[PRNews.pl] Bank zwraca ci 1% od wydanej kartą kwoty? Zapłać podatek!

Data: 2009-08-13 09:52:42
Autor: radar
[PRNews.pl] Bank zwraca ci 1% od wydanej kartą kwoty? Zapłać podatek!
Data: 2009-08-13 10:30:17
Autor: MarekZ
[PRNews.pl] Bank zwraca ci 1% od wydanej kartą kwoty? Zapłać podatek!
Użytkownik "radar" <_sara_@_post_._pl_> napisał w wiadomości news:h60gkp$7i8$1news.dialog.net.pl...
http://prnews.pl/przeglad-prasy/bank-zwraca-ci-1-proc-od-wydanej-karta-kwoty-zaplac-podatek-42770.html

paranoja

I bardzo dobrze! Należy skończyć z uchylaniem się od opodatkowania, bo to jest po prostu wspieranie terroryzmu!

Omójboże, a ja jeszcze na dodatek ostatnio kupowałem w Tesco Colę w ofercie "druga za 50%". I korzystam z negocjowanych ofert KK z obniżonymi oprocentowaniami! Też to dopiszę do zeznania PIT! Rozważam także odprowadzenie od tych dochodów składek na ubezpieczenia społeczne oraz zdrowotne.

:)

Data: 2009-08-13 08:38:31
Autor: xbartx
Dnia Thu, 13 Aug 2009 10:30:17 +0200, MarekZ napisał(a):

[...]

Ja ostatnio jak szedłem na kopaną, to znalazłem taką monetę kolekcjonerską XXX lecie PRL, taka duża okrągła. I co teraz cholera? Szara strefa ze mnie czy komuch? ;)

Data: 2009-08-13 09:42:13
Autor: jacko
[PRNews.pl] Bank zwraca ci 1% od wydanej kartą kwoty? Zapłać podatek!
Rozważam także odprowadzenie od tych dochodów składek na ubezpieczenia społeczne oraz zdrowotne.

Najlepiej od razu przelej troche wiecej, bo wiadomo ze bank przetrzyma twoj przelew do nastepnej sesji elixir i po drodze ukradnie ci 0,00001 gr.

Data: 2009-08-13 20:38:46
Autor: RobertS
[...]

Jeżu kolczasty! Ciekawe czy US chce opodatkować tych, którzy otrzymują od banku "żywą" gotówkę czy również tych, którzy biorą udział w promocjach np. jak wpłacisz na konto X zł to nie pobierzemy 10 zł opłaty...?

RobertS

Data: 2009-08-13 10:40:38
Autor: LadyRoot
[...]

-- radar

Przy tej interpretacji, zwolnienie z opłat np. za kartę debetową 2zł po przekroczeniu 100zł obrotów kartą też powinno być opodatkowane. Czyli opodatkowaniu będzie podlegało korzystanie z karty na przykład :)

Na szczęście podatek musimy płacić na podstawie PIT-8C, którego od banku nie dostajemy.

--
LadyRoot

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
The future is not what it used to be.

Data: 2009-08-13 09:06:19
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 13 Aug 2009 10:40:38 +0200, LadyRoot napisał(a):

Na szczęście podatek musimy płacić na podstawie PIT-8C, którego od banku
nie dostajemy.

OIDP byłby taki obowiązek, gdyby kwota przekroczyła magiczne 760 zł, prawda?

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-08-13 02:33:21
Autor: BK
On Aug 13, 11:06 am, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:
> [...]

> nie dostajemy.

OIDP byłby taki obowiązek, gdyby kwota przekroczyła magiczne 760 zł,

Lege Artis ==>http://olgierd.bblog.pl<=
Chyba nie. Bo o ile faktycznie wtedy jest podatek od nagrody ale to
chyba jest podatek, ktorego sie nie rozlicza na zasadach ogolnych PIT
tylko podobnie jak belke - i moze go zaplacic za nas bank bez zadnych
pitow.

