Banki tną koszty na reklamę w związku z podatkiem bankowym

Data: 2016-05-23 08:36:44
Autor: z
Banki tną koszty na reklamę w związku z podatkiem bankowym
A podobno wszystkie koszty tego podatku od razu z automatu miały być przerzucone na klientów.
A jakie jęki były i narzekania.
A tu proszę nawet pozytywny skutek uboczny mniejszych zysków zgrai reklamowej. (znaczy tych ukrywaczy zysków / producentów kosztów)
Można? Można :-)

Data: 2016-05-23 09:34:17
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-05-23 o 08:36, z pisze:
[...]

Hasło z tematu jest bez sensu.

Bo:

- albo reklamy przynoszą pozytywny skutek, zatem nie ma sensu ich ograniczać z uwagi na podatek bankowy

- albo reklamy nie przynoszą pozytywnego skutku, wówczas ograniczenie ich ilości jest korzystne dla banku bez względu na podatek bankowy.

Można pomyśleć? Można.

--
Liwiusz

Data: 2016-05-23 10:18:18
Autor: J.F.
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nhubpt$be4$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Zapomniales pomyslec o trzeciej mozliwosci - reklamy przynosily pozytywny skutek dawniej, a teraz przy podatku - juz nie przynosza.

J.

Data: 2016-05-23 10:27:03
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-05-23 o 10:18, J.F. pisze:
[...]

Nadal bez związku z podatkiem bankowym.

--
Liwiusz

Data: 2016-05-23 11:05:30
Autor: J.F.
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nhuesr$egi$1@node2.news.atman.pl...
[...]

No jak - to by znaczylo, ze podatek bankowy spowodowal nieoplacalnosc reklam.

J.

Data: 2016-05-23 11:08:00
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-05-23 o 11:05, J.F. pisze:
[...]

Coś jak, że więcej bocianów daje korelację z większą dzietnością?

Rozumiem, że rzucam grochem o ścianę, ale staraj się czasem trzymać poziom.

--
Liwiusz

Data: 2016-05-23 11:54:24
Autor: radekp@konto.pl
Banki tną koszty na reklamę w związku z podatkiem bankowym
Mon, 23 May 2016 10:18:18 +0200, w <5742bcce$0$693$65785112@news.neostrada.pl>,
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

Zapomniales pomyslec o trzeciej mozliwosci - reklamy przynosily pozytywny skutek dawniej, a teraz przy podatku - juz nie przynosza.

Zadziwiający tok rozumowania :)

Data: 2016-05-23 19:48:24
Autor: Tomasz Chmielewski
On 05/23/2016 06:54 PM, radekp@konto.pl wrote:
[...]

Dlaczego?

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2016-05-23 14:12:56
Autor: radekp@konto.pl
Banki tną koszty na reklamę w związku z podatkiem bankowym

A ja miałoby być możliwe?

Data: 2016-05-23 14:42:17
Autor: J.F.
Użytkownik  radekp napisał w wiadomości

> Zadziwiający tok rozumowania :)

Dlaczego?
A ja miałoby być możliwe?

No normalnie - przyjmujesz depozyty, udzielasz kredytow, ponosisz koszty, w tym na emisje reklam, wychodzi zysk.
Z nowym podatkiem zysk moze sie juz zamienic w strate.
I trzeba selekcjonowac operacje, klientow, i wydatki na reklame, tudziez jej celowosc ...

J.

Data: 2016-05-23 14:56:02
Autor: Kamil Jońca
"radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> writes:

Mon, 23 May 2016 19:48:24 +0900, w <nhun5n$19ck$1@gioia.aioe.org>, Tomasz
> [...]

Np. reklama kredytow hipo. z marżą 1%. Przed podatkiem - produkt
dochodowy, po podatku niekoniecznie..
KJ

To keep your friends treat them kindly; to kill them, treat them often.

Data: 2016-05-23 06:08:33
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 23 maja 2016 14:57:02 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:

Np. reklama kredytow hipo. z marżą 1%. Przed podatkiem - produkt
dochodowy, po podatku niekoniecznie..
Zrezygnują z reklamy czy podniosą marzę?

Data: 2016-05-23 22:10:59
Autor: Tomasz Chmielewski
On 05/23/2016 10:08 PM, Kris wrote:
[...]

To nie jest zerojedynkowe.

Mogą obciąć część budżetu na reklamę, podnieść marżę, zająć się naciąganiem ludzi na mniej wymagające karty kredytowe, kredyty na nowy telewizor i wakacje itd.

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2016-05-23 21:53:57
Autor: Tomasz Chmielewski
On 05/23/2016 09:12 PM, radekp@konto.pl wrote:

[...]

A jak miałoby to być niemożliwe?

Reklamy nie zostały całkowicie wycofane, do zera.

Jest coś takiego jak zwrot z inwestycji, obojętnie, czy jest to reklama, otwarcie nowej placówki, czy wprowadzenie nowego produktu na rynek.

Dość pokrewne pojęcia to malejąca użyteczność krańcowa, czy krzywa Laffera (podobny mechanizm, choć odnosi się do podatków).

Skoro wydatek 1 zł na reklamę przynosi firmie 1.2 zł dochodu, to jak najbardziej na taką reklamę opłaca się wydawać dodatkowe pieniądze.

W sytuacji zmiany otoczenia rynkowego (w tym przypadku: wprowadzenie podatku bankowego), może być tak, że wydatek 1 zł na reklamę przynosi już tylko 0.9 zł dochodu. W tym przypadku jak najbardziej sensowne jest ograniczenie budżetu na reklamę.

Oczywiście ciężko powiedzieć, czy to jedynie podatek bankowy miał wpływ na zmniejszenie budżetów reklamowych banków.

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2016-05-23 16:46:04
Autor: Tomasz Chmielewski
On 05/23/2016 04:34 PM, Liwiusz wrote:
[...]

Błędne rozumowanie.

Wydanie na reklamę 1000 zł może przynieść ponad 1000 zł dochodu: w takim przypadku opłaca się w dalszym ciągu zwiększać wydatki na reklamę.

Po wydaniu X * 1000 zł na reklamę, wydatkowanie kolejnych 1000 zł może zwiększać dochód o mniej niż 1000 zł: w takim przypadku nie opłaca się już zwiększać wydatków na reklamę.

Parametr X może ulegać zmianom z wielu powodów.

Wprowadzenie podatku bankowego mogło spowodować zmianę wartości parametru X.

Można pomyśleć? Można.

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2016-05-25 14:06:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Banki tną koszty na reklamę w związku z podatkiem bankowym

"Liwiusz" nhubpt$be4$1@node2.news.atman.pl

- albo reklamy przynoszą pozytywny skutek, zatem nie ma sensu ich ograniczać z uwagi na podatek bankowy

Sztuczne oświetlenie daje zysk, ale można żarówki zastąpić
lampami wyładowczymi, a te lampy -- LEDkami. Te zastąpienia
dają ogromne zyski przy niezmniejszaniu ilości światła.

- albo reklamy nie przynoszą pozytywnego skutku, wówczas ograniczenie ich ilości jest korzystne dla banku bez względu na podatek bankowy.

Być może reklamy dają zyski, ale można skąpić także na reklamach.
Zmniejszenie wydatków związanych z reklamami niekoniecznie
zmniejszyło zyski płynące z reklam.

-=-

500+ teoretycznie zmniejszyło wydatki na reklamy.

Natomiast podatek bankowy mógł jedynie zachęcić do szukania
oszczędności. Przy okazji -- mniej na reklamy, więc niższy PKB.

-=-

Chińczycy rzucili się na uprzemysłowienie -- zyskali masę kalek
psychicznych i fizycznych, zniszczenie środowiska naturalnego
i gigantyczny zysk przedsiębiorców.

Hipermarkety kupowały tanio produkty tanio wytwarzane i sprzedawały
tanio, dając: sobie zysk; pracę (niemal niewolniczą) robotnikom; nam
możliwość zasłonięcia wstydu... ;) Przy okazji zmniejszając nasz PKB?
Być może zwiększając -- nadzy Polacy niekoniecznie osiągnęliby ten
wzrost PKB, jaki zanotowały kroniki.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.   Zzzzz |\      _,,,-- ,,_
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'        /,`.-'`'   ._  \-;;,_

Data: 2016-05-23 11:04:02
Autor: J.F.
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5742a4fc$0$695$65785112@news.neostrada.pl...
A podobno wszystkie koszty tego podatku od razu z automatu miały być przerzucone na klientów.
A jakie jęki były i narzekania.

Ustawa zabraniala ... ale kto powiedzial ze banki nie moga samodzielnie podejmowac decyzji i uznac, ze prowizja powinna wynosic 12 a nie 10 % ..

A tu proszę nawet pozytywny skutek uboczny mniejszych zysków zgrai reklamowej. (znaczy tych ukrywaczy zysków / producentów kosztów)
Można? Można :-)

Niby mozna, ale jak zabraknie reklam w telewizji, to kto za to zaplaci ? :-)

Poza tym ... o dobre odsetki na lokacie coraz trudniej.
A RRSO ... poczekamy na wyniki bankow.
Na razie chyba sie skupily na wykazaniu strat, co im pozwoli uniknac podatku :-)

Ale trzeba przyznac, ze musza uzupelnic kase w BFG, bo ja ostatnio troche nadszarpnelo.

J.

Data: 2016-05-24 07:38:40
Autor: z
W dniu 2016-05-23 o 11:04, J.F. pisze:

Poza tym ... o dobre odsetki na lokacie coraz trudniej.

Trzeba mieć co lokować. Tego ułamka Polaków bym nie żałował ;-)

A RRSO ... poczekamy na wyniki bankow.
Na razie chyba sie skupily na wykazaniu strat, co im pozwoli uniknac
podatku :-)

Prokurator i do ciupy. Wszak unikanie podatków jest ZŁE :-)

A generalnie rentowność "polskich" banków jest bardzo duża i nadal będzie po wprowadzeniu podatku. Bankowcy debilami nie są. Będą dalej tu zarabiać i cieszyć się że u Niemców gorzej :-)

Data: 2016-05-23 16:03:37
Autor: Tomasz Chmielewski
On 05/23/2016 03:36 PM, z wrote:
A podobno wszystkie koszty tego podatku od razu z automatu miały być
przerzucone na klientów.
A jakie jęki były i narzekania.

A nie zostały przerzucone?

- duże kredyty, leasing po części zostały przerzucone za granicę (teraz na zysku z nich zarabia budżet Niemiec czy Francji, a nie Polski): czyli bezpośrednia strata naszego budżetu

- banki wprowadziły dodatkowe opłaty czy obcięły zakres funkcjonalności (takie kuriozum, Bank Ochrony Środowiska przestał udzielać kredyty służące ochronie środowiska): czyli koszty przerzucone na klientów

- oprocentowanie depozytów spadło, oprocentowanie kredytów pozostało na tym samym poziomie - dzięki temu banki zarobiły dodatkowe kilka miliardów zł, mniej więcej tyle, co wynosi podatek bankowy: czyli koszty przerzucone na klientów

- na bruk poszło ileś setek pracowników banków: czyli dodatkowy koszt dla budżetu państwa

- mocno spadła akcja kredytowa (i pewnie dlatego tną koszty na reklamę)

A tu proszę nawet pozytywny skutek uboczny mniejszych zysków zgrai
reklamowej. (znaczy tych ukrywaczy zysków / producentów kosztów)
Można? Można :-)

Co można? Wprowadzić podatek bankowy w taki sposób, żeby skorzystały z niego państwa ościenne? Pewnie że można, ale czy ktoś za to odpowie? Śmiem wątpić.

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2016-05-23 06:21:08
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 23 maja 2016 09:03:43 UTC+2 użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:

- duże kredyty, leasing po części zostały przerzucone za granicę (teraz na zysku z nich zarabia budżet Niemiec czy Francji, a nie Polski): czyli bezpośrednia strata naszego budżetu
Masz jakieś dane czy tylko tak gdybasz?(nie twierdze ze nie masz racji)
(takie kuriozum, Bank Ochrony Środowiska przestał udzielać kredyty służące ochronie środowiska): czyli koszty przerzucone na klientów
Z powodu podatku?
- oprocentowanie depozytów spadło,
Bo spadła akcja kredytowa
- mocno spadła akcja kredytowa (i pewnie dlatego tną koszty na reklamę)
Ale podatek to spowodował?

