Banknot 200z³

Data: 2011-12-05 09:55:39
Autor: Emil
Banknot 200z³
Pytanie mo¿e nietypowe: jak zdobyæ banknot o nominale 200z³?

Z tego co wiem ¿aden bankomat takich nie wyp³aca.

Pozdrawiam

Data: 2011-12-05 19:12:13
Autor: neoniusz
Banknot 200z³
W dniu 05.12.2011 18:55, Emil pisze:
Pytanie mo¿e nietypowe: jak zdobyæ banknot o nominale 200z³?

W banku?

Data: 2011-12-06 08:48:13
Autor: witrak()
Banknot 200zł
neoniusz <neon@joemonster.org> wrote on 2011-12-05_19:12
W dniu 05.12.2011 18:55, Emil pisze:
Pytanie może nietypowe: jak zdobyć banknot o nominale 200zł?

W banku?

On pewnie ze względu na przeznaczenie tego banknotu nie chce w
banku swojej facjaty pokazywać... ;-)

witrak()

Data: 2011-12-05 19:20:27
Autor: MarekZ
Banknot 200z³
U¿ytkownik "Emil" <emilvandijck@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5bf5b3ff-d974-42d9-8316-abe020a3b653@n6g2000vbg.googlegroups.com...
Pytanie mo¿e nietypowe: jak zdobyæ banknot o nominale 200z³?

Z tego co wiem ¿aden bankomat takich nie wyp³aca.

Wyp³acaj± np. nowe bankomaty ING (naturalnie niekoniecznie wszystkie).

Data: 2011-12-05 23:49:39
Autor: Borys Pogore³o
Banknot 200z³
Dnia Mon, 5 Dec 2011 09:55:39 -0800 (PST), Emil napisa³(a):

Pytanie mo¿e nietypowe: jak zdobyæ banknot o nominale 200z³?

 Mam jeden, mogê wymieniæ na 3 banknoty po 100z³.

--
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-12-06 00:06:06
Autor: Wemif
Banknot 200z³
Borys Pogore³o <borys@pl.edu.leszno> wrote:
Dnia Mon, 5 Dec 2011 09:55:39 -0800 (PST), Emil napisa³(a):

Pytanie mo¿e nietypowe: jak zdobyæ banknot o nominale 200z³?

Mam jeden, mogê wymieniæ na 3 banknoty po 100z³.

On nie chce banknotu 300z³ tylko 200z³ ;-)

a.

Data: 2011-12-06 12:50:42
Autor: Borys Pogore³o
Banknot 200z³
Dnia Tue, 6 Dec 2011 00:06:06 +0000 (UTC), Wemif napisa³(a):

Pytanie mo¿e nietypowe: jak zdobyæ banknot o nominale 200z³?

Mam jeden, mogê wymieniæ na 3 banknoty po 100z³.

On nie chce banknotu 300z³ tylko 200z³ ;-)

 Cicho, biznes mi psujesz ;)

--
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-12-06 13:26:19
Autor: xbartx
Banknot 200z³
Dnia Mon, 05 Dec 2011 09:55:39 -0800, Emil napisał(a):

Pytanie może nietypowe: jak zdobyć banknot o nominale 200zł?

Z tego co wiem żaden bankomat takich nie wypłaca.

Żeby bankomat taki wypłacił to musi go posiadać. Inna sprawa, że np bankomaty euronet zawsze wypłacają 100 zł jako 2 x 50 zł (oczywiście poza przypadkiem wypłacania 50 zł). Wtedy musiałbyś wypłacić minimum 300 zł jeżeli chodzi o euronet.

--
xbartx

Data: 2011-12-06 14:43:19
Autor: witrak()
Banknot 200zł
xbartx <bart@hashzero.net> wrote on 2011-12-06_14:26
[...]

Co też opowiadasz. To zależy od zwyczajów w placówce w danym
mieście - co ładują do kaset....

Mnie się regularnie zdarza dostać dwusetki choć tego nie znoszę...

witrak()

Data: 2011-12-06 18:19:58
Autor: xbartx
Banknot 200z³
Dnia Tue, 06 Dec 2011 14:43:19 +0100, witrak() napisał(a):

Co też opowiadasz. To zależy od zwyczajów w placówce w danym mieście -
co Å‚adujÄ… do kaset....

Mnie się regularnie zdarza dostać dwusetki choć tego nie znoszę...

Znaczy mi bardziej chodziło o to, że bankomat może po prostu nie posiadać w przegródce "200" żadnych banknotów i wtedy po prostu nie wypłaci. Inną sprawą jest chyba sama konstrukcja bankomatu, bo jak wiadomo, niektóre potrafią wypłacić i 10 zł a niektóre (głównie euronet) tylko 50 i wielokrotność. Na pewno łatwiej i taniej jest dowozić do bankomatu 50 i 100 niż dorzucać jeszcze do tego 10, 20 i 200.
Ciekawym przypadkiem są tutaj bankomaty Polbanku, bo jak wrzucimy kartę polbankową to można wypłacić min. 20 zł a jak kartę innego banku to kwota wzrasta do min. 50 zł. Ot taka grecka fantazja ;) --

Data: 2011-12-06 20:47:11
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Banknot 200zł
xbartx pisze:

[...]

