Bankomat i tresowany szympans :)

Data: 2009-04-03 09:31:42
Autor: bradley.st
Bankomat i tresowany szympans :)
Znajomi z zagranicy doniesli o wynalazku "Emergency Cash" w irlandzkim
permanent tsb.

http://www.permanenttsb.ie/personal-banking/banking-by-sms-faq.asp

W skrocie: wysyla sie SMS i bank zwrotnie przesyla prosbe o
potwierdzenie dwiema cyframi z hasla a nastepnie szesciocyfrowy kod
(pod nasz numer albo obdarowanego).
Kod jest wazny przez 2 godziny, wylacznie w bankomatach permanent tsb,
gdzie wciska sie Enter i wpisuje otrzymany kod.
Przy jego uzyciu, mozna wyplacic 100 Euro (wylacznie tyle), a bank
zabiera za te przysluge 2 Euro.

Teraz pytanie do znawcow tematu. Wiem, ze w srodku nie siedzi
tresowany szympans, ale zawsze myslalem (mialem nadzieje?) ze
transakcje bankomatowe na moim koncie wymagac beda uzycia karty, ktora
dostalem do reki, zapamietalem jej PIN etc.
Co jeszcze mozna zrobic poslugujac sie wylacznie klawiatura bankomatu?
Wszystko, lacznie z wyczyszczeniem konta?

Data: 2009-04-03 19:06:09
Autor: onet
[...]

Bankoma zrobi to wszystko do czego zostal zaprogramowany (on i system do ktorego jest podpiety) - wiec co za roznica czym sie uwierzytelnisz.
To samo mozza by powiedziec o kartach zblizeniowych - aby zaplacic nawet nie musisz wyciagac karty z kieszeni (czy gdzie ja tam nosisz).

Data: 2009-04-03 10:17:38
Autor: bradley.st
On 3 Kwi, 13:06, "onet" <d...@blada.com> wrote:

Bankoma zrobi to wszystko do czego zostal zaprogramowany (on i system do
ktorego jest podpiety) - wiec co za roznica czym sie uwierzytelnisz.

Chyba mam bariere psychologiczna :) Zabezpieczeniem wyplaty z
bankomatu zawsze byla dla mnie kombinacja tego co tylko ja mam (karta)
+ tego co tylko ja wiem (PIN) -- a nie jakies szesciocyfrowe kody co
to sobie mozna odrecznie wstukac na klawiature. A teraz takie jakies
"moderne" rozwiazania wprowadzaja.
Chyba sie starzeje. ;)

Data: 2009-04-03 13:00:36
Autor: witek
bradley.st wrote:
Zabezpieczeniem wyplaty z
bankomatu zawsze byla dla mnie kombinacja tego co tylko ja mam (karta)
+ tego co tylko ja wiem (PIN)

Karta to tylko nośnik tego co jest na niej zapisane. A to się da powielić bez problemu
PIN jest niematerialny więc nie wiesz ile osób jeszcze zna twój pin do karty.

CiÄ…gle jesteĹ› przekonany, ze tylko ty to masz?

Data: 2009-04-03 12:33:36
Autor: bradley.st
On 3 Kwi, 14:00, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
bradley.st wrote:
> Zabezpieczeniem wyplaty z
> bankomatu zawsze byla dla mnie kombinacja tego co tylko ja mam (karta)
> + tego co tylko ja wiem (PIN)

Karta to tylko no¶nik tego co jest na niej zapisane. A to się da
powielić bez problemu
PIN jest niematerialny więc nie wiesz ile osób jeszcze zna twój pin do
karty.

Ci±gle jeste¶ przekonany, ze tylko ty to masz?

Od parunastu lat stara sie mnie o tym zapewnic kazdy bank, w ktorym
kiedykolwiek mialem konto - w kazdym regulaminie, kazdej przesylce z
karta i kazdej przesylce z PIN.

I tak mi sie jakos utrwalilo. :)

Data: 2009-04-05 00:00:49
Autor: Maciej Bojko
Bankomat i tresowany szympans :)
On Fri, 3 Apr 2009 10:17:38 -0700 (PDT), "bradley.st"
<bradley.st@gazeta.pl> wrote:

[...]

