Banki maja si dobrze

Data: 2015-12-29 22:23:52
Autor: Ghost
Banki maja si dobrze

Uytkownik "z"  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:5677d5e9$0$683$65785112@news.neostrada.pl...

A tak serio jak wida koszty nie musz by automatycznie przenoszone na klientw

Bd matoku, w lad za czym spadnie liczba kredytw mieszkaniowych, co oznacza spadek w budownictwie, a za tym idzie standardowo upadek gospodarki.

Cieszcie si pisiackie imbecyle.

Data: 2015-12-29 23:08:51
Autor: Liwiusz
Banki maja się dobrze
W dniu 2015-12-29 o 22:23, Ghost pisze:

Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup
> [...]

A tak serio jak widać koszty nie muszą być automatycznie przenoszone
na klientów

Będą matołku, w ślad za czym spadnie liczba kredytów mieszkaniowych, co
oznacza spadek w budownictwie, a za tym idzie standardowo upadek
gospodarki.

Cieszcie się pisiackie imbecyle.

I bardzo dobrze. Spadek w budownictwie spowoduje urealnienie cen. W
końcu więcej ludzi będzie stać na mieszkanie bez chorych kredytów na 30 lat.

--
Liwiusz

Data: 2015-12-30 12:14:04
Autor: radekp@konto.pl
Banki maja si dobrze
Tue, 29 Dec 2015 23:08:51 +0100, w <n5v09u$rgt$1@node1.news.atman.pl>, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa(-a):

I bardzo dobrze. Spadek w budownictwie spowoduje urealnienie cen. W
kocu wicej ludzi bdzie sta na mieszkanie bez chorych kredytw na 30 lat.

Mylisz, e jeeli kogo nie sta na mieszkanie za 300k, to bdzie sta na
mieszkanie za 270k?

Data: 2015-12-30 03:24:12
Autor: Kris
Banki maja si dobrze
W dniu roda, 30 grudnia 2015 12:16:33 UTC+1 uytkownik rad...@konto.pl napisa:
Mylisz, e jeeli kogo nie sta na mieszkanie za >300k, to bdzie sta na mieszkanie za 270k?
S jeszcze cywilizowane miejsca gdzie mieszkanie mona poniej 200tys kupi. Na Warszawie wiat si nie koczy.

Data: 2015-12-30 12:29:35
Autor: radekp@konto.pl
Banki maja si dobrze
Wed, 30 Dec 2015 03:24:12 -0800 (PST), w
<a9143d83-5895-4e40-bfe7-7f890ce0f465@googlegroups.com>, Kris
<kszysztofc@gmail.com> napisa(-a):

> [...]
S jeszcze cywilizowane miejsca gdzie mieszkanie mona poniej 200tys kupi. Na Warszawie wiat si nie koczy.

Mylisz, e jeeli kogo nie bdzie sta na mieszkanie za 150k, to bdzie sta
za 135k?

Data: 2015-12-30 03:39:11
Autor: Kris
Banki maja si dobrze
W dniu roda, 30 grudnia 2015 12:31:58 UTC+1 uytkownik rad...@konto.pl napisa:
Mylisz, e jeeli kogo nie bdzie sta na mieszkanie >za 150k, to bdzie sta za 135k?
Jak pisaem wyej- mam lokatorw ktrzy paca mi za wynajem wicej ni pacili by raty kredytu kupujc mieszkanie. A na mieszkanie ich nie sta. Nie sta bo pracuj w szarej strefie, lub na mieciwkach i nie mog wzi kredytu. I tu jest najwikszy problem.

Data: 2016-01-04 23:47:14
Autor: Krzysiek
Banki maja si dobrze
W dniu roda, 30 grudnia 2015 12:39:13 UTC+1 uytkownik Kris napisa:

[...]

druga strona medalu jest taka, ze w Polsce wyjatkowo duzo mieszkan/domow sie kupuje, w niektorych krajach wynajem jest chyba znacznie bardziej popularny.

Jedna osoba z mojej rodziny budowala dom kilkanascie lat - bez kredytu. Kroczek po kroku tylko z tego co zarobila. (wlasciwie nadal gorne pietro ne jest wykonczone, mieszkaja tylko na dole). Pracuje na etat wiec to nie jest kwestia braku mozliwosci by brac kredyt. Jak banki nie beda chcialy byc konkurencyjne to takich osob bedzie wiecej. To ze banki w Polsce maja dobre wyniki finansowe swiadczy o tym, ze maja z czym zejsc nizej. Pewnie, ze moga sie buntowac i starac ugrac wiecej na rynku wiec zamieszanie moze byc....

Data: 2016-01-05 10:43:08
Autor: J.F.
Banki maja si dobrze
Uytkownik "Krzysiek"  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:740313ca-57f6-40ff-9431-0098836cd9a4@googlegroups.com...
druga strona medalu jest taka, ze w Polsce wyjatkowo duzo mieszkan/domow sie kupuje, w niektorych krajach wynajem jest chyba znacznie bardziej popularny.

Zalezy od kraju.
W Niemczech mieszkania drogie - pol miliona ... euro (np w Monachium, nie dotyczy bylego NRD).
Wynajem umiarkowany. Odsetki od kredytow niskie
Przy sporej ilosci mieszkan i wysokiej stabilnej emeryturze nie ma problemow z wynajmem.

W dodatku pamietaj ze model byl nieco inny - bogaty budowal kamienice, wynajmowal mieszkania, a sprzedac to mogl cala, a nie w kawalkach.
U nas wywlaszczono wlascicieli w 45, a tam nie.

[...]

Tylko ze w miedzyczasie trzeba gdzies mieszkac. Jesli jest cieply kat przy tesciowej to mozna sobie budowac i 20 lat, jak nie ma, to kredyt moze byc tanszy.

To ze banki w Polsce maja dobre wyniki finansowe swiadczy o tym, ze maja z czym zejsc nizej. Pewnie, ze moga sie buntowac i starac ugrac wiecej na rynku wiec zamieszanie moze byc....

