Banki chcą się ustawowo obłowić.

Data: 2009-05-14 20:59:35
Autor: Tristan
Banki chcą się ustawowo obłowić.
W odpowiedzi na pismo z czwartek 14 maj 2009 18:41 (autor wiatrak publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <guhhf6$uam$1@node2.news.atman.pl>):

A u nas bankowcy wiecznie nienażarci. I bezczelni.

E tam. Wręcz przeciwnie. To byłoby wspaniałe. Moja żona jest księgową i co
jakiś czas musimy latać do banku (PeKaO niestety)  a tam kolejki prawie jak
w Lukasie. No i marnujemy czas, pieniądze, siły, żeby przynieść kasiurę. Gotówka powinna być całkowicie wyeliminowana, ew. w okresie przejściowym
pozostawiona do mikropłatności w kiosku czy warzywniaku, ale to też
docelowo powinno przejść na elektroniczne rozliczanie. Lataniu po bankach mówimy stanowcze NIE. --
Tristan

Data: 2009-05-14 21:14:45
Autor: MarcinF
Tristan wrote:

Gotówka powinna być całkowicie wyeliminowana, ew. w okresie przejściowym
pozostawiona do mikropłatności w kiosku czy warzywniaku, ale to też
docelowo powinno przejść na elektroniczne rozliczanie.

zapomniales dodac ze te platnosci powinny byc dokonywane za pomoca
wszczepionego w cialo chipa, dodatkowo wyposazonego w gps ktory gwarantowalby
jeszcze dokladniejsza inwigilacje obywateli, oczywiscie dla ich dobra

Data: 2009-05-14 21:18:07
Autor: Tristan
Banki chcą się ustawowo obłowić.
W odpowiedzi na pismo z czwartek 14 maj 2009 21:14 (autor MarcinF publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <guhqn0$p05$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

[...]

a po co wszczepionego? Bez przesady.
dodatkowo wyposazonego w gps ktory gwarantowalby jeszcze dokladniejsza inwigilacje obywateli, oczywiscie dla
ich dobra

Zupełnie nie rozumiem.... Jakaś paranoja? Z mafii jesteś czy co? Ja mam
legalne dochody i legalne rozchody. Za to z gotówką są wieczne kłopoty w
używaniu. --
Tristan

Data: 2009-05-14 14:35:26
Autor: szczurwa
On 14 Maj, 21:18, Tristan <niec...@spamu.pl> wrote:

.. Za to z gotówką są wieczne kłopoty w
używaniu.

Chętnie przyjmę nadmiar gotówki, z którą jest tyle kłopotów..!

Data: 2009-05-14 21:32:09
Autor: MarcinF
Tristan wrote:

Zupełnie nie rozumiem.... Jakaś paranoja? Z mafii jesteś czy co? Ja mam
legalne dochody i legalne rozchody. Za to z gotówką są wieczne kłopoty w
używaniu.

mozna miec legalne przychody i rozchody, a jednoczesnie nie chciec
by one wszystkie byly trzymane czyjejs bazie danych

a Ci ktory maja znaczne nielegalne dochody, maja i beda miec srodki
na to by je ukryc mimo powszechnej inwigilacji

jakie masz te klopoty z uzywaniem gotowki ?

Data: 2009-05-14 21:43:11
Autor: Tristan
Banki chcą się ustawowo obłowić.
W odpowiedzi na pismo z czwartek 14 maj 2009 21:32 (autor MarcinF publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <guhrnf$rb2$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

mozna miec legalne przychody i rozchody, a jednoczesnie nie chciec
by one wszystkie byly trzymane czyjejs bazie danych

Ale to się da leczyć podobno. Poza tym, to nie jest powszechna przypadłość,
a dość jednostkowa w pewnych środowiskach w dodatku.
jakie masz te klopoty z uzywaniem gotowki ?

No konieczność latania po bankach, stania w kolejkach, noszenia worka monet
i papierków, nie mania prostego przeglądu co i jak znika oraz klasyczne
utykanie w kolejkach, bo sprzedawczyni musi zasuwać do sąsiedniego sklepu
po drobniaki. Ostatnio kupowałem kwiaty dla żony. Znalazłem bankomat, wybrałem 100zł,
chciałem zapłacić i czekałem 20 minut aż baba obleci okolicę za resztą. Z gotówką są same problemy, a zero zysków. --
Tristan

Data: 2009-05-14 22:05:03
Autor: MarcinF
Tristan wrote:

Ale to się da leczyć podobno. Poza tym, to nie jest powszechna przypadłość,
a dość jednostkowa w pewnych środowiskach w dodatku.

nie wiem co masz na mysli, ale wydaje mi sie ze gdybys chcial aby sie do tego
odniesc to napisalbys konkretnie

[...]

- gotowke mozna podjac bez kolejek
- bilonu tez nie trzeba nosic ze soba
- jaki prosty przeglad ? po portfelu chyba bardziej obrazowo widac ubywanie kasy,
w dodatku do sprawdzenia salda portfela nie potrzeba bankomatu :)

- brak drobnych w punkcie handlowym to chyba jedyny argument z jakim sie zgodze,
aczkolwiek jest szansa ze czeste bieganie do sasiada jest w stanie zmienic
podejscie sprzedawcy do wielkosci pogotowia kasowego i udzialu w nim bilonu...

Ostatnio kupowałem kwiaty dla żony. Znalazłem bankomat, wybrałem 100zł,
chciałem zapłacić i czekałem 20 minut aż baba obleci okolicę za resztą.

to po co czekales zamiast zaplacic bezproblemowa karta ?:)

poza tym ze nie wszystkie kwiaciarnie akceptuja karty platnicze,
to wystepuje wiele potencjalnych punktow awarii tego systemu,
i obawiam sie ze zwykle sa bardziej problematyczne niz rozmienianie kasy
w sasiednim sklepie

Data: 2009-05-15 08:00:22
Autor: Tristan
Banki chcą się ustawowo obłowić.
W odpowiedzi na pismo z czwartek 14 maj 2009 22:05 (autor MarcinF publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <guhu32$ihq$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

[...]

Oczywiście, trafiając w momenty bez kolejek.
- bilonu tez nie trzeba nosic ze soba

Chyba żeby akurat takim wydawali, prawda?

