Bank of America - transfer do polski

Data: 2009-09-14 12:20:03
Autor: Piotrek
Bank of America - transfer do polski
Hej,

mam taką oto prośbę o radę:

zdarzyło mi się zarobić co nieco w stanach przez kilka miesięcy
i chciałbym to coś przenieść do ojczyzny (wraz z sobą).

Wszystko trzymam sobie w Bank of America (amerykanska bankowosc
nie umywa sie nawet do polskiej - wredna i kasuja za wszystko co sie da,
zacofana tez w paru miejscach - takie moje zdanie, jedyne co do perfekcji
opanowali, to karty kredytowe).

Więc opcje mam takie:
1) Wire transfer (kosztuje, oj kosztuje troche).
2) W skarpetce przewiezc pieniadze (limity wypłat sa bardzo niskie niestety).
I nie wiem co wybrac, moze cos innego doradzicie?
Powinienem być swiadomy jakichs niebezpieczenstw tutaj?

Zastanawiam sie tez, czy zamykac konto, czy nie przed wyjazdem.
Bo jakby wprowadzili jakies oplaty, a ja bym nie byl w stanie
tam wrocic, to troche w kropce jestem, bo konta zdalnie nie zamkne.

Z drugiej strony moze mi byc potrzebne - tax office/zwrot nadpłaty itd.
Bo podejrzewam, ze realizacja amerykanskiego czeku (takiego na papierze)
w polskim banku moze byc rownie latwa i przejemna, co rozlozenie parasola w d...?

pozdrawiam,
Piotrek --

Data: 2009-09-14 10:03:38
Autor: witek
Piotrek wrote:
Hej,

mam taką oto prośbę o radę:

zdarzyło mi się zarobić co nieco w stanach przez kilka miesięcy
i chciałbym to coś przenieść do ojczyzny (wraz z sobą).

Zależy ile tego masz.
BoA zrobi ci przelew za kilkadziesiąt dolarów.
Najlepiej w Polsce załóż konto dolarowe w dowolnym banku.
Jak korzystałem z mBanku.
W ciągu dwóch - trzech dni bedziesz miał kasę na koncie w Polsce.

Jak ci się wiecej chce chodzic to Citi po tej i tamtej stronie za przelewy zdaje sie nie bierze nic, wiec kwestia otwarcia konta z dwoch stron.

Nie rozumiem tylko dlaczego konta nie da się zamknąć zdalnie.

Data: 2009-09-16 18:51:25
Autor: Piotrek
Bank of America - transfer do polski

Zależy ile tego masz.
+- $15 000

BoA zrobi ci przelew za kilkadziesiąt dolarów.
No własnie sie zastanawiam czy to najlepsza opcja czy tez nie.. Tzn się boję, że coś spieprzę, wyjade do Polski i już bedę uziemiony.

Najlepiej w Polsce załóż konto dolarowe w dowolnym banku.
Jak korzystałem z mBanku.
W ciągu dwóch - trzech dni bedziesz miał kasę na koncie w Polsce.
Jeśli to jest sprawdzone i faktycznie paredziesiat dolców i nic wiecej,
to spoko :)

Jak ci się wiecej chce chodzic to Citi po tej i tamtej stronie za przelewy zdaje sie nie bierze nic, wiec kwestia otwarcia konta z dwoch stron.

Nie rozumiem tylko dlaczego konta nie da się zamknąć zdalnie.
Kolega pytał w BoA - może sciemniał :)

Data: 2009-09-16 10:05:52
Autor: bradley.st
On 16 Wrz, 12:51, "Piotrek" <grazagWYTNI...@poczta.onet.pl> wrote:

> Nie rozumiem tylko dlaczego konta nie da się zamknąć zdalnie.

Kolega pytał w BoA - może sciemniał :)

Internet to potega.

http://www.bankofamerica.com/deposits/checksave/index.cfm?template=lc_faq_acct_info#question7

How do I close my account?

We are sorry to hear that you want to close your account. We are
constantly looking for ways to make banking work for you in ways it
never has before and would like to know how we can make this happen
for you. Please call us at 1.800.622.8731 or send us an e-mail if we
can assist you in any way.

To close your account, please submit your request in writing to
Account Closure, FL1-300-02-07, 4109 Gandy Blvd Tampa Fl 33611-3401.
Be sure to have all account owners sign the letter and tell us how you
would like to receive your balance.

Data: 2009-09-14 12:35:19
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "Piotrek" <grazagWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1c2d.00000147.4aae18d3newsgate.onet.pl...
[...]

paypalem koszt 1usd (płatność zbiorowa, mass pay), ale trzeba się pobawić w zakładanie kont w paypal PL i USA, z podpięciem lokalnych kont bankowych, są tam pewne limity więc trzeba dodatkowo zweryfikować się jakimś dokumentem

--
http://zbanki.prv.pl - darmowe bankowanie
http://zlokaty.prv.pl - kalkulator lokat

Data: 2009-09-16 18:47:42
Autor: Piotrek
[...]

