Bank odmawia wydania 1/2 spadku...

Data: 2010-08-31 12:57:39
Autor: Mario
Bank odmawia wydania 1/2 spadku...
Co moja mama może zrobić?

wyslac do banku przedsadowe wezwanie do wyplaty ze wskazaniem nr konta na ktore maja zostac przelane pieniadze i informacji, ze po X dniach sprawa skierowana zostanie do sadu...

Pzdr

Data: 2010-08-31 13:13:54
Autor: fim
On 2010-08-31 12:57, Mario wrote:
Co moja mama moÂże zrobiĂŚ?

[...]

Tylko, że sam dyrektor tego banku (ING) zasłaniał się procedurami i twierdził, że zgodnie z regulaminem banku nie może on wypłacić pieniędzy. Kto ma rację? Czym się podeprzeć pisząc takie pismo? Na jakie przepisy się powołać?

Data: 2010-08-31 12:08:52
Autor: Massai

On 2010-08-31 12:57, Mario wrote:
> [...]
i twierdził, że zgodnie z regulaminem banku nie może on wypłacić
pieniędzy. Kto ma rację? Czym się podeprzeć pisząc takie pismo?

Regulamin banku może różne rzeczy zawierać, i trzeba je
respektować (jeśli się na nie zgodziło podpisując umowę) o ile
będą zgodne z polskim prawem, bo ustawy mają pierwszeństwo przed
jakimś "regulaminem".

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-08-31 17:17:36
Autor: mecenas

On 2010-08-31 12:57, Mario wrote:

> [...]

respektować (jeśli się na nie zgodziło podpisując umowę) o ile
będą zgodne z polskim prawem, bo ustawy mają pierwszeństwo przed

Jaka umowa? Przecież facet pisze, że mama zmarła czyli posiadacz konta. Umowa wygasa z chwilą smierci.
Słyszne jedynie jest tzw. dział spadku i to w sądzie bo z tego co widać ciotka bedzie robiła problemy.

pozdrawiam
michał

Data: 2010-09-01 00:29:38
Autor: BK
On 31 Sie, 17:17, "mecenas" <m...@onet.pl> wrote:
Użytkownik "Massai" <tsen...@wp.pl> napisał w wiadomościnews:i5irck$gt$1news.onet.pl...

> [...]

Umowa wygasa z chwilą smierci.
Słyszne jedynie jest tzw. dział spadku i to w sądzie bo z tego co widać

A skad pomysl, ze umowa wygasa z chwila smierci?  To jest kwestia do
uregulowania w umowie miedzy stronami ;) Chociaz akurat 90% umow
zawiera taki zapis to nie mozna nic z gory przesadzac.

Data: 2010-08-31 18:23:46
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 31 Aug 2010, Massai wrote:

Regulamin banku może różne rzeczy zawierać, i trzeba je
respektować (jeśli się na nie zgodziło podpisując umowę)

  wKwestiiFormalnej: osoba która się zgodziła leży w grobie
i dobrze o tym pamiętać :]
  Spadkobierca *nie* podpisywał żadnej umowy, przejmuje tylko
zobowiązania o konkretnym charakterze (długi) a nie wszystkie
(zobowiązania) jak leci.
  Nijak nie trzeba respektować tych zobowiązań które wygasły :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-08-31 19:34:49
Autor: Johnson
Gotfryd Smolik news pisze:

[...]

Właśnie przejmuje wszystkie jak leci. Po prostu staje się stroną umowy z bankiem na tych samych warunkach co zmarły. Chyba że co innego wynikałoby z samej umowy.

--
@2010 Johnson
Przeciwko nudzie nawet bogowie walczyli daremnie.

Data: 2010-09-01 11:09:25
Autor: ikarek
Użytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl> napisał w wiadomości news:i5jefn$b2i$1inews.gazeta.pl...
Gotfryd Smolik news pisze:

[...]

Czy ktoś inny może to skomentować, bo wydaje mi się to
niemożliwe. Dziedzicząc spadek, dziedziczymy umowy,
które spadkodawca podpisał??? A co, jeśli w umowie
jest zapisane, że za 2 lata spadkodawca ma oddać nerkę
- spadkobierca będzie musial oddać swoją? :)

Przykład intencjonalnie przegięty, ale chodzi mi o sam
mechanizm.

