Banki chcą się ustawowo obłowić.

Data: 2009-05-14 18:41:49
Autor: wiatrak
Banki chcą się ustawowo obłowić.
Data: 2009-05-14 09:46:16
Autor: szczurwa
Banki chcą się ustawowo obłowić.
On 14 Maj, 18:41, "wiatrak" <wiatra...@yahoo.pl> wrote:
A u nas bankowcy wiecznie nienażarci. I bezczelni.
 http://emerytury.wp.pl/kat,58474,title,Pensja-lub-emerytura-tylko-na-....

Te projekty to nic nowego. Gdyby przeszły, byłby to złodziejski numer
stulecia na miarę OFE...

Data: 2009-05-14 19:01:21
Autor: Valdi.Pavlack
Banki chcą się ustawowo obłowić.
"szczurwa"

Te projekty to nic nowego. Gdyby przeszły, byłby to złodziejski numer
stulecia na miarę OFE...

Najpierw OFE, teraz to... mi to pachnie pospolitym, jawnym i "zgodnym" z
prawem zamachem na naszą wolność, która przecież jest podobno rzeczą
niezbywalną...
No ale czego wymagać od rządzących - tylko oni przecież mają prawo decydować
o tym co jest dla nas dobre...

Data: 2009-05-14 19:03:21
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
szczurwa wrote:

[...]

Co do pensji to mi wszystko jedno, ale świadczenia z zus, krus i tego
typu - jestem zdecydowanie za! Na skalę krajową płatności poprzez
przekaz pocztowy to są gigantyczne koszty, za które kto płaci? Ja - z
moich podatków! I to tylko dlatego, że milionom emerytów nie chce się
ruszyć d*.* i otworzyć jakiegoś darmowego rachunku. Listonosze mają
robotę, Poczta się obławia, a w budżecie jak zwykle dziura...
Powinien być nakaz albo posiadania rachunku bankowego do wpłat, albo
osobistego wypłacania świadczenia w kasie danego urzędu. Albo potrącać
koszt przekazu!

No, ale w Polsce pewnych rzeczy się po prostu nie da załatwić... Co roku
proszę by US przysłał mi zwrot podatku na konto i co roku dostaję go
przekazem. I co roku szlag mnie trafia, bo muszę stać w gigantycznej
kolejce, żeby odebrać parę złotych...

--
MiCHA

Data: 2009-05-14 10:17:30
Autor: szczurwa
On 14 Maj, 19:03, Przemyslaw Kwiatkowski <mi...@micha.waw.pl> wrote:

[...]

Wszystko OK, jeśli emeryt mieszka w dużym mieście, ma kompa z netem i
umie go obsłużyć, to się jakiś rachunek bezpłatny znajdzie. Gorzej na
wsi, gdzie wyboru nie ma.

Data: 2009-05-14 19:28:57
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
szczurwa wrote:

[...]

Nie tylko internetowe konta są za darmo. Konto można otworzyć
korespondencyjnie i nie trzeba mieć do tego internetu. Kartę do
bankomatu można też dostać pocztą.

--
MiCHA

Data: 2009-05-14 19:00:58
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 14 May 2009 19:28:57 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

Nie tylko internetowe konta są za darmo. Konto można otworzyć
korespondencyjnie i nie trzeba mieć do tego internetu. Kartę do
bankomatu można też dostać pocztą.

I do bankomatu jeździć do miasta wojewódzkiego ;-)
Ale masz rację, można też się wyprowadzić ze wsi. Będzie więcej domków letniskowych dla miastowych.

PS o tym, że wskutek oszczędności na przekazach pocztowych będzie trzeba zwiększyć dotację dla Poczty Polskiej nikt nie pomyślał? :-) Gówno nie oszczędność będzie.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
http://olgierd.bblog.pl [Lege Artis]

Data: 2009-05-14 19:33:56
Autor: Pete
W dniu 14.05.09 19:28, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
szczurwa wrote:

[...]

A najbliższy bankomat - 20km.
I na dodatek obcy - więc prowizja za wypłatę. IMHO razem dużo więcej niż przekaz pocztowy.

--
Pete

Data: 2009-05-14 20:41:29
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Pete wrote:

[...]

Bez obaw. Jak ludzie będą tam mieli karty bankomatowe i magicznie
bankomaty się same pojawią. A i miejscowe sklepy zaczną akceptować karty.

--
MiCHA

Data: 2009-05-14 21:00:41
Autor: Ra
Pete wrote:

[...]

ty chyba nie znasz żadnych starszych osób ani osób na wsiach
większość mająca konta płaci i to sporo bo ok 10zł

Data: 2009-05-14 23:32:42
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Ra wrote:

[...]

Niektórzy ludzie płacą za konta bankowe... oczywiście szanujemy ich. :-)

Znam starsze osoby i ludzi na wsiach. I wiem, że większość z tych,
którzy mają konta, słono za nie płaci. To nie moja wina, że nigdy nie
wpadli na pomysł, żeby założyć bezpłatne. Jaki to ma związek z tematem?

--
MiCHA

Data: 2009-05-14 22:23:09
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-05-14, Przemyslaw Kwiatkowski <micha@micha.waw.pl> wrote:

[...]

[...]

Taki, że Ty nigdy w swej arogancji nie wpadłeś na to, że konto bankowe
dla większości starszych ludzi to taka abstrakcja, jak dla Ciebie loty
na marsa.

Ludzie starsi bardzo łatwo gubią się w obecnym świecie finansów, bo to
nie jest świat który oni znają. Dlatego właśnie mają konto w marmurkach
i nie potrzebują internetu. Po co im jeszcze życie utrudniać?

Tobie się wydaje, że zawsze będziesz taki zajebiście pojętny
i będziesz w stanie ogarnąć każdą nowinkę jaka się pojawi, rozumieć
jej niuanse i że zawsze będzie Ci się chciało szukać kruczków, kombinować i czytać między wierszami?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-05-15 00:39:57
Autor: Schliesky
Wojciech Bancer wrote:
[...]

True, true, kolega ma chyba z 23 lata max i jest wyznawcą UPRu. Wierzy, że będzie zawsze młody i bogaty i nigdy nie da się ograć silniejszym od siebie. Trochę empatii młody yuppiszonie...

Ewidentny skok na kasę. A skoro byłby taki obowiązek to i prowizje na dotychczas darmowych kontach mogłyby pójść do góry, skoro delikwenci i tak MUSZĄ do banku przyjść. Konkurencja, konkurencją ale przykład naszej wielkiej komórkowej trójcy pokazuje, że idzie się dogadać :-)

--
Pozdrawiam, *Schliesky*
email: schliesky at gmail

Data: 2009-05-14 16:12:34
Autor: szczurwa
On 15 Maj, 00:39, Schliesky <thisisnotr...@mail.pl> wrote:

True, true, kolega ma chyba z 23 lata max i jest wyznawcą UPRu. Wierzy,
że będzie zawsze młody i bogaty i nigdy nie da się ograć silniejszym od
siebie. Trochę empatii młody yuppiszonie...

Muszę się przyznać, że kiedy studiowałem i miałem dwadzieścia parę
lat, byłem taki sam..! Ale ktoś mądry kiedyś powiedział, że z UPR-u
wyrasta się jak z krótkich spodenek. I chyba miał rację.

Data: 2009-05-15 01:46:36
Autor: Schliesky
szczurwa wrote:
[...]

Miałem niemal tak samo :-) Choć akurat zawsze uważałem Mikkego za oszołoma i dlatego UPR nie do końca poważałem, to poglądami nie odbiegałem tak bardzo.

Nie, żebym stał się socjalistą, ale po pewnej fascynacji upr-owską wizją świata już niewiele zostało.

Data: 2009-05-15 08:07:06
Autor: Sebastian
Schliesky pisze:
szczurwa wrote:
[...]

Tacy oszołomi są potrzebni. Jako źródło nowych niesztampowych pomysłów,
alternatywne spojrzenie, krytyczni recenzenci jedynie słusznych
poprawnie politycznych nakazów itp. Problemy sie zaczynają jak skrajne
frakcje dochodzą do władzy albo organizują bojówki czy podkładają bomby.

Jak ktoś w młodości fascynował się UPR'em, ruchem oazowym czy lewicowymi
ekologami to pewnie wyrośnie na porządnego człowieka, który się potrafi
zaangażować w jakieś słusznej sprawie. Gorzej jak studenta ciągnie do
Wszechpolaków, czy innych lewicowych albo prawicowych radykałów. Pewnie
skończy jako dyrektor w TVP :)

Sebastian

Data: 2009-05-15 18:53:10
Autor: Michał
Banki chcą się ustawowo obłowić .
Sebastian pisze:
Tacy oszołomi (...).

UPR prezentuje poglądy np. laureatów nagrody Nobla w dziedzinie ekonomii - Miltona i Friedmana.

Czemu Ty (razem z przedmówcami) popadasz w manipulacje i dorabianie gęby, co jest przejawem typowej propagandy? Może sprawę odwrócić i stosując tę samą nieuprawnioną gołosłowność stwierdzić, że "Ty jako oszołom nie dorosłeś do prezentowanych przez nich poglądów". Czy na pewno chcesz tak płytkiej dyskusji?

Każdy nowy rewolucyjny pomysł jest dziwny właśnie dlatego, że jest nowy. Za dziwaków byli uważani odkrywcy czy uczeni. Sam Albert Einstein był potępiony przez wielu uczonych, którzy swoją pewność brali tylko z powszechnej ignorancji... nawet wśród nich. Einstein w 1906 momencie publikacji wielu ważnych prac miał 26 lat i był nikomu nieznanym urzędnikiem ze Szwajcarii. Czy jesteś gotowy i na tyle odważny by zaryzykować ocenę swojej wypowiedzi przez potomnych?

Przykro mi, ale dorabiając gębę bez podania żadnych argumentów przejawiasz postawę propagandysty... co niestety obecnie jest powszechne a nawet modne.

--
pzdr, Michał
http://finances.pl

Data: 2009-05-15 18:58:53
Autor: Michał
Banki chcą się ustawowo obłowić .
Michał pisze:
- Miltona i Friedmana.

Miało być Hayeka i Friedmana. :)

Za błąd przepraszam.

--
pzdr, Michał
http://finances.pl

Data: 2009-05-16 17:34:55
Autor: Sebastian
Michał pisze:
Sebastian pisze:
[...]

Wycinając te 2 wyrazy z kontekstu zmieniłeś ich sens. Może dlatego dlatego, że w zasadzie powtarzasz tezy, które napisałem w następnym zdaniu. Tylko, że mojej wersji nie było to takie nadęte i przepełnione niczym nie zmąconą wiarą w jakiś dwóch noblistów i ich zwolenników.

[...]

:)))))))))))) Hej potomni, pozdrawiam swoje praprawnuki!

Przykro mi, ale dorabiając gębę bez podania żadnych argumentów przejawiasz postawę propagandysty... co niestety obecnie jest powszechne a nawet modne.

Obrażenie się na każdego kto ma trochę inne poglądy, manipulacja przez umiejętne cięcie cytatów, zmian tematu na taki, na który czujemy się lepiej i wygłaszanie jakiś banałów i oklepanych formułek jak jakieś mantry (ten kawałek o Einsteinie). Na pewno kibicujesz UPR a nie PIS?

Sebastian

Data: 2009-05-16 22:01:50
Autor: Michał
Sebastian pisze:
Na pewno kibicujesz UPR a nie PIS?

Miałem Ci odpisać, ale widzę, że nie interesuje cię dyskusja a właściwe odpowiedzi masz własne. Miłej propagandy.

--
pzdr, Michał
http://finances.pl

Data: 2009-05-16 22:10:02
Autor: Valdi.Pavlack
Banki chcą się ustawowo obłowić.
"Michał" news:gun63c$ahh$1news.ds.pg.gda.pl

Miłej propagandy.

Ale ona po części jest zrozumiała - toż to w kraju pełnym cudów rozpoczął
się gorący okres debat osłów i innego ścierwa, która ma usta przepełnione
sloganami o poprawie byty ludzi (z ich otoczenia he he).

A więc trzeba na to patrzeć z przymrużeniem oka - gdzieś tak do 7 czerwca i
ani dnia dłużej :)

Data: 2009-05-17 12:23:56
Autor: Michał
Valdi.Pavlack pisze:
[...]

Kategorycznie NIE! Otóż w całej tej socjotechnicznej manipulacji zwanej współczesną polityką uprawianą na użytek publiki chodzi właśnie o skanalizowanie dyskusji na korzystniejsze tematy. Najlepiej zamianę dyskusji merytorycznej na emocjonalną. Co widać w propagandzie PO i popierających mediów skierowanej przeciw PiS-sowi. I vice-versa.

Dlatego też nie można dopuścić do dyskusji na poziomie emocjonalnym tak samo jak akwizytorowi nie można pozwolić do dowolnego sterowania rozmową, bo będzie umiejętnie omijał tematy niekorzystne za to szafował pustosłowiem . Tak samo jak gadające głowy w telewizji spierające się kto jest w polityce większą kanalią sprowadzają dyskusję na boczne tory.

Dlatego do polityki _wyborcy_, jako jej "konsumenci", powinni podchodzić chłodno i racjonalnie. Inaczej strzelają sobie we własną stopę jeśli zaczynają myśleć i rozmawiać w kategoriach dyskretnie podsuniętych.

Pamiętasz Rok 1984 Orwella? Ministerstwo Prawdy skrzętnie produkowało to o czym ludzie mają myśleć i rozmawiać. Nawet przyśpiewki dla proli.

Polecam www.jow.pl i ideę okręgów jednomandatowych.

Aleśmy zeszli z tematu.

--
pzdr, Michał
http://finances.pl

Data: 2009-05-17 12:47:22
Autor: Valdi.Pavlack
Banki chcą się ustawowo obłowić.
"Michał" news:guoojq$5r3$1news.ds.pg.gda.pl

Aleśmy zeszli z tematu.

Noooo :)

Data: 2009-05-14 22:42:36
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-05-14, Schliesky <thisisnotreal@mail.pl> wrote:

[...]

[...]

Wystarczy zobaczyć różnicę cenową między kontem osobistym a firmowym.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-05-15 00:49:04
Autor: Schliesky
Wojciech Bancer wrote:
On 2009-05-14, Schliesky <thisisnotreal@mail.pl> wrote:
[...]

Dokładnie!

Choć podobno obowiązku posiadania konta firmowego nie ma. Przynajmniej nie było, tak twierdził facet z mojego biura rachunkowego, który konta nie miał, a działalność prowadził. Trochę się bałem, że trafiłem na jakiegoś anarchistę, choć to podobno były wojskowy :-)

Ale brak konta firmowego mocno komplikuje życie i trzeba się pewnie z US, ZUSami i innymi pierdołami naużerać.

Data: 2009-05-14 16:14:14
Autor: szczurwa
On 15 Maj, 00:49, Schliesky <thisisnotr...@mail.pl> wrote:

[...]

Jeśli prowadzisz książkę przychodów i rozchodów, to rzeczywiście nie
ma takiego obowiązku. Tu Trybunał Konstytucyjny wsadził bankomafii kij
w szprychy.

Data: 2009-05-15 19:19:24
Autor: S.T.
Banki chcąsię ustawowo obłowić.
Choć podobno obowiązku posiadania konta firmowego nie ma. Przynajmniej nie było, tak twierdził facet z mojego biura rachunkowego, który konta nie miał, a działalność prowadził ...

Nie ma ale jest obowiązek płatności bezgotówkowych powyżej określonej kwoty,
jeśli masz działalność ciut większą niż mikro, bez konta się nie obejdziesz.

Data: 2009-05-15 10:05:58
Autor: Jarek Andrzejewski
On May 15, 12:39 am, Schliesky <thisisnotr...@mail.pl> wrote:
Wojciech Bancer wrote:
> [...]
> kombinować i czytać między wierszami?

True, true, kolega ma chyba z 23 lata max i jest wyznawcą UPRu. Wierzy,

co do wieku się nie wypowiadam, ale twierdzenie, że "wyznawca UPRu"
miałby być zwolennikiem ustawowego _nakazu_ posiadania rachunku
bankowego, łagodnie mówiąc, źle świadczy o umiejętności  logicznego
kojarzenia faktów u tak twierdzącego...

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2009-05-15 20:13:07
Autor: Schliesky
Wojciech Bancer wrote:
[...]

Ok to wytłumaczę - nie chodziło o sam nakaz, tylko o przekonanie, że słabsze jednostki(konsument, starszy człowiek) nie powinni być w chronieni przed silniejszymi(korporacje, banki itp). Taki pogląd jest bardzo popularny wśród młodych, inteligentnych, przekonanych o własnych wielkich możliwościach, a przy tym trochę pozbawionych empatii, zwolenników UPR-u.

PS. Napraw sygnaturkę.

Data: 2009-05-15 20:34:11
Autor: Michał
Schliesky pisze:
[...]

Uogólniasz bezpodstawnie. UPR jest dość zróżnicowany, szczególnie pod względem poglądów politycznych i obyczajowych a w miarę integralny jest tylko pod względem gospodarczym.

