Bank w Anglii - wypłaty w bankomatach w PL

Data: 2010-05-03 22:21:52
Autor: Ranger
Bank w Anglii - wypłaty w bankomatach w PL
Witam,

znajoma pracuje w Anglii, raz na jakiś czas zjeżdża do Polski i powstaje pytanie - w jakim banku w Anglii powinna założyć sobie konto żeby najwygodniej i NAJTANIEJ miała dostęp do zgromadzonej w nim gotówki tu w Polsce.
Interesuje ją tylko i wyłącznie dostęp przez bankomat (ew. płatność kartą) żadnych specjalnych dodatkowych bonusów i pakietów.
Co polecacie ze swojego lub innych doświadczenia.

Pozdro
Ranger

Data: 2010-05-03 22:56:27
Autor: ra9om1ak
Użytkownik "Ranger" <news@finaro.pl> napisał w wiadomości news:4bdf3046$1news.home.net.pl...
[...]

Mialem konto premium w LLoydsie, 8 F mies. - karta money transfer (dodatkowa), ktora ktos wyplacal w Polsce w bankomacie. Niestety, zeby przelac kase na karte money transfer, trzeba bylo sie bawic w tel. do banku, moze teraz da sie zrobic to przez net, nie wiem. Czy kursy byly dobre - nie pamietam niestety.

ra9om1ak

Data: 2010-05-04 00:05:34
Autor: Krzysztof

"Ranger" <news@finaro.pl> wrote in message news:4bdf3046$1news.home.net.pl...
[...]

Generalnie ich banki mocno zarabiaja na operacjach poza UK, tak to juz jest bankowosc miejscowa jest generalnie bezplatna, ale trzeba placic prowizje od wyplaty poza UK oraz kursy wymiany beda nieciekawe.
Ewentualnie tzw, towarzystwa budowlane, moga miec lepsze warunki wymiany waluty i bez prowizji wyplaty z zagranicznych bankomatow.
Inna kwestia jest czy ta osoba dlugo przebywa w UK i bez problemu moze otworzyc kazde konto w UK, tzn wykazac sie rachunkami za graz, itp.
Jezeli ma dostep do kont tylko dla Polakow, to najtaniej pozostaje przywiezienie troche funtow w kieszeni i sprzedaz w kantorze lub jezeli to jest niemozliwe, to np. otwarcie w Polsce konta w Aliorze i wyplata z karty na takie konto przez internet (kursy wymiany niezbyt ciekawe, ale brak prowizji) lub np. otwarcie konta walutowego w BZWBK i przelewanie niewielkich sum za pomoca specjalnych czekow platnych po ok 3 funty za sztuke. Wieksze kwoty transferuje sie do Polski tylko przelewami, platne ok 20 funtow lub ewentualnie otwarcie kont w bankach miedzynarodowych oferujacych bezplatne transfery miedzy krajami (trzeba miec konto w PL-czesto platne i konto w angielskim odpowiedniku tego banku)

Data: 2010-05-04 01:21:34
Autor: daxbr
Bank w Anglii - wypłaty_w_bankomatach_w_

http://www.nationwide.co.uk/current_account/default.htm
Wyplaty z atm w Polsce bez zadnych oplat, jak informuje ta strona:
http://www.nationwide.co.uk/current_account/foreigntransactions.htm
powodzenia,
dax

Data: 2010-05-04 01:39:35
Autor: T.F.
Ranger wrote:

[...]

Najlepiej niech do PL przywiezie gotowke. I wymieni ja w kantorze. (najlepszy kurs)

A co do bankow (HSBC, HBoS, RBS) to ...
.... kursy sa 'srednie' z tendencja do 'slabe'.
Szczegolnie HSBC.
No i z tych 3, tylko HSBC bierze 'oplate za wyplate w innym kraju'.

--
T.F.

Data: 2010-05-04 11:46:19
Autor: kashmiri
Bank w Anglii - wypłaty w bankomatach w PL
Ranger <news@finaro.pl> dared to write:
[...]