Kredyt Bank i Global Cash (czyli de facto też KB) ładują po 20 i 100.
Pozwala mi to na wygodne wypłacanie po 80. :-)

--
MiCHA

Data: 2011-12-12 14:22:18
Autor: xbartx
Banknot 200z³
Dnia Tue, 06 Dec 2011 20:47:11 +0100, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

Kredyt Bank i Global Cash (czyli de facto też KB) ładują po 20 i 100.
Pozwala mi to na wygodne wypłacanie po 80. :-)

Swoją drogą to ciekawy temat - mianowicie chodzi mi o optymalizację bankomatów.
W Twoim przykÅ‚adzie na wypÅ‚atÄ™ 80 zÅ‚ potrzeba 4 banknotów 20 zÅ‚. Jakby byÅ‚y w bankomacie 10 i 50  to wtedy tylko 3. Ciekawe czy ktoÅ› prowadzi statystki i na podstawie tego wylicza jaka jest optymalna ilość nominałów w bankomacie, pobór prÄ…du, zużycie itd itp.
Czy może tak jak euronet ma tylko 50 i 100 (ewentualnie 200) ale za to ustawia dużo bankomatów w popularnych miejscach aby ludzie właśnie ich wybrali.

--
xbartx

Data: 2011-12-13 10:10:02
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Banknot 200zł
xbartx pisze:

Kredyt Bank i Global Cash (czyli de facto też KB) ładują po 20 i 100.
Pozwala mi to na wygodne wypłacanie po 80. :-)

SwojÄ… drogÄ… to ciekawy temat - mianowicie chodzi mi o optymalizacjÄ™
bankomatów.
W Twoim przykładzie na wypłatę 80 zł potrzeba 4 banknotów 20 zł. Jakby
byÅ‚y w bankomacie 10 i 50  to wtedy tylko 3.

To ja chyba liczyć nie umiem... :-)
A zresztą w takim wypadku wypłacałbym pewnie po 40... :-)

Ciekawe czy ktoÅ› prowadzi
statystki i na podstawie tego wylicza jaka jest optymalna ilość nominałów

To może być trudne, bo istnieje "sprzężenie zwrotne" - bankomat wypłaca w takich nominałach, by wypłacić ich jak najmniej, a z kolei ludzie (ja), wiedząc jakie nominały ma bankomat, dobierają takie kwoty wypłaty, by dostać takie nominały jak im akurat potrzeba. :-)

--
MiCHA

Data: 2011-12-13 10:24:56
Autor: MarekZ
Banknot 200zł
Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <micha@micha.waw.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4ee7166b$0$1456$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

No ale da się to policzyć.
Chcesz wypłacić 30 to z dychami wypłacasz 3x10, a z dwudziestkami, 2x20
Chcesz wypłacić 40 to z dychami wypłacasz 4x10, a z dwudziestkami, 2x20
Chcesz wypłacić 50 to z 10+50 wypłacasz 1x50, a z 20+100, 3x20
itd.

W pierwszym przybliżeniu przypisać równe prawdopodobieństwa każdej z kwot wypłat i jest.

Data: 2011-12-13 10:24:11
Autor: Konfabulator
Banknot 200z³
MarekZ <brak@adresu.w.pl> napisa³(a):
Chcesz wypłacić 30 to z dychami wypłacasz 3x10, a z dwudziestkami, 2x20

Powiniene¶ za³o¿yæ jak±¶ spó³kê z bartx :)

Jeden potrafi korzystaj±c z 10 i 50 wyp³aciæ 80 z³ 3 banknotami, a Ty umiesz
wyp³aciæ 20tkami 30 z³ :D

Data: 2011-12-13 12:08:40
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Banknot 200zł
MarekZ pisze:

[...]

