Bankowe hity i upadki 2010

Data: 2010-12-23 11:56:46
Autor: Simple Man
Bankowe hity i upadki 2010
Jakiś nieudolny artykuł na onecie spowodował, że przemyślałem tytułowe zagadnienie. Poniżej wnioski :

Moim zdaniem najlepsze produkty 2010 r. to :
- KK Millennium Impresja (Visa, później jeszcze ciekawszy MC + PayPass),
- konto BGŻ z podwyżką (to co ni dają miesięcznie to praktycznie tyle ile inne banki dawały ogólnie np. Alior 100 PLN; poza tym usługa jest prosta jak cep i nie wymaga jakichś kombinacji typu poleć 5 osób i jak każda z nich wyda 1000 PLN to dostaniesz coś tam),
- bezpłatny mTransfer z KK mBanku. Dzięki tej usłudze zarobiłem już kilkaset PLN, a dzięki obrotom jakie powstały w ten sposób otrzymałem kolejną KK (z jeszcze większym limitem tym razem platynę, bo golda już miałem, a drugiego nie można - classic jest ograniczony limitem) z której szybko wszystko wytransferowałem wszystkie środki na lokaty :)

Dodatkowo wydaje mi się, że mBank stara się jak może powiązać różne usługi tak aby się to klientowi opłacało np. odpowiednia karta daje niższy kredyt odnawialny, jak ma się więcej produktów to bank oferuje wyższe limity itp. Poza tym kolejne produkty są całkiem ciekawe (ubezpieczenie zdrowotne).

Upadki (vel kity) :
- całkowity upadek oferty Alior'a. W zasadzie od momentu startu oferta jest tylko gorsza, bezpłatne bankomaty to już żadna łaska, obniżenie cashback z KK, wprowadzenie durnych zasad (jak nie użyjesz KK ileś razy to dodatkowa opłata, jak nie wpłynie na rachunek 2000 PLN to płacisz) w zasadzie żadnego rewelacyjnego produktu (jedynie lokaty nocne są fajne, bo środki na ROR jakoś tam zarabiają). To co wprowadzili nie działa ("fachowcy" - w momencie gdy padła mi instalacja elektryczna to usłyszałem "niestety" gdyby walnął piorun to i owszem ale tak to mam się cmoknąć). Dodatkowo z uwagi na wzrost klientów pozatrudniali jakieś przypadkowe osoby i jakość obsługi poleciała na pysk.

Data: 2010-12-23 10:54:03
Autor: Rafal M
Bankowe hity i upadki 2010
On 23 Gru, 11:56, Simple Man <ca...@lupus.de> wrote:

Upadki (vel kity) :

- wprowadzenie kart PayPass/PayWave - i przerzucenie calej
odpowiedzialnosci za tranzakcje nie autoryzowane na klientow - efekt:
kradna Ci karte, i zlodzieje moga szalec, bo przeciez za transakcji
<50 zl nie trzeba autoryzowac podpisem/pinem. A tranzakcji tych moze
byc kilkanascie dziennie. A bank/wystawca/ nie bioara za to zadnej
odpowiedzialnosci
I za wszystko placi klient. Dziekuje, postoje z boku...

- Alior Bank - calkowite zniszczenie swego czasu dobrej oferty - teraz
jest to typowy przecietniak

- MultiBank - kolosalne podwyzki RORow. Aktualnie jest to chyba jeden
z drozszych bankow na rynku.

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2010-12-23 11:26:09
Autor: MK
Bankowe hity i upadki 2010
On 23 Gru, 19:54, Rafal M <rafal.markiew...@gmail.com> wrote:

[...]

A skad takie informacje czerpiesz. Paypass + offline to jest jedna z
lepszych rzeczy, ktore sie pojawily. Ja jestem z tego bardzo
zadowolony, w koncu platnosc trwa ulamek sekundy :). Maksymalna
dzienna liczba platnosci wynosi 5, a kazdego dnia sa aktualizowane
stoplisty, wiec nie sadze, ze by dalo sie wykonac ich wiecej niz 10.
Nie spoktalem sie z przypadkiem gdzie bank odrzuca reklamacje
dotyczace transakcji paypassowych skradziona karta. Znasz takie
przypadki?

 Dziekuje, postoje z boku...

I bardzo dobrze. BTW transakcje QPS nie wymagaja podpisu klienta, wiec
z taki podejsciem wystrzegaj sie w ogole uzywania kart :).

MK

Data: 2010-12-23 20:35:57
Autor: RobertS
Bankowe hity i upadki 2010

Nie spoktalem sie z przypadkiem gdzie bank odrzuca reklamacje
dotyczace transakcji paypassowych skradziona karta. Znasz takie
przypadki?

a czy ktoś już reklamował transakcje wykonane paypassem?

RobertS

Data: 2010-12-24 01:21:12
Autor: Rafal M
Bankowe hity i upadki 2010
On 23 Gru, 20:26, MK <ma...@interia.pl> wrote:

[...]

Regulamin tych kart mowi bardzo wyraznie, kto odpowiada za tranzakcje
bez uzycia pinu - klient.

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2010-12-24 02:51:09
Autor: MK
Bankowe hity i upadki 2010
On 24 Gru, 10:21, Rafal M <rafal.markiew...@gmail.com> wrote:

Regulamin tych kart mowi bardzo wyraznie, kto odpowiada za tranzakcje
bez uzycia pinu - klient.

Zacytuj :)

MK

Data: 2010-12-23 11:21:22
Autor: Eric
Bankowe hity i upadki 2010
Fajny pomysl na taki ranking :-) Oto moje typy.