- jaki prosty przeglad ? po portfelu chyba bardziej obrazowo widac
ubywanie kasy,

Co widać? Nic nie widać. Gdzie wydałem, na co wydałem, dlaczego wydałem. Czy
żona wyciągnęła, czy ja zaszalałem. I co, ciągle będę liczył? A jak
zgubię/ukradną, to stracę całą pensję? A co z sytuacją, gdy kupuję drukarkę, wiozę ją do klienta, sprzedaję i on
przelewa, a ja przelewam dostawcy. Z gotówką to klient musi zapierdzielać
do banku, a ja czekam, tak? Potem ja zapierdzielam do dostawcy z
walizeczką. Bez sensu. Pieniądz nieelektroniczny niesie same problemy, a
żadnych korzyści poza łechtaniem paranoi.
w dodatku do sprawdzenia salda portfela nie potrzeba bankomatu :)

Poza stanem jest jeszcze historia. A jedno i drugie sprawdzam nie w
bankomacie, bo ich prawie wcale nie odwiedzam, ale normalnie, z
domu/pracy/dowolnego miejsca.
Ostatnio kupowałem kwiaty dla żony. Znalazłem bankomat, wybrałem 100zł,
chciałem zapłacić i czekałem 20 minut aż baba obleci okolicę za resztą.
to po co czekales zamiast zaplacic bezproblemowa karta ?:)

Bo nie przyjmowali niestety. Dlatego mówię, że płatności elektroniczne
powinny być wszędzie. Nieraz przechodziłem spragniony/głodny koło miejsca z
jedzeniem, a nie miałem gotówki, bo właśnie żona podebrała albo się
skończyła, a całości pensji dla bezpieczeństwa nosić nie warto.
[...]

No jakoś się mi nie zdarzyło. Poza tym, to nie argument. Można zrobić
porządnie system płatności elektronicznych i wyeliminować w końcu gotówkę,
która jest dziwną protezą z czasów bardzo starożytnych. --
Tristan

Data: 2009-05-15 11:16:55
Autor: donald

"Tristan" <niechce@spamu.pl> wrote in message news:guive6$9m$1news.interia.pl...
[...]

Nigdy nie bedziesz bogaty, bo za glupi jestes.
Gotowka ponad wszystko! Jesli ktos tego nie rozumie i musi miec non stop nad soba kontrole to znaczy, ze lepiej by pracowal dla kogos na godziny.
Gotowka ma ta zalete, ze jest moja. Zapis na koncie w banku w kazdej chwili moze ulec awari a ja zostac z reka w dupie w srodku zimy w noc sobotnia bez grosza przy dupie. Majac goptowkle to sie nie zdarzy nigdy.
Jak ci sie nie podoba gotowka zawsze mozesz powiedziec to swoim klientom, ze przjmujesz tylko elektorniczne pieniadze. Jesli masz z tym problem - jak pisalem - wyjdz z biznesu.
Ja ci nie zabraniam uzywania elektornicznego pieniadza, nie zabraniaj wiec i mi uzywanie gotowki!

Data: 2009-05-15 12:32:25
Autor: Tristan
Banki chcą się ustawowo obłowić.
W odpowiedzi na pismo z piątek 15 maj 2009 12:16 (autor donald publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <uibPl.24546$M64.8629@newsfe26.ams2>):

Nigdy nie bedziesz bogaty, bo za glupi jestes.

jeżeli bogactwo oznacza bycie takim durniem jak ty, to podziękuję. Inna
sprawa, że ty pewnie nie zarabiasz połowy tego, co ja, a tylko se tak
potrząsasz gówienkiem w głowie.
Gotowka ma ta zalete, ze jest moja. Zapis na koncie w banku w kazdej
chwili moze ulec awari

Jaaaaaaaaaaasne....
a ja zostac z reka w dupie w srodku zimy w noc sobotnia bez grosza przy dupie.

jednak się wydało, że jesteś biedny jak mysz kościelna, a popierdujesz
tylko.
Majac goptowkle to sie nie zdarzy nigdy.

Mając kasę w różnych bankach takoż.
Jak ci sie nie podoba gotowka zawsze mozesz powiedziec to swoim klientom,
ze przjmujesz tylko elektorniczne pieniadze.

I tak robię. --
Tristan

Data: 2009-05-15 20:52:59
Autor: Michał
Tristan pisze:
Gotowka ma ta zalete, ze jest moja. Zapis na koncie w banku w kazdej
chwili moze ulec awari
Jaaaaaaaaaaasne....

Bardzo proszę o rozwinięcie wypowiedzi. Jeśli jesteś w stanie zapewnić systemy informatyczne całkowicie bezawaryjne, nieulegające inwigilacji ani manipulacji... to z miejsca zapewnię ci pracę za wielokrotność twojej szkolnej pensji.

Proszę, tylko nie spraw nam zawodu. Świat potrzebuje Twojej pomocy. :)

--
pzdr, Michał
http://finances.pl

Data: 2009-05-16 06:59:10
Autor: Tristan
Banki chcą się ustawowo obłowić.
W odpowiedzi na pismo z piątek 15 maj 2009 20:52 (autor Michał publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <gukdma$o5a$1@news.ds.pg.gda.pl>):

Tristan pisze:
[...]

Ale systemy bankowe już takie są. Wielokrotna redundancja danych na różnych
etapach zapewnia bezpieczeństwo.
nieulegające inwigilacji

Ale ja się nie wstydzę.
ani manipulacji...

w jakim zakresie?

--
Tristan

Data: 2009-05-16 08:29:37
Autor: Michał
Tristan pisze:
Bardzo proszę o rozwinięcie wypowiedzi. Jeśli jesteś w stanie zapewnić
systemy informatyczne całkowicie bezawaryjne,
Ale systemy bankowe już takie są.

Mógłbyś założyć nowy wątek z krótkim poradnikiem dla działów IT? Warto byłoby podszkolić branżę.

nieulegające inwigilacji
Ale ja się nie wstydzę.

Być może przeoczyłeś fakt, że nie dyskutujemy o twoich prywatnych preferencjach a o obowiązku powszechnym, więc i powszechnym ograniczeniu wolności.

--
pzdr, Michał
http://finances.pl

Data: 2009-05-17 21:13:04
Autor: donald
Tristan pisze:
[...]

Powiedz to klientom takiego banku gdzie sie rano obudzili konta byly wyzerowane. A teraz sobie pomysl, ze znalazles sie w obcym miescie i masz zaplacic za np. hotel.
W twoich oczach (jesli to byl by twoj klient) byl by kretaczem i kombinatorem.
Powiedz to tez tym co im kase wyplacono z "bankomatu" hehehe.

nieulegające inwigilacji

Ale ja się nie wstydzę.

A ja tak. Ja mam tak od dziecka, ze nie pokazuje bo sie wstydze.
Skoro ty lubisz to ja nic do tego nie mam, mozesz nawet w sraczu zaoinstalowac sobie kamere i wszczepic pare czipow.

ani manipulacji...

w jakim zakresie?