Data: 2010-09-01 11:16:32
Autor: spp
W dniu 2010-09-01 11:09, ikarek pisze:

[...]

A co tu komentować - Godfryd dobrze prawi. :)

--
spp

Data: 2010-09-01 11:32:30
Autor: Johnson
spp pisze:

[...]

Akurat.
Art. 922 kc
§ 1. Prawa i obowiązki majątkowe zmarłego przechodzą z chwilą jego śmierci na jedną lub kilka osób stosownie do przepisów księgi niniejszej.
§ 2. Nie należą do spadku prawa i obowiązki zmarłego ściśle związane z jego osobą, jak również prawa, które z chwilą jego śmierci przechodzą na oznaczone osoby niezależnie od tego, czy są one spadkobiercami.

Prawa i obowiązki - to własność, ograniczone prawa rzeczowe, zobowiązania. W części ogólnej i szczególnej są tylko wyjątki, które wykluczają przejście prawa czy obowiązku

http://pl.wikipedia.org/wiki/Sukcesja_(prawo)
Dziedziczenie to sukcesja uniwersalna.

Data: 2010-09-01 19:32:49
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 1 Sep 2010, Johnson wrote:

spp pisze:

Właśnie przejmuje wszystkie jak leci. Po prostu staje się stroną umowy
z bankiem na tych samych warunkach co zmarły.
[...]
A co tu komentować - Godfryd dobrze prawi. :)

Akurat.

  To ma być zgoda czy sprzeciw?

Art. 922 kc
§ 1. Prawa i obowiązki
majątkowe
   ^^^^^^^^^

  No właśnie.

[...]

  A to jest wyjątek dla praw majątkowych.
  Ale *inne* zobowiązania (np. to, że ktoś ma dostarczyć jakiś
kwit od pracodawcy) są *w ogóle* poza zakresem tej regulacji.

  Zobowiązanie (się) zmarłego, byłego klienta banku, że ktokolwiek
cokolwiek przyniesie jest zmartwieniem tego klienta.
  I banku (skoro klient występuje w roli zmarłego).

Prawa i obowiązki - to własność, ograniczone prawa rzeczowe, zobowiązania. W części ogólnej i szczególnej są tylko wyjątki, które wykluczają przejście prawa czy obowiązku

  ALEŻ W WĄTKU CHODZI O ZOBOWIĄZANIE NIEMAJĄTKOWE!!!

  O to, że jeden z drugim umówili się, że ktoś przyniesie
jakieś kwity i na tej podstawie drugi coś wyda.
  Co to obchodzi osoby trzecie, jeśli nie wyraziły zgody
wg.63 KC. Jak nie wyrazi, żądania w zakresie tej części
umowy są bezzasadne.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Sukcesja_(prawo)
Dziedziczenie to sukcesja uniwersalna.

  Wyłącznie *MATERIALNA*.
  Zobowiązanie (się) do odtańczenia poloneza nie przechodzi
na spadkobierców.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-09-02 16:56:13
Autor: Johnson
Gotfryd Smolik news pisze:

 A to jest wyjątek dla praw majątkowych.
 Ale *inne* zobowiązania (np. to, że ktoś ma dostarczyć jakiś
kwit od pracodawcy) są *w ogóle* poza zakresem tej regulacji.

Nie.
Obowiązek wydania dokumentu jest zobowiązaniem majątkowym (zazwyczaj).

 ALEŻ W WĄTKU CHODZI O ZOBOWIĄZANIE NIEMAJĄTKOWE!!!

Nie, umowa rachunku bankowego ma charakter majątkowy.

 Wyłącznie *MATERIALNA*.
 Zobowiązanie (się) do odtańczenia poloneza nie przechodzi
na spadkobierców.

Ależ przechodzi, chyba że miał to być polonez wykonany konkretnie przez spadkodawcę.

Data: 2010-09-01 11:33:51
Autor: Johnson
ikarek pisze:

Czy ktoś inny może to skomentować, bo wydaje mi się to
niemożliwe. Dziedzicząc spadek, dziedziczymy umowy,
które spadkodawca podpisał???

A nie słyszałeś że się dziedziczy długi ?
A dług to nic innego jak obowiązek świadczenia wynikający z jakiegoś zobowiązania.

Data: 2010-09-01 12:00:09
Autor: ikarek
Użytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl> napisał w wiadomości news:i5l6ls$64v$2inews.gazeta.pl...
ikarek pisze:

[...]

