Bank odmawia wydania 1/2 spadku...

Data: 2010-08-31 12:31:59
Autor: fim
Bank odmawia wydania 1/2 spadku...
Witam,
moja mama zmaga się z tym problemem. Sąd zasądził dla niej 1/2 spadku po zmarłej mamie. Drugą połowę sąd zasądził dla siostry. To mamy na piśmie.
Moja mama poszła do banku, celem wypłaty 1/2 spadku, jednak dyrektor banku odmówił wypłaty twierdząc, że przy wypłacie spadku muszą uczestniczyć dwie osoby tj. dwie córki. To będzie jednak niemożliwe. Siostry są ze sobą skłócone i moja ciotka (notabene jest ona skłócona z całym światem; nikt w rodzinie jej nie lubi) będzie grała na niekorzyść mojej mamy. Dla ciotki pieniądze ze spadku nie stanowią większej wartości (w porównaniu z nami to bardzo majętna osoba) i najprawdopodobniej wcale nie będzie ich odbierała. Będzie się za to starała uniemożliwić wypłatę mojej mamie. Co moja mama może zrobić?

Pozdrawiam, F.

Data: 2010-08-31 12:57:39
Autor: Mario
Bank odmawia wydania 1/2 spadku...
Co moja mama mo¿e zrobiæ?

wyslac do banku przedsadowe wezwanie do wyplaty ze wskazaniem nr konta na ktore maja zostac przelane pieniadze i informacji, ze po X dniach sprawa skierowana zostanie do sadu...

Pzdr

Data: 2010-08-31 13:13:54
Autor: fim
On 2010-08-31 12:57, Mario wrote:
Co moja mama mo¿e zrobiæ?

[...]

Tylko, że sam dyrektor tego banku (ING) zasłaniał się procedurami i twierdził, że zgodnie z regulaminem banku nie może on wypłacić pieniędzy. Kto ma rację? Czym się podeprzeć pisząc takie pismo? Na jakie przepisy się powołać?

Data: 2010-08-31 12:08:52
Autor: Massai

On 2010-08-31 12:57, Mario wrote:
> [...]
i twierdził, że zgodnie z regulaminem banku nie może on wypłacić
pieniędzy. Kto ma rację? Czym się podeprzeć pisząc takie pismo?

Regulamin banku może różne rzeczy zawierać, i trzeba je
respektować (jeśli się na nie zgodziło podpisując umowę) o ile
będą zgodne z polskim prawem, bo ustawy mają pierwszeństwo przed
jakimÅ› "regulaminem".

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-08-31 17:17:36
Autor: mecenas
Bank odmawia wydania 1/2 spadku...

U¿ytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i5irck$gt$1news.onet.pl...

On 2010-08-31 12:57, Mario wrote:

> wyslac do banku przedsadowe wezwanie do wyplaty ze wskazaniem nr
> konta na ktore maja zostac przelane pieniadze i informacji, ze po X
> dniach sprawa skierowana zostanie do sadu...
>

> Pzdr

Tylko, ¿e sam dyrektor tego banku (ING) zas³ania³ siê procedurami
i twierdzi³, ¿e zgodnie z regulaminem banku nie mo¿e on wyp³aciæ
pieniêdzy. Kto ma racjê? Czym siê podeprzeæ pisz±c takie pismo?
Na jakie przepisy siê powo³aæ?

Regulamin banku mo¿e ró¿ne rzeczy zawieraæ, i trzeba je
respektowaæ (je¶li siê na nie zgodzi³o podpisuj±c umowê) o ile
bêd± zgodne z polskim prawem, bo ustawy maj± pierwszeñstwo przed
jakim¶ "regulaminem".

-- Pozdro
Massai

Jaka umowa? Przecie¿ facet pisze, ¿e mama zmar³a czyli posiadacz konta. Umowa wygasa z chwil± smierci.
S³yszne jedynie jest tzw. dzia³ spadku i to w s±dzie bo z tego co widaæ ciotka bedzie robi³a problemy.

pozdrawiam
micha³

Data: 2010-09-01 00:29:38
Autor: BK
On 31 Sie, 17:17, "mecenas" <m...@onet.pl> wrote:
U¿ytkownik "Massai" <tsen...@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶cinews:i5irck$gt$1news.onet.pl...

