Bank bez opłat jaki?

Data: 2019-07-31 06:09:33
Autor: Dawid Rutkowski
Bank bez opłat jaki?
A w jaki sposób chcesz "dokładać gotówkę" - przelewem czy w kasie?
I chcesz na tym trzymaniu tracić całą wartość inflacji czy trochę mniej?

Z "poważniejszych": santander, inteligo (czyli PKO, tylko darmowe), mBank, kantor aliora.
Jeśli chccesz trzymać w euro w niemieckim banku: N26.
milek daje zarobić, ale wymaga gimnastyki.
Z popierdółek: nest.
Idea i getout też, ale tych i wrogowi bym nie polecił.

Data: 2019-07-31 15:24:52
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Bank bez opłat jaki?

"Dawid Rutkowski" 8e915d35-b971-4b90-99c6-807049e659b4@googlegroups.com

: Idea i getout też, ale tych i wrogowi bym nie polecił.

Getin bym polecił z czystym sercem, ale nie wiem, czy jest za free.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2019-07-31 06:41:44
Autor: Dawid Rutkowski
Bank bez opłat jaki?
Jest darmowy, i nawet najlepszy % dają.
W sumie może warto polecać "lokatowcom", bo jak pierdzielnie to wszyscy poczują? Ale czy to pomoże na jeszcze 20 lat?

Data: 2019-07-31 19:33:20
Autor: Robert Sierant
Bank bez opłat jaki?
Jest darmowy, i nawet najlepszy % dają.
W sumie może warto polecać "lokatowcom", bo jak pierdzielnie to wszyscy poczują? Ale czy to pomoże na jeszcze 20 lat?

kolejna spółka powiązana z IB ogłosiła upadłość....

moja lokata się tam skończyła i na chwilę obecną dam sobie spokój

RobertS

https://finansowewariacje.wordpress.com/

Data: 2019-07-31 19:38:09
Autor: Szymon
Bank bez opłat jaki?
W dniu 2019-07-31 o 19:33, Robert Sierant pisze:
kolejna spółka powiązana z IB ogłosiła upadłość....

moja lokata się tam skończyła i na chwilę obecną dam sobie spokój

Rozsądnie. To może ja jeszcze przytoczę:

Informujemy, że dnia 3 lipca 2019 (środa) o godz. 17:00 zostaną zamknięte rachunki Rkantor.com w Idea Banku. Oznacza to, że niedostępne będą już natychmiastowe przelewy między kontami Rkantor.com a kontami Idea Banku.

Skoro firmy operujące milionami (Rkantor to jednak poważny gracz na rynku wymiany walut w internecie, powiązany z BNP) wycofują się z Idei to chyba coś jest na rzeczy...

Data: 2019-07-31 11:41:55
Autor: Dawid Rutkowski
Bank bez opłat jaki?
Jakiś czas temu (w marcu?) z dnia na dzień przestali obsługiwać dolary USA. Wciąż nie wiem, dlaczego.

Miejmy nadzieję, że idea się zwinie, a nie padnie - choć padów już nie ma, jest "uporządkowana likwidacja", zwana też eufemistycznie "przymusową restrukturyzacją".
Szkoda, bo bank w sumie zdrowy, to, co było lewe, wrzucono już w straty - ale przez to kapitały własne stopniały tak, że skala pozostałej, zdrowej dzialalności, jest 10 razy za duża w stosunku do wymaganych (rozporządzeniem, nie ustawą!) kapitałów własnych.
Jak nie będzie inwestora - czy też kupca, bo przecież dostanie akcje odpowiadające 90% wszystkich (czyli 9 razy więcej niż mają obecni właściciele) - to trzeba sprzedać 9/10 klientów.

LCz ma podobny dylemat, jak ten stary żyd, co się ożenił z piękną dziewczyną. "Przecież ona ma 9 kochanków!" "Wolę mieć 10% w dobrym interesie niż 100% w złym..."

Data: 2019-07-31 20:58:06
Autor: J.F.
Bank bez opłat jaki?
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:cd35b5ff-a376-41e1-b3a3-1f6c0d33d0b9@googlegroups.com...
[...]

Za duzy, zeby upasc - BFG tego nie dzwignie :-)

przed wyborami raczej nie zrestrukturyzuja ... chyba, ze sam upadnie ....

[...]