Dobrze, ale pomiędzy dziedziczniem długu, a "przejmuje
wszystkie zobowiązania jak leci" jest pewna drobna różnica.
I o tę różnicę pytałem - wyraźnie.

Data: 2010-09-01 12:14:11
Autor: Johnson
ikarek pisze:

Dobrze, ale pomiędzy dziedziczniem długu, a "przejmuje
wszystkie zobowiązania jak leci" jest pewna drobna różnica.

To jak według ciebie jest? Czyli jak się odróżnia umowy z długami które się dziedziczy od umów które się nie dziedziczy?

Data: 2010-09-01 12:29:46
Autor: ikarek
Użytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl> napisał w wiadomości news:i5l91g$ebr$1inews.gazeta.pl...
ikarek pisze:

[...]

Spadkodawca zawiera umowę z firmą Oszukańcze
Książki Telefoniczne sp. z o.o., że będzie płacić owej
firmie za publikację danych w Oszukańczej Książce
Telefonicznej abonament w wysokości 1000 zł miesięcznie.
W umowie jest zapis o 12 miesięcznym temininie wypowiedzenia,
itp. sztuczki stosowane przez podobne firmy.

Po czym spadkodawca umiera. Czy Twoim zdaniem,
spadkobierca będzie musiał zapłacić te 12 000? Ja tam nie
wiem, prawnikiem nie jestem, pytam tylko :)

Data: 2010-09-01 12:35:39
Autor: Johnson
ikarek pisze:

[...]

Oczywiście że tak. Chyba żeby co innego wynikało z umowy. Nie jest to również prawo "ściśle związane z osobą zmarłego".
Jak ktoś ma głupich rodziców (tj. spadkodawców) to musi cierpieć ;)

Data: 2010-09-01 12:41:33
Autor: ikarek
Użytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl> napisał w wiadomości news:i5la9p$jvf$1inews.gazeta.pl...
ikarek pisze:

[...]

Yhy. A ktoś inny może odpowie? :)

Data: 2010-09-01 10:49:28
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 01 Sep 2010 12:41:33 +0200, ikarek napisał(a):

Oczywiście że tak. Chyba żeby co innego wynikało z umowy. Nie jest to
również prawo "ściśle związane z osobą zmarłego". Jak ktoś ma głupich
rodziców (tj. spadkodawców) to musi cierpieć

Yhy. A ktoś inny może odpowie?

Podobnie jak abonament za telefon, etc.
Ale pocieszę się -- rodzina zmarłego nie musi zań przychodzić do pracy. Umowa o pracę rozwiązuje się po śmierci pracownika, jednak pracodawca musi wypłacić należne wynagrodzenie do rąk rodziny ;-)

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
pstryczki ==> http://www.flickr.com/photos/olgierd/

Data: 2010-09-01 12:51:43
Autor: ikarek
Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomości news:pan.2010.09.01.10.49.28rudak.org...
[...]

Ufffffff =) dobre i to!

Data: 2010-09-02 07:15:15
Autor: Massai
Olgierd wrote:

> [...]

pracy.  Umowa o pracę rozwiązuje się po śmierci pracownika, jednak
pracodawca musi wypłacić należne wynagrodzenie do rąk rodziny ;-)

Się przyczepię kwestii formalnej, Gotfryd mnie natchnął;-)

W przypadku śmierci umowa o pracę się rozwiązuje czy wygasa?

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-09-02 10:25:46
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 02 Sep 2010 07:15:15 +0000, Massai napisał(a):

W przypadku śmierci umowa o pracę się rozwiązuje czy wygasa?

Rozwiązuje się. Wygasa. Rozwiązanie może nastąpić wskutek różnych zdarzeń (wypowiedzenie, wygaśnięcie, rozwiązanie bez wypowiedzenia, etc.).

--
:-) Olgierd
http://LegeArtis.org.pl

Data: 2010-09-02 15:34:50
Autor: Massai
Olgierd wrote:

> [...]

Rozwiązuje się. Wygasa. Rozwiązanie może nastąpić wskutek różnych
zdarzeń (wypowiedzenie, wygaśnięcie, rozwiązanie bez wypowiedzenia,

Mam takie świadectwo pracy jedno, w sumie nieaktualne, bo kazałem sobie
wydać poprawione, a starego nie chcieli... no w każdym razie umowa była
na czas określony, i mi mądrale wpisali że "umowa wygasła z dniem bla
bla", jak minął dzień do którego była zwarta.