> [...]

Umowa wygasa z chwil± smierci.
S³yszne jedynie jest tzw. dzia³ spadku i to w s±dzie bo z tego co widaæ

A skad pomysl, ze umowa wygasa z chwila smierci?  To jest kwestia do
uregulowania w umowie miedzy stronami ;) Chociaz akurat 90% umow
zawiera taki zapis to nie mozna nic z gory przesadzac.

Data: 2010-08-31 18:23:46
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 31 Aug 2010, Massai wrote:

Regulamin banku mo¿e ró¿ne rzeczy zawieraæ, i trzeba je
respektowaæ (je¶li siê na nie zgodzi³o podpisuj±c umowê)

  wKwestiiFormalnej: osoba która siê zgodzi³a le¿y w grobie
i dobrze o tym pamiêtaæ :]
  Spadkobierca *nie* podpisywa³ ¿adnej umowy, przejmuje tylko
zobowi±zania o konkretnym charakterze (d³ugi) a nie wszystkie
(zobowi±zania) jak leci.
  Nijak nie trzeba respektowaæ tych zobowi±zañ które wygas³y :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-08-31 19:34:49
Autor: Johnson
Gotfryd Smolik news pisze:

[...]

W³a¶nie przejmuje wszystkie jak leci. Po prostu staje siê stron± umowy z bankiem na tych samych warunkach co zmar³y. Chyba ¿e co innego wynika³oby z samej umowy.

--
@2010 Johnson
Przeciwko nudzie nawet bogowie walczyli daremnie.

Data: 2010-09-01 11:09:25
Autor: ikarek
Bank odmawia wydania 1/2 spadku...
U¿ytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i5jefn$b2i$1inews.gazeta.pl...
Gotfryd Smolik news pisze:

[...]

Czy kto¶ inny mo¿e to skomentowaæ, bo wydaje mi siê to
niemo¿liwe. Dziedzicz±c spadek, dziedziczymy umowy,
które spadkodawca podpisa³??? A co, je¶li w umowie
jest zapisane, ¿e za 2 lata spadkodawca ma oddaæ nerkê
- spadkobierca bêdzie musial oddaæ swoj±? :)

Przyk³ad intencjonalnie przegiêty, ale chodzi mi o sam
mechanizm.

Data: 2010-09-01 11:16:32
Autor: spp
W dniu 2010-09-01 11:09, ikarek pisze:

[...]

A co tu komentowaæ - Godfryd dobrze prawi. :)

--
spp

Data: 2010-09-01 11:32:30
Autor: Johnson
spp pisze:

[...]

Akurat.
Art. 922 kc
§ 1. Prawa i obowi±zki maj±tkowe zmar³ego przechodz± z chwil± jego ¶mierci na jedn± lub kilka osób stosownie do przepisów ksiêgi niniejszej.
§ 2. Nie nale¿± do spadku prawa i obowi±zki zmar³ego ¶ci¶le zwi±zane z jego osob±, jak równie¿ prawa, które z chwil± jego ¶mierci przechodz± na oznaczone osoby niezale¿nie od tego, czy s± one spadkobiercami.

Prawa i obowi±zki - to w³asno¶æ, ograniczone prawa rzeczowe, zobowi±zania. W czê¶ci ogólnej i szczególnej s± tylko wyj±tki, które wykluczaj± przej¶cie prawa czy obowi±zku

http://pl.wikipedia.org/wiki/Sukcesja_(prawo)
Dziedziczenie to sukcesja uniwersalna.

Data: 2010-09-01 19:32:49
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 1 Sep 2010, Johnson wrote:

spp pisze:

W³a¶nie przejmuje wszystkie jak leci. Po prostu staje siê stron± umowy
z bankiem na tych samych warunkach co zmar³y.
[...]
A co tu komentowaæ - Godfryd dobrze prawi. :)

Akurat.

  To ma byæ zgoda czy sprzeciw?