Poza tym to co napisałeś wynika albo z niewiedzy albo złych zamiarów. Liberalne poglądy na brak przymusu w życiu społecznym i gospodarczym w swojej istocie wynikają przeważnie nie z braku chęci ochrony tylko z nieakceptowania faktu rzekomej ochrony przez państwo, które najzwyklej nie wywiązuje się ze swojej roli. Tu rozwiązanie podsuwają konserwatyści, którzy uważają, że opiekuńczą rolę o wiele lepiej spełniają sami ludzie wzajemnie, np. w formie relacji rodzinnych czy przyjacielskich. Ale także obcy ludzie pomagają sobie wzajemnie bez żadnej interesowności. Osobiście podzielam te poglądy i opiekuńczą rolę państwa mam za mrzonkę.

--
pzdr, Michał
http://finances.pl

Data: 2009-05-17 00:36:26
Autor: z
Michał pisze:

[...]

I to są właśnie poglądy z którymi się utożsamiam. UPR chyba jest mi najbliżej. 37 lat na karku dla scisłości :-)
Moi rodzice na wsi akurat się cieszą że listonosz im rentę przyniesie.
Bank w gminie jest 1 (nie wyobrażam sobie że powstanie ich więcej - kasa)
Masakrycznie długie kolejki w dzień wypłaty a i 3 km trzeba się jakoś dostać.
W tym temacie obowiązek to może mieć tylko państwo - dostarczenia kasy w jak najbardziej przyjazny sposób emerytowi. Trzeba tylko skończyć z monopolem poczty.

Data: 2009-05-17 08:04:23
Autor: Valdi.Pavlack
Banki chcą się ustawowo obłowić.
"z" news:gunf5e$1od$1inews.gazeta.pl

Trzeba tylko skończyć z
monopolem poczty.

2011 to chyba koniech ochrony PRLowskiego skansenu - oby.

Data: 2009-05-14 22:11:49
Autor: Michał
Banki chcą się ustawowo obłowić .
Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
A i miejscowe sklepy zaczną akceptować karty.

A, to o tę prowizję też chodzi. Trzeba było tak od początku zamiast pięknych bajeczek. ;)

--
pzdr, Michał
http://finances.pl

Data: 2009-05-15 08:16:52
Autor: MacGregor
Banki chcą się ustawowo obłowić.

Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <micha@micha.waw.pl> napisał w wiadomości news:guhokq$4ke$1inews.gazeta.pl...
Pete wrote:
ciach
Bez obaw. Jak ludzie będą tam mieli karty bankomatowe i magicznie
bankomaty się same pojawią. A i miejscowe sklepy zaczną akceptować karty.
Jasne, już widzę jak na targowisku w małej wsi pani na straganie z pietruszką wyciąga czytnik do kart ...
oczywiście na GSM, bo inaczej nie ma jak....
--
Pozdrawiam,
MacGregor

Uwaga na adres!!!

Data: 2009-05-15 09:17:07
Autor: Tristan
Banki chcą się ustawowo obłowić.
W odpowiedzi na pismo z piątek 15 maj 2009 08:16 (autor MacGregor publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <guj1cm$j7h$1@news.telbank.pl>):

[...]

Wystarczy dopuścić małe kwoty do nieautoryzowanego akceptowania. 10zł to nie
majątek, budka nie obłowi się jak szalona i nie zniknie w 2 dni. --
Tristan

Data: 2009-05-15 09:22:22
Autor: Sebastian
MacGregor pisze:
Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <micha@micha.waw.pl> napisał w wiadomości news:guhokq$4ke$1inews.gazeta.pl...
Pete wrote:
ciach
[...]

Co do możliwości płatności to w niektórych krajach tak jest. Banki nie
chcą żeby wszędzie była możliwości płatności kartą. One chcą obowiązku
posiadania konta.

Wyprzedaż garażowa, USA , zdecydowanie mało ekskluzywne przedmieścia,
mieszkańcy to głownie Murzyni i Latynosi trochę Azjatów i ludzie z
Europy wschodniej. Gość kupuje lampę za 20$ od jakiegoś dziwnego typa po
wyglądzie widać, że fana Boba Marleya. Kupujący wyciąga kartę kredytową,
sprzedający odbija ją na żelazku. Opad szczeny :)

Pomysł ustawy jest żenujący, w USA premie dla prezesów banków wypłaca
budżet federalny, nasi w Polsce chcą żeby emeryci się zrzucili.
Dodatkowo taka ustawa to koniec darmowych kont bo pojawią się miliony
nowych klientów, którzy nie będą zmieniali konta bo nawet porównanie
ofert będzie dla nich dużym problem.

Sebastian

Data: 2009-05-16 09:51:01
Autor: wiatrak
[...]

A może ja sobie nie życzę, żeby bank pobierał prowizję od moich zakupów? Myślisz, ze w efekcie końcowym kto zapłaci tą prowizję. KLIENT!

wiatrak

Data: 2009-05-16 19:02:33
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
wiatrak wrote:

. A i miejscowe sklepy zaczną akceptować karty.

A może ja sobie nie życzę, żeby bank pobierał prowizję od moich zakupów? Myślisz, ze w efekcie końcowym kto zapłaci tą prowizję. KLIENT!

Przecież nikt Ci nie broni płacić gotówką...

--
MiCHA

Data: 2009-05-14 21:00:21
Autor: Tristan
Banki chcą się ustawowo obłowić.
W odpowiedzi na pismo z czwartek 14 maj 2009 19:17 (autor szczurwa publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak:
<80b4f24e-7ab0-44a9-9aa3-ec71af618198@r13g2000vbr.googlegroups.com>):

Wszystko OK, jeśli emeryt mieszka w dużym mieście, ma kompa z netem i
umie go obsłużyć, to się jakiś rachunek bezpłatny znajdzie. Gorzej na
wsi, gdzie wyboru nie ma.

To ma oddział Banku Pocztowego, nie? Skoro poczta dociera, to dociera BP. --
Tristan

Data: 2009-05-14 19:35:03
Autor: Pete
W dniu 14.05.09 19:03, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
szczurwa wrote:
[...]

A zamiast prosić, wystarczy złożyć NIP-1 czy też NIP-3 nie pamiętam i
zwroty zaczną automagicznie przychodzić przelewem....

--
Pete

Data: 2009-05-14 20:35:06
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Pete wrote:

[...]

NIP-3. W moim przypadku nie działa. :-(

--
MiCHA

Data: 2009-05-15 12:44:40
Autor: Chris
Dnia Thu, 14 May 2009 20:35:06 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

A zamiast prosić, wystarczy złożyć NIP-1 czy też NIP-3 nie pamiętam i
zwroty zaczną automagicznie przychodzić przelewem....

NIP-3. W moim przypadku nie działa. :-(

To musiałeś coś ostro sknocić, bo nikomu z mojego otoczenia coś takiego
się nie przytrafiło.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-05-15 20:42:33
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Chris wrote:

[...]

No to może taki urząd już mam. Moja żona w tym samym urzędzie ma tak
samo... Ba, powiem więcej - w tym roku wypełniając kwity pomyliła się w
swoim numerze rachunku i z urzędu dostała wezwanie do podania poprawnego
numeru. Numer poprawny podała po czym... zwrot podatku przyszedł
przekazem pocztowym...

--
MiCHA

Data: 2009-05-15 08:34:10
Autor: zly
Dnia Thu, 14 May 2009 19:35:03 +0200, Pete napisał(a):

A zamiast prosić, wystarczy złożyć NIP-1 czy też NIP-3 nie pamiętam i
zwroty zaczną automagicznie przychodzić przelewem....

i automagicznie zaczna sie blokady srodkow na koncie z powodu
niezaplaconych mandatow :(
--
marcin

Data: 2009-05-15 12:46:06
Autor: Chris
Dnia Fri, 15 May 2009 08:34:10 +0200, zly napisał(a):

[...]

Ale kolega Przemysław sam tego chciał ;)

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-05-15 20:46:25
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Chris wrote:

[...]

Po pierwsze: Mandaty należy płacić. Ostatnio zapłaciłem przelewem
międzynarodowym mandat na przekroczenie prędkości w Szwajcarii.
Dlaczego? Bo uważam, że tak trzeba i już.

Po drugie: Uważasz, że jak nipu3 nie wypełnisz, to konta ci nie zajmą?

--
MiCHA

Data: 2009-05-16 00:39:36
Autor: Chris
Dnia Fri, 15 May 2009 20:46:25 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

Po pierwsze: Mandaty należy płacić. Ostatnio zapłaciłem przelewem
międzynarodowym mandat na przekroczenie prędkości w Szwajcarii.

A można spytać ile ten mandat wyniósł i za jakie przekroczenie
prędkości?

Po drugie: Uważasz, że jak nipu3 nie wypełnisz, to konta ci nie zajmą?

Ja też mandaty sam płacę, ale jednak wolę ograniczyć prawdopodobieństwo
zajęcia mi konta, zwłaszcza gdy np. jestem za granicą i do płacenia
używam karty.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-05-16 01:28:09
Autor: zly
Dnia Sat, 16 May 2009 00:39:36 +0200, Chris napisał(a):

ale jednak wolę ograniczyć prawdopodobieństwo
zajęcia mi konta, zwłaszcza gdy np. jestem za granicą i do płacenia
używam karty.

nie zajmuja 'konta' tylko  blokuja wysokosc kwoty mandatu powiekszona o
kilka zl kosztow administracyjnych
--
marcin

Data: 2009-05-16 16:54:04
Autor: Chris
Dnia Sat, 16 May 2009 01:28:09 +0200, zly napisał(a):

[...]

Z postów, które były tutaj na grupie, wynika że banki (a przynajmniej
mBank) blokują całe konto tak, że nie weźmiesz z niego ani grosza.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-05-16 14:03:47
Autor: szczurwa
On 16 Maj, 16:54, Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote:

Z postów, które były tutaj na grupie, wynika że banki (a przynajmniej
mBank) blokują całe konto tak, że nie weźmiesz z niego ani grosza..

Swego czasu doświadczyłem tego osobiście w wymiarze całego konta.

Data: 2009-05-17 08:03:19
Autor: Valdi.Pavlack

Swego czasu doświadczyłem tego osobiście w wymiarze całego konta.

Miałeś tylko ekonto, czy też inne rachunki?
Ile "wisiałeś" komornikom czy innym złym ludziom, że zablokowali konto?
Ile czasu czekałeś na odblokowanie rachunku?
Jak wyglądała procedura odblokowania rachunku?

Data: 2009-05-17 06:26:42
Autor: szczurwa
On 17 Maj, 08:03, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:
> [...]

Ile czasu czekałeś na odblokowanie rachunku?
Jak wyglądała procedura odblokowania rachunku?

Miałem więcej rachunków. eMax, MBiznes itp. Zablokowali wszystkie,
nawet kredyt odnawialny, wbrew orzecznictwu SN. mLinia była głucha na
wszelkie argumenty prawne typu ograniczenia egzekucyjne itp. Winien
byłem za mandat drogowy, chyba 200 złotych. Konto zajął poborca
skarbowy. W koncu (chyba, nie pamiętam dokładnie, to było dawno) udało
mi się przekonać mBank, żeby przyjął dyspozycję spłaty z salda
debetowego. Zadzwoniłem i napisałem do poborcy, że zaległość spłacona
i żeby uchylił zajęcie. Z chwilą wpływu kasy na jego konto, urząd
skarbowy uchylił zajęcie. Bank pobrał chyba jakieś opłaty. Trwało to
kilka dni.

Data: 2009-05-17 15:43:50
Autor: Valdi.Pavlack

Miałem więcej rachunków. eMax, MBiznes itp. Zablokowali wszystkie,
nawet kredyt odnawialny, wbrew orzecznictwu SN.

A czy w międzyczasie posiadałeś również rachunku w innych bankach?

Data: 2009-05-17 07:29:49
Autor: szczurwa
On 17 Maj, 15:43, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:

A czy w międzyczasie posiadałeś również rachunku w innych bankach?

Tak. O mBanku wiedział skarbowy z uwagi na mBiznes.

Data: 2009-05-17 16:42:42
Autor: Valdi.Pavlack

Tak. O mBanku wiedział skarbowy z uwagi na mBiznes.

Czyli jeżeli dobrze rozumuje w przypadku osoby, która od pewnego czasu nie
rozliczała się z US (praca po za Polską), a konto na kiedy kiedyś szły
zwroty podatku zostało zamknięte to raczej jest nikła szansa, że US zna
konto osoby ukaranej mandatem - no chyba, że dojdą do niego po numerze
konta, z którego dokonano przelewu za "chwilę przyjemnego zapomnienia", ale
wtedy jest rzeczą logiczną, że przelew do nich doszedł (a tym samym mandat
został zapłacony) i niech się od człowieka odpierniczą :)

Data: 2009-05-17 08:20:06
Autor: szczurwa
On 17 Maj, 16:42, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:

[...]

To, co mają w aktach, na pewno sprawdzą: numert kont, pracodawcę itp.

Data: 2009-05-17 17:33:22
Autor: Valdi.Pavlack

To, co mają w aktach, na pewno sprawdzą: numert kont, pracodawcę itp.

Firma upadła, a konto jest zamknięte... no ale w PL wszystko jest możliwe :)

Data: 2009-05-17 14:18:27
Autor: szczurwa
On 17 Maj, 17:33, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:

Firma upadła, a konto jest zamknięte... no ale w PL wszystko jest możliwe :)

Potem podejdą do sprawy rutynowo: zajęcie ruchomości, nieruchomości,
praw majatkowych itp.

Data: 2009-05-17 23:25:12
Autor: Valdi.Pavlack

Potem podejdą do sprawy rutynowo: zajęcie ruchomości, nieruchomości,
praw majatkowych itp.

He he he i to wszystko sprawił mandat na kwotę 100 zł, który został uczciwie
zapłacony, tylko urzędniczce gdzieś się wpłata zapodziała :)

Kocham tej kraj :)

Data: 2009-05-17 14:44:34
Autor: szczurwa
Banki chcą się ustawowo obłowić.
On 17 Maj, 23:25, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:

Kocham tej kraj :)

Ja też kocham ten kraj, ale systemu nienawidzę. Ciekawe, kiedy zrobi
się gorąco, kto będzie broni takiego "państwa" ? Kulczyk z
Kwaśniewskim i Marcinkiewiczem ?

Data: 2009-05-17 23:51:21
Autor: Valdi.Pavlack

Ja też kocham ten kraj, ale systemu nienawidzę.

Nie ty jeden :)

Ciekawe, kiedy zrobi się gorąco, kto będzie broni takiego "państwa" ?
Kulczyk z
Kwaśniewskim i Marcinkiewiczem ?

Marcinkiewicz by Ci odpowiedział: "dobre pytanie" :)

PS.
Czasami kiedy ze znajomymi starami się globalnie spojrzeć na polskie
piekiełko dochodzimy do wspólnych wniosków, że jednym ratunkiem dla tego
kraju jest... jego podział na kilka innych państw z jednoczesnym
"rozliczeniem" rządzących za drugą Japonie, Irlandię i to całe szambo, tak
jak miało to miejsce w niedalekiej przeszłości w Rumunii z pewnym przywódcą
i jego kompanami.

Data: 2009-05-17 15:05:33
Autor: szczurwa
On 17 Maj, 23:51, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:
> Kwaśniewskim i Marcinkiewiczem ?

Marcinkiewicz by Ci odpowiedział: "dobre pytanie" :)

Raczej Maleszka, o tym jakże znamiennym symbolu polskich przemian mi
się zapomniało !

[...]

Też tak zaczyna mi się zdawać. I żadnych powstań, bo wyjdzie jak
zwykle. Wrażliwi zginą, zostanie kurwa i złodziej, Maruszewicz i
Szlangbaum...

Data: 2009-05-18 09:08:55
Autor: Valdi.Pavlack

Raczej Maleszka, o tym jakże znamiennym symbolu polskich przemian mi
się zapomniało !

Niestety się zapomniało...

Też tak zaczyna mi się zdawać. I żadnych powstań, bo wyjdzie jak
zwykle. Wrażliwi zginą, zostanie kurwa i złodziej, Maruszewicz i
Szlangbaum...

Zawsze to można zrobić w bardziej cywilizowany sposób... można, ale czy
warto?

Data: 2009-05-18 06:09:44
Autor: zgred
Valdi.Pavlack pisze:
[...]

[Chyba zaczynamy sobie wtórować w paru podwątkach ;) ]

Nie zapominaj, że w tym kraju naród wybrał sobie na prezydenta i premiera pzpr-owskich aparatczyków, zamiast w 90 roku przyozdobić nimi latarnie ku przestrodze bandytów.

Welcome to democracy!

--
Dziękuję, pozdrawiam. Zgred.