Citibank UK - wypłaty w bankomatach Citi za granicą bez prowizji; a nawet z prowizją wychodzi lepiej niż karta HSBC. Minus: Citibank UK nie obsługuje Faster Payments, tak że przelanie tam kasy to 2-3 dni robocze.

Post Office oferuje Travel Money Card, ale po dokładnym wczytaniu się wygląda, że to nic konkurencyjnego.

Jeśli chodzi o karty "na zagranicę", tu masz porównanie:
http://www.moneysupermarket.com/credit-cards/overseas-spending

k.

Data: 2010-05-05 14:26:51
Autor: aleksander.gora@googlemail.com
On 4 Maj, 08:46, "kashmiri" <nie...@nigdzie.com> wrote:
Ranger <n...@finaro.pl> dared to write:

> [...]

Post Office oferuje Travel Money Card, ale po dokładnym wczytaniu się wygląda, że to nic konkurencyjnego.

Wlasnie przerabiam ten temat, bo nationwide likwiduje opcje wyplat za
granica dla cash card , wiec czekam na otwarcie konta z karta
debetowa . wiem ze smiesznie to brzmi ale nationwide to towarzystwo
budowlane (troche cos jak polskie SKOKI) i kieruja sie swoimi
zasadami , chyba z rok sie meczylem zeby otworzyc tam konto i dali mi
tylko karte do bankomatu!!! nie wiem jaki scoring stosuja przy
otwieraniu konta, wiec jesli znajoma chce z tego skorzystac to niech
sie pospieszy i sproboje, moze otworza?  Citibank mysle ze z tymi ich
"wewn" przelewami wyglada spoko tylko ze (dla innych ) proponuje
zobaczyc na strone citibank.co.uk i znalezc branch finder zeby
popatrzec ile toto cudo ma oddziałów (podobno maja jakas umowe z
Lloyds TSB na wplaty), moje wrazenie jest takie ze Citi zaczyna powoli
zwijac biznes detaliczny w UK (pozamykal wszystkie programy kart
coobrandowych  w tym karte easyJet, Shell i inne) a teraz nawet
sprzedal konta kart kredytowych do jakiejs firmy CC i oni beda
obslugiwac KK Citi. No ale dla tej osoby moze być jak znalazł jeśli
jej płatnik może przelać na konto w Citibank UK zamiast do Lloydsa.
Nie wiem skad kolega powyzej znalazl ze HSBC nie pobiera oplaty za
pobranie za granica moze z konta za 12,95GBP/mc to owszem. Niestety
poza nationwide i jej karta debetowa VISA to w PL bez innych prowizji,
za darmo bez szans, chyba ze karty prepaid CartonFX http://www.caxtonfxcard..com/
nie wiem ile zajmie doladowanie tej karty. na marginesie fast (czy
faster payments) to lepsza sprawa niz elixir przelew zlecony  w
LLoyds  TSB ok godziny 21-23 rano o 7 byl w Barclaysie. Kiedys ZTCP
Barclays mial umowe z paroma bankami na zasadzie wzajemnosci
(darmowych wyplat) z Deutsche Bank na wyplaty za free tylko ze dot. to
pewnie DB w .de w PL zaplacilem prowizje natomiast w drugą strone DB
PBC Polska miał na stronie ze Barclaysa ma za free, ale to było jakiś
czas temu

Data: 2010-05-06 10:00:43
Autor: kashmiri
Bank w Anglii - wypłaty w bankomatach w PL
aleksander.gora@googlemail.com <aleksander.gora@googlemail.com> dared to
write:

/ciach/

[...]

A jesteś na electoral register? Jeśli nie, to wiele banków będzie miało problemy z otwarciem konta. A jeśli jesteś, to konto otworzysz nawet przez internet.

[...]

Wycofali się z kart kredytowych, ale konta detaliczne dalej funkcjonują, nawet ostatnio dołożyli darmowe konta bieżące w EUR i USD (z amerykańską książeczką czekową!).
Oddziałów mało, ale konto zakłada się przez net/pocztę.

[...]

