Bandzior vs. tdm

Data: 2012-09-04 11:19:02
Autor: Jacot
Bandzior vs. tdm
Mikolaj Jopczynski <mikolaj.jopczynski@gmail.com> wrote:

...bandziorem, ktory z zalozenia, ma bardziej "zacieta" charakterystyke niz tdmka i ...... dupy nie urywa. Powiem wiecej, tdmka urywala ja znacznie bardziej niz bandzior.

Zalezy o jakiej charakterystyce myslisz.
Najogolniej, to co subiektywnie czujesz pod tylkiem, to jest moment
obrotowy i jego 'rozpolozenie' wzgledem obrotow. Tzw mocy nie
poczujesz, bo to jest taki przelicznik wirtualny...

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2012-09-04 17:19:36
Autor: Hinek
Bandzior vs. tdm
Uzytkownik "Jacot" <jacot@bez_riders.pl> napisal

Najogolniej, to co subiektywnie czujesz pod tylkiem, to jest moment
obrotowy i jego 'rozpolozenie' wzgledem obrotow. Tzw mocy nie
poczujesz, bo to jest taki przelicznik wirtualny...

O! I tak zblizamy sie do pytania co jest wazniejsze: moc czy moment
obrotowy. Mam cicha nadzieje, ze watek sie rozwinie w tym kierunku :)
Moze doc.dr. Tom01 sie odezwie...?

--
Hinek

Data: 2012-09-04 20:42:29
Autor: Ivam
Bandzior vs. tdm
U偶ytkownik "Hinek"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:50461bf8$1@news.home.net.pl...
O! I tak zblizamy sie do pytania co jest wazniejsze: moc czy moment
obrotowy.

Moment. Pod warunkiem, ze przebieg krzywej momentu jest rowny (tzn. liniowy) w calym zakresie obrotow, ktore nie moga byc zbyt niskie. Moment nie moze byc rozwijany zbyt wczesnie i nie moze sie konczyc zbyt pozno, i nie moze sie zaczynac zbyt pozno.

Czyli wazna jest moc ;)

--
pzdr:
Ivam

scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upo艣ledzonych Umys艂owo

Data: 2012-09-04 18:49:29
Autor: masti
Bandzior vs. tdm
Dnia pi臋knego Tue, 04 Sep 2012 20:42:29 +0200 osobnik zwany Ivam napisa艂:

Czyli wazna jest moc ;)

ale tylko jej Ciemna Strona ;)

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam l臋k gruntu! -Chyba wysoko艣ci? -Wiem co m贸wi臋, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2012-09-05 13:06:05
Autor: kakmar
Bandzior vs. tdm
Dnia 04.09.2012 masti <gone@to.hell> napisa艂/a:
Dnia pi臋knego Tue, 04 Sep 2012 20:42:29 +0200 osobnik zwany Ivam napisa艂:

Czyli wazna jest moc ;)

ale tylko jej Ciemna Strona ;)

Amen, a w razie braku momet贸w, zwykle mo偶na podej艣膰 do tematu z wi臋ksz膮 z臋batk膮. --
kakmaratgmaildotcom

Data: 2012-09-04 22:23:44
Autor: Magic
Bandzior vs. tdm
W dniu 2012-09-04 20:42, Ivam pisze:
[...]

Powiedz to silnikowi elektrycznemu.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800/k11rs.

Data: 2012-09-04 22:48:33
Autor: Ivam
Bandzior vs. tdm
U偶ytkownik "Magic"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:k25o0e$gjd$1@news.icm.edu.pl...
Powiedz to silnikowi elektrycznemu.

No tak :)

Mialem okazje sie karnac puszka elektryczna (VW jetta zbudowana przez studentow UZ). Naprawde fajnie ciagnie.

Ale tam znika wiele problemow powstajacych przy silniku spalinowym (chociazby skrzynia biegow i sprzeglo).

Data: 2012-09-08 18:09:02
Autor: The_EaGle
Bandzior vs. tdm
W dniu 2012-09-04 22:48, Ivam pisze:> U偶ytkownik "Magic"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup

> [...]
> studentow UZ). Naprawde fajnie ciagnie.
>
> Ale tam znika wiele problemow powstajacych przy silniku spalinowym

Nooo i powstaj膮 nowe jak np straty falownika i beznadziejne straty na akumulatorze podczas jego 艂adowania i roz艂adowywania i tym samym mamy sprawno艣膰 gorsz膮 ni偶 samoch贸d benzynowy :) Naprawd臋 wynalazek godny XIX wieku ;>

Pozdrawiam
Rafa艂

Data: 2012-09-08 21:34:19
Autor: Ivam
Bandzior vs. tdm
U偶ytkownik "The_EaGle"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:k2fqr4$k9l$3@mx1.internetia.pl...
Nooo i powstaj膮 nowe jak np straty falownika i beznadziejne straty na akumulatorze podczas jego 艂adowania i roz艂adowywania i tym samym mamy sprawno艣膰 gorsz膮 ni偶 samoch贸d benzynowy :)

I pamietaj, ze trzeba prad produkowac - najlepiej z elektrowni wodnych, slonecznych i wiatrowych, bo wegiel i atom to zlo.