Data: 2009-05-17 11:09:20
Autor: Kenny
Valdi.Pavlack wrote:
> [...]
| konto? Ile czasu czekałeś na odblokowanie rachunku?
| Jak wyglądała procedura odblokowania rachunku?

moze moj przyklad

mBank, 3 lata temu
200zl mandatu + 12zl kosztow US.

nie zaplacony przez ok 3 mies (w Krk, z relacji znajomych dosc szybko sie upomnieli w porownaniu do innych miast/wojewodztw)

rowno 212zl zablokowane (tylko na eKoncie, na dodatek nie bylo tam wtedy tyle wiec sie zrobil debecik)

Mialem fuksa - zaplacilem na poczcie kilka dni przed data wystawienia zawiadomienia o zajeciu. Blokada zniknela w jakis tydzien po tym jak poinformowalem o tym US (od razu na miejscu dostalem do reki zawiadomienie o zdjeciu zajecia).

--
Wojtek
Pozdrowienia

Data: 2009-05-17 08:17:50
Autor: szczurwa
On 17 Maj, 11:09, "Kenny" <kenny333[nasz przodek]o2.pl> wrote:

nie zaplacony przez ok 3 mies (w Krk, z relacji znajomych dosc szybko sie
upomnieli w porownaniu do innych miast/wojewodztw)

Rzeczywiście szybko. Do mnie wówczas dotarli po prawie dwóch latach
(Wawa). Mandat był spod Szczecina.

Data: 2009-05-17 11:52:41
Autor: zly
Dnia Sun, 17 May 2009 08:03:19 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

Miałeś tylko ekonto, czy też inne rachunki?

mi blokowali tylko na ekoncie (a mam pare emax+)
nie mam kartki z us, ale oni chyba pisza na jakim rachunku ma byc
zablokowana kwota. A znaja zazwyczaj jeden

Ile czasu czekałeś na odblokowanie rachunku?
Jak wyglądała procedura odblokowania rachunku?

tu jest roznie. z grubsza wyglada to tak, ze dzwonisz do us, prosisz o nr
rachunku na ktory masz wplacic kase, wplacasz, i w momencie jak jest
zaksiegowane pani powinna wyslac do banku list z informacja ze mozna cofnac
blokade. Dopiero jak bank taki list dostanie odblokowuje kase. Ale zdarza
sie, ze np taki list gdzies zaginie i trzeba znow wydzwaniac. Z grubsza
calosc trwa 2-4 tyg
--
marcin

Data: 2009-05-16 20:17:43
Autor: zly
Dnia Sat, 16 May 2009 16:54:04 +0200, Chris napisał(a):

Z postów, które były tutaj na grupie, wynika że banki (a przynajmniej
mBank) blokują całe konto tak, że nie weźmiesz z niego ani grosza.

Nie. (choc to zalezy jaki dlug :) ) Blokuja to co dostana z us (czyli
mandat+oplata) i od siebie 30zl, bo tyle sobie licza za splate :)
Aczkolwiek ani razu jeszcze nie splacili sami za mnie, tylko kasa jest
zablokowana . Upierdliwe jest o tyle, ze wplacasz wtedy kase sam do us, ale
do czasu jak oni znow nie napisza do banku kasa nie jest odblokowywana,
wiec, tak naprawde za 100zl mandatu , masz zablokowane 106,5 +30 +106,5
--
marcin

Data: 2009-05-16 21:00:03
Autor: Michał
zly pisze:
[...]

Blokują kwotę, ale na wszystkich kontach z osobna. W skrajnym przypadku można mieć do wyjaśnienia zablokowane n*kwota egzekucji, gdzie n to liczba kont. I do tego nie uwzględniają kwoty wolnej od zajęcia z tego co kojarzę.

Było zdaje się kilka razy na grupie.

--
pzdr, Michał
http://finances.pl

Data: 2009-05-16 21:24:21
Autor: Valdi.Pavlack
Banki chcą się ustawowo obłowić.
"Michał" news:gun2fh$i2o$1news.ds.pg.gda.pl

[...]

Pytanie:
Skąd US wie w jakim banku ukarany ma konto?

Oraz:
Sytuacja czysto hipotetyczna: osoba ukarana mandatem jest świeżo upieczonym
maturzystą. Po odebraniu wyników na ławką pod blokiem jednego z kolegów w
przyjemny sposób delektuje się np. alkoholem. Dziwnym trafem obok bloku
gdzie trwa "po-maturalna libacja" przechodzi patrol milicji ;), który
przykładnie karze wspomnianego maturzystę mandatem karnym (np. 100 zł).
Maturzysta jako absolwent dobrego liceum (z renomą), zaraz po wyleczeniu
kaca siada przed kompa i zleca przelew ze swojego rachunku bankowego. Kilka
dni po zleceniu przelewu dostaje telefon od znajomego stojącego za barem w
UK z informacją, że jest praca a na studia zawsze przyjdzie czas. Nasz
maturzysta za tydzień po telefonie siedzi już w samolocie do Newcastle czy
Londynu i jest szczęśliwy z powodu, że zaczyna nowe życie za barem, daleko
od polskiego bajzlu (zapomniał już nawet o świstku papieru który dostał od
milicjanta) :)
W między czasie w jakimś urzędzie (czy innym biurokratycznym wynalazku)
nierozgarnięta córeczka kierowniczki odpowiedzialna za księgowanie mandatów
karnych od obywateli zapomina zaksięgować wpłaty naszego maturzysty (czy w
jakiś tam inny, niezrozumiały dla tego prostego człowieka jak ja sposób,
wpłatę za mandat naszego maturzysty przeocza). Mija np. rok od pomyłki
urzędniczki (nierozgarniętej córci, kierowniczki urzędu) a mandat jest
niezapłacony..., a więc o tym fakcie jest poinformowany np. US czy inne
ustrojstwo mające ściągać należność za niezapłacone mandaty. I co wtedy się
dzieje? Nasz maturzysta nie pracował (i nie pracuje w PL), nie NIPu i innych
dupereli, US najprawdopodobniej nie wie o nim nic, że ma pozornie
niezapłacony mandat karny i... i wchodzą temu biednemu człowiekowi na konto?

IMHO trochę to dziwne...

Data: 2009-05-16 22:20:29
Autor: zly
Dnia Sat, 16 May 2009 21:24:21 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

Pytanie:
Skąd US wie w jakim banku ukarany ma konto?

no od tego zaczelismy :) bo ukarany zlozyl  nip (1 lub 3  nie pamietam) do
us
IMHO trochę to dziwne...

po pierwsze jak przelal to zadzwonic i poiwiedziec, a po paru latach to
mandaty sie przedawniaja zdaje sie.
Aczkolwiek poki nie ma nipu to nie wiem jak to wyglada :)
--
marcin

Data: 2009-05-17 08:02:08
Autor: Valdi.Pavlack
Banki chcą się ustawowo obłowić.
"zly" news:172lz4923zekb$.dlgpiki.fixed...

po pierwsze jak przelal to zadzwonic i poiwiedziec, a po paru latach to
mandaty sie przedawniaja zdaje sie.

2 lata to okres po którym (na 99%) przedawniają się mandaty.
A z tym dzwonieniem - to gdzie ma dzwonić? US? Czy jakiś urząd miasta
odpowiedzialny za przyjmowanie mandatów?

Data: 2009-05-17 06:28:19
Autor: szczurwa
Banki chcą się ustawowo obłowić.
On 17 Maj, 08:02, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:

Mandat to grzywna karna już wymierzona, zatem przedawnia się po trzech
latach. Co innego wykroczenie drogowe, zanim zostaniesz ukarany
mandatem - dwa lata.

Data: 2009-05-26 11:26:32
Autor: Marx
szczurwa pisze:
[...]

tak samo jest z mandatami strazy miejskiej? takimi wsadzanymi za wycieraczke, ktora sie "gubia"?
Marx

Data: 2009-05-26 08:40:52
Autor: szczurwa
On 26 Maj, 11:26, Marx <M...@nospam.com> wrote:

tak samo jest z mandatami strazy miejskiej? takimi wsadzanymi za
wycieraczke, ktora sie "gubia"?
Marx

Tak, Straż Wiejska robi zdjęcia. Jak nie płacisz, to wzywają, albo od
razu przekazuja sprawę poborcy skarbowemu. Ewentualnie, kiedy mandat
się "gubi",kierują wniosek o ukaranie do sądu grodzkiego. Wszystko
zależy od poziomu kompetencji strażnika i jego chęci do pracy. Tak
jest w Wawie.

Data: 2009-05-27 11:39:29
Autor: Marx
szczurwa pisze:
[...]

zdjec nie bylo - widzialem przez okno ;)
Marx

Data: 2009-05-17 10:34:41
Autor: MarekZ
Użytkownik "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> napisał w wiadomości news:guo8dp$kl3$4news.interia.pl...

2 lata to okres po którym (na 99%) przedawniają się mandaty.
A z tym dzwonieniem - to gdzie ma dzwonić? US? Czy jakiś urząd miasta
odpowiedzialny za przyjmowanie mandatów?

Przyjęte mandaty przedawniają się po 3 latach.

Przedawnienie po 2 latach dotyczy sytuacji kiedy odmawiasz przyjęcia mandatu, jest kierowany wniosek o ukaranie do sądu grodzkiego, jest wydawany wyrok zaoczny a ty nie dopuszczasz do tego aby został ci on prawidłowo doręczony.

Data: 2009-05-17 10:36:42
Autor: Kimba
MarekZ pisze:

[...]
A jak to zrobić by nie został doręczony ?

Data: 2009-05-17 06:31:18
Autor: szczurwa
On 17 Maj, 10:36, Kimba <kimbar...@gmail.com> wrote:

A jak to zrobić by nie został doręczony ?

Inny adres w dowodzie, inny adres w prawie jazdy, a inny faktyczny.
Tylko z czasem policja zna wszystkie i jest problem.

Data: 2009-05-17 10:47:38
Autor: MarekZ
Użytkownik "Kimba" <kimbaroff@gmail.com> napisał w wiadomości news:guoisg$e83$1nemesis.news.neostrada.pl...

A jak to zrobić by nie został doręczony ?

Można na wiele sposobów. Przykładowo nie posiadać adresu zameldowania stałego oraz posiadać wirtualny adres zameldowania czasowego (w takim celu aby niepotrzebnie nie ryzykować teoretycznie możliwego zatrzymania). Z tego wirtualnego adresu zameldowania czasowego korespondencja naturalnie ma nie być odbierana. Nie wiem zresztą dokładnie czy ma jakiekolwiek znaczenie czy to adres stały czy czasowy.

Kluczowe jest nieodebranie niczego z sądu. Jak odbierzesz choćby jedno zawiadomienie/pismo w sprawie, to już niedobrze, bo potem masz obowiązek powiadamiania o zmianie adresu i działa to tzw. doręczenie zastępcze.

Na te "przedstawienia zarzutów" na policji można się nawet stawiać i podawać tam jakiś adres, nie ma to wpływu na dalsze etapy. I jeszcze jedno: ja odnoszę się do praktyki, jak wygląda teoria nie wiem.

Data: 2009-05-18 22:35:28
Autor: Kimba
MarekZ pisze:

[...]

A można nie mieć stałego ?

Data: 2009-05-18 23:01:10
Autor: MarekZ
Banki chcą się ustawowo obłowić.
Użytkownik "Kimba" <kimbaroff@gmail.com> napisał w wiadomości news:gusgu6$l5g$1atlantis.news.neostrada.pl...

A można nie mieć stałego ?

No ja już ze 12 lat nie mam. Z krótką przerwą na wyrobienie dowodu ileś tam lat temu oraz drugą na wyrobienie paszportu wg właściwości miejscowej. Czasowy też miewam sporadycznie.

Data: 2009-05-17 11:49:05
Autor: zly
Dnia Sun, 17 May 2009 08:02:08 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

A z tym dzwonieniem - to gdzie ma dzwonić? US? Czy jakiś urząd miasta
odpowiedzialny za przyjmowanie mandatów?

Nie wiem jak jest w mniejszych miejscowosciach, ale pismo o zablokowaniu
jest wysylane do banku (i do informacji do mnie) z urzedu skarbowego. Do
nich trzeba dzwonic, konkretnie do dzialu egzekucji.
--
marcin

Data: 2009-05-17 12:46:17
Autor: Valdi.Pavlack
Banki chcą się ustawowo obłowić.
"zly" news:u8l8lw2si7kg.dlgpiki.fixed

Nie wiem jak jest w mniejszych miejscowosciach, ale pismo o zablokowaniu
jest wysylane do banku (i do informacji do mnie) z urzedu skarbowego. Do
nich trzeba dzwonic, konkretnie do dzialu egzekucji.

Czyli rozumiem, że jeżeli ktoś dał d... i nie zaksięgował wpłaty za mandat i
przychodzi taki papier do domu to uderzać najlepiej do US z potwierdzeniem,
że mandat został zapłacony.

Data: 2009-05-17 14:06:43
Autor: zly
Dnia Sun, 17 May 2009 12:46:17 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

Czyli rozumiem, że jeżeli ktoś dał d... i nie zaksięgował wpłaty za mandat i
przychodzi taki papier do domu to uderzać najlepiej do US z potwierdzeniem,
że mandat został zapłacony.

tak, prosto do dzialu egzekucji :)
--
marcin

Data: 2009-05-17 14:45:15
Autor: Valdi.Pavlack
Banki chcą się ustawowo obłowić.
"zly" news:nhb0a099iomr.dlgpiki.fixed

> [...]
mandat i
> przychodzi taki papier do domu to uderzać najlepiej do US z

Rozumiem, że taki dział znajduje się w US, do którego należy moja
dzielnica/ulica :) - jeżeli tak to dobrze, mam go od siebie 3 minuty
spacerkiem :) (chociaż mocno wierzę w kompetencję polskich urzędników,
którzy moją wpłatę zaksięgowali he he he). Ehh nie ma co, ojczyzna pięknie
mnie przywitała po paru latach nieobecności - mandatem).

A teraz jeszcze pytanie może trochę z innej beczki. Jako porządny
człowiek/obywatel ;) zapłaciłem (przelewem z konta) mandat na drugi dzień po
jego otrzymaniu. Za kilka tygodni wyjeżdżam z Polski na jakieś 6 miesięcy. W
międzyczasie na mój adres przychodzi papier, że zalegam z zapłatą za mandat
(ABSURD - zapłaciłem!) i czy w takim przypadku w moim imieniu do US z
wydrukiem, potwierdzenia przelewu może udać się np. siostra i pokazać
nadgorliwym urzędnikom, że jestem porządnym obywatelem, który sumiennie
reguluje należności za przyjemnie chwile słabości :)

Data: 2009-05-17 17:33:40
Autor: zly
Dnia Sun, 17 May 2009 14:45:15 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

Rozumiem, że taki dział znajduje się w US, do którego należy moja
dzielnica/ulica :)

us z ktorym sie normalnie rozliczasz

jeżeli tak to dobrze, mam go od siebie 3 minuty
spacerkiem :)

ja wszystko zawsze telefonicznie zalatwiam

[...]

najprosciej bedzie zadzwonic i sie zapytac :) moze wystarczym im wyslane
faksem potwierdzenie przelewu

--
marcin

Data: 2009-05-17 17:50:20
Autor: Valdi.Pavlack
Banki chcą się ustawowo obłowić.
"zly" news:oetcvxqk5rmv$.dlgpiki.fixed

ja wszystko zawsze telefonicznie zalatwiam

Nawet wyjaśnienie sprawy, że mandat, który widnieje u nich jako nie
zapłacony został w rzeczywistości zapłacony, na drugi dzień po jego
otrzymaniu? - eee jakoś nie chce mi się w to wierzyć. Jak nie zobaczą na
papierze, że przelew został zrealizowany to nie uwierzą :) (nie zapominajmy,
że dla znacznej części urzędników w US każdy petent jest potencjalnym
złodziejem he he he)

najprosciej bedzie zadzwonic i sie zapytac :) moze wystarczym im wyslane
faksem potwierdzenie przelewu

He he, na razie nie dzwonie. Mandacik zapłaciłem (jak przystało na
porządnego obywatela), a jeżeli wyjdzie jakiś smrodek z ich szafy, że niby
nie zapłaciłem itp (odpukać - mam nadzieję, że nie mają tam tak wielkiego
burdelu jak sobie wyobrażam), to wtedy będę się martwił - jak nie będzie się
dało tego załatwić "korespondencyjnie" bądź przez najbliższą rodzinę to
wtedy trzeba będzie wyskoczyć na kilka dni do Polski :)

Data: 2009-05-16 07:59:41
Autor: zgred
Chris pisze:

Ja też mandaty sam płacę, ale jednak wolę ograniczyć prawdopodobieństwo
zajęcia mi konta, zwłaszcza gdy np. jestem za granicą i do płacenia
używam karty.

Dodam, że karta powinna być w innym banku, niż konto z pieniędzmi - z powyższych właśnie powodów. Po co US ma wiedzieć, że masz kartę? Kartę tak łatwo zablokować - wystarczy znać jej nr. (Wiem - jak będą chcieli, to i tak znajdą, Orwell)

--
Dziękuję, pozdrawiam. Zgred.

Data: 2009-05-16 19:06:32
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Chris wrote:

[...]

75 euro, 112mk/h przy limicie 100. Podoba mi się ten kraj. U nas to
nawet fotoradar by nie zarejestrował, bo od razu ustawiają je na min.
30-40 km ponad limit. Jakby ustawili równo, to po kwadransie pamięć by
się zapełniła...

Ja używam kredytowej.