Data: 2016-05-23 15:32:12
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup
[...]

Danych jestem ciekaw, ale dalej jestem ciekaw bilansu ... jesli banki maja jakies pieniadze, wlasne czy klientow, to one tak czy inaczej wystepuja rowniez po stronie aktywow.
Trzeba by wypchac te pieniadze klientom do skarpety, do innego banku, lub oddac pozyczone gdzies miedzy bankami ...

No chyba, ze wystarczylo troche przeorganizowac swapy, one modne ostatnio :-)

J.

Data: 2016-05-23 22:53:01
Autor: Tomasz Chmielewski
On 05/23/2016 10:21 PM, Kris wrote:
[...]

http://www.rp.pl/Banki/301129870-EBC-podatek-bankowy-zacheci-do-transferu-aktywow-za-granice.html

Europejski Bank Centralny wydał we wtorek opinię na temat
podatku bankowego, jakim od lutego mają być objęte niektóre
instytucje finansowe w naszym kraju. Według EBC struktura
podatku może być zachętą do transferu aktywów za granicę.

http://www.forbes.pl/podatek-bankowy-podatek-handlowy-analiza-skutkow,artykuly,202933,1,3.html

Z doświadczeń węgierskich wynika, że podatek bankowy może
przełożyć się na ogólne skurczenie bankowych aktywów. Na
Węgrzech w ciągu czterech lat sektor bankowy pomniejszył się o
jedną czwartą. Największe i obarczone najniższymi marżami
kredyty korporacyjne będą udzielane nie w polskich bankach, ale
ich spółkach matkach.

(...)

Teraz jednak skala zjawiska będzie o wiele większa, prognozują
bankowcy. Tę tendencję do wyciekania aktywów zauważyło już
Ministerstwo Finansów.

Obserwujemy próbę osłabienia pozycji konkurencyjnej i
naruszanie interesów akcjonariuszy polskich banków przez
niektóre banki zagraniczne, które przenoszą udzielanie kredytów
za granicę. Suma aktywów, która próbuje być wyprowadzona w ten
sposób, jest znacząca - mówi Konrad Raczkowski, wiceminister
finansów, tłumacząc, że doradcy proponują klientom zakup tych
samych produktów taniej, bo za granicą.

(takie kuriozum, Bank Ochrony Środowiska przestał udzielać kredyty
służące ochronie środowiska): czyli koszty przerzucone na klientów
Z powodu podatku?

Oficjalnie z powodu podatku bankowego to bankom nic nie wolno było zrobić. Ale wiele cenników i marż w dziwny sposób uległo zmianom tuż przed jego wprowadzeniem, również w tych państwowych (do tego stopnia, że PiS wzywał dyrektorów banków na dywanik, z czego oczywiście nic nie wynikło).

Co do kuriozum z zaprzestaniem udzielania kredytów służących ochronie środowiska w Banku Ochrony Środowiska: stało się to niedługo przed wprowadzeniem podatku bankowego. Być może miały na tyle niskie marże, że po wprowadzeniu tego podatku stały się nieopłacalne.

- oprocentowanie depozytów spadło,
Bo spadła akcja kredytowa

A spadła bo...?

- mocno spadła akcja kredytowa (i pewnie dlatego tną koszty na reklamę)
Ale podatek to spowodował?

Tak twierdzą mądrzejsi ode mnie:

http://www.polskieradio.pl/42/1699/Artykul/1561078,Wojciech-Sobieraj-banki-udzwigna-podatek-bankowy-ale-kredyty-hipoteczne-stana-sie-dla-nich-nieoplacalne

Wojciech Sobieraj: banki udźwigną podatek bankowy, ale kredyty
hipoteczne staną się dla nich nieopłacalne

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2016-05-23 10:06:06
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 23 maja 2016 15:53:13 UTC+2 użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:

> Masz jakieś dane czy tylko tak gdybasz?(nie twierdze ze nie masz racji)

http://www.rp.pl/Banki/301129870-EBC-podatek-bankowy-zacheci-do-transferu-aktywow-za-granice.html
Styczeń tego roku. Nic dzwnego że EBC pisał co pisał w końcu to bankowcom zabrać chcą i lament trzeba podnosić;) Są jakiś dane czy, ile i jakich produktów bankowych wytransferowano?
Zajrzeć w dowody wylizanych sprzętów i aut czy polskie oddziały firm leasingowych czy zagramaniczne.

http://www.forbes.pl/podatek-bankowy-podatek-handlowy-analiza-skutkow,artykuly,202933,1,3.html
Marzec 2016- analizują skutki czegoś co jeszcze praktycznie nie działa

Teraz jednak skala zjawiska będzie o wiele większa, prognozują
bankowcy.
....Prognozują bankowcy:)

A spadła bo...?

[...]

A na gotówkowe i gospodarcze podatek wpływu nie ma?

Data: 2016-05-23 19:34:31
Autor: radekp@konto.pl
Banki tną koszty na reklamę w związku z podatkiem bankowym
Mon, 23 May 2016 10:06:06 -0700 (PDT), w
<85dcf10a-4e04-4ba8-b747-769600e0c167@googlegroups.com>, Kris
<kszysztofc@gmail.com> napisał(-a):

> [...]
Styczeń tego roku. Nic dzwnego że EBC pisał co pisał w końcu to bankowcom zabrać chcą i lament trzeba podnosić;) Są jakiś dane czy, ile i jakich produktów bankowych wytransferowano?

A czytać umiesz?

Data: 2016-05-23 11:55:30
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 23 maja 2016 19:39:39 UTC+2 użytkownik rad....@konto.pl napisał:
> [...]

> Styczeń tego roku. Nic dzwnego że EBC pisał co pisał w końcu to bankowcom zabrać chcą i lament trzeba podnosić;) > Są jakiś dane czy, ile i jakich produktów bankowych wytransferowano?
Ty zapewne umiesz. Na pytanie moje (Są jakiś dane czy, ile i jakich produktów bankowych wytransferowano?) znalazłeś tam odpowiedz?

Data: 2016-05-24 00:17:03
Autor: radekp@konto.pl
Banki tną koszty na reklamę w związku z podatkiem bankowym
Mon, 23 May 2016 11:55:30 -0700 (PDT), w
<9e29f121-8ada-4100-8f8e-e24d035ea2e5@googlegroups.com>, Kris
> [...]

Ty zapewne umiesz. Na pytanie moje (Są jakiś dane czy, ile i jakich produktów bankowych wytransferowano?) znalazłeś tam odpowiedz?

A jak sprawdzisz i na jakiej podstawie? I kto za to zapłaci?
Zapytaj ministra, chyba z powietrza sobie tego nie wziął.

Data: 2016-05-24 01:29:12
Autor: Kris
W dniu wtorek, 24 maja 2016 10:09:29 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał:
A jak sprawdzisz i na jakiej podstawie? I kto za to zapłaci?
Zapytaj ministra, chyba z powietrza sobie tego nie wziął.

No widzisz- chwila spokoju, ochłonąłeś i również wyszło Tobie że żadnych danych nie ma póki co. Na naukę czytania mnie wysyłałeś mnie przedwcześnie więc.

Data: 2016-05-24 11:01:42
Autor: radekp@konto.pl
Banki tną koszty na reklamę w związku z podatkiem bankowym
Tue, 24 May 2016 01:29:12 -0700 (PDT), w
<05f17b0f-8426-4f4f-8687-d67902e47349@googlegroups.com>, Kris
> [...]

No widzisz- chwila spokoju, ochłonąłeś i również wyszło Tobie że żadnych danych nie ma póki co. Na naukę czytania mnie wysyłałeś mnie przedwcześnie więc.

No dobra, żadnych danych oficjalnych nie ma. Ale jakbyś oprócz czytania jeszcze
przemyślał słowa ministra, to co ci wychodzi z grubsza?

Data: 2016-05-24 02:17:46
Autor: Kris
W dniu wtorek, 24 maja 2016 11:04:29 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał:
No dobra, żadnych danych oficjalnych nie ma. Ale jakbyś oprócz czytania jeszcze
przemyślał słowa ministra, to co ci wychodzi z grubsza?

Jak jeden minister mówi że banki nie przerzucą kosztów na klientów to jemu nie wierzymy jak inny mówi że banki próbują wytransferować to temu wierzymy;)
Pisze po raz kolejny- poczekajmy będą liczby zobaczymy.

Data: 2016-05-24 15:27:57
Autor: radekp@konto.pl
Banki tną koszty na reklamę w związku z podatkiem bankowym
Tue, 24 May 2016 02:17:46 -0700 (PDT), w
<9cda040b-581c-41fe-93a8-e30d19fe6183@googlegroups.com>, Kris
> [...]

Jak jeden minister mówi że banki nie przerzucą kosztów na klientów to jemu nie wierzymy jak inny mówi że banki próbują wytransferować to temu wierzymy;)

Bo jeden myśli życzeniowo, a drugi opowiada o mierzalnych faktach. Taka mała
różnica :)

Data: 2016-05-24 06:39:50
Autor: Kris
W dniu wtorek, 24 maja 2016 15:29:58 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał:

Bo jeden myśli życzeniowo, a drugi opowiada o mierzalnych faktach. Taka mała
różnica :)
Nie lepiej poczekać aż będą zmierzone?

Data: 2016-05-24 22:57:56
Autor: Tomasz Chmielewski
On 05/24/2016 10:39 PM, Kris wrote:
[...]

Tylko kto to dokładnie i obiektywnie zmierzy?

- banki przecież się nie pochwalą: udało nam się zamienić 320 mld opodatkowanych aktywów w Polsce na 320 mld nieopodatkowanych aktywów w Niemczech / Francji / gdziekolwiek

- Partia nie powie wprost, że chciała dobrze, a wyszło jak zwykle (a jak jakiś urzędnik nieopatrznie powie - to najdalej za tydzień nie będzie już urzędnikiem)

A nikt inny dostępu do danych nie ma.

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2016-05-24 07:05:17
Autor: Kris
W dniu wtorek, 24 maja 2016 15:58:03 UTC+2 użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:

A nikt inny dostępu do danych nie ma.
PO+ Rysiu Peru  na konferencji prasowej się pochwalą
Pisałeś o kredycie 2,5mld USD- prazy następnej takiej okazji będzie widać kto pożyczył

Data: 2016-05-24 23:19:17
Autor: Tomasz Chmielewski
On 05/24/2016 11:05 PM, Kris wrote:
W dniu wtorek, 24 maja 2016 15:58:03 UTC+2 użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:

A nikt inny dostępu do danych nie ma.
PO+ Rysiu Peru  na konferencji prasowej się pochwalą

Oby.

Pisałeś o kredycie 2,5mld USD- prazy następnej takiej okazji będzie widać kto pożyczył

Może już nie być takiej okazji... 0.44% od ~10 mld zł to ~44 mln zł podatku bankowego rocznie, kwota warta "zoptymalizowania".

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2016-05-24 19:48:53
Autor: J.F.
Użytkownik "Tomasz Chmielewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ni1nt4$1lr1$1@gioia.aioe.org...
[...]

Z jednej strony oczywiscie warta, z drugiej - przy podziale miedzy banki w konsorcjach ... moze juz nie tak widoczna w tabelkach.

Z trzeciej - jesli bylo konsorcjum - to aby na pewno czysto krajowe ?
http://pulsinwestora.pb.pl/3772006,8184,kghm-ma-kredyt-konsorcjalny-na-kwote-2-5-mld-usd

A jak to w % wyszlo ktos wie - ile z tego zaciagniete w krajowych bankach, a ile za granica - mimo, ze o podatku jeszcze nikt nie slyszal :-)

P.S. Splaca ?

J.

Data: 2016-05-24 16:14:46
Autor: J.F.
[...]

Raporty publikuja, a do KNF wysylac musza.
I pozycja "aktywa" tam figuruje.

Dalej - urzedy skarbowe przyjmujac nowe deklaracje tez moga podsumowac.

