Bank i staruszka

Data: 2016-06-19 10:32:19
Autor: Krzys'
Bank i staruszka
Witam
Jaką drogą prawną spowodować by bank nie blokował staruszce 88 lat wypłacić wszystkie gromadzone przez dziesiątki lat pieniądze, jeżeli takowa posiada wszelkie cechy tożsamości i dowód, a z przyczyn oczywistych wiekiem nie potrafi potwierdzić identycznie złożonego przy założeniu konta podpisu?
Czy to jeszcze jeden horror dzisiejszych czasów?
Czy jest jakaś droga poza złożeniem pozwu sądowego, który wymaga sporej opłaty wstępnej a potem może i biegłego, adwokata etc?
Pozdrawiam

Data: 2016-06-19 11:07:35
Autor: Budzik
Bank i staruszka
Użytkownik Krzys' pi-key@wp.pl ...

[...]

To jest cos co mnie czesto smieszy w banku.
Przychodzi człowiek, ma dowód osobisty ale dodatkowo kaze mu sie podpisywac zgodnie ze wzorem. Kiedy jednak ten podpisze inaczej, panienka z okienka podpowiada, jak się podpisac bardziej zgodnie ze wzorem. I tak do skutku.
Jaka w zwiazku z tym daje to weryfikacje?

Data: 2016-06-19 13:16:10
Autor: Sebastian Biały
Bank i staruszka
On 2016-06-19 13:07, Budzik wrote:
Jaka w zwiazku z tym daje to weryfikacje?

Managerska, czyli dupchron.

ING kilka razy pokazywał mi jak sie podpisać przekręcając monitor. Zapytałem pracownika co to daje, odpowiedzi nie uzyskałem poza "procedury". Możliwe że z powodu "korpo AI" sami nie wiedza po co to robią.

Data: 2016-06-19 13:46:41
Autor: Liwiusz
Bank i staruszka
On 2016-06-19 13:07, Budzik wrote:
[...]

Po prostu pokolenie kolorowych ekranów i miziania palcem zapomniało już jakie znaczenie ma podpis.

--
Liwiusz

Data: 2016-06-19 13:45:34
Autor: Liwiusz
Bank i staruszka
W dniu 2016-06-19 o 13:07, Budzik pisze:
[...]

Śmieszyłoby to, jakbym przyszedł z twoim dowodem i wypłacił, a gdybyś się pulpał, to by bank powiedział, że Krzysiowi nie zależało na tym, aby podpis się zgadzał?

--
Liwiusz

Data: 2016-06-19 13:00:42
Autor: Budzik
Bank i staruszka
Użytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

[...]

Nie musisz udawać ze nie zrozumiałes...
Oczywistym jest ze nie chodzi o fakt posiadania dowodu, tylko o weryfikację tozsamosci na jego podstawie.
Chociaz fakt - pojawia sie problem blizniaków...

Tak czy siak - podpowiadanie kształtu podpisu w takiej sytuacji nie poprawia bezpieczenstwa moich pieniedzy.

Załóżmy zatem, ze klient nie jest w stanie podpisac sie tak jak na wzorze (np. nie pamietaj ak sie wczesniej podpisywał)

Co zrobic?

Data: 2016-06-19 15:04:41
Autor: Liwiusz
Bank i staruszka
W dniu 2016-06-19 o 15:00, Budzik pisze:
[...]

Nie rozumiesz - nie chodzi tylko o potwierdzenie tożsamości, ale i o uzyskanie dowodu, że wypłaty dokonała uprawniona osoba. Takim dowodem (pozytywnym lub negatywnym) jest złożony podpis.

Tak czy siak - podpowiadanie kształtu podpisu w takiej sytuacji nie
poprawia bezpieczenstwa moich pieniedzy.

Tym bardziej nie poprawia zupełny brak podpisu i tylko okazanie dowodu.

Natomiast pokazywanie kształtu ma sens - na tym właśnie polega podpis, że zawiera w sobie unikalne cechy charakteru pisma podpisanego nie do skopiowania ot-tak przez przez przypadkową osobę, nawet jak widzi podpis. A sens pokazywania jest taki, aby klient wiedział, czy ma się podpisać jan kowalski, czy jkowalski, czy kowalski, czy jeszcze jakoś (jeśli już jest tak nieroztropny, że nie ma swojego stałego podpisu).

Załóżmy zatem, ze klient nie jest w stanie podpisac sie tak jak na wzorze
(np. nie pamietaj ak sie wczesniej podpisywał)

Co zrobic?

To samo co osoba niepiśmienna, są na to odpowiednie procedury.

--
Liwiusz

Data: 2016-06-19 17:00:32
Autor: Budzik
Bank i staruszka
[...]