--
MiCHA

Data: 2009-05-16 20:18:48
Autor: zly
Dnia Sat, 16 May 2009 19:06:32 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

75 euro, 112mk/h przy limicie 100.

to mil czy km?:)
--
marcin

Data: 2009-05-16 20:51:41
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
zly wrote:

75 euro, 112mk/h przy limicie 100.
to mil czy km?:)

Oczywiście Szwajcaria to normalny kraj i tam się używa kilometrów... :-)

--
MiCHA

Data: 2009-05-17 15:51:40
Autor: Krzysztof Halasa
Przemyslaw Kwiatkowski <micha@micha.waw.pl> writes:

75 euro, 112mk/h przy limicie 100. Podoba mi się ten kraj. U nas to
nawet fotoradar by nie zarejestrował, bo od razu ustawiają je na min.
30-40 km ponad limit.

Tyle ze limit jest 30 lub wiecej km/h ponizej tego, ktory obowiazywalby
na Zachodzie. Co zreszta wielokrotnie przyznali sami tworcy tych
ograniczen.

3 pasy ruchu, skrzyzowania bezkolizyjne, dobra widocznosc, 50 km/h.
W Polsce legalna jazda jest niemozliwa.

Kto tu wlasciwie jest przestepca? Czy nie ten, kto wprowadzajac
absurdalne ograniczenia, zmusza kierowcow do ich lamania,
i w konsekwencji do placenia mu haraczu?
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-05-17 15:55:57
Autor: Michał
Krzysztof Halasa pisze:
Kto tu wlasciwie jest przestepca? Czy nie ten, kto wprowadzajac
absurdalne ograniczenia, zmusza kierowcow do ich lamania,
i w konsekwencji do placenia mu haraczu?

Że też się zastanawiasz. Przecież radary to de facto urządzenia fiskalne a nie infrastruktura służąca bezpieczeństwu.

--
pzdr, Michał
http://finances.pl

Data: 2009-05-17 16:40:14
Autor: Valdi.Pavlack
Banki chcą się ustawowo obłowić.
"Krzysztof Halasa" news:m3octr4z2r.fsfintrepid.localdomain

Kto tu wlasciwie jest przestepca? Czy nie ten, kto wprowadzajac
absurdalne ograniczenia, zmusza kierowcow do ich lamania,
i w konsekwencji do placenia mu haraczu?

To są właśnie polskie standardy... przepisy ruchu drogowego ustalają Ci,
którzy za kółkiem siedzieli tylko w dzieciństwie... Rozkłady jazdy autobusów
i tramwajów (oraz ich trasy) ustalają Ci, którzy do roboty dojeżdżają
własnymi samochodami a problemy komunikacji zbiorowej znają tylko z
opowiadań. Stróżami prawa są ci sami ludzie, którzy po robocie parają się
gangsterką, wymuszaniem haraczy itp. Prawa ustalają Ci co dawno siedzieć
powinni w pierdlu albo w psychiatryku.

Witamy w Polsce.

PS.
Cały czas aktualne (i chyba b. długo jeszcze będzie aktualne): Gdzie kończy
się logika, zaczyna się Polska :)

Data: 2009-05-17 21:35:17
Autor: Krzysztof Halasa
"Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavlack@PSL.NOspam.pl> writes:

[...]

No coz. Jeszcze ogolnie znaki drogowe i np. linie na jezdni - to musza
byc ludzie, ktorzy nigdy nawet nie probowali nauczyc sie jezdzic
samochodem.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-05-17 22:28:15
Autor: Valdi.Pavlack
Banki chcą się ustawowo obłowić.
"Krzysztof Halasa" news:m3pre734lm.fsfintrepid.localdomain

No coz. Jeszcze ogolnie znaki drogowe i np. linie na jezdni - to musza
byc ludzie, ktorzy nigdy nawet nie probowali nauczyc sie jezdzic
samochodem.

Kiedy patrzę na znaki, a wręcz na ich bezsensowny wysyp to muszę Ci przyznać
rację - 100% rację.

Data: 2009-05-17 22:03:46
Autor: zgred
Krzysztof Halasa pisze:

Kto tu wlasciwie jest przestepca? Czy nie ten, kto wprowadzajac
absurdalne ograniczenia, zmusza kierowcow do ich lamania,
i w konsekwencji do placenia mu haraczu?

Welcome to Poland ;)

U nas tzw. "prawo" (proponuję używać nazwy "lewo") nie służy społeczeństwu. Lewo jest ustanawiane przez przestępców (skorumpowanych polityków), wdrażane przez skorumpowanych "samo"rządowców, egzekwowane przez skorumpowanych policjantów i wymierzane przez skorumpowanych sędziów, wszystko ku uciesze żyjących z tego lewników.

No i "nie ma takiej niegodziwości, której nie dopuściłby się rząd, gdy zabraknie mu pieniędzy".

--
Dziękuję, pozdrawiam. Zgred.

Data: 2009-05-17 22:26:45
Autor: Valdi.Pavlack
Banki chcą się ustawowo obłowić.
"zgred" news:gupr4p$85i$1nemesis.news.neostrada.pl

...egzekwowane przez skorumpowanych policjantów i wymierzane przez
skorumpowanych sędziów

Jak byś mieszkał ze mną drzwi w drzwi to bym już do Ciebie leciał z kilkoma
buteleczkami zimnego piwerla (no chyba, że by mnie Madzia zatrzymała he he
he) za to co napisałeś :)

No i "nie ma takiej niegodziwości, której nie dopuściłby się rząd, gdy
zabraknie mu pieniędzy".

Najgorsze jest to, że te niegodziwości uderzają w uczciwych i zarazem
biednym ludzi. Przecież bogaty nie zapłaci za deficyt...

Data: 2009-05-17 15:08:10
Autor: cleghan
On 17 Maj, 22:26, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:

Najgorsze jest to, że te niegodziwości uderzają w uczciwych i zarazem
biednym ludzi. /.../
Tak - zawsze jest tak, że wszyscy są skorumpowani poza narzekającym -
on jest absolutnie bez skazy. Ziemkiewicz nawet popełnił o tym książkę
pt.: "Polactwo". Polecam.

Data: 2009-05-17 15:17:49
Autor: szczurwa
On 18 Maj, 00:08, cleg...@gmail.com wrote:

Tak - zawsze jest tak, że wszyscy są skorumpowani poza narzekającym -
on jest absolutnie bez skazy. Ziemkiewicz nawet popełnił o tym książkę
pt.: "Polactwo". Polecam.

Jak rąbniesz starego malucha, to pójdziesz do puszki. Jak rąbniesz
("sprywatyzujesz") całą branżę gospodarki - dostaniesz tytuł
"Biznesmena Roku". Naprawdę nie widzisz żadnej różnicy ?

Ziemkiewcz wiele szkody poczynił tą książką. Zapomniał chłopak, że
jedną z najbardziej roszczeniowych grup interesów w Polsce, a
jednocześnie najbardziej kosztownych jest tzw. wielki biznes.

Data: 2009-05-17 22:25:34
Autor: cleghan
On 18 Maj, 00:17, szczurwa <szczu...@gmail.com> wrote:
> [...]

("sprywatyzujesz") całą branżę gospodarki - dostaniesz tytuł
"Biznesmena Roku". Naprawdę nie widzisz żadnej różnicy ?
Też prawda.
Podaje on również innych przykład: jedzie znajomy taksówką i
taksówkarz: jacy to ci "na górze" są złodzieje, kradną na prawo i
lewo, wszyscy co do jednego - po czym dojeżdżają - licznik wskazuje
18zł - taksówkarz szybko go kasuje i do klienta: 20 się należy. [nawet
jeśli nie napisałem dokładnie to główną myśl oddaje].

Data: 2009-05-18 08:05:41
Autor: szczurwa
On 18 Maj, 07:25, cleg...@gmail.com wrote:

[...]

No cóż, każdy kradnie wedle swoich możliwości; cierpiarz dwa złote,
ten i ów np. tepsę..;-)

Data: 2009-05-18 19:25:09
Autor: Michał
szczurwa pisze:
No cóż, każdy kradnie wedle swoich możliwości; cierpiarz dwa złote,
ten i ów np. tepsę..;-)

No ale mamy "państwo prawa urzeczywistniające zasady sprawiedliwości społecznej"... to chyba każdy powinien mieć równe szanse, no nie? Mali złodzieje nie mając równych szans są dyskryminowani! Unia powinna rozpocząć jakiś nowy program równych szans. :>

--
pzdr, Michał
http://finances.pl

Data: 2009-05-18 09:07:25
Autor: Valdi.Pavlack
Banki chcą się ustawowo obłowić.
<cleghan@gmail.com>

Tak - zawsze jest tak, że wszyscy są skorumpowani poza narzekającym -
on jest absolutnie bez skazy.

A czy ja gdzieś piszę, że jesteś święty? NIE! Różnica między tym bajzlem,
który od czasu do czasu sfinansuję ze swoich podatków jest taka, że oni
bawią się w wojnę w piaskownicy za moje, nasze pieniądze.
Ja jestem dużym chłopcem, które swoje "klocki" kupuje za swoje, ciężko i
uczciwie zarobione pieniądze! :)

Ziemkiewicz nawet popełnił o tym książkę
pt.: "Polactwo". Polecam.

W wolnej chwili napewno się zapoznam.

Data: 2009-05-18 12:42:10
Autor: Krzysztof Halasa
cleghan@gmail.com writes:

Tak - zawsze jest tak, że wszyscy są skorumpowani poza narzekającym -
on jest absolutnie bez skazy.

Jest stosunkowo malo ludzi skorumpowanych - problem w tym, ze to wlasnie
oni czesto stoja na swieczniku.
Aczkolwiek dokladnie takie samo zjawisko da sie zaobserwowac w roznych
czesciach globu, to nie jest zadna polska specyfika.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-05-17 22:18:16
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Krzysztof Halasa wrote:

[...]

....podoba mi się także dlatego, że u nich i ograniczenia są sensowne... :-)

--
MiCHA

Data: 2009-05-17 22:32:12
Autor: Valdi.Pavlack
Banki chcą się ustawowo obłowić.
"Przemyslaw Kwiatkowski" news:gupre8$cc8$1inews.gazeta.pl

...podoba mi się także dlatego, że u nich i ograniczenia są sensowne...
:-)

Bo to taki wentyl bezpieczeństwa jest dla naszej psychiki :)
Jesteśmy już tak struci polskimi absurdami, że absurdy zachodnie (IMHO jest
ich zdecydowanie mniej niż u nas) są dla nas rozwiązaniem dobrym,
przemyślanym i sensownym. Na tle polskiego bajzlu takie myślenie wydaje się
nader słuszne :)

Data: 2009-05-15 14:27:02
Autor: Pete
W dniu 15.05.09 8:34, zly pisze:
[...]

po pierwsze primo: w razie potrzeby US sam sobie poszuka numer konta.

po drugie primo: pierwsze co zrobi US to z kwoty zwrotu podatku (nawet przesylanego przekazem) odliczy sobie wszytskie zaleglosci.

Wiec niepodawanie US numeru konta przed niczym nie uchroni.

--
Pete

Data: 2009-05-15 22:42:25
Autor: zly
Dnia Fri, 15 May 2009 14:27:02 +0200, Pete napisał(a):

po pierwsze primo: w razie potrzeby US sam sobie poszuka numer konta.

raczej pojdzie do pracodawcy, co jest zdecydowanie mniej upierdliwe

po drugie primo: pierwsze co zrobi US to z kwoty zwrotu podatku (nawet przesylanego przekazem) odliczy sobie wszytskie zaleglosci.

a jakiez to zaleglosci podasz na przyklad? zwlaszcza dla osoby ktora nie ma
zwrotu podatku

Wiec niepodawanie US numeru konta przed niczym nie uchroni.

nie, ale ulatwi pare spraw

--
marcin

Data: 2009-05-16 09:04:41
Autor: Pete
W dniu 15.05.09 22:42, zly pisze:
Dnia Fri, 15 May 2009 14:27:02 +0200, Pete napisał(a):

po pierwsze primo: w razie potrzeby US sam sobie poszuka numer konta.

raczej pojdzie do pracodawcy, co jest zdecydowanie mniej upierdliwe

O ile pracodawca w ogóle jest.

po drugie primo: pierwsze co zrobi US to z kwoty zwrotu podatku (nawet
przesylanego przekazem) odliczy sobie wszytskie zaleglosci.

a jakiez to zaleglosci podasz na przyklad?

Wszelkiego rodzaju mandaty. Innych nie miałem okazji doświadczyć ;)

> zwlaszcza dla osoby ktora nie ma
zwrotu podatku

Co to zmienia?

Wiec niepodawanie US numeru konta przed niczym nie uchroni.

nie, ale ulatwi pare spraw

Co najwyżej odsunie w czasie.

--
Pete

Data: 2009-05-16 20:21:11
Autor: zly
Dnia Sat, 16 May 2009 09:04:41 +0200, Pete napisał(a):

O ile pracodawca w ogóle jest.

No tak, ew jak sie samemu ma konto firmowe

> [...]
a jakiez to zaleglosci podasz na przyklad?
Wszelkiego rodzaju mandaty. Innych nie miałem okazji doświadczyć ;)

To, ze jezeli nie masz zwrotu podatku, to nie maja ci go jak zatrzymac :)

nie, ale ulatwi pare spraw
Co najwyżej odsunie w czasie.

tak, ale to co opisalem w poscie wyzej. Pracodawca nie wyplaca i z glowy,
nie trzeba nic zalatwiac, dzwonic i nie jest przez jakis czas zablokowana
podwojna kwota
--
marcin

Data: 2009-05-14 21:06:22
Autor: george

"Przemyslaw Kwiatkowski" <micha@micha.waw.pl> wrote in message news:guhisq$92p$1inews.gazeta.pl...
szczurwa wrote:

[...]

a o wolnosci słyszałeś ?..
juz nie wspomne o wolnosci wyboru...
george

Data: 2009-05-14 23:37:40
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
george wrote:

[...]

A co to za wolność, która każe mi z moich podatków płacić za cudzie
przekazy pocztowe? Jak ktoś chce skorzystać z wolności i dostawać
emeryturę od listonosza, to niech sobie za tą wolność zapłaci.
Niemającym konta należy potrącić koszt przekazu i po sprawie.

--
MiCHA

Data: 2009-05-14 14:54:42
Autor: szczurwa
On 14 Maj, 23:37, Przemyslaw Kwiatkowski <mi...@micha.waw.pl> wrote:

[...]

Moja wolność "każe" mi natomiast płacić w podatkach za leczenie
alkoholików (nie piję do tego stopnia), akcje ratownicze gówniarzy,
którzy zabłądzili w górach (zawsze mam OC), pensję tuska (nie
głosowałem na przygłupa) i jego ochronę (przede mną ?), wykształcenie
obcych mi ludzi na państwowych uczelniach (niech płacą !) i wiele
innych spraw, które są mi zbędne. I co mam zrobić ? Pochlastać się ? A
swoją drogą, skąd Ci przyszło do głowy, że Twoje podatki idą na
przekazy pocztowe z groszami dla emerytów ?

Data: 2009-05-14 23:59:10
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
szczurwa wrote:

swoją drogą, skąd Ci przyszło do głowy, że Twoje podatki idą na
przekazy pocztowe z groszami dla emerytów ?

A niby z czego są one finansowane, jak nie z podatków?

--
MiCHA

Data: 2009-05-14 16:08:54
Autor: szczurwa
On 14 Maj, 23:59, Przemyslaw Kwiatkowski <mi...@micha.waw.pl> wrote:

A niby z czego są one finansowane, jak nie z podatków?

--
MiCHA

Ze środków ZUS-u, a te pochodzą ze składek. A to nie podatki, ponieważ
jakąś tam ekwiwalentność zachowują...

Data: 2009-05-15 09:50:46
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
szczurwa wrote:

A niby z czego są one finansowane, jak nie z podatków?
Ze środków ZUS-u, a te pochodzą ze składek. A to nie podatki, ponieważ
jakąś tam ekwiwalentność zachowują...

A ta tzw. "składka zus" to niby nie podatek jest? No nie wygłupiaj się...

--
MiCHA

Data: 2009-05-15 04:29:21
Autor: szczurwa
On 15 Maj, 09:50, Przemyslaw Kwiatkowski <mi...@micha.waw.pl> wrote:

A ta tzw. "składka zus" to niby nie podatek jest? No nie wygłupiaj się...

Na ubezpieczenie społeczne - nie, natomiast sładki na ubezpieczenie
zdrowotne czy fundusz pracy to czyste podatki celowe.

Data: 2009-05-15 19:22:41
Autor: Michał
szczurwa pisze:
Na ubezpieczenie społeczne - nie

Piszesz to poważnie? Uważasz, że "ubezpieczony" swoją emeryturę nie tylko uzyska, ale w dodatku właśnie z pieniędzy wpłaconych przez siebie?

Cytat:
"Podatek – obowiązkowe świadczenie pieniężne pobierane przez związek publicznoprawny (państwo, jednostka samorządu terytorialnego) bez konkretnego, bezpośredniego świadczenia wzajemnego."