Najwieksze wzloty:
1. mTransfer z kk naprawde swietna oferta, niestety juz na forum mBanku
wspomnieli o zablokowaniu mozliwosci mTransferu na rzecz pewnej firmy :-(
2. konto Raiffeisen Premium - za przelanie na konto 8 tys. PLN miesiecznie
daja gratis sporo fajnych bajerow, bardzo ladna karte z PayPassem i do tego
swietna aplikacje na iPhone :-)
3. 100 PLN za otwarcie konta w BZ WBK - akcja byla jednorazowa, ale byla
naprawde spektakularna i nie miala sobie rownych

Najwieksze upadki:
1. wprowadzenie karty MC Debit do mBanku i jej wielkie promowanie, a 2
miesiace pozniej dodanie oplaty za posiadanie dwoch kart do rachunku
2. coraz gorsza oferta Aliora - ceny konta (tj. kart do konta), brak nowych
uslug dodanych do kk, gorsze wykonanie kart (przy wydluzonym czasie waznosci),
brak PayPassa w karcie Silver
3. aplikacja mBanku na iPhone - szmery, bajery i brak transakcyjnosci :-(

Data: 2010-12-23 12:34:20
Autor: neoniusz
Bankowe hity i upadki 2010
W dniu 10-12-23 12:21,  Eric pisze:
Najwieksze wzloty:
1. mTransfer z kk naprawde swietna oferta, niestety juz na forum mBanku
wspomnieli o zablokowaniu mozliwosci mTransferu na rzecz pewnej firmy :-(

Serio? Ale ktos z zalogi? Bo tematow o mTransferze jest dziennie co najmniej kilka. Masz moze jakiegos linka?
Mam nadzieje, ze z tego nie zrezygnuja, przeciez na tym zarabiaja mimo wszystko.

3. 100 PLN za otwarcie konta w BZ WBK - akcja byla jednorazowa, ale byla
naprawde spektakularna i nie miala sobie rownych

Bardzo nie lubie Alioru, ale ciesze sie, ze dali mozliwosc zarobienia kilkuset zlotych za samo zalozenie rachunku. W porownianiu z tym premia 100zl wypada blado. Jeszcze przez pol roku beda mi wplywac po 50zl na konto Aliorowe...
Mam nadzieje, ze z moich reklamacji nauczyli sie w koncu interpretowac wlasny regulamin.

Data: 2010-12-23 11:43:32
Autor: Eric
Bankowe hity i upadki 2010
W dniu 10-12-23,  neoniusz pisze:
[...]

Wklejam linka do dyskusji na ten temat, w ktrej niejaki TomekL napisa
"Jeeli jakie wyczenia to "punktowe". Wiemy dlaczego :)" :
http://www.mbank.pl/forum/read.html?f=1&i=962842&t=962842&sr=ld&pn=1&cat=0

Data: 2010-12-23 12:39:27
Autor: MarekZ
Bankowe hity i upadki 2010
Uytkownik "neoniusz" <neon@joemonster.org> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:ievc3t$kgu$1@news.onet.pl...

Mam nadzieje, ze z tego nie zrezygnuja, przeciez na tym zarabiaja mimo wszystko.

Nie mog na tym zarabia. Gdyby BM do tego dokadaa zablokowaaby mBank jako bank wychodzcy.

A im wicej bdzie gadania na ten temat tym szybciej nieuniknione nastpi.

Data: 2010-12-23 23:05:40
Autor: animka
Bankowe hity i upadki 2010
W dniu 2010-12-23 12:34, neoniusz pisze:
[...]

To dlaczego mnie 50 zł wpływało tylko przez 3 miesiące, a nie przez pół roku?

--
animka

Data: 2010-12-24 09:38:16
Autor: neoniusz
Bankowe hity i upadki 2010
W dniu 10-12-23 23:05, animka pisze:
[...]

Bo Orange im powiedzialo, ze dali ci tak dobry abonamanet, ze oni juz nie musza dodawac zadnych premii!

Jest tez druga mozliwosc:

https://przywileje.aliorbank.pl/regulamin

Oj animka, animka, czy ty kiedys sie ogarniesz?

Data: 2010-12-23 11:55:37
Autor: Eric
Bankowe hity i upadki 2010
Simple Man:
- KK Millennium Impresja (Visa, pniej jeszcze ciekawszy MC + PayPass),

Ta karta naprawde mnie zachwycila, ale tylko poczatkowo. Okazalo sie, ze rabat
w Carrefourze, na ktorym mi najbardziej zalezalo jest bodajze tylko w weekendy
:-( W Millenecie nawet dostalem oferte tej karty, ale nie dalo sie zrezygnowac
z ubzpieczenia platnego kilka PLN miesiecznie. Odpisali mi ze dla ofert
internetowych to skladnik oferty. Jak dla mmnie ta karta jest porownywalna z programem rabatowym do karty Class
and Club Raiffeisena tam sa nawet wieksze rabaty %, skusilem sie na nia, bo
Raiffek zaoferowal mi ja za 60 PLN rocznie "na zawsze".

Data: 2010-12-23 11:59:11
Autor: xbartx
Bankowe hity i upadki 2010
Dnia Thu, 23 Dec 2010 11:55:37 +0000,  Eric napisał(a):

Ta karta naprawde mnie zachwycila, ale tylko poczatkowo. Okazalo sie, ze
rabat w Carrefourze, na ktorym mi najbardziej zalezalo jest bodajze
tylko w weekendy :-(

Piątek i niedziela. Do tego kwota maksymalna to bodajże 900 ileś tam pln czyli niecałe 50 pln rabatu. Do tego ten rabat to są kupony po 1,50 pln każdy i to jest dopiero tragedia. Także Piotr i Paweł jest zdecydowanie lepszy.

--
xbartx

Data: 2010-12-23 12:59:06
Autor: MarekZ
Bankowe hity i upadki 2010
Uytkownik " Eric" <bad_eric@WYTNIJ.gazeta.pl> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:ievdbp$mbo$1@inews.gazeta.pl...

[...]

Nic nie stao na przeszkodzie aby zrezygnowa z tego ubezpieczenia w dniu podpisania umowy.

Class&Club jest dobra ale nie tak dobra jak Impresja IMO.

Data: 2010-12-23 12:11:19
Autor: Eric
Bankowe hity i upadki 2010
MarekZ:

Nic nie stao na przeszkodzie aby zrezygnowa z tego ubezpieczenia w dniu
podpisania umowy.

Stalo to, ze umowe sie zawieralo w tym ich Millenecie, doszedlem juz nawet do
ekranu na wpisanie hasla z SMSa.

Class&Club jest dobra ale nie tak dobra jak Impresja IMO.

