Banki nie mają ŻANDYCH podstaw

Data: 2020-01-03 18:42:06
Autor: z
Banki nie mają ŻANDYCH podstaw
Banki nie mają ŻADNYCH podstaw aby domagać się opłaty za bezpodstawne korzystanie z wypłaconych "franków" ;-)

Zgodnie stwierdził OUKIK i Rzecznik

A straszenie konsekwencjami uznałbym za nękanie i niedopuszczalne wprowadzanie klientów w błąd. Za to mogą być kolejne konsekwencje ;-)

W świetle dzisiejszego unieważniającego wyroku w tej medialnej sprawie. droga do masowych unieważnień kredytów frankowych jest tak szeroka że bankowi prawnicy rwą sobie włosy z głowy ;-)

Ale czad ;-)

Data: 2020-01-03 19:28:37
Autor: J.F.
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e0f7cef$0$515$65785112@news.neostrada.pl...
Banki nie mają ŻADNYCH podstaw aby domagać się opłaty za bezpodstawne korzystanie z wypłaconych "franków" ;-)
Zgodnie stwierdził OUKIK i Rzecznik

Ale to nie sa organy stanowiace prawo :-)

A straszenie konsekwencjami uznałbym za nękanie i niedopuszczalne wprowadzanie klientów w błąd. Za to mogą być kolejne konsekwencje ;-)

UOKiK owszem - moze ukarac.

W świetle dzisiejszego unieważniającego wyroku w tej medialnej sprawie. droga do masowych unieważnień kredytów frankowych jest tak szeroka że bankowi prawnicy rwą sobie włosy z głowy ;-)

Zrobilo sie pewnie goraco, ale bank ma juz pewnie apelacje przygotowana.

Wiec Dziubakowie niech sie nie ciesza za wczesnie ... a banki .. byle odwlec ...

Ktos wie, ile jest tych indeksowanych, a ile denominowanych ?

Dziubakowie swojego kredytu jeszcze nie splacili ... wiec jak to teraz powinno byc ?
Kredyt uniewazniony, wiec w zasadzie wpis z hipoteki nalezy wykreslic, i z BIK tez,
co im otwiera droge do innego kredytu.
Ale dopiero po wykresleniu, a to moze potrwac z opornym bankiem :-)
Refinansowanie ... niewaznego kredytu nie mozna przeciez refinansowac innym :-)

Czy kancelaria pojdzie za ciosem i zacznie straszyc terminami przedawnienia ?

J.

Data: 2020-01-03 20:44:02
Autor: z
W dniu 2020-01-03 o 19:28, J.F. pisze:
Ale to nie sa organy stanowiace prawo :-)

A TSUE satnowi? ;-)

Zrobilo sie pewnie goraco, ale bank ma juz pewnie apelacje przygotowana.

hahahahahah ;-) Ubaw po pachy

Wiec Dziubakowie niech sie nie ciesza za wczesnie ... a banki .. byle odwlec ...

j.w.

Ktos wie, ile jest tych indeksowanych, a ile denominowanych ?

Dziubakowie swojego kredytu jeszcze nie splacili ... wiec jak to teraz powinno byc ?

Nie wiem czy rżniesz głupa czy faktycznie nie masz w tym temacie wiedzy

Napiszę tylko że Dziubaki ;-) Wzięły 300 spłaciły 160 i miały jeszcze spłacic chyba 500. Teraz spłacą 140 i będzie kwita.

IO tu uwaga. Bank nie jest właścicielem mieszkania. Właścicielem są Dziubaki a mieszkanie jest obciążone hipoteką.

Żadne odbieranie mieszań nie wchodzi w grę. Bo takie też były STRASZENIA

A Ty widzę zaczynasz straszyć terminami.

Jest tyle banków w Polsce które chciałyby udzielić pożyczki na 149 tys. że Ty się nie boj ;-)
Staną na głowie żeby terminy biegły szybciej. Wszak to ta sama zgraja pazernych padalców ;-)

Data: 2020-01-03 15:12:21
Autor: japanizer
On Saturday, January 4, 2020 at 4:44:06 AM UTC+9, z wrote:

Napiszę tylko że Dziubaki ;-) Wzięły 300 spłaciły 160 i miały jeszcze spłacic chyba 500. Teraz spłacą 140 i będzie kwita.

A jakby wzięli kredyt w złotówkach na 300 tys. - ile by mieli do spłacenia?