Ale ustawa juz praktycznie uchwalona. Senat wprowadzil poprawki, Sejm je przyjmie lub odrzuci, prezydent podpisze,
w porzadku na 13-15 widze tylko sprawozdanie i to opcjonalnie, ale 27-29 to juz na pewno zatwierdza, prezydent podpisze w sobote, w niedziele opublikuja i od 1 lutego banki zaczna placic :-)

Teraz tylko banki moga sie podzielic na mniejsze :-)
Chociaz ... jesli dobrze widze, to wartosc aktywow obniza sie o fundusze wlasne  - czyli wypadaloby klientow z lokat przestawic na akcje wlasne lub ewentualnie obligacje :-)

J.

Data: 2015-12-30 12:44:14
Autor: Liwiusz
Banki maja się dobrze
W dniu 2015-12-30 o 12:29, radekp@konto.pl pisze:
Wed, 30 Dec 2015 03:24:12 -0800 (PST), w
<a9143d83-5895-4e40-bfe7-7f890ce0f465@googlegroups.com>, Kris
<kszysztofc@gmail.com> napisał(-a):

W dniu środa, 30 grudnia 2015 12:16:33 UTC+1 użytkownik rad...@konto.pl napisał:
Myślisz, że jeżeli kogoś nie stać na mieszkanie za >300k, to będzie stać na mieszkanie za 270k?
Są jeszcze cywilizowane miejsca gdzie mieszkanie można poniżej 200tys kupić. Na Warszawie świat się nie kończy.

Myślisz, że jeżeli kogoś nie będzie stać na mieszkanie za 150k, to będzie stać
za 135k?

Długo jeszcze będziesz takie głupie przykłady dawał?

--
Liwiusz

Data: 2016-01-04 10:50:57
Autor: radekp@konto.pl
Banki maja si dobrze
Wed, 30 Dec 2015 12:44:14 +0100, w <n60g2q$48v$2@node2.news.atman.pl>, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa(-a):

W dniu 2015-12-30 o 12:29, radekp@konto.pl pisze:
> Wed, 30 Dec 2015 03:24:12 -0800 (PST), w
> [...]

Dugo jeszcze bdziesz takie gupie przykady dawa?

Tak dugo jak bd czyta bzdury, i spadek cen spowoduje automagiczn
powszechn dostpno mieszka.

Data: 2016-01-04 11:11:24
Autor: Liwiusz
Banki maja się dobrze
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

[...]

Tak długo jak będę czytał bzdury, iż spadek cen spowoduje automagiczną
powszechną dostępność mieszkań.

Mieszkanie zawsze będzie dobrem bardziej luksusowym, czyli nie będzie
powszechnie dostępnym (powszechnie dostępnym może być co najwyżej
15-letni golf). Zatem znów wymyślasz jakieś argumenty z dupy.

--
Liwiusz

Data: 2016-01-04 11:43:42
Autor: radekp@konto.pl
Banki maja si dobrze
Mon, 4 Jan 2016 11:11:24 +0100, w <n6dggi$vk8$3@node2.news.atman.pl>, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa(-a):

> [...]

Mieszkanie zawsze bdzie dobrem bardziej luksusowym, czyli nie bdzie
powszechnie dostpnym (powszechnie dostpnym moe by co najwyej
15-letni golf). Zatem znw wymylasz jakie argumenty z dupy.

A w zasadzie to co chciae napisa?

Data: 2016-01-04 11:54:21
Autor: Liwiusz
Banki maja się dobrze
W dniu 2016-01-04 o 11:43, radekp@konto.pl pisze:
[...]

A w zasadzie to co chciałeś napisać?

Że nie umiesz czytać, skoro uważasz, że uważam mieszkania na własność za
dobra "powszechne".

--
Liwiusz

Data: 2016-01-04 12:06:23
Autor: radekp@konto.pl
Banki maja si dobrze
Mon, 4 Jan 2016 11:54:21 +0100, w <n6dj13$2nc$2@node2.news.atman.pl>, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa(-a):

e nie umiesz czyta, skoro uwaasz, e uwaam mieszkania na wasno za
dobra "powszechne".

A wydawao by si, e piszesz o kupnie mieszkania na kredyt. Widocznie na
kredyt chciae wynajmowa, rozumiem to :)))

Data: 2016-01-04 12:29:12
Autor: Liwiusz
Banki maja się dobrze
W dniu 2016-01-04 o 12:06, radekp@konto.pl pisze:
[...]

A wydawało by się, że piszesz o kupnie mieszkania na kredyt. Widocznie na
kredyt chciałeś wynajmować, rozumiem to :)))

Nie, nie pisałem konkretnie o kupnie na kredyt. Więcej czytaj, mniej
pisz, taka moja rada.

--
Liwiusz

Data: 2016-01-04 12:35:10
Autor: radekp@konto.pl
Banki maja si dobrze
Mon, 4 Jan 2016 12:29:12 +0100, w <n6dl2d$4qi$1@node2.news.atman.pl>, Liwiusz
> [...]

> <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa(-a):

> kredyt chciae wynajmowa, rozumiem to :)))

Nie, nie pisaem konkretnie o kupnie na kredyt. Wicej czytaj, mniej
pisz, taka moja rada.

Lecytynki?

Data: 2016-01-04 12:49:08
Autor: Liwiusz
Banki maja się dobrze
W dniu 2016-01-04 o 12:35, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Składać litery w słowa umiesz, ale z rozumieniem zdań, nie mówiąc już o
całym kontekście dyskusji, raczej u ciebie kiepsko. Pozdrawiam ciepło.

--
Liwiusz

Data: 2015-12-30 12:50:38
Autor: Liwiusz
Banki maja się dobrze
[...]

Odwracając: myślisz, że jak kogoś stać na mieszkanie za 135k, to stać go
też na 150k?

--
Liwiusz

Data: 2016-01-04 10:52:00
Autor: radekp@konto.pl
Banki maja si dobrze
Wed, 30 Dec 2015 12:50:38 +0100, w <n60geq$cfr$1@node1.news.atman.pl>, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa(-a):

W dniu 2015-12-30 o 12:29, radekp@konto.pl pisze:
> Wed, 30 Dec 2015 03:24:12 -0800 (PST), w
> [...]

