Bank "zakapował" klienta.

Data: 2011-01-12 23:43:48
Autor: azot
Bank "zakapował" klienta.
http://polskalokalna.pl/wiadomosci/malopolskie/krakow/news/krakow-student-oszukal-ponad-dwa-tys-osob,1582228

"Prokuratura dowiedziała się o sprawie od jednego z banków, zaniepokojonego ilością wpłat po 8 zł, które mogły budzić podejrzenia co do legalności operacji."

azot

Data: 2011-01-12 23:57:51
Autor: Kamil Jońca
Bank "zakapował" klienta.
"azot" <friko@gazeta.pl> writes:

[...]

1. ciekawe czy bank powiadomił prokuraturę czy GIIF
2. i co to za bank ...?
KJ

EMACS = Emacs Manuals Are Cryptic and Surreal

Data: 2011-01-13 02:52:39
Autor: XYZ
Bank "zakapował" klienta.
On 12.01.2011 23:57, Kamil Jońca wrote:
"azot"<friko@gazeta.pl>  writes:

[...]

Nr konta jest tutaj.
http://www.google.com/search?q="64+1140+2004+0000+3202+5268+9157"
Czyżby to nasz lider bankowości internetowej?!

Jak takie powiadomienie ma się do "tajemnicy" bankowej. Może dla banku wpłaty były niepokojące, ale klientom to powinno dać do myślenia...

Data: 2011-01-13 00:04:30
Autor: BK
Bank "zakapował" klienta.
On 13 Sty, 02:52, XYZ <j...@mail.bin> wrote:

> [...]

Jak takie powiadomienie ma się do "tajemnicy" bankowej. Może dla banku
wpłaty były niepokojące, ale klientom to powinno dać do myślenia...

Ma sie tak, ze zasadniczo bank ma obowiazek zlozenia zawiadomienia
jesli istnieje uzasadnione podejrzenie o wykorzystywaniu jego
dzialanosci do celow przestepczych, a zawiadomienie takie jest
zwolnione z "tajemnicy bankowej"

Data: 2011-01-13 08:31:40
Autor: Cyb
Bank "zakapował" klienta.
On Thu, 13 Jan 2011 02:52:39 +0100, XYZ <junk@mail.bin> wrote:

[...]

to pewnie odbylo sie w oparciu o ine przepisy, typu "przeciwdzialanie
czemustam" i moga zglaszac dziwne transakcje do GIIF, a GIIF dalej
przepycha... ew zainteresowali sie, czy koles nie uzywa tego konta do
prowadzenia DG (a prywatnego chyba nie mozna).

w sumie ilestam przelewow na ta sama kwote u osoby prywastnej to jest
dziwne (na koncie do DG raczej by spokojnie przeszlo, bo to znikome
kwoty).

pozdarwiam,
Cyb

Data: 2011-01-13 00:03:56
Autor: Tomek z Wawy
Bank "zakapował" klienta.
Jeśli to mBank to nic dziwnego, tam od zawsze jedt automat, który
porównuje dane odbiorcy przelewu z wałaścicielami konta i jeśli są
niezgodne to zakładają blokadę na konto, a gość się pewnie podawał za
różne firmy, a konto mógł mieć na słupa, albo nie chciał wyjaśnić
bankowi co to za przelewy to go podkablowali. I bardzo dobrze.

Data: 2011-01-13 09:14:29
Autor: Cyb
Bank "zakapował" klienta.
On Thu, 13 Jan 2011 00:03:56 -0800 (PST), Tomek z Wawy
<tomek_z_wawy@tlen.pl> wrote:

[...]

po tej aferze z wplatami dla pewnego radia, ktore de faco szly do
cwaniakow?

pozdrawiam,
Cyb

Data: 2011-01-13 09:46:16
Autor: Maruda
Bank "zakapował" klienta.
W dniu 2011-01-13 09:03, Tomek z Wawy pisze:
Jeśli to mBank to nic dziwnego, tam od zawsze jedt automat, który
porównuje dane odbiorcy przelewu z wałaścicielami konta i jeśli są
niezgodne to zakładają blokadę na konto, a gość się pewnie podawał za

G.wno prawda.
Nie ma żadnego automatu. Notorycznie wpisuję swoje imię i nazwisko jako beneficjenta, jeszcze nigdy się nie odbiło. Zwłaszcza w mB.

--
Dziękuję.    Pozdrawiam.       Ten Maruda.