Data: 2020-01-04 11:08:14
Autor: J.F.
Banki nie mają ŻANDYCH podstaw
Dnia Fri, 3 Jan 2020 15:12:21 -0800 (PST), japanizer@japanizer.org
napisał(a):

[...]

Pewnie ponad 200 - przy ratach stalych na poczatku kapital splaca sie
powoli, wiec po 10 z 30 lat nie splaca nawet 1/3. Pytanie tylko czy rata kredytu zl bylaby obecnie wieksza od raty
kredytu chf ?

J.

Data: 2020-01-04 02:25:55
Autor: japanizer
On Saturday, January 4, 2020 at 7:08:21 PM UTC+9, J.F. wrote:
napisał(a):

Pewnie ponad 200 - przy ratach stalych na poczatku kapital splaca sie
powoli, wiec po 10 z 30 lat nie splaca nawet 1/3.

Tzn. wzięliby 300, a do spłacenia tylko 200? Gdzie takie fajne kredyty dają? :)

Data: 2020-01-04 05:20:15
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu sobota, 4 stycznia 2020 11:25:57 UTC+1 użytkownik japa...@japanizer.org napisał:
> powoli, wiec po 10 z 30 lat nie splaca nawet 1/3. Tzn. wzięliby 300, a do spłacenia tylko 200? Gdzie takie fajne kredyty dają? :)

Żadne fajne, normalne.
Do spłacenia ponad 200k, bo przez 10 lat już conieco z kapitału 300k by spłacili - choć oczywiście wpłacając do banku sporo+ ponad 100k - a nawet pewnie sporo ponad te 160k, które wpłacili spłacając frankowy, przez 10 lat mogłoby być to ze 200k, bo złotówkowy droższy - tak pi*oko zwrot w ratach dwukrotności pożyczki, więc przez 1/3 okresu oddaliby w ratach równowartość ok. 2/3 kapitału (ale NIE 2/3 kapitału).

A takie fajne "frankowe" dawali, ale już nie dają - bo tylko przy takim naprawdę fajnym sąd UNIEWAŻNI - i będzie "balonowy", ale za to na 0%, czyli przez 10 lat spłacamy wg LIBOR+(mała)marża - a okazuje się, że spłacane odsetki nie są odsetkami, a kapitałem - a po unieważnieniu oddajemy resztę kapitału, z którego średnio 3/4 przez 10 lat korzystaliśmy za darmo - a jeszcze na inflacji zyskaliśmy (choć było też trochę deflacji - wina Tuska ;)

Data: 2020-01-04 12:08:26
Autor: J.F.
Banki nie mają ŻANDYCH podstaw
Dnia Sat, 4 Jan 2020 02:25:55 -0800 (PST), japanizer@japanizer.org
napisał(a):
[...]

Nie, wzieliby 300 na 30 lat, a po 10 latach do splacenia ciagle 250 ..

Ale to i tak lepiej niz we franku, gdzie wzieli 300, a po 10 latach do
splacenia jeszcze 500 :-)

Chociaz ... i to trzeba rate policzyc, bo RRSO to chyba nie pomoze :-)

J.

Data: 2020-01-17 18:01:04
Autor: Poldek
napisał(a):
[...]

Dzisiejsze pięćset, to jak 250 te kilkanaście lat temu, gdy brali kretyd.

Data: 2020-01-03 21:29:57
Autor: J.F.
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e0f9984$0$555$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2020-01-03 o 19:28, J.F. pisze:
Ale to nie sa organy stanowiace prawo :-)
A TSUE satnowi? ;-)

W zasadzie tak.

Zrobilo sie pewnie goraco, ale bank ma juz pewnie apelacje przygotowana.
hahahahahah ;-) Ubaw po pachy

Myslisz, ze nic nie robili ?

[...]

Czemu nie ?
W razie uniewaznienia Dziubaki powinny oddac 140.
Jak nie oddadza, to normalna egzekucja.
Z ryzykiem licytacji mieszkania.

I o tyle prosta, ze bank juz na hipoteke wpisany :-)

A Ty widzę zaczynasz straszyć terminami.
Jest tyle banków w Polsce które chciałyby udzielić pożyczki na 149 tys. że Ty się nie boj ;-)

No chyba, ze juz sie zmawiaja "Dziubakom nie" :-)
Dla przykladu wyrzucic ich z wlasnego domu :-)

Ale ... bank moze by i chcial, ale Dziubaki chwilowo nie maja zdolnosci kredytowej, bo w BIK wisi te 800 tys :-)

Poczekamy, zobaczymy ... teraz chyba czas na apelacje.
Bo zeby tak bank grzecznie sie poddal ... hm, to Raiffeisen - pewnie juz spisal polski oddzial na straty ...