Pobiera, jest to 1.75 GBP od każdej wypłaty, plus 2% prowizji za przewalutowanie.
Co ciekawe, w ciągu ostatniego miesiąca (od wybuchu wulkanu) nie pobierali prowizji za wypłaty za granicą (tzn. pobrali, a potem zwrócili).

[...]

Jest parę innych, nie chodzi tylko o prowizję, ale o stosowane kursy.

na marginesie fast (czy faster payments) to lepsza sprawa niz elixir
przelew zlecony  w LLoyds  TSB ok godziny 21-23 rano o 7 byl w
Barclaysie.

Faster Payments idzie kilka sekund. Musiałeś wysłać jakiś trefny przelew, że tyle szedł. Ja swego czasu bawiłem się w odbijanie FP między swoimi kontami w czasie rzeczywistym :)

pozdr.
k.

Data: 2010-05-06 10:54:35
Autor: aleksander.gora@googlemail.com
> [...]

Faster Payments idzie kilka sekund. Musiałeś wysłać jakiś trefny przelew, że tyle szedł. Ja swego czasu bawiłem się w odbijanie FP między swoimi kontami w czasie rzeczywistym :)

Masz racje teraz sprawdzilem , ale wczesniej to po prostu w tych
godzinach sprawdzalem konto :))

Data: 2010-05-06 12:54:49
Autor: pmlb

"kashmiri" <nie.ma@nigdzie.com> wrote in message news:hrtlu9$pag$1news.onet.pl...
[...]

Nie tak szybko!
Sama electoral list nie wystarczy. Po otwarciu konta przez internet bank zarzada dokumentow, chyba, ze masz juz inne konto i dasz im o tym znac (oni sami potem zweryfikuja)
W zasadzie nie potrzeba electoral list do otwarcia konta.
Podstawowy warunek to dowod ze zdjeciem (idealnie paszport, bo nie wiem jak podchodza do Polskiego Dowodu Osobistego) oraz rachunek na osobe otwierajaca konto potwierdzajaca adres zamieszkania.
To moze byc council tax, rachunek za gaz, prad, telefon stacjonarny.
Czasem banki wymagaja 2-rachunkow ale to rzadkosc. Na podstawie tych papierow kazdy bank otworzy konto basic z karta debetowa.
Schody zaczynaja sie jak ktos mial problemy z bankiem w UK wczesniej lub z innymi sprawami dotyczacymi platnosci - zaleglosci za rachunki telefoniczne, gazowe itp. Lub niesplacane Karty Kredytowe, kredyty itp.
Wowczas moze byc trudno otworzyc rachunek.
tak samo jak w sytuacji bankruta (jak sie nie myle jest 5 lat).

O reszcie pojecia nie mam bo w Polsce bywam raz na 7 lat:) i raczej uzywam gotowki (banki w polsce za drogie)

Data: 2010-05-06 16:23:33
Autor: kashmiri
Bank w Anglii - wypłaty w bankomatach w PL
pmlb <brak@dresu.pl> dared to write:

[...]

Nie twierdzę, że potrzeba - ale nizgodność wpisów na electoral roll albo ich brak może być przyczyną odmowy otwarcia konta. Przerabiałem zarówno odmowę ze względu na niezgodność adresów, jak i otwieranie włącznie przez internet/pocztę przy pełnej zgodności.

[...]

Jak już pisałem, jeżeli credit file jest w porządku, jesteś na electoral register i historia adresów się zgadza, nie musisz pokazywać *żadnych* rachunków. Otwierałem konto w Halifaxie i w Citi UK wyłącznie przez internet. Karta i książeczka czekowa przychodzi pocztą do domu.

No, na początku historii kredytowej jest pod górkę. Otrzymanie pierwszego "proof of address" nieraz graniczy z cudem. Mój osobisty patent: rejestrujesz się na electoral roll (wysyłasz formularz pocztą), czekasz na aktualizację (koniec każdego miesiąca) - po czym idziesz do councilu i prosisz o wydanie... zaświadczenia o rejestracji. Za 10 GBP dostajesz fantastyczny papier z godłem, okrągłymi pieczęciami itd. Każdy bank to uznaje :)

[...]