Odwracajc: mylisz, e jak kogo sta na mieszkanie za 135k, to sta go
te na 150k?

Na pewno prdzej tak ni odwrotnie.

Data: 2016-01-04 11:10:23
Autor: Liwiusz
Banki maja się dobrze
W dniu 2016-01-04 o 10:52, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Na pewno prędzej tak niż odwrotnie.

Logiki w tym nie ma, ale już mniejsza o to, nie oczekuję jej od ciebie.

--
Liwiusz

Data: 2016-01-04 11:44:20
Autor: radekp@konto.pl
Banki maja si dobrze
Mon, 4 Jan 2016 11:10:23 +0100, w <n6dgek$vk8$2@node2.news.atman.pl>, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa(-a):

W dniu 2016-01-04 o 10:52, radekp@konto.pl pisze:
> Wed, 30 Dec 2015 12:50:38 +0100, w <n60geq$cfr$1@node1.news.atman.pl>, Liwiusz
> <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa(-a):

Logiki w tym nie ma, ale ju mniejsza o to, nie oczekuj jej od ciebie.

Chciae napisa, e nie zrozumiae logiki, ale w peni to akurat rozumiem :)

Data: 2016-01-04 11:54:59
Autor: Liwiusz
Banki maja się dobrze
W dniu 2016-01-04 o 11:44, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Chciałeś napisać, że nie zrozumiałeś logiki, ale w pełni to akurat rozumiem :)

Tak to już jest, że głupi zazwyczaj wszystko rozumie ;)

--
Liwiusz

Data: 2016-01-04 12:00:41
Autor: Kamil Joca
Banki maja si dobrze
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> writes:

Tak to ju jest, e gupi zazwyczaj wszystko rozumie ;)

Panowie, z uprzejmociami to moe jednak na priv.
KJ
UH-OH!!  We're out of AUTOMOBILE PARTS and RUBBER GOODS!

Data: 2015-12-30 12:43:21
Autor: Liwiusz
Banki maja się dobrze
W dniu 2015-12-30 o 12:14, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Przykład jest dobrany tendencyjnie, ale tak - więcej osób będzie stać na
mieszkanie za 270k, niż za 300k. Albo ten, co ma te 300k kupi sobie o
jeden pokój więcej.

Jeśli już mówimy o oczekiwanym załamaniu rynku, to lepiej byłoby mówić o
300k vs 150k, czego wszystkim życzę.

--
Liwiusz

Data: 2015-12-30 17:01:17
Autor: J.F.
Banki maja si dobrze
Dnia Wed, 30 Dec 2015 12:43:21 +0100, Liwiusz napisa(a):
[...]

[...] Jeli ju mwimy o oczekiwanym zaamaniu rynku, to lepiej byoby mwi o
300k vs 150k, czego wszystkim ycz.

Frankowicze dziekuja ci serdecznie :-)

Ale jak myslisz ... w razie zalamania rynku bedzie sie robilo wiecej
mieszkan, bo wiecej ludzi stac, czy mniej, bo wiecej bedzie na
bezrobociu ?

J.

Data: 2015-12-31 13:34:05
Autor: Liwiusz
Banki maja się dobrze
W dniu 2015-12-30 o 17:01, J.F. pisze:
Dnia Wed, 30 Dec 2015 12:43:21 +0100, Liwiusz napisał(a):
[...]

Co to znaczy "robiło się"?

Poza tym chyba nie przedstawiasz jakiegoś dziwacznego poglądu, że im
wyższe ceny (mieszkań, czegokolwiek) tym lepiej dla ludzi? Zależność
jest odwrotna.

--
Liwiusz

Data: 2015-12-31 13:50:06
Autor: J.F.
Banki maja si dobrze
Dnia Thu, 31 Dec 2015 13:34:05 +0100, Liwiusz napisa(a):
[...]

Co to znaczy "robio si"?

Budowanych bedzie ..

Poza tym chyba nie przedstawiasz jakiego dziwacznego pogldu, e im
wysze ceny (mieszka, czegokolwiek) tym lepiej dla ludzi? Zaleno
jest odwrotna.

A to zalezy po ktorej jest sie stronie - czy te mieszkania sie kupuje,
czy sprzedaje, produkuje lub splaca :-)

Zalamanie rynku doprowadzi do spadku cen ale i zmniejszenia ilosci
budow, zarobkow w budowlance, i wzrostu bezrobocia.
A wiec i zmniejszenia zapotrzebowania na mieszkania.

Gdzies tam pare firm zbankrutuje, moze i bankow, a w dalszej
perspektywie mlodzi znow zaczna emigrowac.

A pamietasz jeszcze jak sie skonczylo ostatnie zalamanie rynku w USA ?
:-)

J.

Data: 2016-01-01 18:25:39
Autor: Liwiusz
Banki maja się dobrze
W dniu 2015-12-31 o 13:50, J.F. pisze:
Dnia Thu, 31 Dec 2015 13:34:05 +0100, Liwiusz napisał(a):
[...]

Zawsze jest tak, że wąskie grupy będą chciały, aby ich towar był drogi.
Co nie znaczy, że jest to korzystne dla gospodarki jako całości.

A pamietasz jeszcze jak sie skonczylo ostatnie zalamanie rynku w USA ?
:-)

To był skutek, a nie przyczyna. Innymi słowy - rynek musiał się załamać,
dalsza bańka doprowadziłaby do jeszcze większego załamania później.

--
Liwiusz

Data: 2016-01-04 23:52:42
Autor: Krzysiek
Banki maja si dobrze
W dniu czwartek, 31 grudnia 2015 13:49:31 UTC+1 uytkownik J.F. napisa:

A to zalezy po ktorej jest sie stronie - czy te mieszkania sie kupuje,
czy sprzedaje, produkuje lub splaca :-)

Co do ogolnej zasady to sie nie zgodze - mozna miec duze zyski sprzedajac tanio ale w wiekszej ilosci,  masowo.