Rozumiem.
Ale odwracając sytuacje: jeżeli ktos stwierdzi, ze on nie wypłacał to wtedy jedynym dowodem jest podpis...?
A on czesto, co widac po podpowiedziach panienki z okienka - jest tylko podobny do wzoru...

Tak czy siak - podpowiadanie kształtu podpisu w takiej sytuacji nie
poprawia bezpieczenstwa moich pieniedzy.

Tym bardziej nie poprawia zupełny brak podpisu i tylko okazanie
dowodu.
Ok, oczywiście.
Tyle tylko ze nie mamy, jak to w zyciu, sytuacji do wyboru, tylko mamy to co mamy. Klient przyszedł, ma dowód a podpisu nie pamieta.

[...]
No tak, tylko ze panienka tych cech nie weryfikuje przeciez tylko podpowiada i ocenia czy "w miare pasuje".
Wracamy do problemu blizniaków - wyglad nie weryfikuje, podpis srednio weryfikuje - trzeba dobrze zyc z blizniakiem :)))
Troszkę zartuje - rozumiem twój punkt widzenia i moze to rzeczywiście odrobine czepianie się było z tym podpisem :)

[...]

Zapewne.
Nie prosiłem cie o truizm tylko własnie o podzielenie się Twoją wiedza w tym zakresie.

Data: 2016-06-19 19:35:03
Autor: Liwiusz
Bank i staruszka
W dniu 2016-06-19 o 19:00, Budzik pisze:

[...]

Wówczas robi się inne badanie - nie na ile podpis jest podobny do wzoru, tylko czy podpis pochodzi z ręki osoby rzekomo poszkodowanej.

Ok, oczywiście.
Tyle tylko ze nie mamy, jak to w zyciu, sytuacji do wyboru, tylko mamy to
co mamy. Klient przyszedł, ma dowód a podpisu nie pamieta.

Po części to jest problem klienta, że nie pamięta podpisu. Kto ma pamiętać, jak nie klient?

[...]

Czyli właśnie weryfikuje.

[...]

Zależy pewnie od regulaminu banku, jego wewnętrznych procedur, tak ogólnie to art. 79 kc.

--
Liwiusz

Data: 2016-06-19 19:24:51
Autor: Sebastian Biały
Bank i staruszka
On 2016-06-19 15:04, Liwiusz wrote:
[...]

A w tym wyimaginowanym świecie każda panienka w banku to grafolog czasu rzeczywistego którego nie sposób oszukać. Dream on.

A sens pokazywania jest taki, aby klient wiedział, czy ma się
podpisać jan kowalski, czy jkowalski, czy kowalski, czy jeszcze jakoś
(jeśli już jest tak nieroztropny, że nie ma swojego stałego podpisu).

Posiadanie podpisów w tym kraju ograniczone jest przez imbecyli od "prosze się *czytelnie* podpisać". Mój jest nieczytelny i z tego powodu musze utrzymywać dwa podpisy.

Data: 2016-06-19 19:37:32
Autor: Liwiusz
Bank i staruszka
On 2016-06-19 15:04, Liwiusz wrote:
[...]

Takiego założenia nie ma nawet w teorii. Chodzi o wykluczenie podpisu, który w oczywisty sposób nie pasuje do wzorca.

[...]

Ty też, widzę, nie rozumiesz co to podpis. Jest nim napisane odręcznie nazwisko. Litery mogą być mniej lub bardziej nieczytelne (odzwierciedlające indywidualne cechy pisma podpisanego), ale co do zasady podpis musi pochodzić od liter, a nie być rysunkiem. Jeśli używasz podpisu, który nie zawiera liter, to de facto nie jest to podpis.

--
Liwiusz

Data: 2016-06-19 20:01:47
Autor: Sebastian Biały
Bank i staruszka
On 2016-06-19 19:37, Liwiusz wrote:
On 2016-06-19 15:04, Liwiusz wrote:
[...]

Taki który troche pasuje w nieco mniej ale ciagle akceptowalny sposób do wzorca da się wyćwiczyć w 5 minut wczesniej pozyskując go w dowolny sposób (bo kazdy z nas składa tysiące podpisów pod byle swistkiem od byle montera kablowki). Puffff... cała magia zapory nie do przejścia znika. Zostaje tylko dupchron banku. *Tylko*.

[...]