Data: 2011-01-13 00:58:01
Autor: Tomek z Wawy
Bank "zakapował" klienta.
On 13 Sty, 09:46, Maruda <n...@com.pl> wrote:

G.wno prawda.
Nie ma żadnego automatu. Notorycznie wpisuję swoje imię i nazwisko jako
beneficjenta, jeszcze nigdy się nie odbiło. Zwłaszcza w mB.

Mało mnie interesuje co wpisujesz, ale spróbuj założyć konto na imię i
nazwisko i zrobić kilkadziesiąt przelewów podając jako odbiorcę "bolek
i lolek", "dupson sp. z o.o.", "lalalalal", "św. mikołaj" itp. to
zobaczysz jak ta blokada działa, bo ona nie polega na odbijaniu
jakichkolwiek przelewów.

Data: 2011-01-16 00:08:20
Autor: Q
Bank "zakapował" klienta.
Mało mnie interesuje co wpisujesz, ale spróbuj założyć konto na imię i
nazwisko

Maruda pewnie ten fakt przeoczyl
i niechcacy zalozyl se konto na nr buta i kolor oczu.

i zrobić kilkadziesiąt przelewów podając jako odbiorcę "bolek
i lolek", "dupson sp. z o.o.", "lalalalal", "św. mikołaj" itp. to
zobaczysz jak ta blokada działa, bo ona nie polega na odbijaniu

yyy...
to jeden przelew czy kilkadziesiat przelewow?

a teraz wytrzyj usta, oddychaj gleboko przez 5 minut
po czym napisz o co miales na mysli.

Data: 2011-01-18 23:08:34
Autor: MarekZ
Bank "zakapował" klienta.
Użytkownik "Tomek z Wawy" <tomek_z_wawy@tlen.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:cbb7f7d1-7230-408a-8cc7-09c51a7b3a9f@f9g2000vbq.googlegroups.com...

[...]

Ja mniej więcej tak robię i nic się nie wydarza. I to nie jest kilkadziesiąt przelewów tylko setki.

Data: 2011-01-20 02:37:01
Autor: Tomek z Wawy
Bank "zakapował" klienta.
On 18 Sty, 23:08, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:

Ja mniej więcej tak robię i nic się nie wydarza. I to nie jest kilkadziesiąt
przelewów tylko setki.

Ja to napisałem oczywiście na szybko i po chińsku, to co opisałem jest
normalne przecież :) Chodzi o sytuację, kiedy Jan Kowalski otwiera
konto, a następnie by się nie ujawniać podaje przelewającym mu na
konto fikcyjne dane, a ludzie mu przelewają podając te fikcyjne dane,
które nie mają kompletnie związku z właścicielem. Po przekroczeniu
pewnego progu jest w mB taki dział co zakłada blokady na wyjście z
konta i żąda wyjaśnień na piśmie.

Data: 2011-01-20 11:47:01
Autor: MarekZ
Bank "zakapował" klienta.
Użytkownik "Tomek z Wawy" <tomek_z_wawy@tlen.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ee645075-0ee3-43d9-a944-a093b9e18e6f@e20g2000vbn.googlegroups.com...

[...]

Tak się to właśnie odbywa na moich rachunkach. Nigdy nie podaję przypadkowym osobom swoich prawdziwych danych. Przy czym te które podaję, jak ktoś jest mało inteligentny i ma niemożliwe do opanowania lęki, że przelew nie dojdzie albo kiedy nie potrafi samodzielnie dać sobie rady na poczcie z wygenerowaniem jakichś danych, raczej nie powtarzają się, są za każdym razem inne, czasem kompletnie absurdalne typu Jan Sobieski, Plac Zbawiciela 1/2, 00-950 Warszawa. Tak więc jeśli taki próg istnieje, jest on ustawiony relatywnie wysoko, zarówno kwotowo jak i ilościowo.

Data: 2011-01-20 02:49:44
Autor: Tomek z Wawy
Bank "zakapował" klienta.
On 20 Sty, 11:47, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:

inne, czasem kompletnie absurdalne typu Jan Sobieski, Plac Zbawiciela 1/2,
00-950 Warszawa. Tak wi c je li taki pr g istnieje, jest on ustawiony
relatywnie wysoko, zar wno kwotowo jak i ilo ciowo.

Nigdy się nie zdradzili jaki on jest próg  jak są typowani "klienci"
tej spec ekipy, widocznie z jakiś powodów nie budzisz podejrzeń.

Data: 2011-01-20 18:50:53
Autor: MarekZ
Bank "zakapował" klienta.
Użytkownik "Tomek z Wawy" <tomek_z_wawy@tlen.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:f8bbc652-62a0-4e44-8f73-698fdc9add69@l7g2000vbv.googlegroups.com...