Ile razy miales problem z bankiem? Ile razy stales w kolejce, ile razy ...? hmm aha no tak to nie bank winny tylko ludzie...

Data: 2009-05-17 22:24:29
Autor: Valdi.Pavlack
Banki chcą się ustawowo obłowić.
"donald" news:Ad_Pl.62401$3O6.58820newsfe19.ams2

W twoich oczach (jesli to byl by twoj klient) byl by kretaczem i
kombinatorem.

Może inaczej by patrzył na takiego człowieka, kiedy wcześniej było by mu
dane przerabiać sytuację, w której znajduje się np. jego klient w wyżej
przedstawionej sytuacji :)

A ja tak. Ja mam tak od dziecka, ze nie pokazuje bo sie wstydze.
Skoro ty lubisz to ja nic do tego nie mam, mozesz nawet w sraczu
zaoinstalowac sobie kamere i wszczepic pare czipow.

Oooo ostro :)

Data: 2009-05-18 12:14:24
Autor: Robert Kois
Dnia Sat, 16 May 2009 06:59:10 +0200, Tristan napisał(a):

[...]

Od zapewnienia bezpieczeństwa danych do _całkowitej bezawaryjności_ daleka
droga. Widziałeś kiedyś jakiś większy system (niekoniecznie  bankowy)?

--
Kojer

Data: 2009-05-15 17:08:07
Autor: MarcinF
Tristan wrote:

Oczywiście, trafiając w momenty bez kolejek.

raz na miesiac na pewno trafi sie jakis bankomat do ktorego
akurat nie bedzie kolejki

Co widać? Nic nie widać. Gdzie wydałem, na co wydałem, dlaczego wydałem. Czy
żona wyciągnęła, czy ja zaszalałem. I co, ciągle będę liczył? A jak
zgubię/ukradną, to stracę całą pensję?

a tak to zona ma na wyciagu gdzie, na co i kiedy wydales kase :)

[...]

moze nie do konca sie zrozumielismy, ja nie jestem wcale przeciwnikiem
platnosci elektronicznych, ale przeciwnikiem zaproponowanej
przez Ciebie likwidacji gotowki

No jakoś się mi nie zdarzyło. Poza tym, to nie argument. Można zrobić
porządnie system płatności elektronicznych i wyeliminować w końcu gotówkę,
która jest dziwną protezą z czasów bardzo starożytnych.

a wg mnie likwidacja czegos co jest bardziej uniwersalne, niezawodne,
a na dodatek ciagle w wielu sytuacjach bardziej wygodne byloby bledem

i nie zrozum mnie zle, wcale nie jestem przeciwnikiem platnosci
kartowych a juz tymbardziej przelewow

Data: 2009-05-15 17:29:40
Autor: Tristan
Banki chcą się ustawowo obłowić.
W odpowiedzi na pismo z piątek 15 maj 2009 17:08 (autor MarcinF publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <guk0kg$3ap$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

Oczywiście, trafiając w momenty bez kolejek.
raz na miesiac na pewno trafi sie jakis bankomat do ktorego
akurat nie bedzie kolejki

No o ile masz bankomat. Bo mówiłem np. o księgowej, co lata z czekami, żeby
wybrać gotówkę, żeby właśnie dać tym łosiom, co nie chcą przelewów.
[...]

Nie ma dostępu do konta. Poza tym, i tak wie... A z portfela to sama wyjada. --
Tristan

Data: 2009-05-15 00:03:47
Autor: Sebastian
Tristan pisze:
[...]

Całkowite wyeliminowanie gotówki jest lepsze niż wszczepiony GPS, nie tylko wiadomo gdzie bywasz to jeszcze co robisz i jakie masz zainteresowania.

Ja też nie jestem z mafii dziwi mnie tajemnica korespondencji i jakieś ograniczenia w przetwarzaniu danych osobowych. Jak będzie tylko elektroniczny pieniądza przecież będą niepotrzebne.

Czytałem kiedyś artykuł, w którym dowodzono, że wyeliminowanie gotówki pozwoli na zwycięstwo z terroryzmem, narkotykami, prostytucją i zorganizowaną przestępczością. Autor w sumie mnie przekonał, że to prawda. Zapomniał tylko dodać, że efekty uboczne mogą być nieciekawe.

Sebastian

Data: 2009-05-14 16:10:07
Autor: szczurwa
On 15 Maj, 00:03, Sebastian <nos...@nospam.com> wrote:

[...]

Jak widać, Orwell był nie tylko geniuszem, ale także jasnowidzem..!

Data: 2009-05-15 01:51:15
Autor: Schliesky
szczurwa wrote:
Jak widać, Orwell był nie tylko geniuszem, ale także jasnowidzem..!

Można sięgnąć jeszcze wcześniej:

  16:  I  sprawia [tj. Bestia ] ,że wszyscy mali i wielcy, bogaci i biedni, wolni i niewolnicy otrzymają znamię na prawą rękę lub na czoło

17:  i że nikt nie może kupić ni sprzedać, kto nie ma znamienia - imienia Bestii lub liczby jej imienia

18:  Tu jest [potrzebna] mądrość. Kto ma rozum, niech liczbę Bestii przeliczy: liczba to bowiem człowieka. A liczba jego: sześćset sześćdziesiąt sześć.

Apokalipsa św.Jana

Nie dam sobie wszczepić żadnego RFIDa pod skórę! :-)

--
Pozdrawiam, *Schliesky*
email: schliesky at gmail

Data: 2009-05-14 17:45:56
Autor: szczurwa
On 15 Maj, 01:51, Schliesky <thisisnotr...@mail.pl> wrote:
szczurwa wrote:
> [...]

email: schliesky at gmail
    Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia,
    nie obleka tego faktu w słowa!   /Julian Tuwim/

No to jest nas dwóch potencjalnych rebeliantów..;-)

Data: 2009-05-15 07:43:45
Autor: Sebastian
szczurwa wrote:
Jak widać, Orwell był nie tylko geniuszem, ale także jasnowidzem..!
Leninowi i Stalinowi się nie udało, mam nadzieje, że bankowcom też się
nie uda :)

Można sięgnąć jeszcze wcześniej:
[...]
[...]

No właśnie rebeliantów, jak takie pomysły będą wprowadzane to z
definicji będą obowiązkowe. Najpierw okres próbny dla geek'ów ochotników
a później oczekiwanie na jakiś duży zamach czy inną katastrofę i dla
dobra społeczeństwa ...
Wszystkie aspołeczne typy które będą próbować torpedować poprawę
bezpieczeństwa, radykalne ograniczenie przestępczości i opiekę zdrowotną
ratującą życie ofiarą wypadków zostaną przykładnie ukarane :)

Sebastian

Data: 2009-05-15 14:30:55
Autor: Krzysztof Halasa
Sebastian <nospam@nospam.com> writes:

[...]

