Bankowosc po amerykansku

Data: 2009-08-05 09:07:59
Autor: cef
Bankowosc po amerykansku
Witam,
w filmie Zagadki CSI jest scena w której detektywi po zalogowaniu się do czyjegoś konta śledzą przepływy pieniężne i komentują następująco:
- O, tu jakiś przelew na 35 tysięcy dolarów
- Zobaczmy do kogo.
- Niestety jeszcze nie dotarł, więc się nie dowiemy.

I teraz pytanie: czy bankowość elektroniczna w krajach anglosaskich rózni się w jakiś istotny sposób od znanej w Polsce, że z poziomu konta nadawcy przelewu można nie widzać odbiorcy do momentu dotarcia przelewu?
Wykluczam pomyłkę konsultanta, bo w tym serialu akurat wyciągają informacje i wnioski z różnych zjawisk/zdarzeń i muszą zadbać bardzo o szczegóły. Dodatkowo z podobnym tekstem o niemożności ustalenia odbiorcy przelewu w takiej sytuacji spotkałem się również w jakimś angielskim filmie.

To tak działa u nich?

Data: 2009-08-05 00:50:31
Autor: BK
Bankowosc po amerykansku
On Aug 5, 9:07 am, "cef" <cez...@interia.pl> wrote:
[...]

O Yea bo na 100% w CSI było pokazane jak faktycznie w rzeczywistosci
wyglada system informatyczny realizujacy przelewy w USA.

CSI jest znanym i cenionym naukowo dokumentalnym serialem :)

A emacsem przez sendmaila sie tam nikt nie wlamywal? :)

Data: 2009-08-05 00:51:34
Autor: BK
Bankowosc po amerykansku
On Aug 5, 9:50 am, BK <bkapuscin...@gmail.com> wrote:
> [...]

wyglada system informatyczny realizujacy przelewy w USA.

CSI jest znanym i cenionym naukowo dokumentalnym serialem :)

A emacsem przez sendmaila sie tam nikt nie wlamywal? :)- Hide quoted text -

http://www.wykop.pl/link/176829/dlaczego-csi-to-jedno-wielkie-gowno

:)

Data: 2009-08-05 09:07:24
Autor: Budzik
Bankowosc po amerykansku
Osobnik posiadający mail bkapuscinski@gmail.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

http://www.wykop.pl/link/176829/dlaczego-csi-to-jedno-wielkie-gowno

film został usuniety

"Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.
A może nawet jeszcze gorsza."  Benjamin Hoff

Data: 2009-08-05 02:49:58
Autor: BK
Bankowosc po amerykansku

--
Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ;www.rowery.rejtravel.pl
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.
A może nawet jeszcze gorsza."  Benjamin Hoff

Uchh w kazdym razie film pokazywal scene z CSI gdzie biora nagranie z
monitoringu miejskiego, robia stop klatke, powiekszaja zdjecie i chyba
z odbicia czyjegosc pyszczka na lyzeczce od herbaty [czy czegos
podobnego] powiekszaja twarz i probuja rozpoznac kolesia :)

Generalnie CSI to konwencja "komiksowo/sc-fi" i nie nalezy teko
traktowac powaznie :)

Data: 2009-08-05 10:07:24
Autor: Budzik
Bankowosc po amerykansku
> [...]

z odbicia czyjegosc pyszczka na lyzeczce od herbaty [czy czegos
podobnego] powiekszaja twarz i probuja rozpoznac kolesia :)

tak sie chyba da, bo w nie pierwszym filmie juz to widze... ;-)
P.S. Netykieta!

Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam
na swoim domowym komputerze, a Unixa nie i nie zamierzam.

Data: 2009-08-05 05:40:36
Autor: bradley.st
Bankowosc po amerykansku
On 5 Sie, 03:07, "cef" <cez...@interia.pl> wrote:
[...]

cef, to troche jak z "widocznoscia" transakcji kartowych w Europie /
Polsce. Z lektury grupy pamietam, ze byly banki, ktore pokazywaly
wszystko i od razu - od momentu uzycia karty w sklepie; a byly tez i
takie, ktore nie pokazywaly nawet poszczegolnych "blokad" tylko ich
sume calkowita.

Generalnie: wszystko zalezy od danego banku. W przypadku kiedy przelew
jest inicjowany przez nadawce, a nie przez odbiorce, bank dysponuje
dokladna informacja gdzie przekazac pieniadze. To, czy zdecyduje sie
te szczegoly pokazac nadawcy w internecie zaraz po zleceniu przelewu,
czy np. nastepnego dnia, to juz decyzja banku.