Ale jak już sie to wszystko zrobi to ma się na stałe tani pomost
finansowy między USA a Polską?

Jakieś dodatkowe koszty i niebezpieczeństwa?

Zawsze chciałem poznać PayPala, bo nic o nim nie wiem,
mógłbyś powiedziec o co chodzi z mass pay?

dzieki :) --

Data: 2009-09-14 12:45:03
Autor: Paweł
Piotrek wrote:

Wszystko trzymam sobie w Bank of America

moze zalozyc konto walutowe w polskim citi i wplacic
na to konto kase w amerykanskiej placowce citi?

Data: 2009-09-14 16:08:28
Autor: Paul
Bank of America - transfer do polski
Ja jak wracalem z W&T to kase przywiozlem w portfelu....
Tez mialem konto w BoA ale najtaniej to oczywiscie w cashu wychodzi.
Z bezpieczenstwem moze gorzej. Ja wyplacalem pieniadze i zamykalem konto wsiadajac potem od razu do samochodu, którym jechalem na lotnisko.
Czek ze zwrotem podatku:
1. Federalny w wys. 3/4 zwrotu oddalem do skupu w PKOBP, wyplacili mi od razu pieniadze (do wyboru w $ badz PLN) za chyba 1,5% prowizji,
2. Stanowy oddalem do inkasa w Citi do rachunku w $. Po 3-ech tygodniach pojawila sie kasa. Co ciekawe nie wzieli za to ani centa.

Pozdrawiam,
Paul.

BTW Przy realizacji czeków w Polsce od razu widac róznice miedzy Bankiem, a McBankiem.
Mine Pani z Multi po okazaniu jej czeku do inkasa pamietam do tej pory ;]

Data: 2009-09-14 16:41:56
Autor: Virck
Bank of America - transfer do polski
Nie wiem gdzie Ty tu jestes w USA ale co trzecia agencja na Greenpoincie zrobi Ci transfer srodkow na dowolne konto w Polsce za kwote kilkudziesieciu dolarow...
Zaden Pay Pal jak ktos radzil...Ten z byle powodu chetnie zblokuje Ci konto razem z kasa (przy duzych przelewach to nieomal pewnik) i ich podstawowym uzasadnieniem bedzie fraud warning....Wowczas masz kilka miesiecy nerwow....Jak jestes w skupiskach polonijnych i sa tam jakies poslkie agencje to przejdz sie to ci doradza....Wplaty w USA i wyplaty w Polsce w banku to duza strata na kursie dolara...Taki Citibank za dolara da ci znacznie mniej nizbys poszedl sprzedac w kantorze....Ja bym wzial w banku check i zrealizowal go w Polsce w dolarach....Z checkiem z BoA nie ma zadnych problemow w Polsce...

Data: 2009-09-16 10:11:56
Autor: bradley.st
On 14 Wrz, 06:20, "Piotrek" <grazagWYTNI...@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Interesujaca opinia, a zwlaszcza argumentacja - na podstawie
doswiadczen z BofA (!). To mniej wiecej jakby ktos napisal:

"Wszystko trzymam sobie w PKO BP (polska bankowosc
nie umywa sie nawet do amerykanskiej - wredna i kasuja za wszystko co
sie da,
zacofana tez w paru miejscach - takie moje zdanie, jedyne co do
perfekcji
opanowali, to szybkie przelewy)."

Data: 2009-09-18 08:58:40
Autor: Piotrek
[...]

W Kalifornii zbyt dużego wyboru z bankami nie ma...
Wells fargo ma jeszcze sporo ATMów i tyle..

Data: 2009-09-18 03:35:33
Autor: bradley.st
On 18 Wrz, 02:58, "Piotrek" <grazagWYTNI...@poczta.onet.pl> wrote:

W Kalifornii zbyt dużego wyboru z bankami nie ma...
Wells fargo ma jeszcze sporo ATMów i tyle..

Ale dlaczego kierujesz sie liczba bankomatow danego banku, zamiast
otworzyc konto w innym, ktory zwraca oplaty za transakcje w cudzych
bankomatach?
No chyba ze musiales miec konto natychmiast -- a BofA jest znany z
tego, ze otwieraja (prawie) kazdemu.

I w BofA i w WF placisz glownie za mozliwosc wejscia do jednego z
ilustamset oddzialow. To sa amerykanskie odpowiedniki PKO BP / Pekao
SA. Raczej malo reprezentatywne.

Data: 2009-09-16 13:34:26
Autor: MK
Piotrek wrote:
[...]

Wiele plskich agencji wysyla pieniadze do PL korzystaja miedzy innymi z tego:
http://www.vigousa.com/

Data: 2009-09-16 20:20:50
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Piotrek wrote:

2) W skarpetce przewiezc pieniadze (limity wypłat sa bardzo niskie niestety).