Art. 922 kc
§ 1. Prawa i obowi±zki
maj±tkowe
   ^^^^^^^^^

  No w³a¶nie.

[...]

  A to jest wyj±tek dla praw maj±tkowych.
  Ale *inne* zobowi±zania (np. to, ¿e kto¶ ma dostarczyæ jaki¶
kwit od pracodawcy) s± *w ogóle* poza zakresem tej regulacji.

  Zobowi±zanie (siê) zmar³ego, by³ego klienta banku, ¿e ktokolwiek
cokolwiek przyniesie jest zmartwieniem tego klienta.
  I banku (skoro klient wystêpuje w roli zmar³ego).

Prawa i obowi±zki - to w³asno¶æ, ograniczone prawa rzeczowe, zobowi±zania. W czê¶ci ogólnej i szczególnej s± tylko wyj±tki, które wykluczaj± przej¶cie prawa czy obowi±zku

  ALE¯ W W¡TKU CHODZI O ZOBOWI¡ZANIE NIEMAJ¡TKOWE!!!

  O to, ¿e jeden z drugim umówili siê, ¿e kto¶ przyniesie
jakie¶ kwity i na tej podstawie drugi co¶ wyda.
  Co to obchodzi osoby trzecie, je¶li nie wyrazi³y zgody
wg.63 KC. Jak nie wyrazi, ¿±dania w zakresie tej czê¶ci
umowy s± bezzasadne.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Sukcesja_(prawo)
Dziedziczenie to sukcesja uniwersalna.

  Wy³±cznie *MATERIALNA*.
  Zobowi±zanie (siê) do odtañczenia poloneza nie przechodzi
na spadkobierców.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-09-02 16:56:13
Autor: Johnson
Gotfryd Smolik news pisze:

 A to jest wyj±tek dla praw maj±tkowych.
 Ale *inne* zobowi±zania (np. to, ¿e kto¶ ma dostarczyæ jaki¶
kwit od pracodawcy) s± *w ogóle* poza zakresem tej regulacji.

Nie.
Obowi±zek wydania dokumentu jest zobowi±zaniem maj±tkowym (zazwyczaj).

 ALE¯ W W¡TKU CHODZI O ZOBOWI¡ZANIE NIEMAJ¡TKOWE!!!

Nie, umowa rachunku bankowego ma charakter maj±tkowy.

 Wy³±cznie *MATERIALNA*.
 Zobowi±zanie (siê) do odtañczenia poloneza nie przechodzi
na spadkobierców.

Ale¿ przechodzi, chyba ¿e mia³ to byæ polonez wykonany konkretnie przez spadkodawcê.

Data: 2010-09-01 11:33:51
Autor: Johnson
ikarek pisze:

Czy kto¶ inny mo¿e to skomentowaæ, bo wydaje mi siê to
niemo¿liwe. Dziedzicz±c spadek, dziedziczymy umowy,
które spadkodawca podpisa³???

A nie s³ysza³e¶ ¿e siê dziedziczy d³ugi ?
A d³ug to nic innego jak obowi±zek ¶wiadczenia wynikaj±cy z jakiego¶ zobowi±zania.

Data: 2010-09-01 12:00:09
Autor: ikarek
Bank odmawia wydania 1/2 spadku...
U¿ytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i5l6ls$64v$2inews.gazeta.pl...
ikarek pisze:

[...]

Dobrze, ale pomiêdzy dziedziczniem d³ugu, a "przejmuje
wszystkie zobowi±zania jak leci" jest pewna drobna ró¿nica.
I o tê ró¿nicê pyta³em - wyra¼nie.

Data: 2010-09-01 12:14:11
Autor: Johnson
ikarek pisze:

Dobrze, ale pomiêdzy dziedziczniem d³ugu, a "przejmuje
wszystkie zobowi±zania jak leci" jest pewna drobna ró¿nica.

To jak wed³ug ciebie jest? Czyli jak siê odró¿nia umowy z d³ugami które siê dziedziczy od umów które siê nie dziedziczy?

Data: 2010-09-01 12:29:46
Autor: ikarek
Bank odmawia wydania 1/2 spadku...
U¿ytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i5l91g$ebr$1inews.gazeta.pl...
ikarek pisze:

[...]

