Bank za granicą ?

Data: 2010-11-05 01:09:39
Autor: Andrew
Bank za granicą ?
Witam,
Mam takie pytanie, czy zakladajac na Slowacji, Ukrainie czy w Czechach konto osobiste ja jako obywatel RP, Pan *Mateusz moze mi siasc na takie konto ?

*Mateusz - komornik

Z powazaniem, Juzio

Data: 2010-11-05 01:26:10
Autor: bastek72
Bank za granic� ?
Witam,
Mam takie pytanie, czy zakladajac na Slowacji, Ukrainie czy w Czechach konto osobiste ja jako obywatel RP, Pan *Mateusz moze mi siasc na takie konto ?

ogólnie rzecz biorąc, nic nie stoi na przeszkodzie aby komornik próbował
zając jakiekolwiek konto w jakimkolwiek banku w jakimkolwiek państwie,
ale skąd ma wiedzieć że akurat ukraina a nie kazachstan i dlaczego akurat
ten bank a nie inny?

na Ukrainie zapewne nie siądzie, bo przypuszczalnie nie ma przepływu
informacji między naszymi państwami. czy kraje  UE takie jak czechy i słowacja wymieniają sie informacjami
na tyle intensywnie aby polski komornik dowiedzial sie o takowym koncie?

przypuszczam że wątpię ale mogę sie pomylić.

Data: 2010-11-05 07:49:58
Autor: Jarek Andrzejewski
Bank za granic� ?
On Fri, 05 Nov 2010 01:26:10 +0100, bastek72@onet.pl wrote:

ogólnie rzecz biorąc, nic nie stoi na przeszkodzie aby komornik próbował
zając jakiekolwiek konto w jakimkolwiek banku w jakimkolwiek państwie,

A zagraniczny bank ma obowiązek potraktować polskiego komornika tak
samo, jak polski bank?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-11-05 10:14:12
Autor: dwr
Bank za granic� ?
[...]

Polski komornik ma takie sama prawa w zagranicznym jak ja
a nawet mniejsze jeśli ja jestem klientem :)
Natomiast procedura zajęcia odbędzie się na mocy prawa miejscowego.

Data: 2010-11-05 10:37:48
Autor: dwr
Bank za granic� ?
W dniu 2010-11-05 10:14, dwr pisze:
On Fri, 05 Nov 2010 01:26:10 +0100, bastek72@onet.pl wrote:
[...]
[...]

i jeszcze uzupełniając.
Pod warunkiem, że dany kraj współpracuje z Polską w tym zakresie.
Będzie to wymagało nadania klauzuli wykonalności właściwej w danym kraju.
W praktyce chyba bez większych szans ;)

Data: 2010-11-05 10:22:11
Autor: MarekZ
Bank za granicą ?
Użytkownik "Andrew" <andrew@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iavi02$qas$1@speranza.aioe.org...
[...]

Jeśli wierzyciel wskaże rachunek dłużnika w konkretnym banku zagranicznym, można sobie to wyobrazić (szczególnie w ramach EU). Jeśli nie wskaże nie ma na to kompletnie żadnych szans.

Data: 2010-11-05 10:16:38
Autor: pmlb
Bank za granicą ?
ďťż

"MarekZ" <brak@adresu.w.pl> wrote in message news:ib0hgb$l0s$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

Nie, zadnych szans.
Jedyne co moze zrobic komornik to poprosic (wynajac) biuro prawne w danym kraju a to biuro moze jedynie poprosic posiadacza konta o dokonanie wplaty.
Nie skutkuje to zanymi sankcjami jak komornik czy nawet firma windykacyjna w danym kraju, gdyz zadluzenie nie powstalo w danym kraju. I podatki od sciagniecia kasy sa placone w innym panstwie, wiec jaki ma interes np. Ukraina w robieniu czegos za darmo?

Data: 2010-11-05 04:59:35
Autor: BK
Bank za granicą ?
On 5 Lis, 11:16, "pmlb" <b...@dresu.pl> wrote:
"MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote in message

> [...]

danym kraju, gdyz zadluzenie nie powstalo w danym kraju. I podatki od
sciagniecia kasy sa placone w innym panstwie, wiec jaki ma interes np.

Prosic to sie moze swinia - nie komornik.

A juz serio - wszystko zalezy jaki kraj. W europie mamy europejski
nakaz zaplaty i dochodzenie naleznosci z rachunku bankowego w skali
europy jest proste, nie trzeba nikogo o nic prosic.

Skladasz pozew o taki nakaz, 30 dni i dostajesz nakaz, i z nakazem nie
do naszego komornika tylko organu egzekucyjnego w danym kraju. I po
sprawie. Nasz komornik, biuro prawne i proszenie o nic nie jest
potrzebne.

Nie ma znaczenie gdzie powstalo zadluzenie.

Data: 2010-11-05 20:48:07
Autor: Adam
Bank za granicą ?

[...]

Pierwszy raz słyszę o czymś takim ale człowiek się uczy całe życie . Niemniej czy jednak sąd nie odrzuci takiego wniosku ?
http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/20077,europejski_nakaz_zaplaty_ulatwia_dochodzenie_wierzytelnosci.html

Z tego artykułu arykułu wynika że sprawa aby została przyjęta ma mieć charakter transgraniczny i jako przykład tej transgraniczności podają:
"Ze sprawą transgraniczną mamy do czynienia, gdy wierzyciel ma miejsce zamieszkania np. w Polsce, a dłużnik w Niemczech. Jeżeli roszczenie dotyczy umowy zawartej przez konsumenta, to w sytuacji gdy jest on stroną pozwaną, właściwy jest sąd, w którym ma on miejsce zamieszkania."

Przy zalożeniu że mieszkam w Polsce i wierzyciel też,jakie są podstawy z wystąpieniem o wydanie takiego nakazu do sądu w Niemczech ?

pozd
as

Data: 2010-11-05 12:51:11
Autor: BK
Bank za granicą ?
On 5 Lis, 20:48, "Adam" <dra...@poczta.onet.pl> wrote:

Przy zalo eniu e mieszkam w Polsce i wierzyciel te ,jakie s podstawy z
wyst pieniem o wydanie takiego nakazu do s du w Niemczech ?

pozd
as

Zajmowana wierzytelnosc lub majatek jest w Niemczech? :) Czesto takze
siedziba dluznika bedzie w Niemczech bo o ile Ty masz miejsce
zamieszkania w Polsce, to Twoj niemiecki bank ma siedzibe na terenie
Niemiec, a przy niektorych typach egzekucji bank jest takze dluznikiem
(np, egzekucja w administracji).

Data: 2010-11-05 11:47:36
Autor: Gracjan Rostowski
Bank za granicą ?
Czytane odpowiedzi na temat problemu, uczestnikow grupy jedynie
potwierdzaja ze w dupie byli
i dupe widzieli - poziom merytoryczny na minus 10. Jedyna konkretna
odpowiedz od Pana BK.

Gracjan

Data: 2010-11-06 20:52:32
Autor: konieczko
Bank za granicą ?
W dniu 2010-11-05 19:47, Gracjan Rostowski pisze:
[...]

Pewnie i masz racje ale mam stycznosc z roznymi wierzytelnosciami     inigdy nie zlyszalem zeby ktos korzystal z europejskiego nakazu zaplaty i cos odzyskal.

Bank za granicą ?