Jest cała masa orzeczeń na ten temat, internety np. zeznają o nich tutaj:

http://prawnet.blogspot.com/2012/11/prawo-cywilne-podpis-parafa.html

"nie musi być w pełni czytelne" wiec jak dowiedziesz że to jest/nie jest nazwisko? Znowu prawniczy bełkot. Moge doprowadzić moje litery do stanu czytelności lub kompletnej nieczytelności kiedy przestają być rozróznialne od zawijasów. Pufff ... nie ma liter ani nazwiska. Udowodnij że to nie są zniekształcone litery nazwiska. A nie czekaj, przeciez grafolog bankowy z okienka na pewno mi to udowodni poprzez niepodważalny dowód gestykulacyjny.

Kiedyś na poczcie podpisywałem się drukowanymi literami, bardzo starannie i równo. Pani która mnie popędzała usłyszała fukniecie że przecież miało być czytlenie. Więcej o to nie prosiła choć kolejka za mną miała powód do linczu.

Litery mogą być mniej lub bardziej nieczytelne
(odzwierciedlające indywidualne cechy pisma podpisanego), ale co do
zasady podpis musi pochodzić od liter, a nie być rysunkiem.

A może być godłem?

Jeśli
używasz podpisu, który nie zawiera liter, to de facto nie jest to podpis.

Fascynujace. Czy możesz zdefiniować co to jest litera? Czy to: "-" jest litera? A jeśli nie to dlaczego dyskryminujesz *jakiś* język w którym to jest litera badź fragment litery? Czy pismo runiczne się nadaje? A hieroglify z ładym wizerunkiem ibisa składającego guano na głowie kapłana Ozyrysa mogą być? Kto definiuje że pospis ma składac się wyłącznie z liter alfabetu łacińskiego a nie znaków z alfabetu eskimoskiego jeśli spisujesz umowę międzynarodową? Co jeśli jezyk w którym masz nazwisko nie ma transkypcji na pl?

A zapomnialem. Są na to odpowiednie "procedury".

Data: 2016-06-19 20:27:02
Autor: Liwiusz
Bank i staruszka

A może być godłem?

Dostałeś odpowiedź co to jest podpis, nawet sobie wygooglałeś orzeczenia, trollowanie czy podpis może być godłem to nie ze mną :)

--
Liwiusz

Data: 2016-06-19 20:41:49
Autor: Sebastian Biały
Bank i staruszka
On 2016-06-19 20:27, Liwiusz wrote:
A może być godłem?
Dostałeś odpowiedź co to jest podpis

Śjakoś niezgodny z orzeczeniami. Moj podpis jest nieczytelnie zgodny z orzeczeniem i uważam za skandaliczne proszenie mnie o coś nie będące moim podpisem przez pracownika poczty i miliona innych urzedów.

, nawet sobie wygooglałeś
orzeczenia, trollowanie czy podpis może być godłem to nie ze mną :)

Tu jest głebszy sens. Znam przypadek podpisywania umowy kupna sprzedaży przed notariuszem z chińczkiem. Podpisał się on zgodnie z wzorem z dokumentu. Notariusz nakazał podpisanie alfabetem łacińskim. Efektem czego zbiór łacińskich znaczków graficznych nie miał nic wspólnego z *podpisem* tej osoby. Wszyscy zadowoleni poza bidokiem który zaiwaniał do ambasady Chin w celu potwierdzenia transkrypcji z powodu fanaberii tępawego urzędnika.

Data: 2016-06-19 20:45:37
Autor: Liwiusz
Bank i staruszka
On 2016-06-19 20:27, Liwiusz wrote:
A może być godłem?
[...]

Musiałbyś pokazać co to za podpis, aby móc sensownie podyskutować.

Na swój prywatny użytek mam definicję czytelnego podpisu, który jest nimwtedy, jeśli widząc podpis, i wiedząc jak ma na nazwisko podpisany, można stwierdzić, że podpis rzeczywiście odzwierciedla to nazwisko.

[...]

Chińczyk jest w Europie, niech się podpisuje jak w Europie - biegli od pisma ręcznego nie będą oceniać chińskich liter, bo tego nie umieją.

--
Liwiusz

Data: 2016-06-19 14:21:37
Autor: witek
Bank i staruszka
On 6/19/2016 1:45 PM, Liwiusz wrote:

Na swój prywatny użytek mam definicję czytelnego podpisu, który jest
nimwtedy, jeśli widząc podpis, i wiedząc jak ma na nazwisko podpisany,
można stwierdzić, że podpis rzeczywiście odzwierciedla to nazwisko.

Ustawa nr 1 par nr 1 wg widzimisie Liwiusza.

Chińczyk jest w Europie, niech się podpisuje jak w Europie - biegli od
pisma ręcznego nie będą oceniać chińskich liter, bo tego nie umieją.

Liwiusz jest głupi jak beton od latarni.

Czym się podpis Chinczyka w Europie rózni od podpisu Chinczyka w Chinach.
A może ty będąc w Chinach powinieneś się podpisywać po chinsku?