Spadkodawca zawiera umowê z firm± Oszukañcze
Ksi±¿ki Telefoniczne sp. z o.o., ¿e bêdzie p³aciæ owej
firmie za publikacjê danych w Oszukañczej Ksi±¿ce
Telefonicznej abonament w wysoko¶ci 1000 z³ miesiêcznie.
W umowie jest zapis o 12 miesiêcznym temininie wypowiedzenia,
itp. sztuczki stosowane przez podobne firmy.

Po czym spadkodawca umiera. Czy Twoim zdaniem,
spadkobierca bêdzie musia³ zap³aciæ te 12 000? Ja tam nie
wiem, prawnikiem nie jestem, pytam tylko :)

Data: 2010-09-01 12:35:39
Autor: Johnson
ikarek pisze:

[...]

Oczywi¶cie ¿e tak. Chyba ¿eby co innego wynika³o z umowy. Nie jest to równie¿ prawo "¶ci¶le zwi±zane z osob± zmar³ego".
Jak kto¶ ma g³upich rodziców (tj. spadkodawców) to musi cierpieæ ;)

Data: 2010-09-01 12:41:33
Autor: ikarek
Bank odmawia wydania 1/2 spadku...
U¿ytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i5la9p$jvf$1inews.gazeta.pl...
ikarek pisze:

[...]

Yhy. A kto¶ inny mo¿e odpowie? :)

Data: 2010-09-01 10:49:28
Autor: Olgierd
Bank odmawia wydania 1/2 spadku...
Dnia Wed, 01 Sep 2010 12:41:33 +0200, ikarek napisa³(a):

Oczywi¶cie ¿e tak. Chyba ¿eby co innego wynika³o z umowy. Nie jest to
równie¿ prawo "¶ci¶le zwi±zane z osob± zmar³ego". Jak kto¶ ma g³upich
rodziców (tj. spadkodawców) to musi cierpieæ

Yhy. A kto¶ inny mo¿e odpowie?

Podobnie jak abonament za telefon, etc.
Ale pocieszê siê -- rodzina zmar³ego nie musi zañ przychodziæ do pracy. Umowa o pracê rozwi±zuje siê po ¶mierci pracownika, jednak pracodawca musi wyp³aciæ nale¿ne wynagrodzenie do r±k rodziny ;-)

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
pstryczki ==> http://www.flickr.com/photos/olgierd/

Data: 2010-09-01 12:51:43
Autor: ikarek
Bank odmawia wydania 1/2 spadku...
U¿ytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisa³ w wiadomo¶ci news:pan.2010.09.01.10.49.28rudak.org...
[...]

Ufffffff =) dobre i to!

Data: 2010-09-02 07:15:15
Autor: Massai
Olgierd wrote:

> [...]

pracy.  Umowa o pracê rozwi±zuje siê po ¶mierci pracownika, jednak
pracodawca musi wyp³aciæ nale¿ne wynagrodzenie do r±k rodziny ;-)

Siê przyczepiê kwestii formalnej, Gotfryd mnie natchn±³;-)

W przypadku ¶mierci umowa o pracê siê rozwi±zuje czy wygasa?

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-09-02 10:25:46
Autor: Olgierd
Bank odmawia wydania 1/2 spadku...
Dnia Thu, 02 Sep 2010 07:15:15 +0000, Massai napisa³(a):

W przypadku ¶mierci umowa o pracê siê rozwi±zuje czy wygasa?

Rozwi±zuje siê. Wygasa. Rozwi±zanie mo¿e nast±piæ wskutek ró¿nych zdarzeñ (wypowiedzenie, wyga¶niêcie, rozwi±zanie bez wypowiedzenia, etc.).

--
:-) Olgierd
http://LegeArtis.org.pl

Data: 2010-09-02 15:34:50
Autor: Massai
Olgierd wrote:

> [...]

