Data: 2020-09-24 09:10:52 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Bank w czasach zarazy czyli jak król spod Grunwaldu j bie klientów | |
Klient kupił towar za amazon.co.uk, po czym klient zwrócił towar.
Klient został wy_ebany przez bank na kwocie zwrotu, czyli czy bank stoi czy bank leży 7% się należy: "niestety, nie mogli¶my uznać reklamacji. Poniżej przedstawiam szczegóły. Zwrócone kwoty s± prawidłowa. Różnica wynika z mechanizmów przeliczania kursów walut i różnic kursowych między dniem transakcji, a dniem zwrotu ¶rodków. Kiedy dokonywała Pani transakcji zagranicznej kart±, Pani rachunek został obci±żony kwot±, która zawierała w sobie koszt produktu oraz prowizję banku w wysoko¶ci 3,5% za przewalutowanie transakcji (OIF). Ta kwota została przeliczona na złote zgodnie z regulaminem ,,Tytuł regulaminu karty", czyli po kursie Visa/MasterCard z dnia przetworzenia transakcji. Informację o kursie może Pani znaleĽć na stronie internetowej banku, a dzień przetworzenia transakcji przez organizację płatnicz± znajdzie Pani na zestawieniu transakcji płatniczych. Kwoty zwrotu, które otrzymała Pani na rachunek zawiera również koszt usługi/produktu oraz opłatę za przewalutowanie transakcji. Kwota ta jest przeliczona przez VISA lub Mastercard w oparciu o kurs waluty z dnia przetworzenia transakcji zwrotu przez organizację płatnicz±. Organizacje płatnicze, których znak znajduje się na karcie (Visa albo Mastercard), stosuj± do przewalutowań transakcji różne kursy, w zależno¶ci od typu transakcji: innego dla transakcji zakupu, innego dla transakcji zwrotu. W przypadku zapłaty za produkt lub usługę w walucie zagranicznej, jest to kurs sprzedaży danej waluty. W przypadku zwrotu - kurs kupna. W każdym przypadku s± to kursy z dnia przetworzenia danej transakcji przez organizację płatnicz±. Uprzejmie informuję, że w zwi±zku z przedstawionym stanowiskiem Banku, może Pani złożyć odwołanie do [...]" |
|
Data: 2020-09-24 00:46:25 | |
Autor: Dawid Rutkowski | |
Bank w czasach zarazy czyli jak król spod Grunwaldu j bie klientów | |
Gupi klient to go strzyg±.
A głupi podwójnie - nawet skarbonka ma już funkcję wielowalutow± w debetówkach. Te 7% to opłata za lenistwo. Niech pisze do Rzecznika Finansowego - chyba że aż tak leniwy. |
|
Data: 2020-09-24 09:53:44 | |
Autor: Robert_DF | |
Bank w czasach zarazy czyli jak król spod Grunwaldu j bie klientów | |
W dniu 24.09.2020 o 09:10, ±ćęłń󶼿 pisze:
Klient kupił towar za amazon.co.uk, po czym klient zwrócił towar. miałem kiedy¶ tak± sytuację, napisałem reklamację i mi różnicę oddali, a teraz płacę w walucie transakcji, żeby nie było przeliczeń itp... -- pozdrawiam Roberts kredyty-ubezpieczenia-inwestycje https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140/ |
|
Data: 2020-09-24 10:05:13 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Bank w czasach zarazy czyli jak król spod Grunwaldu j bie klientów | |
Przez kilka lat oddawali (niestety zawsze po reklamacji, ale krótkiej przez system, "przepraszamy i zwracamy"), nagle przestali.
Tak, to TEN SAM bank ;-) Chyba nadszedł czas, żeby j_bać króla. Ciekawe, ile zapłacili za to: https://biznes.interia.pl/finanse/news-wzrasta-spoleczne-przyzwolenie-na-naduzycia-konsumenckie-w-o,nId,4746866 -- -- - miałem kiedy¶ tak± sytuację, napisałem reklamację i mi różnicę oddali |
|
Data: 2020-09-24 10:09:31 | |
Autor: Robert_DF | |
Bank w czasach zarazy czyli jak król spod Grunwaldu j bie klientów | |
W dniu 24.09.2020 o 10:05, ±ćęłń󶼿 pisze:
Przez kilka lat oddawali (niestety zawsze po reklamacji, ale krótkiej przez system, "przepraszamy i zwracamy"), nagle przestali. który bank, o takich trzeba gło¶no pisać! -- pozdrawiam Roberts kredyty-ubezpieczenia-inwestycje https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140/ |
|
Data: 2020-09-24 20:59:22 | |
Autor: Krzysztof Halasa | |
Bank w czasach zarazy czyli jak król spod Grunwaldu j_bie klientów | |
±ćęłń󶼿 <a@e.pl> writes:
Klient kupił towar za amazon.co.uk, po czym klient zwrócił towar. Problemem nie jest to, że prowizja została pobrana dwukrotnie. Problemem jest jej wysoko¶ć. -- Krzysztof Hałasa |