Banki mnie śledzą

Data: 2010-11-04 05:43:06
Autor: MK
Banki mnie śledzą
On 4 Lis, 13:00, Jan Strybyszewski <k...@w.pl> wrote:
Dzisiaj rano otrzymałem telefon z pewnego banku na literę C z
interesująco ofertą. I mówiąc szczerze byłem bardzo mocno zdziwiony.
Skąd oni do czorta wiedzieli o dopasowaniu oferty. Nigdy nie
zastanawiałem się nad rola BIK oraz wiedzy banków o naszych poczynaniach
(nie związanych akurat z tym konkretnym). Ale przejdźmy do faktów, oto i
cała historia.

Do mnie dzwonili juz wiele razy z oferta przelania calego limitu karty
na dowolne konto. Nie korzystam nigdzie z orpocentowanego kredytu,
karty splacam w GP. Nie chce psuc ci humoru, ale oferta nie jest ani
specjalna, ani nie wynika z zadluzania sie w innych bankach. Po prostu
zbieg okolicznosci. Cyklicznie dzwonia do klientow, a zeby cos latwiej
sprzedac to mozna sprawic wrazenie o indywidualnosci i wyjatkowosci
tej oferty :).

MK

Data: 2010-11-04 16:49:37
Autor: RobertS
Banki mnie śledzą

[...]

do mnie również wiele razy dzwonili, ale skoro tak wszystko i wszystkich monitorują to powinni wiedzieć
że nie korzystam (bo nie mam takie potrzeby) ani z kredytu kartowego ani z kredytow gotowkowych...mimo wszystko co jakiś czas z banku na C. dzwonią i proponują coś czego tak naprawdę nie potrzebuję ;-/

RobertS

Data: 2010-11-05 19:02:59
Autor: wromek
Banki mnie śledzą
[...]
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
oferta jest specjalna i wynika z zadluzenia w innych bankach, monitorują i wstrzelają sie z ofertą.
tak samo bylo niedawno u mnie.

pozdrawiam, wromek

Data: 2010-11-05 19:05:08
Autor: MarekZ
Banki mnie śledzą
Użytkownik "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ib1gt7$9ds$1@news.onet.pl...
[...]

A gdzie tam. Dzwonią w kółko.

Data: 2010-11-05 17:28:47
Autor: Wojciech Bancer
Banki mnie śledzą
On 2010-11-05, MarekZ <brak@adresu.w.pl> wrote:

[...]

oferta jest specjalna i wynika z zadluzenia w innych bankach, monitorują i wstrzelają sie z ofertą.
tak samo bylo niedawno u mnie.
A gdzie tam. Dzwonią w kółko.

Do mnie kiedyś zadzwonili z ofertą kredytu, a jak chciałem skorzystać, to wniosek odrzucili "bo tak" :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-11-05 21:25:27
Autor: Andrzej Kubiak
Banki mnie śledzą
Dnia Fri, 5 Nov 2010 19:02:59 +0100, wromek napisał(a):

oferta jest specjalna i wynika z zadluzenia w innych bankach

Przypuszczam, że wątpię. Do mnie dzwonią gdy zadłużenie karty przekracza
połowę limitu, powiązań z zadłużeniem w innych bankach nie widać.

AK

Data: 2010-11-05 22:09:20
Autor: MarekZ
Banki mnie śledzą
Użytkownik "Andrzej Kubiak" <none@inv.invalid> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1vsv3z22dgs43$.1dmg2f23wqm6q.dlg@40tude.net...

Przypuszczam, że wątpię. Do mnie dzwonią gdy zadłużenie karty przekracza
połowę limitu, powiązań z zadłużeniem w innych bankach nie widać.

A ja mam kompletną masakrę, jako że karta jest notorycznie zadłużona na 100%, poza krótkimi okresami kiedy jest na 50%, to telefony z "unikalnymi i wyjątkowymi" ofertami w zasadzie regularnie co miesiąc...

Data: 2010-11-06 07:39:52
Autor: Andrzej Kubiak
Banki mnie śledzą
Dnia Fri, 5 Nov 2010 22:09:20 +0100, MarekZ napisał(a):

A ja mam kompletną masakrę, jako że karta jest notorycznie zadłużona na 100%, poza krótkimi okresami kiedy jest na 50%, to telefony z "unikalnymi i wyjątkowymi" ofertami w zasadzie regularnie co miesiąc...