Moim zdaniem sa porownywalne, dla jednych jedna lepsza, dla drugich druga.
Mnie w Impresji rozczarowalo to kombinowanie z Carrefourem :-( no i to
nieszczesne ubezpieczenie.

Data: 2010-12-23 13:13:47
Autor: MarekZ
Bankowe hity i upadki 2010
Uytkownik " Eric" <bad_eric@WYTNIJ.gazeta.pl> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:ieve97$prb$1@inews.gazeta.pl...

[...]

Z ubezpiecze w Mille rezygnujemy albo telefonicznie albo w oddziale. Przez internet rzeczywicie si nie da, co nie znaczy, e oglnie si nie da.

Data: 2010-12-23 12:25:43
Autor: Eric
Bankowe hity i upadki 2010
Z ponizszego zapisu OWU "Pakiet Assistance Impresja" zrozumialem, ze jak raz
sie przystapi do tego, to koniec ubezpieczenia moze nastapic tylko jak
zrezygnuje sie z karty lub jak Millennium wypowie umowe Europ Assistancowi:

W stosunku do kadego Ubezpieczonego odpowiedzialno
Ubezpieczyciela koczy si:
1) z upywem okresu wanoci karty;
2) z chwil rozwizania Umowy Ubezpieczenia Grupowego
&#8222;Millennium Assistance&#8221;.

http://www.bankmillennium.pl/static-content/PL/wu_pakiet_assistance_impresja_718116.pdf

Data: 2010-12-26 02:20:16
Autor: kashmiri
Bankowe hity i upadki 2010
 Eric <bad_eric@WYTNIJ.gazeta.pl> dared to write:
[...]

Na moje rozumienie jzyka to zdanie okrela termin odpowiedzialnoci Ubzepieczyciela - a nie termin rozwizania Twojej z nim umowy.

Chyba nie ma umw nierozwizywalnych, dobrze prawi?

k.

Data: 2010-12-23 17:49:08
Autor: Simple Man
Bankowe hity i upadki 2010
W dniu 2010-12-23 12:55,  Eric pisze:
Jak dla mmnie ta karta jest porownywalna z programem rabatowym do karty Class
and Club Raiffeisena tam sa nawet wieksze rabaty %, skusilem sie na nia, bo
Raiffek zaoferowal mi ja za 60 PLN rocznie "na zawsze".

Impresja ma program ratalny 3000 PLN mona rozoy na 1 rok za 1% (limitowane do dwch zakupw w roku) Robisz dwa zakupy za 3000 PLN rozkadasz na raty za 1% i wrzucasz na lokat np. na 4% :)

Niby to nie wiele ale zawsze jakie kilkanacie PLN miesicznie, do tego "konto z podwyk w BG" + mTransfer z KK > lokata i wreszcie na bankowoci mona za kilka clickw zarobi kilkaset PLN miesicznie :)

3% za nic. Do tego zniki s cakiem fajne i kumuluj si z innymi promocjami. Ostatnio kupujc w Sephorze nie dosy, e z karty staego klienta otrzymaem 15% rabatu to jeszcze niebawem przyjdzie zwrot.
Podobnie np. z Apartem czy Sony :)

Data: 2010-12-23 12:07:07
Autor: neoniusz
Bankowe hity i upadki 2010
W dniu 10-12-23 11:56, Simple Man pisze:
kilkaset PLN, a dzięki obrotom jakie powstały w ten sposób otrzymałem
kolejną KK (z jeszcze większym limitem tym razem platynę

A to w jaki sposob? Sami zaproponowali?
Ja tez "korzystam aktywnie" z mtransferu - przez caly okres bezodstekowy caly limit wykorzytany i sami z siebie jeszcze nic nie wciskaja.

Data: 2010-12-23 17:28:30
Autor: Simple Man
Bankowe hity i upadki 2010
W dniu 2010-12-23 12:07, neoniusz pisze:
A to w jaki sposob? Sami zaproponowali?
Ja tez "korzystam aktywnie" z mtransferu - przez caly okres bezodstekowy
caly limit wykorzytany i sami z siebie jeszcze nic nie wciskaja.

Po prostu clicknałem żeby wypełnić wniosek i pojawiła się propozycja, że z automatu mogę otrzymać taki limit. Wniosek wypełniłem, karta i umowa przyszły pocztą (w ramach umowy ramowej). Co ciekawe do mBanku nigdy nie przychodziło moje wynagrodzenie, ani nigdy nie przedstawiałem im żadnego kwitu o dochodzie.

Data: 2010-12-23 20:29:16
Autor: neoniusz
Bankowe hity i upadki 2010
W dniu 10-12-23 17:28, Simple Man pisze:
[...]

No niestety mnie tam wyskakuje tylko 6800 bez zadnych formalnosci, a to za malo na platyne, ktora mi sie podoba po prostu wizualnie.
Co trzeba porobic na koncie, zeby podniesli te propozycje? ;) Mam w mBanku VC na 10k zl od 3 lat.

Poki co mam tylko:

Jesteś naszym stałym Klientem, dlatego przygotowaliśmy dla Ciebie specjalną ofertę:
KREDYT gotówkowy z limitem do 14000 PLN - oferta ważna do 2011-01-07 - Złóż wniosek...
KREDYT odnawialny z limitem do 6800 PLN - oferta ważna do 2011-01-07 - Złóż wniosek...

I jak klikam zeby wypelnic wniosek o karte kredytowa, to od razu proponuja karte z limitem 6800zl. W sumie to ciekawe. Wydaliby mi druga Vise Classic? I mialbym dwie takie same karty? Bez sensu ;)

Data: 2010-12-23 20:38:02
Autor: MarekZ
Bankowe hity i upadki 2010
Użytkownik "neoniusz" <neon@joemonster.org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:if07uc$kmg$1@news.onet.pl...

I jak klikam zeby wypelnic wniosek o karte kredytowa, to od razu proponuja karte z limitem 6800zl. W sumie to ciekawe. Wydaliby mi druga Vise Classic? I mialbym dwie takie same karty? Bez sensu ;)

Dwóch takich samych nie można mieć. Może Visa Radość Życia?

Data: 2010-12-23 20:50:48
Autor: neoniusz
Bankowe hity i upadki 2010
W dniu 10-12-23 20:38, MarekZ pisze:
[...]