- Partia nie powie wprost, że chciała dobrze, a wyszło jak zwykle (a jak jakiś urzędnik nieopatrznie powie - to najdalej za tydzień nie będzie już urzędnikiem)
A nikt inny dostępu do danych nie ma.

Opozycja jeszcze czuwa.
Zreszta same banki sie pochwala, ze nowy podatek spowodowal zalamanie w branzy ... no, ale czy mozna im wierzyc ? :-)

J.

Data: 2016-05-24 11:54:14
Autor: Tomasz Chmielewski
On 05/24/2016 03:55 AM, Kris wrote:
[...]

No, nie - wstępnie pytałeś, czy faktycznie tak jest, że banki faktycznie przerzucają duże kredyty / leasing za granicę.

Słowa wiceministra finansów, które skrzętnie wyciąłeś, wskazują na to, że odbywa się to w stopniu znacznym.

A skąd ktokolwiek tu na grupie ma wiedzieć, ile dokładnie tego jest, skoro takich danych MF nie opublikowało?

Ale można się pokusić o zakres - podatek bankowy jest niby prosty jak budowa cepa: aktywa banków, do tej pory od upadku komunizmu rosnące co roku, po odjęciu środków własnych i obligacji rządowych * 0.44%.

http://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2016-04-26/wplywy-z-podatku-bankowego-zbyt-niskie-rzad-chce-zaostrzyc-przepisy/

Po pierwszym miesiącu obowiązywania podatku od niektórych
instytucji finansowych rządowi udało się uzyskać w ten sposób
364 mln zł. To poniżej kwoty zakładanej przez resort finansów.
Oznacza to, że przy utrzymaniu obecnego trendu wpływów, do
końca roku do budżetu wpłynie o ok. 2 mld złotych mniej niż
planowano na ten rok.

Plan zakładał uzyskanie 5.5 mld zł, a już wiadomo, że będzie 2 mld zł mniej. Różnica olbrzymia, to ponad 35% mniej, niż miało być - w zestawieniu ze słowami wiceministra można spekulować, czy podatek planował ktoś, kto nie chodził na matematykę w szkole podstawowej czy ktoś mocno obdarzony myśleniem życzeniowym.

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2016-05-23 22:04:17
Autor: Kris
W dniu wtorek, 24 maja 2016 04:54:21 UTC+2 użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:

Plan zakładał uzyskanie 5.5 mld zł,
Chyba później skorygowali do 4,4mld

Data: 2016-05-24 23:37:53
Autor: Krzysztof Halasa
Tomasz Chmielewski <tch@nospam.example.com> writes:

[...]

Oj tam oj tam, zawsze w takich przypadkach podają dane przesadnie
optymistyczne, nie można tego brać na poważnie.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2016-05-25 09:18:33
Autor: J.F.
Użytkownik "Krzysztof Halasa"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m3mvnfyw5q.fsf@pm.waw.pl...
[...]

No wiesz, z jednej strony minister potrzebowal sie pochwalic spora kwota, aby na dziecko starczylo, z drugiej - oszacowac rzetelnie chyba w miare prosto - bilanse sa dostepne.

J.

Data: 2016-05-25 17:31:30
Autor: Tomasz Chmielewski
On 05/25/2016 04:18 PM, J.F. wrote:
[...]

W ogóle to jakieś dziwne i postawione na głowie zwyczaje są w naszym kraju.

Najpierw planuje się sztywne wydatki na olbrzymią kwotę, a potem na oślep szuka się, z czego by to sfinansować (a teczka z "gotową, naprawioną ustawą VAT, która przyniesie 40 mld", gdzieś znikła zaraz po wyborach).

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2016-05-25 13:04:02
Autor: J.F.
Użytkownik "Tomasz Chmielewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ni3nt4$dau$1@gioia.aioe.org...
On 05/25/2016 04:18 PM, J.F. wrote:
[...]

Bo ja wiem czy takie dziwne ? Jest cel polityczny i trzeba go realizowac.
Jak Bog dal dzieci, to da i na dzieci :-)

A w domu to niby inaczej ? "Kochanie kupilam nowa sukienke, okazja, przecena".
A potem sie szuka finansowania :-)

Amerykanie tak maja nagminnie - najpierw drogie prezenty, a potem placz, ze na karcie odsetki za wysokie :-)

(a teczka z "gotową, naprawioną ustawą VAT, która przyniesie 40 mld", gdzieś znikła zaraz po wyborach).

Ponoc cos sie kreci w temacie.

J.

Data: 2016-05-24 02:50:33
Autor: Tomasz Chmielewski
On 05/24/2016 02:06 AM, Kris wrote:
[...]

Ale o czym ty piszesz? Nie trzeba być jakimś szczególnie bystrym, żeby zobaczyć, jaka jest skala tego podatku (10x większy niż w Niemczech), od czego ten podatek w Polsce jest (od aktywów, podczas gdy w krajach, gdzie są centrale największych banków działających w Polsce - od pasywów) - żeby przewidzieć, jak łatwe będzie przerzucanie bilansami z kraju do kraju, żeby uniknąć podatku.

Są jakiś dane czy, ile i jakich produktów bankowych wytransferowano?
Zajrzeć w dowody wylizanych sprzętów i aut czy polskie oddziały firm leasingowych czy zagramaniczne.

Pytaj Ministerstwa Finansów, dlaczego prognozy tak bardzo się przestrzeliły z oczekiwaniami wpływów.

[...]

A już wypowiedź ówczesnego wiceministra finansów skrzętnie usunąłeś, bo?

     Suma aktywów, która próbuje być wyprowadzona w ten
     sposób, jest znacząca - mówi Konrad Raczkowski, wiceminister
     finansów, tłumacząc, że doradcy proponują klientom zakup tych
     samych produktów taniej, bo za granicą.

Zdaje się, mówił prawdę, czyli nie po myśli Partii, więc jakiś czas później go odwołali.

A spadła bo...?

[...]

Marże na kredytach hipotecznych są minimalne.

A przy kredycie na telewizor czy wczasy - dość spore.

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2016-05-23 11:46:31
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 23 maja 2016 19:50:39 UTC+2 użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:

Marże na kredytach hipotecznych są minimalne.

A przy kredycie na telewizor czy wczasy - dość spore.

Bo i szkodowość inna, i zapewniony dopływ z odsetek na długi czas i zabezpieczenie lepsze i....
Najwyżej marże podniosą. W 2007-2009 marże były sporo niższe jak teraz. Wiem oczywiście że odsetki wyższe ale też więcej za depozyty płacili.
Nie twierdzę uparcie że nie masz racji ale trzeba poczekać z rok na wyniki a tu tylko przewidywania lament głównych zainteresowanych i "bankowcy twierdzą" Straty banki księgowo porobiły co niektóre to i w tym roku może nie zapłacą. Ale ile lat po kolei mogą straty wykazywać bez utraty "wizerunku" itp
No i akcjonariusze jeszcze na wyniki patrzą.
Osobiście uważam że w ten podatek ładnie marketingowo bankom pomógł ceny podnieść bo zyski odsetkowe zmalały itp. Bez podatku też by podniosły- zresztą pisaliśmy tu o tym jeszcze zanim pomysł podatku ujrzał światło dzienne.
Co do skali transferów za granice to prędzej czy później wyjdzie- ja uważam że jakiś znaczących przesunięć nie będzie. Ale poczekajmy.

Data: 2016-05-24 00:18:45
Autor: radekp@konto.pl
Banki tną koszty na reklamę w związku z podatkiem bankowym
Mon, 23 May 2016 11:46:31 -0700 (PDT), w
<9aa4f861-d638-4ee7-8ae3-6068ae05dccc@googlegroups.com>, Kris
<kszysztofc@gmail.com> napisał(-a):

Straty banki księgowo porobiły co niektóre to i w tym roku może nie zapłacą. Ale ile lat po kolei mogą straty wykazywać bez utraty "wizerunku" itp

Jakoś tak się składa, że te "narodowo-patriotyczne" banki słabo płacą podatki.
No jak to możliwe?

Data: 2016-05-24 01:31:34
Autor: Kris
[...]

Jakieś cyfry podasz, podlinkujesz?

Data: 2016-05-24 11:02:18
Autor: radekp@konto.pl
Banki tną koszty na reklamę w związku z podatkiem bankowym
Tue, 24 May 2016 01:31:34 -0700 (PDT), w
<2dbda310-121d-4d8e-af37-7d1ed0b2af8c@googlegroups.com>, Kris
> [...]

W dniu wtorek, 24 maja 2016 10:09:29 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał:
, że te "narodowo-patriotyczne" banki słabo płacą podatki.

Tak, były na grupie. Całe zestawienie. Poszukaj.

Data: 2016-05-24 17:55:56
Autor: Tomasz Chmielewski
On 05/24/2016 05:31 PM, Kris wrote:
W dniu wtorek, 24 maja 2016 10:09:29 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał:
, że te "narodowo-patriotyczne" banki słabo płacą podatki.
No jak to możliwe?

Jakieś cyfry podasz, podlinkujesz?

1) najbardziej "narodowo-kościelno-patriotyczny" sektor SKOK w zasadzie w całości generuje straty i co kilka miesięcy któryś SKOK upada

2) w bankach spółdzielczych - ciut lepiej niż w SKOKach, lecz też ileś z nich ma program naprawczy; głośna upadłość SK Banku

3) Bank Ochrony Środowiska - program naprawczy

4) Getin Bank - program naprawczy

5) flagowy okręt polskiej bankowości, PKO BP - w stosunku do aktywów płaci dużo mniej podatków niż Pekao SA i kilka kolejnych banków na liście (wyliczenia prezentowałem kiedyś na grupie); w tym kontekście dziwi oskarżanie przez rząd PiS banków o niepłacenie podatków w Polsce (no bo dokąd wyprowadza zyski państwowy PKO BP? kryminalny sektor SKOK, notabene pod opieką rządu, wiadomo, zyski idą na prywatne konta do Luksemburga, straty pokrywa budżet państwa - ale państwowy PKO BP?)

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2016-05-24 03:56:50
Autor: Kris
W dniu wtorek, 24 maja 2016 10:56:04 UTC+2 użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:
kryminalny sektor SKOK, notabene pod opieką rządu, wiadomo, zyski idą na prywatne konta do Luksemburga, straty pokrywa budżet państwa - ale państwowy PKO BP?)
To PO i spółka to faktycznie nieroby ogromne skoro przez 8 lat nikomu ze SKOK kryminalnych zarzutów nie przypięli
Tak sobie myślę że chyba nie zmarnowali by okazji na show typu CBŚ w kominiarkach kogoś z wierchuszki SKOK w kajdanach wyprowadza. A jednak nie kojarzę aby taki show był.
Ośmiorniczki u Sowy żreć potrafili ale kryminalistów do więźnia nie dali rady wsadzić;)

Data: 2016-05-24 15:30:17
Autor: radekp@konto.pl
Banki tną koszty na reklamę w związku z podatkiem bankowym
Tue, 24 May 2016 03:56:50 -0700 (PDT), w
<fc8afb06-6099-4c6c-9925-ce4eea672b73@googlegroups.com>, Kris
> [...]

Tak sobie myślę że chyba nie zmarnowali by okazji na show typu CBŚ w kominiarkach kogoś z wierchuszki SKOK w kajdanach wyprowadza. A jednak nie kojarzę aby taki show był.