Ale inne banki to raczej musza walczyc, przynajmniej niektore ... no chyba, ze straty im sie przydadza - podatkow nie zaplaca :-)

J.

Data: 2020-01-03 21:50:27
Autor: z
Banki nie mają ŻANDYCH podstaw
W dniu 2020-01-03 o 21:29, J.F. pisze:
W zasadzie tak.

Takiej zasady nie ma zapisanej w traktach. W zasadzie to jest tylko uzurpatorstwo.

Myslisz, ze nic nie robili ?

Myślę że marnują czas zamiast minimalizować straty WRÓĆ! ratować potencjalne zyski, ;-)

I o tyle prosta, ze bank juz na hipoteke wpisany :-)

Jak głoszą statystyki kredyty frankowe były i są jednymi z najrzetelniej spłacanych. Takich klientów opłaca się przygarnąć. Czyż NIE?

No chyba, ze juz sie zmawiaja "Dziubakom nie" :-)
Dla przykladu wyrzucic ich z wlasnego domu :-)

Banksterska zgraja nie zna czegoś takiego jak solidarność, rodzina, wspólnota. Oni dla mamony zrobią wszystko...

Ale ... bank moze by i chcial, ale Dziubaki chwilowo nie maja zdolnosci kredytowej, bo w BIK wisi te 800 tys :-)

Banki głupie nie są. Mają rozeznanie rynku i prześwietlają klientów.
Grzechem by było nie zaoferować POMOCY ;-)

Poczekamy, zobaczymy ... teraz chyba czas na apelacje.

Jak ja uwielbiam takie teksty ;-)

Ale inne banki to raczej musza walczyc, przynajmniej niektore ... no chyba, ze straty im sie przydadza - podatkow nie zaplaca :-)

Może też tak być.

Jak widać nawet nie przeczytałeś archiwum grupy.

To sobie pogadaliśmy PAAAA ;-)

Data: 2020-01-04 11:03:23
Autor: J.F.
Dnia Fri, 3 Jan 2020 21:50:27 +0100, z napisał(a):
W dniu 2020-01-03 o 21:29, J.F. pisze:
W zasadzie tak.
Takiej zasady nie ma zapisanej w traktach. W zasadzie to jest tylko uzurpatorstwo.

Chyba jednak jest.

Myslisz, ze nic nie robili ?

Myślę że marnują czas zamiast minimalizować straty WRÓĆ! ratować potencjalne zyski, ;-)

Cos w tym jest, ale kto wie, na czym lepiej wyjda ... czy na czym by
lepiej wyszli ...

I o tyle prosta, ze bank juz na hipoteke wpisany :-)

Jak głoszą statystyki kredyty frankowe były i są jednymi z najrzetelniej spłacanych. Takich klientów opłaca się przygarnąć. Czyż NIE?

a) jak ruszy lawina wyrokow, to sie statystyki moga zmienic :-)
b) a Dziubakowie to ten kredyt sumiennie splacali ?

[...]

Za drobne 5% rocznie :-)

Poczekamy, zobaczymy ... teraz chyba czas na apelacje.
Jak ja uwielbiam takie teksty ;-)

Taki niestety ten nasz wymiar niesprawiedliwosci :-)

J.

Data: 2020-01-05 01:07:45
Autor: Arek
Użytkownik "z" <z@z.pl> napisał w wiadomości news:5e0f9984$0$555$65785112news.neostrada.pl...
[...]

140 i zamiast marży odsetki ustawowe... Skoro umowy "nie było"...
Co na to fiskus?
Jak słucham biadoleń, że bank nie poinformował, że szef SNB może
na konferencji coś powiedzieć i kurs CHF się zmieni to nie wiem,
śmiać się czy płakać.
O możliwej chorobie kredytobiorców też nie poinformował?
O tym, że Ziemia jest okrągła też nie?
Zasłyszane: jeżeli ktoś bierze kredyt na pół bańki i nie wie co to
kursy, co spread itp. to nie dorósł intelektualnie do zdolności
kredytowej, obliczonej na podstawie dochodów - pewnie był przepłacany.