Przeciez juz jest ilus tam ochotnikow z RFID pod skora.

Wszystkie aspołeczne typy które będą próbować torpedować poprawę
bezpieczeństwa, radykalne ograniczenie przestępczości i opiekę zdrowotną
ratującą życie ofiarą wypadków zostaną przykładnie ukarane :)

Wydaje mi sie, ze nie beda mogli "tylko" kupowac i sprzedawac?
O dodatkowej karze nic nie bylo w cytacie.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-05-16 17:14:14
Autor: Sebastian
Krzysztof Halasa pisze:
[...]

Bo "kara grzywny z możliwością zamiany na ograniczenie wolności kontrolowane za pomocą środków elektrowniczych" nie pasuje do stylu jakim pisana byłą Apokalipsa.

Osobiście jestem fanem elektronicznego pieniądza i elektroniki w naszym życiu. Tylko uważam, że dawanie takiej władzy politykom i urzędnikom to gruby błąd.

Sebastian

Data: 2009-05-15 07:50:19
Autor: Sebastian
Schliesky pisze:
szczurwa wrote:
[...]

Tak się zastanawiam, Św. Jan posługiwał się systemem dziesiętnym?
Zapisane cyframi rzymskimi nie wygląda jakoś szczególnie: DCLXVI
Jakoś sobie nie wyobrażam żeby Iron Maiden nagrało piosenkę o tych
literkach :)

Sebastian

Data: 2009-05-15 10:50:32
Autor: scholastyk
> [...]
Zapisane cyframi rzymskimi nie wygląda jakoś szczególnie: DCLXVI
Jakoś sobie nie wyobrażam żeby Iron Maiden nagrało piosenkę o tych

Przepraszam za OT-a, ale:
Biblia została przełożona na łacinę dopiero w IV w. Św. Jan posługiwał się zapewne aramejskim lub greką, a zatem 666 wyglądało u niego chyba tak: &#935;&#926;&#988; - jeśli komuś się nie wyświetla to: chi, ksi, diagamma.

Pozdrawiam
scholastyk

Data: 2009-05-15 14:32:47
Autor: Krzysztof Halasa
scholastyk_@czat.onet.pl writes:

[...]

Nie moze sie wyswietlac, ten zestaw znakow nie ma greckich liter,
a text/plain nie przewiduje innej metody.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-05-15 00:57:02
Autor: MarcinF
Sebastian wrote:

[...]

no wlasnie te efekty uboczne... druga strona medalu jest taka ze
informacji mozna uzyc przeciwko komus, a zalozenie ze dane
nie wpadna w rece kogos, kto z nich zrobi taki uzytek byloby
naiwne

Data: 2009-05-15 01:00:07
Autor: Michał
Sebastian pisze:
Czytałem kiedyś artykuł, w którym dowodzono, że wyeliminowanie gotówki pozwoli na zwycięstwo z terroryzmem, narkotykami, prostytucją i zorganizowaną przestępczością.

Pewnie także ze stonką, suszą w Afryce i kiepskim holyłudzkim kinem.

Że też jeszcze żaden propagandysta od cudownych rozwiązań nie wynalazł sposobu na uwolnienie nas od takich właśnie cudnych rozwiązań. Co wynalazek, koniecznie obowiązkowy i płatny, to kolejne obietnice jak to zostaniemy uratowani od zła tego świata.

--
pzdr, Michał
http://finances.pl

Data: 2009-05-15 08:09:42
Autor: Tristan
Banki chcą się ustawowo obłowić.
W odpowiedzi na pismo z piątek 15 maj 2009 00:03 (autor Sebastian publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <gui4k2$hsg$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

Całkowite wyeliminowanie gotówki jest lepsze niż wszczepiony GPS, nie
tylko wiadomo gdzie bywasz to jeszcze co robisz i jakie masz
zainteresowania.

Straaaaaaaaaaaszne. Bywam w sklepie osiedlowym i mam zainteresowania
bananami....
[...]

Jakie nieciekawe? Że BRE Bank będzie wiedział w jakich sklepach kupuję?
Od lat używam gotówki tylko tam, gdzie mnie zmuszają brakiem obsługi kart, a
ja nie mam wyjścia. Bo jak mam wyjście, to jadę w inne miejsce. --
Tristan

Data: 2009-05-15 08:45:07
Autor: Sebastian
Tristan pisze:
[...]

Jeśli to szczera wypowiedź to rzeczywiście nie musisz się niczego
obawiać. Ludzie pozbawienie wyobraźni będą bezpieczni. Jeśli niczym nie
wyróżniasz się z tłumu i najbardziej egzotycznym zakupem są banany to
możesz być spokojny. Polecam lekture "1984" Orwella i "Nowy wspaniały
świat" Aldousa Huxley'a. Tam też większość nie miała nic przeciwko.

Kupuje kartą zawsze jak się da i nie martwię się, że te transakcje są
rejestrowane. Co innego możliwość zakupu a co innego system mający taką
kontrole na całym życiem wszystkich obywateli. Jeśli politycy a nawet
zwykli biurokratyczne urzędy dostaną taką możliwość kontroli i
uprzykrzania życia obywateli to na pewno kiedyś z niej skorzystają.

Sebastian

Data: 2009-05-15 09:14:04
Autor: Tristan
Banki chcą się ustawowo obłowić.
W odpowiedzi na pismo z piątek 15 maj 2009 08:45 (autor Sebastian publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <guj31h$48j$1@inews.gazeta.pl>):

Jeśli to szczera wypowiedź to rzeczywiście nie musisz się niczego
obawiać. Ludzie pozbawienie wyobraźni będą bezpieczni.

Czyli problem leży tylko w umysłach paranoików. No w sumie to wiedziałem już
dawno.
Jeśli niczym nie wyróżniasz się z tłumu i najbardziej egzotycznym zakupem są banany to
możesz być spokojny.

Przecie mówiłem, że nie jestem z mafii.
[...]

A kto mówi o kontroli? BRE ma listę moich transakcji, a Tusk nie. --
Tristan

Data: 2009-05-15 09:44:12
Autor: Sebastian
Tristan pisze:
[...]

Trochę w tym racji, ale możliwości nadużyć w taki systemie są tak
kuszące, że to bardziej gorzki realizm a nie paranoja. Naprawdę uważasz,
że jedyna różnica po wycofaniu gotówki z obiegu to większa akceptacja kart.

[...]