He? To w usa nie da się zaawizować dowolnie wysokiej wypłaty z
wyprzedzeniem? Przecież to w końcu Twoje pieniądze, więc łaski nie
zrobią jak Ci wypłacą... :-)

--
MiCHA

Data: 2009-09-16 15:10:30
Autor: witek
Przemyslaw Kwiatkowski wrote:
Piotrek wrote:

[...]

Łaskę, a raczej laskę to ci zrobią przy próbie wywozu z USA i wwozu na teren UE bez zgłoszenia.

Data: 2009-09-17 01:17:18
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
witek wrote:

[...]

To w czym problem by zgłosić? :-)

--
MiCHA

Data: 2009-09-16 20:17:08
Autor: witek
witek wrote:

[...]

  Trzeba o tym wiedzieć przed robieniem laski, a nie w trakcie.

Data: 2010-04-19 19:34:30
Autor: banan84
Bank of America - transfer do polski

ja mam sytuacje odwrotna na allegro wypatrzyl moj przedmiot osoba ze Stanow, zrobila mi przelew na 285euro dostalem maila z adresu service@bankofamerica.com w ktorym pisze ze transfer jest zawieszony dopuki nie przedstawie potwierdzenia wyslania towaru. Nie wiem na ile jest to bezpieczne, czy jesli teraz wysle przedmiot to okaze sie ze np. nie zobacze na oczy pieniedzy... Nie wiem co zrobic w tej sytuacji prosze o pomoc moj mail michal.840@gmail.com

Data: 2010-04-19 22:57:03
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
banan84 pisze:
[...]

Możesz być pewny, że nie zobaczysz. Żaden bank na świecie nie
przeprowadza takich weryfikacji. Jak bank dostał zlecenie przelewu, to
ma je wykonać. Jak tego nie robi, to znaczy że to wcale nie jest bank.
Jedyne co banki sprawdzają (a i to nie zawsze), to czy dane beneficjenta
przelewu zgadzają się z danymi właściciela konta docelowego (ale tej
weryfikacji dokonuje już bank beneficjenta, a nie zleceniodawcy).

Nie wiem co zrobic w tej
sytuacji prosze o pomoc moj mail michal.840@gmail.com

Olać, bo to oszust.

--
MiCHA

Data: 2010-04-19 22:08:37
Autor: xbartx
Bank of America - transfer do polski
Dnia Mon, 19 Apr 2010 22:57:03 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

Olać, bo to oszust.

Nie oszust tylko pewnie jakiś Nigeryjczyk ;)

Data: 2010-04-20 06:50:36
Autor: zenek
Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
banan84 pisze:
[...]

Przemek a slyszales o czyms takim jak akredytywa ?
Stosowane od lat w handlu!
A sa i inne instrumenty ktore uzalezniaja wyplate od pewnych warunkow.

Data: 2010-04-20 07:06:33
Autor: Kamil Jońca
Bank of America - transfer do polski
zenek <zenek@op.pl> writes:

[....]

Przemek a slyszales o czyms takim jak akredytywa ?
Stosowane od lat w handlu!
A sa i inne instrumenty ktore uzalezniaja wyplate od pewnych warunkow.

Dobrze, to niech wyśle, a Ty pokryjesz mu straty, gdy się okaże, że to
faktycznie oszust. Stoi?
KJ

kondensator - kondensatorych - kondensatoremu
   (odmiana słowa "kondensator" według MS Word 6.0)

Data: 2010-04-20 08:13:28
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
zenek pisze:

[...]

Przy kwocie 285 euro? Nie, nie słyszałem. :-)

--
MiCHA

Data: 2010-04-20 08:21:20
Autor: zenek
zenek pisze:

[...]

A ja slyszalem, z tym ze nikt normalny przy tak malej sumie tego nie stosuje bo koszta sa duze.

Oczywiscie w tym wypadku to na 100% walek.

Data: 2010-04-20 19:37:47
Autor: MarcinS
Bank of America - transfer do polski

A może po prostu zapytaj na stronie banku, czy wysyłają takowe mail'e

https://www1.bankofamerica.com/privacy/index.cfm?template=privacysecur_secure_email

Data: 2010-04-20 19:46:01
Autor: MarekZ
Użytkownik "banan84" <michal.840@WYTNIJ_TOgmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hqib86$o5s$1@z-news.wcss.wroc.pl...

[...]

To jest wałek.

Masz nastrój do zabawy to zrób fałszywe potwierdzenie wysyłki i wyślij.

Data: 2010-04-21 00:47:26
Autor: Adam Sito
Bank of America - transfer do polski
Masz nastrój do zabawy to zrób fałszywe potwierdzenie wysyłki i wyślij.

W ten sposób "nigeryjski oszust" padnie ofiarą polskiego kombinatora ;-)

--
AS

Bank of America - transfer do polski