Data: 2016-01-05 09:46:59
Autor: J.F.
Banki maja si dobrze
Uytkownik "Krzysiek"  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:92491337-8727-468a-adc3-f17f345e5854@googlegroups.com...
[...]

Po pierwsze - sa jakies koszty budowy i ponizej nie zejdziesz.
Po drugie - wiecej zarobisz, jak rownie masowo sprzedasz drozej :-)

J.

Data: 2016-01-05 11:20:20
Autor: Liwiusz
Banki maja się dobrze
W dniu czwartek, 31 grudnia 2015 13:49:31 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
[...]

Nie trzeba kupować nowo budowanych mieszkań, na niektórych rynkach
starczy tylko rynek wtórny.

--
Liwiusz

Data: 2016-01-06 08:32:53
Autor: Michal Tyrala
Banki maja się dobrze
On Mon, 4 Jan 2016 23:52:42 -0800 (PST), Krzysiek wrote:
> [...]

 Co do ogolnej zasady to sie nie zgodze - mozna miec duze zyski sprzedajac tanio ale w wiekszej ilosci,  masowo.

Z tym, e budowa trzeba mie gdzie, a atrakcyjne grunty s ograniczone
ilociowo.

--
Micha

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2016-01-04 10:52:58
Autor: radekp@konto.pl
Banki maja si dobrze
Wed, 30 Dec 2015 12:43:21 +0100, w <n60g15$48v$1@node2.news.atman.pl>, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa(-a):

Jeli ju mwimy o oczekiwanym zaamaniu rynku, to lepiej byoby mwi o
300k vs 150k, czego wszystkim ycz.

Wymie kraj, w ktrym przecena o 50% spowodowaa boom gospodarczy/mieszkaniowy.

Data: 2016-01-04 11:09:41
Autor: Liwiusz
Banki maja się dobrze
[...]

Wymień kraj, w którym przecena o 50% spowodowała boom gospodarczy/mieszkaniowy.

Boom już był. zakończony wysokimi cenami. Teraz dobrze by było, aby ceny
spadły do powszechnie akceptowalnych poziomów. Wiadomym jest, że z
powodów demograficznych sprzedaż będzie mniejsza niż "w boomie".

--
Liwiusz

Data: 2016-01-04 11:45:15
Autor: radekp@konto.pl
Banki maja si dobrze
Mon, 4 Jan 2016 11:09:41 +0100, w <n6dgdb$vk8$1@node2.news.atman.pl>, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa(-a):

W dniu 2016-01-04 o 10:52, radekp@konto.pl pisze:
> Wed, 30 Dec 2015 12:43:21 +0100, w <n60g15$48v$1@node2.news.atman.pl>, Liwiusz
> <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa(-a):

Boom ju by. zakoczony wysokimi cenami. Teraz dobrze by byo, aby ceny
spady do powszechnie akceptowalnych poziomw. Wiadomym jest, e z
powodw demograficznych sprzeda bdzie mniejsza ni "w boomie".

O ile powinny jeszcze spa ceny?

Data: 2016-01-04 11:53:37
Autor: Liwiusz
Banki maja się dobrze
W dniu 2016-01-04 o 11:45, radekp@konto.pl pisze:
[...]

O ile powinny jeszcze spaść ceny?

Dawno już wyrosłem z wiary w "państwowe" ceny. Jeśli chodzi o mnie, jako
kupującego, ceny mogą spadać jak najbardziej - nie obraziłbym się,
gdybym mógł przytulić jakieś mieszkanko za 10000.

--
Liwiusz

Data: 2016-01-04 12:04:43
Autor: radekp@konto.pl
Banki maja si dobrze
Mon, 4 Jan 2016 11:53:37 +0100, w <n6divn$2nc$1@node2.news.atman.pl>, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa(-a):

W dniu 2016-01-04 o 11:45, radekp@konto.pl pisze:
> Mon, 4 Jan 2016 11:09:41 +0100, w <n6dgdb$vk8$1@node2.news.atman.pl>, Liwiusz
> <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa(-a):

Dawno ju wyrosem z wiary w "pastwowe" ceny. Jeli chodzi o mnie, jako
kupujcego, ceny mog spada jak najbardziej - nie obrazibym si,
gdybym mg przytuli jakie mieszkanko za 10000.

Naiwnych nie siej...

Data: 2016-01-04 12:59:43
Autor: J.F.
Banki maja się dobrze
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n6divn$2nc$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Poszukaj w Walbrzychu - moze nie 10 tys, ale ostatnio mi sie rzucily jakies smiesznie niskie. Byc moze rudery.

Tak czy inaczej - obecna cena jest jaka jest, rynkowa,  czy moga potaniec ... znaczaco to raczej nie, przynajmiej nie nowo budowane.
W dodatku ludzie chca coraz wiecej zarabiac, wiec raczej pojda w gore, chyba ze imigrantow do roboty sciagnac.

J.

Data: 2016-01-04 13:21:40
Autor: Liwiusz
Banki maja się dobrze
W dniu 2016-01-04 o 12:59, J.F. pisze:

W dodatku ludzie chca coraz wiecej zarabiac, wiec raczej pojda w gore,
chyba ze imigrantow do roboty sciagnac.

Ty tak za darmo naganiasz na kupno? Wydawało mi się, że histerie "kto
nie kupił, przegrał życie" skończyły się już kilka lat temu, a tu widzę
jeszcze jakieś dinozaury się ostały ;)

--
Liwiusz

Data: 2016-01-04 13:36:13
Autor: J.F.
Banki maja się dobrze
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n6do4q$37a$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2016-01-04 o 12:59, J.F. pisze:
W dodatku ludzie chca coraz wiecej zarabiac, wiec raczej pojda w gore,
chyba ze imigrantow do roboty sciagnac.

Ty tak za darmo naganiasz na kupno?

Naganiam ? Nie, to tylko ocena sytuacji.
Srednie place rosna, zlotowka ... na razie trzyma kurs, nie chce sie umocnic - myslisz, ze koszta budowy moga spasc ?

