Banki mnie 艣ledz膮

Data: 2010-11-04 13:00:41
Autor: Jan Strybyszewski
Banki mnie 艣ledz膮
Dzisiaj rano otrzyma艂em telefon z pewnego banku na liter臋 C z interesuj膮co ofert膮. I m贸wi膮c szczerze by艂em bardzo mocno zdziwiony. Sk膮d oni do czorta wiedzieli o dopasowaniu oferty. Nigdy nie zastanawia艂em si臋 nad rola BIK oraz wiedzy bank贸w o naszych poczynaniach (nie zwi膮zanych akurat z tym konkretnym). Ale przejd藕my do fakt贸w, oto i ca艂a historia.

W zwi膮zku z budow膮 domu pod koniec pa藕dziernika naruszy艂em swoje limity w koncie osobistym (tzw linia debetowa). Jest to chwilowa po偶yczka do czasu up艂ynnienia innych aktyw贸w gie艂dowych. Og贸lnie w dw贸ch bankach by艂o to 2x5000z艂 (z ca艂ej sumy 20tys limit贸w). Dzisiaj rano zadzwoni艂 do mnie inny bank, na literk臋 C w kt贸rym posiadam kredytowego Golda. Mieli taka oto propozycje. Czy nie chcia艂bym zamieni膰 10tys limitu na karcie, na 鈥瀙o偶yczk臋 got贸wkow膮 na 12%鈥. Przez 7 lat nie mieli takiej propozycji a dzisiaj jak Filip z Konopii 鈥瀒ndywidualna oferta dla Pana鈥. W czasie rozmowy domysli艂em si臋 iz ta oferta nie jest z nieba i jest silnie zwi膮zana z limitami w L i M, wysz艂o na to, i偶 bank C silnie monitoruje swoich klient贸w w BIK i chod藕 oficjalnie tego nie powiedzieli, na pewno zauwa偶yli, wykorzystanie cz臋艣ci limitu z kont osobistych w innych bankach (zapewne one te偶 raportuj膮 do BIK), st膮d dosta艂em ofert臋 nie do艣膰 ,偶e szybko, to na ciut lepszych warunkach ni偶 debety w koncie. Tak zastanawiaj膮c si臋 g艂臋biej nad tym tematem, to jest to ciekawy mechanizm dla bank贸w na pozyskiwanie wiedzy, o tym co robi膮 klienci w innym banku, poza w艂asnym a i interesuj膮ca mo偶e by膰 walka konkurencyjna. Jak si臋 dowiedzia艂em m贸j bank na literk臋 鈥濩鈥 robi to bardzo cz臋sto. St膮d nie r贸bcie zdziwionej miny gdy dostaniecie z zaskoczenie 鈥瀘fert臋鈥 z banku B, kt贸ra dziwnie obejmuj臋 wasz kredyt w banku A i jest jak strza艂 w 鈥10鈥. Jak to mawiaj膮 鈥瀙ermanentna inwigilacja鈥. Z drugiej strony, je艣li macie konta w wielu bankach (tzn pozwalacie im grzeba膰 w swoich kredytach) 鈥瀟o niech si臋 o nas bij膮 z ofertami鈥.

http://www.inwestowanie.org.pl/i/2010/11/04/banki-ciagle-mnie-sledza-historia-pewnego-przypadku/

Data: 2010-11-04 05:43:06
Autor: MK
Banki mnie 秎edz
On 4 Lis, 13:00, Jan Strybyszewski <k...@w.pl> wrote:
Dzisiaj rano otrzyma砮m telefon z pewnego banku na liter C z
interesuj眂o ofert. I m體i眂 szczerze by砮m bardzo mocno zdziwiony.
Sk眃 oni do czorta wiedzieli o dopasowaniu oferty. Nigdy nie
zastanawia砮m si nad rola BIK oraz wiedzy bank體 o naszych poczynaniach
(nie zwi眤anych akurat z tym konkretnym). Ale przejd糾y do fakt體, oto i
ca砤 historia.

Do mnie dzwonili juz wiele razy z oferta przelania calego limitu karty
na dowolne konto. Nie korzystam nigdzie z orpocentowanego kredytu,
karty splacam w GP. Nie chce psuc ci humoru, ale oferta nie jest ani
specjalna, ani nie wynika z zadluzania sie w innych bankach. Po prostu
zbieg okolicznosci. Cyklicznie dzwonia do klientow, a zeby cos latwiej
sprzedac to mozna sprawic wrazenie o indywidualnosci i wyjatkowosci
tej oferty :).