Chyba jednak popracuje nad podwyzszeniem tej propozycji.
Moze poprzelewam pare razy wieksza kwote, wplace cos na eMaxa na kilka dni...
Chcialbym jakas ciekawa i rzadko spotykana karte. Mialem juz Amexa Golda z Mille i pare innych dziwnych kart. Na widok Amexa niektorzy sprzedawcy dalej otwieraja szeroko oczy i nie wiedza co z tym zrobic ;)

Data: 2010-12-23 20:41:59
Autor: Piotr
Bankowe hity i upadki 2010
neoniusz <neon@joemonster.org> napisa(a):
Na widok Amexa niektorzy sprzedawcy dalej otwieraja szeroko oczy i nie wiedza co z tym zrobic ;)

Bo poza USA Amex to egzotyka. I pociesz si e u nas z akceptacj tej karty jeszcze nie jest tak le ;) --

Data: 2010-12-23 12:12:53
Autor: Iksinski
Bankowe hity i upadki 2010

Użytkownik "Simple Man" <canis@lupus.de> napisał w wiadomości news:iev9tl$dbe$1news.onet.pl...
Jakiś nieudolny artykuł na onecie spowodował, że przemyślałem tytułowe zagadnienie. Poniżej wnioski :

Moim zdaniem najlepsze produkty 2010 r. to :

Oprócz tego co wymieniłeś:

Polbank z KK Era: 1% cashback, śmiesznie tanio oprocentowane raty, najlepszy przelicznik walut, karta na podpis (zaleta/wada zależnie od preferencji ;-)...
Polbank z Mocno Oszczedzającymi, ale niestety ostatnio popsuli produkt obniżając oprocentowanie i żądając opłat za prowadzenie ROR...

Data: 2010-12-23 15:24:51
Autor: RobertS
Bankowe hity i upadki 2010

Polbank z KK Era: 1% cashback, śmiesznie tanio oprocentowane raty,
najlepszy przelicznik walut, karta na podpis (zaleta/wada zależnie od
preferencji ;-)...

wznawiana już jest z chipem, niedawno taką dostałem

wspominałbym jeszcze o KIS, całkowicie gratis bez spełniania jakichkolwiek warunków!

obecnie oprocentowanie kredytu kartowego to 9,9% i bank daje 1% cashback, obie oferty ograniczone czasowo, ale jeżeli zostaną przedłużone to ww. karta zastąpi u mnie tę z Aliora

RobertS

Data: 2010-12-23 12:25:39
Autor: Krzysztof
Bankowe hity i upadki 2010

"Simple Man" <canis@lupus.de> wrote in message news:iev9tl$dbe$1news.onet.pl...
[...]

Na dzisiaj Alior stanowi jedynie w miare konkurencyjna oferte (lub na podobnym poziomie) dla lokat walutowych co Getin, ale ma dostep on-line do nich, co plasuje go wyzej z ta oferta. Oferta w PLN jest po prostu 'cienka' a wybiorczo lepsze produkty mozna znalezc u konkurencji, czyli konta, lokaty PLN, itd.

Data: 2010-12-23 11:55:39
Autor: xbartx
Bankowe hity i upadki 2010

Aliora na pewno można wyróżnić za swoje www. Fakt, że czasami się jakby zamula i sławetne już kółeczka się kręcą i kręcą. Mi osobiście jednak bardzo szybko ustawia się ileś przelewów zaplanowanych (opłaty stałe). Ładnie to później można przeglądać etc. Stronę główną można sobie skroić pod siebie i swoje wymagania. Z kart debetowych, jak było ostatnio na grupie, można korzystać za darmo, jak się zna procedurę. Te pierwsze kk są całkiem dobre jak na aktualne warunki rynkowe.

--
xbartx

Data: 2010-12-23 18:14:30
Autor: Paweł
Bankowe hity i upadki 2010
xbartx wrote:

[...]

co do www, to maja fajna zabawke pt. cykliczne doladowanie prepaid-a,
a ztcp, to w innych bankach trzeba sie z tym recznie bujac.
biuro maklerskie tez maja znosne i darmowe. generalnie dosc przyzwoity
system rozliczeniowy, ale zadnych kart tam nie mam.

Z kart debetowych, jak było ostatnio na grupie, można korzystać za darmo,
jak się zna procedurę.

mozesz przypomniec ktory to watek, bo nie kojarze?

Data: 2010-12-23 14:32:07
Autor: Szymon
Bankowe hity i upadki 2010
Dla mnie hitem jest karta Visa Carrefour. Na dzień dobry 50zł, które pokrywa roczne korzystanie i 10% w piątki taniej w markecie. Dzięki temu zarobiłem już na niej kilkaset, jeśli nie kilka tysięcy złotych.

O upadkach to można byłoby duuużo pisać. Niestety oferta banków w 2010 nie była zbyt ciekawa.

Data: 2010-12-23 15:36:34
Autor: Michal Jankowski
Bankowe hity i upadki 2010
Szymon <w@2p.pl> writes:

Dla mnie hitem jest karta Visa Carrefour. Na dzie dobry 50z, ktre
pokrywa roczne korzystanie i 10% w pitki taniej w markecie. Dziki
temu zarobiem ju na niej kilkaset, jeli nie kilka tysicy zotych.

Wydales w tym roku kilkadziesiat tysiecy zlotych na piatkowe zakupy w
markecie? a!

  MJ

Data: 2010-12-23 14:23:22
Autor: Krzysiek
Bankowe hity i upadki 2010
On 23 Gru, 15:36, Michal Jankowski <mich...@fuw.edu.pl> wrote:

Wydales w tym roku kilkadziesiat tysiecy zlotych na piatkowe zakupy w
markecie? a !

Mozna robic zakupy dla caej rodziny bliszej, dalszej, ssiadw...;)

Data: 2010-12-24 08:22:11
Autor: Szymon
Bankowe hity i upadki 2010
W dniu 2010-12-23 23:23, Krzysiek pisze:
[...]

Mona te naby sprzt elektroniczny i na pojedynczym zakupie zysk z posiadania karty idzie w setki zotych. Carrefour to nie tylko bueczki.