Data: 2016-06-19 21:48:56
Autor: Liwiusz
Bank i staruszka
W dniu 2016-06-19 o 21:21, witek pisze:

Czym się podpis Chinczyka w Europie rózni od podpisu Chinczyka w Chinach.

Już pisałem, nie będę analfabetowi powtarzał.

--
Liwiusz

Data: 2016-06-19 21:15:32
Autor: Sebastian Biały
Bank i staruszka
On 2016-06-19 20:45, Liwiusz wrote:
Na swój prywatny użytek mam definicję czytelnego podpisu

No tak, to zmienia orzecznictwo w tym kraju od dzisiaj.

Chińczyk jest w Europie, niech się podpisuje jak w Europie - biegli od
pisma ręcznego nie będą oceniać chińskich liter, bo tego nie umieją.

Słusznie. Od dzisiaj podpisuj się w Chinach po chińsku. Powodzenia i dream on.

Data: 2016-06-19 21:49:42
Autor: Liwiusz
Bank i staruszka
On 2016-06-19 20:45, Liwiusz wrote:
Na swój prywatny użytek mam definicję czytelnego podpisu

No tak, to zmienia orzecznictwo w tym kraju od dzisiaj.

Nie ma sprzeczności.

[...]

Jak będę w Chinach, to się dostosuję do tamtejszych reguł.

--
Liwiusz

Data: 2016-06-19 19:04:48
Autor: witek
Bank i staruszka
On 6/19/2016 2:49 PM, Liwiusz wrote:

Jak będę w Chinach, to się dostosuję do tamtejszych reguł.

Buzdygan to był buzdygan, ale on ci nie dorównuje.
Chyba, ci w wikipedii stronę założę.
W pełni na to zasługujesz jak następny troll na grupie.

Data: 2016-06-19 22:38:11
Autor: Sebastian Biały
Bank i staruszka
On 2016-06-19 21:49, Liwiusz wrote:
Jak będę w Chinach, to się dostosuję do tamtejszych reguł.

Dziekuję. Zawsze uważałem że nauka języka kraju do którego jedzie sie na wakacje jest kluczowa w głebokim przeżywaniu kultury, sztuki a fascynacja prawem motoryzacyjnym danego kraju nie jest możliwa bez nauki kaligrafii lokalnej przy podpisywaniu mandatu. Na szczęscie moje nazwisko można czesto spotkać na pudełkach kredek więc sprawę chińska mam z głowy. Uff...

PS. Jak juz sprawdzisz w praktyce to daj znać jakie efekty!

Data: 2016-06-19 22:40:09
Autor: Liwiusz
Bank i staruszka
On 2016-06-19 21:49, Liwiusz wrote:
[...]

Rozumiem, że jak przyjedzie do nas obywatel hipotetycznego kraju używającego alfabetu Morse'a, to może się podpisać alfabetem Morse'a. Trolluj dalej.

--
Liwiusz

Data: 2016-06-19 23:21:53
Autor: Sebastian Biały
Bank i staruszka
On 2016-06-19 22:40, Liwiusz wrote:
Rozumiem, że jak przyjedzie do nas obywatel hipotetycznego kraju
używającego alfabetu Morse'a, to może się podpisać alfabetem Morse'a.

Zgadłeś skąd się wziął "-" ! Brawo. Wygrywasz wycieczkę na Antarktydę, już dzisiaj zaczynaj kurs pingwinowego.

Serio, myślisz że każdy język da się przełozyć na łaciński alfabet? Na przykład taki mlaskany !o!kung. Tak, te wykrzykniki to transkrypcja mlasku. Czy wykrzyknik jest literą w mlaskanych nazwiaskach? Ewentualnie może !Xó? bo ładnie wygląda. A te daszki, fakt, nijak nie pasują do naszych literek. Hmmm idąc dalej czy czesi powinni pisać swoje nazwiska przez sz i cz jak sa w PL a jak nie są to przez głupie daszki? A jak Polak sprzeda Czechowi samochód to spisują dwie umowy i na każdej podpisują się na dwa sposoby?

Sprawadzasz temat do absurdu (Mors) i zarzucasz mi że troluje robiąc to samo? Ehhh, gdzie te czasy kiedy na newskach byli prawdziwi twardziele jak Expert.

Przepraszam resztę grupy że tak kopie leżącego ale przypadki gównianej wersji patriotyzmu lokalnego należy eliminowac w zarodku.

Data: 2016-06-19 23:33:46
Autor: Liwiusz
Bank i staruszka
On 2016-06-19 22:40, Liwiusz wrote:
[...]