Też się dziwię, że nie zabrali PiS-owi bankomatu, też jestem ciekawy dlaczego
:)

Ośmiorniczki u Sowy żreć potrafili ale kryminalistów do więźnia nie dali rady wsadzić;)

Idź do Biedry, są tam po chyba 20zł :)

Data: 2016-05-24 06:57:38
Autor: Kris
W dniu wtorek, 24 maja 2016 15:34:05 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał:

Też się dziwię, że nie zabrali PiS-owi bankomatu, też jestem ciekawy dlaczego
Dwie odpowiedzi:
-też są umoczeni
-nic większego kryminalnego udowodnić się nie dało- ot biznes nie wyszedł/ nie udało się go rozwinąć w odpowiedniej skali
Stawiam na to drugie. Bagaż złych kredytów w skokach ciągnie się od wielu lat a wtedy nie mieli jeszcze dopracowanych procedur szacowania ryzyka, nie mieli wglądu w BIK, do tej pory nie maja(i już mieć nie będą BTE) Więc łatwiej było dostać kredyt(brak wglądu w BIK) łatwiej było wyłudzić(jw+ niedopracowane procedury a właściwie brak procedur), trudniej było taki kredyt windykować.Trzeba by spojrzeć jak szkodliwość wygląda w obecnie udzielanych kredytach- pewnie KNF na to patrzy i gdyby co to by reagował.
Więc wszystko takie czarno-białe nie jest.
Zarzuty prokuratorskie się gdzieniegdzie pojawiały ale to lokalnie raczej, nic większego nie było. Takoż i w bankach się zdarza że prokurator zapuka- ostatnio do SK Banku, Getin ze swoimi polisolokatami chociażby też jest mielony przez machinę sprawiedliwości.

Idź do Biedry, są tam po chyba 20zł :)
Nawet kiedyś kupiłem, ugotowałem, pokroiłem, do tego warzywa i taką sałatkę dało się zjeść

Data: 2016-05-24 16:35:36
Autor: radekp@konto.pl
Banki tną koszty na reklamę w związku z podatkiem bankowym
Tue, 24 May 2016 06:57:38 -0700 (PDT), w
<48fbadb7-3aa0-4d41-b06b-111d5e2bbab1@googlegroups.com>, Kris
> [...]

Stawiam na to drugie. Bagaż złych kredytów w skokach ciągnie się od wielu lat a wtedy nie mieli jeszcze dopracowanych procedur szacowania ryzyka, nie mieli wglądu w BIK, do tej pory nie maja(i już mieć nie będą BTE)

Taa, i całe szczęście (dla nich), bo gorzej byłoby z wytłumaczeniem dlaczego
pan Heniu od pana Zdzisia dostał kredyt mimo że żadnego nigdy nie spłacił.

Poza tym tam pracowała ferajna pisuarowa i każdy sobie rączkę mył.

Data: 2016-05-24 16:54:08
Autor: J.F.
[...]

Przy kazdej okazji KNF podawal, ze doniesiono do prokuratury i postawiono zarzuty, ale prokuratura u nas nierychliwa, a zarzuty kto wie czy nie dęte, albo na jakis ułamek strat.

J.

Data: 2016-05-25 16:38:33
Autor: radekp@konto.pl
[...]

Stawiaj, stawiaj -- to się nazywa naiwność :)

Rekordzistką jest posłanka PiS z Gdyni, Dorota Arciszewska-Mielewczyk. Poza własnym kredytem mieszkaniowy na 712 tys. zł, posłanka opisała w swoim oświadczeniu długi, przejęte wraz ze spadkiem po mężu. To 9 289 000 zł w różnych kredytach i zobowiązaniach (w tym 5,3 mln wobec SKOK Stefczyka), do tego poręczenie dwóch niespłaconych pożyczek zagranicznych: 1 864 000 dolarów (7 393 000 zł) i 510 000 jenów (18 454 zł). To w sumie prawie 17 000 000 zł."
Sprawę jej długów, a przede wszystkim unikania ich płacenia (w tym rzekome przeniesienie majątku do spółki na Cyprze) opisywała przed rokiem "Gazeta Wyborcza".  Partia zażądała od posłanki oficjalnych wyjaśnień, a sama Arciszewska-Mielewczyk zapewniała w wywiadzie, że rzekome przenoszenie majątku na Cypr to "wierutne kłamstwo"."

Data: 2016-05-25 08:16:52
Autor: Kris
W dniu środa, 25 maja 2016 16:39:09 UTC+2 użytkownik rad...@konto..pl napisał:

[...]

Ot to. O to właśnie mi chodzi.
-Czy te 5mln SKOK pożyczył jej nie zabezpieczając się, nie weryfikując, może w oparciu o lewe kwity, bez zdolności itp?
-czy może SKOK pożyczył, zabezpieczył ale źle oszacował zdolność, zabezpieczenie, zbyt optymistycznie do biznesplanu podszedł i w związku z tym kredyt jest przeterminowany?
Jeśli to pierwsze to prokurator i szukanie winnych, i tu przez 8lat platformersi by raczej szopke medialną zrobili. Więc może po prostu SKOK pożyczył mężowi posłanki biznes nie wyszedł. Kwestia co z zabezpieczeniem. Skoro to 5mln to pewnie KNF dokumenty przejrzał ale nic w media nie przeciekło.
Jak było nie wiemy, wiem jednak że gdyby coś można było wywlec i udowodnić to by wywleczono.
Raczej kwity musiały być od strony formalnej dobre, biznes wyglądający na zyskowny skoro oprócz SKOKu i banki nawet zagraniczne też pożyczyły. A biznes nie wyszedł- zdaża się

Data: 2016-05-25 08:34:00
Autor: Kris
Banki tną koszty na reklamę w związku z podatkiem bankowym
W dniu środa, 25 maja 2016 17:16:53 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
..
[...]
http://wyborcza.pl/1,76842,15765569,Dlugi_krola_puchu__Poslanka_PiS_przejmuje_spadek_po.html
Czytam tu że mąż posłanki zginął tragicznie.
Gdzie więc tu wina banków czy SKOK.
Podałeś przykład posłanki w kontekście afer SKOK napisz może jak to powiązałeś?

Data: 2016-05-26 01:21:16
Autor: Tomasz Chmielewski
On 05/26/2016 12:34 AM, Kris wrote:
[...]

I dopiero jak zginął jej mąż to się dowiedziała, że prowadził on firmę,
zaciągał kredyty i wyprowadzał je z kraju? Bidula jedna, tylko współczuć!

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,PiS-zwroci-sie-o-wyjasnienia-
do-Doroty-Arciszewskiej-Mielewczyk-ws-kredytu-
w-SKOK,wid,17462465,wiadomosc.html?ticaid=11712a

I zwrócił się PiS do niej o te wyjaśnienia, jak zapowiadał? Co z nich
wynikło?

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2016-05-25 11:33:52
Autor: Kris
W dniu środa, 25 maja 2016 18:21:20 UTC+2 użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:

I zwrócił się PiS do niej o te wyjaśnienia, jak zapowiadał? Co z nich
wynikło?

A gdzie tu złe SKOKi przypiąć?

Data: 2016-05-25 18:43:19
Autor: radekp@konto.pl
Banki tną koszty na reklamę w związku z podatkiem bankowym
Thu, 26 May 2016 01:21:16 +0900, w <ni4jdq$1ojr$5@gioia.aioe.org>, Tomasz
Chmielewski <tch@nospam.example.com> napisał(-a):

I zwrócił się PiS do niej o te wyjaśnienia, jak zapowiadał? Co z nich
wynikło?

PiS, w osobie ministra MSW, obecnie łaja policjantów, że skuli 19-latkę.
Zupełnie przypadkowo córkę tejże pani :))

Chyba komendant główny policji długo już nie pokomenduje, bo broni policjantów.

Data: 2016-05-25 11:36:16
Autor: Kris
W dniu środa, 25 maja 2016 18:46:02 UTC+2 użytkownik rad...@konto..pl napisał:
Thu, 26 May 2016 01:21:16 +0900, w <ni4jdq$1ojr$5@gioia.aioe.org>, Tomasz
Chmielewski <tch@nospam.example.com> napisał(-a):

Chyba komendant główny policji długo już nie pokomenduje, bo broni policjantów.

Pewnie napiszesz że naiwny jestem ale tu też związku ze SKOKami nie widze

Data: 2016-05-26 11:46:47
Autor: Tomasz Chmielewski
On 05/26/2016 03:36 AM, Kris wrote:
[...]

Problem w tym, że stworzono system, z którego w białych rękawiczkach "uprzywilejowani kolesie" mogli pełnymi garściami kraść pieniądze. Przykładem właśnie kredyt udzielony mężowi ów posłanki PiS - który od razu wywędrował gdzieś za granicę po czym zaprzestano jego spłacania - choć bardziej rzeczowym przykładem jest skala strat, jakie zostały narobione w całym sektorze SKOK.

Dalej - gdy państwo się zorientowało, że system SKOK coś mocno nie gra, to była jedna jedyna partia w Polsce, która walczyła nogami i rękami, aby SKOK pozostał bez jakiejkolwiek kontroli. Kolejny przypadek?

- Interesuje nas, czy pan Piotr Duda w imieniu swoich członków
(...) zapytał pana Andrzeja Dudę, który wcześniej pracował w
Kancelarii Prezydenta i odpowiadał za proces legislacyjny,
dlaczego w Kancelarii Prezydenta próbowano nie dopuścić do
objęcia SKOK-ów nadzorem Komisji Nadzoru Finansowego.
Przypomnijmy, że brak nadzoru nad SKOK-ami doprowadził do
bardzo wielu patologii w tejże instytucji - mówił Szejnfeld.
Dodał, że skutkiem tych patologii była utrata "ogromnych
pieniędzy" przez członków Kas.

Przypomnę - do chwili obecnej z sektora SKOK znikło "niewiadomogdzie" 5 mld zł, przy niespełna 13 mld zł aktywów, a większość innych kas wykazuje straty i jest objęta programem naprawczym.

Żeby zachować proporcje - to tak, jakby państwo musiało pokryć straty banków komercyjnych w wysokości 400 mld zł (tak, czterystu miliardów złotych), z prawdopodobną koniecznością pokrycia kolejnych 400 mld zł, a jedna z partii cały czas zaklinała opinię publiczną i mówiła, że wszystko jest w porządku, jej "niepartyjny" prezydent wetował możliwość objęcia państwowej kontroli (KNF) nad tym sektorem (taką funkcję kontrolną w SKOKach miała pełnić szefowana przez senatora PiS Kasa Krajowa, która cały czas zapewniała, że wszystko jest świetnie), jej członkowie partii atakowali Trybunał Konstytucyjny, który taką kontrolę umożliwił.

Przecież ta skala strat śmierdzi na kilometr i naprawdę trzeba być naiwnym, żeby twierdzić "ah, podwinęła im się noga" i machnąć na to ręką (w końcu BFG płaci "niczyimi" pieniędzmi, więc nic się nie stało).

W porządku, gdyby to były kłopoty w jednej kasie lub w dwóch, skłonny bym był uznać tą teorię. Ale w systemie SKOK jest zupełnie na odwrót - kłopotów nie ma tylko w jednej kasie lub w dwóch.

W 2009 roku ówczesny prezydent Lech Kaczyński zaskarżył ustawę
o SKOK-ach do TK. Ustawa miała m.in. na celu objęcie Kas
kontrolą Komisji Nadzoru Finansowego.

Tomasz Chmielewski
http://www.ptravaler.com

Data: 2016-05-26 01:19:48
Autor: Kris
Banki tną koszty na reklamę w związku z podatkiem bankowym
W dniu czwartek, 26 maja 2016 04:46:55 UTC+2 użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:

..
Przykładem właśnie kredyt udzielony mężowi ów posłanki PiS - który od razu wywędrował gdzieś za granicę po czym zaprzestano jego spłacania
"Ale są na to jakieś dowody" czy tak gdybasz jak to masz ostatnio w zwyczaju?
[...]

A jak banki teraz programy naprawcze mają to prawie się nad tym zachwycasz;)

W 2009 roku ówczesny prezydent Lech Kaczyński zaskarżył ustawę
o SKOK-ach do TK. Ustawa miała m.in. na celu objęcie Kas
kontrolą Komisji Nadzoru Finansowego.
To ten Trybunał jest cacy czy be? Co złego w tym że TK miał przyjrzeć się ustawie "o SKOKach" Jak Komorowski hurtem wycofał to cacy było rozumiem?

Data: 2016-05-26 20:20:33
Autor: Tomasz Chmielewski

.
Przykładem właśnie kredyt udzielony mężowi ów posłanki PiS - który od
razu wywędrował gdzieś za granicę po czym zaprzestano jego spłacania
"Ale są na to jakieś dowody"

Doniosła prasa. PiS obiecał publicznie sprawę zbadać i wyjaśnić, lecz nie doszukałem się od nich ani zaprzeczenia ani potwierdzenia - po prostu schowali sprawę do szuflady.

czy tak gdybasz jak to masz ostatnio w zwyczaju?

