Data: 2011-10-03 18:27:35 | |
Autor: u2 | |
Bankierzy wydymaj膮 Polak贸w w pa藕dziernik u | |
albo troch臋 p贸藕niej. Grunt pod operacje przygotowuje wraza razwietka :
http://urbas.nowyekran.pl/post/28415,bankierzy-wydymaja-polakow-w-grudniu-przepadek-miliardow Czo艂owe banki inwestycyjne 艣wiata przygotowuj膮 atak spekulacyjny na Polsk臋. Tajemnic臋 poliszynela stanowi udzia艂 w ataku renegat贸w z Polski, w艣r贸d kt贸rych s膮 osoby zajmuj膮ce najwy偶sze stanowiska pa艅stwowe. Nowy Ekran jako pierwsze medium w Polsce w dniu 26 wrze艣nia 2011 r. w artykule 鈥濿ielka tajemnica Rostowskiego i Pawlaka. Eksplozja bomby zad艂u偶eniowej鈥 poinformowa艂 o wysokim prawdopodobie艅stwie, 偶e d艂ug publiczny w Polsce przekroczy艂 pr贸g ostro偶no艣ciowy 55 % Produktu Krajowego Brutto. Konsekwencj膮 potwierdzenia tej okoliczno艣ci b臋dzie istotne zmniejszenie presti偶u finansowego Polski oraz w 艣wietle aktualnego ustawodawstwa konieczno艣膰 zr贸wnowa偶enia bud偶etu pa艅stwa na 2013 r. (wysokie podwy偶ki podatk贸w i du偶e ci臋cia wydatk贸w). O problemie wzmiankowa艂a m.in. Wirtualna Polska, Gazeta Prawna oraz portal Money.pl. Charakterystyczna jest rozbie偶no艣膰 szacunk贸w kursu przy kt贸rym d艂ug przekroczy pr贸g 55 % od 4,40 do 4,90 z艂/euro. R贸wnie charakterystyczna jak zmowa milczenia wobec analizy banku Nomura, kt贸rej wynikiem jest kurs 4,2363 z艂/euro. W reakcji na publikacj臋 Nowego Ekranu w dniu 27 wrze艣nia 2011 r. Jacek Rostowski zapewnia艂 o ma艂ym ryzyku przekroczenia progu jednak nie podaj膮c 偶adnych szczeg贸艂贸w i nie przywo艂uj膮c jakichkolwiek analiz. A szkoda. W opublikowanej we wrze艣niu 2011 r. Strategii zarz膮dzania d艂ugiem sektora finans贸w publicznych w latach 2012-2015 Ministerstwo Finans贸w poinformowa艂o, 偶e oczekuje w 2011 r. wska藕nika poziomu pa艅stwowego d艂ugu publicznego do PKB w wysoko艣ci 53,8 % przy kursie 4,35 z艂/euro (nota bene wed艂ug projekcji ministerstwa z艂oty ma si臋 umacnia膰 np. do 4,00 z艂/euro na koniec 2012 r. czy 3,5 z艂/euro w 2015 r.). W tym samym miesi膮cu z艂oty os艂ab艂 do ponad 4,52 z艂/euro, a szef ministerstwa perorowa艂, 偶e krytyczny wska藕nik wynosi ok. 53 %, a nie ok. 54 % jak wyliczyli jego urz臋dnicy. 艢wiadomo艣膰 niedom贸wie艅 i sprzeczno艣ci wyst臋puje. Aby nie daj Bo偶e kto艣 nie zapyta艂 o szczeg贸艂y, dla ukrycia prawdy o stanie finans贸w publicznych uchwalono zmiany w ustawie o dost臋pie do informacji publicznej. Nieprzypadkowo restrykcje uzasadnia si臋 鈥瀢a偶nym interesem gospodarczym pa艅stwa鈥. Z drugiej strony zmowa milczenia zacz臋艂a p臋ka膰. Wed艂ug pragn膮cego zachowa膰 anonimowo艣膰 pracownika Narodowego Banku Polskiego: 鈥瀒nterwencja banku z dnia 23 wrze艣nia mia艂a na celu okre艣lenie reakcji rynku. Stanowi艂a przygotowanie do zasadniczych interwencji naszych bank贸w g艂贸wnie w ostatnich dniach grudnia. Celem jest przej艣ciowe umocnienie z艂otego. Decyzja zapad艂a na najwy偶szych szczeblach. Maj膮 zosta膰 zachowane pozory zdrowia finans贸w publicznych kosztem rezerw dewizowych鈥. Czo艂owe banki inwestycyjne 艣wiata przygotowuj膮 atak spekulacyjny na Polsk臋. Spekulanci wykorzystuj膮 zmienno艣膰 manipulowanego przez nich kursu z艂otego. Od kilku miesi臋cy nast臋puje wzrost awersji do ryzyka na rynkach wschodz膮cych, zw艂aszcza w ogarni臋tej pog艂臋biaj膮cym si臋 kryzysem zad艂u偶eniowym Europie. Jej efektem jest ucieczka kapita艂贸w zagranicznych, a w konsekwencji os艂abienie z艂otego. Przypomnijmy, 偶e euro jeszcze w maju 2011 r. kosztowa艂o 艣rednio ok. 3,95 z艂, a przed interwencj膮 NBP w dniu 23 wrze艣nia 2011 r. umocni艂o si臋 do 4,52 z艂. S艂aby z艂oty to wysoka z艂otowa r贸wnowarto艣膰 polskiego d艂ugu publicznego, co stanowi przes艂ank臋 interwencji NBP przy wsp贸艂pracy Banku Gospodarstwa Krajowego. Rzucenie przez te