A kto mówi o kontroli? BRE ma listę moich transakcji, a Tusk nie.
:) Naprawdę tak uważasz? :)
Państwo ma możliwość dostępu do tych danych już teraz, legalnie zgodnie
z prawem. Wszędzie na świecie tak jest. W pełni elektroniczny obieg
pieniądza zmieni radykalnie ilość informacji w jaki ten sposób można
uzyskać o obywatelach.

Sebastian

Data: 2009-05-15 16:58:21
Autor: MarcinF
Tristan wrote:

A kto mówi o kontroli? BRE ma listę moich transakcji, a Tusk nie.

akurat tego kto ma te liste nie mozesz ani byc pewien, ani tego sprawdzic

Data: 2009-05-15 17:30:22
Autor: Tristan
Banki chcą się ustawowo obłowić.
W odpowiedzi na pismo z piątek 15 maj 2009 16:58 (autor MarcinF publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <guk0g0$fvb$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

A kto mówi o kontroli? BRE ma listę moich transakcji, a Tusk nie.
akurat tego kto ma te liste nie mozesz ani byc pewien, ani tego sprawdzic

Chcesz? Podesłać Ci ? Bo ja się nie wstydzę. No może trochę bym nie chciał
Ci dać danych moich znajomych. --
Tristan

Data: 2009-05-15 19:36:24
Autor: Michał
Tristan pisze:
Chcesz? Podesłać Ci ? Bo ja się nie wstydzę. No może trochę bym nie chciał
Ci dać danych moich znajomych.

I tylko z tego powodu chciałbyś zmusić innych do życia w takiej faszystowskiej utopii?

Zauważę, że faszyzm w swej istocie to kult wszechwładnego państwa i tylko pośrednio ma coś wspólnego z rekwizytami kojarzonymi z III Rzeszą towarzysza Hitlera.

--
pzdr, Michał
http://finances.pl

Data: 2009-05-15 19:39:43
Autor: Tristan
Banki chcą się ustawowo obłowić.
W odpowiedzi na pismo z piątek 15 maj 2009 19:36 (autor Michał publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <guk96n$q8b$1@news.ds.pg.gda.pl>):

http://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_Godwina

--
Tristan

Data: 2009-05-15 19:52:00
Autor: Michał
Tristan pisze:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_Godwina

Czy znasz znaczenie słowa "faszyzm", historię i postulaty ideowe?

Domyślałem się, że jedynym skojarzeniem będzie III Rzesza. I jak tu dyskutować kiedy ludzie myślą na zasadzie skojarzeń obrazkowych. Potem takiemy można wmówić wszystko, nawet to, że jest do czegoś zmuszony "dla własnego dobra". :/

--
pzdr, Michał
http://finances.pl

Data: 2009-05-15 19:53:50
Autor: Tristan
Banki chcą się ustawowo obłowić.
W odpowiedzi na pismo z piątek 15 maj 2009 19:52 (autor Michał publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <guka3u$hj$1@news.ds.pg.gda.pl>):

Czy znasz znaczenie słowa "faszyzm", historię i postulaty ideowe?

Nie znam, ale ZTCW nie było tam płatności elektronicznych i nie mam zamiaru
rozmawiać w tym stylu. --
Tristan

Data: 2009-05-15 20:06:12
Autor: Michał
Tristan pisze:
Nie znam, ale ZTCW nie było tam płatności elektronicznych i nie mam zamiaru
rozmawiać w tym stylu.

To szkoda, że nie jesteś zainteresowany krytyczną refleksją bo właśnie faszyzm postulował omnipotencję państwa i pełną swobodę decydowania w zakresie obowiązków obywatela.

Obecne pastwa europejskie spełniły drobnymi kroczkami wiele z programu włoskich faszystów jak etatyzm, korporacjonizm czy solidaryzm społeczny utożsamiany niekiedy z socjalnym charakterem państwa.

--
pzdr, Michał
http://finances.pl

Data: 2009-05-15 20:08:03
Autor: Tristan
Banki chcą się ustawowo obłowić.
W odpowiedzi na pismo z piątek 15 maj 2009 20:06 (autor Michał publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <gukauj$5sq$1@news.ds.pg.gda.pl>):

To szkoda, że nie jesteś zainteresowany krytyczną refleksją bo właśnie
faszyzm postulował omnipotencję państwa i pełną swobodę decydowania w
zakresie obowiązków obywatela.

O jakim państwie bredzisz? Banki są państwowe?

--
Tristan

Data: 2009-05-15 20:17:19
Autor: Michał
Banki chcą się ustawowo obłowić .
Tristan pisze:
O jakim państwie bredzisz?

Uważasz ten język za właściwy dla merytorycznej dyskusji czy też po prostu nie chcesz dyskutować merytorycznie?

Banki są państwowe?

ZBP _ustawowy_obowiązek_ chce wprowadzić samodzielnie czy też rękoma posłów na sejm?

--
pzdr, Michał
http://finances.pl

Data: 2009-05-15 08:52:53
Autor: MarekZ
Użytkownik "Tristan" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:guivvm$9m$2news.interia.pl...

Jakie nieciekawe? Że BRE Bank będzie wiedział w jakich sklepach kupuję?
Od lat używam gotówki tylko tam, gdzie mnie zmuszają brakiem obsługi kart, a
ja nie mam wyjścia. Bo jak mam wyjście, to jadę w inne miejsce.

Dodajmy dla pełnego obrazu sytuacji, że banknoty 200 zł uważasz zaniespotykane w obrocie oraz limit 10k na karcie kredytowej uważasz za wysoki.

Kolego, podjąłeś dyskusję się w temacie, który Ciebie bezpośrednio przynajmniej na razie nie dotyczy. A jakby Cię kiedyś zaczął dotyczyć, to zapewne załapiesz o co tutaj chodzi. Miejmy nadzieję że teoretycznie, a nie praktycznie.

Pieniądz elektroniczny jak najbardziej TAK, ale w wersji "anonimowych" kart przedpłaconych lub płatności z nierejestrowanych obowiązkowo kart SIM. A zobaczysz, że to nie będzie szło w tę stronę.

Data: 2009-05-15 09:15:48
Autor: Tristan
Banki chcą się ustawowo obłowić.
W odpowiedzi na pismo z piątek 15 maj 2009 08:52 (autor MarekZ publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <guj2te$nl2$1@srv.cyf-kr.edu.pl>):

[...]

No i? Ty jesteś miliarderem i co z tego? Jesteś przez to, co najwyżej
gorszy. Zwłaszcza jeśli wykorzystujesz to do naśmiewania się z innych, że
nie są tak bogaci jak ty.
[...]

Co mnie nie dotyczy?

Pieniądz elektroniczny jak najbardziej TAK, ale w wersji "anonimowych"
kart przedpłaconych lub płatności z nierejestrowanych obowiązkowo kart
SIM.