P.S. Tez ogladam, w celach stricte poznawczych, oczywiscie, ale w moim
przypadku jednak Mariska Hargitay ("Law & Order"), nie Marg
Helgenberger ("CSI") :D

Data: 2009-08-05 07:13:28
Autor: Wojciech Bancer
Bankowosc po amerykansku
On 2009-08-05, cef <cezfar@interia.pl> wrote:

[...]

Dodatkowo z podobnym tekstem o niemożności ustalenia odbiorcy przelewu w takiej sytuacji spotkałem się również w jakimś angielskim filmie.

To tak działa u nich?

Może taki mają system informatyczny, że przelew nie zaksięgowany w historii
pokazuje się tylko jako blokada, bez szczegółowych informacji nt. odbiorcy?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-08-05 07:27:31
Autor: witek
Bankowosc po amerykansku
cef wrote:
Witam,
w filmie Zagadki CSI jest scena...

aleś sobie wybrał temat do rozważań.
w star trek nie mają takich problemów z przelewami.

Data: 2009-08-05 14:56:26
Autor: Maseł
Bankowosc po amerykansku
witek wrote:
cef wrote:
Witam,
w filmie Zagadki CSI jest scena...
aleś sobie wybrał temat do rozważań.
w star trek nie mają takich problemów z przelewami.

I jaki z tego w niosek? Jak juz sie nauczymy latac z predkoscia
"warpowa" to i przelewy beda dochodzic szybciej?

Pozdro

Maseł

Data: 2009-08-05 08:07:47
Autor: witek
Bankowosc po amerykansku
Maseł wrote:
witek wrote:
cef wrote:
[...]

Wniosek z tego taki, żeby nie uzywać bajek do opisu rzeczywistości, bo mogą wyjść szkarady.

Data: 2009-08-05 11:54:49
Autor: JanKo
Bankowosc po amerykansku
Agent cef nadaje:
[...]

Po obejrzeniu odcinka serialu Zagadki CSI w którym ofiara została porażona prądem poprzez obecność zjonizowanego gazu w dziurawych butach, mój ojciec, stary elektryk, zarykiwał się ze śmiechu przy co drugim zdaniu, nie pozwalając mi skupić się na ogladaniu tego bardzo wnikliwego i pouczającego filmu.

Data: 2009-08-05 13:16:37
Autor: bzdreg
Bankowosc po amerykansku
cef pisze:
Witam,
w filmie Zagadki CSI jest scena w której detektywi po zalogowaniu się do

Nie czerp wiedzy o czymkolwiek z filmów fabularnych.
[No - wiedzę o umiejętnościach aktorów i reżyserów, to ewentualnie
możesz z tych filmów czerpać]

Jeśli znasz się na *czymkolwiek*, to postaraj się obejrzeć film
fabularny o tej dziedzinie traktujący, (zwłaszcza serial), a potem sobie
to przypomnij zanim zadasz podobnie głupie pytania.

--

Pzdr.
bzd.

Data: 2009-08-05 15:56:50
Autor: cef
Bankowosc po amerykansku
bzdreg wrote:

[...]

To nie jest czerpanie wiedzy z filmów, tylko
obserwacja.  Gdyby była to jedna scena i w jednym
filmie, to nawet nie zwróciłbym uwagi, ale z takim wnioskiem
spotkałem się więcej niż dwa razy - również w GB.
Dlatego pytam, ale widzę, że nikt nie korzystał
z bankowości amerykańskiej.

Data: 2009-08-05 07:07:34
Autor: BK
Bankowosc po amerykansku
On Aug 5, 3:56 pm, "cef" <cez...@interia.pl> wrote:
bzdreg wrote:
> [...]

spotkałem się więcej niż dwa razy - również w GB.
Dlatego pytam, ale widzę, że nikt nie korzystał

W kilku fimach widzialem statki kosmiczne, uyzbrojone w bron laserowa
(np. w Star Treck, Star Wars itp) czy ktos korzystal z takich statkow?
Jak sie to sprawdza?

Prosze o powazne opinie, a nie jakis internetowych napinaczy, ktorzy z
takich statkow nie korzystali.

:) :) :) :) :) :)

Data: 2009-08-05 17:58:11
Autor: cef
Bankowosc po amerykansku
BK wrote:

[...]

Koloryzować zawsze można.
Jeśli nie dostrzegasz różnicy, to nic nie poradzę.

