Bank/konto dla zarabiajÄ…cego za granicÄ…

Data: 2012-02-27 10:36:26
Autor: Don Pedro de Pommidore, Szpieg z Krainy Deszczowców
Bank/konto dla zarabiajÄ…cego za granicÄ…
Witam Grupowiczów,
czy ktoś z Was ma może doświadczenie i może polecić bank/konto dla osoby zarabiającej w Euro (zagraniczna firma) ale pracującej większość czasu w Polsce?

--
Pozdrawiam,
Don Pedro de Pommidore vel. Piotrek Miller

Data: 2012-02-27 10:59:23
Autor: K
Bank/konto dla zarabiajÄ…cego za granicÄ…
czy ktoś z Was ma może doświadczenie i może polecić bank/konto dla osoby zarabiającej w Euro (zagraniczna firma) ale pracującej większość czasu w Polsce?

Albo konto walutowe w polskim banku (ING, Alior i inne) albo lepiej (szybsze przelewy) w banku zagranicznym (np. DKB). Oczywiście wszystko bezpłatnie.
A może Paypal pasowałby pracodawcy/zleceniodawcy?
K.

Data: 2012-02-27 12:28:04
Autor: Don Pedro de Pommidore, Szpieg z Krainy Deszczowców
On 2012-02-27 09:59:23 +0000, K said:

[...]

No właśnie zastanawiam się co lepsze. W sumie będę dosyć często za granicą i może się okazać, że posiadanie konta z kartą w Niemczech wyjdzie de facto taniej niż tylko walutowego w Polsce (przewalutowania na polskiej karcie i inne).

Data: 2012-02-27 05:50:40
Autor: Marcin
Bank/konto dla zarabiaj±cego za granic±
No w³a¶nie zastanawiam siê co lepsze. W sumie bêdê dosyæ czêsto za
granic± i mo¿e siê okazaæ, ¿e posiadanie konta z kart± w Niemczech
wyjdzie de facto taniej ni¿ tylko walutowego w Polsce (przewalutowania
na polskiej karcie i inne).

W Sparkassie mozesz miec konta zarabiaj±c w Nimeczech i mieszkaj±c za
granic±.
Standardowa karta Maestro (EC) pozwala tam na du¿o.
Z drugiej strony mo¿esz miêc np. Maestro do konta walutowego w ING
i za p³atno¶ci kart± w Niemczech nie zap³acisz prowizji (za bankomat
niestety tak).
Polecam oba naraz - sprawdz siê.

Marcin

Data: 2012-02-27 15:23:38
Autor: Don Pedro de Pommidore, Szpieg z Krainy Deszczowców
On 2012-02-27 13:50:40 +0000, Marcin said:

[...]

W Sparkassie mozesz miec konta zarabiajÄ…c w Nimeczech i mieszkajÄ…c za
granicÄ….
Standardowa karta Maestro (EC) pozwala tam na dużo.
Z drugiej strony możesz mięc np. Maestro do konta walutowego w ING
i za płatności kartą w Niemczech nie zapłacisz prowizji (za bankomat
niestety tak).
Polecam oba naraz - sprawdz siÄ™.

Dzięki za informacje. Właśnie nad jakimś takim duetem się zastanawiam. Zamiast ING myślałem tylko o Citi (mam tam już konto).

Data: 2012-02-28 09:44:03
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
=?utf-8?Q?Don_Pedro_de_Pommidore pisze:

Dzięki za informacje. Właśnie nad jakimś takim duetem się zastanawiam.
Zamiast ING myślałem tylko o Citi (mam tam już konto).

No to idealnie, bo w Citi możesz od ręki przepiąć istniejącą kartę debetową do innego rachunku. Jak będziesz w Niemczech, to podpinaj pod rachunek EUR, a jak w Polsce to pod PLN. Dzięki temu unikniesz przewalutowań. :-)

--
MiCHA

Data: 2012-02-28 12:18:21
Autor: Marcin Lubojański
W dniu 2012-02-28 09:44, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
[...]

Ale jak zapomnisz to zapłacisz za to bo kursy walut Citi ma koszmarne :P

Pozdrawiam
Marcin Lubojański
jędrny biust

Data: 2012-02-28 14:52:43
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Marcin Lubojański pisze:

[...]

