012-09-07 19:03:02
Autor: Mikolaj Jopczynski
Bandzior vs. tdm
W dniu 2012-09-07 11:51, kakmar pisze:
[...]

No tak, ale ...... to scigacz, a ja szukam turystyka, ja mam spore trasy do zrobienia dziennie.

M.

Data: 2012-09-07 22:00:22
Autor: Ivam
Bandzior vs. tdm
Użytkownik "Mikolaj Jopczynski"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:504a28c3$1@news.home.net.pl...
No tak, ale ...... to scigacz, a ja szukam turystyka, ja mam spore trasy do zrobienia dziennie.

Primo - da sie przejechac duza trase na scigaczu.

Secundo - na TL'ce moglbys traktowac jazde jak przygode. Dojade czy nie dojade? Czy to wlasnie dzisiaj maszyna postanowi mnie zamordowac? ;)

Tak na powaznie - z TL'ka to byl zart. Nie kupuj, ani nawet nie bierz na jazde probna, bo to wymagajacy i niewybaczajacy sprzet jest.

Data: 2012-09-08 10:39:02
Autor: Mikolaj Jopczynski
Bandzior vs. tdm
W dniu 2012-09-07 22:00, Ivam pisze:
[...]

Fabryczny amortyzator skretu nasunal mi wczesniej te mysl ;)

M.

Data: 2012-09-08 21:41:26
Autor: Ivam
Bandzior vs. tdm
Użytkownik "Mikolaj Jopczynski"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:504b0422$1@news.home.net.pl...
Fabryczny amortyzator skretu nasunal mi wczesniej te mysl ;)

To akurat najmniejszy problem. Zobacz gdzie jest amortyzator/sprezyna od tylnego zawieszenia.

Juz nie wspominajac OIDP o glupio zaprogramowanych/dobranych wtryskach.

Data: 2012-09-08 22:39:37
Autor: Monster
Bandzior vs. tdm
W dniu 2012-09-08 21:41, Ivam pisze:
[...]

Nieważne gdzie,ale pęcać lubiło,a czasem nawet się urywać.

Data: 2012-09-09 21:43:23
Autor: Ivam
Bandzior vs. tdm
Użytkownik "Monster"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:504bad06$0$1231$65785112@news.neostrada.pl...
Nieważne gdzie,ale pęcać lubiło,a czasem nawet się urywać.

Wazne gdzie, bo pomysl wydaje sie po prostu inny, a co za tym idzie (wynalazej jakis) - nie wiadomo jak sie sprawuje.

Data: 2012-09-21 01:17:48
Autor: doomin13
Bandzior vs. tdm
Codziennie?  czyli rozumiem ze do 100km w jedna strone max chyba ze nie pracujesz tylko podrozujesz?!? albo laczysz jedno i drugie?!?

doomin13
U¿ytkownik "Mikolaj Jopczynski" <mikolaj.jopczynski@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:504a28c3$1news.home.net.pl...
W dniu 2012-09-07 11:51, kakmar pisze:
Dnia 07.09.2012 Mikolaj Jopczynski <mikolaj.jopczynski@gmail.com> napisa³/a:
[...]

Miko³aj to mo¿e GSX 1400? Jak to nie bêdzie mia³o ci±gu dla Ciebie to ja
ju¿ nie wiem.... V-max, B-King, MT-01? Ale to ju¿ kasa jest a TDM
podobno nadszarpnê³y bud¿et...

Mysle, ze ogarne sobie tdmke 900 i bede kombinowal dalej ;)

Kto¶ ju¿ sugerowa³ Ci TL1000 R/S wg gustu, drogi nie jest i zapewnia moc
wra¿eñ.

Data: 2012-09-21 09:45:37
Autor: Mikolaj Jopczynski
Bandzior vs. tdm

U�ytkownik "Mikolaj Jopczynski" <mikolaj.jopczynski@gmail.com> napisa� w
wiadomo�ci news:504a28c3$1news.home.net.pl...
W dniu 2012-09-07 11:51, kakmar pisze:
Dnia 07.09.2012 Mikolaj Jopczynski <mikolaj.jopczynski@gmail.com>
napisa�/a:
[...]

Miko�aj to mo�e GSX 1400? Jak to nie b�dzie mia�o ci�gu dla Ciebie to
ja
ju� nie wiem.... V-max, B-King, MT-01? Ale to ju� kasa jest a TDM
podobno nadszarpn�y bud�et...

Mysle, ze ogarne sobie tdmke 900 i bede kombinowal dalej ;)

Kto� ju� sugerowa� Ci TL1000 R/S wg gustu, drogi nie jest i zapewnia moc
wra�e�.

No tak, ale ...... to scigacz, a ja szukam turystyka, ja mam spore trasy
do zrobienia dziennie.

M.

Codziennie robie trase bedzin<>krakow + krakow<>bedzin + jezdze po slasku...

M.

Data: 2012-09-21 12:41:32
Autor: kakmar
Bandzior vs. tdm
Dnia 21.09.2012 Mikolaj Jopczynski <mikolaj.jopczynski@gmail.com> napisał/a:

Codziennie robie trase bedzin<>krakow + krakow<>bedzin + jezdze po slasku...

Da radę nawet supersportem, będzie jak poranna kawa. Espresso znaczy. To po co Ci turystyk.

--
kakmaratgmaildotcom

Bandzior vs. tdm