Nieprawda. JEDYNYM źródłem informacji dla banku jest twój credit file (a właściwie dwa: z Experian i Equifax). Liczy się *wyłącznie* to, co masz w credit file. Np. taka karta kredytowa Vanquis - "credit repair card": miałem ponad dwumiesięczne opóźnienie w spłacie zadłużenia (zapomniałem), aż nawet dzwonili do mnie. Ale mimo to do biur informacji kredytowej przez cały czas wysyłali, że wszystko w porządku i spłata była na czas.

Zaległości za rachunki telefoniczne/gazowe - zależy. Nie każdy operator wpisuje cię do BIK-u - uwierz!

Karty nie muszą być "niespłacone". Nie ma najmniejszego znaczenia. Ludzie mają po kilkanaście kart kredytowych, ogólne zadłużenie w dziesiątkach tys. funtów - a banki mimo to wydają im kolejne karty. Chyba że miałeś na myśli "zadłużenie nie spłacane w terminie" - ale wtedy patrz wyżej.

O reszcie pojecia nie mam bo w Polsce bywam raz na 7 lat:) i raczej
uzywam  gotowki (banki w polsce za drogie)

Widać ;)

Jak ktoś umie używać, to wszędzie znajdzie niedrogo.

A jak chcesz się pocieszyć, to porównaj PL i UK pod względem: możliwości i kosztów prowadzenia rachunków walutowych; kosztów wypłat zagranicznych; kursów wymiany waluty; opłat za niespłacenie należności w terminie; łatwości otwarcia rachunku; ofert lokat; możliwości systemów online. Docenisz polską bankowość.

Pozdrawiam,
k.

Data: 2010-05-06 11:08:17
Autor: aleksander.gora@googlemail.com
[...]

no przy oprocentowaniu 40% normalnego kredytu w skali roku to
pojechałes po bandzie jakie było przekroczonego 80% czy wiecej?
Zaległości za rachunki telefoniczne/gazowe - zależy. Nie każdy operator wpisuje cię do BIK-u - uwierz!

zgadza sie

[...]

Jesli chodzi o bankowosc detaliczna to w UK mogliby sie uczyc od PL
jesli chodzi o mozliwosci dostepu do konta przez sms komorke ,
szybkosci przelewow (poza faster payments ale to wynalazek chyba
ostatnich czasow w tak niskiej cenie bo chyba CHAPS był i jest też w
jeden dzień ale za 20gbp to dziękuje) etc. natomiast ilosc roznych
produktow ( w tym pomysłów na obciążanie opłatami karnymi ) to z kolei
w druga strone

Data: 2010-05-07 03:05:01
Autor: kashmiri
[...]

Oprocentowanie się nie zmienia, tylko doliczają opłatę 12 GBP. Tak zresztą robią wszystkie znane mi banki w UK i chyba zawsze jest to 12 GBP...

/ciach/

[...]

Ech, i tak jeśli chodzi o opłaty, nic nie przebije USA...
https://www.eufora.com/contents/aboutTheCard/feesAndDisclosures/euforaPrepaidMasterCard.jsp

k.

Data: 2010-05-07 01:38:52
Autor: T.F.
z UK do PL (bylo:Re: Bank w Anglii - wypłaty w bankomatach w PL)
kashmiri wrote:

....taki lekki 'offtopik'...

Jaki Twoim zdaniem (bo widze, ze troszke sie znasz/interesujesz)
jest AKTUALNIE najlepszy(szybki/pewny/tani/po dobrym kursie)
sposob na transfer GBP do PL ???

PS:
Dotychczas uzywalem kombinacji NatWest->PKOBP, ale od 07/05/2010 to juz nieaktualne (NatWest: 'nie oplaca nam sie ta usluga')

Za tydzien/dwa bede testowal Citibank (UK->PL)
(w UK zalozylem korespondencyjnie)
co prawda sa szybcy,
ale kurs (podobno slaby) i brak Faster Payments boli :-((

A karty HSBC (nawet w platnej wersji 'advanced') testowalem.
Szybko i pewnie, ale po beznadziejnym kursie
(no i bez historii w PL - co moze sie czasami przydac)

TIA

--
T.F.