Dlatego też moje rozmowy z Citi wyglądają tak:

- Dojbry, dzwonię do pana z naszą fantastyczną, specjalnie dla pana
przygotowaną ofertą i proponuję...
- Dojbry, przepraszam, że tak bezpardonowo przerywam, ale jeśli chcecie mi
państwo rozłożyć zadłużenie karty na dogodne raty, to dziękuję, nie
skorzystam, spłacę całość w terminie.
- Yyyyyy...

:)

AK

Data: 2010-11-06 09:03:20
Autor: Andrzej Kubiak
Banki mnie śledzą
Dnia Fri, 5 Nov 2010 22:09:20 +0100, MarekZ napisał(a):

A ja mam kompletną masakrę, jako że karta jest notorycznie zadłużona na 100%

Tak OT - masz jakiś sposób na wyciągnięcie środków z dowolnej karty tańszy
niż 2% i niewymagający bawienia się w Płacę z Allegro?

AK

Data: 2010-11-06 09:37:06
Autor: MarekZ
Banki mnie śledzą
Użytkownik "Andrzej Kubiak" <none@inv.invalid> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1rls11r08hrik.1vfo5irl9ublu$.dlg@40tude.net...

Tak OT - masz jakiś sposób na wyciągnięcie środków z dowolnej karty tańszy
niż 2% i niewymagający bawienia się w Płacę z Allegro?

Nie mam. Być może dla jakichś niewysokich kwot dałoby się taki uniwersalny sposób zbudować przy użyciu instytucji typu Moneybookers czy PayPal i podobnych, ale dla większych kwot budowanie takiej strategii wydaje mi się niecelowe, bo ryzyko narażenia się na jakąś nieoczekiwaną "blokadę konta" i wożenie się potem z tym miesiącami wydaje mi się być zbyt wysokie. :) Oczywiście pomijamy tu trywialne rozwiązania, typu płacenie a potem uznanie na inną kartę czy znalezienie takiego kasyna, gdzie robią to jako transakcję bezgotówkową, bo to także jest upierdliwe i nadaje się do stosowania tylko interwencyjnie.

Zwróćmy także uwagę, że 2% (o ile to jest prowizja i brak potem odsetek) to warunki dalekie od atrakcyjnych patrząc w długim terminie (biorąc dodatkowo pod uwagę niesterowność takiego kredytu), bo to odpowiada około 13,5% rocznie dla typowego gp 54dni. Dopiero poziom prowizji 1%-1,2% wydaje się być naprawdę atrakcyjny.

Data: 2010-11-06 10:49:34
Autor: Andrzej Kubiak
Banki mnie śledzą
Dnia Sat, 6 Nov 2010 09:37:06 +0100, MarekZ napisał(a):

Nie mam. Być może dla jakichś niewysokich kwot

Jak łatwo zgadnąć, rozmawiamy o regularnym wyciąganiu całego limitu :)

dałoby się taki uniwersalny sposób zbudować przy użyciu instytucji typu Moneybookers czy PayPal

Tego ani myślę robić dokładnie z tych powodów, o których napisałeś dalej.

Oczywiście pomijamy tu trywialne rozwiązania, typu płacenie a potem uznanie na inną kartę czy znalezienie takiego kasyna, gdzie robią to jako transakcję bezgotówkową

Uhm. Upierdliwe i, w moim wypadku, wymagające dłuższych wycieczek :)

[...]

Powiedzmy, że są to warunki akceptowalne, ale mile widziane coś
ciekawszego, stąd moje poszukiwania.

Dopiero poziom prowizji 1%-1,2% wydaje się być naprawdę atrakcyjny.

Wysępione w Raiffeisenie 1,5%/58 dni ma już sens.

AK

Data: 2010-11-06 11:52:02
Autor: MarekZ
Banki mnie śledzą
Użytkownik "Andrzej Kubiak" <none@inv.invalid> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pdkshm01hzd1.1pfp2hcncxum2$.dlg@40tude.net...

Wysępione w Raiffeisenie 1,5%/58 dni ma już sens.

