Bank nie chce oddać kasy

Data: 2015-11-13 08:43:53
Autor: z
Bank nie chce oddać kasy
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,19179947,ksiegowy-w-firmie-sie-pomylil-alior-bank-nie-chce-cofnac-pomylkowej.html

Z tego co się orientuję  to w Polsce jeszcze nie obowi±zuje takie prawo jak w stanach. Pewien klient zamiast jednego biletu na mecz otrzymał 300 sztuk. Nie musi ich zwracać.

Ale w Polsce to tak nie działa.
Dlaczego więc istniej± ¶więte krowy które po przykrywk± instytucji zaufania publicznego (tfuuu) przywłaszczaj± sobie cudze pieni±dze?

Data: 2015-11-13 09:56:25
Autor: J.F.
Bank nie chce oddać kasy
Użytkownik "z"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:564594bd$0$22823$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No to w Polsce mamy tak samo - bank otrzymal prezent i nie musi go zwracac :-)

Dlaczego więc istniej± ¶więte krowy które po przykrywk± instytucji zaufania publicznego (tfuuu) przywłaszczaj± sobie cudze pieni±dze?

Ale dlaczego przywlaszczaja ? Bank dokonal stosownej operacji walutowej i pobral stosowna prowizje, wszystko zgodnie z umowa.

Fakt, ze wyjatkowo wysoka i powinni tego zabronic.
A klient powinien zmienic bank  :-)
No i poleciec ksiegowemu po premii, ale z umiarem :-)

J.

Data: 2015-11-13 10:16:57
Autor: Liwiusz
Bank nie chce oddać kasy
W dniu 2015-11-13 o 08:43, z pisze:
Dlaczego więc istnieją święte krowy które po przykrywką instytucji
zaufania publicznego

Nie istnieje taka przykrywka.

--
Liwiusz

Data: 2015-11-13 11:57:14
Autor: P03
Bank nie chce oddać kasy
W dniu 2015-11-13 o 08:43, z pisze:
Dlaczego więc istnieją święte krowy które po przykrywką instytucji
zaufania publicznego

Nie istnieje taka przykrywka.

-- Liwiusz

Widzę że posterunkowy Liwiusz zawsze na służbie.
Brawo - tak trzymać.

--
P03

Data: 2015-11-13 11:58:44
Autor: Liwiusz
Bank nie chce oddać kasy
W dniu 2015-11-13 o 11:57, P03 pisze:
[...]

O co towarzyszowi chodzi?

--
Liwiusz

Data: 2015-11-13 12:54:32
Autor: P03
Bank nie chce oddać kasy
[...]

Kto może bronić dobrego imienia banków ?
a. Idiota bez podstawowej orientacji w rzeczywistości
b. Interentowy Troll piszący za srebrniki różne głupoty i
starający się wybielić beznadziejnie kiepską opinię o bankach
wsród społeczeństwa.(syzyfowa praca)
c. Dawniej zwano takich ORMO czyli taki ochotniczy ćwierćposterunkowy.
Banki w PRLu są nadal "świętymi krowami" :
http://trybunal.gov.pl/rozprawy/komunikaty-prasowe/komunikaty-po/art/7563-kierowanie-przez-banki-wierzytelnosci-do-postepowania-egzekucyjnego-z-pominieciem-sadowego-post/
http://wyborcza.biz/pieniadzeekstra/1,146258,18286124,Bankowy_Tytul_Egzekucyjny_przestaje_obowiazywac__Co.html?disableRedirects=true

--
P03

Data: 2015-11-13 13:18:52
Autor: Liwiusz
Bank nie chce oddać kasy
W dniu 2015-11-13 o 12:54, P03 pisze:
[...]

Idiota, to jest taki typek jak ty, ktĂłry negowanie tego, ze banki sÄ…
instytucjami zaufana publicznego może uznawać za obronę dobrego imienia
bankĂłw.

--
Liwiusz

Data: 2015-11-13 10:40:18
Autor: Pete
Bank nie chce oddać kasy
W dniu 2015-11-13 o 08:43, z pisze:
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,19179947,ksiegowy-w-firmie-sie-pomylil-alior-bank-nie-chce-cofnac-pomylkowej.html

Z tego co siÄ™ orientujÄ™  to w Polsce jeszcze nie obowiÄ…zuje takie prawo
jak w stanach. Pewien klient zamiast jednego biletu na mecz otrzymał 300
sztuk. Nie musi ich zwracać.

Ale w Polsce to tak nie działa.
Dlaczego więc istnieją święte krowy które po przykrywką instytucji
zaufania publicznego (tfuuu) przywłaszczają sobie cudze pieniądze?

Prawie dokładnie taką samą sytuację miałem z kartą Alior Kantor.

Anulowanie operacji zakupu kartÄ….

Alior potraktował to jako uznanie operacji a nie anulowanie zakupu, i przewalutował sobie przez 3 waluty. Przez co to anulowanie kosztowało mnie 20% wartości pierwotnej operacji.

Na złożoną reklamację odpwiedział dokładnie to samo co w artykule - pocałuj nas w d....

Wyższa kultura, psia mać...