Ale nie jestem pewien :)

Data: 2009-08-13 19:57:35
Autor: Arek
Bank zwraca ci 1% od wydanej kartą kwoty? Zapłać podatek!
BK napisał(a) w wiadomości: <1b08fd90-e891-47c0-8208-
[...]

"Belkę" płaci się od zysków "kapitałowych" a nie szeroko rozumianych
"bankowych" (a może zawieszenie spłaty kredytu też opodatkować?).
Ciężko podciągnąć pod to codzienne zakupy... Ale może się mylę...

Arek

Data: 2009-08-13 11:45:34
Autor: BK
Bank zwraca ci 1% od wydanej kartą kwoty? Zapł ać podatek!
On 13 Sie, 19:57, "Arek" <abc...@poczta.onet.pl.usun_cde.invalid>
wrote:
> [...]

"bankowych" (a może zawieszenie spłaty kredytu też opodatkować?).
Ciężko podciągnąć pod to codzienne zakupy... Ale może się mylę...

Nie chodzilo mi o placenie z tego belki tylko o ta sama metode, ze w
przypadku nagrody do 760zl jestesmy zwolnieni, a powyzej to bank jest
platnikiem i on placi za nas podatek, a my nie dostajemy pit i nie
liczymy tego na koniec roku :)

Data: 2009-08-13 03:09:31
Autor: MK
On 13 Sie, 11:06, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:
> [...]

> nie dostajemy.

OIDP byłby taki obowiązek, gdyby kwota przekroczyła magiczne 760 zł,

Dokladnie, bo mamy tu doczynienia ze sprzedaza premiowa...

Sprzedaż premiowa jest działaniem marketingowym stosowanym w
działalności gospodarczej, w celu uatrakcyjnienia oferty oraz lepszej
promocji własnych towarów lub usług. Otrzymanie nagrody w ramach
sprzedaży premiowej jest opodatkowane w zróżnicowany sposób w
zależności od tego, kto jest beneficjentem.

Jeżeli odbiorcą nagrody nie jest przedsiębiorca zastosowanie mają
następujące zasady:

od uzyskanych na terytorium Polski dochodów (przychodów) z tytułu
m.in. nagród związanych ze sprzedażą premiową pobiera się
zryczałtowany podatek dochodowy w wysokości 10% nagrody (art. 30 ust.
1 pkt 2 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób
fizycznych, dalej: updof);
jeżeli przedmiotem wspomnianych nagród nie są pieniądze, podatnik jest
obowiązany wpłacić płatnikowi kwotę należnego zryczałtowanego podatku
przed udostępnieniem wygranej lub świadczenia (art. 41 ust. 7 updof).

Jeżeli podmiotem otrzymującym nagrodę związaną ze sprzedażą premiową
jest osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej, to
organizator przed wypłaceniem nagrody pobiera podatek dochodowy od
osób fizycznych w wysokości 10% wartości nagrody. Otrzymanie nagrody
jest jednak zwolnione od podatku wtedy, gdy jej jednorazowa wartość
nie przekracza 760 zł.

Jeżeli natomiast nagrody te uzyskał przedsiębiorca w związku z
prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą - nie są one
opodatkowane 10% ryczałtem, lecz stanowią przychód z tej działalności
(a więc są opodatkowane na zasadach ogólnych).

Zrodlo: http://www.podatki.egospodarka.pl/18291,Podatek-od-nagrod-a-sprzedaz-premiowa,1,65,1.html

I swieze opinie do artykulu...
OPINIE

PAWEŁ JABŁONOWSKI
szef Departamentu Podatkowego Chałas i Wspólnicy Kancelaria Prawna