Wydawało mi się, że histerie "kto
nie kupił, przegrał życie" skończyły się już kilka lat temu, a tu widzę
jeszcze jakieś dinozaury się ostały ;)

No coz, po 4 latach rzadow PiS ... zobaczymy :-)

J.

Data: 2016-01-04 13:41:24
Autor: Liwiusz
Banki maja się dobrze
W dniu 2016-01-04 o 13:36, J.F. pisze:
[...]

Mogą spaść marże, bo są wysokie.
No i w końcu może być tak, że w niektórych miastach nie będzie się
opłacało budować, a spadać będą ceny na rynku wtórnym - tych już nie
interesują aktualne koszty budowy.

No i taki przykład - w Warszawie mieszkanie po 7000/m, w Katowicach po
4000/m, więc pole do obniżek na pewno jest i nie chodzi o koszty budowy.

--
Liwiusz

Data: 2016-01-04 13:55:18
Autor: J.F.
Banki maja się dobrze
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n6dp9q$4go$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Tego to nie wiem. Paru deweloperow zbankrutowalo zdaje sie.

No i w końcu może być tak, że w niektórych miastach nie będzie się
opłacało budować, a spadać będą ceny na rynku wtórnym - tych już nie
interesują aktualne koszty budowy.

Jak najbardziej. Ale wiesz - to tez oznacza bezrobocie i emigracje.
Z emigracji bierze sie dalsza obnizka cen, ale tez obnizka emerytur :-)

No i taki przykład - w Warszawie mieszkanie po 7000/m, w Katowicach po
4000/m, więc pole do obniżek na pewno jest i nie chodzi o koszty budowy.

Gdzies tam moze byc kwestia ceny ziemii.
No i cena robocizny - ale akurat Slask to region z wysokimi zarobkami.

Daj linka do oferty - moze to takie UFO, a moze roznice w wykonczeniu ....

J.

Data: 2016-01-04 14:07:45
Autor: Liwiusz
Banki maja się dobrze
W dniu 2016-01-04 o 13:55, J.F. pisze:
[...]

Nie zmienia to faktu, że marże są wysokie.

[...]

Byłem, widziałem na billbordach.
Różnice, nie różnice, jednak w KAT się da bez wykończenia, a w WAW nie?

Poza tym - za rozsądną uważam cenę metra2 jako miesięczne średnie
wynagrodzenie. Teraz jest znacznie powyżej, przynajmniej na moim terenie.

--
Liwiusz

Data: 2016-01-04 15:20:42
Autor: J.F.
Banki maja się dobrze
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n6dqr7$66k$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2016-01-04 o 13:55, J.F. pisze:
Mogą spaść marże, bo są wysokie.
Tego to nie wiem. Paru deweloperow zbankrutowalo zdaje sie.
Nie zmienia to faktu, że marże są wysokie.

A wiesz jakie sa ?

[...]

Moze warszawiacy nie chca/nie musza brudzic sobie rak :-)

limity cenowe dla MDM rynek pierwotny -
Katowice 4794, Warszawa 6417.
Rynet wtorny -
Katowice 3923, Warszawa 5250

Roznica jest spora ... ale nie tak jak 4000/7000

P.S. dla Krakowa na pierwotnym 5247 ...
http://solartdeweloper.pl/informator_1_866.html
a tu ceny nawet sporo nizsze.

Teraz wytezyc wzrok i poszukac czym sie roznia oferty ...

Poza tym - za rozsądną uważam cenę metra2 jako miesięczne średnie
wynagrodzenie. Teraz jest znacznie powyżej, przynajmniej na moim terenie.

To jest "chciejstwo" czyli zachcianka.
Kosztuje ile kosztuje, a nie tyle ile Ty uwazasz za rozsadne :-)

J.

Data: 2016-01-04 15:25:58
Autor: Liwiusz
Banki maja się dobrze
W dniu 2016-01-04 o 15:20, J.F. pisze:
[...]

Kilkadziesiąt procent.

[...]

Nie chodzi o chciejstwo, tylko o obserwację rynku (nie tylko polskiego)
w długim okresie, wyliczeń w kontekście opłacalności kupna vs. najem itp.

Przyznasz chyba, że sytuacja kiedy człowiek musi się zadłużać na całe
zawodowe życie, aby kupić jedno mieszkanie jest trochę nie-teges?

--
Liwiusz

Data: 2016-01-04 16:02:37
Autor: radekp@konto.pl
Banki maja si dobrze
Mon, 4 Jan 2016 15:25:58 +0100, w <n6dvdt$b8a$1@node1.news.atman.pl>, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa(-a):

Kilkadziesit procent.

Nie musisz zgadywa, zwaszcza e pudujesz:
http://www.bankier.pl/wiadomosc/Ile-zarabia-deweloper-Sprawdzamy-marze-i-koszty-budowy-3425466.html

Data: 2016-01-04 17:27:54
Autor: J.F.
Banki maja si dobrze
Uytkownik  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:nb2l8bp5lbne43485hnsblks1k058b7252@4ax.com...
> [...]
> A wiesz jakie sa ?
Kilkadziesit procent.

Nie musisz zgadywa, zwaszcza e pudujesz:

No, 20% uprawnia do napisania "kilkadziesiat", z drugiej strony - to o ile moga jeszcze spasc ceny - o 10% ?

J.

Data: 2016-01-05 10:47:09
Autor: radekp@konto.pl
Banki maja si dobrze
Mon, 4 Jan 2016 17:27:54 +0100, w <568a9d8c$0$697$65785112@news.neostrada.pl>,
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa(-a):

> [...]

No, 20% uprawnia do napisania "kilkadziesiat",

Ten oszoom zgadywa, jakby mia pojcie o czym pisze, to podaby konkretne
wartoci bez zbdnej demagogii.

No i mara to nie zysk dewelopera.

z drugiej strony - to o ile moga jeszcze spasc ceny - o 10% ?

Przy normalnej gospodarce pewnie z tyle, krachu takiego jak w USA raczej nic
nie zapowiada.
Jeeli grunty bd tasze, to deweloperzy podnios nieco mare. Ceny materiaw
jeeli spadn, to raczej ladowo.
Kredyty mieszkaniowe to raczej zdroej przez podatek bankowy, ew. wyjd na 0
wraz ze ew. niewielkim spadkiem cen mieszka.