Czy osoba tak "ubezpieczona" otrzymuje świadczenie wzajemne? Czy tylko obietnicę, że (może!) jakieś świadczenie uzyska, ale bez informacji ani gwarancji jaki, kiedy ani na jakich warunkach. Umowa tak skonstruowanego "ubezpieczenia" w przypadku oferty prywatnej niepopartej monopolem i przymusem państwowym w podstawowych swoich zapisach od razu uznana by była za nieważną w podstawowych swoich zapisach.

Zresztą piramidy finansowe dzielimy na nielegalne prywatne i legalne państwowe.

--
pzdr, Michał
http://finances.pl

Data: 2009-05-15 20:50:49
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
szczurwa wrote:

A ta tzw. "składka zus" to niby nie podatek jest? No nie wygłupiaj się...

Na ubezpieczenie społeczne - nie, natomiast sładki na ubezpieczenie
zdrowotne czy fundusz pracy to czyste podatki celowe.

A na ubezpieczenie społeczne to...? Przecież to nie idzie na Twoją
emeryturę, tylko na tych, co ją aktualnie dostają.

To już w tym sensie bardziej składka OFE nie jest podatkiem, bo
przynajmniej teoretycznie ma ona być dla Ciebie (hehe...).

--
MiCHA

Data: 2009-05-15 12:49:19
Autor: Chris
Dnia Fri, 15 May 2009 09:50:46 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

A ta tzw. "składka zus" to niby nie podatek jest? No nie wygłupiaj się...

Ale ten koszt przekazu obciąża budżet ZUS-u (czyli w praktyce emerytury
tych emerytów), a nie Ciebie!

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-05-15 20:51:55
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Chris wrote:

A ta tzw. "składka zus" to niby nie podatek jest? No nie wygłupiaj się...
Ale ten koszt przekazu obciąża budżet ZUS-u (czyli w praktyce emerytury
tych emerytów), a nie Ciebie!

Nie prawda, bo oni dostają emeryturę w pełnej wysokości, czyli właśnie
ich to *nie* obciąża.

--
MiCHA

Data: 2009-05-16 01:05:14
Autor: Chris
Dnia Fri, 15 May 2009 20:51:55 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

[...]

Ale tym bardziej nie Ciebie, bo nie płacisz żadnego dodatkowego podatku
na koszty przelewów emerytur.
A poza tym, to kto miałby pokryć koszty prowadzenia rachunków bankowych
służących wyłącznie do tego, żeby przez niego raz w miesiącu przepłynęła
emerytura?
I nie opowiadaj bajek o darmowych kontach bankowych!
Praktycznie, jedyne naprawdę darmowe konto jest w mBanku, a wszystkie
inne banki maja jakieś mniej lub bardziej ukryte sposoby skubania lub
wręcz dojenia klientów.
Z Twojego uproszczonego widzenia świata wynika, że jesteś jeszcze bardzo
młody, więc zapewne nie pamiętasz jak w 1999 roku ZUS wprowadził
obowiązek dokonywania wpłat składek za pośrednictwem banku (wcześniej
ZUS miał własne kasy, w których można było dokonać wpłaty bez prowizji).
Banki wówczas mało pypcia nie dostały, urządziły sobie wręcz wyścigi w
podnoszeniu cen za przyjmowanie tych wpłat! W którymś z banków (już nie pamiętam który) cena pojedynczego przelewu
do ZUS osiągnęła 10 zł, a tych przelewów należało co miesiąc wykonać 3!
I teraz zestaw sobie:
za przelew składki zdrowotnej bank brał w 1999 roku 10 zł, a obecnie(!)
lekarz rodzinny miesięcznie na jednego pacjenta dostaje 6 zł!
Bankowcom marzy się powrót tych czasów i stąd właśnie te pomysły z
obowiązkowymi rachunkami dla emerytów.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-05-16 19:39:51
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Chris wrote:

[...]

Tak samo Świątynia Miłosierdzia Bożego mnie nie obciąża, bo nie płacę
żadnego dodatkowego podatku na nią. I pensje tych 460 darmozjadów w
sejmie mnie nie obciążają, bo nie płacę żadnego dodatkowego podatku na
nie. I sztuczna palma na rondzie De Gaulle'a w Warszawie mnie nie
[...]

Żeby długo nie szukać - Pekao S.A.. Prowadzenie za darmo, karta za
darmo. Chyba spełnia warunki "marmurkowości" i "zaufania wśród emerytów"?
A taki Bank Pocztowy to pies? 5zł miesięcznie (można się zwolnić), a
jest wszędzie tam, gdzie dociera poczta. Wypłacać można "przez listonosza".

[...]

Ale to wynika tylko i wyłącznie w faktu, że ktoś wpadł na genialny
pomysł (rozstrzelać!), żeby przelewy do Zus były "specjalne", tj. inne
niż wszystkie. Jak w banku przy kasie leżą osobne kupki blankietów
"przelew" i "przelew do zus", to aż się samo prosi żeby zróżnicować ich
cenę.

Bankowcom marzy się powrót tych czasów i stąd właśnie te pomysły z
obowiązkowymi rachunkami dla emerytów.

Ale ja nie chcę, żeby był obowiązkowy. Chcę, żeby każdy płacił za
siebie. Przekaz pocztowy kosztuje 3,50. Pomnóż przez liczbę emerytów i
12 miesięcy w roku.

--
MiCHA

Data: 2009-05-17 17:15:13
Autor: Chris
Dnia Sat, 16 May 2009 19:39:51 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

[...]

Jak na darmowe konto, 3,99 zł miesięcznie to faktycznie nie dużo ;)

karta za darmo.

Tak, 40 zł to rzeczywiście "za darmo" ;)

A taki Bank Pocztowy to pies? 5zł miesięcznie

I znowu "za darmo" ;)

(można się zwolnić)

Taaak. Dokonując co miesiąc transakcji kartę na kwotę co najmniej 500
zł. A jak zrobi za 499.99 to już płaci.
Już widzę, jak 90-letnia emerytka płaci na placu za ziemniaki kartą
płatniczą :)
Zaproponuj może swojej babci, że jej założysz takie konto i że będzie
sobie pieniądze wyjmowała z bankomatu.
Żeby Ci oszczędzić wstydu, nie będę prosił o napisanie nam jak Twoja
babcia na tę propozycje zareagowała.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-05-17 17:16:04
Autor: Dąbrowski

Które z kont w Pekao ma takie warunki? Czy znieśli już opłatę za obsługę karty do bankomatu? __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów 4080 (20090515) __________

Data: 2009-05-14 23:41:43
Autor: george

"Przemyslaw Kwiatkowski" <micha@micha.waw.pl> wrote in message news:gui2v6$oc2$1inews.gazeta.pl...
george wrote:

[...]

i tu sie zgadzamy, potrącenia za przekaz pocztowy gotówki i sprawa sie
sama  rozwiąże bez "obowiązkowej ustawy"
:)

george

Data: 2009-05-15 11:06:43
Autor: donald
Banki chcą się ustawowo obłowić.

a o wolnosci słyszałeś ?..
juz nie wspomne o wolnosci wyboru...

A co to za wolność, która każe mi z moich podatków płacić za cudzie
przekazy pocztowe?

Po co placisz podatki?
Ja np. nie place i mi to zwisa i powiewa kto komu i ile da z kasy panstwowej, jak zes jelen to plac, tylko dlaczego chcesz innych zmuszac by byli jeleniami i tez placicli...

Jak ktoś chce skorzystać z wolności i dostawać
emeryturę od listonosza, to niech sobie za tą wolność zapłaci.

Placenie za wolnosc? To niewolnictwo!
Widac, ze z logika masz niewiel wspolnego, ale tak maja ludzie popierajacy PO, PiS i UPR...
To przykre ale ci zwolnnicy tych ugrupowan to najbardziej podatne jednostki na rekklamy, im mozna wcisnac wszystko, bo tacy ludzie nie potrafia samodzielnie myslec.

Niemającym konta należy potrącić koszt przekazu i po sprawie.

Glupis to i placic bedziesz...

Data: 2009-05-14 21:09:17
Autor: MarcinF
Przemyslaw Kwiatkowski wrote:
> Co do pensji to mi wszystko jedno, ale świadczenia z zus, krus i tego
> typu - jestem zdecydowanie za!

wydaje Ci sie ze wtedy zus chcialby od Ciebie mniej pieniedzy  ? :)))

> [...]
> moich podatków! I to tylko dlatego, że milionom emerytów nie chce się
> ruszyć d*.* i otworzyć jakiegoś darmowego rachunku.

emerytowi moze sie nie chciec

> Powinien być nakaz albo posiadania rachunku bankowego do wpłat, albo
> osobistego wypłacania świadczenia w kasie danego urzędu. Albo potrącać
> koszt przekazu!

masz jeszcze jakies ciekawe propozycje nakazow i obowiazkowych obciazen
finansowych dla spoleczenstwa ?

lepszy pozytek bylby z tego gdyby kwote takiego swiadczenia powiekszono
o koszt przekazu w zamian za kierowanie go na konto

Data: 2009-05-14 23:50:27
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
MarcinF wrote:

Co do pensji to mi wszystko jedno, ale świadczenia z zus, krus i tego
typu - jestem zdecydowanie za!
wydaje Ci sie ze wtedy zus chcialby od Ciebie mniej pieniedzy  ? :)))

Nie, ale jak się nie umie oszczędzać na duperelach, to się nigdy nic nie
zaoszczędzi.

[...]

A mnie się nie chce płacić podatków. A jednak to robię. Co więcej -
przelewem! Mógłbym na Poczcie, ale wolę zaoszczędzić te parę stów rocznie.

[...]

A gdzie ty tu widzisz jakieś obciążenie finansowe?

lepszy pozytek bylby z tego gdyby kwote takiego swiadczenia powiekszono
o koszt przekazu w zamian za kierowanie go na konto

To to samo, bo wyglądałoby to tak, że po prostu rząd ogłasza, że każdą
emeryturę, rentę podnosi o 3,50 (alleluja!).

--
MiCHA

Data: 2009-05-15 00:35:22
Autor: MarcinF
Banki chcą się ustawowo obłowić .
Przemyslaw Kwiatkowski wrote:

A gdzie ty tu widzisz jakieś obciążenie finansowe?

zwiazane z proponowanym przez Ciebie nakazem posiadania
rachunku bankowego, bo z tego co sie orientuje to prawo
nie nakazuje bankom posiadania w ofercie darmowych
rachunkow

Data: 2009-05-15 09:53:59
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
MarcinF wrote:

[...]

Przecież pisałem, że można konta nie mieć i wypłacać sobie samemu w
kasie urzędu.

--
MiCHA

Data: 2009-05-15 12:52:15
Autor: Chris
Dnia Fri, 15 May 2009 09:53:59 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

Przecież pisałem, że można konta nie mieć i wypłacać sobie samemu w
kasie urzędu.

A kto pokryje płace oraz składki na ZUS potrzebnych do tego dodatkowych
kasjerów?

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-05-15 20:54:02
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Chris wrote:

Przecież pisałem, że można konta nie mieć i wypłacać sobie samemu w
kasie urzędu.

A kto pokryje płace oraz składki na ZUS potrzebnych do tego dodatkowych
kasjerów?

Jak to kto? Oczywiście my.

--
MiCHA

Data: 2009-05-14 19:37:29
Autor: MarekZ
Użytkownik "szczurwa" <szczurwa@gmail.com> napisał w wiadomości news:4779a23c-92e3-4955-b4df-380d0e6aeabcv17g2000vbb.googlegroups.com...

Te projekty to nic nowego. Gdyby przeszły, byłby to złodziejski numer
stulecia na miarę OFE...

Bez przesady. Wałkowi z OFE raczej nic nie dorówna.

Data: 2009-05-14 11:55:45
Autor: szczurwa
On 14 Maj, 19:37, "MarekZ" <b...@adresu.pl> wrote:
Użytkownik "szczurwa" <szczu...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:4779a23c-92e3-4955-b4df-380d0e6aeabcv17g2000vbb.googlegroups.com...

> Te projekty to nic nowego. Gdyby przeszły, byłby to złodziejski numer
> stulecia na miarę OFE...

Bez przesady. Wałkowi z OFE raczej nic nie dorówna.

Zapominasz, Marku, że jest jeszcze NFZ do "zagospodarowania"..;-)

Data: 2009-05-14 19:52:42
Autor: MK
"MarekZ" <brak@adresu.pl> wrote in message news:guhka4$jfd$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

Ja tam nie narzekam na OFE, widze ile kasy wplywa i widze co mam, a ze do emerytury jeszcze lata swietlne to mam nadzieje, ze zasady wykorzystania tego co na OFE bedzie sie zmienia i emeryt bedzie mogl zadecydowac, czy chce jednorazowa wyplate, czy wykupic emeryture z zakladzie ubezpieczen. Genaralnie po przejsciu na emeryture caly zebrany kapital powinien zostac postawiony do dyspozycji emeryta, a jak on go wykorzysta to jego broszka.
Ja sie kiedys zdecyduje na polityke to bedzie jednym z moich podstawowych celow bedzie doprowadzic do tego :D.

MK

Data: 2009-05-14 11:55:41
Autor: kl1
On 14 Maj, 19:52, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:

[...]

Wszyscy wiedzą, że tak powinno być...ale pomysłodawcy chyba od
początku wiedzieli, że tak nie będzie
(mimo tego że tak to przedstawiano wprowadzając reformę).

Data: 2009-05-14 20:45:00
Autor: MarekZ
Użytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisał w wiadomości news:guhlp7$i6q$1news.wp.pl...

[...]

Ty poważnie czy dla jaj, bo już nie wiem? :-DDD

Chłopie, Ty tej kasy na oczy nie zobaczysz... Ani emerytury z niej, zapewne oprócz czegoś symbolicznego żeby się społeczeństwo za bardzo nie buntowało.

Nie po to powstały OFE żeby znaczące środki z nich wypłacać - zobaczysz co z tego będzie. Na początek pewnie np. okaże się, że tylko 90% zgromadzonego kapitału jest "Twoje", a pozostałe 10% musi iść na poratowanie państwa czy tam na jakąś nową składkę typu pielęgnacyjna. A każda hossa i każda bessa i każdy okres trendu bocznego będą okazją do przepompowania drobnego kawałeczka zgromadzonych środków gdzie trzeba.

Data: 2009-05-14 21:28:20
Autor: MK
"MarekZ" <brak@adresu.pl> wrote in message news:guho8l$nhg$1srv.cyf-kr.edu.pl...

Chłopie, Ty tej kasy na oczy nie zobaczysz... Ani emerytury z niej, zapewne oprócz czegoś symbolicznego żeby się społeczeństwo za bardzo nie buntowało.

Na wszelki wypadek mam jeszcze PPP i szczatkowe IKE otwarte kiedys i od dawna nie zasilane. Na razie nie musze sie martwic, ze nie bede mial z czego zyc na emeryturze, ale na pewno nie zamierzam latwo oddac tego co juz tam mam, a to bedzie mozliwe tylko wtedy gdy wszyscy beda pokazywac ze panstwo ma trzymac lapy z daleka od OFE :).

MK

Data: 2009-05-14 21:08:26
Autor: george

"MK" <macka@interia.pl> wrote in message news:guhlp7$i6q$1news.wp.pl...
[...]

naiwność (podobnie pewnie jak i głupota ludzka) nie zna granic.
Śledz te cyferki na koncie i myśl o tym jak o wygranej w totolotka... podobny zakres dostępności.

george.

Data: 2009-05-14 21:25:24
Autor: MK
"george" <george___@vp.pl> wrote in message news:guhqbc$o64$1atlantis.news.neostrada.pl...

naiwność (podobnie pewnie jak i głupota ludzka) nie zna granic.
Śledz te cyferki na koncie i myśl o tym jak o wygranej w totolotka... podobny zakres dostępności.

Glupota jest placic i nie wymagac. Ja wole jak to lezy na 'moim' koncie indywidyalnym niz ma isc do wspolnego wora z ktorego beda wyplacac kase na krusowcow, szara strefe itp. Na szczescie to pokolenie czasow komunizmu bez poczucia szcunku dla cudzej wlasnosci niedlugo wymrze. A nastepne bedzie juz wiedzialo, ze pracuje na siebie i nie pozwoli dzielic cudzych pieniedzy wg kryterium sprawiedliwosci spolecznej.

MK

Data: 2009-05-14 18:46:03
Autor: wiatrak
Banki chcą się ustawowo obłowić.
Data: 2009-05-14 20:59:35
Autor: Tristan
Banki chcą się ustawowo obłowić.
W odpowiedzi na pismo z czwartek 14 maj 2009 18:41 (autor wiatrak publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <guhhf6$uam$1@node2.news.atman.pl>):

A u nas bankowcy wiecznie nienażarci. I bezczelni.