Rozwi±zuje siê. Wygasa. Rozwi±zanie mo¿e nast±piæ wskutek ró¿nych
zdarzeñ (wypowiedzenie, wyga¶niêcie, rozwi±zanie bez wypowiedzenia,

Mam takie ¶wiadectwo pracy jedno, w sumie nieaktualne, bo kaza³em sobie
wydaæ poprawione, a starego nie chcieli... no w ka¿dym razie umowa by³a
na czas okre¶lony, i mi m±drale wpisali ¿e "umowa wygas³a z dniem bla
bla", jak min±³ dzieñ do którego by³a zwarta.

Ja nie wiedzia³em o co biega, dopiero moja szanowna ma³¿onka mi
u¶wiadomi³a ¿e skoro radnym czy pos³em nie by³em, chodzê na wolno¶ci, a
instytucja to raczej kipn±æ nie mog³a - to najwyra¼niej uznali ¿e ja
kopn±³em w kalendarz...

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-09-03 10:05:48
Autor: Herald
Bank odmawia wydania 1/2 spadku...
Dnia Thu, 2 Sep 2010 15:34:50 +0000 (UTC), Massai napisa³(a):

[...]

Powinni napisaæ w ¦P ¿e umowa rozwi±za³a siê z dniem ..... w zwi±zku z
up³ywem okresu na jaki by³a zawarta.

Data: 2010-09-02 17:10:09
Autor: Johnson
Massai pisze:

Siê przyczepiê kwestii formalnej, Gotfryd mnie natchn±³;-)

W przypadku ¶mierci umowa o pracê siê rozwi±zuje czy wygasa?

Art. 63[1] kp i zauwa¿ ¿e gdyby rozumieæ spadek tak jak robi to Godfryd to przepis ten by³by ca³kowicie zbêdny.

Data: 2010-09-02 15:35:47
Autor: Massai
Johnson wrote:

Massai pisze:

> Art. 63[1] kp i zauwa¿ ¿e gdyby rozumieæ spadek tak jak robi to
Godfryd to przepis ten by³by ca³kowicie zbêdny.

Wiesz, to marny argument w obliczu liczby przepisów które siê dubluj±,
zbiegaj±, czy wrêcz nawzajem sobie przecz± ;-)

Jeszcze jakby to by³o w ramach jednej ustawy, to jak Ciê mogê, mo¿na by
siê tak podpieraæ "to po co ustawodawca w kolejnym artykule wyliczy³
co¶ tam". Ale tak? tam KC, tu KP, autorzy pewnie siê w ¿yciu na oczy
nie widzieli.

¯eby¶my siê zrozumieli, siê nie wcinam w wasze rozwa¿ania, bo ani nie
czujê w sobie chêci, ani wiedzy ;-) Tak tylko kibicujê.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-09-01 12:44:13
Autor: spp
W dniu 2010-09-01 12:41, ikarek pisze:

[...]

A czym¿e ró¿ni siê podobna umowa od umowy normalnego kredytu? Zgodzisz siê, ¿e kredyt przechodzi na spadkobierców. to analogiczny, 'normalny' d³ug i tyle. :(

--
spp

Data: 2010-09-01 12:48:51
Autor: ikarek
Bank odmawia wydania 1/2 spadku...
U¿ytkownik "spp" <spp@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i5lapt$s4a$1news.onet.pl...
[...]

No wydaje mi siê, ¿e ró¿nica jest, bo dotyczy ¶wiadczeñ
za przysz³e us³ugi, których spadkobierca nie zamawia³.

Je¿eli wg prawa tej ró¿nicy nie ma - trudno.

Data: 2010-09-01 19:37:34
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 31 Aug 2010, Johnson wrote:

Gotfryd Smolik news pisze:

[...]

  We¼ i przeczytaj art.922 Kodeksu Cywilnego.
  Na wszelki wypadek podkre¶lê:
http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2_117.html
+++
Art. 922
§ 1. Prawa i obowi¹zki
<BACZNO¦Æ!>
  maj¹tkowe
  ^^^^^^^^^
<spocznij>
  zmar³ego przechodz¹ z chwil¹ jego œmierci na jedn¹
lub kilka osób stosownie do przepisów ksiêgi niniejszej.
-- -

Po prostu staje siê stron± umowy z bankiem
na tych samych warunkach co zmar³y.

