Bank w Holandi bankrutem

Data: 2009-10-19 20:15:45
Autor: Marcin
Bank w Holandi bankrutem

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,7160835,Holenderski_bank_DSB_zbankrutowal.html

Jednak gwarancje BFG itp. sie przydaja.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2009-10-19 21:05:57
Autor: MK
Bank w Holandi bankrutem
Użytkownik "Marcin" <nomail@nospam.de> napisał w wiadomości news:hbiacl$fm0$1inews.gazeta.pl...

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,7160835,Holenderski_bank_DSB_zbankrutowal.html

Jednak gwarancje BFG itp. sie przydaja.

A co ma do tego BFG?

MK

Data: 2009-10-19 12:16:38
Autor: Tomek z Wawy
Bank w Holandi bankrutem
On 19 Paź, 21:05, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:

A co ma do tego BFG?

MK

Tak dedukuję, że u nas tak dawno nic nie padło, że może pora
rzeczywiście przetestować BFG w praktyce? Tylko nic nie chce paść.

Data: 2009-10-19 21:29:54
Autor: Tomasz Chmielewski
Bank w Holandi bankrutem
MK wrote:
[...]

Pewnie chodzilo o holenderski odpowiednik naszego BFG.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-10-19 21:55:53
Autor: MK
Bank w Holandi bankrutem
Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <mangoo@nospam.wpkg.org> napisał w wiadomości news:hbieni$1i4$1online.de...

A co ma do tego BFG?

Pewnie chodzilo o holenderski odpowiednik naszego BFG.

W artykule jest mowa o rzadowych gwarancjach. BFG nie ma nic wspolnego z rzadem, chyba, che mozna za to uznac udzial NBP...
Swoja droga jesli jakis debil zacznie u nas nawolywac do wycofywania wkladow z banku X, to ja wycofam swoja kase takze z Y i Z, bo nie mam zamiaru finansowac zwrotow dla klientow X :).

MK

Data: 2009-10-19 22:03:05
Autor: dwr
Bank w Holandi bankrutem
MK pisze:
[...]

Trzymajac kase w Y i Z i tak finansujesz i odwrotnie.
Skuteczna będzie chyba tylko skarpeta ;)
Na pociechę mamy to, że nasze zyski z % nie są pomniejszane o finansowanie gwarancji w sposób jawny, chociaż i tak je finansujemy.

Data: 2009-10-19 22:21:24
Autor: MK
Bank w Holandi bankrutem
Użytkownik "dwr" <dwr@TEGO_NIE_MA_I_USUN_TO_g_a_z_e_t_a.pl> napisał w wiadomości news:4adcc5fd$1news.home.net.pl...

[...]

Nie finansuje, bo banki tworza na ten cel tylko rezerwy, ktore w przypadku niewydolnosci jakiegos banku moga byc uruchomione. Wtedy zacznie sie prawdziwe finansowanie... Do tego czasu to tylko wirtualna rzeczywistosc dla ksiegowych....

MK

Data: 2009-10-20 14:21:39
Autor: dwr
Bank w Holandi bankrutem
MK pisze:
[...]

Rezerwy jednak są zawsze i na inny cel są wykorzystywane. Tak więc część zysku banku jeślni nie finansuje to przynajmniej jest blokowana na ten cel. Zatem gdyby go nie było możnaby więcej % otrzymać.
Oczywiście to tylko dywagacje a że odbywa się to moco w tle więc faktycznie można przyjąć, że nie finansujemy - do czasu :)

Data: 2009-10-20 16:09:46
Autor: JanKo
Bank w Holandi bankrutem
Agent dwr nadaje:
Rezerwy jednak są zawsze i na inny cel są wykorzystywane. Tak więc
część zysku banku jeślni nie finansuje to przynajmniej jest blokowana
na ten cel.

BFG ma 5 lat na reakcję więc jeśli upadnie jeden czy dwa niewielkie banki spółdzielcze to może jakoś się uzbiera od reszty w tym czasie?

Data: 2009-10-20 17:32:22
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
Bank w Holandi bankrutem
> Rezerwy jednak są zawsze i na inny cel są wykorzystywane. BFG ma 5 lat na reakcję

a czy wraz z podniesieniem 100% gwarancji z 1000 euro na 50.000 euro
w tej samej ustawie nie zapisano 30-kilku dni na wypłate wkładów? bo
jestem pewny że Unia Europejska narzuciła ten kilkutygodniowy termin!

Data: 2009-10-20 17:31:43
Autor: Arek
Bank w Holandi bankrutem
MK napisał(a) w wiadomości: ...
[...]

Zdaje się, że w nowej ustawie oprócz zbędnego (wg mnie) podniesienia
wysokości gwarancji była zmiana polegająca na wyłączeniu NBP z
udziału w gwarancjach oraz - co jest tego sensowną (wg mnie) konsekwencją
- zmniejszeniu licby przedstawicieli NBP w radzie BFG. To przez to ostatnie
prezydent ociągał się z podpisaniem.
Jednak udział MF w gwarancjach chyba jest...
Jeżeli się mylę, prosze poprawić.

Arek

Bank w Holandi bankrutem