E tam. Wręcz przeciwnie. To byłoby wspaniałe. Moja żona jest księgową i co
jakiś czas musimy latać do banku (PeKaO niestety)  a tam kolejki prawie jak
w Lukasie. No i marnujemy czas, pieniądze, siły, żeby przynieść kasiurę. Gotówka powinna być całkowicie wyeliminowana, ew. w okresie przejściowym
pozostawiona do mikropłatności w kiosku czy warzywniaku, ale to też
docelowo powinno przejść na elektroniczne rozliczanie. Lataniu po bankach mówimy stanowcze NIE. --
Tristan

Data: 2009-05-14 21:14:45
Autor: MarcinF
Tristan wrote:

Gotówka powinna być całkowicie wyeliminowana, ew. w okresie przejściowym
pozostawiona do mikropłatności w kiosku czy warzywniaku, ale to też
docelowo powinno przejść na elektroniczne rozliczanie.

zapomniales dodac ze te platnosci powinny byc dokonywane za pomoca
wszczepionego w cialo chipa, dodatkowo wyposazonego w gps ktory gwarantowalby
jeszcze dokladniejsza inwigilacje obywateli, oczywiscie dla ich dobra

Data: 2009-05-14 21:18:07
Autor: Tristan
Banki chcą się ustawowo obłowić.
W odpowiedzi na pismo z czwartek 14 maj 2009 21:14 (autor MarcinF publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <guhqn0$p05$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

[...]

a po co wszczepionego? Bez przesady.
dodatkowo wyposazonego w gps ktory gwarantowalby jeszcze dokladniejsza inwigilacje obywateli, oczywiscie dla
ich dobra

Zupełnie nie rozumiem.... Jakaś paranoja? Z mafii jesteś czy co? Ja mam
legalne dochody i legalne rozchody. Za to z gotówką są wieczne kłopoty w
używaniu. --
Tristan

Data: 2009-05-14 14:35:26
Autor: szczurwa
On 14 Maj, 21:18, Tristan <niec...@spamu.pl> wrote:

.. Za to z gotówką są wieczne kłopoty w
używaniu.

Chętnie przyjmę nadmiar gotówki, z którą jest tyle kłopotów..!

Data: 2009-05-14 21:32:09
Autor: MarcinF
Tristan wrote:

Zupełnie nie rozumiem.... Jakaś paranoja? Z mafii jesteś czy co? Ja mam
legalne dochody i legalne rozchody. Za to z gotówką są wieczne kłopoty w
używaniu.

mozna miec legalne przychody i rozchody, a jednoczesnie nie chciec
by one wszystkie byly trzymane czyjejs bazie danych

a Ci ktory maja znaczne nielegalne dochody, maja i beda miec srodki
na to by je ukryc mimo powszechnej inwigilacji

jakie masz te klopoty z uzywaniem gotowki ?

Data: 2009-05-14 21:43:11
Autor: Tristan
Banki chcą się ustawowo obłowić.
W odpowiedzi na pismo z czwartek 14 maj 2009 21:32 (autor MarcinF publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <guhrnf$rb2$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

mozna miec legalne przychody i rozchody, a jednoczesnie nie chciec
by one wszystkie byly trzymane czyjejs bazie danych

Ale to się da leczyć podobno. Poza tym, to nie jest powszechna przypadłość,
a dość jednostkowa w pewnych środowiskach w dodatku.
jakie masz te klopoty z uzywaniem gotowki ?

No konieczność latania po bankach, stania w kolejkach, noszenia worka monet
i papierków, nie mania prostego przeglądu co i jak znika oraz klasyczne
utykanie w kolejkach, bo sprzedawczyni musi zasuwać do sąsiedniego sklepu
po drobniaki. Ostatnio kupowałem kwiaty dla żony. Znalazłem bankomat, wybrałem 100zł,
chciałem zapłacić i czekałem 20 minut aż baba obleci okolicę za resztą. Z gotówką są same problemy, a zero zysków. --
Tristan

Data: 2009-05-14 22:05:03
Autor: MarcinF
Tristan wrote:

Ale to się da leczyć podobno. Poza tym, to nie jest powszechna przypadłość,
a dość jednostkowa w pewnych środowiskach w dodatku.

nie wiem co masz na mysli, ale wydaje mi sie ze gdybys chcial aby sie do tego
odniesc to napisalbys konkretnie

[...]

- gotowke mozna podjac bez kolejek
- bilonu tez nie trzeba nosic ze soba
- jaki prosty przeglad ? po portfelu chyba bardziej obrazowo widac ubywanie kasy,
w dodatku do sprawdzenia salda portfela nie potrzeba bankomatu :)

- brak drobnych w punkcie handlowym to chyba jedyny argument z jakim sie zgodze,
aczkolwiek jest szansa ze czeste bieganie do sasiada jest w stanie zmienic
podejscie sprzedawcy do wielkosci pogotowia kasowego i udzialu w nim bilonu...

Ostatnio kupowałem kwiaty dla żony. Znalazłem bankomat, wybrałem 100zł,
chciałem zapłacić i czekałem 20 minut aż baba obleci okolicę za resztą.

to po co czekales zamiast zaplacic bezproblemowa karta ?:)

poza tym ze nie wszystkie kwiaciarnie akceptuja karty platnicze,
to wystepuje wiele potencjalnych punktow awarii tego systemu,
i obawiam sie ze zwykle sa bardziej problematyczne niz rozmienianie kasy
w sasiednim sklepie

Data: 2009-05-15 08:00:22
Autor: Tristan
Banki chcą się ustawowo obłowić.
W odpowiedzi na pismo z czwartek 14 maj 2009 22:05 (autor MarcinF publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <guhu32$ihq$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

[...]

Oczywiście, trafiając w momenty bez kolejek.
- bilonu tez nie trzeba nosic ze soba

Chyba żeby akurat takim wydawali, prawda?

- jaki prosty przeglad ? po portfelu chyba bardziej obrazowo widac
ubywanie kasy,

Co widać? Nic nie widać. Gdzie wydałem, na co wydałem, dlaczego wydałem. Czy
żona wyciągnęła, czy ja zaszalałem. I co, ciągle będę liczył? A jak
zgubię/ukradną, to stracę całą pensję? A co z sytuacją, gdy kupuję drukarkę, wiozę ją do klienta, sprzedaję i on
przelewa, a ja przelewam dostawcy. Z gotówką to klient musi zapierdzielać
do banku, a ja czekam, tak? Potem ja zapierdzielam do dostawcy z
walizeczką. Bez sensu. Pieniądz nieelektroniczny niesie same problemy, a
żadnych korzyści poza łechtaniem paranoi.
w dodatku do sprawdzenia salda portfela nie potrzeba bankomatu :)

Poza stanem jest jeszcze historia. A jedno i drugie sprawdzam nie w
bankomacie, bo ich prawie wcale nie odwiedzam, ale normalnie, z
domu/pracy/dowolnego miejsca.
Ostatnio kupowałem kwiaty dla żony. Znalazłem bankomat, wybrałem 100zł,
chciałem zapłacić i czekałem 20 minut aż baba obleci okolicę za resztą.
to po co czekales zamiast zaplacic bezproblemowa karta ?:)

Bo nie przyjmowali niestety. Dlatego mówię, że płatności elektroniczne
powinny być wszędzie. Nieraz przechodziłem spragniony/głodny koło miejsca z
jedzeniem, a nie miałem gotówki, bo właśnie żona podebrała albo się
skończyła, a całości pensji dla bezpieczeństwa nosić nie warto.
[...]

No jakoś się mi nie zdarzyło. Poza tym, to nie argument. Można zrobić
porządnie system płatności elektronicznych i wyeliminować w końcu gotówkę,
która jest dziwną protezą z czasów bardzo starożytnych. --
Tristan

Data: 2009-05-15 11:16:55
Autor: donald

"Tristan" <niechce@spamu.pl> wrote in message news:guive6$9m$1news.interia.pl...
[...]

Nigdy nie bedziesz bogaty, bo za glupi jestes.
Gotowka ponad wszystko! Jesli ktos tego nie rozumie i musi miec non stop nad soba kontrole to znaczy, ze lepiej by pracowal dla kogos na godziny.
Gotowka ma ta zalete, ze jest moja. Zapis na koncie w banku w kazdej chwili moze ulec awari a ja zostac z reka w dupie w srodku zimy w noc sobotnia bez grosza przy dupie. Majac goptowkle to sie nie zdarzy nigdy.
Jak ci sie nie podoba gotowka zawsze mozesz powiedziec to swoim klientom, ze przjmujesz tylko elektorniczne pieniadze. Jesli masz z tym problem - jak pisalem - wyjdz z biznesu.
Ja ci nie zabraniam uzywania elektornicznego pieniadza, nie zabraniaj wiec i mi uzywanie gotowki!

Data: 2009-05-15 12:32:25
Autor: Tristan
Banki chcą się ustawowo obłowić.
W odpowiedzi na pismo z piątek 15 maj 2009 12:16 (autor donald publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <uibPl.24546$M64.8629@newsfe26.ams2>):

Nigdy nie bedziesz bogaty, bo za glupi jestes.

jeżeli bogactwo oznacza bycie takim durniem jak ty, to podziękuję. Inna
sprawa, że ty pewnie nie zarabiasz połowy tego, co ja, a tylko se tak
potrząsasz gówienkiem w głowie.
Gotowka ma ta zalete, ze jest moja. Zapis na koncie w banku w kazdej
chwili moze ulec awari

Jaaaaaaaaaaasne....
a ja zostac z reka w dupie w srodku zimy w noc sobotnia bez grosza przy dupie.

jednak się wydało, że jesteś biedny jak mysz kościelna, a popierdujesz
tylko.
Majac goptowkle to sie nie zdarzy nigdy.

Mając kasę w różnych bankach takoż.
Jak ci sie nie podoba gotowka zawsze mozesz powiedziec to swoim klientom,
ze przjmujesz tylko elektorniczne pieniadze.

I tak robię. --
Tristan

Data: 2009-05-15 20:52:59
Autor: Michał
Tristan pisze:
Gotowka ma ta zalete, ze jest moja. Zapis na koncie w banku w kazdej
chwili moze ulec awari
Jaaaaaaaaaaasne....

Bardzo proszę o rozwinięcie wypowiedzi. Jeśli jesteś w stanie zapewnić systemy informatyczne całkowicie bezawaryjne, nieulegające inwigilacji ani manipulacji... to z miejsca zapewnię ci pracę za wielokrotność twojej szkolnej pensji.

Proszę, tylko nie spraw nam zawodu. Świat potrzebuje Twojej pomocy. :)

--
pzdr, Michał
http://finances.pl

Data: 2009-05-16 06:59:10
Autor: Tristan
Banki chcą się ustawowo obłowić.
W odpowiedzi na pismo z piątek 15 maj 2009 20:52 (autor Michał publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <gukdma$o5a$1@news.ds.pg.gda.pl>):

Tristan pisze:
[...]

Ale systemy bankowe już takie są. Wielokrotna redundancja danych na różnych
etapach zapewnia bezpieczeństwo.
nieulegające inwigilacji

Ale ja się nie wstydzę.
ani manipulacji...

w jakim zakresie?

--
Tristan

Data: 2009-05-16 08:29:37
Autor: Michał
Tristan pisze:
Bardzo proszę o rozwinięcie wypowiedzi. Jeśli jesteś w stanie zapewnić
systemy informatyczne całkowicie bezawaryjne,
Ale systemy bankowe już takie są.

Mógłbyś założyć nowy wątek z krótkim poradnikiem dla działów IT? Warto byłoby podszkolić branżę.

nieulegające inwigilacji
Ale ja się nie wstydzę.

Być może przeoczyłeś fakt, że nie dyskutujemy o twoich prywatnych preferencjach a o obowiązku powszechnym, więc i powszechnym ograniczeniu wolności.

--
pzdr, Michał
http://finances.pl

Data: 2009-05-17 21:13:04
Autor: donald
Tristan pisze:
[...]

Powiedz to klientom takiego banku gdzie sie rano obudzili konta byly wyzerowane. A teraz sobie pomysl, ze znalazles sie w obcym miescie i masz zaplacic za np. hotel.
W twoich oczach (jesli to byl by twoj klient) byl by kretaczem i kombinatorem.
Powiedz to tez tym co im kase wyplacono z "bankomatu" hehehe.

nieulegające inwigilacji

Ale ja się nie wstydzę.

A ja tak. Ja mam tak od dziecka, ze nie pokazuje bo sie wstydze.
Skoro ty lubisz to ja nic do tego nie mam, mozesz nawet w sraczu zaoinstalowac sobie kamere i wszczepic pare czipow.

ani manipulacji...

w jakim zakresie?

Ile razy miales problem z bankiem? Ile razy stales w kolejce, ile razy ...? hmm aha no tak to nie bank winny tylko ludzie...

Data: 2009-05-17 22:24:29
Autor: Valdi.Pavlack
Banki chcą się ustawowo obłowić.
"donald" news:Ad_Pl.62401$3O6.58820newsfe19.ams2

W twoich oczach (jesli to byl by twoj klient) byl by kretaczem i
kombinatorem.

Może inaczej by patrzył na takiego człowieka, kiedy wcześniej było by mu
dane przerabiać sytuację, w której znajduje się np. jego klient w wyżej
przedstawionej sytuacji :)

A ja tak. Ja mam tak od dziecka, ze nie pokazuje bo sie wstydze.
Skoro ty lubisz to ja nic do tego nie mam, mozesz nawet w sraczu
zaoinstalowac sobie kamere i wszczepic pare czipow.

Oooo ostro :)

Data: 2009-05-18 12:14:24
Autor: Robert Kois
Dnia Sat, 16 May 2009 06:59:10 +0200, Tristan napisał(a):

[...]

Od zapewnienia bezpieczeństwa danych do _całkowitej bezawaryjności_ daleka
droga. Widziałeś kiedyś jakiś większy system (niekoniecznie  bankowy)?

--
Kojer

Data: 2009-05-15 17:08:07
Autor: MarcinF
Tristan wrote:

Oczywiście, trafiając w momenty bez kolejek.

raz na miesiac na pewno trafi sie jakis bankomat do ktorego
akurat nie bedzie kolejki

Co widać? Nic nie widać. Gdzie wydałem, na co wydałem, dlaczego wydałem. Czy
żona wyciągnęła, czy ja zaszalałem. I co, ciągle będę liczył? A jak
zgubię/ukradną, to stracę całą pensję?

a tak to zona ma na wyciagu gdzie, na co i kiedy wydales kase :)

[...]

moze nie do konca sie zrozumielismy, ja nie jestem wcale przeciwnikiem
platnosci elektronicznych, ale przeciwnikiem zaproponowanej
przez Ciebie likwidacji gotowki

No jakoś się mi nie zdarzyło. Poza tym, to nie argument. Można zrobić
porządnie system płatności elektronicznych i wyeliminować w końcu gotówkę,
która jest dziwną protezą z czasów bardzo starożytnych.

a wg mnie likwidacja czegos co jest bardziej uniwersalne, niezawodne,
a na dodatek ciagle w wielu sytuacjach bardziej wygodne byloby bledem

i nie zrozum mnie zle, wcale nie jestem przeciwnikiem platnosci
kartowych a juz tymbardziej przelewow

Data: 2009-05-15 17:29:40
Autor: Tristan
Banki chcą się ustawowo obłowić.
W odpowiedzi na pismo z piątek 15 maj 2009 17:08 (autor MarcinF publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <guk0kg$3ap$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

Oczywiście, trafiając w momenty bez kolejek.
raz na miesiac na pewno trafi sie jakis bankomat do ktorego
akurat nie bedzie kolejki

No o ile masz bankomat. Bo mówiłem np. o księgowej, co lata z czekami, żeby
wybrać gotówkę, żeby właśnie dać tym łosiom, co nie chcą przelewów.
[...]

Nie ma dostępu do konta. Poza tym, i tak wie... A z portfela to sama wyjada. --
Tristan

Data: 2009-05-15 00:03:47
Autor: Sebastian
Tristan pisze:
[...]

Całkowite wyeliminowanie gotówki jest lepsze niż wszczepiony GPS, nie tylko wiadomo gdzie bywasz to jeszcze co robisz i jakie masz zainteresowania.

Ja też nie jestem z mafii dziwi mnie tajemnica korespondencji i jakieś ograniczenia w przetwarzaniu danych osobowych. Jak będzie tylko elektroniczny pieniądza przecież będą niepotrzebne.

Czytałem kiedyś artykuł, w którym dowodzono, że wyeliminowanie gotówki pozwoli na zwycięstwo z terroryzmem, narkotykami, prostytucją i zorganizowaną przestępczością. Autor w sumie mnie przekonał, że to prawda. Zapomniał tylko dodać, że efekty uboczne mogą być nieciekawe.

Sebastian

Data: 2009-05-14 16:10:07
Autor: szczurwa
On 15 Maj, 00:03, Sebastian <nos...@nospam.com> wrote:

[...]

Jak widać, Orwell był nie tylko geniuszem, ale także jasnowidzem..!

Data: 2009-05-15 01:51:15
Autor: Schliesky
szczurwa wrote:
Jak widać, Orwell był nie tylko geniuszem, ale także jasnowidzem..!