Może być i tak, jeśli faktycznie mafia tak lubi. Przecie nie będę się kopał
z mafią. --
Tristan

Data: 2009-05-15 09:21:55
Autor: MarekZ
Użytkownik "Tristan" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:guj3rk$5f5$2news.interia.pl...

No i? Ty jesteś miliarderem i co z tego? Jesteś przez to, co najwyżej
gorszy. Zwłaszcza jeśli wykorzystujesz to do naśmiewania się z innych, że
nie są tak bogaci jak ty.

Przepraszam jeżeli tak to zabrzmiało, nie było to w żadnym razie moim zamiarem. Poza tym do milliardera mi naprawdę daleko. Niemniej jednak tutaj nie chodzi o stan posiadania tylko o wyobraźnię.

Co mnie nie dotyczy?

Nie dotyczą Cię potencjalnie negatywne skutki tego, że ktoś będzie posiadał informacje o twoich wydatkach.

[...]

I to jest ten moment, w którym piszę: poddaję się. :)

Data: 2009-05-15 09:24:18
Autor: Tristan
Banki chcą się ustawowo obłowić.
W odpowiedzi na pismo z piątek 15 maj 2009 09:21 (autor MarekZ publikowane na pl.biznes.banki, wasz znak: <guj4jr$psj$1@srv.cyf-kr.edu.pl>):

[...]

No więc jestem bez wyobraźni. I mogę opublikować w Necie moją historię
konta. Co mi grozi?

Co mnie nie dotyczy?
Nie dotyczą Cię potencjalnie negatywne skutki tego, że ktoś będzie
posiadał informacje o twoich wydatkach.

Jakie skutki? że Bank wie gdzie jadłem i gdzie kupowałem? --
Tristan

Data: 2009-05-15 09:26:15
Autor: MarekZ
Użytkownik "Tristan" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:guj4bh$685$1news.interia.pl...

No więc jestem bez wyobraźni. I mogę opublikować w Necie moją historię
konta. Co mi grozi?

Przecież ci już napisałem, że nic ci nie grozi.

Data: 2009-05-15 10:13:10
Autor: Sebastian
MarekZ pisze:
[...]

Trochę z przymrożenie oka, ale niepokojąco prawdopodobne scenariusze:

1. Znajomi o. Rydzyka dochodzą do władzy
"Nigdy nie byliśmy za cenzurą, ale czy pornografia i gorszące treści
muszą niszczyć umysły naszych dzieci? Proszę bardzo niech tzw. sztuka
będzie dostępna dla ludzi, ale czy zawsze i wszędzie? Pan Tristan kupił
ostatnio książki Gombrowicza i Żelińskiego. I gdzie je trzyma? Pewnie w
domu. Czy tak postępuje odpowiedzialny rodzic dwójki dzieci? Kto
zapewni, że dopilnuje przez 24 godziny dwoje nastolatków tak żeby ich
przypadkowo nie znalazły? Niech sobie kupuje piwo na drugim końcu miasta
w czasie parafialnych rekolekcji, to sprawa jego sumienia nie nasza, ale
jego dzieci nie możemy jednak zostawić samych sobie ..."

2. Kochająca ludzi pracy poprawna politycznie i kochająca równość lewica.
"A więc prosi pan o dodatek edukacyjny dla dzieci? To chyba jakieś
żarty. To pomoc państwa dla naprawdę potrzebujących. Wielkość dochodu
pracowników pańskiej kategorii to nie jest jedyny warunek. To chyba
normalne, że chcemy wiedzieć, że publiczne pieniądze zostaną
wykorzystane dla dobra dzieci. Po co były te zakupy importowanej maty z
wodorostów 3 miesiące temu? Nie stać pana na zajęcia pozalekcyjne a na
sushi tak? Dobrze rozumiem, chwila słabości ale proszę wytłumaczyć te
regularne od lat wpłaty na rzecz parafii na pańskim osiedlu. Mamy pełną
wolność wyznanie w naszym państwie, to oczywiste. Ale czy możemy
pozwolić żeby państwowe pieniądze trafiały do kieszeni jakiegoś klechy
zamiast do potrzebujących?"

Oczywiście opisy przerysowane (mam taką nadzieje :) ) ale pokazuje chyba
rodzaj zagrożeń? W obu przypadkach intencje kontroli są dobre ale czy
efekty oceń sam :)

Sebastian

Data: 2009-05-15 13:39:15
Autor: Chris
Dnia Fri, 15 May 2009 10:13:10 +0200, Sebastian napisał(a):

Trochę z przymrożenie oka, ale niepokojąco prawdopodobne scenariusze:

Mój bank już teraz wie o mnie więcej, niż moja rodzina, chociaż
płatności drogą elektroniczną dokonuję tylko częściowo.
Bank zna mój adres, nr telefonu, mój Pesel, NIP, Regon, imiona moich
rodziców, a nawet nazwisko rodowe mojej matki.
Wie ile mam oszczędności, jakie są moje źródła dochodów, ile z którego
otrzymuję oraz na co wydaję pieniądze. Gdzie spędzam urlopy lub
podróżuję służbowo, ile na to wydaję oraz gdzie aktualnie przebywam. Wie jakim jeżdżę samochodem (z dokładnością do numeru rejestracyjnego,
nr podwozia oraz rocznika), jak często ten samochód się psuje, a ja
płacę mandaty.
Bank wie także jakie mam hobby, jakie mam nieruchomości, jak wysokie od
nich płacę podatki, jaki jest mój stan zdrowia, gdzie się leczę, a gdzie
spędzam swój wolny czas.
Jeszcze parę lat temu służby specjalne mogły tylko marzyć o tak szerokim
wachlarzu informacji na temat rozpracowywanego obiektu!
A do tego dochodzi ta niebywała możliwość, ze kilkoma kliknięciami w
klawiaturę można gościa pozbawić wszelkich aktywów! Gość w jednej chwili
zostaje bez środków do życia, nie stać go nawet na kupno bułki!
Opisywane na grupie takie przypadki mówiły o niezapłaconym mandacie, ale
gama powodów do podjęcia takiego działania bez wątpienia z czasem będzie
się poszerzać.
Bo w końcu jeśli komuś za niepłacenie alimentów można zabrać prawo
jazdy, to dlaczego by nie zablokować mu wszystkich kont? --
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-05-15 14:42:14
Autor: Krzysztof Halasa
Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> writes:

[...]

Watpliwe, posiadaly dokladnie takie same oraz lepsze informacje.
Tyle ze tylko na temat ograniczonej liczby ludzi, ktorzy ich
najbardziej interesowali, a nie na temat wszystkich obywateli.