Czy taki zdrowy ... widac tez, ze naciagali na ksiegowosci
W jakim stopniu - ktoz to wie ...

Jak nie będzie inwestora - czy też kupca, bo przecież dostanie akcje odpowiadające 90% wszystkich (czyli 9 razy więcej niż mają obecni właściciele)

I to moze byc problem w znalezeniu.
Ale nie tylko kapitaly wlasne sie licza - czasem tez "swietlane perspektywy".
Tylko one wcale nie taki swietlane.

- to trzeba sprzedać 9/10 klientów.

co moze byc trudne w krotkim okresie czasu. No i po odejsciu nie starczy na koszty banku, i upadnie jeszcze predzej.

Chyba, ze juz tam po cichutku proponuja klientom przeniesienie kredytu do zaprzyjaznionego banku Getin :-)

J.

Data: 2019-07-31 21:17:27
Autor: Szymon
Bank bez opłat jaki?
W dniu 2019-07-31 o 20:58, J.F. pisze:
Za duzy, zeby upasc - BFG tego nie dzwignie :-)

Są osoby, którym upadek byłby na rękę...

https://www.wprost.pl/firmy-i-rynki/10232980/leszek-czarnecki-pozwie-polske-o-miliard-euro-chodzi-o-dzialanie-na-szkode-jego-bankow.html

Wydaje mi się, że upadek banków daje większe szanse na odszkodowanie 1.000.000.000 EUR niż ich przetrwanie, a już na pewno nie rozwój.

I to moze byc problem w znalezeniu.
Ale nie tylko kapitaly wlasne sie licza - czasem tez "swietlane perspektywy".
Tylko one wcale nie taki swietlane.

Rozważ w kontekście artykułu wyżej.

Data: 2019-07-31 21:49:59
Autor: J.F.
Bank bez opłat jaki?
Użytkownik "Szymon"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qhspgu$1p56$2@gioia.aioe.org...
[...]

Tylko ze jesli wygra, to za 10 lat :-)
A i ta wygrana to palcem na wodzie pisana.

Miliard euro ? Czy te jego akcje byly kiedykowiek tyle warte ?

I to moze byc problem w znalezeniu.
Ale nie tylko kapitaly wlasne sie licza - czasem tez "swietlane perspektywy".
Tylko one wcale nie taki swietlane.

Rozważ w kontekście artykułu wyżej.

Nie bardzo widze zwiazek.

Chodzilo mi o to, ze potencjalny nabywca/inwestor moze patrzec
na Idee jak na bank o 20mld+ aktywow, 1mld przychodow z odsetek i prowizji,
a nie na kapitaly wlasne czy wartosc gieldową

Ale duza dysproporcja moze utrudnic, bo sie zaczna protesty pozostalych akcjonariuszy...

P.S. Upadla TaxCare, a stosowny odpis bank zrobil juz wczesniej, wiec finansowego wplywu to juz raczej nie bedzie mialo duzego, natomiast medialny moze byc spory.

J.

Data: 2019-07-31 22:09:22
Autor: Szymon
Bank bez opłat jaki?
W dniu 2019-07-31 o 21:49, J.F. pisze:
Wydaje mi się, że upadek banków daje większe szanse na odszkodowanie 1.000.000.000 EUR niż ich przetrwanie, a już na pewno nie rozwój.

Tylko ze jesli wygra, to za 10 lat :-)

Może faktycznie dla 4,3 mld PLN nie warto czekać ;-)

A i ta wygrana to palcem na wodzie pisana.

To 10x więcej niż teraz był wyceniany. Wróciłby do grona miliarderów.

Miliard euro ? Czy te jego akcje byly kiedykowiek tyle warte ?

Tak. Jeśli mnie pamięć nie myli to w maksymalnym momencie ok. 7 mld miał. Oczywiście nie tylko z banków.

Rozważ w kontekście artykułu wyżej.

Nie bardzo widze zwiazek.

Naprawdę?
Łopatologicznie: musi być strata, aby było odszkodowanie. Zazwyczaj im większe straty tym większe odszkodowanie.

Chodzilo mi o to, ze potencjalny nabywca/inwestor moze patrzec
na Idee jak na bank o 20mld+ aktywow, 1mld przychodow z odsetek i prowizji,
a nie na kapitaly wlasne czy wartosc gieldową

Na razie to nie widać inwestora od dłuższego czasu.

Bank bez opłat jaki?