Data: 2010-05-07 13:48:04
Autor: kashmiri
z UK do PL (bylo:Re: Bank w Anglii - wypłaty w ban komatach w PL)
T.F. <tom_fed@usunto.wp.pl> dared to write:
kashmiri wrote:

...taki lekki 'offtopik'...

Jaki Twoim zdaniem (bo widze, ze troszke sie znasz/interesujesz)
jest AKTUALNIE najlepszy(szybki/pewny/tani/po dobrym kursie)
sposob na transfer GBP do PL ???

Ej, widzę że Kolega orientuje się tyle co ja, jeśli nie lepiej :)  Już od dawna nie jestem na bieżąco. Zwykle używałem Citi.

[...]

Wiem, wiem. Tak samo jak boli brak automatycznego DD (nie da się podłączyć do PayPal-a), dysfunkjonalna lista odbiorców i beznadziejny podgląd transakcji.
Jedna rada: wysyłaj bezpośrednio na konto w PLN, niech przewalutowanie robi Citi UK, nie Citi PL. Wyraźna różnica.

A karty HSBC (nawet w platnej wersji 'advanced') testowalem.
Szybko i pewnie, ale po beznadziejnym kursie

Odnoszę wrażenie, że wszystkie banki UK stosują kursy Visy/MC + prowizja % + prowizja stała. W moim doświadczeniu Citi UK od HSBC różnią się w zasadzie prowizją stałą (na korzyść Citi).

(no i bez historii w PL - co moze sie czasami przydac)

Dziwne - u mnie na podglądzie przy każdej transakcji wyświetla również kwota w walucie oryginalnej i kurs wymiany. O niebo lepiej niż w Citi UK (choć nadal daleko do Citi PL).

Data: 2010-05-08 07:09:37
Autor: grzechu
z UK do PL (bylo:Re: Bank w Anglii - wypłaty w bankomatach w PL)
http://www.caxtonfxcard.com/ global card w funtach
Najszybsza (bo natychmiastowa) i najtańsza opcja - Mastercard Prepaid.
Doładowujemy ją online z angielskiego konta np. LLoydsa. Wypłata bez
prowizji.  Aby uniknąć przewalutowań albo nieznajomych kursów wymiany
- wypłatę najlepiej zrobić w bankomacie BZWBK i wybrać funkcję
obciążenia konta w funtach- wtedy od razu wiemy jaki jest kurs i  ile
funtów nam zejdzie z konta.
Karta przyda się także do Ryanaira.

Data: 2010-05-09 01:11:48
Autor: kashmiri

"grzechu" <grzechu73@gmail.com> wrote in message news:72c4b36a-5859-4e5b-912b-c39003dbbdfei9g2000yqi.googlegroups.com...

http://www.caxtonfxcard.com/ global card w funtach
/ciach/

Tak samo karta www.farirx.com

pzdr.
k.

Data: 2010-05-10 07:29:31
Autor: aleksander.gora@googlemail.com
[...]

nie zawsze to jest korzystne wybranie wyplaty rozliczonej w gbp ale
wiesz od razu ile zaplacisz to plus. ja wyplacalem kiedys euro
nationwidem i wybralem rozliczenie w eur , roznica byla kilku funtow
(dokladnej nie pamietam) na plus w stosunku do bezposredniego
przeliczenia.

Data: 2010-05-09 20:06:37
Autor: pmlb
Bank w Anglii - wypłaty w bankomatach w PL

Jesli chodzi o bankowosc detaliczna to w UK mogliby sie uczyc od PL

Serio? I bulic za konto, za wyplate z bankomu (obcego banku tez) - za karte...
Raczysz zartowac - ja to mam w UK ZA DARMO! I kto tu ma sie od kogo uczyc.

jesli chodzi o mozliwosci dostepu do konta przez sms komorke ,

Gdzie masz problem w UK w dostepie przez komorke? I to za darmo jest nawet - wiedziales?