Data: 2009-08-06 08:15:11
Autor: xbartx
Bankowosc po amerykansku

Data: 2009-08-06 08:16:40
Autor: xbartx
Bankowosc po amerykansku

Data: 2009-08-06 03:25:10
Autor: bradley.st
Bankowosc po amerykansku

Data: 2009-08-06 07:55:08
Autor: witek
Bankowosc po amerykansku

Data: 2009-08-06 06:12:00
Autor: bradley.st
Bankowosc po amerykansku
On 6 Sie, 08:55, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:

za co ?
za myslenie prawie dorosłego człowieka na poziomie czterolatka?

Za to ze pyta, a nie bezrefleksyjnie zaklada ze jest tak jak w
telewizji pokazali. Znaczy sie, ma rozwinieta umiejetnosc myslenia
krytycznego. :)

I ze w rezultacie nie zaczyna zdania od: "Bo u was w Ameryce to..." i
nie konczy: "wiem, bo w telewizji widzialem."
[moj "ulubiony" typ rozmowcy].

Data: 2009-08-06 13:28:07
Autor: xbartx
Bankowosc po amerykansku
Dnia Thu, 06 Aug 2009 06:12:00 -0700, bradley.st napisał(a):

I ze w rezultacie nie zaczyna zdania od: "Bo u was w Ameryce to..." i
nie konczy: "wiem, bo w telewizji widzialem." [moj "ulubiony" typ
rozmowcy].

MĂłj ulubiony to "w telewizji tak mĂłwili"

Data: 2009-08-06 08:20:12
Autor: bradley.st
Bankowosc po amerykansku
On 6 Sie, 09:28, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:

Mój ulubiony to "w telewizji tak mówili"

Przebijam. "W telewizorze mówili." :)

Data: 2009-08-07 00:25:41
Autor: xbartx
Bankowosc po amerykansku
W dniu 8/6/09 5:20 PM, bradley.st pisze:
On 6 Sie, 09:28, xbartx<b...@hashzero.net>  wrote:
MĂłj ulubiony to "w telewizji tak mĂłwili"

Przebijam. "W telewizorze mĂłwili." :)

Jest jeszcze wersja bardziej dosadna "W telewizorze powiedzieli" sugerująca prawdę objawioną i absolutną, z którą dyskusji nie ma.

--
xbartx

Data: 2009-08-06 17:31:23
Autor: cef
Bankowosc po amerykansku
witek wrote:

A tak na marginesie, Szanowna Grupo, to ze ktos pyta jak jest
naprawde, zamiast lykac bezrefleksyjnie co mu w serialu pokazali, to
raczej mu sie powinno chwalic, nie?

za co ?
za myslenie prawie dorosłego człowieka na poziomie czterolatka?

A to już się zapomniało jak kilkanaście lat temu przelewy
się klepało offline do aplikacji "homebankingowej"?
(takie aplikacje mają się nieźle i obecnie)
Tam też część danych pokazywała się w aplikacji
dopiero po zapakowaniu zwrotnego pakietu z banku i w zalezności
od zdefiniowanych uprawnień.

Data: 2009-08-06 10:41:50
Autor: witek
Bankowosc po amerykansku
cef wrote:
witek wrote:

[...]

Ja nie mowie o bankowosci, tylko o pytanie sie o "działanie rzeczywistości" na podstawie bajek lub filmow s-f.
Nie zdziwiłbym się, gdyby zapytał, że w penym reportarzu/filmie dokumentalnym widział, że ......
Ale bez jaj nie na podstawie shreka, csi, czy star-trek

Data: 2009-08-06 18:14:24
Autor: cef
Bankowosc po amerykansku
witek wrote:

[...]

Przesadzasz. Ciekawe czy odpowiedzi byłyby inne, gdybym napisał tego posta po obejrzeniu
reportaŻu. Ale niestety dyskusja skoncentrowała się na merytorycznym poziomie
amerykańskiej produkcji filmowej.

Data: 2009-08-06 11:03:28
Autor: xbartx
Bankowosc po amerykansku

Data: 2009-08-06 17:12:19
Autor: jack
Bankowosc po amerykansku
Ja nie ogladam od wielu lat i dobrze mi z tym , nudzi mnie, filmy tylko
kino i to starannie wybrane. Kiedys w okresie bledow i wypaczen TV 5-6
godzin dziennie.

Data: 2009-08-06 17:33:25
Autor: Darek
Bankowosc po amerykansku
[...]

X-wing ma niezłe przyspieszenie, dobrze trzyma się zakrętu przy Alfa Centauri. Ale są problemy z częściami zamiennymi choć zbyt awaryjny nie jest.

Ale ten widok gwiazd w nadświetlnej ......

Darek

Ps. miecz świetlny oddałem do lombardu

Bankowosc po amerykansku