Ty sprowadzasz wymyślając wydumane sytuacje z językami bez transkrypcji. Jak się pojawi taki przypadek, wówczas będzie się zastanawiać jak go rozwiązać, i akurat ty będziesz ostatnią osobą, której zdanie się będzie liczyło.

A Chińczyk, który robi interesy w Europie, doskonale wie jak zapisać swoje imię i nazwisko alfabetem łacińskim.

naszych literek. Hmmm idąc dalej czy czesi powinni pisać swoje nazwiska

Trochę zaAkarmuję, ale gdzie kupiłeś swoje świadectwo szkolne, skoro nie wiesz, że Czesi używają normalnego łacińskiego alfabetu?

przez sz i cz jak sa w PL a jak nie są to przez głupie daszki? A jak
Polak sprzeda Czechowi samochód to spisują dwie umowy i na każdej
podpisują się na dwa sposoby?

No właśnie, zastanów się, pomyśl, opisz wnioski, jeśli cię to nie przerośnie.

Sprawadzasz temat do absurdu (Mors) i zarzucasz mi że troluje robiąc to
samo? Ehhh, gdzie te czasy kiedy na newskach byli prawdziwi twardziele
jak Expert.

Sprowadzenie do absurdu jest dobrą metodą pokazania błędności danej tezy.

--
Liwiusz

Data: 2016-06-20 00:18:56
Autor: Sebastian Biały
Bank i staruszka
On 2016-06-19 23:33, Liwiusz wrote:
A Chińczyk, który robi interesy w Europie, doskonale wie jak zapisać
swoje imię i nazwisko alfabetem łacińskim.

Chińczyk wie. Mnie bardziej zastanawia w jaki sposób notariusz *lepiej* potwierdził tożsamość Chińczyka za pomoca alfabetu łacińskiego niż za pomocą wzoru podpisu w paszporcie. Widać za głupi jestem żeby pojąć tajniki miszczuf notariatu.

naszych literek. Hmmm idąc dalej czy czesi powinni pisać swoje nazwiska
Trochę zaAkarmuję, ale gdzie kupiłeś swoje świadectwo szkolne, skoro nie
wiesz, że Czesi używają normalnego łacińskiego alfabetu?

A gdzie ja mówie o tym że nie używają? Ja ide dalej w szaleństwie - niech nawet języki łacińskie bedą przechodziły proces transkrypcji na lokalne łacińskie jezyki. Nie ma się co ograniczać to głupich chińczyków skoro z sąsiadami problemy. Przeciez notariusz znakomicie obyty z grafologią języka polskiego staje się bezradny w obliczu literek z jakimiś daszkami. To samo z pracownikami banku. Ewentualnie można zakazać istnienia obcokajowców nie szanujących naszego Języka.

No właśnie, zastanów się, pomyśl, opisz wnioski, jeśli cię to nie
przerośnie.

Już wymyślilem. Esperanto. Genialne, nie? Albo może od razu łacina żeby było bardziej w zgodzie z alfabetem.

[...]

Dziekuję. TBDU.

PS. Jak jest Liwiusz w !o!kung? Albo przynajmniej po chińsku? Bo *TO* jest prawdziwy problem a nie to czy chińczyk ma transkrypcję łacińską w paszporcie, jesli jeszcze nie zauważyłeś prawdziwej istoty gównianości tego patriotyzmu widzianego z *drugiej* strony.

Data: 2016-06-20 01:07:29
Autor: Liwiusz
Bank i staruszka
Jak jest Liwiusz w !o!kung? Albo przynajmniej po chińsku? Bo *TO* jest
prawdziwy problem

To sobie go rozwiązuj, ale w wątku na ten temat.

--
Liwiusz

Data: 2016-06-19 19:41:33
Autor: cef
Bank i staruszka

Posiadanie podpisĂłw w tym kraju ograniczone jest przez imbecyli od
"prosze się *czytelnie* podpisać". Mój jest nieczytelny i z tego
powodu musze utrzymywać dwa podpisy.

A nie prościej utrzymywać jeden, który spełnia
oba warunki? Ja mam taki :-)

Data: 2016-06-19 20:07:58
Autor: Sebastian Biały
Bank i staruszka
On 2016-06-19 19:41, cef wrote:
[...]

a) podpis pełny wymaga czasu. Jeśli podpiszesz kiedyś 300 indeksów w 1h dowiesz się po co ma się parafki. I równiez dlatego ze to jest 300 kopi podpisu w obcych rękach.

b) podpis pełny zazwyczaj nie mieści się w rubryczkach przewidziancyh przez mistszuf worda w dowolnej instytucji publicznej

c) czytelny podpis jest o wiele łatwiejszy w podrobieniu niż podpis nieczytelny choćby dlatego że za kazdym razem wychodzi mocno inaczej więc ma większą tolerację przez bankowych "grafologów" z okienek.

d) jeśli zerkniejsz na podpisy osób publicznych które *duzo* podpisują zauważysz że u wielu nie jest czytelny w sposób jednoznaczy, jest za do zazwyczaj krótki i stabilny. Z czasem pojawiają się zawijasy które nie mają nic wspólnego z literami.