Ja nie wiedziałem o co biega, dopiero moja szanowna małżonka mi
uświadomiła że skoro radnym czy posłem nie byłem, chodzę na wolności, a
instytucja to raczej kipnąć nie mogła - to najwyraźniej uznali że ja
kopnąłem w kalendarz...

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-09-03 10:05:48
Autor: Herald
Dnia Thu, 2 Sep 2010 15:34:50 +0000 (UTC), Massai napisał(a):

[...]

Powinni napisać w ŚP że umowa rozwiązała się z dniem ..... w związku z
upływem okresu na jaki była zawarta.

Data: 2010-09-02 17:10:09
Autor: Johnson
Massai pisze:

Się przyczepię kwestii formalnej, Gotfryd mnie natchnął;-)

W przypadku śmierci umowa o pracę się rozwiązuje czy wygasa?

Art. 63[1] kp i zauważ że gdyby rozumieć spadek tak jak robi to Godfryd to przepis ten byłby całkowicie zbędny.

Data: 2010-09-02 15:35:47
Autor: Massai
Johnson wrote:

Massai pisze:

> Art. 63[1] kp i zauważ że gdyby rozumieć spadek tak jak robi to
Godfryd to przepis ten byłby całkowicie zbędny.

Wiesz, to marny argument w obliczu liczby przepisów które się dublują,
zbiegają, czy wręcz nawzajem sobie przeczą ;-)

Jeszcze jakby to było w ramach jednej ustawy, to jak Cię mogę, można by
się tak podpierać "to po co ustawodawca w kolejnym artykule wyliczył
coś tam". Ale tak? tam KC, tu KP, autorzy pewnie się w życiu na oczy
nie widzieli.

Żebyśmy się zrozumieli, się nie wcinam w wasze rozważania, bo ani nie
czuję w sobie chęci, ani wiedzy ;-) Tak tylko kibicuję.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-09-01 12:44:13
Autor: spp
W dniu 2010-09-01 12:41, ikarek pisze:

[...]

A czymże różni się podobna umowa od umowy normalnego kredytu? Zgodzisz się, że kredyt przechodzi na spadkobierców. to analogiczny, 'normalny' dług i tyle. :(

--
spp

Data: 2010-09-01 12:48:51
Autor: ikarek
Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości news:i5lapt$s4a$1news.onet.pl...
[...]

No wydaje mi się, że różnica jest, bo dotyczy świadczeń
za przyszłe usługi, których spadkobierca nie zamawiał.

Jeżeli wg prawa tej różnicy nie ma - trudno.

Data: 2010-09-01 19:37:34
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 31 Aug 2010, Johnson wrote:

Gotfryd Smolik news pisze:

[...]

  Weź i przeczytaj art.922 Kodeksu Cywilnego.
  Na wszelki wypadek podkreślę:
http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2_117.html
+++
Art. 922
§ 1. Prawa i obowišzki
<BACZNOŚĆ!>
  majštkowe
  ^^^^^^^^^
<spocznij>
  zmarłego przechodzš z chwilš jego œmierci na jednš
lub kilka osób stosownie do przepisów księgi niniejszej.
-- -

Po prostu staje się stroną umowy z bankiem
na tych samych warunkach co zmarły.

  Nie, to jest Twój, dość oryginalny pomysł :)

  To, że ktoś się zobowiązał do dostarczenia podpisu prezydenta
(na przykład) nie może powodować, że druga strona (byłej)
umowy uzależni od tego wydanie majątku, który stanowi już
własność *kogo innego* (spadkobieców).

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-09-02 17:06:40
Autor: Johnson
Gotfryd Smolik news pisze:

[...]

To raczej ty przeczytaj ze zrozumieniem, a jeszcze lepiej zerknij do jakiegoś komentarza ... a wtedy przyjdź i przeproś.

Data: 2010-08-31 12:45:27
Autor: Smok Eustachy
Bank odmawia wydania 1/2 spadku...
Dnia Tue, 31 Aug 2010 13:13:54 +0200, fim napisał(a):

/.../
[...]