Na przykład?

[...]

Gdzie się zachwycam nad programami naprawczymi banków?

Naprawdę nie jesteś w stanie zobaczyć skali?

SKOKi: 5 mld strat pokrytych z BFG, kolejne 5 mld zagrożone, całość aktywów: ok. 13 mld zł, program naprawczy w prawie wszystkich kasach

Banki komercyjne: kilka miliardów strat pokrytych przez BFG w ostatnich 25 latach (łącznie z bankami spółdzielczymi), całość aktywów: ok. 900 mld zł, program naprawczy w 2 czy 3 mniejszych bankach.

[...]

Dla niektórych jest najwyraźniej "be", bo ataki na TK zaczęły się, gdy nie po myśli PiS objęto SKOKi nadzorem KNF.

Jak Komorowski hurtem wycofał to cacy było rozumiem?

Co wycofał? Komorowski wycofał z TK sprawę o zbadanie ustawy obejmującej SKOKi nadzorem KNF, złożoną tam przez PiS? Jak ten trybunał w takim razie ją zbadał, skoro prezydent ją wycofał?

Wbrew temu co piszesz, prezydent w Polsce (jeszcze) nie ma uprawnień do wycofywania spraw złożonych w TK.

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2016-05-26 05:30:58
Autor: Kris
Banki tną koszty na reklamę w związku z podatkiem bankowym
W dniu czwartek, 26 maja 2016 13:20:38 UTC+2 użytkownik Tomasz Chmielewski ?

http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/326452,Prezydent-Komorowski-wycofal-czesc-zastrzezen-Lecha-Kaczynskiego-ws-SKOKu
http://giz3.salon24.pl/299021,bronislaw-komorowski-wnioskuje-do-tk-o-wycofanie-wniosku

Data: 2016-05-26 22:31:08
Autor: Tomasz Chmielewski
On 05/26/2016 09:30 PM, Kris wrote:
[...]

Czyli jak, "jak Komorowski hurtem wycofał to cacy było rozumiem" zmieniło się już w "część zastrzeżeń"?

Sprawę do TK możesz złożyć i ty, i potem złożyć wniosek o jej wycofanie.

Pisałem o sprawach dot. SKOK składanych przez PiS ("Komorowski wycofał z TK sprawę o zbadanie ustawy obejmującej SKOKi nadzorem KNF, złożoną tam przez PiS?") - prezydent nie ma uprawnień do wycofywania czyichś spraw.

A tu wyrok TK ws. SKOK - chwilę przed objęciem władzy przez PiS.

http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/wyrok-trybunalu-konstytucyjnego-w-sprawie,15,0,1870607.html

No i potem TK miał przechlapane, bo zepsuł im dojne koryto.

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2016-05-26 09:45:13
Autor: Kris
W dniu czwartek, 26 maja 2016 15:31:14 UTC+2 użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:
> [...]

Pisałem o sprawach dot. SKOK składanych przez PiS ("Komorowski wycofał z TK sprawę o zbadanie ustawy obejmującej SKOKi nadzorem KNF, złożoną tam przez PiS?") - prezydent nie ma uprawnień do wycofywania czyichś spraw.
Doczytaj proszę bo ciągle gdybasz. Taki poziom wyborczej- najpierw p?łstrony piszą że mąż posłanki długów za pióra nie spłaca a na koniec ni z gruszki ni z pietruszki akapit o skokach.
No i ciągle nie wiem czy to dobrze czy źle że prezydent Kaczyński do TK skierował ustawę o SKOKach. Z Twojej twórczości wynika mi że żle ale ciągle nie ma uzasadnienia.

Data: 2016-05-27 01:53:22
Autor: Tomasz Chmielewski
On 05/27/2016 01:45 AM, Kris wrote:

Doczytaj proszę bo ciągle gdybasz.
Taki poziom wyborczej- najpierw p?łstrony piszą że mąż posłanki
długów za pióra nie spłaca

A nie był mężem posłanki PiS?
A spłacał długi?

a na koniec ni z gruszki ni z pietruszki
akapit o skokach.

A tych długów nie narobił w SKOKach?

Sama posłanka przyznała, że nie spłaca długów.

Więc nie gdybam, jakbyś nie bronił tej przecudownej maszynki do zarabiania pieniędzy.

No i ciągle nie wiem czy to dobrze czy źle że
prezydent Kaczyński do TK skierował ustawę o SKOKach. Z Twojej
twórczości wynika mi że żle ale ciągle nie ma uzasadnienia.

Wiesz, to jakby się czepiać, że bez uzasadnienia tego od Amber Gold zamknęli, taki przystojny chłopak był z niego i dobre chęci miał.

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2016-05-26 10:10:41
Autor: Kris
W dniu czwartek, 26 maja 2016 18:53:27 UTC+2 użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:
On 05/27/2016 01:45 AM, Kris wrote:

> Doczytaj proszę bo ciągle gdybasz.
> Taki poziom wyborczej- najpierw p?łstrony piszą że mąż posłanki
> długów za pióra nie spłaca

A nie był mężem posłanki PiS?
A spłacał długi?

> a na koniec ni z gruszki ni z pietruszki
> akapit o skokach.

A tych długów nie narobił w SKOKach
Nie tylko

Sama posłanka przyznała, że nie spłaca długów.
Tego się nie czepałem

Więc nie gdybam, jakbyś nie bronił tej przecudownej maszynki do zarabiania pieniędzy.
Nikogo nie bronię tylko trochę szerzej patrzę . A ten artykuł to mniej wiecej tak jakbym na poł strony wyczyny jakegoś zboczeńca opisywał a w ostatnim akapicie napisał "Tomasz Chmielewski... (coś tam kiedyś)"  Takego poziomu nie akceptuje po prostu.
..

Wiesz, to jakby się czepiać, że bez uzasadnienia tego od Amber Gold zamknęli, taki przystojny chłopak był z niego i dobre chęci miał.
Czy ten TK nie jest po to żeby "rozwiewać wątpliwości" Przecież gdyba ta ustawa taka cacy była to TK by odrzucił zastrzeżenia Prezydenta Kaczyńskego. Po co to wycofywał więc Prezydent Komorowski i dlaczego uważasz że złe że Kaczyński skierował?

Data: 2016-05-27 02:25:40
Autor: Tomasz Chmielewski
On 05/27/2016 02:10 AM, Kris wrote:

Czy ten TK nie jest po to żeby "rozwiewać wątpliwości" Przecież gdyba
ta ustawa taka cacy była to TK by odrzucił zastrzeżenia Prezydenta
Kaczyńskego

No i odrzucił większość z nich.

Po co to wycofywał więc Prezydent Komorowski

Taka wola suwerena, jak się dzisiaj mówi.

A jak nie wola suwerena - to obowiązek każdego polityka, tym bardziej prezydenta, aby jak najszybciej ukrócić malwersacje finansowe na tak gigantyczną skalę. I dobrze, że to przyśpieszył, a nie spowolnił, jak jego poprzednik.

i dlaczego
uważasz że złe że Kaczyński skierował?

Bo to stawia Kaczyńskiego w strasznie złym świetle:

- ordery, nagrody państwowe przyznane przez Kaczyńskiego twórcom SKOK

- publicznie krytykował, że ktoś próbuje objąć SKOK systemem nadzoru KNF

- chyba ze 2 mld zł strat w systemie SKOK za czasów Kaczyńskiego (naprawdę nie widział skali malwersacji?), do dziś już z 5 mld zł

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2016-05-26 10:34:36
Autor: Kris
W dniu czwartek, 26 maja 2016 19:25:44 UTC+2 użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:
> [...]

> Czy ten TK nie jest po to żeby "rozwiewać wątpliwości" Przecież gdyba
> ta ustawa taka cacy była to TK by odrzucił zastrzeżenia Prezydenta

Ciekawe jaka decyzja byłaby w sprawie tych wycofanych przez Komorowskiego?

Data: 2016-05-27 03:40:50
Autor: Tomasz Chmielewski
On 05/27/2016 02:34 AM, Kris wrote:
[...]

Potem chyba posłowie PiS składali to samo co Lech do TK, argumentując objęcie SKOKów nadzorem jako niekonstytucyjne (lub co najmniej chcąc osiągnąć opóźnienie objęcia nadzorem) i większość z tego została odrzucona (z miesiąc czy dwa przed ostatnimi wyborami do parlamentu).

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2016-05-31 13:29:47
Autor: radekp@konto.pl
Banki tną koszty na reklamę w związku z podatkiem bankowym
Thu, 26 May 2016 10:34:36 -0700 (PDT), w
<21b817d9-3f19-498d-a43f-0c526b2fef84@googlegroups.com>, Kris
<kszysztofc@gmail.com> napisał(-a):

Ciekawe jaka decyzja byłaby w sprawie tych wycofanych przez Komorowskiego?

PiS mógł wnieść, a może wniósł, własne zastrzeżenia. Kto im zabraniał?

-- -

Data: 2016-05-27 18:09:47
Autor: Krzysztof Halasa
Kris <kszysztofc@gmail.com> writes:

Po co to wycofywał więc Prezydent Komorowski

Tego nie wiemy, bo np. mógł chcieć to szybciej wprowadzić w życie, albo
"bo to zły prezydent był".

i dlaczego
uważasz że złe że Kaczyński skierował?

To nie jest złe, każdy prezydent może mieć wątpliwości, a jeśli sprawa
jest krytyczna czasowo (tu tak nie było), to lepiej żeby to TK (gdzie
zasiadają profesjonaliści) podjął decyzję szybko, niż miałby prezydent
(lub np. parlament - a więc amatorzy, choć być może także ze sporym
doświadczeniem) niepotrzebnie się pospieszyć.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2016-05-26 12:17:02
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Problem jest taki, że SKOKi to są wielkie spółdzielnie, wielkie komuny,
których zarząd jest tak daleko od właścicieli, którzy nie mają w ogóle
najmniejszego wpływu na działania instytucji. Tak jak we wszystkich
takich spółdzielniach (ten sam problem widoczny jest w spółdzielniach
mieszkaniowych), gdzie zarząd wydaje cudze pieniądze, zawsze będzie tam
wiele defraudacji, jeśli spółdzielnia nie będzie objęta ścisła,
niezależną kontrolą (nie twierdzę, że jeśli będzie objęta, to takich
problemów automatycznie nie będzie).

Nie ma rady, bez kontroli do zarządu dużej spółdzielni zawsze dostaną
się złodzieje, zawsze pozbędą się uczciwych (bo będą mieć większą
motywację oraz zestaw środków), i zawsze będą kraść. BTW w bankach
i innych dużych przedsięwzięciach ten problem także występuje, bo
właściciele, mimo że "skupieni", także są daleko. Tyle tylko, że tam
skala jest znacznie mniejsza, bo właściciele, mimo że "niedowidzą", to
przynajmniej mają realną władzę.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2016-05-26 14:52:34
Autor: ąćęłńóśźż
Banki tną koszty na reklamę w związku z podatkiem bankowym
Zamiast "spółdzielnia" podstaw "giełdowa spółka akcyjna".
A dla picu na przewodniczącego rady nadzorczej wybierze się np. prezesa Naczelnej Rady Adwokackiej.

-- -- -

Data: 2016-05-26 22:34:49
Autor: Tomasz Chmielewski
On 05/26/2016 09:52 PM,  ąćęłńóśźż wrote:
Zamiast "spółdzielnia" podstaw "giełdowa spółka akcyjna". A dla picu
na przewodniczącego rady nadzorczej wybierze się np. prezesa
Naczelnej Rady Adwokackiej.

No to zgodnie z sugestią zamieniamy zdanie, które ma sens:

Problem jest taki, że SKOKi to są wielkie spółdzielnie, wielkie
komuny (...)

na:

Problem jest taki, że SKOKi to są wielkie giełdowe spółki
akcyjne, wielkie komuny (...)

Jakaś bzdura ci wyszła chyba?