Data: 2016-06-19 21:49:20
Autor: cef
Bank i staruszka
On 2016-06-19 19:41, cef wrote:
[...]

Podpisywałem po wielokroć wiele stron przeróżnych dokumentów
(no, może nie 300 jednorazowo) i choć moje nazwisko nie jest krótkie
(10 liter) to potrafię się podpisać dokładnie tak jak w punkcie d).
W wersji nieczytelnej jest bardziej nabazgrolone i tyle.

Data: 2016-06-20 00:16:35
Autor: RadoslawF
Bank i staruszka
W dniu 2016-06-19 o 21:49, cef pisze:

[...]

To poczekaj trzydzieści czy dwadzieścia lat i porównaj podpis
aktualny z tym starym. W międzyczasie poszukaj informacji
dlaczego tak się dzieje.

Pozdrawiam

Data: 2016-06-20 06:30:01
Autor: cef
Bank i staruszka
W dniu 2016-06-20 o 00:16, RadoslawF pisze:
W dniu 2016-06-19 o 21:49, cef pisze:

d) jeśli zerkniejsz na podpisy osób publicznych które *duzo*
podpisują
zauwaĹźysz Ĺźe u wielu nie jest czytelny w sposĂłb jednoznaczy, jest
za do
zazwyczaj krótki i stabilny. Z czasem pojawiają się zawijasy
ktĂłre nie
[...]

No i co? Twoja konkluzja jakby obok tematu, nie bardzo ją rozumiem
w kontekście dyskusji o w miarę jednakowym podpisie
  pełniącym funkcję czytelnego i nie.

Zmiana jest naturalna.
Wracając do tematu: nie dalej jak w piątek zrobiłem
aktualizację danych w banku - w tym nowy wzór podpisu,
więc to też jest problem do ominięcia.

Data: 2016-06-20 10:59:13
Autor: Michał Jankowski
Bank i staruszka
W dniu 20.06.2016 06:30, cef pisze:

Zmiana jest naturalna. Wracając do tematu: nie dalej jak w piątek
zrobiłem aktualizację danych w banku - w tym nowy wzór podpisu, więc
to też jest problem do ominięcia.

O, to, to.

Ja się nie umie (z tych czy innych powodów) podpisać tak jak kiedyś, to
się składa nowy wzór podpisu i do tego stary podpis nie jest potrzebny.

Serio.

Procedury, eh.

   MJ

PS. Gorzej, że ja nie umiem podpisać się dwa razy tak samo nawet raz po
razie.

Data: 2016-06-20 19:07:41
Autor: re
Bank i staruszka

Użytkownik "Michał Jankowski"

[...]

-- -
A jak się nie umie bo ręce odmawiają to ...

Data: 2016-06-20 09:02:41
Autor: Tomasz Kaczanowski
Bank i staruszka
W dniu 2016-06-20 00:16, RadoslawF pisze:
[...]

Nie musi aż tyle, ponieważ przeprowadzaliśmy firmę w nowe miejsce pakowaliśmy dokumenty i tak jakoś z ciekawości spojrzeliśmy na nasze listy obecności sprzed 5 lat i obecne... przez 5 lat każdemu podpis się zmienił...

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2016-06-20 08:45:02
Autor: Tomasz Kaczanowski
Bank i staruszka
W dniu 2016-06-19 15:04, Liwiusz pisze:
[...]

Problem jest taki, że z czasem człowiekowi podpis się zmienia. Grafolog oczywiście może zauważyć pewne cechy i potwierdzić lub nie z pewnym prawdopodobieństwem, czy to ta sama osoba się podpisywała czy nie. Wpływ na takie zmiany mają zarówno choroby, jak i tryb życia (np mało pisania odręcznych tekstów). Podpisywanie się, aby był podpis zgodny ze wzorcem, przez grafologa może być właśnie przez pewną mniejszą naturalność tego podpisu uznany za próbę podrobienia podpisu.

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2016-06-20 02:24:32
Autor: ąćęłńóśźż
Bank i staruszka
Na poczekaniu zmienić wzór podpisu.
Bez sensu, ale działa.