Można sięgnąć jeszcze wcześniej:

  16:  I  sprawia [tj. Bestia ] ,że wszyscy mali i wielcy, bogaci i biedni, wolni i niewolnicy otrzymają znamię na prawą rękę lub na czoło

17:  i że nikt nie może kupić ni sprzedać, kto nie ma znamienia - imienia Bestii lub liczby jej imienia

18:  Tu jest [potrzebna] mądrość. Kto ma rozum, niech liczbę Bestii przeliczy: liczba to bowiem człowieka. A liczba jego: sześćset sześćdziesiąt sześć.

Apokalipsa św.Jana

Nie dam sobie wszczepić żadnego RFIDa pod skórę! :-)

Data: 2009-05-14 17:45:56
Autor: szczurwa
On 15 Maj, 01:51, Schliesky <thisisnotr...@mail.pl> wrote:
szczurwa wrote:
> [...]

email: schliesky at gmail
    Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia,
    nie obleka tego faktu w słowa!   /Julian Tuwim/

No to jest nas dwóch potencjalnych rebeliantów..;-)

Data: 2009-05-15 07:43:45
Autor: Sebastian
szczurwa wrote:
Jak widać, Orwell był nie tylko geniuszem, ale także jasnowidzem..!
Leninowi i Stalinowi się nie udało, mam nadzieje, że bankowcom też się
nie uda :)

[...]

No właśnie rebeliantów, jak takie pomysły będą wprowadzane to z
definicji będą obowiązkowe. Najpierw okres próbny dla geek'ów ochotników
a później oczekiwanie na jakiś duży zamach czy inną katastrofę i dla
dobra społeczeństwa ...
Wszystkie aspołeczne typy które będą próbować torpedować poprawę
bezpieczeństwa, radykalne ograniczenie przestępczości i opiekę zdrowotną
ratującą życie ofiarą wypadków zostaną przykładnie ukarane :)

Sebastian

Data: 2009-05-15 14:30:55
Autor: Krzysztof Halasa
Sebastian <nospam@nospam.com> writes:

[...]

Przeciez juz jest ilus tam ochotnikow z RFID pod skora.

Wszystkie aspołeczne typy które będą próbować torpedować poprawę
bezpieczeństwa, radykalne ograniczenie przestępczości i opiekę zdrowotną
ratującą życie ofiarą wypadków zostaną przykładnie ukarane :)

Wydaje mi sie, ze nie beda mogli "tylko" kupowac i sprzedawac?
O dodatkowej karze nic nie bylo w cytacie.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-05-16 17:14:14
Autor: Sebastian
Krzysztof Halasa pisze:
[...]

Bo "kara grzywny z możliwością zamiany na ograniczenie wolności kontrolowane za pomocą środków elektrowniczych" nie pasuje do stylu jakim pisana byłą Apokalipsa.

Osobiście jestem fanem elektronicznego pieniądza i elektroniki w naszym życiu. Tylko uważam, że dawanie takiej władzy politykom i urzędnikom to gruby błąd.

Sebastian

Data: 2009-05-15 07:50:19
Autor: Sebastian
Schliesky pisze:
szczurwa wrote:
[...]

Tak się zastanawiam, Św. Jan posługiwał się systemem dziesiętnym?
Zapisane cyframi rzymskimi nie wygląda jakoś szczególnie: DCLXVI
Jakoś sobie nie wyobrażam żeby Iron Maiden nagrało piosenkę o tych
literkach :)

Sebastian

Data: 2009-05-15 10:50:32
Autor: scholastyk
> [...]
Zapisane cyframi rzymskimi nie wygląda jakoś szczególnie: DCLXVI
Jakoś sobie nie wyobrażam żeby Iron Maiden nagrało piosenkę o tych

Przepraszam za OT-a, ale:
Biblia została przełożona na łacinę dopiero w IV w. Św. Jan posługiwał się zapewne aramejskim lub greką, a zatem 666 wyglądało u niego chyba tak: &#935;&#926;&#988; - jeśli komuś się nie wyświetla to: chi, ksi, diagamma.

Pozdrawiam
scholastyk

Data: 2009-05-15 14:32:47
Autor: Krzysztof Halasa
scholastyk_@czat.onet.pl writes:

[...]

Nie moze sie wyswietlac, ten zestaw znakow nie ma greckich liter,
a text/plain nie przewiduje innej metody.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-05-15 00:57:02
Autor: MarcinF
Sebastian wrote:

[...]

no wlasnie te efekty uboczne... druga strona medalu jest taka ze
informacji mozna uzyc przeciwko komus, a zalozenie ze dane
nie wpadna w rece kogos, kto z nich zrobi taki uzytek byloby
naiwne

Data: 2009-05-15 01:00:07
Autor: Michał
Sebastian pisze:
Czytałem kiedyś artykuł, w którym dowodzono, że wyeliminowanie gotówki pozwoli na zwycięstwo z terroryzmem, narkotykami, prostytucją i zorganizowaną przestępczością.

Pewnie także ze stonką, suszą w Afryce i kiepskim holyłudzkim kinem.

Że też jeszcze żaden propagandysta od cudownych rozwiązań nie wynalazł sposobu na uwolnienie nas od takich właśnie cudnych rozwiązań. Co wynalazek, koniecznie obowiązkowy i płatny, to kolejne obietnice jak to zostaniemy uratowani od zła tego świata.

--
pzdr, Michał
http://finances.pl

Data: 2009-05-15 08:09:42
Autor: Tristan
Banki chcą się ustawowo obłowić.
W odpowiedzi na pismo z piątek 15 maj 2009 00:03 (autor Sebastian publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <gui4k2$hsg$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

Całkowite wyeliminowanie gotówki jest lepsze niż wszczepiony GPS, nie
tylko wiadomo gdzie bywasz to jeszcze co robisz i jakie masz
zainteresowania.

Straaaaaaaaaaaszne. Bywam w sklepie osiedlowym i mam zainteresowania
bananami....
[...]

Jakie nieciekawe? Że BRE Bank będzie wiedział w jakich sklepach kupuję?
Od lat używam gotówki tylko tam, gdzie mnie zmuszają brakiem obsługi kart, a
ja nie mam wyjścia. Bo jak mam wyjście, to jadę w inne miejsce. --
Tristan

Data: 2009-05-15 08:45:07
Autor: Sebastian
Tristan pisze:
[...]

Jeśli to szczera wypowiedź to rzeczywiście nie musisz się niczego
obawiać. Ludzie pozbawienie wyobraźni będą bezpieczni. Jeśli niczym nie
wyróżniasz się z tłumu i najbardziej egzotycznym zakupem są banany to
możesz być spokojny. Polecam lekture "1984" Orwella i "Nowy wspaniały
świat" Aldousa Huxley'a. Tam też większość nie miała nic przeciwko.

Kupuje kartą zawsze jak się da i nie martwię się, że te transakcje są
rejestrowane. Co innego możliwość zakupu a co innego system mający taką
kontrole na całym życiem wszystkich obywateli. Jeśli politycy a nawet
zwykli biurokratyczne urzędy dostaną taką możliwość kontroli i
uprzykrzania życia obywateli to na pewno kiedyś z niej skorzystają.

Sebastian

Data: 2009-05-15 09:14:04
Autor: Tristan
Banki chcą się ustawowo obłowić.
W odpowiedzi na pismo z piątek 15 maj 2009 08:45 (autor Sebastian publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <guj31h$48j$1@inews.gazeta.pl>):

Jeśli to szczera wypowiedź to rzeczywiście nie musisz się niczego
obawiać. Ludzie pozbawienie wyobraźni będą bezpieczni.

Czyli problem leży tylko w umysłach paranoików. No w sumie to wiedziałem już
dawno.
Jeśli niczym nie wyróżniasz się z tłumu i najbardziej egzotycznym zakupem są banany to
możesz być spokojny.

Przecie mówiłem, że nie jestem z mafii.
[...]

A kto mówi o kontroli? BRE ma listę moich transakcji, a Tusk nie. --
Tristan

Data: 2009-05-15 09:44:12
Autor: Sebastian
Tristan pisze:
[...]

Trochę w tym racji, ale możliwości nadużyć w taki systemie są tak
kuszące, że to bardziej gorzki realizm a nie paranoja. Naprawdę uważasz,
że jedyna różnica po wycofaniu gotówki z obiegu to większa akceptacja kart.

[...]

A kto mówi o kontroli? BRE ma listę moich transakcji, a Tusk nie.
:) Naprawdę tak uważasz? :)
Państwo ma możliwość dostępu do tych danych już teraz, legalnie zgodnie
z prawem. Wszędzie na świecie tak jest. W pełni elektroniczny obieg
pieniądza zmieni radykalnie ilość informacji w jaki ten sposób można
uzyskać o obywatelach.

Sebastian

Data: 2009-05-15 16:58:21
Autor: MarcinF
Tristan wrote:

A kto mówi o kontroli? BRE ma listę moich transakcji, a Tusk nie.

akurat tego kto ma te liste nie mozesz ani byc pewien, ani tego sprawdzic

Data: 2009-05-15 17:30:22
Autor: Tristan
Banki chcą się ustawowo obłowić.
W odpowiedzi na pismo z piątek 15 maj 2009 16:58 (autor MarcinF publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <guk0g0$fvb$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

A kto mówi o kontroli? BRE ma listę moich transakcji, a Tusk nie.
akurat tego kto ma te liste nie mozesz ani byc pewien, ani tego sprawdzic

Chcesz? Podesłać Ci ? Bo ja się nie wstydzę. No może trochę bym nie chciał
Ci dać danych moich znajomych. --
Tristan

Data: 2009-05-15 19:36:24
Autor: Michał
Tristan pisze:
Chcesz? Podesłać Ci ? Bo ja się nie wstydzę. No może trochę bym nie chciał
Ci dać danych moich znajomych.

I tylko z tego powodu chciałbyś zmusić innych do życia w takiej faszystowskiej utopii?

Zauważę, że faszyzm w swej istocie to kult wszechwładnego państwa i tylko pośrednio ma coś wspólnego z rekwizytami kojarzonymi z III Rzeszą towarzysza Hitlera.

--
pzdr, Michał
http://finances.pl

Data: 2009-05-15 19:39:43
Autor: Tristan
Banki chcą się ustawowo obłowić.
W odpowiedzi na pismo z piątek 15 maj 2009 19:36 (autor Michał publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <guk96n$q8b$1@news.ds.pg.gda.pl>):

http://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_Godwina

--
Tristan

Data: 2009-05-15 19:52:00
Autor: Michał
Tristan pisze:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_Godwina

Czy znasz znaczenie słowa "faszyzm", historię i postulaty ideowe?

Domyślałem się, że jedynym skojarzeniem będzie III Rzesza. I jak tu dyskutować kiedy ludzie myślą na zasadzie skojarzeń obrazkowych. Potem takiemy można wmówić wszystko, nawet to, że jest do czegoś zmuszony "dla własnego dobra". :/

--
pzdr, Michał
http://finances.pl

Data: 2009-05-15 19:53:50
Autor: Tristan
Banki chcą się ustawowo obłowić.
W odpowiedzi na pismo z piątek 15 maj 2009 19:52 (autor Michał publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <guka3u$hj$1@news.ds.pg.gda.pl>):

Czy znasz znaczenie słowa "faszyzm", historię i postulaty ideowe?

Nie znam, ale ZTCW nie było tam płatności elektronicznych i nie mam zamiaru
rozmawiać w tym stylu. --
Tristan

Data: 2009-05-15 20:06:12
Autor: Michał
Tristan pisze:
Nie znam, ale ZTCW nie było tam płatności elektronicznych i nie mam zamiaru
rozmawiać w tym stylu.

To szkoda, że nie jesteś zainteresowany krytyczną refleksją bo właśnie faszyzm postulował omnipotencję państwa i pełną swobodę decydowania w zakresie obowiązków obywatela.

Obecne pastwa europejskie spełniły drobnymi kroczkami wiele z programu włoskich faszystów jak etatyzm, korporacjonizm czy solidaryzm społeczny utożsamiany niekiedy z socjalnym charakterem państwa.

--
pzdr, Michał
http://finances.pl

Data: 2009-05-15 20:08:03
Autor: Tristan
Banki chcą się ustawowo obłowić.
W odpowiedzi na pismo z piątek 15 maj 2009 20:06 (autor Michał publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <gukauj$5sq$1@news.ds.pg.gda.pl>):

To szkoda, że nie jesteś zainteresowany krytyczną refleksją bo właśnie
faszyzm postulował omnipotencję państwa i pełną swobodę decydowania w
zakresie obowiązków obywatela.

O jakim państwie bredzisz? Banki są państwowe?

--
Tristan

Data: 2009-05-15 20:17:19
Autor: Michał
Banki chcą się ustawowo obłowić .
Tristan pisze:
O jakim państwie bredzisz?

Uważasz ten język za właściwy dla merytorycznej dyskusji czy też po prostu nie chcesz dyskutować merytorycznie?

Banki są państwowe?

ZBP _ustawowy_obowiązek_ chce wprowadzić samodzielnie czy też rękoma posłów na sejm?

--
pzdr, Michał
http://finances.pl

Data: 2009-05-15 08:52:53
Autor: MarekZ
Użytkownik "Tristan" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:guivvm$9m$2news.interia.pl...

Jakie nieciekawe? Że BRE Bank będzie wiedział w jakich sklepach kupuję?
Od lat używam gotówki tylko tam, gdzie mnie zmuszają brakiem obsługi kart, a
ja nie mam wyjścia. Bo jak mam wyjście, to jadę w inne miejsce.

Dodajmy dla pełnego obrazu sytuacji, że banknoty 200 zł uważasz zaniespotykane w obrocie oraz limit 10k na karcie kredytowej uważasz za wysoki.

Kolego, podjąłeś dyskusję się w temacie, który Ciebie bezpośrednio przynajmniej na razie nie dotyczy. A jakby Cię kiedyś zaczął dotyczyć, to zapewne załapiesz o co tutaj chodzi. Miejmy nadzieję że teoretycznie, a nie praktycznie.

Pieniądz elektroniczny jak najbardziej TAK, ale w wersji "anonimowych" kart przedpłaconych lub płatności z nierejestrowanych obowiązkowo kart SIM. A zobaczysz, że to nie będzie szło w tę stronę.

Data: 2009-05-15 09:15:48
Autor: Tristan
Banki chcą się ustawowo obłowić.
W odpowiedzi na pismo z piątek 15 maj 2009 08:52 (autor MarekZ publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <guj2te$nl2$1@srv.cyf-kr.edu.pl>):

[...]

No i? Ty jesteś miliarderem i co z tego? Jesteś przez to, co najwyżej
gorszy. Zwłaszcza jeśli wykorzystujesz to do naśmiewania się z innych, że
nie są tak bogaci jak ty.
[...]

Co mnie nie dotyczy?

Pieniądz elektroniczny jak najbardziej TAK, ale w wersji "anonimowych"
kart przedpłaconych lub płatności z nierejestrowanych obowiązkowo kart
SIM.

Może być i tak, jeśli faktycznie mafia tak lubi. Przecie nie będę się kopał
z mafią. --
Tristan

Data: 2009-05-15 09:21:55
Autor: MarekZ
Użytkownik "Tristan" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:guj3rk$5f5$2news.interia.pl...

No i? Ty jesteś miliarderem i co z tego? Jesteś przez to, co najwyżej
gorszy. Zwłaszcza jeśli wykorzystujesz to do naśmiewania się z innych, że
nie są tak bogaci jak ty.

Przepraszam jeżeli tak to zabrzmiało, nie było to w żadnym razie moim zamiarem. Poza tym do milliardera mi naprawdę daleko. Niemniej jednak tutaj nie chodzi o stan posiadania tylko o wyobraźnię.

Co mnie nie dotyczy?

Nie dotyczą Cię potencjalnie negatywne skutki tego, że ktoś będzie posiadał informacje o twoich wydatkach.

[...]

I to jest ten moment, w którym piszę: poddaję się. :)

Data: 2009-05-15 09:24:18
Autor: Tristan
Banki chcą się ustawowo obłowić.
W odpowiedzi na pismo z piątek 15 maj 2009 09:21 (autor MarekZ publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <guj4jr$psj$1@srv.cyf-kr.edu.pl>):

[...]

No więc jestem bez wyobraźni. I mogę opublikować w Necie moją historię
konta. Co mi grozi?

Co mnie nie dotyczy?
Nie dotyczą Cię potencjalnie negatywne skutki tego, że ktoś będzie
posiadał informacje o twoich wydatkach.

Jakie skutki? że Bank wie gdzie jadłem i gdzie kupowałem? --
Tristan

Data: 2009-05-15 09:26:15
Autor: MarekZ
Użytkownik "Tristan" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:guj4bh$685$1news.interia.pl...

No więc jestem bez wyobraźni. I mogę opublikować w Necie moją historię
konta. Co mi grozi?

Przecież ci już napisałem, że nic ci nie grozi.

Data: 2009-05-15 10:13:10
Autor: Sebastian
MarekZ pisze:
[...]