-- -- -

Data: 2016-05-26 17:54:44
Autor: J.F.
Dnia Thu, 26 May 2016 22:34:49 +0900, Tomasz Chmielewski napisał(a):
[...]

I tak i nie - w skali aktywow taki SKOK to oczywiscie mala spolka, ale
w kwestii zarzadzania moze byc podobnie.
Jestes udzialowcem-akcjonariuszem takiej wielkiej spolki i jaki masz
wplyw na zarzad ? Zaden, chyba ze nie doceniam kolegi i mozesz wykupic
np 5% akcji :-)

A spoldzielcy w te SKOKi w zasadzie nie inwestuja - to i poczuie
nadzoru wlascicielskiego nad zarzadem zadne.

J.

Data: 2016-05-27 02:12:29
Autor: Tomasz Chmielewski
On 05/27/2016 12:54 AM, J.F. wrote:
[...]

Porównanie do bani.

"Giełdowa spółka akcyjna" ma zazwyczaj głównego akcjonariusza, czasem dwóch, trzech, i więcej, i masę "drobnicy".
To ci wielcy akcjonariusze wybierają zarząd, kontrolują go, i odwołują, jeśli rezultaty nie są takie, jak powinny być. Do tego obowiązek publicznego raportowania. Spółki giełdowe (nie tylko banki) sprawdza również KNF (spółki muszą podawać do KNF istotne informacje, emisje obligacji musi zaakceptować KNF itd.).

Dla odróżnienia SKOKi - masa drobnicy wśród "akcjonariuszy", i _żadnego_ dominującego. Zarząd w zasadzie nie wiadomo w jaki sposób wybrany, ale dziwnym sposobem we władzach zawsze zasiada to ktoś o nazwisku Bierecki, albo jakieś inne z nazwisk holendersko-luksemburskiej spółki, dla niepoznaki nazwanej Kasą Krajową. Parasol polityczny PiS długo chronił SKOKi przed jakimkolwiek zewnętrznym nadzorem, a jak nadzór w końcu się pojawił, to okazało się, że raporty, które przyklepywała Kasa Krajowa były latami fałszowane.
No się okazało że przez lata kwitło "legalne przestępstwo" w białych rękawiczkach, które do tej pory kosztowało 5 mld zł.

Tyle co do "podobieństw w kwestii zarządzania".

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2016-05-31 00:42:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Banki tną koszty na reklamę w związku z podatkiem bankowym

"Krzysztof Halasa" m38tyxw2ch.fsf@pm.waw.pl

Problem jest taki, że SKOKi to są wielkie spółdzielnie, wielkie komuny,
których zarząd jest tak daleko od właścicieli, którzy nie mają w ogóle
najmniejszego wpływu na działania instytucji. Tak jak we wszystkich

Problemem nie jest wielkości -- lecz uczciwość.

[...]

Nic po kontroli bez:

 - uczciwości
 - karania winnych
    oraz
 - wychowywania od dziecka.

Nie ma rady, bez kontroli do zarządu dużej spółdzielni zawsze dostaną
się złodzieje, zawsze pozbędą się uczciwych (bo będą mieć większą

Mniejsze skrupuły. :)

[...]

IMO o co innego spaceruje -- kto doszedł do wielkich pieniędzy, ten
zna cenę oszustwa, dlatego tępi oszustów. Problem zaczyna się zwykle
w organizacjach wydających pieniądze publiczne, na które nie trzeba
pracować. :) Kto sam wypracował zyski, ten wie doskonale o tym, że
kradzione nie tyle nie tuczy, co zabija.

Banki mają (zazwyczaj) właścicieli.
To samo z hipermarketami.

Mnie, gdy handlowałem, traktowano życzliwie, gdyż powszechnie wiedziano
o tym, że oszukanie dzieciaka (czy ogólnie osoby bezbronnej) łamie
przysłowiowe kości oszuston. Jedna osoba miała tak miękkie sumiennie,
że uznała, iż jakimś przestępstwem było niezabranie mnie ze sobą.
Byliśmy na peryferiach Warszawy -- ja nie miałem samochodu a ta
osoba nie miała ochoty na zabranie mnie ze sobą. Nie prosiłem, nie
płakałem, miałem do swej dyspozycji autobusy około 10 różnych linii,
a jednak człowieka gniotły (może i gniotą nadal) wyrzuty sumienia. :)

To jest tak zwane miękkie sumienie. :) Zbyt miękkie. :)
Może facet czasami mnie czyta... Może przeczyta...
Może posmutnieje, gdy zrozumie, że ja z niego wyśmiewam się. ;)

Ja aż tak miękkiego sumienia nie mam. :)

Ale wiem o tym, że nieuczciwość łamie przysłowiowe kości bardzo
skutecznie, dlatego dbam o to, by niepotrzebnie nie narażać się ludziom.

Mnie pomagali w trudnościach także ci, z którymi miałem na pieńku.
Ale to był inny gatunek (sort) ludzi. :) To byli tak zwani ludzie
sukcesu -- którzy doszli do czegoś dzięki swej pracy nad sobą. :)

Kiedyś (ze 35 lat temu) qmpla naraziłem na straty -- do dziś mnie przeklina,
co czuję stale aż zbyt wyraźnie. :) Qmpel jest dla mnie pocieszeniem, gdyż
ukazuje mi wyraźnie, co czyni uczciwe przekleństwo. :) Qmpel głupio zrobił,
bo mogłem mu szkodę wynagrodzić hojnie, gdy byłem bogaty. :)

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.   Zzzzz |\      _,,,-- ,,_
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'        /,`.-'`'   ._  \-;;,_

Data: 2016-05-25 20:53:09
Autor: Kamil Jońca
[...]

Ejże. Córka to była *radnej* PIS, a pani Arciszewska-Mielewczyk jest
posłanka. Więc chyba coś ten teges.
KJ

Anything is possible, unless it's not.

Data: 2016-05-25 21:12:32
Autor: J.F.
Użytkownik "Tomasz Chmielewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ni4jdq$1ojr$5@gioia.aioe.org...
[...]

A czy to takie dziwne ? Ona, wieczna poslanka, mogla nie miec czasu, aby firme meza kontrolowac.
A on mogl wyprowadzac profilaktycznie - na wypadek rozwodu z zona.

Upadek firmy po smierci wlasciciela tez jakis bardzo dziwny nie jest ....

J.

Data: 2016-05-25 18:41:11
Autor: radekp@konto.pl
Banki tną koszty na reklamę w związku z podatkiem bankowym
Wed, 25 May 2016 08:16:52 -0700 (PDT), w
<211c0530-c275-4d27-a2c1-f139b7e95646@googlegroups.com>, Kris
> [...]

-Czy te 5mln SKOK pożyczył jej nie zabezpieczając się, nie weryfikując, może w oparciu o lewe kwity, bez zdolności itp?

Zdolność można sobie zrobić, i to taką, że prokurator nie siada -- mimo że z
góry widać że to wał.

-czy może SKOK pożyczył, zabezpieczył ale źle oszacował zdolność, zabezpieczenie, zbyt optymistycznie do biznesplanu podszedł i w związku z tym kredyt jest przeterminowany?

No pewnie, można się tak łudzić :))

Jeśli to pierwsze to prokurator i szukanie winnych, i tu przez 8lat platformersi by raczej szopke medialną zrobili.

Nie każdy ma ochotę zajmować się przez 100% czasu szopkami.

[...]

Naiwność co poniektórych nie zna granic :))

Data: 2016-05-25 20:56:19
Autor: Kamil Jońca
Banki tną koszty na reklamę w związku z podatkiem bankowym
Kris <kszysztofc@gmail.com> writes:

W dniu środa, 25 maja 2016 16:39:09 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał:
[...]
[...]

zwracam uwagę, że przez długi czas SKOK-i były poza kontrolą, więc
cieżko było się dobrać. Więc to rozumowanie jest naciągane. Wystarczy
popatrzeć na SKOK w Wołominie.

(nie nie wypowiadam się tu o biznesie męża p. poseł)

KJ

Remembering is for those who have forgotten.
-- Chinese proverb

Data: 2016-05-25 12:08:17
Autor: Kris
W dniu środa, 25 maja 2016 20:57:02 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:

zwracam uwagę, że przez długi czas SKOK-i były poza kontrolą, więc
cieżko było się dobrać. Więc to rozumowanie jest naciągane. Wystarczy
popatrzeć na SKOK w Wołominie.
Ale w końcu zostały objęte nadzorem i np KNF miał wgląd w dokumenty zapewne.

Data: 2016-05-25 21:19:40
Autor: Kamil Jońca
[...]

Ale na wszystko potrzeba czasu. Myślałem, że oczywistości nie muszę
tłumaczyć.
KJ

Uwolnić słonia !!!

Data: 2016-05-25 12:32:58
Autor: Kris
Banki tną koszty na reklamę w związku z podatkiem bankowym
W dniu środa, 25 maja 2016 21:21:03 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:
..

Ale na wszystko potrzeba czasu. Myślałem, że oczywistości nie muszę
tłumaczyć.
Ale właśnie ostatnie lata to nadzór KNF+ PO u władzy- chyba lepiej już nie mogło być i pewnie szybko nie będze..
Ośmiornicożercy znowu przespali okazje;)

Data: 2016-05-25 21:40:45
Autor: Kamil Jońca
[...]

Rozumiem, że Ty w ciągu jednego wieczoru zrozumiesz (celowo zabagniony)
bilans takiego skoku czy banku, zastanowisz się "co dalej", przeprowadzisz
całe postępowanie (w tym np. doręczenia i odwołania) . Szacun. Kudy mi
do takiego wszechmocnego fachowca. Miłego dnia.

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
He's dead, Jim.

Data: 2016-05-25 12:55:28
Autor: Kris
W dniu środa, 25 maja 2016 21:41:02 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:

[...]
Ale to już prawe 4 lata czasu w tym 3 lata pod sprzyjającymi rządami ośmiornicożerc?w

Data: 2016-05-31 13:31:15
Autor: radekp@konto.pl
Banki tną koszty na reklamę w związku z podatkiem bankowym
Wed, 25 May 2016 12:32:58 -0700 (PDT), w
<b8cbcb92-5e76-42e2-b9cd-956b29cc37a4@googlegroups.com>, Kris
> [...]

Ośmiornicożercy znowu przespali okazje;)

A ilu to Ziobro skuł przestępców?

SKOK-i to był pisowski system na wyprowadzanie kasy. Kiedyś na takich było
mówiło się złodzieje, teraz to twoja władza :).

-- -

Data: 2016-05-25 12:11:01
Autor: Kris
[...]

Tam to WSI podobno maczało łapy więc faktycznie trudno mogło być.

Data: 2016-05-26 12:03:56
Autor: Tomasz Chmielewski
On 05/26/2016 04:11 AM, Kris wrote:
[...]

Ale są na to jakieś dowody, poza tym, że na jednym "dowodem", ze na jakimś zdjęciu ktoś widział prezydenta i jakiegoś byłego oficera? Rzuć gównem w tłum, to do kogoś się przylepi?

Mój kolega ma zdjęcie z papieżem (z jakiejś wycieczki do Watykanu gdy był młody) - teraz to już nie wiem, czy o wszystkie przewinienia KK w Polsce mam oskarżać kolegę?

Popatrz w sprawozdania różnych SKOK czy Kasy Krajowej SKOK. Ludzi z nazwiskiem Bierecki jest tam cała garść, to wręcz biznes rodzinny. Inni ludzi z Kasy Krajowej potrafią się przewijać w zarządach innych kas, ile oni etatów na raz robią? Również w upadłym SKOK Wołomin, gdzie był jakiś oszust ze stażem w WSI.

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2016-05-31 13:31:43
Autor: radekp@konto.pl
Banki tną koszty na reklamę w związku z podatkiem bankowym
Wed, 25 May 2016 12:11:01 -0700 (PDT), w
<0c50ef40-57ad-49c9-86fc-a90ce81feb45@googlegroups.com>, Kris

Za dużo szmatławców czytasz.