MK

Data: 2010-11-04 16:49:37
Autor: RobertS
Banki mnie 秎edz

[...]

do mnie r體nie wiele razy dzwonili, ale skoro tak wszystko i wszystkich monitoruj to powinni wiedzie
縠 nie korzystam (bo nie mam takie potrzeby) ani z kredytu kartowego ani z kredytow gotowkowych...mimo wszystko co jaki czas z banku na C. dzwoni i proponuj co czego tak naprawd nie potrzebuj ;-/

RobertS

Data: 2010-11-05 19:02:59
Autor: wromek
Banki mnie 秎edz
[...]
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
oferta jest specjalna i wynika z zadluzenia w innych bankach, monitoruj i wstrzelaj sie z ofert.
tak samo bylo niedawno u mnie.

pozdrawiam, wromek

Data: 2010-11-05 19:05:08
Autor: MarekZ
Banki mnie 秎edz
U縴tkownik "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:ib1gt7$9ds$1@news.onet.pl...
[...]

A gdzie tam. Dzwoni w k蟪ko.

Data: 2010-11-05 17:28:47
Autor: Wojciech Bancer
Banki mnie 艣ledz膮
On 2010-11-05, MarekZ <brak@adresu.w.pl> wrote:

[...]

oferta jest specjalna i wynika z zadluzenia w innych bankach, monitoruj i wstrzelaj sie z ofert.
tak samo bylo niedawno u mnie.
A gdzie tam. Dzwoni w k蟪ko.

Do mnie kiedy zadzwonili z ofert kredytu, a jak chcia砮m skorzysta, to wniosek odrzucili "bo tak" :)

--
Wojciech Ba馽er
proteus@post.pl

Data: 2010-11-05 21:25:27
Autor: Andrzej Kubiak
Banki mnie 秎edz
Dnia Fri, 5 Nov 2010 19:02:59 +0100, wromek napisa(a):

oferta jest specjalna i wynika z zadluzenia w innych bankach

Przypuszczam, 縠 w眛pi. Do mnie dzwoni gdy zad硊縠nie karty przekracza
po硂w limitu, powi眤a z zad硊縠niem w innych bankach nie wida.

AK

Data: 2010-11-05 22:09:20
Autor: MarekZ
Banki mnie 秎edz
U縴tkownik "Andrzej Kubiak" <none@inv.invalid> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:1vsv3z22dgs43$.1dmg2f23wqm6q.dlg@40tude.net...

Przypuszczam, 縠 w眛pi. Do mnie dzwoni gdy zad硊縠nie karty przekracza
po硂w limitu, powi眤a z zad硊縠niem w innych bankach nie wida.

A ja mam kompletn masakr, jako 縠 karta jest notorycznie zad硊縪na na 100%, poza kr髏kimi okresami kiedy jest na 50%, to telefony z "unikalnymi i wyj眛kowymi" ofertami w zasadzie regularnie co miesi眂...

Data: 2010-11-06 07:39:52
Autor: Andrzej Kubiak
Banki mnie 秎edz
Dnia Fri, 5 Nov 2010 22:09:20 +0100, MarekZ napisa(a):

A ja mam kompletn masakr, jako 縠 karta jest notorycznie zad硊縪na na 100%, poza kr髏kimi okresami kiedy jest na 50%, to telefony z "unikalnymi i wyj眛kowymi" ofertami w zasadzie regularnie co miesi眂...

Dlatego te moje rozmowy z Citi wygl眃aj tak:

- Dojbry, dzwoni do pana z nasz fantastyczn, specjalnie dla pana
przygotowan ofert i proponuj...
- Dojbry, przepraszam, 縠 tak bezpardonowo przerywam, ale je秎i chcecie mi
pa駍two roz硂縴 zad硊縠nie karty na dogodne raty, to dzi阫uj, nie
skorzystam, sp砤c ca硂舵 w terminie.
- Yyyyyy...