Data: 2010-12-27 16:12:06
Autor: Rafa
Bankowe hity i upadki 2010
W dniu 2010-12-24 08:22, Szymon pisze:
Mona te naby sprzt elektroniczny i na pojedynczym zakupie zysk z
posiadania karty idzie w setki zotych. Carrefour to nie tylko bueczki.

A jakby kupi to samo w sklepie internetowym to i zysk byby podobny i kasa by bya w gotwce a nie w bonach.

--
Raf

Data: 2010-12-27 16:22:00
Autor: Ra
Bankowe hity i upadki 2010
W dniu 2010-12-27 16:12, Rafa pisze:
[...]

nie zawsze, jaki czas temu szukaem lapka, okrelony model samsunga komu na urodziny, w 2-3 sklepach cena bya bdb ale go nie byo, poza tym miaem mao czasu
i przypadkiem ju zrezygnowany wstpiem do carefurra i by
nawet mona byo go wzi na 3 raty 0% ale byo duo papierkologii wic zapaciem kk

Data: 2010-12-27 20:28:44
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Bankowe hity i upadki 2010
Rafał pisze:

Można też nabyć sprzęt elektroniczny i na pojedynczym zakupie zysk z
posiadania karty idzie w setki złotych. Carrefour to nie tylko bułeczki.

A jakbyś kupił to samo w sklepie internetowym to i zysk byłby podobny i
kasa by była w gotówce a nie w bonach.

Myślę, że prawdziwe kokosy robi się na kupowaniu "dla kogoś" (np. dla pracodawcy, hehe) i płaceniu za to własną kartą. :-)

--
MiCHA

Data: 2010-12-24 08:21:13
Autor: Szymon
Bankowe hity i upadki 2010
Szymon<w@2p.pl>  writes:

[...]

Wbrew pozorom jest to do proste. Wyobra sobie, e przecitny koszyk dla rodziny to 200z. Pomn przez 50 tygodni w roku i ju masz 10.000. Do tego dodaj, e mona tam kupowa nie tylko jedzenie, ale i sprzt elektroniczny. Wystarczy naby telewizor i ju jeste +300z. Wyrabiajc kart Carrefour ledz promocje tam i tam kupuj po prostu. Czasami nie przegapiam prawdziwych okazji. Cakiem realny przykad: laptop Lenovo 3GB RAM 500GB HDD za 2199. W gazetkowej promocji przeceniony na 1999. Do tego dawali e-bon 200z, a kupujc go w pitek dostaem jeszcze 200z z karty. Czyli nabyem taki sprzt za 1600z. W stosunku do ceny pierwotnej jestem +600z. Laptop uytkuje moja koleanka, ktra akurat potrzebowaa, ale gdy opowiedziaem histori w pracy to wyszo, e jeszcze 3 inne osoby chciayby z tego skorzysta. Wic wiesz... Patrz na to tak - gdybym nie mia karty to pewnie nie ledzibym promocji i nie kupowa w Carrefour, ergo nie miabym zyskw z karty.

Data: 2010-12-27 14:53:18
Autor: Robert Kois
Bankowe hity i upadki 2010
Dnia Fri, 24 Dec 2010 08:21:13 +0100, Szymon napisa(a):

 Patrz na to tak - gdybym nie mia karty to pewnie nie ledzibym promocji i nie kupowa w Carrefour, ergo nie miabym zyskw z karty.

Jest jeszcze jedna zaleta, oddzielna kasa. Poniewa zniki s tylko w
pitki to mocno skraca czas stania w kolejce (w pitki po poudniu niestety
masa ludzi robi zakupy). W zasadzie to jest gwny powd dla ktrego si
nad t kart zastanawiam.

--
Kojer

Data: 2010-12-27 06:04:10
Autor: MK
Bankowe hity i upadki 2010
On 27 Gru, 14:53, Robert Kois <ko...@hell.pl> wrote:

[...]

Kasa? Jak z inna karta przyjdziesz to odesla z kwitkiem?

Zerknij na to...

http://www.millenniumbank.pl/pl/klienci-indywidualni/karty-platnicze/karty-kredytowe/millennium-mastercard-impresja/
unikasz kolejek - w sklepach Carrefour moesz paci za zakupy w
specjalnych kasach oznaczonych neonem "Kasa dla paccych kart
Carrefour VISA".

MK

Data: 2010-12-27 16:11:16
Autor: Rafa
Bankowe hity i upadki 2010
W dniu 2010-12-27 15:04, MK pisze:
[...]

Te kasy s dla paccych oglnie kartami, wic moe i kolejka bywa mniejsza, ale tylko jeli ta kasa jest w ogle czynna (co nie zdarza si zbyt czsto).

--
Raf

Data: 2010-12-27 16:20:23
Autor: Robert Kois
Bankowe hity i upadki 2010
Dnia Mon, 27 Dec 2010 16:11:16 +0100, Rafa napisa(a):

[...]

Nie, wyranie s oznaczone "dla paccych kart Visa Carrefour" i z innymi
kartami odsyaj.

wic moe i kolejka bywa mniejsza, ale tylko jeli ta kasa jest w ogle czynna (co nie zdarza si zbyt czsto).

Jak masz kart to wystarczy podej do tej kasy nawet jak nikogo nie ma i
zaraz pojawia si kasjer.

--
Kojer

Data: 2010-12-27 17:44:25
Autor: Rafa
Bankowe hity i upadki 2010
W dniu 2010-12-27 16:20, Robert Kois pisze:
Nie, wyranie s oznaczone "dla paccych kart Visa Carrefour" i z innymi
kartami odsyaj.

No to u mnie jest inny Carrefour.

Jak masz kart to wystarczy podej do tej kasy nawet jak nikogo nie ma i
zaraz pojawia si kasjer.

A tu to ju w ogle jest inny wiat. Chocia jak pomyl jak sobie kwitem w Zoty Tarasach par minut pod samoobsugow kas a mi pani zatwierdzi alkohol to nie wiem czy gdzie indziej te jest tak "zaraz".

--
Raf

Data: 2010-12-27 20:34:08
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Bankowe hity i upadki 2010
Rafał pisze:

Jak masz kartę to wystarczy podejść do tej kasy nawet jak nikogo nie ma i
zaraz pojawia się kasjer.