-- -- -
Załóżmy zatem, ze klient nie jest w stanie podpisac sie tak jak na wzorze

Data: 2016-06-19 11:10:57
Autor: JaceK
Bank i staruszka
On 19.06.2016 10:32, Krzys' wrote:
[...]

Spróbuj napisać do Samcika, on zajmuje się ciekawymi przypadkami. Jaki to bank w taki buraczany sposób się zachowuje?

JaceK

Data: 2016-06-20 02:22:50
Autor: ąćęłńóśźż
Bank i staruszka
Obstawiam, że Mille.

-- -- -
Jaki to bank w taki buraczany sposób się zachowuje?

Data: 2016-06-19 12:55:40
Autor: Robert Tomasik
Bank i staruszka
W dniu 19-06-16 o 10:32, Krzys' pisze:
[...]

potwierdzenie zlecenia podpisem jest jednym z wielu możliwych sposobów
potwierdzenia. To nadal środki tej kobiety i bank pracownik banku)
odmawiając ich wypłaty dopuszcza się przywłaszczenia tych środków. Może
przed zawiadomieniem prokuratury warto mu to uświadomić?

Czy to jeszcze jeden horror dzisiejszych czasów?
Czy jest jakaś droga poza złożeniem pozwu sądowego, który wymaga sporej
opłaty wstępnej a potem może i biegłego, adwokata etc?

Chcesz pozywać bank? To już taniej wyjdzie pełnomocnictwo u normalnego
notariusza :-)

Data: 2016-06-19 13:44:29
Autor: Liwiusz
Bank i staruszka
[...]

Aż dziwne, że chyba policjant używa tak niewłaściwych pojęć. Pracownik banku? Przywłaszcza? Really?

Pomijając już niuanse prawne, których policjant może rzeczywiście nie znać - środki wpłacone w banku są własnością banku, klient ma tylko roszczenie o ich wypłatę (to z prawa bankowego) - zatem śmiesznym jest zarzut "przywłaszczenia" swoich środków.

Poza tym masz rację - podpis jest jednym z wielu możliwych sposobów, ale *nie* jest nim "okazanie dowodu", czy stawienie się osoby, która nie umie złożyć swojego podpisu.

--
Liwiusz

Data: 2016-06-19 21:24:05
Autor: Robert Tomasik
Bank i staruszka
W dniu 19-06-16 o 13:44, Liwiusz pisze:
[...]

Środki są banku, a nie pracownika - jak celnie byłeś uprzejmy zauważyć.
Ja gram na to, że pracownik się ugnie. Prawda jest taka, że

Data: 2016-06-19 12:57:38
Autor: cef
Bank i staruszka
W dniu 2016-06-19 o 10:32, Krzys' pisze:
[...]

Niech w innym oddziale złoży wniosek o dostęp internetowy.
To jej przyjmą z pocałowaniem ręki - nawet jak podpis będzie odbiegał.
A potem z pocałowaniem w d...wyprowadzi kasę.

Data: 2016-06-20 07:34:54
Autor: Michal
Bank i staruszka

Użytkownik "Krzys'" <pi-key@wp.pl> napisał w wiadomości news:nk5lat$7ih$1news.vectranet.pl...
[...]

Byłem kiedyż w podobnej sytuacji. Mimo kilku prób, nie byłem w stanie odtworzyć swojego "starego" podpisu.
Podpowiedziano mi wówczas wymianę karty wzoru podpisu. Chwilę to trwało, ale skutek osiągnąłem.
Michał __________ Informacja programu ESET Endpoint Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów 13674 (20160620) __________

Wiadomoœć została sprawdzona przez program ESET Endpoint Antivirus.

Data: 2016-06-20 21:16:31
Autor: poreba
Bank i staruszka
Dnia Mon, 20 Jun 2016 07:34:54 +0200, Michal napisał(a):

Jaką drogą prawną spowodować by bank nie blokował staruszce /.../
Czy jest jakaś droga poza złożeniem pozwu sądowego,
Podpowiedziano mi wówczas wymianę karty wzoru podpisu. Chwilę to trwało, ale skutek osiągnąłem.
Jak mogłeś (współnie z ąćęłńóśźż i TK) krótko i treściwie odpowiedzieć na
zadane pytanie uniemozliwiając tym samym niektórym ciągnięcie swej
psychoterapii na psp?

--
pozdro
poreba

Data: 2016-06-21 07:26:05
Autor: Michal
Bank i staruszka

Użytkownik "poreba" <dmicfg@polboks.pl> napisał w wiadomości news:le0k0q5rkgbs$.1u1m7qs7dxmbi.dlg40tude.net...
[...]