Data: 2016-01-05 11:21:19
Autor: Liwiusz
Banki maja się dobrze
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nb2l8bp5lbne43485hnsblks1k058b7252@4ax.com...
[...]

Nie musisz zgadywać, zwłaszcza że pudłujesz:
http://www.bankier.pl/wiadomosc/Ile-zarabia-deweloper-Sprawdzamy-marze-i-koszty-budowy-3425466.html

No, 20% uprawnia do napisania "kilkadziesiat",

Ten oszołom zgadywał, jakby miał pojęcie o czym pisze, to podałby konkretne
wartości bez zbędnej demagogii.

Aleś ty głupi, ja rzekomo zgadywałem i zgadłem dobrze, a ty zacytowałeś
i nawet nie umiałeś przeczytać...

--
Liwiusz

Data: 2016-01-05 11:59:44
Autor: radekp@konto.pl
Banki maja si dobrze
Tue, 5 Jan 2016 11:21:19 +0100, w <n6g5f6$m1h$2@node2.news.atman.pl>, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa(-a):

> Ten oszoom zgadywa, jakby mia pojcie o czym pisze, to podaby konkretne
> wartoci bez zbdnej demagogii.

Ale ty gupi, ja rzekomo zgadywaem i zgadem dobrze, a ty zacytowae
i nawet nie umiae przeczyta...

Tak, wiedziae... wiesz tyle ile zjesz.

Data: 2016-01-05 12:23:48
Autor: J.F.
Banki maja się dobrze
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n6g5f6$m1h$2@node2.news.atman.pl...
[...]

Przyznaj sie, ze liczyles na wiecej.
Z 20% to nie mozna duzo opuscic.

A tam podawane tez mniejsze marze, choc sa i wieksze.

Fakt, ze w te marze to pewnie i wynagrodzenie zarzadu wchodzi i mercedes prezesa :-)

J.

Data: 2016-01-05 04:09:02
Autor: Kris
Banki maja si dobrze
W dniu wtorek, 5 stycznia 2016 12:23:53 UTC+1 uytkownik J.F. napisa:
Fakt, ze w te marze to pewnie i wynagrodzenie zarzadu wchodzi i mercedes prezesa :-)
Mare marami ale rozpito cen to chyba tylko ceny gruntu winduj. No i pewnie mare;)
Skoro s miejsca gdzie spokojnie da si kupi mieszkanie w stanie tzw.. "deweloperskim" za niewiele ponad 2tys/mk2 a W-w czy inny Krakw kilka razy droej to gwnie ceny gruntu i moe mara wpywa na rnice. bo ceny materiaw podobne, robocizna tez az tak duych rnic cenowych nie ma.

Data: 2016-01-05 14:08:58
Autor: radekp@konto.pl
Banki maja si dobrze
Tue, 5 Jan 2016 12:23:48 +0100, w <568ba7c7$0$657$65785112@news.neostrada.pl>,
[...]

I pensje pracownikw, reklama, koszty kredytw itp.
Nie chce mi si wraca do artykuu, ale bodaje ostateczny zysk to ok. 10%.

Data: 2016-01-04 17:36:11
Autor: Liwiusz
Banki maja się dobrze
W dniu 2016-01-04 o 16:02, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Powiada "głupi radek" dając linka do marż 20%.

--
Liwiusz

Data: 2015-12-30 19:49:11
Autor: Krzysztof Halasa
Banki maja się dobrze
[...]

No ale raczej nie podejrzewam kredytów o wpadnięcie z tego powodu
w oscylacje, a bez nich zgodnie z teorią regulatorów spadek będzie na
tyle mały, by ceny nie spadły do poziomu obecnego.

Inna sprawa, że ceny są rzeczywiście bardzo wysokie, choć już chyba nie
tak ekstremalnie wysokie jak kilka lat temu.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2015-12-30 10:38:56
Autor: z
Banki maja się dobrze
[...]

Bredzisz propagandowo bankowo :-)

W Polsce nie ma braku pienidza w bankach. Banki maj nadpynno i nie maj co z nimi zrobi. Durny nard nie chce tyle kredytw co wzorcowa zachodnia Europa :-)
Kredytw nie musi by mniej czy mniejsze z powodu podatkw. To tylko wola monopolu bankowego umwionego e doimy wicej ni w innych krajach.

Gospodark maj w du... z podatkiem czy bez podatku.
Uwiadom sobie e wolny rynek nie dziaa w tym chorym kraju.

Zbyt wysokie podatki w gospodarce powoduj pchanie przynajmniej czciowe maych firm w szar stref. Skutkiem czego nie maj kwitw eby bra kredyty w bankach.

Tak podatki trzeba obnia ale spekulacje ktra tylko nabija kas banksterom trzeba opodatkowa Bo to jest ZO prowadzce do upadku gospodarki

Kasa leje si z dotacji unijnych (znaczy z naszych podatkw) do wybracw co sobie potrafi zaatwi. Taka dotowana firma kosi 3 inne a po 2-3 latach wymika i nie daje rady ju bez dotacji.
To si nazywa ruch w interesie.
miech mnie ogarnia jak podaj statystyki ile nowych firm powstao a ile upado. A jaki rajcowanie si liczbami :-)