--
Pete

Data: 2015-11-13 13:28:21
Autor: J.F.
Bank nie chce oddać kasy
Użytkownik "Tomasz Chmielewski"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:n24gps$osn$1@speranza.aioe.org...
On 11/13/2015 04:43 PM, z wrote:
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,19179947,ksiegowy-w-firmie-sie-pomylil-alior-bank-nie-chce-cofnac-pomylkowej.html

Kiedy¶ zrobiłem trochę podobny bł±d w nowym interfejsie mBanku, przelewaj±c przez pomyłkę pieni±dze na konto USD, zamiast złotówkowe.
Kwoty rzecz jasna mniejsze, nie mniej byłem w plecy kilka stów. Po krótkim telefonie mBank wycofał operację. Da się? Da się.

Zauwaz, ze troche inna sytuacja - tu mielismy przelew przychodzacy z zewnatrz.
Kwota akurat umiarkowana, ale przy wiekszej bank musialby to jakos wymienic i pokryc koszty (tzn zarobic :-))

No i nie wiadomo, czy tak latwo sie da w systemie ksiegowym - to nie jakas prowizja, ktora mozna skasowac, tylko szereg operacji.
Poza tym konto klienta nadal w innej walucie, to co, przerzucic mu na inne konto, bez prowizji, a nawet z ujemna ?
No bo przerobic nr konta przychodzacego w przelewie ... oj, lepiej nie ....

J.

Data: 2015-11-13 04:53:28
Autor: Kris
Bank nie chce oddać kasy
W dniu pi±tek, 13 listopada 2015 13:28:25 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
[...]

Oczywi¶cie sami bez wiedzy klienta nic robić nie mogli ale po jego reklamacji mogli skorygować co trzeba a klientowi napisać "W drodze wyj±tku dla dobra naszej dalszej współpracy..."

Data: 2015-11-13 22:02:13
Autor: Tomasz Chmielewski
Bank nie chce oddać kasy
On 11/13/2015 09:28 PM, J.F. wrote:

[...]

Wszystko się da, kwestia chęci.

Poza tym konto klienta nadal w innej walucie, to co, przerzucic mu na
inne konto, bez prowizji, a nawet z ujemna ?

Normalnie - wycofać przelew jako błedny, na techniczne konto banku, a potem przelać na konto klienta w prawidłowej walucie, z odpowiedni± adnotacj±.

No bo przerobic nr konta przychodzacego w przelewie ... oj, lepiej nie ...

A zmianę numeru konta przychodz±cego kiedy¶ przerabiałem, też da się.

Klient z zagranicy wysłał mi pieni±dze nie na numer konta, ale na... europejski numer VAT (i numer konta w formacie IBAN, i VAT EU zaczynaj± się od kodu kraju).

Czyli:

- przelew trafił do banku ze względu na poprawny numer BIC/SWIFT
- adresatem przelewu była moja firma
- zamiast numeru konta był podany numer VAT EU

Bank skontaktował się z księgowo¶ci±, księgowo¶ć ze mn±, ja z bankiem, i pieni±dze tego samego dnia trafiły na konto.

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2015-11-13 12:03:55
Autor: witek
Bank nie chce oddać kasy
Tomasz Chmielewski wrote:
Bank skontaktował się z księgowo¶ci±, księgowo¶ć ze mn±, ja z bankiem, i
pieni±dze tego samego dnia trafiły na konto.

zrob reklame i napisz w jakim banku

Data: 2015-11-13 20:28:05
Autor: cef
Bank nie chce oddać kasy
W dniu 2015-11-13 o 19:03, witek pisze:
Tomasz Chmielewski wrote:
Bank skontaktował się z księgowo¶ci±, księgowo¶ć ze mn±, ja z bankiem, i
pieni±dze tego samego dnia trafiły na konto.

zrob reklame i napisz w jakim banku

Ale jaka to reklama?
Przecież skoro przelew trafił po kodzie do banku,
z danymi odbiorcy ale bez nr konta, to chyba jasne, że bank chciał się upewnić
czy adresat jest prawidłowy i jako¶ to przeksięgować.
  Do mnie tez dzwonili zawsze w takich podobnych sprawach.

Data: 2015-11-13 14:44:58
Autor: witek
Bank nie chce oddać kasy
Tomasz Chmielewski wrote:
[...]

mogli zachowac sie jak stalin i odeslac nadawcy z inforamcja brak zgodnosci danych pobierajac sobie oczywiscie prowizje za obsluge, przewalutowanie, przeksiegowanie, przecostamjeszcze.

Malo to sie xxxxxx   naodsylal przelewow na lokaty bo sie w adresie "ul." nie zgadzało.

Data: 2015-11-15 01:33:41
Autor: Tomasz Chmielewski
Bank nie chce oddać kasy
On 11/14/2015 03:03 AM, witek wrote:
Tomasz Chmielewski wrote:
Bank skontaktował się z księgowością, księgowość ze mną, ja z bankiem, i
pieniądze tego samego dnia trafiły na konto.

zrob reklame i napisz w jakim banku

ProszÄ™ bardzo - Ĺ iauliĹł Bankas (na Litwie) - http://sb.lt/en/.
Jesteśmy w Unii Europejskiej, więc nie ma jakiegoś zasadniczego powodu, dla którego firma z jednego kraju nie mogłaby mieć konta w banku w innym kraju.

Powiem więcej - w tym banku opisana w wątku sytuacja nie byłaby możliwa.

Z prostego powodu - konto o identycznym numerze służy do wielu walut (EUR, USD etc.). Więc jak klient wyśle przelew w USD na konto LT12345678 - to przelew trafi na konto LT12345678 prowadzone w USD. A jak przeleje EUR na konto LT12345678 - to przelew trafi na konto LT12345678 prowadzone w EUR.

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com