  Nie, to jest Twój, do¶æ oryginalny pomys³ :)

  To, ¿e kto¶ siê zobowi±za³ do dostarczenia podpisu prezydenta
(na przyk³ad) nie mo¿e powodowaæ, ¿e druga strona (by³ej)
umowy uzale¿ni od tego wydanie maj±tku, który stanowi ju¿
w³asno¶æ *kogo innego* (spadkobieców).

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-09-02 17:06:40
Autor: Johnson
Gotfryd Smolik news pisze:

[...]

To raczej ty przeczytaj ze zrozumieniem, a jeszcze lepiej zerknij do jakiego¶ komentarza ... a wtedy przyjd¼ i przepro¶.

Data: 2010-08-31 12:45:27
Autor: Smok Eustachy
Bank odmawia wydania 1/2 spadku...
Dnia Tue, 31 Aug 2010 13:13:54 +0200, fim napisał(a):

/.../
[...]

Na żadne. Trzeba by iść do papugi la pewności i redakcji. Wewnętrzne regulaminy banku Cię walą.

Data: 2010-08-31 14:57:06
Autor: MZ
W dniu 2010-08-31 14:45, Smok Eustachy pisze:
[...]

Dyrektor głupio argumentuje, ale do wypłaty tak jak ktoś wcześniej
napisał nie wystarczy sądowe stwierdzenie nabycia spadku tylko potrzebny
jest podział masy spadkowej.

--
MZ

Data: 2010-08-31 13:18:20
Autor: nowe-schody.prv.pl

On 2010-08-31 12:57, Mario wrote:
Co moja mama mo¿e zrobiæ?

[...]

Na żadne. To dyrektor banku będzie musiał powołać się na przepisy dlaczego nie respektuje wyroków polskich sądów.

--
prezydent

Renowacja schodów www.staircase-renovation.eu/pl/
Regionalni wykonawcy poszukiwani.

Data: 2010-08-31 05:02:25
Autor: BK
On 31 Sie, 13:18, "nowe-schody.prv.pl" <nowe.sch...@onet.pl> wrote:
Użytkownik "fim" <n...@none.com> napisał w wiadomościnews:i5io5c$sc2$1news.task.gda.pl...

> [...]

Na żadne. To dyrektor banku będzie musiał powołać się na przepisy dlaczego nie

Tylko nabycie 1/2 spadku nie oznacza nabycia polowy pieniedzy
zgromadzonych na tym rachunku - potrzebny jest jeszcze dzial spadku.
Nabycie 1/2 spadku oznacza nabycie 1/2 spadku - niekoniecznie musi to
byc prawo do 50% srodkow na danym rachunku bankowym.

Jesli pojawiliby sie wszyscy spadkobiercy to mozna im oddac calosc i
niech sie dziela sami. Jesli zas przychodzi tylko 1 to nie ma pewnosci
czy moze on pobrac akurat 50% srodkow.

Data: 2010-08-31 14:09:36
Autor: MZ
W dniu 2010-08-31 14:02, BK pisze:
[...]

Dokładnie tak, dlatego mama wątkotwórcy powinna przeprowadzić ujawnienie
i podział masy spadkowej. Taki dokument będzie wiążący dla banku.

--
MZ

Data: 2010-08-31 15:18:28
Autor: fim
On 2010-08-31 14:09, MZ wrote:
[...]

Co to konkretnie oznacza (przeprowadzenie ujawnienia i podział masy spadkowej)? Jak to załatwić, aby bank się już nie czepiał?
Dzięki za pomoc.

Data: 2010-08-31 15:24:53
Autor: MZ
W dniu 2010-08-31 15:18, fim pisze:

Co to konkretnie oznacza (przeprowadzenie ujawnienia i podział masy
spadkowej)? Jak to załatwić, aby bank się już nie czepiał?
Poczytaj tutaj, resztÄ™ wyguglaj
http://spadki.wieszjak.pl/zachowek-i-dzial-spadku/78834,Jak-napisac-wniosek-o-dzial-spadku.html

Przeczytaj sobie jeszcze to, dość przystępnie opisane co i jak i dlaczego
http://e-prawnik.pl/domowy/prawo-spadkowe/postepowanie-spadkowe/opinie-prawne/podzial-masy-spadkowej-bedacej-przedmiotem-wspolwlasnosci-- opinia-prawna-strona-2.html

--
MZ

Data: 2010-09-03 10:45:00
Autor: fim
On 2010-08-31 15:24, MZ wrote:
[...]