:)

AK

Data: 2010-11-06 09:03:20
Autor: Andrzej Kubiak
Banki mnie 秎edz
Dnia Fri, 5 Nov 2010 22:09:20 +0100, MarekZ napisa(a):

A ja mam kompletn masakr, jako 縠 karta jest notorycznie zad硊縪na na 100%

Tak OT - masz jaki spos骲 na wyci眊ni阠ie 秗odk體 z dowolnej karty ta駍zy
ni 2% i niewymagaj眂y bawienia si w P砤c z Allegro?

AK

Data: 2010-11-06 09:37:06
Autor: MarekZ
Banki mnie 秎edz
U縴tkownik "Andrzej Kubiak" <none@inv.invalid> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:1rls11r08hrik.1vfo5irl9ublu$.dlg@40tude.net...

Tak OT - masz jaki spos骲 na wyci眊ni阠ie 秗odk體 z dowolnej karty ta駍zy
ni 2% i niewymagaj眂y bawienia si w P砤c z Allegro?

Nie mam. By mo縠 dla jakich niewysokich kwot da硂by si taki uniwersalny spos骲 zbudowa przy u縴ciu instytucji typu Moneybookers czy PayPal i podobnych, ale dla wi阫szych kwot budowanie takiej strategii wydaje mi si niecelowe, bo ryzyko nara縠nia si na jak倍 nieoczekiwan "blokad konta" i wo縠nie si potem z tym miesi眂ami wydaje mi si by zbyt wysokie. :) Oczywi禼ie pomijamy tu trywialne rozwi眤ania, typu p砤cenie a potem uznanie na inn kart czy znalezienie takiego kasyna, gdzie robi to jako transakcj bezgot體kow, bo to tak縠 jest upierdliwe i nadaje si do stosowania tylko interwencyjnie.

Zwr箧my tak縠 uwag, 縠 2% (o ile to jest prowizja i brak potem odsetek) to warunki dalekie od atrakcyjnych patrz眂 w d硊gim terminie (bior眂 dodatkowo pod uwag niesterowno舵 takiego kredytu), bo to odpowiada oko硂 13,5% rocznie dla typowego gp 54dni. Dopiero poziom prowizji 1%-1,2% wydaje si by naprawd atrakcyjny.

Data: 2010-11-06 10:49:34
Autor: Andrzej Kubiak
Banki mnie 秎edz
Dnia Sat, 6 Nov 2010 09:37:06 +0100, MarekZ napisa(a):

Nie mam. By mo縠 dla jakich niewysokich kwot

Jak 砤two zgadn辨, rozmawiamy o regularnym wyci眊aniu ca砮go limitu :)

da硂by si taki uniwersalny spos骲 zbudowa przy u縴ciu instytucji typu Moneybookers czy PayPal

Tego ani my秎 robi dok砤dnie z tych powod體, o kt髍ych napisa砮 dalej.

Oczywi禼ie pomijamy tu trywialne rozwi眤ania, typu p砤cenie a potem uznanie na inn kart czy znalezienie takiego kasyna, gdzie robi to jako transakcj bezgot體kow

Uhm. Upierdliwe i, w moim wypadku, wymagaj眂e d硊縮zych wycieczek :)

[...]

Powiedzmy, 縠 s to warunki akceptowalne, ale mile widziane co
ciekawszego, st眃 moje poszukiwania.

Dopiero poziom prowizji 1%-1,2% wydaje si by naprawd atrakcyjny.

Wys阷ione w Raiffeisenie 1,5%/58 dni ma ju sens.

AK

Data: 2010-11-06 11:52:02
Autor: MarekZ
Banki mnie 秎edz
U縴tkownik "Andrzej Kubiak" <none@inv.invalid> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:pdkshm01hzd1.1pfp2hcncxum2$.dlg@40tude.net...

Wys阷ione w Raiffeisenie 1,5%/58 dni ma ju sens.

Dobre warunki, ja si musz w kolejnym cyklu demonstracyjnego nieu縴wania raifaizenowych kart bardziej postara. Kurcz, skoro nawet w sztywniackim Multi uda硂 si zbi oprocentowanie na karcie aneksem poni縠j 10% to i w Rajfim musi si w ko馽u uda. Obecnie mam 11,99% no i nie zgodzili mi si obni縴 op砤ty za przelewy, wi阠 musia砮m raz 1,5% za wyp砤t z Euronetu zap砤ci a nast阷nie re縤m sp砤t minimalnych. Efektywnie prawie 12,5% czyli niespecjalnie. Chc poczeka na pocz眛ek cyklu podwy縠k stopy referencyjnej i wtedy szybko uderzy z jakim aneksem na 2 lata.