A tu to już w ogóle jest inny świat. Chociaż jak pomyślę jak sobie
kwitłem w Złoty Tarasach parę minut pod samoobsługową kasą aż mi pani
zatwierdzi alkohol to nie wiem czy gdzie indziej też jest tak "zaraz".

O ile pamiętam, to w Złotych jest Carrefour Express. "Prawdziwy" Carrefour jest np. w Arkadii - i tam jak najbardziej jest magiczna kasa, która nawet jak jest zamknięta, to jest otwarta. :-)

--
MiCHA

Data: 2010-12-27 20:37:01
Autor: Robert Kois
Bankowe hity i upadki 2010
Dnia Mon, 27 Dec 2010 17:44:25 +0100, Rafa napisa(a):

Nie, wyranie s oznaczone "dla paccych kart Visa Carrefour" i z innymi
kartami odsyaj.
No to u mnie jest inny Carrefour.

Wrocaw Borek :)

[...]

Alkohol w naszym C jest na oddzielnym stoisku. Na normalnych kasach tylko
piwo. Z samoobsugowych nie udao mi si jeszcze skorzysta bo maj do 15
produktw (a ja zwykle mam sporo wicej)

--
Kojer

Data: 2010-12-27 20:30:11
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Bankowe hity i upadki 2010
Robert Kois pisze:

  Patrzę
na to tak - gdybym nie miał karty to pewnie nie śledziłbym promocji i
nie kupował w Carrefour, ergo nie miałbym zysków z karty.

Jest jeszcze jedna zaleta, oddzielna kasa. Ponieważ zniżki są tylko w
piątki to mocno skraca czas stania w kolejce (w piątki po południu niestety
masa ludzi robi zakupy). W zasadzie to jest główny powód dla którego się
nad tą kartą zastanawiam.

To jest główny powód, dla którego ją mam. :-)

--
MiCHA

Data: 2010-12-27 20:50:46
Autor: MarekZ
Bankowe hity i upadki 2010
Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <micha@micha.waw.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ifapg6$nfl$3@inews.gazeta.pl...

[...]

No proszę, jak widzę wszyscy ją mają lub chcą mieć dla czasu stania w kolejce.

A ja ją mam dla zniżek. Czas stania w kolejce mam gdzieś. :)

Data: 2010-12-27 21:35:14
Autor: Robert Kois
Bankowe hity i upadki 2010
Dnia Mon, 27 Dec 2010 20:50:46 +0100, MarekZ napisa(a):

[...]
To jest gwny powd, dla ktrego j mam. :-)
No prosz, jak widz wszyscy j maj lub chc mie dla czasu stania w kolejce.
A ja j mam dla zniek. Czas stania w kolejce mam gdzie. :)

2h czasu jest dla mnie wicej warte ni 10% zniek z tego co im pac
(powiedzmy 4xp godziny w miesicu). No ale czas oszczdze te robic
zakupy w inny dzie ni pitek :). --
Kojer

Data: 2010-12-23 14:40:18
Autor: Clegan
Bankowe hity i upadki 2010
On 23 Gru, 11:56, Simple Man <ca...@lupus.de> wrote:
/.../

Ja do upadkw zaliczybym ostatnie seryjne awarie systemw bankowych.
W przypadku takiego mBanku wiadomo ju od jakiego czasu, e
modyfikacja systemu transakcyjnego oznacza wysokie prawdopodobiestwo
wystpienia mieszanki dziww, cudw i niedziaania.
W Dzienniku by niedawno artyku w tej materii, w ktrym anonimowo
wypowiada si kto z firm informatycznych obsugujcych banki i
tumaczy, e te obciy budety informatyczne co musiao odbi si na
jakoci usug. To by tumaczyo dlaczego awarie zdarzaj si seriami w
wielu bankach.

Data: 2010-12-23 20:39:17
Autor: Piotr
Bankowe hity i upadki 2010
W kategorii debetwek za hit uwaam VE do konta DBnet, jak kto tak jak ja uywa karty wyacznie jako "wypacarki" gotwki w bankomatach najrniejszych sieci to chyba nie znajdzie nic lepszego. Do tego nie kasuj prowizji za wypaty w oddziaach bankw (przynajmniej w PKO, wielokrotnie sprawdzane).

Data: 2010-12-23 21:10:57
Autor: Ra
Bankowe hity i upadki 2010
W dniu 2010-12-23 11:56, Simple Man pisze:
[...]

dopiero teraz się doczytałem że dają 1% od wpływów - to całkiem ładnie szkoda tylko że jest ograniczenie na 50*12 - 5*12zł = 540 rocznie
Ma ktoś cynk kiedy kończy się ta promocja ;)
Rozumiem że na start trzeba wyłożyć 50zł za token i 40 za dostarczenie karty ?

Data: 2010-12-23 22:24:57
Autor: Simple Man
Bankowe hity i upadki 2010
W dniu 2010-12-23 21:10, Ra pisze:
Rozumiem że na start trzeba wyłożyć 50zł za token i 40 za dostarczenie

Dostarczenie karty pocztą polską jest darmowe, a tokena mieć nie trzeba, bo są bezpłatne listy haseł jednorazowych.

Data: 2010-12-26 21:35:41
Autor: Borys Pogoreo
Bankowe hity i upadki 2010
Dnia Thu, 23 Dec 2010 21:10:57 +0100, Ra napisa(a):

dopiero teraz si doczytaem e daj 1% od wpyww

 Od najwyszego wpywu w danym okresie.

- to cakiem adnie szkoda tylko e jest ograniczenie na 50*12 - 5*12z = 540 rocznie
Ma kto cynk kiedy koczy si ta promocja ;)

 Studiuj regulamin i wcale nie wyglda to tak rowo, jeli chcemy sobie
sami nabi te przelewy:

"Podstaw naliczenia Premii stanowi wpywy rodkw pieninych na Konto
Uczestnika pochodzce z rachunkw prowadzonych przez inne banki lub przez
Bank, z wyjtkiem wpyww z rachunkw prowadzonych:
- przez jakikolwiek bank na rzecz Uczestnika, lub
- przez Bank na rzecz klientw detalicznych."