Jeśli moja mama wpłaci te 500 zł za możliwość złożenia wniosku (http://spadki.wieszjak.pl/zachowek-i-dzial-spadku/78834,Jak-napisac-wniosek-o-dzial-spadku.html - KROK 2), to mama tę sprawę wygra? Pytam, bo nie chcemy ryzykować. To dla nas dużo pieniędzy...

PS. Czy sąd będzie mógł nakazać siostrze mojej mamy pokrycie kosztów złożenia wniosku (500 zł) z uwagi na utrudnianie nabycia spadku? Siostra jest bowiem bardzo konfliktową osobą. Będzie robić wszystko, aby zaszkodzić mojej mamie. Jak moja mama może z nią skutecznie walczyć przed sądem? Jakie argumenty będą jej pomocne przy wygraniu sprawy z siostrą?

Pozdrawiam, F.

Data: 2010-09-03 11:27:58
Autor: animka
On 2010-08-31 15:24, MZ wrote:
W dniu 2010-08-31 15:18, fim pisze:

Co to konkretnie oznacza (przeprowadzenie ujawnienia i podzia³ masy
spadkowej)? Jak to za³atwiæ, aby bank siê ju¿ nie czepia³?
Poczytaj tutaj, resztê wyguglaj
http://spadki.wieszjak.pl/zachowek-i-dzial-spadku/78834,Jak-napisac-wniosek-o-dzial-spadku.html

Przeczytaj sobie jeszcze to, do¶æ przystêpnie opisane co i jak i dlaczego
http://e-prawnik.pl/domowy/prawo-spadkowe/postepowanie-spadkowe/opinie-prawne/podzial-masy-spadkowej-bedacej-przedmiotem-wspolwlasnosci-- opinia-prawna-strona-2.html

Je¶li moja mama wp³aci te 500 z³ za mo¿liwo¶æ z³o¿enia wniosku
(http://spadki.wieszjak.pl/zachowek-i-dzial-spadku/78834,Jak-napisac-wniosek-o-dzial-spadku.html
- KROK 2), to mama tê sprawê wygra? Pytam, bo nie chcemy ryzykowaæ. To
dla nas du¿o pieniêdzy...

PS. Czy s±d bêdzie móg³ nakazaæ siostrze mojej mamy pokrycie kosztów
z³o¿enia wniosku (500 z³) z uwagi na utrudnianie nabycia spadku? Siostra
jest bowiem bardzo konfliktow± osob±. Bêdzie robiæ wszystko, aby
zaszkodziæ mojej mamie. Jak moja mama mo¿e z ni± skutecznie walczyæ
przed s±dem? Jakie argumenty bêd± jej pomocne przy wygraniu sprawy z
siostr±?

Niech mama wype³ni wniosek o stanie rodzinnym i maj±tkowym. Najlepiej niech jej po¶wiadczy (piecz±tka) to OPS i z³o¿y w S±dzie z wnioskiem. Niech poprosi o zwolnienie z kosztów sadowych.

--
animka

Data: 2010-09-03 16:38:51
Autor: MZ
[...]

Wybacz, ale moja szklana kula miała awarię i nie mam zielonego pojęcia
jaki będzie werdykt sądu. Podejrzewam że nikt nie jest w stanie
zagwarantować "że mama wygra".

[...]
siostrÄ…?

Skutecznie(j) przed sądem walczy się mają prawnika. Możesz wnioskować
(jeśli spełniasz warunki) o zwolnienie z kosztów sądowych, ale
honorarium peÅ‚nomocnika w sprawie cywilnej  zapÅ‚acisz.