A masz karty ING?

Data: 2010-11-06 12:10:48
Autor: Andrzej Kubiak
Banki mnie 秎edz
Dnia Sat, 6 Nov 2010 11:52:02 +0100, MarekZ napisa(a):

Kurcz, skoro nawet w sztywniackim Multi uda硂 si zbi oprocentowanie na karcie aneksem poni縠j 10%

Multi od jakiego czasu ma promocj przeniesienia karty z podwy縮zeniem
limitu i oprocentowaniem 9,99 w pierwszym roku, wi阠 przy ca砮j ich
sztywniacko禼i takie warunki s obecnie osi眊alne.

A masz karty ING?

Kiedy mia砮m, ale to dawno temu by硂; inna sprawa, 縠 wtedy u縴wa砮m kart
mniej wi阠ej zgodnie z planami banku, czyli zakupy w sklepach i grzeczne
sp砤canie. Mo縩a u nich dosta jakie ciekawe warunki?

AK

Data: 2010-11-06 12:19:17
Autor: MarekZ
Banki mnie 秎edz
U縴tkownik "Andrzej Kubiak" <none@inv.invalid> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:1wg6hrlzi8iug.19e8ej6g21vgr.dlg@40tude.net...

Kiedy mia砮m, ale to dawno temu by硂; inna sprawa, 縠 wtedy u縴wa砮m kart
mniej wi阠ej zgodnie z planami banku, czyli zakupy w sklepach i grzeczne
sp砤canie. Mo縩a u nich dosta jakie ciekawe warunki?

Do ko馽a roku (od nieco ponad roku) powinna dzia砤 u nich strategia post阷owania udost阷niaj眂a ca硑 limit na 0% i bez prowizji. Ale troch si przy tym trzeba "urobi", cho na szcz甓cie wszystko przez net.

Data: 2010-11-06 12:17:20
Autor: Andrzej Kubiak
Banki mnie 秎edz
Dnia Sat, 6 Nov 2010 11:52:02 +0100, MarekZ napisa(a):

Obecnie mam 11,99% no i nie zgodzili mi si obni縴 op砤ty za przelewy

W Citi mam 12,96% i _podobno_ (bo jeszcze nie korzysta砮m) mo縧iwo舵
bezprowizyjnego przelania limitu na dowolny rachunek.

AK

Data: 2010-11-06 09:45:32
Autor: Darek
Banki mnie 秎edz

Tak OT - masz jaki spos骲 na wyci眊ni阠ie 秗odk體 z dowolnej karty ta駍zy
ni 2% i niewymagaj眂y bawienia si w P砤c z Allegro?

Zwroty za zakupione towary w Castoramie dokonywane s got體k. Nie wiem czy maj jak倍 kwot od kt髍ej zwracaj na kart

Darek

Data: 2010-11-06 10:21:25
Autor: wromek
Banki mnie 秎edz
Zwroty za zakupione towary w Castoramie dokonywane s got體k. Nie wiem czy maj jak倍 kwot od kt髍ej zwracaj na kart

zwracaj got體k tylko male kwoty...

pozdrawiam, wromek

Data: 2010-11-06 10:24:39
Autor: wromek
Banki mnie 秎edz
oferta jest specjalna i wynika z zadluzenia w innych bankach

Przypuszczam, 縠 w眛pi. Do mnie dzwoni gdy zad硊縠nie karty przekracza
po硂w limitu, powi眤a z zad硊縠niem w innych bankach nie wida.

wszystko sie zgadza, u mnie zadzwonili wlasnie jak przekroczylem 50 proc. limitu karty w innym banku-czyli jestem inwigilowany,
to jednak czasami moze miec dobre strony ale to juz temat na inny Ela-Borat ;)

posdraffiam, wromek

Data: 2010-11-04 15:13:13
Autor: mvoicem
Banki mnie 艣ledz膮
(11/04/2010 01:00 PM), Jan Strybyszewski wrote:
[...]

Mo偶e to jednak przypadek. Bank "na C" jest znany z tego 偶e proponuje r贸偶ne rzeczy kiedy nie s膮 potrzebne, za to kiedy s膮 potrzebne - odmawia.

p. m.