Niedawno potraktowano dorosłych jak dzieci, zmieniając prawo
spadkowe, dając im z automatu dziedziczenie nie wprost ale
z dobrodziejstwem inwentarza (czyli jak dotychczas dzieci).
Skrócono okresy przedawnienia i zakazano sądom rozpatrywania
wniosków o zwrot ukradzionej kasy bo "się przedawniło".
Kultura nie płacenia należności święci triumfy.

Arek

Data: 2020-01-17 17:57:26
Autor: Poldek
W dniu 2020-01-03 o 18:42, z pisze:

Banki nie mają ŻADNYCH podstaw aby domagać się opłaty za bezpodstawne korzystanie z wypłaconych "franków" ;-)

Powiem więcej - banki nie mają NIC. Te zapisy zerojedynkowe na nośnikach danych nie mają żadnej realnej wartości. Banki działają tylko dzięki zbiorowemu złudzeniu ludzkości, która w większości zdaje się wierzyć w to, że pieniądze są coś warte, zera i jedynki na cyfrowym nośniku danych, to pieniądze.

Data: 2020-01-17 09:06:24
Autor: japanizer
On Saturday, January 18, 2020 at 1:57:29 AM UTC+9, Poldek wrote:
> [...]

> Powiem więcej - banki nie mają NIC. Te zapisy zerojedynkowe na nośnikach danych nie mają żadnej realnej wartości. Banki działają tylko dzięki zbiorowemu złudzeniu ludzkości, która w większości zdaje się wierzyć w to, że pieniądze są coś warte, zera i jedynki na cyfrowym nośniku danych, to pieniądze.

Mylisz się. Banki działają dzięki dobrej woli Latającego Potwora Spaghetti.
Dzięki niemu zapis cyfrowy w banku ma realną wartość, a ludzie mają co jeść, w co się ubrać, mają dach nad głową, a co szczęśliwszych nawet stać na zatankowanie LPG do swojego Paseratti.

Data: 2020-01-17 09:11:36
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 17 stycznia 2020 18:06:31 UTC+1 użytkownik japa...@japanizer.org napisał:

[...]

Ale to tylko do czasu, aż starczy tej dobrej woli.
I Potworowi nie przyjdzie na myśl znów zrobić wielki wybuch na Słońcu - taki jak circa 150 lat temu ostatnio był - tylko że wtedy popaliły się tylko przewody od telegrafów, bo nic innego nie było - a teraz pierdolną wszystkie transformatory przy limiach wysokiego napięcia.
Dla ustalenia uwagi - obecnie wykonanie zamówienia na taki transformator trwa rok.
Przedsmak tego miało ostatnio towarzystwo z tzw. Krzemowej Doliny, któremu się w dupach przewraca - z uwagi na to, że wiatry podnoszą suche gałęzie, które robią zwarcia na liniach przesyłowych, nieremontowanych od 50 a może i 100 lat, ostatnio wyłączyli im prąd. Podobno spora grupa zdążyła zmienić się w zombie, bo nie mieli co z sobą zrobić jak się komputery powyłączały...

Data: 2020-01-17 19:09:41
Autor: J.F.
Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qvsp1m$jpf$1@gioia.aioe.org...
[...]

No jak ? Przecietny bank ma jednak wielu kredytobiorcow, ktorzy musza mu teraz placic raty.
Po grozba licytacji mieszkania/domu ..

zbiorowemu złudzeniu ludzkości, która w większości zdaje się wierzyć w to, że pieniądze są coś warte, zera i jedynki na cyfrowym nośniku danych, to pieniądze.

Owszem - ryzyko dewaluacji pieniadza jest ... ale jak pokazuje przyklad frankowiczow, to jest tez ryzyko rewaluacji/aprecjacji :-)

J.

Data: 2020-01-20 17:27:25
Autor: Poldek
W dniu 2020-01-17 o 19:09, J.F. pisze:
[...]

Raty to zera i jedynki na twardych dyskach, które są nie wiadomo gdzie.

Po grozba licytacji mieszkania/domu ..

Płacą, gdyż żyją w tej samej krainie baśni. Dopóki jedni i drudzy wierzą w tą samą bajkę, to zaklęcie działa.

[...]

A także ryzyko rewolucji. Jak pokazuje przykład historii nie raz, nie dwa posiadacze pieniędzy, weksli, tzw. papierów wartościowych itp. budzili się z walizką makulatury lub nawet bez.

Jaka jest różnica wartości między banknotem 100 zł prawdziwym, a banknotem 100 zł fałszywym? Dopóki nikt się nie zorientował, który jest fałszywy, to żadna.

Banki nie mają ŻANDYCH podstaw