I jesli ktos chce zalatwic cos, o czym bank (= sluzby) maja sie nie
dowiedziec, to nie ma z tym na razie wielkiego problemu.

A do tego dochodzi ta niebywała możliwość, ze kilkoma kliknięciami w
klawiaturę można gościa pozbawić wszelkich aktywów! Gość w jednej chwili
zostaje bez środków do życia, nie stać go nawet na kupno bułki!

Wlasnie nie, bo gotowka itd, moze tez pojsc do rodziny albo do wrogiego
konsulatu.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-05-15 23:01:33
Autor: Chris
Dnia Fri, 15 May 2009 14:42:14 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

[...]

Jeśli ktoś ma gotówkę, to jest OK, ale nawet w tym wątku widać, że są
ludzie, dla których gotówka jest przedpotopowym przeżytkiem i którzy
chcę się posługiwać wyłącznie pieniądzem elektronicznym.

albo do wrogiego konsulatu.

Nie każdy ma do sprzedania coś, co by interesowało wrogi konsulat :)

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-05-15 23:43:53
Autor: Valdi.Pavlack
Banki chcą się ustawowo obłowić.
"Chris" news:guklqs$f8h$1nemesis.news.neostrada.pl

ale nawet w tym wątku widać, że są
ludzie, dla których gotówka jest przedpotopowym przeżytkiem i którzy
chcę się posługiwać wyłącznie pieniądzem elektronicznym.

He he he, widzisz jacy jesteśmy do przodu :) Po prostu ludzie na tej grupie
wiedzą, że pieniądz elektroniczny to przyszłość ;)

PS. Z resztą czy to nie jeden z naszych rodaków powiedział, że lepsza
moneta, gorszą z obiegu wypędziła? (czy coś w tym nurcie) :) Pieniądz w
postaci metal/papier niestety jest prędzej czy później skazany na wymarcie -
niestety.

Data: 2009-05-15 14:53:47
Autor: cleghan
On 15 Maj, 23:43, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:

[...]
Do 1-go runu na banki. Wtedy ludzie - jako że gotówki nie będzie -
wrócą do złota, srebra, papierosów (przepraszam: papierosów zabroni UE
w ramach walki o nasze zdrowie, za to legalna będzie marihuana),
itd.:-)

Data: 2009-05-16 08:00:08
Autor: zgred
Valdi.Pavlack pisze:
PS. Z resztą czy to nie jeden z naszych rodaków powiedział, że lepsza
moneta, gorszą z obiegu wypędziła? (czy coś w tym nurcie) :) Pieniądz w

Dokładnie, tylko na odwrót.
Gorsze wypiera lepsze.

--
Dziękuję, pozdrawiam. Zgred.

Data: 2009-05-15 10:11:47
Autor: Michal Jankowski
"MarekZ" <brak@adresu.pl> writes:

Dodajmy dla pełnego obrazu sytuacji, że banknoty 200 zł uważasz
zaniespotykane w obrocie oraz limit 10k na karcie kredytowej uważasz
za wysoki.

A nie jest wysoki? Ilu ludzi w Polsce ma wyższy? 1%? 0.1%?

  MJ

Data: 2009-05-15 04:33:01
Autor: szczurwa
On 15 Maj, 10:11, Michal Jankowski <mich...@fuw.edu.pl> wrote:

A nie jest wysoki? Ilu ludzi w Polsce ma wyższy? 1%? 0.1%?

Bardzo wielu ludzi ma wyższe limity. Jeśli rodzina wydaje pięć tysięcy
miesięcznie, to potrzebuje przynajmniej 10 000 tysięcy limitu, aby
efektywnie korzystać z funkcji kredytowej karty. W dużych miastach
takich ludzi jest mnóstwo.

Data: 2009-05-15 10:32:08
Autor: MarekZ
Użytkownik "Michal Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> napisał w wiadomości news:kjzy6sy4wfw.fsfccfs1.fuw.edu.pl...

limit 10k na karcie kredytowej uważasz
za wysoki.

A nie jest wysoki? Ilu ludzi w Polsce ma wyższy? 1%? 0.1%?

Źle zrobiłem, że w ogóle użyłem tego argumentu, ale jeśli już to na pewno więcej niż 1%. Poza tym to chyba raczej nie jest kwestia "jaka część osób" tylko bardziej "jaka część obrotu" jest wykonywana przez te osoby. Jest naturalne, że mało kogo będą interesować obroty osób o niskich wydatkach (ciężko je "okraść" bardziej niż to się robi dotychczas). Bardziej interesująca dla wszelkiego rodzaju "aparatów przemocy" jest potencjalna możliwość kontroli wydatków osób, których poziom wydatków jest wysoki.

A realna "mafia", którą tak się epatuje jeden z dyskutantów raczej poradzi sobie zawsze. Taki to będzie mieć wpływ na bezpieczeństwo jak i to, że szamponu nie można do bagażu podręcznego za dużo zabrać w samolocie ma wpływ na bezpieczeństwo antyterorystyczne, a to, że banany muszą być odpowiednio zakręcone czy tam, że na chlebie musi być naklejka, a torebka ekologiczna, na bezpieczeństwo zdrowotne.

No i pozostaje jeszcze sprawa natury psychologicznej: potrzeba anonimowości, potrzeba istnienia jakiejś strefy prywatności itp.

Data: 2009-05-15 10:56:04
Autor: Michal Jankowski
[...]

400 tys. osób ma takie karty? Wątpię, ale może. Podatek PIT od
dochodów powyżej 80 tys. rocznie płaci ok. 200 tys.

Ale nie o tym napisałeś 8-).

  MJ

Data: 2009-05-15 04:36:05
Autor: szczurwa
On 15 Maj, 10:56, Michal Jankowski <mich...@fuw.edu.pl> wrote:

400 tys. osób ma takie karty? Wątpię, ale może. Podatek PIT od
dochodów powyżej 80 tys. rocznie płaci ok. 200 tys.

Kiepski argument. Jako bezrobotny bez prawa do zasiłku miałem
citkowego golda z limitem ponad dwadzieścia tysięcy. To było wiele lat
temu...Życie niesie różne scenariusze.

Data: 2009-05-15 11:09:11
Autor: MarekZ
Użytkownik "Michal Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> napisał w wiadomości news:kjzmy9e4ue3.fsfccfs1.fuw.edu.pl...

400 tys. osób ma takie karty? Wątpię, ale może. Podatek PIT od
dochodów powyżej 80 tys. rocznie płaci ok. 200 tys.