--
MZ

Data: 2010-09-03 23:57:44
Autor: animka
W dniu 2010-09-03 16:38, MZ pisze:
[...]

Wybacz, ale moja szklana kula mia³a awariê i nie mam zielonego pojêcia
jaki bêdzie werdykt s±du. Podejrzewam ¿e nikt nie jest w stanie
zagwarantowaæ "¿e mama wygra".

[...]

Skutecznie(j) przed s±dem walczy siê maj± prawnika. Mo¿esz wnioskowaæ
(je¶li spe³niasz warunki) o zwolnienie z kosztów s±dowych, ale
honorarium pe³nomocnika w sprawie cywilnej  zap³acisz.

Mo¿na poprosiæ w s±dzie o adwokata z urzêdu. Tylko jak druga osoba jest bogatsza, to taki adwokat da siê bardzo latwo przekupiæ i zamiast pomóc-zaszkodzi.

--
animka

Data: 2010-09-03 22:36:34
Autor: witek
On 9/3/2010 4:57 PM, animka wrote:

Mo¿na poprosiæ w s±dzie o adwokata z urzêdu. Tylko jak druga osoba jest
bogatsza, to taki adwokat da siê bardzo latwo przekupiæ i zamiast
pomóc-zaszkodzi.

w ktorym s±dzie daj± adwokata z urzêdu w sprawach cywilnych???

Data: 2010-09-06 19:36:23
Autor: kam
W dniu 2010-09-04 05:36, witek pisze:
w ktorym s±dzie daj± adwokata z urzêdu w sprawach cywilnych???

a w którym nie daj±?

KG

Data: 2010-09-06 19:52:24
Autor: Johnson
kam pisze:

w ktorym s±dzie daj± adwokata z urzêdu w sprawach cywilnych???

a w którym nie daj±?

W administracyjnym :)

Data: 2010-08-31 13:23:14
Autor: witek
On 2010-08-31 12:57, Mario wrote:
Co moja mama mo¿e zrobiæ?

[...]

na zadne, albo na kodeks cywilny, te pieniadze od dnia smierci sa jej  a od dnia wydania postanowienia o nabyciu spadku  dodatkowo wiadomo ile jest jej.
Wyslac pismo, a potem isc do sadu. dostanie z odsetkami.

Data: 2010-08-31 20:28:22
Autor: Smok Eustachy
Bank odmawia wydania 1/2 spadku...
Dnia Tue, 31 Aug 2010 13:23:14 -0500, witek napisał(a):
/.../
[...]

A ten podział spadku nie jest konieczny? Wyda mi się, że tak to ma połowę każdego pieniążka.

Data: 2010-09-01 00:31:31
Autor: BK
Bank odmawia wydania 1/2 spadku...
On 31 Sie, 22:28, Smok Eustachy <smok.eusta...@wurg.pl> wrote:
Dnia Tue, 31 Aug 2010 13:23:14 -0500, witek napisa³(a):
/.../

> [...]
> jest jej.
> Wyslac pismo, a potem isc do sadu. dostanie z odsetkami.

A ten podzia³ spadku nie jest konieczny? Wyda mi siê, ¿e tak to ma po³owê
ka¿dego pieni±¿ka.

Dokladnie.

Data: 2010-09-01 01:53:24
Autor: gr
On 31 Sie, 20:23, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
, te pieniadze od dnia smierci sa jej  a
od dnia wydania postanowienia o nabyciu spadku  dodatkowo wiadomo ile
jest jej.
Wyslac pismo, a potem isc do sadu. dostanie z odsetkami.- Ukryj cytowany tekst -

-

A sk±d bank ma wiedzieæ, jak spadek zosta³ podzielony?

Data: 2010-08-31 21:42:40
Autor: Mario
[...]

zacznij od tego ze regulamin banku nie jest aktem powszechnie obowiazujacym i mowiac krotko masz go gleboko gdzies :)

pzdr

Data: 2010-09-01 19:39:34
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 31 Aug 2010, Mario wrote:

[...]

....na podstawie art.63 KC, ¿eby porz±dek zachowaæ :)

pzdr, Gotfryd

Bank odmawia wydania 1/2 spadku...