[...]

CHAPS nie byl dla ciebie! CHAPS byl i nadal w zasadzie jest na duze operacje glownie gieldowe.
Przelew w UK idzie 3 dni i co? Jesli w tym samym banku to natychmiast i powiedz w czym przeszkadza, ze idzie 3 dni?
Ktos tu kiedys pisal, ze ma to znaczenie w przypadku splaty karty kredytowej ale w UK ja karte kredytowa moge splacic karta debetowa w 10 sekund... przed polnoca:)
I tez za darmo! Karty kredytowe czy debetowe nie mja oplat.
Przelewy tez sa darmowe - wiec kto tu od kogo ma sie uczyc bankowosci...
Tak uczepiliscie sie tego przelwu jednodniowego jak by od tego zycie zalezalo, przy czy wy za ten przelew placicie i placicie za konto, za kaerte za wyplaty z bankomatow... ba! Za sprawdzenie salda w bankomacie w polsce sie placi!!!! To jak w jakims srednioweczu bankowym.... Nie wmoiac o placeniu za zamkniecie konta!!!
Tego maja sie anglicy uczyc od polakow?!!!!
Dzieki....

Data: 2010-05-10 00:49:01
Autor: kashmiri
[...]

A zdradzisz, jakie to fantastyczne masz oprocentowanie na rachunku bieżącym? Więcej, niż 0.00% rocznie?

jesli chodzi o mozliwosci dostepu do konta przez sms komorke ,

Gdzie masz problem w UK w dostepie przez komorke? I to za darmo jest
nawet -  wiedziales?

Jedyne co jest to Monilink. Jakie masz tam funkcje poza sprawdzaniem salda? I nie da się korzystać z zagranicy - sprawdzone.
Ale to właśnie jest brytyjski standard "dostępu przez komórkę"...

[...]

No skąd, zupełnie w niczym... Właściwie gdyby szedł dwa tygodnie, też by w sumie nie przeszkadzał.
A już zupełnie takie terminy nie przeszkadzają w terminowym opłacaniu rachunków.

Ktos tu kiedys pisal, ze ma to znaczenie w przypadku splaty karty
kredytowej  ale w UK ja karte kredytowa moge splacic karta debetowa w 10
sekund... przed  polnoca:)

W obrębie jednego banku - może. Nigdzie indziej.

I tez za darmo! Karty kredytowe czy debetowe nie mja oplat.

Nie mają opłat rocznych; mają za to masę innych opłat - poczytaj TOiP.
No i są też karty z opłatami.

[...]

W UK banki dokładają do interesu bankomatowego, a odbierają gdzie indziej. Banki w Polsce inaczej rozkładają koszty. W UK też parę lat temu chciano wprowadzić opłatę za korzystanie z obcych bankomatów. Jedna z gazet jednak przyjęła na siebie rolę "obrońcy uciśnionych" i rozpętała kampanię przeciwko; skutek taki, że banki muszą zdzierać gdzie indziej.

Acha, czy wy w UK przypadkiem niedawno nie płaciliście miliardów z kieszeni podatników, żeby te "darmowe" banki wam nie upadły?

Tego maja sie anglicy uczyc od polakow?!!!!
Dzieki....

Np. darmowe konta firmowe. Masz w UK coś takiego?
Albo lokaty. Który bank to oferuje?
Bezpłatny dostęp do giełdy?
Fundusze inwestycyjne online?
Głupie, zdawałoby się, doładowanie komórki z poziomu bankowości detalicznej?
Wspólna bankowość dla kont i kart kredytowych (Barclays, Citi UK...)?
Konta walutowe? Do tego oprocentowane?
Przelewy zagraniczne online? Przelewy SEPA?
Edycja danych właściciela konta?
Podwójne uwierzytelnianie transakcji?

Pozdrawiam,
k.

Bank w Anglii - wypłaty w bankomatach w PL