Data: 2015-12-30 03:21:51
Autor: Kris
Banki maja si dobrze
W dniu roda, 30 grudnia 2015 10:38:58 UTC+1 uytkownik z napisa:
Zbyt wysokie podatki w gospodarce powoduj pchanie >przynajmniej  czciowe maych firm w szar stref. >Skutkiem czego nie maj kwitw eby bra kredyty w bankach.
Ot to. Plus regulacje KNF i dziki temu tak wietnie si u nas rozwija rynek poyczek pozabankowych.
Firmy w szarej strefie, pracownicy na czarno czy innej mieciwce i jest jak jest. Ja tam w sumie nie powinienem narzeka bo wynajmuje kilka mieszka i mam lokatorw dziki temu e w szarej strefie pracuj i kredytu na zakup swojego nie dostana. Wic pac mi wicej niby pacili raty w banku za mieszkanie;)
Kasa leje si z dotacji unijnych (znaczy z naszych >podatkw) do  wybracw co sobie potrafi zaatwi. >Taka dotowana firma kosi 3 inne a  po 2-3 latach >wymika i nie daje rady ju bez dotacji.
Daj rad w innyu sposb- zmiana firmy, waciciela czy inne myki prawne i kolejna dotacja.
To samo dotacje z UP. Bior kas na utworzenie miejsca pracy i na to miejsce zatrudniaj osob ktra i tak u nich pracowaa tylko na czarno. "Zwalniaj" kolejna i biora kolejn dotacj na "utworzenie" Podobnie z programami 60+, 65+
Mj kumpel z rodzin od lat yj praktycznie z dotacji, jego zona si w tym specjalizuje i cigle co tam wynajdzie i kolejne dotacje zaatwia. A to kupili jak ruin na terenach wiejskich i ju zaatwiona dotacja na rozwj terenw wiejskich czy inna agroturystyk, 60+, 65+. Kobita ju jest ekspertem w tych sprawach.
Nawet na dom w ktrym mieszkaj wzili dotacj e niby agroturystyka. Formalnie jest agroturystyka, mona zadzwoni zapyta, miejsce zarezerwowa. eby im si "turyci" po domu nie patali to ceny ustalili takie eby nikt nie skorzysta. W papierach wszystko gra;)

Data: 2015-12-30 14:07:37
Autor: J.F.
Banki maja si dobrze
Dnia Wed, 30 Dec 2015 10:38:56 +0100, z napisa(a):
Bredzisz propagandowo bankowo :-)
W Polsce nie ma braku pienidza w bankach. Banki maj nadpynno i nie maj co z nimi zrobi. Durny nard nie chce tyle kredytw co wzorcowa zachodnia Europa :-)

No coz, patrzac na odsetki, to nadplynnosc w Europie jest jeszcze
wieksza.

[...]

Ale czemu nie dziala ?

[...]

Ale podatki nie sa u nas bardzo duze.
Zobacz np taka Danie czy norwegie - 200% podatku na samochod.

[...]

No coz, od 2008 mamy kryzys. Nie wszyscy go przetrwali i to nie tylko
z powodu podatkow.
A zwolnieni pracownicy ... zalozyli firmy ? Czy wiecej to z powodu omijania ZUS ?

J.

Data: 2015-12-30 20:38:48
Autor: Tomasz Chmielewski
Banki maja się dobrze
On 12/30/2015 06:38 PM, z wrote:
[...]

W Polsce nie ma braku pieniądza w bankach. Banki mają nadpłynność i nie
mają co z nimi zrobić.

Nadpłynność? Sprawdzam!

https://www.mdm.pl/ds-server/19980?ticketSource=ui-pub

Jeszcze pod koniec czerwca tego roku pięć dużych banków w Polsce zostało wezwanych przez KNB do uzupełnienia kapitałów - m.in. ze względu na duży udział kredytów frankowych.

Tak więc mijasz się z prawdą, mówiąc, że banki w Polsce mają nadpłynność.

Co do "monopolu bankowego" - koncentracja największych banków w Polsce jest dosyć mała, 6 miejsce w Europie (najmniejsza koncentracja jest w Niemczech, potem Luksemburg, Austria, Włochy, Wielka Brytania, Polska; większy "monopol" niż w Polsce jest w pozostałych krajach UE).

Warto przypomnieć, że choć KNB i środowiska związane z gospodarką (Związek Banków, opiniotwórcze gazety o tematyce gospodarczej) były zaniepokojone rosnącą ilością kredytów frankowych i związanym z nimi ryzykiem, to "obrońcy ludu" byli zdecydowanie przeciwko:

http://old.pis.org.pl/article.php?id=4415

http://old.pis.org.pl/article.php?id=4419

„Zalecenie Komisji Nadzoru Bankowego (KNB) zaostrzające kryteria udzielania kredytów w walutach obcych, tzw. rekomendacja S, uderzy przede wszystkim w biedniejszych kredytobiorców zaciągających pożyczki na mieszkanie” - takiego zdania jest szef klubu parlamentarnego PiS Przemysław Gosiewski.

Wprowadzone od 1 lipca nowe zasady udzielania kredytów walutowych spowodowały, że uzyskanie takiego kredytu będzie teraz trudniejsze, a jego spłacenie - droższe niż dotychczas.

„Rata kredytu walutowego jest niższa o 20—30 proc. od kredytu złotowego” - mówiła na sobotniej konferencji prasowej posłanka PiS Aleksandra Natalli-Świat, przewodnicząca sejmowej Komisji Finansów Publicznych.

Biorąc pod uwagę powyższe wypowiedzi szefostwa PiS - dlaczego partia ta chciała naciągnąć jak najwięcej ludzi na kredyty frankowe, jaki miała w tym interes i ile na tym zarobiła?

> Durny naród nie chce tyle kredytów co wzorcowa
> zachodnia Europa :-)

Naród durny, bo procentowo Polacy biorą najwięcej kredytów konsumpcyjnych, w tyle zostawiając kraje "wzorcowej zachodniej Europy" (a przed nami - tylko Słowacja). Trzeba kupić plazmę na kredyt i wziąć pożyczkę na wakacje, a co. Miało wyjść ci śmiesznie, a wyszło znowu jakoś smutno i niezgodnie z prawdą.

(...)

Zbyt wysokie podatki w gospodarce powodują pchanie przynajmniej
częściowe małych firm w szarą strefę. Skutkiem czego nie mają kwitów
żeby brać kredyty w bankach.

Tak podatki trzeba obniżać ale spekulacje która tylko nabija kasę
banksterom trzeba opodatkować Bo to jest ZŁO prowadzące do upadku
gospodarki

Przypominam, że podatki dla firm w Polsce są z reguły niższe niż w innych krajach Europy.