Wydaje się, że interpretacja warszawskiej izby jest chybiona.
Przychód, który uzyskiwany miałby być tytułem zwrotu 1 proc.
wydatkowanych za pomocą karty płatniczej środków, zakwalifikowany
został jako pochodzący z innych źródeł. Świadczeniem nieodpłatnym nie
wydaje się być zwrot kwoty pieniężnej dokonany w zamian za
wykorzystanie do zrealizowania płatności karty bankowej. Należy tu
uwzględnić istniejące mechanizmy rynkowe. W istocie, prowadząc
rachunek bankowy oraz realizując transakcje dokonywane kartą, bank
uzyskuje z tego tytułu określone zyski, ewentualnie powiększone o
kwoty należne tytułem opłat za obsługę konta. W związku z tym zwrot 1
proc. wydatkowanej kwoty stanowi jedynie pomniejszenie wynagrodzenia
banku i zmniejszenie obciążeń klienta. Należałoby uznać, że dokonany
na rzecz klienta zwrot nie stanowi dla otrzymującego przychodu, lecz
jest elementem rabatu dotyczącego prowizji za prowadzenie rachunku
bankowego.

MACIEJ GRELA
doradca podatkowy w kancelarii Gide Loyrette Nouel

Nie można w pełni zgodzić się ze stanowiskiem izby. Organ prawidłowo
wskazał, że zwrot 1 proc. kwot wydatkowanych za pomocą karty na
rachunek podatnika będzie co do zasady stanowić jego przychód z innych
źródeł. Organ pominął jednak istotne okoliczności, które w
analizowanym przypadku mogą wyłączyć opodatkowanie tego typu
przychodu.
Opisana akcja banku ma charakter promocyjny. Z kolei nieodpłatne
świadczenia nieprzekraczające jednorazowo 100 zł, otrzymane od
świadczeniodawcy w związku z jego promocją lub reklamą, są zwolnione z
PIT. Zatem do wskazanego limitu świadczenia uzyskane przez klienta
banku nie będą opodatkowane, a bank nie będzie zobowiązany do
wystawiania uciążliwych informacji PIT-8C. Jeśli zakupy podatnika
dokonywane za pomocą karty nie przekroczą jednorazowo kwoty 10 tys.
zł, zwrot 1 proc. ich wartości nie będzie opodatkowany.

MK

Data: 2009-08-13 11:43:08
Autor: Bogusław Faja
[...]

Niestety: jak nie dostaniesz pitu, to musisz sobie sam wypełnić. Kiedyś Weiss zrobił program na ten temat. Okazuje się, że musisz
odprowadzić podatek od każdego zysku (specjalna promocja dla Ciebie,
zdobycze z punktów Vitay, BP, itp. itd.). Paranoja :)

--
http://moznalepiej.pl - tańsze książki
http://lepszalokata.pl - optymalizacja lokat

Data: 2009-08-13 10:42:27
Autor: xbartx
Dnia Thu, 13 Aug 2009 11:43:08 +0200, Bogusław Faja napisał(a):

Niestety: jak nie dostaniesz pitu, to musisz sobie sam wypełnić.

Oraz załączyć zaświadczenie od rodziców, że te pieniądze były Ci naprawdę potrzebne :)

Data: 2009-08-13 14:40:05
Autor: Rafał
xbartx wrote:
Niestety: jak nie dostaniesz pitu, to musisz sobie sam wypełnić.

Oraz załączyć zaświadczenie od rodziców, że te pieniądze były Ci naprawdę potrzebne :)

I jeszcze opinię proboszcza.

--
Raf

Data: 2009-08-13 14:58:52
Autor: glaukonWYTNIJTO
[...]

A jak to jest z otrzymanymi przedmiotami (np. prezent gwiazdkowy) - też jest
podatek?

Data: 2009-08-13 10:02:50
Autor: witek
glaukonWYTNIJTO@op.pl wrote:
[...]

Jak najbardziej tak. Jest to darowizna. Na nasze szczęście ustawa o podatku od spadków i darowizn przeiwduje zwolnienie z podatku jeśli suma darowizn z ostatnich 5 lat od jednej osoby nie przekracza  jakieś tam kwoty. W przypadku osób niespokrewnionych jest to lekko ponad 4 tys zlotych.