Trochę z przymrożenie oka, ale niepokojąco prawdopodobne scenariusze:

1. Znajomi o. Rydzyka dochodzą do władzy
"Nigdy nie byliśmy za cenzurą, ale czy pornografia i gorszące treści
muszą niszczyć umysły naszych dzieci? Proszę bardzo niech tzw. sztuka
będzie dostępna dla ludzi, ale czy zawsze i wszędzie? Pan Tristan kupił
ostatnio książki Gombrowicza i Żelińskiego. I gdzie je trzyma? Pewnie w
domu. Czy tak postępuje odpowiedzialny rodzic dwójki dzieci? Kto
zapewni, że dopilnuje przez 24 godziny dwoje nastolatków tak żeby ich
przypadkowo nie znalazły? Niech sobie kupuje piwo na drugim końcu miasta
w czasie parafialnych rekolekcji, to sprawa jego sumienia nie nasza, ale
jego dzieci nie możemy jednak zostawić samych sobie ..."

2. Kochająca ludzi pracy poprawna politycznie i kochająca równość lewica.
"A więc prosi pan o dodatek edukacyjny dla dzieci? To chyba jakieś
żarty. To pomoc państwa dla naprawdę potrzebujących. Wielkość dochodu
pracowników pańskiej kategorii to nie jest jedyny warunek. To chyba
normalne, że chcemy wiedzieć, że publiczne pieniądze zostaną
wykorzystane dla dobra dzieci. Po co były te zakupy importowanej maty z
wodorostów 3 miesiące temu? Nie stać pana na zajęcia pozalekcyjne a na
sushi tak? Dobrze rozumiem, chwila słabości ale proszę wytłumaczyć te
regularne od lat wpłaty na rzecz parafii na pańskim osiedlu. Mamy pełną
wolność wyznanie w naszym państwie, to oczywiste. Ale czy możemy
pozwolić żeby państwowe pieniądze trafiały do kieszeni jakiegoś klechy
zamiast do potrzebujących?"

Oczywiście opisy przerysowane (mam taką nadzieje :) ) ale pokazuje chyba
rodzaj zagrożeń? W obu przypadkach intencje kontroli są dobre ale czy
efekty oceń sam :)

Sebastian

Data: 2009-05-15 13:39:15
Autor: Chris
Dnia Fri, 15 May 2009 10:13:10 +0200, Sebastian napisał(a):

Trochę z przymrożenie oka, ale niepokojąco prawdopodobne scenariusze:

Mój bank już teraz wie o mnie więcej, niż moja rodzina, chociaż
płatności drogą elektroniczną dokonuję tylko częściowo.
Bank zna mój adres, nr telefonu, mój Pesel, NIP, Regon, imiona moich
rodziców, a nawet nazwisko rodowe mojej matki.
Wie ile mam oszczędności, jakie są moje źródła dochodów, ile z którego
otrzymuję oraz na co wydaję pieniądze. Gdzie spędzam urlopy lub
podróżuję służbowo, ile na to wydaję oraz gdzie aktualnie przebywam. Wie jakim jeżdżę samochodem (z dokładnością do numeru rejestracyjnego,
nr podwozia oraz rocznika), jak często ten samochód się psuje, a ja
płacę mandaty.
Bank wie także jakie mam hobby, jakie mam nieruchomości, jak wysokie od
nich płacę podatki, jaki jest mój stan zdrowia, gdzie się leczę, a gdzie
spędzam swój wolny czas.
Jeszcze parę lat temu służby specjalne mogły tylko marzyć o tak szerokim
wachlarzu informacji na temat rozpracowywanego obiektu!
A do tego dochodzi ta niebywała możliwość, ze kilkoma kliknięciami w
klawiaturę można gościa pozbawić wszelkich aktywów! Gość w jednej chwili
zostaje bez środków do życia, nie stać go nawet na kupno bułki!
Opisywane na grupie takie przypadki mówiły o niezapłaconym mandacie, ale
gama powodów do podjęcia takiego działania bez wątpienia z czasem będzie
się poszerzać.
Bo w końcu jeśli komuś za niepłacenie alimentów można zabrać prawo
jazdy, to dlaczego by nie zablokować mu wszystkich kont? --
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-05-15 14:42:14
Autor: Krzysztof Halasa
Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> writes:

[...]

Watpliwe, posiadaly dokladnie takie same oraz lepsze informacje.
Tyle ze tylko na temat ograniczonej liczby ludzi, ktorzy ich
najbardziej interesowali, a nie na temat wszystkich obywateli.

I jesli ktos chce zalatwic cos, o czym bank (= sluzby) maja sie nie
dowiedziec, to nie ma z tym na razie wielkiego problemu.

A do tego dochodzi ta niebywała możliwość, ze kilkoma kliknięciami w
klawiaturę można gościa pozbawić wszelkich aktywów! Gość w jednej chwili
zostaje bez środków do życia, nie stać go nawet na kupno bułki!

Wlasnie nie, bo gotowka itd, moze tez pojsc do rodziny albo do wrogiego
konsulatu.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-05-15 23:01:33
Autor: Chris
Dnia Fri, 15 May 2009 14:42:14 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

[...]

Jeśli ktoś ma gotówkę, to jest OK, ale nawet w tym wątku widać, że są
ludzie, dla których gotówka jest przedpotopowym przeżytkiem i którzy
chcę się posługiwać wyłącznie pieniądzem elektronicznym.

albo do wrogiego konsulatu.

Nie każdy ma do sprzedania coś, co by interesowało wrogi konsulat :)

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-05-15 23:43:53
Autor: Valdi.Pavlack
Banki chcą się ustawowo obłowić.
"Chris" news:guklqs$f8h$1nemesis.news.neostrada.pl

ale nawet w tym wątku widać, że są
ludzie, dla których gotówka jest przedpotopowym przeżytkiem i którzy
chcę się posługiwać wyłącznie pieniądzem elektronicznym.

He he he, widzisz jacy jesteśmy do przodu :) Po prostu ludzie na tej grupie
wiedzą, że pieniądz elektroniczny to przyszłość ;)

PS. Z resztą czy to nie jeden z naszych rodaków powiedział, że lepsza
moneta, gorszą z obiegu wypędziła? (czy coś w tym nurcie) :) Pieniądz w
postaci metal/papier niestety jest prędzej czy później skazany na wymarcie -
niestety.

Data: 2009-05-15 14:53:47
Autor: cleghan
On 15 Maj, 23:43, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:

[...]
Do 1-go runu na banki. Wtedy ludzie - jako że gotówki nie będzie -
wrócą do złota, srebra, papierosów (przepraszam: papierosów zabroni UE
w ramach walki o nasze zdrowie, za to legalna będzie marihuana),
itd.:-)

Data: 2009-05-16 08:00:08
Autor: zgred
Valdi.Pavlack pisze:
PS. Z resztą czy to nie jeden z naszych rodaków powiedział, że lepsza
moneta, gorszą z obiegu wypędziła? (czy coś w tym nurcie) :) Pieniądz w

Dokładnie, tylko na odwrót.
Gorsze wypiera lepsze.

--
Dziękuję, pozdrawiam. Zgred.

Data: 2009-05-15 10:11:47
Autor: Michal Jankowski
"MarekZ" <brak@adresu.pl> writes:

Dodajmy dla pełnego obrazu sytuacji, że banknoty 200 zł uważasz
zaniespotykane w obrocie oraz limit 10k na karcie kredytowej uważasz
za wysoki.

A nie jest wysoki? Ilu ludzi w Polsce ma wyższy? 1%? 0.1%?

  MJ

Data: 2009-05-15 04:33:01
Autor: szczurwa
On 15 Maj, 10:11, Michal Jankowski <mich...@fuw.edu.pl> wrote:

A nie jest wysoki? Ilu ludzi w Polsce ma wyższy? 1%? 0.1%?

Bardzo wielu ludzi ma wyższe limity. Jeśli rodzina wydaje pięć tysięcy
miesięcznie, to potrzebuje przynajmniej 10 000 tysięcy limitu, aby
efektywnie korzystać z funkcji kredytowej karty. W dużych miastach
takich ludzi jest mnóstwo.

Data: 2009-05-15 10:32:08
Autor: MarekZ
Użytkownik "Michal Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> napisał w wiadomości news:kjzy6sy4wfw.fsfccfs1.fuw.edu.pl...

limit 10k na karcie kredytowej uważasz
za wysoki.

A nie jest wysoki? Ilu ludzi w Polsce ma wyższy? 1%? 0.1%?

Źle zrobiłem, że w ogóle użyłem tego argumentu, ale jeśli już to na pewno więcej niż 1%. Poza tym to chyba raczej nie jest kwestia "jaka część osób" tylko bardziej "jaka część obrotu" jest wykonywana przez te osoby. Jest naturalne, że mało kogo będą interesować obroty osób o niskich wydatkach (ciężko je "okraść" bardziej niż to się robi dotychczas). Bardziej interesująca dla wszelkiego rodzaju "aparatów przemocy" jest potencjalna możliwość kontroli wydatków osób, których poziom wydatków jest wysoki.

A realna "mafia", którą tak się epatuje jeden z dyskutantów raczej poradzi sobie zawsze. Taki to będzie mieć wpływ na bezpieczeństwo jak i to, że szamponu nie można do bagażu podręcznego za dużo zabrać w samolocie ma wpływ na bezpieczeństwo antyterorystyczne, a to, że banany muszą być odpowiednio zakręcone czy tam, że na chlebie musi być naklejka, a torebka ekologiczna, na bezpieczeństwo zdrowotne.

No i pozostaje jeszcze sprawa natury psychologicznej: potrzeba anonimowości, potrzeba istnienia jakiejś strefy prywatności itp.

Data: 2009-05-15 10:56:04
Autor: Michal Jankowski
[...]

400 tys. osób ma takie karty? Wątpię, ale może. Podatek PIT od
dochodów powyżej 80 tys. rocznie płaci ok. 200 tys.

Ale nie o tym napisałeś 8-).

  MJ

Data: 2009-05-15 04:36:05
Autor: szczurwa
On 15 Maj, 10:56, Michal Jankowski <mich...@fuw.edu.pl> wrote:

400 tys. osób ma takie karty? Wątpię, ale może. Podatek PIT od
dochodów powyżej 80 tys. rocznie płaci ok. 200 tys.

Kiepski argument. Jako bezrobotny bez prawa do zasiłku miałem
citkowego golda z limitem ponad dwadzieścia tysięcy. To było wiele lat
temu...Życie niesie różne scenariusze.

Data: 2009-05-15 11:09:11
Autor: MarekZ
Użytkownik "Michal Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> napisał w wiadomości news:kjzmy9e4ue3.fsfccfs1.fuw.edu.pl...

400 tys. osób ma takie karty? Wątpię, ale może. Podatek PIT od
dochodów powyżej 80 tys. rocznie płaci ok. 200 tys.

Moja intuicja mi podpowiada, że jest kilka milionów kart o limitach nie niższych niż 10k (celowałbym w około 2,5 miliona, zwróćmy uwagę, że pojedyncza osoba może mieć wiele takich kart). Przecież "rozdawali" to praktycznie każdemu kto chciał brać i dalej rozdają. Z wysokością płaconego PIT jak sądzę nie jest to silnie skorelowane.

Data: 2009-05-15 11:20:24
Autor: Michal Jankowski
[...]

Żyjesz w kompletnie innym świecie niż ja. Nikt "z ulicy" takiej karty
nie dostanie, a w podnoszenie limitów metodą przenoszenia karty bez
likwidacji karty przenoszonej bawi się może 1000 osób w skali kraju.

  MJ

Data: 2009-05-15 11:26:29
Autor: MarekZ
Użytkownik "Michal Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> napisał w wiadomości news:kjz63g24t9j.fsfccfs1.fuw.edu.pl...

Żyjesz w kompletnie innym świecie niż ja. Nikt "z ulicy" takiej karty
nie dostanie, a

Dostanie.

Praktycznie każdy w mBanku oraz każdy w Lukasie jak ma już jakiś jego inny produkt kredytowy i go poprawnie spłaca. No i ma dobrą historię kredytową. Nie wiem jak inne banki, ale za te dwa "ręczę". ;-)

Data: 2009-05-15 11:31:25
Autor: Michal Jankowski
[...]

Żyjemy w innych światach i na tym poprzestańmy.

  MJ

Data: 2009-05-15 14:36:38
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Oba rozwiazania nie sa anonimowe, bardzo latwo korelowac w takim
przypadku platnosci (tylko troche trudniej niz w przypadku normalnych
kart).
Sa rozwiazania kryptograficzne, zapewniajace cechy analogiczne do
papierowego pieniadze (z ta roznica, ze da sie niestety taki pieniadz
"skopiowac", ale prowadzi to do ujawnienia tozsamosci osoby, ktora to
zrobila).
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-05-15 14:53:33
Autor: MarekZ
Użytkownik "Krzysztof Halasa" <khc@pm.waw.pl> napisał w wiadomości

Oba rozwiazania nie sa anonimowe, bardzo latwo korelowac w takim
przypadku platnosci (tylko troche trudniej niz w przypadku normalnych
kart).

Ale przy aktywnej postawie osoby używającej takich rozwiązań, chyba jednak da się to dostatecznie "zanonimizować" do celów nie będących zadaniami natury szpiegowskiej. :)

No i od przeciwnej strony takie skorelowanie wymaga jednak odrobiny wysiłku, a nie że dostają wszystko na tacy i dane tylko czekaja aby je przeczytać jak komuś przyjdzie na to ochota.

Co do postępów prób inwigilacji, czy wiesz na przykład, że usiłują mnie zmusić do zarejestrowania mojego hiszpańskiego pre-paida? Sugerują, że jeśli tego nie zrobię, odłączą go od sieci, przecież to jakaś paranoja. Kilka miesięcy temu z kolei zablokowany został jeden z moich zagranicznych rachunków, dopóki nie wypełniłem świstka, sprowadzającego się w zasadzie do oświadczenia, że nie jestem terrorystą, nie jestem politykiem i środki na rachunku nie pochodzą z przestępstwa. Na razie tylko tyle, ale czuję, że to się będzie rozwijać i za pewien czas trzeba będzie świadectwo zdrowia dołączać...Obłęd.

Gdzie można poczytać?

Data: 2009-05-15 22:22:49
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Jasne.

To generalnie dziala tak: zainteresowana osoba potrzebuje zwykle "ukryc"
moze 1% swoich transakcji (nie mowie ze koniecznie 1% ich wartosci).
Odrobina wysilku powinna calkowicie wystarczyc, by wszelkie metody
gorsze niz aktywne rozpracowanie byly wtedy nieskuteczne. Czy ludzie
placa nieserializowanymi monetami, czy chipem na czole lub ramieniu -
bez wiekszego znaczenia (dla nieskutecznosci sluzb, nie mam na mysli
zbawienia).

Natomiast to ma decydujace znaczenie dla znakomitej wiekszosci osob,
ktora jeszcze nie wie, ze powinna cos ukrywac.

Co do postępów prób inwigilacji, czy wiesz na przykład, że usiłują
mnie zmusić do zarejestrowania mojego hiszpańskiego pre-paida?

W calej EU ma tak byc.

[...]

Wyglada na jakies obejscie przepisow przez bank :-)

[...]

Dobre pytanie, sam musialbym poszukac.
Ale sa zupelnie realne mozliwosci - rzady jednak chyba nie beda
zainteresowane.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-05-15 23:08:43
Autor: Chris
Dnia Fri, 15 May 2009 14:53:33 +0200, MarekZ napisał(a):

Co do postępów prób inwigilacji, czy wiesz na przykład, że usiłują mnie zmusić do zarejestrowania mojego hiszpańskiego pre-paida? Sugerują, że jeśli tego nie zrobię, odłączą go od sieci, przecież to jakaś paranoja.

Podobno to samo jest we Włoszech - bez zarejestrowania karty na włoski
adres, nie masz szans na jej aktywację.
W Niemczech z kolei kod aktywujący kartę jest wysyłany na adres podany
podczas rejestracji, chociaż czytałem o jakichś odstępstwach od tej
reguły - być może zależy to od operatora.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-05-15 23:41:52
Autor: Valdi.Pavlack
Banki chcą się ustawowo obłowić.
"Chris" news:guklpi$k9u$1atlantis.news.neostrada.pl

W Niemczech z kolei kod aktywujący kartę jest wysyłany na adres podany
podczas rejestracji, chociaż czytałem o jakichś odstępstwach od tej
reguły - być może zależy to od operatora.

W każdej sieci?

Data: 2009-05-16 01:16:57
Autor: Chris
Dnia Fri, 15 May 2009 23:41:52 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

W Niemczech z kolei kod aktywujący kartę jest wysyłany na adres podany
podczas rejestracji, chociaż czytałem o jakichś odstępstwach od tej
reguły - być może zależy to od operatora.

W każdej sieci?

Tego nie wiem, spotkałem się kiedyś na newsach z wypowiedzią kogoś, kto
twierdził, ze kupił prepaida normalnie w sklepie i od razu go uruchomił,
bez żadnej rejestracji.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-05-16 07:42:14
Autor: Liwiusz
Chris pisze:
[...]

   Ja kupowałem na jesieni ubiegłego roku. Zakupu nie można było dokonać w dowolnym sklepie. Startery można było kupić tylko w sklepach operatora i przy zakupie sprzedawca spisywał dane z dowodu.

--
Liwiusz

Banki chcą się ustawowo obłowić.