Na żadne. Trzeba by iść do papugi la pewności i redakcji. Wewnętrzne regulaminy banku Cię walą.

Data: 2010-08-31 14:57:06
Autor: MZ
W dniu 2010-08-31 14:45, Smok Eustachy pisze:
[...]

Dyrektor głupio argumentuje, ale do wypłaty tak jak ktoś wcześniej
napisał nie wystarczy sądowe stwierdzenie nabycia spadku tylko potrzebny
jest podział masy spadkowej.

--
MZ

Data: 2010-08-31 13:18:20
Autor: nowe-schody.prv.pl

On 2010-08-31 12:57, Mario wrote:
Co moja mama moÂże zrobiĂŚ?

[...]

Na żadne. To dyrektor banku będzie musiał powołać się na przepisy dlaczego nie respektuje wyroków polskich sądów.

--
prezydent

Renowacja schodĂłw www.staircase-renovation.eu/pl/
Regionalni wykonawcy poszukiwani.

Data: 2010-08-31 05:02:25
Autor: BK
On 31 Sie, 13:18, "nowe-schody.prv.pl" <nowe.sch...@onet.pl> wrote:
Użytkownik "fim" <n...@none.com> napisał w wiadomościnews:i5io5c$sc2$1news.task.gda.pl...

> [...]

Na żadne. To dyrektor banku będzie musiał powołać się na przepisy dlaczego nie

Tylko nabycie 1/2 spadku nie oznacza nabycia polowy pieniedzy
zgromadzonych na tym rachunku - potrzebny jest jeszcze dzial spadku.
Nabycie 1/2 spadku oznacza nabycie 1/2 spadku - niekoniecznie musi to
byc prawo do 50% srodkow na danym rachunku bankowym.

Jesli pojawiliby sie wszyscy spadkobiercy to mozna im oddac calosc i
niech sie dziela sami. Jesli zas przychodzi tylko 1 to nie ma pewnosci
czy moze on pobrac akurat 50% srodkow.

Data: 2010-08-31 14:09:36
Autor: MZ
W dniu 2010-08-31 14:02, BK pisze:
[...]

Dokładnie tak, dlatego mama wątkotwórcy powinna przeprowadzić ujawnienie
i podział masy spadkowej. Taki dokument będzie wiążący dla banku.

--
MZ

Data: 2010-08-31 15:18:28
Autor: fim
On 2010-08-31 14:09, MZ wrote:
[...]

Co to konkretnie oznacza (przeprowadzenie ujawnienia i podział masy spadkowej)? Jak to załatwić, aby bank się już nie czepiał?
Dzięki za pomoc.

Data: 2010-08-31 15:24:53
Autor: MZ
W dniu 2010-08-31 15:18, fim pisze:

Co to konkretnie oznacza (przeprowadzenie ujawnienia i podział masy
spadkowej)? Jak to załatwić, aby bank się już nie czepiał?
Poczytaj tutaj, resztę wyguglaj
http://spadki.wieszjak.pl/zachowek-i-dzial-spadku/78834,Jak-napisac-wniosek-o-dzial-spadku.html

Przeczytaj sobie jeszcze to, dość przystępnie opisane co i jak i dlaczego
http://e-prawnik.pl/domowy/prawo-spadkowe/postepowanie-spadkowe/opinie-prawne/podzial-masy-spadkowej-bedacej-przedmiotem-wspolwlasnosci-- opinia-prawna-strona-2.html

--
MZ

Data: 2010-09-03 10:45:00
Autor: fim
On 2010-08-31 15:24, MZ wrote:
[...]

Jeśli moja mama wpłaci te 500 zł za możliwość złożenia wniosku (http://spadki.wieszjak.pl/zachowek-i-dzial-spadku/78834,Jak-napisac-wniosek-o-dzial-spadku.html - KROK 2), to mama tę sprawę wygra? Pytam, bo nie chcemy ryzykować. To dla nas dużo pieniędzy...

PS. Czy sąd będzie mógł nakazać siostrze mojej mamy pokrycie kosztów złożenia wniosku (500 zł) z uwagi na utrudnianie nabycia spadku? Siostra jest bowiem bardzo konfliktową osobą. Będzie robić wszystko, aby zaszkodzić mojej mamie. Jak moja mama może z nią skutecznie walczyć przed sądem? Jakie argumenty będą jej pomocne przy wygraniu sprawy z siostrą?