 Czyli tylko umowa o prac? Bo ten kwantyfikator wyklucza wasne konto
firmowe.

 Cho gdyby tak przesa przez BlueCash to nie bd si mieli do czego
przyczepi...

--
Borys Pogoreo
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-12-26 21:44:22
Autor: Simple Man
Bankowe hity i upadki 2010
W dniu 2010-12-26 21:35, Borys Pogoreo pisze:
  Cho gdyby tak przesa przez BlueCash to nie bd si mieli do czego
przyczepi...

Oni nie tylko czy jak zatytuujesz przelew "wynagrodzenia za prac za miesic X" to jeste pewien czy nie przyczepi si do tego jaki urzd skarbowy (gdy wykryje co takiego) ?

Data: 2010-12-26 22:04:26
Autor: Borys Pogoreo
Bankowe hity i upadki 2010
Dnia Sun, 26 Dec 2010 21:44:22 +0100, Simple Man napisa(a):

[...]

 Mam na myli poczenie przelewu dowolnego wynagrodzenia za prac (z
transakcjami na karcie speni to warunek zaistnienia promocji) + przelew 5k
do dobicia do limitu zwrotu. Regulamin nie precyzuje, e wanie ten wpyw
wynagrodzenia jest podstaw naliczenia premii - IMO moe to by kady
przelew, ktry spenia wczesniej zacytowany punkt (czyli nie "od siebie" i
nie z konta "detalicznego").

--
Borys Pogoreo
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-12-26 23:05:35
Autor: Ra
Bankowe hity i upadki 2010
W dniu 2010-12-26 21:44, Simple Man pisze:
W dniu 2010-12-26 21:35, Borys Pogoreo pisze:
Cho gdyby tak przesa przez BlueCash to nie bd si mieli do czego
przyczepi...

w banku skada si "Zlecenie przekazywania wynagrodzenia za prac..." nie wiem czy to oznacza e oni sami powiadamiaj firm o zmianie konta, wydaje mi si powinna takie listy spuszcza na drzewo
Oni nie tylko czy jak zatytuujesz przelew "wynagrodzenia za prac za
miesic X" to jeste pewien czy nie przyczepi si do tego jaki urzd
skarbowy (gdy wykryje co takiego) ?

nie przecie ty widniejesz jako nadawca poza tym atwo sprawdzi jaka bya droga twojej wypaty
ja myl eby nawet im przelewa wypat a nastpnie pchn j do rajfiego + dopenienie brakujcej reszty
najwyej zlikwiduje konto w inteligo eby zmniejszy troch liczb kont

Data: 2010-12-26 23:44:15
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Bankowe hity i upadki 2010
Ra pisze:

Choć gdyby tak przesłać przez BlueCash to nie będą się mieli do czego
przyczepić...
w banku składa się "Zlecenie przekazywania wynagrodzenia za pracę..."
nie wiem czy to oznacza że oni sami powiadamiają firmę o zmianie konta,

Teoretycznie tak, ale... jak składając ten papier wspomniałem, że w firmie to i tak ja robię przelewy, to... po prostu oddali mi go i poprosili, abym zaniósł do firmy. Zrobili sobie tylko ksero do archiwum. :-)

--
MiCHA

Data: 2010-12-26 23:41:56
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Bankowe hity i upadki 2010
Simple Man pisze:

 czy jak zatytułujesz przelew "wynagrodzenia za pracę za
miesiąc X" to jesteś pewien czy nie przyczepi się do tego jakiś urząd
skarbowy (gdy wykryje coś takiego) ?

Po pierwsze, to US nie powinien się sam z siebie o tym dowiedzieć, bo jest coś takiego tajemnica bankowa, a po drugie - jak już się dowie - to i tak nie ma nic nielegalnego w przelewaniu własnych pieniędzy z jednego własnego rachunku na inny własny rachunek. US może się co najwyżej zainteresować skąd "najpierw" się wzięły te środki na pierwszym rachunku.

--
MiCHA

Data: 2010-12-27 01:04:29
Autor: Borys Pogoreo
Bankowe hity i upadki 2010
Dnia Sun, 26 Dec 2010 23:41:56 +0100, Przemyslaw Kwiatkowski napisa(a):

 czy jak zatytuujesz przelew "wynagrodzenia za prac za
miesic X" to jeste pewien czy nie przyczepi si do tego jaki urzd
skarbowy (gdy wykryje co takiego) ?

Po pierwsze, to US nie powinien si sam z siebie o tym dowiedzie, bo jest co takiego tajemnica bankowa, a po drugie - jak ju si dowie - to

 A po trzecie to i tak nie ma znaczenia, bo przelew "od siebie" si nie
liczy...

--
Borys Pogoreo
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-12-27 07:39:09
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Bankowe hity i upadki 2010
Borys Pogoreło pisze:

[...]

  A po trzecie to i tak nie ma znaczenia, bo przelew "od siebie" się nie
liczy...

A co ja napisałem w punkcie "po drugie"?

--
MiCHA

Data: 2010-12-28 00:43:44
Autor: Borys Pogoreo
Bankowe hity i upadki 2010
Dnia Mon, 27 Dec 2010 07:39:09 +0100, Przemyslaw Kwiatkowski napisa(a):

[...]

A co ja napisaem w punkcie "po drugie"?

 Nie liczy w kontekcie regulaminu promocji, a nie przepisw skarbowych.

--
Borys Pogoreo
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-12-28 21:01:50
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Bankowe hity i upadki 2010
Borys Pogoreło pisze:

[...]
  Nie liczy w kontekście regulaminu promocji, a nie przepisów skarbowych.

Achaaaaa.... :-)

--
MiCHA

Data: 2010-12-24 14:15:55
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Bankowe hity i upadki 2010
Simple Man pisze:

Moim zdaniem najlepsze produkty 2010 r. to :

- Citigold - po ostatniej zmianie toip uzyskanie darmowości konta jest banalnie proste, a w zamian za odrobinę klikania mamy rachunek w "porządnym" banku i  do tego całkowicie darmowe wszystko, łącznie z obsługą w oddziałach, przelewami walutowymi i nawet Sorbnetem. :-)

--
MiCHA

Data: 2010-12-24 15:14:47
Autor: Marcin Wasilewski
Bankowe hity i upadki 2010
Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <micha@micha.waw.pl> napisał w wiadomości news:if26eb$g15$1inews.gazeta.pl...