Data: 2010-11-04 15:30:34
Autor: Michal Jankowski
Banki mnie 秎edz
Do mnie dzwonili dwa razy w ostatnim miesi眂u z superofert (na pewno
z przypadku, bo nijak nie da砮m powodu do takich ruch體), ale nie
wiem, jak, bo dzwoni taki g硂s niewiadomosk眃 i chce, 縠bym ja jemu
jakie intymne uwierzytelniaj眂e szczeg蟪y podawa. Spuszczam na
drzewo. Ale albo dobrze udaj zaskoczenie, albo znakomita wi阫szo舵
ludzi nie ma problem體 z podawaniem takich danych obcej osobie w
telefonie.

  MJ

Data: 2010-11-04 22:57:56
Autor: animka
Banki mnie 秎edz
W dniu 2010-11-04 15:30, Michal Jankowski pisze:
[...]

A co by powiedzia jak dzwoni do Ciebie kto, m體i, 縠 z Poznania砤wia i ka縠 sobie poda Twoj dat urodzenia? Takie telefony mam ju nawet w soboty i niedziele. Teraz im zapowiedzia砤m, 縠 zastrze縪ne numery b阣a przekierowywane na policj.
Gdzie to zg硂si?

--
animka

Data: 2010-11-04 23:08:14
Autor: RobertS
Banki mnie 秎edz

[...]

z zastrze縪nych numer體 nie odbieram i ju, a jak kto dzwoni z innego (mi nie znanego) i pyta o jakie moje dane to wysy砤m na drzewo

RobertS

Data: 2010-11-04 17:37:17
Autor: kashmiri
Banki mnie 艣ledz膮
Jan Strybyszewski <ktos@w.pl> dared to write:
Dzisiaj rano otrzyma艂em telefon z pewnego banku na liter臋 C z interesuj膮co ofert膮. I m贸wi膮c szczerze by艂em bardzo mocno zdziwiony. Sk膮d oni do czorta wiedzieli o dopasowaniu oferty.

/.../

Mia艂em to samo. A kiedy moje zad艂u偶enie w r贸偶nych bankach w Polsce wzros艂o do kilkunastu 艣rednich krajowych, naraz, po siedmiu latach, bank na C zadzwoni艂 z propozycj膮 kredytu....

Wielki Bank patrzy!!!
k.

Data: 2010-11-04 18:26:20
Autor: Darek
Banki mnie 艣ledz膮
(nie zwi膮zanych akurat z tym konkretnym). Ale przejd藕my do fakt贸w, oto i
ca艂a historia.

Zam贸w Raport BIK - tam s膮 wpisy bank贸w, wpisy z datami zapyta艅 (wraz z zapytaniami monitoruj膮cymi)
B臋dziesz mia艂 DOWODY a nie zbiegi okoliczno艣ci

Darek

Data: 2010-11-04 21:50:31
Autor: Jan Strybyszewski
Banki mnie 艣ledz膮
W dniu 2010-11-04 18:26, Darek pisze:
[...]

Alez mam taki raport przed nosem.... Bank na "C" pyta co miesiac. i Zglasza co miesiac. Pozostali olewaja odpytywanie poza datami udzielenia lub zmiany. Oczywiscie mogl to byc przypadek.

Data: 2010-11-05 19:28:09
Autor: Krzysztof Halasa
Banki mnie 艣ledz膮
Jan Strybyszewski <ktos@w.pl> writes:

[...]

A te 12%, to jest wlasnie RRSO, czy moze jakies nominalne
oprocentowanie, do ktorego doliczyc trzeba nie wiadomo ile?
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-11-05 21:17:22
Autor: Jan Strybyszewski
Banki mnie 艣ledz膮
[...]

A myslisz ze w Lukasie i mbanku te 14% to RRSO. Oczywiscie ze nie.

Data: 2010-11-06 12:10:04
Autor: Krzysztof Halasa
Banki mnie 艣ledz膮
Jan Strybyszewski <ktos@w.pl> writes:

A myslisz ze w Lukasie i mbanku te 14% to RRSO. Oczywiscie ze nie.

Nie ma w tym oczywistego. Jak dla mnie, kredyty z RRSO > 20% to jest
oferta, ktorej miejsce jest jedynie w koszu.
Ale podobno ludzie uzywaja tez Providentow itp, wiec w sumie moze byc
gorzej.
--
Krzysztof Halasa

Banki mnie 艣ledz膮