Dobre warunki, ja się muszę w kolejnym cyklu demonstracyjnego nieużywania raifaizenowych kart bardziej postarać. Kurczę, skoro nawet w sztywniackim Multi udało się zbić oprocentowanie na karcie aneksem poniżej 10% to i w Rajfim musi się w końcu udać. Obecnie mam 11,99% no i nie zgodzili mi się obniżyć opłaty za przelewy, więc musiałem raz 1,5% za wypłatę z Euronetu zapłacić a następnie reżim spłat minimalnych. Efektywnie prawie 12,5% czyli niespecjalnie. Chcę poczekać na początek cyklu podwyżek stopy referencyjnej i wtedy szybko uderzyć z jakimś aneksem na 2 lata.

A masz karty ING?

Data: 2010-11-06 12:10:48
Autor: Andrzej Kubiak
Banki mnie śledzą
Dnia Sat, 6 Nov 2010 11:52:02 +0100, MarekZ napisał(a):

Kurczę, skoro nawet w sztywniackim Multi udało się zbić oprocentowanie na karcie aneksem poniżej 10%

Multi od jakiegoś czasu ma promocję przeniesienia karty z podwyższeniem
limitu i oprocentowaniem 9,99 w pierwszym roku, więc przy całej ich
sztywniackości takie warunki są obecnie osiągalne.

A masz karty ING?

Kiedyś miałem, ale to dawno temu było; inna sprawa, że wtedy używałem kart
mniej więcej zgodnie z planami banku, czyli zakupy w sklepach i grzeczne
spłacanie. Można u nich dostać jakieś ciekawe warunki?

AK

Data: 2010-11-06 12:19:17
Autor: MarekZ
Banki mnie śledzą
Użytkownik "Andrzej Kubiak" <none@inv.invalid> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1wg6hrlzi8iug.19e8ej6g21vgr.dlg@40tude.net...

Kiedyś miałem, ale to dawno temu było; inna sprawa, że wtedy używałem kart
mniej więcej zgodnie z planami banku, czyli zakupy w sklepach i grzeczne
spłacanie. Można u nich dostać jakieś ciekawe warunki?

Do końca roku (od nieco ponad roku) powinna działać u nich strategia postępowania udostępniająca cały limit na 0% i bez prowizji. Ale trochę się przy tym trzeba "urobić", choć na szczęście wszystko przez net.

Data: 2010-11-06 12:17:20
Autor: Andrzej Kubiak
Banki mnie śledzą
Dnia Sat, 6 Nov 2010 11:52:02 +0100, MarekZ napisał(a):

Obecnie mam 11,99% no i nie zgodzili mi się obniżyć opłaty za przelewy

W Citi mam 12,96% i _podobno_ (bo jeszcze nie korzystałem) możliwość
bezprowizyjnego przelania limitu na dowolny rachunek.

AK

Data: 2010-11-06 09:45:32
Autor: Darek
Banki mnie śledzą

Tak OT - masz jakiś sposób na wyciągnięcie środków z dowolnej karty tańszy
niż 2% i niewymagający bawienia się w Płacę z Allegro?

Zwroty za zakupione towary w Castoramie dokonywane są gotówką. Nie wiem czy mają jakąś kwotę od której zwracają na kartę

Darek

Data: 2010-11-06 10:21:25
Autor: wromek
Banki mnie śledzą
Zwroty za zakupione towary w Castoramie dokonywane są gotówką. Nie wiem czy mają jakąś kwotę od której zwracają na kartę

zwracają gotówką tylko male kwoty...

pozdrawiam, wromek

Data: 2010-11-06 10:24:39
Autor: wromek
Banki mnie śledzą
oferta jest specjalna i wynika z zadluzenia w innych bankach

Przypuszczam, że wątpię. Do mnie dzwonią gdy zadłużenie karty przekracza
połowę limitu, powiązań z zadłużeniem w innych bankach nie widać.

wszystko sie zgadza, u mnie zadzwonili wlasnie jak przekroczylem 50 proc. limitu karty w innym banku-czyli jestem inwigilowany,
to jednak czasami moze miec dobre strony ale to juz temat na inny Ela-Borat ;)

posdraffiam, wromek

Banki mnie śledzą