banki waluty na rynek (g艂贸wnie z rezerw walutowych, oraz z walutowego rachunku Ministerstwa Finans贸w) spowoduje umocnienie z艂otego. Kr贸tkoterminowy charakter interwencji (mocny z艂oty na dzie艅 31 grudnia 2011 r.) oraz ograniczone rezerwy spowoduj膮 rych艂e jej zako艅czenie i ponowne os艂abienie z艂otego, nawet o gwa艂townym panicznym charakterze z przebiciem kursu sprzed interwencji. Na koniec nast膮pi niewielkie odbicie (umocnienie z艂otego), ale prawdopodobnie z艂oty b臋dzie nieco s艂abszy ni偶 przed interwencj膮. Rezerwy walutowe NBP s膮 ograniczone. Wynosz膮 107 mld dolar贸w (koniec sierpnia 2011 r.), przy dziennych obrotach na 艣wiatowym rynku FOREX w wysoko艣ci 4 bln dolar贸w (kwiecie艅 2010 r.). Dzienne obroty na rynku walutowym FOREX z udzia艂em z艂otego s膮 rz臋du 6 mld dolar贸w. Przedmiotem gry spekulacyjnej przeciwko Polsce b臋dzie kilkadziesi膮t miliard贸w euro. Nieoficjalnie m贸wi si臋 nawet o 40-50 mld euro w g艂贸wnej fazie. Dla ustalenia uwagi przyjmiemy atak z wykorzystaniem 10 mld euro. Jaki jest mechanizm ataku? Pierwsza faza. Przygotowania. Skup taniego z艂otego przez wtajemniczone banki inwestycyjne. 艢redni kurs 4,4 z艂/euro (poziom kurs贸w orientacyjny). Spekulant sprzedaje 10,00 mld euro kupuj膮c 44,00 mld z艂otych. Druga faza. Interwencja NBP i atak hien. Skup taniej waluty sprzedawanej w ramach interwencji przez NBP. 艢redni kurs 4,1 z艂/euro. Spekulant sprzedaje 44,00 mld z艂 kupuj膮c 10,73 mld euro. Trzecia faza. Pora偶ka NBP, koniec interwencji. Z艂oty leci na zbity pysk. 艢redni kurs 4,6 z艂/euro. Spekulant sprzedaje 10,73 mld euro, kupuj膮c 49,36 mld z艂. Czwarta faza. Odbicie z艂otego po panice. 艢redni kurs 4,5 z艂/euro. Spekulant sprzedaje 49,36 mld z艂, kupuje 10,97 mld euro. Zysk bankier贸w inwestycyjnych z wszystkich faz ataku wynosi 1 mld euro z ka偶dych 10 mld euro zaanga偶owanych w pierwsz膮 faz臋, stopa zysku 10 %. W szumie komputer贸w i stukocie klawiszy. Bez produkcji, bez plon贸w, dzi臋ki manipulacji oraz dost臋pie do informacji, kt贸re uczyniono poufnymi dla obywateli. Przy testowaniu przez spekulant贸w progu odpuszczenia przez NBP interwencji (szybkie wyczerpywanie rezerw i dalsza niemo偶no艣膰 obrony kursu) oraz silniejszym rozchwianiu kurs贸w, straty Polski mog膮 si臋ga膰 ponad 20 mld z艂. Jest to suma z grubsza odpowiadaj膮c膮 rocznym wydatkom bud偶etu pa艅stwa na szkolnictwo wy偶sze, nauk臋 i kultur臋 razem wzi臋te (17,7 mld z艂 w 2011 r.) lub na obron臋 narodow膮 (20,3 mld z艂 w 2011 r.). Atak zostanie przeprowadzony z wykorzystaniem r贸偶nych instrument贸w: transakcji natychmiastowych, terminowych oraz pochodnych. Dodatkowe zyski zapewni膮 spekulacje na fluktuacjach st贸p procentowych, kt贸rych spodziewaj膮 si臋 spekulanci. Koncepcja ataku jest oparta o pewno艣膰 spekulant贸w, 偶e polscy politycy nie rozwi膮zuj膮 problem贸w finansowych kraju. Zamiataj膮 je pod dywan uciekaj膮c si臋 do sztuczek finansowo-ksi臋gowych dla ratowania sto艂k贸w pod ty艂kami. Tajemnic臋 poliszynela stanowi udzia艂 w ataku renegat贸w z Polski, kt贸rzy pracuj膮 dla bank贸w inwestycyjnych. Renegat贸w, w艣r贸d kt贸rych s膮 osoby zajmuj膮ce najwy偶sze stanowiska pa艅stwowe. Zapewniaj膮 oni informacje oraz odpowiadaj膮 za oczekiwane przez spekulant贸w zachowania decydent贸w w Polsce. Tymczasem opinia publiczna w Polsce jest w perfidny spos贸b zasypywana tematami zast臋pczymi. Media g艂贸wnego nurtu odwracaj膮 uwag臋 Polak贸w od problem贸w finansowych Polski. Polacy nie maj膮 szansy dowiedzie膰 si臋 co zamierzaj膮 przedsi臋wzi膮膰 politycy w obliczu ataku spekulacyjnego i kryzysu finans贸w publicznych. Bankierzy inwestycyjni musz膮 mie膰 spok贸j. A my? B臋dziemy wykrwawia膰 si臋 p艂ac膮c wy偶sze podatki - VAT i nowe podatki - katastralny? |
|