Wiec tak dlugo jak długo babcia nie podaruje ci samochodu wartego wiecej   niz te magiczne x tysiecy zlotych tak dlugo nie musisz martwic sie o podatek.

To samo dotyczy prezentów weselnych na przykład.

Data: 2009-08-13 18:51:47
Autor: Mithos
witek pisze:
[...]

Ale babcia i wnuczek to raczej są spokrewnieni.

--
Mithos

Data: 2009-08-13 12:58:33
Autor: witek
Mithos wrote:
witek pisze:
[...]

różnica polega tylko na kwocie  7 czy 9 tys zamiast 4. Reszta pozostaje bez zmian.
No chyba,  ze w gre chodzi art 4A,a le to dopiero powyzej tych kwot jest sens sie bawic w papierkologię.

Data: 2009-08-13 20:34:43
Autor: RobertS
[PRNews.pl] Bank zwraca ci 1% od wydanej kartą kwoty? Zapłać podatek!

Ale babcia i wnuczek to raczej są spokrewnieni.

Tak, ale są różnego rodzaju stopnie pokrewieństwa...jak dobrze pamiętam to trzy i dla każdego obowiązuje inna kwota zwalniająca z obowiązku zapłacenia podatku od darowizny.

RobertS

Data: 2009-08-13 14:45:02
Autor: jacko
[PRNews.pl] Bank zwraca ci 1% od wydanej kartą kwoty? Zapłać podatek!
A jak to jest z otrzymanymi przedmiotami (np. prezent gwiazdkowy) - też jest
podatek?

I jak babcia da wnuczkowi dyche 'na lody' to tez koniecznie trzeba od razu pit wypelnic!

Data: 2009-08-13 15:46:49
Autor: Bogusław Faja
Dnia Thu, 13 Aug 2009 14:58:52 +0200, glaukonWYTNIJTO@op.pl napisał(a):

[...]

To zależało od stopnia pokrewieństwa.

Natomiast koleś dość zabawnie poprowadził audycję pytając różnych osób (z
US, MF) jak to wygląda, jeśli jednego roku on chce być śmiercią i chodzić
po kolędzie, zbierać pieniądze, a drugiego roku zachoruje mu kolega z
zespołu i będzie musiał zostać aniołkiem. Jak on się ma wtedy rozliczać?
Kazali mu firmę założyć, to pytał jaką nazwę, jaką pieczątkę, bo jak raz da
'Śmierć', to później ciężko zmienić na 'Anioł'. Pytał, czy z kasą fiskalną
ma chodzić i paragony wydawać, itp. itd. [*]

Przyznam szczerze, że popłoch wśród urzędników wzbudził niemały. * - Być może najpierw był aniołem, a później śmiercią, nie do końca
pamiętam, ale główny sens audycji starałem się zachować.

Data: 2009-08-14 02:34:25
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "Bogusław Faja" <zymen_out_@_out_zymen.net> napisał w wiadomości news:4y5mzcnnw0wl.kaq62tsra3f9$.dlg40tude.net...

[...]

    No więc trzeba wpisać przychód np. 1 zł i do tego koszty uzuskania przychodu 100 zł (zakupy).

I niech którykolwiek US podważy te koszty, wszak nie ma kosztów (zakupów) - to nie ma zwrotu z banku.

:)

Data: 2009-08-14 06:30:32
Autor: jureq
Dnia Thu, 13 Aug 2009 09:52:42 +0200, radar napisał(a):

http://prnews.pl/przeglad-prasy/bank-zwraca-ci-1-proc-od-wydanej-karta-
kwoty-zaplac-podatek-42770.html

paranoja

Raczej skutek tego, że od strony podatkowej jest to sytuacja nietypowa: kupuje się w sklepie i płaci sklepowi, ale rabatu udziela kto inny - bank.

[PRNews.pl] Bank zwraca ci 1% od wydanej kartą kwoty? Zapłać podatek!