Przepraszam, jakoś tak wyszło. Ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby rozważyć możliwość np. złożenia zawiadomienia
o możliwości popełnienia przez pracownika banku przestępstwa (na pewno ktoś podpowie jakiego).
Michał __________ Informacja programu ESET Endpoint Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów 13680 (20160621) __________

Wiadomoœć została sprawdzona przez program ESET Endpoint Antivirus.

Data: 2016-06-21 10:14:05
Autor: Michał Jankowski
Bank i staruszka
W dniu 21.06.2016 07:26, Michal pisze:

__________ Informacja programu ESET Endpoint Antivirus, wersja bazy
sygnatur wirusów 13680 (20160621) __________

Wiadomo?ć została sprawdzona przez program ESET Endpoint Antivirus.

To się naprawdę daje wyłączyć, wierz mi.

   MJ

Data: 2016-06-21 11:22:08
Autor: Michal
Bank i staruszka

sygnatur wirusĂłw 13680 (20160621) __________

Wiadomo�ć została sprawdzona przez program ESET Endpoint Antivirus.

To się naprawdę daje wyłączyć, wierz mi.

  MJ

Wierzę.
Tak z ciekawości: co w tym komunikacie tak Cię irytuje, że chciało Ci się odezwać?

Data: 2016-06-22 08:34:43
Autor: Jacek Maciejewski
Bank i staruszka
Dnia Tue, 21 Jun 2016 11:22:08 +0200, Michal napisał(a):

Wierzę.
Tak z ciekawości: co w tym komunikacie tak Cię irytuje, że chciało Ci się odezwać?
Michał

Nie tylko jego, wierz. Zalecam wklepać w google słowo "netykieta" i się
douczyć. Na przyjęcia czy do teatru też w gumiakach i kufajce chodzisz?
--
Jacek
"Wszelka izolacja jest glebą, na której wyrasta nienawiść do obcych, a

Data: 2016-06-22 19:55:18
Autor: RadoslawF
Bank i staruszka

[...]

Od razu widać że chłopina elegancka i majętna, nie w gumiakach tylko
w gumofilcach.

Pozdrawiam

Data: 2016-06-23 07:53:11
Autor: Michal
Bank i staruszka
Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisał w wiadomości news:j2vfxmtd9etm.91n53cm6viu0$.dlg40tude.net...
Nie tylko jego, wierz. Zalecam wklepać w google słowo "netykieta" i się
douczyć. Na przyjęcia czy do teatru też w gumiakach i kufajce chodzisz?
--
I co? Poczułeś się lepiej?
Miłego dnioa życzę!

Michał

Data: 2016-06-25 08:52:38
Autor: cef
Bank i staruszka
W dniu 2016-06-23 o 07:53, Michal pisze:
[...]

Czyli wklepałeś, przeczytałeś, ale do "łajzy"
nie dotarłeś :-)

Data: 2016-06-22 21:54:09
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Bank i staruszka
Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 21 Jun 2016 11:22:08 +0200  doszła do mnie wiadomość  <1466572605.475716@d1.icnet>  od "Michal" <fsade@hcp.com.pl>  :

[...]

__________ Informacja programu ESET Endpoint Antivirus, wersja bazy sygnatur wirus?3680 (20160621) __________

Wiadomo? zosta? sprawdzona przez program ESET Endpoint Antivirus.

:

Tu nie chodzi o irytację.
Podajesz "hakierom" dane swojego antywira wraz z wersją baz, ktoś może
mieć exploita na tą wersę i nie jest wykluczone, że zechce zrobić ci
wielkie kuku, lepiej to wyłącz.
Idiotnicy od tych antywirów wolą się w ten sposób reklamować mając w
dupie bezpieczeństwo swoich klientów(bo to ordynarna reklama jest).
--
Całujmy wszyscy dupę Henryka.
http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,1546

Data: 2016-06-23 07:56:54
Autor: Michal
Bank i staruszka
Użytkownik "Olaf Frikiov Skiorvensen" <Belzebub@invalid.invalid> napisał w wiadomości news:qiqlmbl92beisufsv3p3rbuv1no5r8ik8m4ax.com...

[...]
Rozumiem i dziękuję.
Coś mi się jednak zdaje, że mój imiennik odezwał się nie z troski o moje bezpieczeństwo.
Michał

Data: 2016-07-05 20:58:04
Autor: ąćęłńóśźż
Bank i staruszka
A pod to akurat podpada pewien bank, który jak masz dowód w ich systemie to nie uznaje Twojego paszportu (i nawet nie poda Ci numeru Twojego własnego rachunku dla dokonania przez Ciebie wpłaty własnej w okienku, BTW po ch... im ten numer, jesli masz tam jeden rachunek?), a jak masz paszport to nie uznaje dowodu.

-- -- -