Moja intuicja mi podpowiada, że jest kilka milionów kart o limitach nie niższych niż 10k (celowałbym w około 2,5 miliona, zwróćmy uwagę, że pojedyncza osoba może mieć wiele takich kart). Przecież "rozdawali" to praktycznie każdemu kto chciał brać i dalej rozdają. Z wysokością płaconego PIT jak sądzę nie jest to silnie skorelowane.

Data: 2009-05-15 11:20:24
Autor: Michal Jankowski
[...]

Żyjesz w kompletnie innym świecie niż ja. Nikt "z ulicy" takiej karty
nie dostanie, a w podnoszenie limitów metodą przenoszenia karty bez
likwidacji karty przenoszonej bawi się może 1000 osób w skali kraju.

  MJ

Data: 2009-05-15 11:26:29
Autor: MarekZ
Użytkownik "Michal Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> napisał w wiadomości news:kjz63g24t9j.fsfccfs1.fuw.edu.pl...

Żyjesz w kompletnie innym świecie niż ja. Nikt "z ulicy" takiej karty
nie dostanie, a

Dostanie.

Praktycznie każdy w mBanku oraz każdy w Lukasie jak ma już jakiś jego inny produkt kredytowy i go poprawnie spłaca. No i ma dobrą historię kredytową. Nie wiem jak inne banki, ale za te dwa "ręczę". ;-)

Data: 2009-05-15 11:31:25
Autor: Michal Jankowski
[...]

Żyjemy w innych światach i na tym poprzestańmy.

  MJ

Data: 2009-05-15 14:36:38
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Oba rozwiazania nie sa anonimowe, bardzo latwo korelowac w takim
przypadku platnosci (tylko troche trudniej niz w przypadku normalnych
kart).
Sa rozwiazania kryptograficzne, zapewniajace cechy analogiczne do
papierowego pieniadze (z ta roznica, ze da sie niestety taki pieniadz
"skopiowac", ale prowadzi to do ujawnienia tozsamosci osoby, ktora to
zrobila).
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-05-15 14:53:33
Autor: MarekZ
Użytkownik "Krzysztof Halasa" <khc@pm.waw.pl> napisał w wiadomości

Oba rozwiazania nie sa anonimowe, bardzo latwo korelowac w takim
przypadku platnosci (tylko troche trudniej niz w przypadku normalnych
kart).

Ale przy aktywnej postawie osoby używającej takich rozwiązań, chyba jednak da się to dostatecznie "zanonimizować" do celów nie będących zadaniami natury szpiegowskiej. :)

No i od przeciwnej strony takie skorelowanie wymaga jednak odrobiny wysiłku, a nie że dostają wszystko na tacy i dane tylko czekaja aby je przeczytać jak komuś przyjdzie na to ochota.

Co do postępów prób inwigilacji, czy wiesz na przykład, że usiłują mnie zmusić do zarejestrowania mojego hiszpańskiego pre-paida? Sugerują, że jeśli tego nie zrobię, odłączą go od sieci, przecież to jakaś paranoja. Kilka miesięcy temu z kolei zablokowany został jeden z moich zagranicznych rachunków, dopóki nie wypełniłem świstka, sprowadzającego się w zasadzie do oświadczenia, że nie jestem terrorystą, nie jestem politykiem i środki na rachunku nie pochodzą z przestępstwa. Na razie tylko tyle, ale czuję, że to się będzie rozwijać i za pewien czas trzeba będzie świadectwo zdrowia dołączać...Obłęd.

Gdzie można poczytać?

Data: 2009-05-15 22:22:49
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Jasne.

To generalnie dziala tak: zainteresowana osoba potrzebuje zwykle "ukryc"
moze 1% swoich transakcji (nie mowie ze koniecznie 1% ich wartosci).
Odrobina wysilku powinna calkowicie wystarczyc, by wszelkie metody
gorsze niz aktywne rozpracowanie byly wtedy nieskuteczne. Czy ludzie
placa nieserializowanymi monetami, czy chipem na czole lub ramieniu -
bez wiekszego znaczenia (dla nieskutecznosci sluzb, nie mam na mysli
zbawienia).

Natomiast to ma decydujace znaczenie dla znakomitej wiekszosci osob,
ktora jeszcze nie wie, ze powinna cos ukrywac.

Co do postępów prób inwigilacji, czy wiesz na przykład, że usiłują
mnie zmusić do zarejestrowania mojego hiszpańskiego pre-paida?

W calej EU ma tak byc.

[...]

Wyglada na jakies obejscie przepisow przez bank :-)

[...]

Dobre pytanie, sam musialbym poszukac.
Ale sa zupelnie realne mozliwosci - rzady jednak chyba nie beda
zainteresowane.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-05-15 23:08:43
Autor: Chris
Dnia Fri, 15 May 2009 14:53:33 +0200, MarekZ napisał(a):

Co do postępów prób inwigilacji, czy wiesz na przykład, że usiłują mnie zmusić do zarejestrowania mojego hiszpańskiego pre-paida? Sugerują, że jeśli tego nie zrobię, odłączą go od sieci, przecież to jakaś paranoja.

Podobno to samo jest we Włoszech - bez zarejestrowania karty na włoski
adres, nie masz szans na jej aktywację.
W Niemczech z kolei kod aktywujący kartę jest wysyłany na adres podany
podczas rejestracji, chociaż czytałem o jakichś odstępstwach od tej
reguły - być może zależy to od operatora.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-05-15 23:41:52
Autor: Valdi.Pavlack
Banki chcą się ustawowo obłowić.
"Chris" news:guklpi$k9u$1atlantis.news.neostrada.pl

W Niemczech z kolei kod aktywujący kartę jest wysyłany na adres podany
podczas rejestracji, chociaż czytałem o jakichś odstępstwach od tej
reguły - być może zależy to od operatora.

W każdej sieci?

Data: 2009-05-16 01:16:57
Autor: Chris
Dnia Fri, 15 May 2009 23:41:52 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

W Niemczech z kolei kod aktywujący kartę jest wysyłany na adres podany
podczas rejestracji, chociaż czytałem o jakichś odstępstwach od tej
reguły - być może zależy to od operatora.

W każdej sieci?

Tego nie wiem, spotkałem się kiedyś na newsach z wypowiedzią kogoś, kto
twierdził, ze kupił prepaida normalnie w sklepie i od razu go uruchomił,
bez żadnej rejestracji.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-05-16 07:42:14
Autor: Liwiusz
Chris pisze:
[...]

   Ja kupowałem na jesieni ubiegłego roku. Zakupu nie można było dokonać w dowolnym sklepie. Startery można było kupić tylko w sklepach operatora i przy zakupie sprzedawca spisywał dane z dowodu.

--
Liwiusz

Banki chcą się ustawowo obłowić.