No fakt. Co innego PIN, który jest czterocyfrowym kodem, który sobie
można odręcznie wstukać na klawiaturze. :D

--
Maciej Bójko
maciej.bojko@gmail.com

Data: 2009-04-04 15:04:58
Autor: bradley.st
On 4 Kwi, 18:00, Maciej Bojko <maciej.bo...@gmail.com> wrote:

No fakt. Co innego PIN, który jest czterocyfrowym kodem, który sobie
można odręcznie wstukać na klawiaturze. :D

W sekrecie Ci wyjawie, ze sa tez szesciocyfrowe PINy do kart. :)
Ale zawsze dzialaja z karta, nie ot tak sobie :D

Data: 2009-04-04 14:40:13
Autor: kl1
On 3 Kwi, 19:06, "onet" <d...@blada.com> wrote:

To samo mozza by powiedziec o kartach zblizeniowych - aby zaplacic nawet nie
musisz wyciagac karty z kieszeni (czy gdzie ja tam nosisz).
nie trzeba nawet czego¶ kupować;)

Data: 2009-04-03 19:07:14
Autor: Dannyboy
bradley.st pisze:

[...]

a jak to sie rozni od tego jakbys zrobil przelew komus na konto ?
transakcje potwierdzasz haslem do bankowosci smsowej - wiec to praktycznie to samo jakby ktos odebral w kasie banku z polecenia wyplaty

--
pozdrawiam | best regards | saludos
Dan the Man

Data: 2009-04-03 19:50:49
Autor: SDD
Bankomat i tresowany szympans :)

Uzytkownik "Dannyboy" <dannyboy@polska.pl> napisal w wiadomosci news:gr5fo3$d6m$1news.task.gda.pl...

a jak to sie rozni od tego jakbys zrobil przelew komus na konto ?
transakcje potwierdzasz haslem do bankowosci smsowej - wiec to praktycznie to samo jakby ktos odebral w kasie banku z polecenia wyplaty

Niewielka roznica polega na tym, ze przy przelewie nie ma anonimowosci odbiorcy (no chyba, ze konto na slupa). Kase z bankomatu moze natomiast odebrac ktos z maska BinLadena na gebie :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-04-03 19:54:54
Autor: xbartx
Bankomat i tresowany szympans :)
On Fri, 3 Apr 2009 09:31:42 -0700 (PDT)
[...]

Pomysł całkiem nie głupi, bo to lepsze, wygodniejsze a przede wszystkim
o wiele tańsze niż WU (Western Union).

Co do bankomatów to one działają w większości na Windows,
więc ... nie będę rozwijał ;)

Xenocide

Data: 2009-04-03 21:15:41
Autor: kashmiri
Bankomat i tresowany szympans :)
bradley.st <bradley.st@gazeta.pl> had the courage to write:
[...]

Cos mi nie pasuje. Link, który podales, mówi wylacznie o sms banking, a o tym wyjasniaja:

[QUOTE]
What services are available under Text Banking?

There are 4 services available -
Request a Balance Enquiry
Request a Mini Statement
Transfer Funds between own permanent tsb Accounts
Make a Bill Payment
[UNQUOTE]

Albo ja slepy jestem, albo nigdzie nic nie mówia o podejmowaniu gotówki.

pzdr.
k.

Data: 2009-04-03 10:20:44
Autor: bradley.st
On 3 Kwi, 13:15, "kashmiri" <xkashmi...@gmail.com> wrote:

Albo ja slepy jestem, albo nigdzie nic nie mówia o podejmowaniu gotówki.

Na dole, pod tytulem "Emergency Cash":

Text Message

Send the word ‘CASH’ and the mobile number and operator code of the
person to receive the Emergency Cash to 51309. (e.g. CASH 0879999999
vf)
The available operator codes are VF for Vodafone, O2 for O2, MR for
Meteor, TR for Three and TS for Tesco. It doesn’t matter if this
message is in upper case or lower case
We will then send you back a request for 2 digits from the Access Code
you were provided with at registration. Please reply with the 2 digits
requested

What Next?

The person you have nominated to receive the Emergency Cash will then
receive a Cash Code by text message with instructions to go to a
permanent tsb ATM and press the “enter” button. They are also provided
with their unique 6 digit code
At the ATM, the recipient presses the “Enter” button and is then asked
to confirm that they wish to use the Emergency Cash service. If they
press the yes button they are asked to enter their mobile phone
number. They are then asked for the code that they received via text
and once this is entered correctly €100 is dispensed from the ATM

Data: 2009-04-03 21:20:07
Autor: kashmiri
Bankomat i tresowany szympans :)
kashmiri <xkashmirix@gmail.com> had the courage to write:
[...]

Sorki, chyba jednak ta pierwsza opcja :(((
Znalazlem, jest na samym dole. Rzeczywiscie wyglada ciekawie. Szkoda tylko, ze suma jest wyznaczona jako dokladnie 100 ? - bo jesli sie ma na koncie tylko 99, to z emergency cash nici....

k.

Bankomat i tresowany szympans :)