Bank przyslal mi spam po zakonczeniu umowy

Data: 2009-12-24 08:08:17
Autor: boss
Bank przyslal mi spam po zakonczeniu umowy
Witam,

Jeden z najwiekszych polskich bankow przyslal mi tradycyjna poczta
propozycje zalozenia konta osobistego na specjalnych warunkach.
Problem w tym, ze ja zerwalem z tym bankiem umowe o kredytowke ponad
pol roku temu i nie prowadze z nimi zadnych interesow. Nie mam zamiaru
prosic ich o wykonanie obowiazku skasowania moich danych. Czy oplaca
sie z tym isc do prawnika?

Pozdrawiam serdecznie,

Marek

Data: 2009-12-24 11:35:42
Autor: Rafal M
On 24 Gru, 17:08, boss <bos...@gmail.com> wrote:
[...]

A zamykajac rachunek cofnales rowniez zgode (jesli ja wyraziles) na
przetwarzanie danych w celach marketingowych?

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2009-12-24 22:07:55
Autor: Mithos
Rafal M pisze:
A zamykajac rachunek cofnales rowniez zgode (jesli ja wyraziles) na
przetwarzanie danych w celach marketingowych?

A nawet jeśli nie to co ? :) Tu nie USA.

--
Mithos

Data: 2009-12-24 22:21:21
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 24 Dec 2009 22:07:55 +0100, Mithos napisał(a):

A zamykajac rachunek cofnales rowniez zgode (jesli ja wyraziles) na
przetwarzanie danych w celach marketingowych?

A nawet jeśli nie to co ?  Tu nie USA.

Jakby cofnął zgodę, to by mu nie mogli przysłać takiej oferty.

--
:) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-12-24 23:30:17
Autor: Mithos
Olgierd pisze:
Jakby cofnął zgodę, to by mu nie mogli przysłać takiej oferty.

A gdyby przysłali to co wtedy ? Milionowe odszkodowanie ? :)

--
Mithos

Data: 2009-12-24 23:02:55
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 24 Dec 2009 23:30:17 +0100, Mithos napisał(a):

Jakby cofnął zgodę, to by mu nie mogli przysłać takiej oferty.

A gdyby przysłali to co wtedy ? Milionowe odszkodowanie ?

Zasadniczo nie. Aczkolwiek już parę lat temu facet w podobnej sytuacji ileś tam dostał.

--
:) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-12-25 04:44:11
Autor: Jacenty
On 24 Gru, 23:21, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:

> A nawet jeśli nie to co ?  Tu nie USA.

Jakby cofnął zgodę, to by mu nie mogli przysłać takiej oferty.

Teoria sobie, a praktyka sobie. mBank śle mi spam mimo wycofania
wszystkich możliwych zgód na przetwarzanie danych w celach
marketingowych. W dodatku twierdzi, że to nie reklama, a ważna
informacja (na przykład o nowej lokacie bezbelkowej, albo informacja
wielkiej wagi o treści "prześlij wynagrodzenie na swój rachunek w
mBanku").
Nie jestem pieniaczem, nie pójdę do sądu, ale też nie lubię być
traktowany jak idiota, więc mBank ma u mnie pozamiatane.

Data: 2009-12-25 14:25:42
Autor: MK
Użytkownik "Jacenty" <jgasowski@wp.pl> napisał w wiadomości news:357ee070-6e50-4ac9-b034-1dae62b2117eh9g2000yqa.googlegroups.com...
[...]

A niby w czym chcialbys isc do sadu?

UDO:  Art. 23. 1. Przetwarzanie danych jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy:
1) osoba, której dane dotyczą, wyrazi na to zgodę, chyba ze chodzi o usunięcie dotyczących
jej danych,
[...]

5) jest to niezbędne dla wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów realizowanych przez
administratorów danych albo odbiorców danych, a przetwarzanie nie narusza praw i wolności
osoby, której dane dotyczą.
[...]

3. Jezeli przetwarzanie danych jest niezbędne dla ochrony zywotnych interesów osoby, której
dane dotyczą, a spełnienie warunku określonego w ust. 1 pkt 1 jest niemoSliwe, moSna
przetwarzać dane bez zgody tej osoby, do czasu, gdy uzyskanie zgody będzie moSliwe.

4. Za prawnie usprawiedliwiony cel, o którym mowa w ust. 1 pkt 5, uwaza się w
szczególności:
1) marketing bezpośredni własnych produktów lub usług administratora danych,
2) dochodzenie roszczeń z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej.

Mozliwosc zarobienia wiekszej kasy dzieki temu, ze mozesz nie placisz podatku chyba jest w twoim interesie... niepradaz?

MK

Data: 2009-12-25 15:48:54
Autor: Olgierd
Dnia Fri, 25 Dec 2009 14:25:42 +0100, MK napisał(a):

[...]

(...)

[...]

Aczkolwiek owo uprawnienie wynikające z ustawy o ochronie danych osobowych nie obejmuje *informacji handlowej kierowanej za pośrednictwem elektronicznych środków komunikacji*.
Mówiąc w skrócie: mogą sobie przetwarzać, nie mogą spamować.

--
:) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-12-25 00:22:40
Autor: Kris
Bank przyslal mi spam po zakonczeniu umowy

Uzytkownik "Rafal M" <rafal.markiewicz@gmail.com> napisal w wiadomosci news:08626014-ebcc-4dc0-8346-af10d3c451eej14g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

Idz. Prawnik sie ucieszy
Co takiego bylo w tej ofercie ze chcesz do prawnika.?;)))
Szkode poniosles/

Kris

Data: 2009-12-24 17:28:08
Autor: MK
Bank przyslal mi spam po zakonczeniu umowy
Uzytkownik "boss" <boss01@gmail.com> napisal w wiadomosci news:f2368568-186a-419c-a494-cd8117eff645a21g2000yqc.googlegroups.com...

Czy oplaca
sie z tym isc do prawnika?

Oplaca sie... prawnikowi :).

MK

Data: 2009-12-24 23:10:02
Autor: RobertS
[...]

wyrzuc papier do kosza i przestan sobie tym glowe zaprzatac, nie masz innych problemow?

RobertS

Bank przyslal mi spam po zakonczeniu umowy