W bardziej opodatkowanych Niemczech da się, a u nas trzeba uciekać w szarą strefę? Kolejne cuda, tylko w naszej ojczyźnie.

No i okazało się, że żaden z twoich argumentów nie był zgodny z prawdą.

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2015-12-30 14:28:36
Autor: z
Banki maja się dobrze
W dniu 2015-12-30 o 12:38, Tomasz Chmielewski pisze:
Tak więc mijasz się z prawdą, mówiąc, że banki w Polsce mają nadpłynność.

Wyciągnąłeś sobie jakiś przypadek nie adekwatny do całości.
Nie chce mi się szukać. Nałogowo słucham TOK-fm ;-) a tam przed południem jest audycja w które specjaliści często bankowcy sobie dyskutują. Przedstawiłem tylko ich stanowisko.
No chyba że kwestionujesz to źródło ;-)

[...]

A zmowa cenowa?

Pamiętasz jeszcze że dało się wydusić zmniejszenie opłat interchange?
Nie dało się za chiny ludowe obniżyć.

http://www.bankier.pl/wiadomosc/Kolejna-obnizka-maksymalnych-oplat-interchange-od-transakcji-karta-7233213.html

[...]

Albo piszesz tak wybiórczo bo się nie znasz albo robisz to z rozmysłem :-) Dobry jesteś w te klocki :-)
http://www.administrator24.info/artykul/id4672,dlugi-polakow-na-tle-innych-krajow-ue

No i okazało się, że żaden z twoich argumentów nie był zgodny z prawdą.

Tak wyszło na Twoje ;-)

Data: 2015-12-30 23:03:04
Autor: Tomasz Chmielewski
Banki maja się dobrze
On 12/30/2015 10:28 PM, z wrote:
[...]

Zacytuj jakiś wiarygodny dokument z danymi, bo "ktośtam, gdzieśtam powiedział cośtam" jest raczej słabym argumentem (w bankach strefy euro panuje nadpłynność, no ale my nie jesteśmy tą częścią świata, być może o tym była dyskusja).

[...]

To Visa i MasterCard są bankami w Polsce? Fiu fiu, co się porobiło.

[...]

A odróżniasz kredyt konsumpcyjny od kredytu hipotecznego? Chyba nie.

No i okazało się, że żaden z twoich argumentów nie był zgodny z prawdą.

Tak wyszło na Twoje ;-)

Owszem.

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2015-12-31 00:30:48
Autor: Kris
Banki maja si dobrze
W dniu roda, 30 grudnia 2015 12:38:52 UTC+1 uytkownik Tomasz Chmielewski napisa:
Nadpynno? Sprawdzam!

https://www.mdm.pl/ds-server/19980?ticketSource=ui-pub

Jeszcze pod koniec czerwca tego roku pi duych bankw w Polsce zostao wezwanych przez KNB do uzupenienia kapitaw - m.in. ze wzgldu na duy udzia kredytw frankowych.
Kapitaw wasnych pewnie a nie zwikszenia salda depozytw.

Data: 2016-01-04 09:10:00
Autor: J.F.
Banki maja si dobrze
Uytkownik "Kris"  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:75d9380d-6edb-4869-9c1f-7a989a7cb9ef@googlegroups.com...
[...]

Wrecz odwrotnie - KNF sprawdza stosuenk kapitalow wlasnych do depozytow (bo stanowi to pewne zabezpieczenie depozytow).
Jak jest za niski ... mozna zwiekszyc kapitaly, albo zmniejszyc depozyty :-)

Z tym, ze depozyty powinny byc ulokowane w kredytach, wiec nie tak latwo szybko zmniejszyc ich ilosc ... bo klienci musza najpierw kredyty splacic.
No chyba, ze nie w kredytach, ale innych szybciej zbywalnych papierach ....

J.

Data: 2015-12-31 11:47:31
Autor: jureq
Banki maja si dobrze
Dnia Wed, 30 Dec 2015 20:38:48 +0900, Tomasz Chmielewski napisał(a):

[...]

A wiesz jaka jest różnica między "posiadanie dostatecznej (lub nadmiernej) ilości kapitałów własnych" a "nadpłynnością"? Chyba nie bardzo. Jedno i drugie oznacza, że jest czegoś za dużo. I tyle tylko mają ze sobą wspólnego.

Data: 2015-12-30 12:13:33
Autor: radekp@konto.pl
Banki maja si dobrze
Tue, 29 Dec 2015 22:23:52 +0100, w <5682f9ed$0$678$65785112@news.neostrada.pl>,
"Ghost" <ghost@everywhere.com> napisa(-a):

Bd matoku, w lad za czym spadnie liczba kredytw mieszkaniowych, co oznacza spadek w budownictwie, a za tym idzie standardowo upadek gospodarki.

Co oznacza spadek cen (ale nie kredytw - czy ceny raty jak kto woli), czyli
woda na myn dla "bogaczy".

Nie wiem czy o to chodzio PiS-owi, no ale generalnie im to nic nie wychodzi,
wic nie powinno by zdziwienia.

Data: 2016-01-04 23:57:59
Autor: Krzysiek
Banki maja si dobrze
W dniu roda, 30 grudnia 2015 12:16:33 UTC+1 uytkownik rad...@konto.pl napisa:

Nie wiem czy o to chodzio PiS-owi, no ale generalnie im to nic nie wychodzi,
wic nie powinno by zdziwienia.

Mozna sie klocic o sposoby wykonania, ale  podobne podatki sa w wielu krajach, same banki co do zasady placa tam tez wyzsze podatki, te w Polsce wcale nie maja niskiej rentownosci - wiec nie to jest problemem. Jak UE w komunistyczny sposob obnizala ceny w roamingu to tez wielu krzyczalo, ze to spowoduje podwyzki oplat telekomunikacyjnych - co sie nie stalo - jest i tak coraz taniej. Co nie znaczy, ze jakies przejsciowe perturbacje nie sa mozliwe. Sytuacja dobra na zmowe cenowa, latwo sie z podwyzszenia oplat wytlumaczyc.

Banki maja si dobrze