-- -

Data: 2016-05-31 05:34:31
Autor: Kris
W dniu wtorek, 31 maja 2016 13:32:19 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał:

Za dużo szmatławców czytasz.
Czasami warto coś innego oprócz Wyborczej i TVN

Data: 2016-05-31 21:47:10
Autor: Tomasz Chmielewski
On 05/31/2016 09:34 PM, Kris wrote:
W dniu wtorek, 31 maja 2016 13:32:19 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał:

Za dużo szmatławców czytasz.
Czasami warto coś innego oprócz Wyborczej i TVN

Co polecasz?

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2016-06-01 14:59:34
Autor: radekp@konto.pl
Banki tną koszty na reklamę w związku z podatkiem bankowym
Tue, 31 May 2016 21:47:10 +0900, w <nik14d$ego$2@gioia.aioe.org>, Tomasz
Chmielewski <tch@nospam.example.com> napisał(-a):

> Czasami warto coś innego oprócz Wyborczej i TVN

Co polecasz?

niezalezna.pl ;) + inne brukowce typu wpolityce.pl itp.
Po tygodniu czytania wszędzie będziesz widział Niemców ;)
Po dwóch wskazana wizyta u psychiatry.

-- -

Data: 2016-06-01 06:46:46
Autor: Kris
W dniu środa, 1 czerwca 2016 15:01:52 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał:

niezalezna.pl ;) + inne brukowce typu wpolityce.pl itp.
Taki sam stopień obiektywizmu jak wyborcza czy tvp ostatnio
Po tygodniu czytania wszędzie będziesz widział Niemców ;)
Po dwóch wskazana wizyta u psychiatry.
Jak czasami Twoje wypowiedzi czytam to jestem skłonny się zgodzić że wizyta u psychiatry była konieczna;)

Data: 2016-06-01 23:24:04
Autor: Tomasz Chmielewski
On 06/01/2016 10:46 PM, Kris wrote:
[...]

Żarty żartami - jaką obiektywną prasę polecasz?

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2016-05-25 17:10:23
Autor: J.F.
[...]

No ale czego to ma dowodzic ? Dlugi powstaly, ale jak ?

Sam znalem takiego, ktoremu w 2007 interes swietnie szedl, a w 2009 niemal zbankrutowal.
Albo przyklad sklepikarzy z pewnej wroclawskiej galerii, co musieli z wlasnym towarem przed ochrona potajemnie uciekac.
I zadnego przekretu tu nie ma.

A jesli dobrze czytam ... to wystarczylo tych dlugow nie przejmowac po mezu.

A w Panama-Paper figuruje ?

J.

Data: 2016-05-25 18:37:11
Autor: radekp@konto.pl
Banki tną koszty na reklamę w związku z podatkiem bankowym
Wed, 25 May 2016 17:10:23 +0200, w <5745c065$0$678$65785112@news.neostrada.pl>,

A Panama to Cypr?

Data: 2016-05-25 21:07:12
Autor: J.F.
Użytkownik  radekp napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:f5lbkbtt43ckag08vtll86r9bko05lqrkr@4ax.com...
> [...]
>Arciszewska-Mielewczyk zapewniała w wywiadzie, że rzekome
>przenoszenie
>majątku na Cypr to "wierutne kłamstwo"."

Panama Papers to nie tylko Panama ...

J.

Data: 2016-05-24 04:05:19
Autor: Kris
Banki tną koszty na reklamę w związku z podatkiem bankowym
W dniu wtorek, 24 maja 2016 10:56:04 UTC+2 użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:
straty pokrywa budżet państwa - ale państwowy PKO BP?)
Ile budżet państwa tych strat pokrył?
To że zamykają nierentowne poszczególne skoki to i może dobrze, jednak już jak Getinowi grozi upadłość to słychać głosy że "za duży żeby upadł", trzeba pomóc, za wszelką cenę nie dopuścić do upadku.

Data: 2016-05-24 20:30:58
Autor: Tomasz Chmielewski
Chmielewski napisał:
straty pokrywa budżet państwa - ale państwowy PKO BP?)
Ile budżet państwa tych strat pokrył?

Do tej pory BFG (instytucja państwowa żyjąca z naszych podatków) nawypłacał na upadłe SKOKi ze 4 mld zł.

To że zamykają nierentowne poszczególne skoki to i może dobrze,
jednak już jak Getinowi grozi upadłość to słychać głosy że "za duży
żeby upadł", trzeba pomóc, za wszelką cenę nie dopuścić do upadku.

No bo rzeczywiście niezbyt ciekawie by było, jakby upadł:

- depozytów jest tam z 60 mld zł?

- w BFG niemal pusto po ostatnich wypłatach na upadłe SKOKi

- BFG zasilają banki, więc gdyby Getin upadł, musiałyby w ciągu kilku tygodni zrobić zrzutkę gdzieś na 57 mld zł

- wiele banków by nie było w stanie wytrzasnąć na zawołanie tylu pieniędzy, więc również musiałyby upaść

- potrzebne kolejne wielomiliardowe wpłaty na BFG, które pociągnęłyby za sobą kolejne banki, robiąc kompletną demolkę gospodarki

Więc patrząc na powyższe, rzeczywiście jest zbyt duży, żeby upaść.

Getinowi groziłaby upadłość w raczej jedynie w przypadku mocno niekorzystnej "ustawy frankowej".
Gdyby faktycznie Getin miał upaść, stawiałbym na to, że zostanie raczej przejęty np. przez PKO BP (akcje będą wtedy za grosze, więc PKO BP mógłby nabyć cały upadający bank za kilkadziesiąt mln zł, oczywiście z kupą długów do spłacenia).

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2016-05-24 04:45:39
Autor: Kris
W dniu wtorek, 24 maja 2016 13:31:01 UTC+2 użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:

Do tej pory BFG (instytucja państwowa żyjąca z naszych podatków) nawypłacał na upadłe SKOKi ze 4 mld zł.
Nie tak wprost. Tam składają się "komercyjni" tez przecież
Kurcze ciągle słyszę ile BFG wypłacił a nigdzie nie słyszałem ile z tego do odzyskania. Znaczy czytałem jakiś szacunki że do 80% nawet mogą odzyskać ale jednak ciekawi mnie to.

No bo rzeczywiście niezbyt ciekawie by było, jakby upadł:
Ano własnie

Data: 2016-05-24 13:56:56
Autor: J.F.
[...]

Tez jestem bardzo ciekaw.
W koncu te upadle banki/skoki maja tez rzetelnych kredytobiorcow, ktorzy splacaja.
No ale po ogloszeniu upladlosci syndyk zaspokoja w pierwszej kolejnosci siebie :-)

Sporo upadkow bylo w ubieglym roku - powinien sie juz chyba pojawic jakis raport ile srodkow od tych upadlych kas wplywa.

J.

Data: 2016-05-24 13:49:29
Autor: J.F.
Banki tną koszty na reklamę w związku z podatkiem bankowym
Użytkownik "Tomasz Chmielewski"  napisał w wiadomości
Do tej pory BFG (instytucja państwowa żyjąca z naszych podatków) nawypłacał na upadłe SKOKi ze 4 mld zł.

Zaraz - czy nie panstwowo-prywatna, zyjaca z naszych oplat dla bankow ?

[...]

Same ludnosciowe ? Moze gwarantowanych mniej ... ale z drugiej strony ci ktorzy maja niegwarantowane powinno dawno wycofac :-)

[...]

Zakladajac, ze tym razem nadzor dzialal w miare sprawnie, to realnej straty powinno byc znacznie mniej.
Moze kilka mld, moze nawet wcale - wszak KNF powinien zadzialac juz przy spadku funduszy wlasnych ponizej jakiegos poziomu.

Tylko ... syndyk nie pozwoli sobie w kasze dmuchac i aktywow odebrac, bedzie nimi do ostatniego grosza zarzadzal :-)

[...]

No to po co mu to ?
Chyba, ze BFG doplaci do tych frankowiczow - wtedy patrz wyzej.
Ale mozna rozpisac te miliardy na lata ...

No i mamy przyklad, jak jeden czlowiek moze uratowac caly sektor bankowy :-)

J.

Data: 2016-05-24 11:57:28
Autor: Tomasz Chmielewski
Chmielewski napisał:

[...]

Czyli według ciebie wiceminister finansów jest w spisku z bankowcami i tylko "twierdzi", że "suma aktywów, która próbuje być wyprowadzona w ten sposób, jest znacząca"?

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2016-05-23 21:31:33
Autor: Kris
W dniu wtorek, 24 maja 2016 04:57:32 UTC+2 użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:

Czyli według ciebie wiceminister finansów jest w spisku z bankowcami i tylko "twierdzi", że "suma aktywów, która próbuje być wyprowadzona w ten sposób, jest znacząca"?

Ja jedynie twierdzę że nie ma twardych , cyfrowych danych na to co napisałeś(patrz niżej)
Ty zaś twierdzisz m.in że:
"duże kredyty, leasing po części zostały przerzucone za granicę (teraz na zysku z nich zarabia budżet Niemiec czy Francji, a nie Polski): czyli bezpośrednia strata naszego budżetu"
Wypadało by poczekać na jakieś konkretne kwoty.

Data: 2016-05-24 13:40:46
Autor: Tomasz Chmielewski
On 05/24/2016 01:31 PM, Kris wrote:
[...]

Nawet, jak została przerzucona pojedyncza złotówka do Niemiec - to będzie to z zyskiem dla Niemiec, a ze stratą dla Polski, prawda? CBDU.

Dodatkowo:

- ufam słowom Ministerstwa Finansów, które mówi, że skala tego przerzucania jest znacząca

- twarde dane są w postaci ponad 35% rozstrzelenia się prognoz wpływów z tego podatku z rzeczywistymi wpływami

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2016-05-23 21:55:10
Autor: Kris
W dniu wtorek, 24 maja 2016 06:40:53 UTC+2 użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:

- twarde dane są w postaci ponad 35% rozstrzelenia się prognoz wpływów z tego podatku z rzeczywistymi wpływami

"przy utrzymaniu obecnego trendu wpływów"
I po raz kolejny napiszę- nie twierdzę że nie masz racji ale upewnimy się za rok.

Data: 2016-05-24 11:04:33
Autor: radekp@konto.pl
Banki tną koszty na reklamę w związku z podatkiem bankowym
Mon, 23 May 2016 21:55:10 -0700 (PDT), w
<6029f4d6-7a92-4ea4-bea1-332b1dccb30e@googlegroups.com>, Kris
> [...]

> "przy utrzymaniu obecnego trendu wpływów"
I po raz kolejny napiszę- nie twierdzę że nie masz racji ale upewnimy się za rok.

Sądzisz, że banki przestaną optymalizować podatki czy będą zwiększać
optymalizację i zrobią z tego system?

Proszę, pomyśl :)

Data: 2016-05-24 02:24:23
Autor: Kris
W dniu wtorek, 24 maja 2016 11:09:30 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał:
Sądzisz, że banki przestaną optymalizować podatki czy będą zwiększać
optymalizację i zrobią z tego system?

Proszę, pomyśl :)
Sądzę że przed swoimi akcjonariuszami musza wykazać się zyskami a transferowanie kredytów leasingów itp. za granice temu nie służy.
Generalnie czepiam się najbardziej stwierdzeń typu:
"- duże kredyty, leasing po części zostały przerzucone za granicę (teraz na zysku z nich zarabia budżet Niemiec czy Francji, a nie Polski): czyli bezpośrednia strata naszego budżetu "
gdy tak na prawdę nie wiemy czy, ile i czego przerzucono

Data: 2016-05-24 11:31:15
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2dd7f96a-5654-45d9-855e-ddb8c372deb8@googlegroups.com...
[...]

Zysk mozna osiagnac i na prowizjach. Co wiecej - bedzie swietnie wygladal w kolejnym wskazniku - rentownosc kapitalowa.

A jesli glownym akcjonariuszem jest zagraniczny bank, to myslisz, ze bedzie mial co przeciwko transferowi do niego ?

J.

Data: 2016-05-24 11:39:34
Autor: J.F.
Użytkownik "Tomasz Chmielewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ni0m0g$2he$1@gioia.aioe.org...
Nawet, jak została przerzucona pojedyncza złotówka do Niemiec - to będzie to z zyskiem dla Niemiec, a ze stratą dla Polski, prawda? CBDU.