Pozdrawiam, F.

Data: 2010-09-03 11:27:58
Autor: animka
W dniu 2010-09-03 10:45, fim pisze:
On 2010-08-31 15:24, MZ wrote:
[...]

Niech mama wypełni wniosek o stanie rodzinnym i majątkowym. Najlepiej niech jej poświadczy (pieczątka) to OPS i złoży w Sądzie z wnioskiem. Niech poprosi o zwolnienie z kosztów sadowych.

--
animka

Data: 2010-09-03 16:38:51
Autor: MZ
[...]

Wybacz, ale moja szklana kula miała awarię i nie mam zielonego pojęcia
jaki będzie werdykt sądu. Podejrzewam że nikt nie jest w stanie
zagwarantować "że mama wygra".

[...]

Skutecznie(j) przed sądem walczy się mają prawnika. Możesz wnioskować
(jeśli spełniasz warunki) o zwolnienie z kosztów sądowych, ale
honorarium pełnomocnika w sprawie cywilnej  zapłacisz.

--
MZ

Data: 2010-09-03 23:57:44
Autor: animka
W dniu 2010-09-03 16:38, MZ pisze:
[...]

Można poprosić w sądzie o adwokata z urzędu. Tylko jak druga osoba jest bogatsza, to taki adwokat da się bardzo latwo przekupić i zamiast pomóc-zaszkodzi.

--
animka

Data: 2010-09-03 22:36:34
Autor: witek
On 9/3/2010 4:57 PM, animka wrote:

Można poprosić w sądzie o adwokata z urzędu. Tylko jak druga osoba jest
bogatsza, to taki adwokat da się bardzo latwo przekupić i zamiast
pomóc-zaszkodzi.

w ktorym sądzie dają adwokata z urzędu w sprawach cywilnych???

Data: 2010-09-06 19:36:23
Autor: kam
W dniu 2010-09-04 05:36, witek pisze:
w ktorym sądzie dają adwokata z urzędu w sprawach cywilnych???

a w którym nie dają?

KG

Data: 2010-09-06 19:52:24
Autor: Johnson
kam pisze:

w ktorym sądzie dają adwokata z urzędu w sprawach cywilnych???

a w którym nie dają?

W administracyjnym :)

Data: 2010-08-31 13:23:14
Autor: witek
On 2010-08-31 12:57, Mario wrote:
Co moja mama moÂże zrobiĂŚ?

[...]

na zadne, albo na kodeks cywilny, te pieniadze od dnia smierci sa jej  a od dnia wydania postanowienia o nabyciu spadku  dodatkowo wiadomo ile jest jej.
Wyslac pismo, a potem isc do sadu. dostanie z odsetkami.

Data: 2010-08-31 20:28:22
Autor: Smok Eustachy
Bank odmawia wydania 1/2 spadku...
Dnia Tue, 31 Aug 2010 13:23:14 -0500, witek napisał(a):
/.../
[...]

A ten podział spadku nie jest konieczny? Wyda mi się, że tak to ma połowę każdego pieniążka.

Data: 2010-09-01 00:31:31
Autor: BK
On 31 Sie, 22:28, Smok Eustachy <smok.eusta...@wurg.pl> wrote:
> [...]

> Wyslac pismo, a potem isc do sadu. dostanie z odsetkami.

A ten podział spadku nie jest konieczny? Wyda mi się, że tak to ma połowę

Dokladnie.

Data: 2010-09-01 01:53:24
Autor: gr
On 31 Sie, 20:23, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
, te pieniadze od dnia smierci sa jej  a
od dnia wydania postanowienia o nabyciu spadku  dodatkowo wiadomo ile
jest jej.
Wyslac pismo, a potem isc do sadu. dostanie z odsetkami.- Ukryj cytowany tekst -

-

A skąd bank ma wiedzieć, jak spadek został podzielony?

Data: 2010-08-31 21:42:40
Autor: Mario
[...]

zacznij od tego ze regulamin banku nie jest aktem powszechnie obowiazujacym i mowiac krotko masz go gleboko gdzies :)

pzdr

Data: 2010-09-01 19:39:34
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 31 Aug 2010, Mario wrote:

[...]

....na podstawie art.63 KC, żeby porządek zachować :)

pzdr, Gotfryd

Bank odmawia wydania 1/2 spadku...