E tam "jest"... Błędnie zakładasz, że ludzie potrzebują wypłacać konkretne kwoty, a nie konkretne nominały. Jak w jakimś celu potrzebne mi jest 5 dwudziestek, to nie wypłacę 100zł, tylko np. 80+20. Kwotowo to to samo, ale efekt jest inny... :-)

Np. ja gotówki używam tylko do płacenia za drobiazgi w różnych kioskach, piekarniach, albo w "płatność kartą od XXX zł". Dlatego używam tylko małych nominałów. Akurat mam pod ręką bankomat KB, który ma dwudziestki, więc zwykle wypłacam po 20, 40, 60 lub 80. Jakbym miał bankomat z dziesiątkami, to bym wypłacał po 10, 20, 30 lub 40. No i statystyka się wali... :-)

--
MiCHA

Data: 2011-12-16 12:28:26
Autor: MarekZ
Banknot 200zł
Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <micha@micha.waw.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4ee73238$0$1460$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Nie sądzę. Naprawdę nie sądzę aby się waliła. Przecież jeśli potrzebujesz wypłacić 20 albo 30, a bankomat ma 50+100, to i tak je wypłacisz w formie 1x50. "Potrzeba konkretnych nominałów" wydaje mi się być zjawiskiem kompletnie marginalnym w skali wszystkich wypłat. Rzecz jasna trochę zaburza to wynik, ale IMO w stopniu znikomym.

Data: 2011-12-13 13:08:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Banknot 200z³

"Przemyslaw Kwiatkowski" 4ee7166b$0$1456$65785112@news.neostrada.pl

To mo¿e byæ trudne, bo istnieje "sprzê¿enie zwrotne" - bankomat wyp³aca w takich nomina³ach, by wyp³aciæ ich jak najmniej, a z kolei ludzie

Nie jest to prawd±. U mnie wyp³acanie kilkuset z³otych zwykle
skutkowa³o wyp³acaniem stówek i dwóch piêædziesi±tek. Mog³em
pobraæ 400 z³ i dostaæ 3x100+2x50 po czym pobraæ na przyk³ad
300 i dostaæ 2x100+2x50 -- czyli raczej nie o brak stówek chodzi.

Data: 2011-12-13 14:30:25
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Banknot 200zł
Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

To może być trudne, bo istnieje "sprzężenie zwrotne" - bankomat
wypłaca w takich nominałach, by wypłacić ich jak najmniej, a z kolei
ludzie

Nie jest to prawdÄ….

Ogólnie nie jest, ale akurat odnosiłem się, do postulatu xbartxa o optymalizacji bankomatu - trzeba było trybu przypuszczającego użyć... :-)

--
MiCHA

Data: 2011-12-14 10:12:44
Autor: xbartx
Banknot 200z³
Dnia Tue, 13 Dec 2011 10:10:02 +0100, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

To ja chyba liczyć nie umiem... :-)
A zresztą w takim wypadku wypłacałbym pewnie po 40... :-)

O czym innym myślałem a co innego napisałem :/ Zapomniałem dodać jednego słowa:

"Jakby byÅ‚y *jeszcze* w bankomacie 10 i 50  to wtedy tylko 3."

aż tak źle z liczeniem jeszcze chyba u mnie nie jest - tak myślę.

[...]

No to trzeba by sprawdzić ile tak naprawdę ludzi potrzebuje konkretnych nominałów z bankomatów, bo według moich obserwacji, to raczej niewiele a wręcz przeciwnie - dużo osób wypłaca z bankomatu raz na jakiś czas większą kwotę i nią operuje, bo nie chce im się co chwilę ganiać do tak zwanej ściany płaczu.

--
xbartx

Data: 2011-12-14 15:19:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Banknot 200z³

"xbartx" jc9sqs$6f6$1@inews.gazeta.pl

No to trzeba by sprawdziæ ile tak naprawdê ludzi potrzebuje
konkretnych nomina³ów z bankomatów, bo wed³ug moich obserwacji,
to raczej niewiele a wrêcz przeciwnie - du¿o osób wyp³aca
z bankomatu raz na jaki¶ czas wiêksz± kwotê i ni± operuje,
bo nie chce im siê co chwilê ganiaæ do tak zwanej ¶ciany p³aczu.

(; Do ¶ciany p³aczu to tylko ¿ydy chodz±. D¿entelmeny to nawet nie
rozmawiaj± o pieni±dzach. ;) Ja pobieram z bankomatu wtedy, gdy:

 -- kupujê co¶ w Makro itp. sklepach, gdzie kart nie obdarzaj± honorami

 pobieram wówczas zwykle jedn± stówkê

 -- nie mogê pobraæ inaczej (Polbank; KredytBank, gdy co¶
    nie by³o ,,podpiête'' itp. banki) a chcê opró¿niæ konto

 mogê wtedy pobraæ dwie stówki, ta³zena lub nawet wiêcej,
 bywa, ¿e i kilka ta³zenów naraz

 -- spe³niam warunek bezp³atno¶ci (DojczeBank z jego u¿yciem karty)

 pobieram wówczas jedn± stówkê

Chyba ani razu nie zale¿a³o mi na konkretnych nomina³ach.

Ogólnie -- z tej ¶ciany rzadko korzystam. :)

-=-

Ma³a Moskwa chyba skoñczy³a siê. :)

  http://www.iplex.pl/filmy/mala-moskwa-sezon-1-odc-4,4334

Film doskona³y_inaczej. :)