Nieistotnym. Niech tych zlotowek bedzie choc 100 mln ...

Dodatkowo:
- ufam słowom Ministerstwa Finansów, które mówi, że skala tego przerzucania jest znacząca

Ale podal jakies liczby ? Czy jak to PIS - zadnych.

Widzial kto reklame takiego zagranicznego kredytu ? Czy to sie pod stolem zalatwia czy tam w duzych korporacjach.

- twarde dane są w postaci ponad 35% rozstrzelenia się prognoz wpływów z tego podatku z rzeczywistymi wpływami

Mowisz, ze juz 35% kredytow zdazylo wyemigrowac ?
Raczej szacunki byly do d* lub ulg za duzo ...

J.

Data: 2016-05-24 11:57:28
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-05-24 o 11:39, J.F. pisze:
[...]

A jaki zysk mają "Niemcy" z przerzuconej do nich złotówek? I jaką stratę ma Polska? Wziąwszy pod uwagę, że jedynym, co Niemcy mogą zrobić ze złotówkami, to kupić za nie coś w Polsce?

--
Liwiusz

Data: 2016-05-24 13:34:14
Autor: J.F.
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ni18id$j21$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Polska ma wymierna - nie wplynie podatek bankowy jaki zakladano, nie wplynie dochodowy taki jak do tej pory ...

Wziąwszy pod uwagę, że jedynym, co Niemcy mogą zrobić ze złotówkami, to kupić za nie coś w Polsce?

No to kupia meble, sprzedadza u siebie za euro. Caly czas to robia :-)

Gorzej, ze jesli kredytu udziela w zlotowkach, to beda musieli uwzglednic ryzyko/strate kursowa.
No chyba, ze za pare lat bedzie problem "jak pomoc eurowiczom" :-)

J.

Data: 2016-05-24 13:56:57
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-05-24 o 13:34, J.F. pisze:

A jaki zysk mają "Niemcy" z przerzuconej do nich złotówek? I jaką
stratę ma Polska?

Polska ma wymierna - nie wplynie podatek bankowy jaki zakladano, nie
wplynie dochodowy taki jak do tej pory ...

Nie Polska, tylko budżet. A co do zasady strata budżetu (tudzież: brak zarobku budżetu) to zys/zarobek polskiej gospodarki, więc dla Polski OK.

Wziąwszy pod uwagę, że jedynym, co Niemcy mogą zrobić ze złotówkami,
to kupić za nie coś w Polsce?

No to kupia meble, sprzedadza u siebie za euro. Caly czas to robia :-)

Tym bardziej nie widzę tu straty dla Polski. Wywozić mi tak złotówki jak najwięcej, proszę!

--
Liwiusz

Data: 2016-05-24 14:26:29
Autor: J.F.
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ni1fie$q51$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Gdybysmy zyli w izolowanym kraju to moze, ale zyjemy w takim co ma sporo powiazan zagranicznych, wiec strata polskiego budzetu to moze byc zysk dla niemieckiej gospodarki, z polskich filii  :-)

[...]

Ale wywozic beda tyle samo. Tylko ze polska filia zamiast pozyczyc w "polskim" banku na 5%, z czego 0.44% dla polskich rodzicow, to pozyczy w niemieckim banku.
No ale jesli pozyczy na 4%, to zysk jest ... dopoki zlotowka nie spadnie  :-)

J.

Data: 2016-05-28 01:16:46
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Banki tną koszty na reklamę w związku z podatkiem bankowym

"J.F." 57443c3a$0$22834$65785112@news.neostrada.pl

No to kupia meble, sprzedadza u siebie za euro. Caly czas to robia :-)

Nie jest to export? Najwyższe dobro?

Gorzej, ze jesli kredytu udziela w zlotowkach, to beda musieli uwzglednic ryzyko/strate kursowa.

Po co? Toż każdy ;) sąd znajdzie zabronione praktyki. ;)

No chyba, ze za pare lat bedzie problem "jak pomoc eurowiczom" :-)

Chyba złotowiczom? -- nie czytałem całego wątku...

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.   Zzzzz |\      _,,,-- ,,_
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'        /,`.-'`'   ._  \-;;,_

Data: 2016-05-24 20:01:44
Autor: Tomasz Chmielewski
On 05/24/2016 06:57 PM, Liwiusz wrote:
[...]

Policzmy.

Aktywa mBanku to z grubsza 75 mld zł.

Duże kredyty to takie udzielane na kilkadziesiąt, kilkaset milionów i więcej (wtedy zazwyczaj w konsorcjach kilku banków) - na budowę lub modernizację fabryki itp. Są to kredyty udzielane w złotówkach, dolarach, euro i innych walutach (przykładowo, ze dwa lata temu KGHM wziął kredyt na 2.5 mld USD od konsorcjum banków).

Załóżmy, że "optymalizując podatki", mBank zdoła przepisać kredyty w wartości 1 mld zł na swojego głównego akcjonariusza w Niemczech (w Niemczech jest podatek od pasywów, w Polsce od aktywów - tego rodzaju niekompatybilność podatkowa wręcz zachęca do przenoszenia aktywów z Polski do krajów, gdzie są opodatkowane aktywa).

Wychodzi nam, że po przepisaniu kredytów w wartości 1 mld zł polski budżet nie zyska 4.4 mln zł rocznie. Faktycznie mBank może "zoptymalizować" w ten sposób do kilku mld zł rocznie, w dłuższym okresie pewnie coś w okolicach 10 mld zł.

Wziąwszy pod uwagę, że jedynym, co Niemcy mogą zrobić ze
złotówkami, to kupić za nie coś w Polsce?

?

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2016-05-28 01:15:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Banki tną koszty na reklamę w związku z podatkiem bankowym

"Liwiusz" ni18id$j21$1@node1.news.atman.pl

A jaki zysk mają "Niemcy" z przerzuconej do nich złotówek? I jaką stratę ma Polska? Wziąwszy pod uwagę, że jedynym, co Niemcy mogą zrobić ze złotówkami, to kupić za nie coś w Polsce?

Mogą znienacka wrzucić je na polski ryneczek -- aby spadły. :)
(mogą za te złotówki coś kupić -- euro, dolce, franki...)

Mając biliony -- można żyć z bezpiecznych spekulacji. :)
(przewidywalnych spekulacji -- to oksymoron?)

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.   Zzzzz |\      _,,,-- ,,_
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'        /,`.-'`'   ._  \-;;,_

Data: 2016-05-24 20:11:37
Autor: Tomasz Chmielewski
Banki tną koszty na reklamę w związku z podatkiem bankowym
On 05/24/2016 06:39 PM, J.F. wrote:

(...)

- twarde dane są w postaci ponad 35% rozstrzelenia się prognoz wpływów
z tego podatku z rzeczywistymi wpływami

Mowisz, ze juz 35% kredytow zdazylo wyemigrowac ?

W Polsce - pewnie jeszcze nie.

Ale banki mają już to przećwiczone na Węgrzech, gdzie po wprowadzeniu podatku od aktywów chyba wyemigrowało coś koło tego.

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2016-05-23 21:49:04
Autor: Kris
"

Czyli według ciebie wiceminister finansów jest w spisku z bankowcami i tylko "twierdzi", że "suma aktywów, która próbuje być wyprowadzona w ten sposób, jest znacząca"?
Wg mnie trzeba poczekać min rok i będzie więcej danych. Konkretne dane się powinny pojawić.
Wg mnie banki w 2007=2009 miały sporo niższe marże na kredytach hipo i wtedy im się opłacało a teraz "są dla nich nieopłacalne"
Wg mnie Czarnecki wykorzystał fakt podatku dla marketingowego wytłumaczenia straty za IVkw.
Gdyby nie podatek strata pewnie prędzej czy później by się pojawiła(kiepska sytuacja Getinu to już wcześniej wiadoma była)
Wg mnie są akcjonariusze których interesują wyniki "polskich" banków i na mniejsze zyski bo kredyty przeniesiono do oddziałów zagranicznych mogą zareagować. To też zarządy pod uwagę brać muszą.

Data: 2016-05-24 21:14:54
Autor: Marcin
Banki tną koszty na reklamę w związk u z podatkiem bankowym
Witam

W dniu 2016-05-23 20:46, Kris pisze:
[...]

Niektorzy tlumacza niskie marze na kredyty hipoteczne tym, ze jest to zobowiazanie dlugoterminowe i przywiazuje klienta do banku na wiele lat. Mialo to pozwolic sprzedawac inne produkty. Stad tez niska marza. Tyle, ze niekoniecznie to dziala. Z moich znajomych kazdy kto ma kredyt hipoteczny ma tez konto w innym banku i nie za wiele korzysta z uslug banku gdzie jest kredyt, bo kredyt co prawda na warunkach dobrych ale inne oferty niekoniecznie. Oczywiscie jak to wyglada w szerszej perspektywie to nie mam danych...

[...]

Tylko, ze glownymi akcjonariuszami w wielu bankach w Polsce sa banki z zagranicy. Wiec dla glownego wlasciciela banku istotny jest calosciowy zysk a nie ktora czesc zysku jest wypracowana przez poslka spolke. A nawet lepiej jakby zysk byl wypracowany w centrum (np. prezes banku matki w Niemczech, Francji itp moze miec ambicje polityczne).

Co do skali transferów za granice to prędzej czy później wyjdzie- ja uważam że jakiś znaczących przesunięć nie będzie. Ale poczekajmy.

Jako szary korpo szczur to moge powiedziec ze sluzbowe karty kredytowe sa od dawna wydawane przez bank w Londynie a splata nastepuje na rachunek w Polsce w banku o bardzo podobnej nazwie. Jedyny minus to ze system w Anglii potrzebuje kilku dni na zobaczenie wplaty na polski rachunek. Wiec pewnie i wieksze kredyty daja sie przeniesc za granice...

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2016-05-23 11:51:33
Autor: Kris
[...]

Może lobbysta:)
Wie ktoś co robił wcześniej, co teraz robi??

Data: 2016-05-24 12:08:35
Autor: J.F.
Użytkownik "Tomasz Chmielewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nhv1vu$1rrq$1@gioia.aioe.org...
[...]

Ale to jest ciagle gdybanie.

http://www.forbes.pl/podatek-bankowy-podatek-handlowy-analiza-skutkow,artykuly,202933,1,3.html
Z doświadczeń węgierskich wynika, że podatek bankowy może
przełożyć się na ogólne skurczenie bankowych aktywów. Na

To tez.

Węgrzech w ciągu czterech lat sektor bankowy pomniejszył się o
jedną czwartą.

Jak liczone ?

Największe i obarczone najniższymi marżami
kredyty korporacyjne będą udzielane nie w polskich bankach, ale
ich spółkach matkach.

Ale to tez gdybanie. Nie mowie ze nieprawdziwe - ale czy to juz nastapilo.

[...]

A nie zmienil ich ? Oczywiscie tam, gdzie mogl obsadzic "swojego".

J.

Data: 2016-05-24 13:27:47
Autor: J.F.
Użytkownik "Tomasz Chmielewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ni1d2i$128b$2@gioia.aioe.org...
On 05/24/2016 07:08 PM, J.F. wrote:
[...]

To są fakty - po wprowadzeniu tego podatku, o podobnej konstrukcji, na Węgrzech właśnie to nastąpiło.

Fakty, ale wegierskie.
A samo "moze" oznacza gdybanie.

Nie mowie, ze u nas bedzie inaczej ... ale czy to juz ? Raptem 3 miesiace.
Istniejacych umow kredytowych, wieloletnich, tak latwo nie przerzucisz.
No chyba, ze madre banki przerzucaja juz od pol roku :-)

Węgrzech w ciągu czterech lat sektor bankowy pomniejszył się o
jedną czwartą.
Jak liczone ?
Wielkość aktywów?

Ale czy na pewno tak ?

No i jak pisalem - aktywa odpowiadaja pasywom.
Ciekawe jak zmniejszyli pasywa :-)
Generalnie proste, jesli mieli jakies zobowiazania w stosunku do centrali czy emitowali wczesniej obligacje.

J.