[...]

    Możesz rozwinąć?

Data: 2010-12-24 15:23:29
Autor: Andrzej Kubiak
Bankowe hity i upadki 2010
Dnia Fri, 24 Dec 2010 15:14:47 +0100, Marcin Wasilewski napisa(a):

- Citigold - po ostatniej zmianie toip uzyskanie darmowoci konta jest banalnie proste, a w zamian za odrobin klikania mamy rachunek w "porzdnym" banku i  do tego cakowicie darmowe wszystko, cznie z obsug w oddziaach, przelewami walutowymi i nawet Sorbnetem. :-)
    Moesz rozwin?

12000 miesicznie, mog by wpaty wasne i w dowolnych ratach, czyli
moesz wzi 600 zotych i gra nimi w ping-ponga z innym bankiem.
Ewentualnie 6000 wydane kart.

AK

Data: 2010-12-24 18:22:26
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Bankowe hity i upadki 2010
Marcin Wasilewski pisze:

[...]

Jedynym warunkiem zwolnienia jest suma wpływów zewnętrznych min. 12.000. Czyli:

- jak masz, to raz w miesiącu wlewasz 12.000, po czym wylewasz 12.000;
- jak nie masz 12.000, to kilka razy w miesiącu przelewasz odpowiednio mniej, np. 4 razy po 3.000;
- W ekstremalnym przypadku, codziennie przerzucasz 600zł - w miesiącu jest zwykle co najmniej 20 dni roboczych, więc w sumie osiągasz 12.000zł, a przelewy "powrotne" możesz dla przyspieszenia robić Sorbnetem;
- jak nie masz 600zł, a masz 50, to idziesz do wpłatomatu/bankomatu i 240 razy wpłacasz i wypłacasz tą pięćdziesiątkę;
- jak nie masz 50, a masz 1zł, to idziesz do kasy i w okienku dwanaście tysięcy razy wpłacasz i wypłacasz tą złotówkę;
- jak łatwo zauważyć, metoda zadziała także, jeśli dysponujesz majątkiem w wysokości 1gr, choć ograniczeniem może być czas, potrzebny na wykonanie dwóch milionów czterystu tysięcy operacji kasowych. :-)

--
MiCHA

Data: 2010-12-25 18:47:37
Autor: Eric
Bankowe hity i upadki 2010
Przemyslaw Kwiatkowski <micha@micha.waw.pl> napisa(a):
Marcin Wasilewski pisze:

> [...]

 w wysokości 1gr, choć ograniczeniem może być czas, potrzebny na wykonanie dwóch milionów czterystu tysięcy operacji kasowych. :-)

Fajna sprawa, nie znalem tej oferty. Czyli mniej wiecej to samo co w Premium Raiffeisen tylko trzeba przelac 12000 zamiast 8000 w Raiffku. Za to Citi daje przelewy Sorbnetowe i zagraniczne gratis - jesli potrzeba je robic, to oferta swietna. Citi ma tez dobry serwis mobilny choc natywnej aplikacji Raiffeisena na iPhone nie przebije.

Data: 2010-12-26 06:29:04
Autor: Borys Pogoreo
Bankowe hity i upadki 2010
Dnia Sat, 25 Dec 2010 18:47:37 +0000 (UTC), Eric napisa(a):

Możesz rozwin?

Fajna sprawa, nie znalem tej oferty. Czyli mniej wiecej to samo co w Premium Raiffeisen tylko trzeba przelac 12000 zamiast 8000 w Raiffku.

 Tak na pierwszy rzut oka to przy kadym ubezpieczeniu widnieje cena. W
Reifim to przynajmniej jest "w pakiecie"...

--
Borys Pogoreo
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-12-26 09:11:05
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Bankowe hity i upadki 2010
Borys Pogoreło pisze:

MoĹźesz rozwinąć?

Fajna sprawa, nie znalem tej oferty. Czyli mniej wiecej to samo co w Premium
Raiffeisen tylko trzeba przelac 12000 zamiast 8000 w Raiffku.

  Tak na pierwszy rzut oka to przy każdym ubezpieczeniu widnieje cena. W
Reifim to przynajmniej jest "w pakiecie"...

W Citigold nie ma żadnych ubezpieczeń. (No, ale merytorycznie masz rację - przy każdym ubezpieczeniu, które jest w toip, widnieje cena. Tyle tylko, że - jak pisałem - w toip nie ma żadnego ubezpieczenia...)

--
MiCHA

Data: 2010-12-27 21:11:36
Autor:
Bankowe hity i upadki 2010
Do bankowych upadkw 2010 dodabym wykupienie Open Finance przez Getin. :(

Data: 2010-12-27 22:18:13
Autor: Kamil Joca
Bankowe hity i upadki 2010
" " <assembea@WYTNIJ.gazeta.pl> writes:

Do bankowych upadkw 2010 dodabym wykupienie Open Finance przez Getin. :(

Jak to "wykupienie" Przecie oni cay czas byli razem?
KJ

Keyboard error press F1 continue

Data: 2010-12-28 21:03:21
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Bankowe hity i upadki 2010
assembea@WYTNIJ.gazeta.pl pisze:
Do bankowych upadków 2010 dodałbym wykupienie Open Finance przez Getin. :(

He? Wykupienie od kogo? Przecież to Getin stworzył OF...

--
MiCHA

Data: 2010-12-28 22:32:57
Autor: Sawomir Szyszo
Bankowe hity i upadki 2010
Dnia Tue, 28 Dec 2010 21:03:21 +0100, Przemyslaw Kwiatkowski
<micha@micha.waw.pl> wklepa(-a):

assembea@WYTNIJ.gazeta.pl pisze:
Do bankowych upadkw 2010 dodabym wykupienie Open Finance przez Getin. :(

He? Wykupienie od kogo? Przecie to Getin stworzy OF...

Nie stworzy tylko kupi w 2005 r.

--
Sawomir Szyszo

Bankowe hity i upadki 2010