Bank musi sprawdzac nazwe odbiorcy

Data: 2016-09-21 09:33:26
Autor: radekp@konto.pl
Bank musi sprawdzac nazwe odbiorcy
Tue, 20 Sep 2016 20:05:01 +0200, w
<57e17a51$0$15192$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

Czy banki sprawdzaja odbiorcow przelewow ?

Niektóre tak (Eurobank), niektóre nie (mBank).

Data: 2016-09-21 20:05:37
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Bank musi sprawdzac nazwe odbiorcy

<radekp@konto.pl> rtd4ubdptc9va9bqe4cr3ti4u5mtoqjtjm@4ax.com

Czy banki sprawdzaja odbiorcow przelewow ?

: Niektóre tak (Eurobank), niektóre nie (mBank).

Słynny kant z rzekomym kontem Rydzyka?
Teraz może być inaczej.

Kiedyś ING sprawdzał, gdy przelew wędrował z innego
banku i nie sprawdzał, gdy przelew wędrował z ING.
Taka sytuacja przyczyniła się do odbicia przelewu,
czego skutkiem była sprawa sądowa przegrana przeze
mnie zaocznie.

-=-

BTW:

  - Mój odwersarz rzekomo nie wiedział o sprawie sądowej, więc
    komornicy odmawiali egzekucji mimo klauzuli i prawomocnego

       http://www.gazetaprawna.pl/encyklopedia/prawo,hasla,339548,rygor-natychmiastowej-wykonalnosci.html

    wyroku, który został niby cofnięty.

  - Ja ze 20 lat temu nie zostałem naprawdę powiadomiony o sprawie
    i sąd II instancji coś z nieprawomocnym wyrokiem uczynił w efekcie
    mojej apelacji -- zmienił ów wyrok czy uchylił... Do dziś nie
    odzyskałem kosztów procesu... :)

-=-

Niektóre banki zbyt rygorystycznie weryfikują -- z Optimy nie udaje się lanie do BZWBKKBSg...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-09-21 21:09:06
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Bank musi sprawdzac nazwe odbiorcy

"Eneuel Leszek Ciszewski" nrui5q$ki4$1@node1.news.atman.pl

[...]

Trochę głupio wyszło...

+    komornicy odmawiali egzekucji pomimo klauzuli NW i prawomocnego
+    wyroku, zanim oficjalnie rozpoczęto skarżenie tegoż wyroku.

     W efekcie skarżenia wyrok został cofnięty, ale tylko na niby. :)

Sąd cywilny był związany wyrokiem sądu karnego i jakiekolwiek
mowy czy dowody obronne nie mogły zaniżyć wysokości zapłaty
nałożonej na mego adwersarza, ale przy pierwszym podejściu
sąd moje żądania powiększył o ustawowe odsetki z uwagi na
lekceważenia sądu przez mego adwersarza.

Wyrok niby cofnięto, ale przy drugim podejściu wydano wyrok
identyczny -- razem z odsetkami, czyli jednak (niejawnie)
uznano, iż mój adwersarz wiedział na czas o toczącej się sprawie...

Sąd cywilny musiał przyznać mi pieniądze takie, jakich zażądałem
(bo sąd prawa nie tworzy a ja zażądałem kwoty możliwie najniższej
w tamtej sytuacji) ale nie musiał przyznać mi odsetek, gdyż nie
żądałem tych odsetek.

Efekt nieżądania odsetek -- kilka moich żądań sprzed  kilkunastu
lat nie doczekało się skutecznej egzekucji pomimo prawomocnych
wyroków i klauzul natychmiastowej wykonalności. :)

Ww. sprawa też nie została rozwiązana przez komorników (chętnie
biorących zapłatę za ciężką ;) pracę) -- forsę przekazała mi żona
mego adwersarza wraz z odsetkami naliczonymi jakoś dziwnie, ale od
czasu wydania drugiego wyroku.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-09-23 17:49:01
Autor: J.F.
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rtd4ubdptc9va9bqe4cr3ti4u5mtoqjtjm@4ax.com...
Tue, 20 Sep 2016 20:05:01 +0200, w
<57e17a51$0$15192$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
Czy banki sprawdzaja odbiorcow przelewow ?

Niektóre tak (Eurobank), niektóre nie (mBank).

Dokladnie spawdza ?

Bo dokladne to kanal, a niedokladne tez kanal :-)

J.

Data: 2016-09-23 19:51:45
Autor: radekp@konto.pl
Bank musi sprawdzac nazwe odbiorcy
Fri, 23 Sep 2016 17:49:01 +0200, w
<57e54ef2$0$5164$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
> [...]

Tue, 20 Sep 2016 20:05:01 +0200, w
<57e17a51$0$15192$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."

>Niektóre tak (Eurobank), niektóre nie (mBank).

Jak dokładnie nie sprawdzałem.
Podejrzewam, że same imię i nazwisko.

W każdym bądź razie jak zamiast do Jana Kowala wyślesz do Janka Kowalskiego to
nie przejdzie.

Data: 2016-09-26 10:22:34
Autor: J.F.
Użytkownik  radekp napisał w wiadomości grup
> [...]

Podejrzewam, że same imię i nazwisko.

W każdym bądź razie jak zamiast do Jana Kowala wyślesz do Janka Kowalskiego to

A jak wyslesz do "Kowal Jan"  ?

A przypominam inny przekret - ktos rozeslal pisma od Glownego Inspektoratu Kontroli Skarbowej ze po sprawdzeniu rozliczen obywatel zalega z drobna kwota, np 69.75 zl i zalaczyl blankiet wplaty.  Dla G.I.K.S.

Konto bylo zalozone przez Giks. Stefan Giks.

J.

Data: 2016-09-30 13:46:19
Autor: Krzysztof Halasa
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

[...]

Oczywiście oszustwo (działanie w złej wierze) to inna historia, tam
kwestia odpowiedzialności jest dość prosta, co nie zmienia sprawy
odpowiedzialności banku.
--
Krzysztof Hałasa

Bank musi sprawdzac nazwe odbiorcy