Data: 2012-09-19 22:56:08
Autor: The_EaGle
Bandzior vs. tdm
W dniu 2012-09-08 21:34, Ivam pisze:> U偶ytkownik "The_EaGle"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup

> I pamietaj, ze trzeba prad produkowac - najlepiej z elektrowni wodnych,
> slonecznych i wiatrowych, bo wegiel i atom to zlo.

No baaa, nawet tak "ekologiczny" pojazd jak tramwaj jest mniej zielony od smrodz膮cego ikarusa w艂a艣nie przez straty od elektrowni na przesyle do wi臋kszej masy tramwaju w por贸wnaniu do autobusu. Kiedy艣 to liczy艂em i wysz艂o chyba z 30% wi臋cej CO2 emituje tramwaj ni偶 stary zapyzia艂y ikarus... Generalnie tramwaj ma tak膮 sam膮 sprawno艣膰 (liczon膮 od spalonego w臋gla w Polsce do mocy na ko艂ach) jak parow贸z z pocz膮tku XX wieku.

* nie wzi膮艂em pod uwag臋 ilo艣ci emisji CO2 przy wydobywaniu i przesyle oraz rafinacji ropy. Pewnie by wysz艂o lepiej o par臋 procent...
Rafa艂

Data: 2012-09-20 09:02:58
Autor: AZ
Bandzior vs. tdm
On 2012-09-19, The_EaGle <the@pl.pl> wrote:

> [...]

No baaa, nawet tak "ekologiczny" pojazd jak tramwaj jest mniej zielony od smrodz膮cego ikarusa w艂a艣nie przez straty od elektrowni na przesyle do wi臋kszej masy tramwaju w por贸wnaniu do autobusu. Kiedy艣 to liczy艂em i wysz艂o chyba z 30% wi臋cej CO2 emituje tramwaj ni偶 stary zapyzia艂y ikarus... Generalnie tramwaj ma tak膮 sam膮 sprawno艣膰 (liczon膮 od spalonego w臋gla w Polsce do mocy na ko艂ach) jak parow贸z z pocz膮tku XX wieku.

Owszem, tylko roznica jest w tym, ze to CO2 nie jest produkowane w centrum
miasta.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-09-06 00:25:11
Autor: Jacot
Bandzior vs. tdm
"Hinek" <hinek.nic@tlen.pl> wrote:

O! I tak zblizamy sie do pytania co jest wazniejsze: moc czy moment
obrotowy. Mam cicha nadzieje, ze watek sie rozwinie w tym kierunku :)

Nnno, nie wiem;) Zagadnienie tak postawione dalekie jest od "mechaniki
stosowanej" czy w ogole nauk scislych:)
Wiec to raczej na onecie cy jako...
--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2012-09-08 18:05:46
Autor: The_EaGle
Bandzior vs. tdm
W dniu 2012-09-04 11:19, Jacot pisze:> Mikolaj Jopczynski <mikolaj.jopczynski@gmail.com> wrote:

> Zalezy o jakiej charakterystyce myslisz.
> Najogolniej, to co subiektywnie czujesz pod tylkiem, to jest moment
> obrotowy i jego 'rozpolozenie' wzgledem obrotow.

Czyli jest to MOC. Obr/min x Nm= POWER.

> Tzw mocy nie poczujesz, bo to jest taki przelicznik wirtualny...

Przepraszam ale...Co ty bredzisz ;))) Kiedy艣 by艂 kult mocy, teraz jest kult Nm. Ciekawe co te pismaki tym ludziom jeszcze nak艂ami膮 ;))

Tymczasem Nm nie m贸wi膮 NIC je偶eli nie uwzgl臋dnisz przy jakich obrotach one s膮 dost臋pne podobnie te偶 Moc max nic nie m贸wi. Jedynym w艂a艣ciwym sposobem por贸wnywania osi膮g贸w silnika jest jego charakterystyka  MOCy przy zadanych obrotach.

Jednym s艂owem zamiast pierniczy膰 o wy偶szo艣ci Nm nad kW lepiej popatrze膰 na szybko艣膰 narastania charakterystyki mocy.

  Wtedy mo偶na naprawd臋 por贸wna膰 czemu np Vka przy niskich obrotach jest bardziej 偶wawa ni偶 4cyl... kt贸ry z kolei lepiej si臋 spisuje przy obr max.

Pozdrawiam
Rafa艂

Data: 2012-09-08 21:36:37
Autor: Ivam
Bandzior vs. tdm
U偶ytkownik "The_EaGle"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:k2fqkv$k9l$2@mx1.internetia.pl...
Czyli jest to MOC. Obr/min x Nm= POWER.

Jeszcze gdzies tam po drodze jest 9550 ;)

Tzw mocy nie poczujesz, bo to jest taki przelicznik wirtualny...

Jednym s艂owem zamiast pierniczy膰 o wy偶szo艣ci Nm nad kW lepiej popatrze膰 na szybko艣膰 narastania charakterystyki mocy.

Na moment tez nalezy. IMHO oczywiscie.