Nigdy się nie zdradzili jaki on jest próg  jak są typowani "klienci"
tej spec ekipy, widocznie z jakiś powodów nie budzisz podejrzeń.

To naprawdę dziwne, bo ja z wielu przyczyn raczej powinienem budzić podejrzenia. :-)

A możesz zdradzić z grubsza co się może wydarzyć po takim "wytypowaniu"? Bo nie wyobrażam sobie tak po prostu zablokowania przelewów wychodzących, do czasu dostarczenia czegoś, nawet nie mam pomysłu czego. :) Moje transakcje do "pralni" czasami trafiają, sam widziałem w Mille jak są tam czasami oznaczane takim znacznikiem, no i czasami ze względu na kwoty muszą trafiać, ale nigdy nie miało to jeszcze żadnego ciekawego dalszego ciągu.

Data: 2011-01-20 11:15:35
Autor: Tomek z Wawy
Bank "zakapował" klienta.
On 20 Sty, 18:50, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:

A mo esz zdradzi z grubsza co si mo e wydarzy po takim "wytypowaniu"?

Po kontakcie z bankiem, bank wymagał pisemnego wyjaśnienia typu "co,
jak, kto i dlaczego", ale jak sprawy się kończyły nie wiem, chyba
pozytywnie dla klientów, bo większej awantury nie było.

Data: 2011-01-16 00:00:09
Autor: Q
Bank "zakapował" klienta.
Jeśli to mBank to nic dziwnego, tam od zawsze jedt automat, który
porównuje dane odbiorcy przelewu z wałaścicielami konta i jeśli są
niezgodne to zakładają blokadę na konto, a gość się pewnie podawał za

bzdura.
w mbanku nie bylo takiego "automatu" i nie ma.

Data: 2011-01-13 00:05:20
Autor: BK
Bank "zakapował" klienta.
On 13 Sty, 08:31, Cyb
<cyb...@niespamuj.poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> wrote:
On Thu, 13 Jan 2011 02:52:39 +0100, XYZ <j...@mail.bin> wrote:
> [...]

to pewnie odbylo sie w oparciu o ine przepisy, typu "przeciwdzialanie
czemustam" i moga zglaszac dziwne transakcje do GIIF, a GIIF dalej

Nie to sie odbylo wlasnie w oparciu o przepisy prawa bankowego, takze
w zakresie tajemnicy bankowej, a zasadniczo liczych wyjatkow od
obowiazku jej zachowania ;)

Data: 2011-01-18 19:59:21
Autor: Gotfryd Smolik news
Bank "zakapował" klienta.
On Thu, 13 Jan 2011, Cyb wrote:

ew zainteresowali sie, czy koles nie uzywa tego konta do
prowadzenia DG (a prywatnego chyba nie mozna).

  Ależ... konto DG OF jest jak najbardziej prywatne, zapewniam ;)
(i akurat bankowe nazewnictwo kont doskonale oddaje istotę
niegospodarczej odmiany konta: *osobiste*!, do tego pokrywające
się - nazewnictwo - z określeniami stosowanymi np. w podatkach)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-01-13 09:11:07
Autor: gri
Bank "zakapował" klienta.

Użytkownik "XYZ" <junk@mail.bin> napisał w wiadomości
Jak takie powiadomienie ma się do "tajemnicy" bankowej. Może dla banku
wpłaty były niepokojące, ale klientom to powinno dać do myślenia...

Mnóstwo drobnych wpłat od różnych ludzi podpada pod działalność gospodarczą.
Wykrywają tak ludków z allegro nie płacących podatków

http://forum.gumtree.pl/about4006.html

"NIP: 456-674-54-41
Regon: 834692048
Wpis do ewidencji gospodarczej 3357527
Firma wpisana do Rejestru Przedsiębiorców
prowadzonego przez Sąd Rejonowy Zamość
Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego "

NIP, REGON wyssany z palca http://www.stat.gov.pl/regon/ , DG rejestrowana w
sądzie ?

Data: 2011-01-13 09:06:09
Autor: Jacek Osiecki
Bank "zakapował" klienta.
Dnia Thu, 13 Jan 2011 09:11:07 +0100, gri napisał(a):
Użytkownik "XYZ" <junk@mail.bin> napisał w wiadomości
Jak takie powiadomienie ma się do "tajemnicy" bankowej. Może dla banku
wpłaty były niepokojące, ale klientom to powinno dać do myślenia...

[...]

[...]

No, teraz to faktycznie bedzie rejestrowana w sadzie :D

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Bank "zakapował" klienta.