Za sklerozę się płaci... :-)

--
MiCHA

Data: 2012-02-28 19:16:32
Autor: S³awek
Bank/konto dla zarabiaj±cego za granic±
U¿ytkownik "Marcin Lubojañski"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jiid5t$9j5$2@inews.gazeta.pl...

> No to idealnie, bo w Citi mo¿esz od rêki przepi±æ istniej±c± kartê
> debetow± do innego rachunku. Jak bêdziesz w Niemczech, to podpinaj pod
> rachunek EUR, a jak w Polsce to pod PLN. Dziêki temu unikniesz
> przewalutowañ. :-)

Ale jak zapomnisz to zap³acisz za to bo kursy walut Citi ma koszmarne :P

Nieaktualne.
Kursy w Citi s± teraz przeciêtne, jak w wielu innych bankach

-- S³awek

Data: 2012-02-29 09:08:45
Autor: xbartx
Dnia Tue, 28 Feb 2012 19:16:32 +0100, S³awek napisał(a):

Nieaktualne.
Kursy w Citi s± teraz przeciêtne, jak w wielu innych bankach

Hmmm a jakieś dowody? Według mnie to tam się nic nie zmieniło.

--
xbartx

Data: 2012-02-28 16:29:41
Autor: Don Pedro de Pommidore, Szpieg z Krainy Deszczowców
On 2012-02-28 08:44:03 +0000, Przemyslaw Kwiatkowski said:

[...]

Jesteś pewien, że uniknę przewalutowań? Coś mi chodzi po głowie, że nawet przepięcie karty do walutowego nie pozwala na całkowite pozbycie się opłat.

Data: 2012-02-28 20:00:38
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
[...]

Opłat - nie. Przewalutowań - tak. :-)
Po przepięciu nadal płacisz opłaty wg. toip. Nie pamiętam dokładnie, ale zdaje się, że bankomaty Citibanku na świecie są za darmo.

--
MiCHA

Data: 2012-03-01 13:39:25
Autor: Don Pedro de Pommidore, Szpieg z Krainy Deszczowców
On 2012-02-28 19:00:38 +0000, Przemyslaw Kwiatkowski said:

=?utf-8?Q?Don_Pedro_de_Pommidore pisze:

Dziêki za informacje. W³a¶nie nad jakim¶ takim duetem siê zastanawiam.
Zamiast ING my¶la³em tylko o Citi (mam tam ju¿ konto).

[...]

Jeste¶ pewien, ¿e uniknê przewalutowañ? Co¶ mi chodzi po g³owie, ¿e
nawet przepiêcie karty do walutowego nie pozwala na ca³kowite pozbycie
siê op³at.

Op³at - nie. Przewalutowañ - tak. :-)
Po przepiêciu nadal p³acisz op³aty wg. toip. Nie pamiêtam dok³adnie, ale zdaje siê, ¿e bankomaty Citibanku na ¶wiecie s± za darmo.

Dziêki wielkie! W takim razie pozostajê przy duecie Citi i mBank/inteligo.

Data: 2012-03-01 13:54:34
Autor: BartekK
W dniu 2012-02-27 10:59, K pisze:
[...]
Cytując klasyka "a idz pan w ch..." z paypalem. Do płacenia za drobne zakupy w chinach czy ebayu, to niech sobie będzie, ale jako konto-rachunek bieżący - nie zaryzykowałbym za nic.
Już dwa razy zablokowali mi w PayPalu konto i środki "bo tak". Raz - wyjątkowo irytujące bo większe zakupy w sieci, więc przelałem z innego banku kasę na konto PayPal... i paypal się zbiesił i zablokował, bo ochrona przed czymśtam. Ok, odblokowali konto po spełnieniu ich zachcianek, ale w tym czasie nie mogłem zapłacić za kupiony towar, przez co "dostałem negatywa" i towar mi przepadł, a w dodatku miałem prawie miesiąc dużą kasę zablokowaną, ani jej wycofać ani zapłacić nią ani nic...
W dodatku taka procedura u nich sobie trwa, nie wiadomo jak się zakończy, nie ma do kogo zadzwonić i opierd.zielić, nie ma komu się poskarżyć... W zasadzie nigdy nie wiadomo kiedy przyjdzie im ochota i zablokują całkowicie - np http://webhosting.pl/PayPal.blokuje.na.lewo.i.prawo.Tym.razem.padlo.na.Diaspore.ale.efekt.byl.chyba.nie.taki.jak.zamierzano